تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چشم انداز مالی خود را در سال آینده بهبود دهید

سال جدیدی در راه است و تک تک ما میل به بهتر شدن را در خود احساس می کنیم. به همین دلیل قرارهایی را با خودمان می گذاریم، نکاتی را یادداشت می کنیم و با همه توان در تلاش هستیم تا سال جدید کاملا متفاوت باشد. به طور مثال، برای کاستن از هزینه ها با خود عهد می کنیم که از ولخرجی پرهیز کنیم و مبالغی را به صورت ماهانه پس انداز نماییم. این کار نیازمند ردیابی دقیق و سوی هزینه هاست تا جلوگیری از موارد بیهوده میسر شود. موارد مشابه دیگری نیز در زمینه مسائلی چون مسکن، بیمه، افزایش درآمد و غیره پیش روی ما قرار دارند که می توانیم از طریق بهبود آنها در مسیر موفقیت قرار گیریم.

اما فراتر از این نمونه های جزئی، تصویر کلانی که از سال آینده در ذهن خود می سازیم، سرنوشت روزها و ماه های آتی را رقم خواهد زد. توصیه های زیر به اصلاح این تصویر کلی و بهبود هر چه بیشتر شرایط شما در سال جدید یاری خواهند رساند :

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

برای بیمه مناسب برنامه ریزی کنید

یکی از بخش های اصلی در برنامه ریزی مالی توجه جدی به آینده است. این امر برخورداری از بیمه مناسب را ضروری می سازد. اگر تاکنون درباره بیمه خود (اعم از سلامت یا بازنشستگی) سهل انگاری کرده اید، در اولین فرصت برای تهیه آن برنامه ریزی کنید خدمات متفاوت را در نظر گرفته مناسب را انتخاب نمایید. اگر کار ثابتی ندارید، شرکتهای بیمه خدمات متفاوتی از جمله بیمه عمر و یا بیمه های خویش فرما را به شما ارائه می کنند.

 

شرایط مسکن خود را بازبینی کنید

اجاره خانه، وام مسکن و دیگر موارد مرتبط با اسکان خانواده از جمله مهم ترین هزینه های زندگی است که بخش قابل توجهی از منابع مالی خانوارها را به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل، داشتن برنامه ای دقیق برای آینده مسکن، بررسی گزینه های خرید، اخذ وام و یا شیوه پرداخت اجاره بها می تواند بر موفقیت مالی و بهبود شرایط پولی شما تأثیرگذار باشد. اگر پس انداز مناسبی دارید و به دنبال خرید خانه هستید، بهتر است در انتخاب گزینه مناسب عجله نکنید. وامهای مسکن را نیز بدون محاسبه دقیق پذیرا نشوید، چرا که باز پرداخت بدهیهای بانکی ممکن است توازن مالی را بر هم بزند. در خصوص اجاره کردن واحد مسکونی نیز تلاش کنید گزینه ای متناسب را انتخاب نمائید .

 

به یاد داشته باشید که خانه ای گران قیمت لزوما به معنای ارتقای شأن اجتماعی شما نیست و اگر منابع کافی چنین خانه ای را اجاره کرده یا بخرید با دردسر جدی مواجه خواهید شد.

 

بیشتر پس انداز کنید

درباره اهمیت پس انداز بارها و بارها سخن گفته ایم تاثیر شگفت آور پس انداز بر زندگی خانوادگی و مالی چنان است که برای بسیاری قابل باور به نظر نمی رسد. پیش از هر چیز، پس انداز کردن شیوه خرج کردن پول را تغییر می دهد. چراکه برای باقی ماندن پول ناچار هستید با صرفه جویی بیشتری هزینه کنید. به علاوه مبالغ جمع آوری شده را می توان از طریق سرمایه گذاری های متنوع و کم ریسک افزایش داد و آینده مالی را تضمین نمود. در کنار این موارد، ایجاد روحیه پس انداز و توانایی برنامه ریزی برای آن از جمله کلیدهای اصلی موفقیت است. کلیدی که توسط بسیاری از چهره های موفق جهانی به کار گرفته شده بخش بوده است. برای تسهیل فرآیند پس انداز، می توانید از امکان پس انداز خودکار که توسط بانکها ارائه می شود استفاده کنید. با این کار، بانک در ابتدای هر ماه مبلغی را از حساب شما کم کرده و کنار می گذارد. با این کار،پیش از آنکه فرصت خرج کردن پول را داشته باشید، پس انداز انجام خواهد شد و امکان تطبیق با عادت پس برای شما ایجاد میشود.

 

بودجه و ترازنامه داشته باشید

برنامه ریزی مالی و نظارت بر انجام کارها نیازمند اسناد مالی است. اسنادی که بودجه ماهانه )و سالانه و ترازنامه از جمله مهم ترین آنها است. برخی تصور می کنند که این گونه اسناد صرفا برای مراکز تجاری و اقتصادی کارایی دارند. اما اگر به فلسفه این استاد توجه کنید، در خواهید یافت که کاربرد آنها کاملا عمومی است و مساله صرفا به میزان پیچدگی باز میگردد. در بودجه بندی شما میزان هزینه ