تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا در بورس سرمایه گذاری کنیم ؟

بازارهای زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد و هر شخص با توجه به میزان دانش و مهارت خود می تواند در مستعد ترین بازار مناسب خود سرمایه گذاری کند.

اما سرمایه گذاران در هر کجا که سرمایه گذاری میکنند علاوه بر این که به دنبال کسب سود هستند، به دنبال جایی میگردند که سود بیشتری بدهد، مورد اطمینان و قانونی باشد، هر زمان که بخواهند بتوانند از وضعیت  سرمایه گذاری خود مطلع شوند، هر وقت که بخواهند بتوانند سرمایه ی خود را نقد کنند و...

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برخی نیز علاوه بر این، معیارهای متعالی تری دارند. به عنوان مثال، به دنبال  سرمایه گذاری  در کاری هستند که علاوه بر خودشان، جامعه نیز از آن بهرهمند شود. مثلاً ایجاد اشتغال بکند و...

 

بورس از جمله مراکزی است که جمیع این ویژگیها را داراست.

 

پس سرمایه گذاری  در بورس نه تنها برای سرمایه گذاران و سرمایه پذیران سودمند است بلکه برای کل جامعه نیز فواید قابل توجهی دارد.

 

در ذیل دلایلی که سرمایه گذار را به سمت سرمایه گذاری در بورس میکشاند بیان میشود ..

  • کسب سود بیشتر نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری
  • دسترسی آزاد به اطلاعات بازار مورد نظر، شفافیت در بازار
  • سرمایه ی اولیه ی بسیار کم
  • کمک به رشد اقتصاد و ایجاد رونق اقتصادی
  • هزینه ی اشتباهات در بورس بسیار پایین است
  • دائمی بودن بازار و فرصت سرمایه گذاری در دوران رونق و رکود اقتصادی
  • کسب بازدهی بر اساس توانایی تحلیلی و همیشگی نه بر اساس موج های تورمی و
  • محدود نبودن به زمان و مکان خاص
  • تنوع ابزارهای معاملاتی ساده و فرایند بدون دردسر معاملات سهام در مقایسه با سایر معاملات
  • هزینه ی بسیار کم کارمزد معاملات در مقایسه با سایر معاملات
  • دسترسی سریع و رایگان به اطلاعات نامحدود
  • امکان استفاده از مشاوره ی متخصصان بورسی با کمترین هزینه ی ممکن و کسب بازدهی مطلوب
  • قابلیت نقدشوندگی اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری بورس از جمله مواردی است که علاوه بر پوشش اهداف مذکور، به بهره‌مندی کل جامعه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده منجر می‌شود.

الف) کسب درآمد: مهم‌ترین هدف یک سرمایه‌گذار کسب درآمد است. سرمایه‌گذران در بورس به ۲ روش می‌توانند درآمد کسب کنند. روش اول دریافت سود نقدی ناشی از فعالیت شرکت‌ها است. در این روش شرکت‌هایی که سهامشان در بورس عرضه شده است، بخشی از سود ناشی از فروش محصولات خود را بین سهامداران تقسیم می‌کنند. در نتیجه سرمایه‌گذارانی که سهام این شرکت‌ها را دارند، از این طریق کسب درآمد می‌کنند و این سود به‌صورت سالیانه به سهامداران پرداخت می‌شود. روش دوم نیز کسب درآمد ناشی از افزایش قیمت سهام است. قیمت سهام شرکت‌ها به دلیل فعالیت‌های مفید و اثربخش مدیرانشان، می‌تواند افزایش یابد. افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها موجب ایجاد درآمد برای سهامداران آن‌ خواهد شد.

 

ب) قابلیت نقدشوندگی: زمانی که فرد در بورس سرمایه‌گذاری می‌کند، اگر به پول خود نیاز پیدا کند، سریع‌تر از سرمایه‌گذاری‌های دیگر می‌تواند سهام یا سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کند. فرض کنید فردی با خرید ماشین، زمین یا مسکن سرمایه‌گذاری کرده است، تبدیل هر کدام از این سرمایه‌ها در زمانی که فرد نیاز فوری به پول خود دارد، زمان‌بر بوده و به راحتی انجام نمی‌گیرد. اما سهام خریداری شده در هر روز کاری قابلیت فروش را خواهد داشت مگر آنکه نماد سهم به دلایل معلومی(مانند برگزاری مجمع عمومی سالانه) بسته شده باشد که عموماً مدت زمان توقف و بازگشایی نماد طبق قانون مشخص است.

 

ج) اطمینان از  شفافیت و قانونی بودن محل سرمایه‌گذاری: تمامی  فعالیت‌های بورسی با توجه به مجوز قانونی مربوط به خود و با نظارت یک نهاد ناظر تحت عنوان "سازمان بورس و اوراق بهادار” انجام می شود. شرکت‌های بورسی بر اساس قانون موظف هستند اطلاعات مجاز خود را به‌طور مرتب و دوره‌ای در اختیار خریداران و فروشندگان قرار دهند. این امر منجر به شفافیت بازار شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان بیشتری اقدام به معامله کنند.

 

د) سرمایه گذاری در بورس با سرمایه اولیه بسیار کم: سرمایه گذاری در املاک یا بازار خودرو و یا سرمایه گذاری در کسب‌وکار، به نظر شما می‌شود با صد هزار تومان شروع کرد!؟

 

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می‌توانید حتی با مبلغ صد هزار تومان سرمایه گذاری را شروع کنید. با خرید یک برگه سهم از یک شرکت بورسی به همان میزان در سود یا ضرر شرکت سهیم شوید! قابلیتی که هرگز در اکثر سرمایه گذاری‌ها پیدا نخواهیم کرد.

 

ه) دسترسی سریع و رایگان به اطلاعات نا محدود: درگذشته معاملات بورس به‌صورت سنتی انجام می‌شد اما هم‌اکنون تقریباً کلیه خریدوفروش‌ها به‌صورت آنلاین و اینترنتی صورت می‌گیرد. مهم نیست کجای ایران باشید فقط به اینترنت دسترسی داشته باشید همین! برخی از سرمایه گذاری‌ها به موقعیت مکانی وابسته است. به این صورت که جابجایی شما از یک شهر به شهر دیگر یا از یک کشور به کشور دیگر ممکن است نتایج سرمایه گذاری شمارا دگرگون کند! در مورد بورس اما بحث متفاوت است. همه ی شرکت های فعال در بورس موظفند اطلاعات درست و تایید شده را برای سهامداران به سامانه ی جامع اطلاع رسانی ناشران بورسی به نام کدال – www.codal.ir ارسال کنند.از طرفی همه ی فعالان بازار ، سهامدارن و سایر ذینفعان دائما در وب سایت ها و یا اپلیکیشن های ارتباط مجازی نظیر تلگرام اقدام به نشر اطلاعات و … می کنند و به همین دلیل به راحتی می توانید به بروزترین اطلاعات در مورد شرکت ها دست یابد

 

و)هزینه ی اشتباهات در بورس بسیار پایین است: بی تردید بزرگترین استاد هر انسانی تجربه است . هیچ کس در این کره ی خاکی نیست که مدعی شود کارش را بدون تجربه کردن و انجام خطاهای زیاد یاد گرفته است . حتی ماهرترین اساتید هر حوزه ی کاری هم به این موضوع اعتراف می کنند . پس برای یادگیری هر کاری بایستی فرصت خطا و متعاقب آن اصلاح خطاهای خود را داشته باشیم . فارغ از بحث خطا کردن هزینه ی خطا بسیار مهم و کلیدی است . هر چقدر هزینه ی اشتباه های افراد بیشتر باشد فعالیت در آن حوزه سخت و محدود تر می شود . به طور مثال هزینه ی خطای یک خلبان ممکن است سقوط یک هواپیما،مرگ مسافران پرواز،خسارات شرکت هواپیمایی و شرکت های بیمه،از بین رفتن اعتبار شرکت و …. باشد . پس هزینه ای بسیار گزاف ممکن است برای یک اشتباه پرداخت شود. به همین دلیل آموزش خلبان بسیار پر هزینه و زمانبر و انتخاب خلبان نیز بسیار سخت می شود. اما در بازار بورس هزینه ی خطا برای افراد تازه کار بسیار پایین است . شما در بدترین حالت ممکن بخشی از 100.000 تومان خود را از دست می دهید اما می توانید از هر اشتباه درس های بیشماری بگیرید . پس هر بازاری که هزینه ی خطای کمی داشته باشد برای افراد جامعه با هر سطح از تحصیلات و سرمایه فرصت کم نظیری ایجاد میکند که وارد آن بازار شوند.

 

ز) تنوع ریسک در اختیار خودتان: این شما هستید که مشخص می‌کنید سرمایه خود را بر روی چه سهمی سرمایه گذاری کنید. یکی از جذابیت‌های سرمایه گذاری در بورس برخورداری از تنوع‌پذیری و تشکیل سبد سهام است. با این کار می‌توان ریسک سرمایه گذاری را بشدت کاهش داد. حتی با افت شدید قیمت یک سهم هم اگر، سرمایه خودمان رابین چند سهم متنوع کنیم، ریسک سرمایه گذاری بشدت کاهش پیدا می‌کند. ژاپنی‌ها ضرب‌المثل خوبی دراین‌باره دارند و می‌گویند تخم‌مرغ‌های خود را درون یک سبد نگذارد!

 

ک)هزینه ی بسیار کم کارمزد معاملات در مقایسه با سایر معاملات: هزینه ی کارمزد معاملات سهام بسیار کم بوده و با وجود تورم بسیار تا کنون افزایشی نداشته است و حتی به تدریج این مقدار در حال کم شدن است.

 

ل)تنوع ابزارهای معاملاتی ساده و فرایند بدون دردسر معاملات سهام در مقایسه با سایر معاملات: همه ی کارهای مربوط به تغییر مالکیت سهام و صدور سندهای جدید مالکیت ، پرداخت کارمزد معاملات سهام و همه ی کارهای دیگری که لازم است هنگام نقل و انتقال سهام انجام شود بسیار سریع صورت می پذیرد و این فرایند تقریبا برای هیچ سرمایه گذاری مشهود نیست و این یکی از بازرترین ویژگی های معاملات سهام است . حتما تا کنون خودرو و یا هر کالای دیگری خریداری کرده اید و خوب با فرایند و بروکراسی های اداری دولتی و غیر دولتی خرید و فروش و انتقال مالکیت آن آشنا هستید و خوب میدانید که چقدر زمانبر ،خسته کننده و پر هزینه هستند . در بورس چنین چیزی را تجربه نمی کنید.

 

م)تنوع ابزارهای معاملاتی ساده و فرایند بدون دردسر معاملات سهام در مقایسه با سایر معاملات:همه ی کارهای مربوط به تغییر مالکیت سهام و صدور سندهای جدید مالکیت ، پرداخت کارمزد معاملات سهام و همه ی کارهای دیگری که لازم است هنگام نقل و انتقال سهام انجام شود بسیار سریع صورت می پذیرد و این فرایند تقریبا برای هیچ سرمایه گذاری مشهود نیست و این یکی از بازرترین ویژگی های معاملات سهام است . حتما تا کنون خودرو و یا هر کالای دیگری خریداری کرده اید و خوب با فرایند و بروکراسی های اداری دولتی و غیر دولتی خرید و فروش و انتقال مالکیت آن آشنا هستید و خوب میدانید که چقدر زمانبر ،خسته کننده و پر هزینه هستند . در بورس چنین چیزی را تجربه نمی کنید.

 

ن)کمک به رشد اقتصاد و ایجاد رونق اقتصادی: یکی دیگر از مزیت های اساسی بورس این است که ما در شرکت هایی سرمایه گذاری میکنیم که عملا خودمان و یا نزدیکانمان در آن ها اشتغال به کار داریم و از این طریق به رشد اقتصاد کشورمان کمک کرده ایم . البته بسیاری از افرادی که در بازارهای دیگر فعالیت میکنند به این اصل مهم بی توجه هستند اما تا دلتان بخواهد از تورم نالانند غافل از اینکه عدم رشد اقتصادی باعث نیازمندی ما به کالاهای دیگر و …، باعث خروج بخشی از ذخایر ارزی کشور می شود و دولت هم تمام تلاشش جلوگیری از خروج منابع ارزی کشور است لذا با تغییر سیاست های بانکی تلاش میکند مانع این کار شود . لذا بخشی از تورم ناشی از واردات کالا. حال اگر کشور در تولید کالا خودکفا شود نیازی به خروج ارز از کشور نیست و همین امر تا حدود بسیار زیادی موجب کاهش تورم می شود .پس سرمایه گذاری ما در بخش های مختلف اقتصادی باعث رشد این واحدها می شود و از طرفی هزینه ی تولید را پایین می آورد . پس یک سرمایه گذار هوشمند جایی سرمایه گذاری می کند که رشد سرمایه اش موجب دامن زدن به تورم نشود اما یک سرمایه گذار منفعت طلب صرفا رشد سرمایه اش مهم است و به نتایج آن رشد توجهی نمی کند . خیلی از سرمایه گذاری های اشتباه باعث افزایش غیر مستقیم تورم می شوند و شخص به ظاهر سود می کند اما رشد تورم بخش زیادی از آن سود را از بین می برد.

 

 بنابراین هدایت سرمایه‌های سرگردان به سمت سرمایه‌گذاری‌های متمرکز و هدفمند، استفاده از پس‌اندازهای کوچک و خرد افراد، ایجاد بازار دائم و مستمر که امکان سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت را برای سرمایه‌گذاران فراهم می کند و وجود اوراق بهادار با ریسک و بازدهی مختلف برای سرمایه‌گذاران با هر سطح ریسک پذیری از دیگر مواردی است که بازار سرمایه را به یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

 

با توجه به موارد یاد شده فوق می توان به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری در بورس و اوراق بهادار محل مناسبی جهت سرمایه گذاری و یکی از پر بازده ترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار می باشد.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/19 12:56:01   |
4     0
یکی از جاهای که افراد می توانند پول یا پس انداز خود را سرمایه گذاری نمایند بازاری به نام بورس است.

- بورس اوراق بهادار کجاست؟
- چه چیزی در بورس معامله می شود؟
- آیا همه افراد می توانند در بورس سرمایه گذاری نمایند؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 14:18:20   |
مسلما افراد برای کسب سود بیشتر و درآمد بیشتر و رونق و پیشرفت بیشتر در کسب و کار اقدام به سرمایه گذاری میکنندو یکی از این بازار سرمایه گذاری ها خرید بورس سهام است..در بورس سهلم معامله میشود و بورس اوراق در تهران قرار دارد
زهرا افتخاری |   1399/03/05 15:59:35   |
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد....البته اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید .
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند . البته والدین افراد زیر هجده سال هم میتوانند برای فرزندان خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند و بصورت افلاین برای آنها خرید و فروش سهام را انجام دهند .
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 09:50:21   |
یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می توانید
با مبلغ جزئی سرمایه گذاری را شروع کنید.
بورس بازاری است که تمام دارایی ها در آن خرید و فروش 
میشود وبازاربورس یک بازار کاملا رسمی است ودادو ستد در آن 
براساس قوانین ومقررات صورت میگیرد.و حمایت قانونی 
از سهامداران راشامل میشود سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد....البته اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید .
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند . البته والدین افراد زیر هجده سال هم میتوانند برای فرزندان خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند و بصورت افلاین برای آنها خرید و فروش سهام را انجام دهند .
فرزانه جنتی |   1399/03/09 15:11:08   |
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدران و مادران انها میتوانند برای انها کد بورسی گرفته و سهام خریداری نمایند
مرتضی ندافی |   1399/03/21 03:27:34   |
ساختمان بورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
الناز بهروزی |   1399/03/22 03:13:49   |
ساختمان مرکزی بورس اوراق بهادار ،تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 20:46:15   |
در تهران در خیابان حافظ قرار دارد،، در بورس سهام شرکت های مثل ایران خودرو وسایپا، شرکت های معتبر با ارزش بالا مشارکت می شود، همه ی افراد که هوش مالی داشته باشد می‌تواند در بورس سرمایه گذاری کند
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 11:52:57   |
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله تمام افراد حقیقی و حقوقی با داشتن کد بورسی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند
علیرضا آزاد |   1399/04/26 11:53:09   |
بورس اوراق بهادار در استان تهران واقع است که به نوعی ناظر بر عرضه و تقاضا یا خرید و فروش سهام میباشد.
سهام آزاد یا شناور شرکت های سهامی یه درصدی از کل سهام آن شرکت است.
بله
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:09:24   |
مهمترین عاملی که یک سرمایه گذار را جذب میکند کسب
سود بالاست که در بازار بورس وجود دارد .
ویکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می توانید
با مبلغ جزئی سرمایه گذاری را شروع کنید.
بورس بازاری است که تمام دارایی ها در آن خرید و فروش
میشود وبازاربورس یک بازار کاملا رسمی است ودادو ستد در آن
براساس قوانین ومقررات صورت میگیرد.و حمایت قانونی
از سهامداران راشامل میشود.
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/26 18:24:32   |
بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود.
سهام های شرکت دیگران
بله ولی با مطالعه دقیق
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:30:56   |
در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دایٔمی در محل معینی تشکیل می شود “بورس اوراق بهادار” می گویند.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 14:12:15   |
تهران
سهام شرکت ها
بله
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:48:49   |
یکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می توانید
با مبلغ جزئی سرمایه گذاری را شروع کنید.
بورس بازاری است که تمام دارایی ها در آن خرید و فروش
میشود وبازاربورس یک بازار کاملا رسمی است ودادو ستد در آن
براساس قوانین ومقررات صورت میگیرد.و حمایت قانونی
از سهامداران راشامل میشود سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد....البته اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید .
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند . البته والدین افراد زیر هجده سال هم میتوانند برای فرزندان خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند و بصورت افلاین برای آنها خرید و فروش سهام را انجام دهند .
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 22:03:24   |
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله تمام افراد حقیقی و حقوقی با داشتن کد بورسی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:45:44   |
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدران و مادران انها میتوانند برای انها کد بورسی گرفته و سهام خریداری نمایند
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 16:24:47   |
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 23:00:06   |
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قراردارد
سهام شرکت ها
از ۱۸سالگی به بالا بله
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 23:34:39   |
در تهران قرارداد - سهام شرکتها - بله با دریافت کد بورسی محدودیت ندارد
محمد پوراکبری |   1399/04/31 18:56:45   |
در هر استانی است ولی ساختمان مرکزی ان در تهران است .
بورس یک اتاق اقتصادی و قانونمند ک در ان خرید و فروش انواع اوراق بهادار ، اعم از سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس ، اوراق مشارکت دولتی و موسسات معتبر خصوصی انجام میشود .
بله هر فردی ک ب سن قانونی برسد این اختیار را دارد .
مهدیه گلشائیان |   1399/05/02 20:19:36   |
تهران
سهام معامله میشود
افراد بالای ۱۸سال میتوانندوافراد زیر ۱۸سال باید توسط والدین خود سهام خریداری کنند
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 13:35:18   |
بورس بازاری است که تمام دارایی ها در آن خرید و فروش
میشود وبازاربورس یک بازار کاملا رسمی است ودادو ستد در آن
براساس قوانین ومقررات صورت میگیرد. افراد بالای ۱۸سال میتوانندوافراد زیر ۱۸سال باید توسط والدین خود سهام خریداری کنند
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 18:26:59   |
ساختمان بورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران خیابان حافظ قرار دارد
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار وجود دارد
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و با کد بورسی ، خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:09:33   |
ساختمان بورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران خیابان حافظ قرار دارد
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار وجود دارد
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و با کد بورسی ، خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
محمد رحیمی |   1399/05/11 19:40:23   |
سازمان بورس
اوراق بهادار
بله
مبینادشتی |   1399/05/18 21:30:19   |
میتوان سهام شرکت های مختلف بزرگ را بدون نیاز به سرمایه چندین میلیاری خریداری کرد.افراد بالای هجده سال میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند . البته والدین افراد زیر هجده سال هم میتوانند برای فرزندان خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند .
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 20:02:34   |
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدران و مادران انها میتوانند برای انها کد بورسی گرفته و سهام خریداری نمایند
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:33:45   |
افراد بالای 18 سال و افراد پایین 18 هم والدینشان میتوانند با دریافت کد بورسی در بورس سرمایه گذارری کنند .
دهقان |   1399/02/18 12:34:19   |
0     0
بورس اوراق بهادار در تهران قرار دارد اما با گسترش کارکزاری های بورس در شهرها و همچنین فراگیر شدن معاملات برخط سهام (انلاین) از هرجایی حتی داخل منازل با داشتن یه خط اینترنتی و همچنین گوشی هوشمند یا رایانه شخصی یا لپ تاپ می توان اقدام به خرید و فروش اوراق در این بازار نمود.

در بورس اوراق بهادار تهران اوراق گوناگونی مبادله می شوند از جمله برگه های سهام، اوراق مشارکت، اوراق معاملات آتی کالا و ...

باتوجه به تنوع شرکتها که سهامشان در بورس عرضه شده و همچنین سایر اوراق با درجه ریسک پذیری متفاوت همه افراد با ریسک پذیری متفاوت می توانند در این بازار سرمایه گذاری نمایند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 10:03:35   |
0     0
جایی که شرکت های پذیرافته شده در بورس سهام و اوراق مشارکت خود را به عرضه می گذارند بورس اوراق بهادار می نامند .و سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس معامله می شود.تمامی افراد که مایل به سرمایه گذاری باشند با ثبت نام در سامانه بورس میتواند سهام خرید و فروش کنند در صورت آگاهی و دانش کافی در مورد بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 10:57:18   |
0     0
برداشت من از این موضوع این است که بورس نسبت به بانک‌ها سرمایه‌گذاری پر ریسک‌تری است اما نه تمام بورس،راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری پیش‌روی شماست کم ریسک‌ترین راه‌حل باز کردن یک سپرده یکتا چندساله نزد بانک هست که از ۱۸ الی ۲۰ درصد در سال سود برای سپرده شما تعلق می‌گیرد. راه‌حل‌های دیگر خرید دلار، یورو و سکه طلا است،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 20:07:29   |
0     0
بورس اوراق بهادار تهران، بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود. فکر اصلی ایجاد بورس اوراق بهادار در ایران، به سال ۱۳۱۵ برمی‌گردد. در اوایل دوران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، نظام تازه ایران با هدف مبارزه با سرمایه‌داری تلاش‌هایی برای تعطیلی بورس تهران انجام داد که نافرجام ماند. با پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده از ۱۰۵ شرکت، به ۵۶ شرکت در پایان سال ۱۳۶۷ تقلیل یافت. علت این امر، تملک بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی توسط دولت بوده‌است. از سال ۱۳۶۸ و در چارچوب برنامه پنج‌ساله اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تجدید فعالیت بورس به‌عنوان پیش‌زمینه اجرای خصوصی‌سازی آغاز گردید. نخستین رویداد تأثیرگذار بر بورس نیز تصویب لایحه قانون اداره بانک‌ها در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۵۸ توسط شورای انقلاب بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:03:07   |
0     0
سازمان بورس و اوراق بهادار یک مؤسسه عمومی غیردولتی دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است که از محل کارمزدهای دریافتی و سهمی از حق‌پذیرش شرکت‌ها در بورس‌ها و دیگر درآمدها اداره می‌شود.
منابع لازم برای آغاز فعالیت و راه‌اندازی این سازمان (در سال ۱۳۸۴) از محل وجوه امانی «شورای بورس (سابق)» نزد «سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران (سابق)» تأمین شد

اگر سرمایه شرکت‌های سهامی را به قسمت‌های برابر و مساوی تقسیم کنیم هر قسمت برابر با یک سهم می‌شود. این سهم، نشان دهنده میزان مشارکت، تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی است. دارنده سهم نمی‌تواند به نسبت سهم خود ادعایی برای مالکیت بخشی از دارایی‌های شرکت داشته باشد. در عوض، به اندازه سهم خود در شرکت، دارای حق و حقوق است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 03:02:09   |
0     0
مهمترین عاملی که یک سرمایه گذار را جذب میکند کسب
سود بالاست که در بازار بورس وجود دارد .
ویکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می توانید
با مبلغ جزئی سرمایه گذاری را شروع کنید.
بورس بازاری است که تمام دارایی ها در آن خرید و فروش
میشود وبازاربورس یک بازار کاملا رسمی است ودادو ستد در آن
براساس قوانین ومقررات صورت میگیرد.و حمایت قانونی
از سهامداران راشامل میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 17:46:55   |
0     0
اگر هدف‌تان از سرمایه‌گذاری خوابیدن پولتان نیست و ترجیح می‌دهید سرمایه‌تان را در چرخه اقتصادی به گردش دربیاورید و باعث رونق تولید شوید و این وسط کمکی هم به پیشرفت اقتصاد کشور کنید، سرمایه‌گذاری در بورس بهترین گزینه است.

در کنار این، سرمایه‌ گذاری در بورس مزایایی دارد که دیگر بازارهای مالی ندارند و عبارتند از:

سرمایه‌گذاری با هر مبلغی: برای شروع سرمایه‌ گذاری در بورس نیاز به یک سرمایه هنگفت ندارید و با چند صد هزار تومان هم می‌توانید وارد این بازار شوید و سود ببرید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ورود به بورس تنها 100 هزار تومان است.
نقدشوندگی بالا: یکی از ملاک‌های سرمایه‌ گذاری خوب، امکان نقدشوندگی آن است. اینکه سرمایه‌گذار بتواند هر زمان که خواست سرمایه‌اش را از آن بازار خارج کند و آن را تبدیل به پول نقد کند. بورس این امکان را فراهم کرده، طوری که حتی می‌توان خرید و فروش را به صورت اینترنتی انجام داد.
حفظ سرمایه در مقابل تورم: با خرید سهام شرکت‌ها، چنانچه ارزش دارایی‌های شرکت افزایش یابد، قیمت سهام آن نیز افزایش می‌یابد و به این ترتیب ارزش سهام سرمایه‌گذار هم بیشتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود ارزش سرمایه در مقابل تورم حفظ شود.
تحت نظارت قانونی: سازمان بورس بر فعالیت بازار بورس نظارت دارد و افرادی که وارد این بازار می‌شوند تحت حمایت قانون هستند، بنابراین امکان کلاهبرداری یا سوءاستفاده از سرمایه افراد وجود ندارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/02 23:56:33   |
0     0
چون باسرمایه گذاری کردن درست در بورس می توانیم به سود خوبی دست پیدا کنیم وارزش پول خودرا حفظ کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/03 02:09:47   |
0     0
مکان فیزیکی بورس اوراق بهادار تهران که به بورس معروف است ، در تهران می باشد اما سرمایه گذاری در بورس هم اکنون نیازمند حضور فیزیکی در انجا نبوده و بوسیله ارتباطات انلاین امکان پذیر می باشد
همه افرادی که قادر به دریافت کد بورسی و ثبت نام در سامانه سجام باشند امکان معامله در بورس اوراق بهادار تهران را خواهند داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/03 11:14:44   |
0     0
بورس اوراق بهادار بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود. در بورس اوراق بهادار سهام شرکت ها و سایر اوراق بهادار مورد داد و ستد قرار می گیرد و همه افراد می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 12:01:26   |
0     0
اینکه سرمایه گذاری در بورس مقدم بر تمام سرمایه گذاری هاست با توجه به ریسکهای مرتبط و شرایط معاملاتی سهل و اسان بر هیچ فرد پوشیده نیست اما رصد قوانین و حتی شرکتهایی که باید با این قوانین خود را وفق دهند امری ضروری است که متاسفانه در کشور ما بعکس می باشد یعنی اینکه قوانین خود را با شرایط بعضی شرکتها وفق می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:08:50   |
0     0
بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود
به نظرم سهام شرکت ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 15:48:37   |
0     0
پاسخ سوال اول ؛ بورس اوراق بهادار جای است که بتوان سهام ، ارزش ، اوراق ، انواع بدهیها و... یک یا چند شرکت را براساس ارزش ذاتی ، آتی و معاملاتی آن بین یک یا چند نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی مورد معاملهقرار داد.
پاسخ سوال دوم ؛ تمام مواد و کالا ، اشیاء و سهام را میتوان در بازار بورس مورد معامله قرارداد.
پاسخ سوال سوم ؛ همه افراد با رعایت شرایط و ضوابط بازار بورس می توانند در این نو ع از بازار سرمایه گذاری و فعالیت نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 11:29:01   |
0     0
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
با هر میزان سن و تحصیلات میتوان اقدام به دریافت کد بورسی و سرمایه گذاری در بورس نمود اما افرادی که به سن قانونی نرسیده اند یا اینکه مدرک تحصیلی آنها زیر دیپلم است نمیتوانند اقدام به دریافت کد معاملات برخط یا آنلاین کنند، آنها میتوانند با دریافت کد بورسی آفلاین، خرید و فروش سهام را انجام دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/08 10:44:59   |
0     0
سازمان بورس و اوراق بهادار یک مؤسسه عمومی غیردولتی دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است که از محل کارمزدهای دریافتی و سهمی از حق‌پذیرش شرکت‌ها در بورس‌ها و دیگر درآمدها اداره می‌شود.
افراد بالا ی ۱۸ ساا که به سن قانونی رسیده اند میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند و افرادی زیر ۱۸ سال هم میتوانند از طریق والدینشان کد بورسی دریافت کنند و در بورس فعالیت داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/10 21:28:19   |
0     0
بطور خلاصه مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس عبارتند از:

امنیت بازار بورس
امکان سرمایه گذاری در بورس با مبالغ کم و محدود
شفافیت اطلاعات
نقدشوندگی بالا
گزینه های متنوع سرمایه گذاری
حفظ سرمایه در برابر تورم
بازار قانونی و شرعی
بازدهی خوب بورس نسبت به سایر بازارها
قابلیت خوب برای نوسان‌گیری
سرمایه‌گذاری آسان و بی دغدغه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 01:49:50   |
0     0
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد. تمام مواد و کالا ، اشیاء و سهام را میتوان در بازار بورس مورد معامله قرارداد.
همه افراد با رعایت شرایط و ضوابط بازار بورس می توانند در این نو ع از بازار سرمایه گذاری و فعالیت نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 20:45:02   |
0     0
جایی که شرکت های پذیرافته شده در بورس سهام و اوراق مشارکت خود را به عرضه می گذارند بورس اوراق بهادار می نامند
خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 15:12:44   |
0     0
بورس اوراق بهادار به معنای یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است, که در آن سهام شرکت ها و اوراق مشارکت, تحت ظوابط و مقررات خاص, مورد معامله قرار می گیرد.بورس مرجع رسمی و مطمئنی است برای جذب سرمایه افراد و بخش های خصوصی به منظور تأمین مالی پروژه های سرمایه گذاری بلند مدت.در بازرگانی داخلی ایران اصطلاح بورس به بازارهای اختصاصی کالاهای سرمایه ای، واسطه ای یا مصرفی اطلاق می گردد که در یک محدوده جغرافیایی واقع شده و تعدا زیادی از عناصر عمده فروشی و خرده فروشی آن کالای خاص را دارند مانند بورس فرش در بازار تهران، بورس آهن و.... محل آن در هر استان متفاوت است و افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدر و مادر میتوانند با اخذ کد بورسی در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 17:38:10   |
0     0
آمار زیر به‌نوعی حاکی از پیشتازی سرمایه گذاری در بورس دارد:

بر اساس آمار منتشرشده بین سال‌های ۷۹ تا ۹۳ میانگین بازدهی بازار مسکن حدود ۲۲درصد بوده است.
این میزان برای سپرده‌گذاری‌های بانکی به‌طور متوسط حدود ۱۸ درصد و برای بازار سکه طلا میانگین ۲۵ درصد است.
میانگین بازدهی برای سرمایه گذاری در بورس (طی همین بازه زمانی) بیش از 40 درصد بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/25 22:05:35   |
0     0
در بازار بورس تمام افراد امکان سرمایه‌گذاری دارند و در آنجا سهم شرکت های مختلف را می توانند معامله کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 07:29:15   |
0     0
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید . در بورس دارایی های مالی از قبیل سهام ، قراردادهای اجاره و قرارداد های آتی و ..... خرید و فروش می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 11:47:40   |
0     0
بورس اوراق بهادار تهران، بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود
فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید . در بورس دارایی های مالی از قبیل سهام ، قراردادهای اجاره و قرارداد های آتی و ..... خرید و فروش می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 11:28:48   |
0     0
- بورس اوراق بهادار کجاست؟ هر استان یک محل برای بورس دارد. ساختمان بورس اوراق بهادار مرکزی در تهران و در خیابان حافظ است
- چه چیزی در بورس معامله می شود؟دارایی های مالی از قبیل سهام شرکت ها و صنایع ، و قرارداد های آتی و...
- آیا همه افراد می توانند در بورس سرمایه گذاری نمایند؟ افراد دارای کد بورسی چنانچه بالای 18 سال داشته باشند خودشان بطور مستقیم و چنانچه زیر 18 سال داشته باشند از طریق سرپرست قانون شان می توانند سرمایه گذاری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 11:28:59   |
0     0
- بورس اوراق بهادار کجاست؟ هر استان یک محل برای بورس دارد. ساختمان بورس اوراق بهادار مرکزی در تهران و در خیابان حافظ است
- چه چیزی در بورس معامله می شود؟دارایی های مالی از قبیل سهام شرکت ها و صنایع ، و قرارداد های آتی و...
- آیا همه افراد می توانند در بورس سرمایه گذاری نمایند؟ افراد دارای کد بورسی چنانچه بالای 18 سال داشته باشند خودشان بطور مستقیم و چنانچه زیر 18 سال داشته باشند از طریق سرپرست قانون شان می توانند سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/01 00:10:20   |
0     0
در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دایٔمی در محل معینی تشکیل می شود “بورس اوراق بهادار” می گویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/06 00:20:22   |
0     0
بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند . البته والدین افراد زیر هجده سال هم میتوانند برای فرزندان خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند و بصورت افلاین برای آنها خرید و فروش سهام را انجام دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:40:11   |
0     0
- مرکز آن در خیابان حافظ تهران است ولی در هر استان یک محلی برای بورس دارد
- سهام ، اوراق مشارکت و ...
-بله با استفاده از گرفتن کد بورسی و احراز هویت خود در دفاتر پیشخوان دولت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 19:57:50   |
0     0
بورس اوراق بهادار تالاری است که سهام شناور شرکتها در آن عرضه شده و هر شخص عضو بورس می تواند با خرید سهمی ازشرکت در سود و زیان آن شرکت سهیم شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 13:15:16   |
0     0
بله سرمایه گذاری بدون ریسک همان سرمایه گذاری در اوراق قرضه یا مشارکت دولتی است که حداقل ریسک را دارد . سرمایه گذاری در صندوقهای سرمایه گذاری دولتی نیز بسیار کم ریسک است. ولی با توجه به اینکه هر بازار سرمایه گذاری دارای نوساناتی هم می باشد. اگر همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهیم یعنی همه سرمایه خود را در یک بازار یا در یک سهم سرمایه گذاری کنیم به خودی خود ریسک سرمایه گذاری مان را بالا می بریم و با کوچکترین اتفاق برای آن بازار سرمایه گذاری، شخص با بحران جدی مواجه خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/08 20:10:49   |
0     0
بورس اوراق بهادار در تهران قرار دارد اما با گسترش کارکزاری های بورس در شهرها و همچنین فراگیر شدن معاملات برخط سهام (انلاین) از هرجایی حتی داخل منازل با داشتن یه خط اینترنتی و همچنین گوشی هوشمند یا رایانه شخصی یا لپ تاپ می توان اقدام به خرید و فروش اوراق در این بازار نمود.
در بورس اوراق بهادار تهران اوراق گوناگونی مبادله می شوند از جمله برگه های سهام، اوراق مشارکت، اوراق معاملات آتی کالا و ...
افراد بالا ی ۱۸ ساا که به سن قانونی رسیده اند میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند و افرادی زیر ۱۸ سال هم میتوانند از طریق والدینشان کد بورسی دریافت کنند و در بورس فعالیت داشته باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/10 17:45:10   |
0     0
در تهران خیابان حافظ قرار دارد.
سهام شرکت های مختلف خرید و فروش می شود.
افراد بالا ی ۱۸ سال که به سن قانونی رسیده اند میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 12:58:29   |
0     0
بورس اوراق بهادار در تهران قرار دارد اما با گسترش کارکزاری های بورس در شهرها و همچنین فراگیر شدن معاملات برخط سهام (انلاین) از هرجایی حتی داخل منازل با داشتن یه خط اینترنتی و همچنین گوشی هوشمند یا رایانه شخصی یا لپ تاپ می توان اقدام به خرید و فروش اوراق در این بازار نمود.

در بورس اوراق بهادار تهران اوراق گوناگونی مبادله می شوند از جمله برگه های سهام، اوراق مشارکت، اوراق معاملات آتی کالا و ...

باتوجه به تنوع شرکتها که سهامشان در بورس عرضه شده و همچنین سایر اوراق با درجه ریسک پذیری متفاوت همه افراد با ریسک پذیری متفاوت می توانند در این بازار سرمایه گذاری نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 20:31:00   |
0     0
بورس اوراق تهران در خیابان حافظ قرار دارد
سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
افراد با سن ١٨میتوانند باکد بورسی معامله کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 22:12:42   |
0     0
بورس اوراق بهادار بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود. در بورس اوراق بهادار سهام شرکت ها و سایر اوراق بهادار مورد داد و ستد قرار می گیرد و همه افراد می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:17:58   |
0     0
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدران و مادران انها میتوانند برای انها کد بورسی گرفته و سهام خریداری نمایند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 23:25:33   |
0     0
سازمان بورس و اوراق بهادار در تهران است و یک مؤسسه عمومی غیردولتی دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است که از محل کارمزدهای دریافتی و سهمی از حق‌پذیرش شرکت‌ها در بورس‌ها و دیگر درآمدها اداره می‌شود.
انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی،
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش سهام کنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 16:12:24   |
0     0
سازمان بورس واوراق بهادار در تهران قراردارد. سرمایه گذاری در بورس هر زمان که بخواهند بتوانند از وضعیت سرمایه گذاری خود مطلع شوند، هر وقت که بخواهند بتوانند سرمایه ی خود را نقد کنند و...
بله افراد بالا ی ۱۸ سال که به سن قانونی رسیده اند میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:13:23   |
0     0
بورس اوراق بهادار بازاری متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران یا معامله‌گران طبق قانون مورد دادوستد قرار می‌گیرد. بورس اوراق بهادار در قالب شرکت سهامی عام تأسیس و اداره می‌شود. در بورس اوراق بهادار سهام شرکت ها و سایر اوراق بهادار مورد داد و ستد قرار می گیرد و همه افراد می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 15:58:00   |
0     0
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌ شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدران و مادران انها میتوانند برای انها کد بورسی گرفته و سهام خریداری نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:32:51   |
0     0
برداشت من از این موضوع این است که بورس نسبت به بانک‌ها سرمایه‌گذاری پر ریسک‌تری است اما نه تمام بورس،راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری پیش‌روی شماست کم ریسک‌ترین راه‌حل باز کردن یک سپرده یکتا چندساله نزد بانک هست که از ۱۸ الی ۲۰ درصد در سال سود برای سپرده شما تعلق می‌گیرد
افراد بالا ی ۱۸ سال که به سن قانونی رسیده اند میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 13:21:07   |
0     0
ساختمان بورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود و بااستفاده از کد بورسی هرفرد میتواند شرکت کند
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/19 19:56:39   |
0     0
بورس اوراق بهادار جایی است که امکان معامله سهام گوناگون در آن وجو دارد . و بر خلاف گذشته دیگر وابسته به یک مکان خاص و ساختمان مشخص نیست . مرکز عملیات آن در استانهای مختلف در ساختمانی به نام بورس متمرکز گردیده و کارگزاری های بورس عملیات روان سازی معاملات را انجام میدهند .
در حال حاضر ما شاهد معامله کالا ، سهام ، محصولات کشاورزی ، حامل های انرژی و .. در بورس های گوناگون هستیم .
همه قادر به سرمایه گذاری در بورس هستند ولی همه توانایی موفقیت ندارند .موفقیت بستگی به دانش و میزان ریسک پذیری افراد دارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 09:05:06   |
0     0
تمامی فعالیت‌های بورسی با توجه به مجوز قانونی مربوط به خود و با نظارت یک نهاد ناظر تحت عنوان "سازمان بورس و اوراق بهادار” انجام می شود.
سرمایه گذاری در بورس نه تنها برای سرمایه گذاران و سرمایه پذیران سودمند است بلکه برای کل جامعه نیز فواید قابل توجهی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/21 14:42:33   |
0     0
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/22 01:20:10   |
0     0
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران.
تمام کالاها در بورس میتوانند خرید و فروش شوند.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 15:19:00   |
0     0
بازار بورس :بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
بله تمام افراد حقیقی باشرط سن قانونی و حقوقی با داشتن کد بورسی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/23 21:17:04   |
0     0
یکی از جاهای که افراد می توانند پول یا پس انداز خود را سرمایه گذاری نمایند بازاری به نام بورس است.اکثر کالاهای باارزش خرید و فروش میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:59:51   |
0     0
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد....البته اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید .
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/25 18:07:41   |
0     0
چون بورس سود زیادی دارد اکثر افراد تمایل به سرمایه گذاری در بورس دارند باید در شرایط اقتصادی نابسامان این را مد نظر داشت که ممکن است بورس ریزش داشته باشد و باعث زیان فرد شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 20:24:32   |
0     0
جایی است که بتوان ارزش،اوراق،انواع بدهی و سهام یک یا چندشرکت را بر اساس ارزش ذاتی و معاملاتی آن بین یک یا چند نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی مورد معامله قرار دارد.
دارایی های واقعی(زمین،ساختمان،طلا، ماشین ،لوازم خانگی،نفت، جو ، گندم و...) و دارایی های مالی و کاغذی(مثل سهام و اوراق مشارکت)
خیر یکی از شرایط ،حداقل سن افراد باید 18 سال تمام باشد و دارای حداقل مدرک دیپلم باشند.و این که از نظر من هرکی وارد بورس میشود تا حدودی باید سواد سرمایه گذاری را داشته باشد تا در این بازار دچار مشکل نشود.موفقیت بستگی به دانش و میزان ریسک پذیری افراد دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 14:00:38   |
0     0
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده انجام میشود
افراد بالا ی ۱۸ سال که به سن قانونی رسیده اند میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:28:53   |
0     0
اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌ شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله افراد بالای 18سال و دارای مدرک دیپلم. و برای افراد با سن کمتر پدران و مادران انها میتوانند برای انها کد بورسی گرفته و سهام خریداری نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 18:48:47   |
0     0
بورس اوراق بهادار مکانی است که شرکت های پذیرافته شده در بورس سهام و اوراق مشارکت خود را به عرضه می گذارند .و سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس معامله می شود.
در اواخر سال 1398 بازار بورس بسیار فعال و با حمایت های دولت و سیاست هایی که راهی جز پویایی این بازار نداشتند در حمایت از فعالیت احاد مردم تلاش کردند و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 13:27:02   |
0     0
تهران خیابان حافظ ..البته ساختمان بورس در هر استانی وجود دارد . هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید .افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند اقدام به خرید و فروش سهام کنند . البته والدین افراد زیر هجده سال هم میتوانند برای فرزندان خود اقدام به دریافت کد بورسی کنند و بصورت افلاین برای آنها خرید و فروش سهام را انجام دهند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 14:17:29   |
0     0
محلی است برای دادو ستد سهام شرکتهای پذیرفته شده.درواقع بورس محلی برای جمع اوری سرمایه خرد مردم وتزریق ان به شرکتها است . حتی با مبلغ کم هم میشود دربورس سرمایه گذاری کرد.دربورس سهام شرکتهای پذیرفته شده مورد دادوستد قرارمیگیرد شخص میتواند بعد از ثبت سجام واخذ کد بورسی ازطریق کارگزاریها اقدام به خرید وفروش سهام نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 16:21:05   |
0     0
سازمان بورس و اوراق بهادار یک مؤسسه عمومی غیردولتی دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل است که از محل کارمزدهای دریافتی و سهمی از حق‌ پذیرش شرکت‌ها در بورس‌ ها و دیگر درآمدها اداره می‌شود.
انواع اوراق بهادار از جمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌ شده ، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی ،
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش سهام کنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 22:36:56   |
0     0
جایی که شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق سهام واوراق مشارکت خود را به عرضه می گذارند بورس اوراق بهادار می نامند وسهام شرکت های پذیرفته شده دربورس معامله می‌شود تمامی افراد که مایل به سرمایه گذاری باشند باثبتنام در سامانه بورس می‌توانند سهام خرید و فروش کنند در صورت آگاهی و دانش کافی در مورد بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:37:27   |
0     0
پاسخ سوال اول ؛ بورس اوراق بهادار جای است که بتوان سهام ، ارزش ، اوراق ، انواع بدهیها و... یک یا چند شرکت را براساس ارزش ذاتی ، آتی و معاملاتی آن بین یک یا چند نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی مورد معاملهقرار داد.
پاسخ سوال دوم ؛ تمام مواد و کالا ، اشیاء و سهام را میتوان در بازار بورس مورد معامله قرارداد.
پاسخ سوال سوم ؛ همه افراد با رعایت شرایط و ضوابط بازار بورس می توانند در این نو ع از بازار سرمایه گذاری و فعالیت نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 17:32:08   |
0     0
ساختمان بورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:50:50   |
0     0
ویکی از مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که می توانید
با مبلغ جزئی سرمایه گذاری را شروع کنید.
بورس بازاری است که تمام دارایی ها در آن خرید و فروش
میشود وبازاربورس یک بازار کاملا رسمی است ودادو ستد در آن
براساس قوانین ومقررات صورت میگیرد.و حمایت قانونی
از سهامداران راشامل میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 01:19:39   |
0     0
بورس اوراق بهادار در تهران درخیابان حافظ است
در بورس سهام واوراق معامله مىشود
افراد داراى ١٨سال میتوانند در بورس سرمایه گذارى کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/30 13:26:20   |
0     0
بورس اوراق بهادار جایی است که در آن انواع اوراق بهادار خرید و فروش میشود.
بازار بورس شامل موارد زیادی برای معامله از جمله سهام شرکت ها و حتی کالا نیز هست.
تمام افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/30 16:33:38   |
0     0
یکی از جاهایی هست که افراد می‌توانند پول و یا پس انداز خود را سرمایه گذاری کنند
سهام های پذیرفته شده در بورس
تمام اشخاص حقیقی با شرایط سنی و حقوقی که دارای کد بورسی باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:30:57   |
0     0
دولت بواسطه بازار سرمایه و رشد آن کسری بودجه خود را تامین می کند؛ بنابراین چاره‌ای در جهت افزایش حمایت از بازار و کاستن از میزان ریسک سرمایه گذاری در آن ندارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:10:31   |
0     0
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد....البته اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید .
افراد بالای هجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند میتوانند با دریافت کد بورسی اقدام به خرید و فروش انلاین سهام کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 22:15:39   |
0     0
ساختمان مرکزی بورس اوراق بهادار ،تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
ساختمانبورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 17:29:44   |
0     0
اختمان بورس در هر استانی وجود دارد اما ساختمان مرکزی تهران است البته بورس اوراق بهادار یک اتاق اقتصادی است که سهام شرکت های مختلف خرید و فروش میشود
سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
حداقل سن ۱۸ سال و حداقل مدرک دیپلم میتوانند به فعالیت بپردازند و خرید و فروش و سرمایه گذاری و کسب سود کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 21:08:59   |
0     0
بورس اوراق بهادار در تهران
سهام همه ی شرکت های سهامی خرید و فروش میشود
بله همه میتوانند با پول اندکی که دارند وارد بازار بورس شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:20:00   |
0     0
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد....البته اکنون هر فرد با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین می تواند اقدام به خرید و فروش سهام نماید و یا با یک کارگذار شریک شویم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/06 03:32:02   |
0     0
جایی که شرکت های پذیرفته شده در بورس ،سهام خود را برای خرید و فروش عرضه میکنند.
سهام شرکت ها در بورس معامله میشود.
تمام افراد علاقه مند میتوانند با بدست آوردن دانش و آگاهی در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/05/06 14:21:36   |
0     0
بله تمام افراد حقیقی با شرط سن قانونی وحقوقی با داشتن کد بورسی
میتواند در بورس سرمایه گذاری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 17:11:26   |
0     0
بورس اوراق بهادار تهران
سهام همه شرکتهای سهامی خرید و فروش میشود
بله تمام افراد. حقیقی با داشتن کد بورسی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 15:27:48   |
0     0
سازمان بورس اوراق بهادار در تهران خیابان حافظ قرار دارد.
هر شخصی با داشتن کد بورسی از طریق کارگزاری ها بصورت آنلاین
میتواند اقدام به خرید وفروش سهام نمایید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 16:05:33   |
0     0
واقع در تهران ودر خیابان حافظ
بازاری متشکل و قانونمد که در ان خدید و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام صورت میگرد
افراد بالای هیجده سال که دارای حداقل مدرک دیپلم هستند می توانند با دریافت کد اقدام به خرید وفروش سهام کنند همچنین به صورت انلاین هم می توانند همه ی این کار ها را انجا م دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:26:59   |
0     0
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله تمام افراد حقیقی و حقوقی با داشتن کد بورسی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 00:08:01   |
0     0
بازاری متشکل و قانونمند است که در آن خرید‌‌ و فروش انواع اوراق بهادار ازجمله سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده، اوراق مشارکت دولتی و مؤسسات معتبر خصوصی و انواع اوراق اجاره و ابزارهای مالی، مابین تعداد زیادی از خریداران و فروشندگان، تحت ضوابط و قوانین و مقررات مشخصی معامله می‌شود.
بله تمام افراد حقیقی و حقوقی با داشتن کد بورسی میتوانند در بورس سرمایه گذاری کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics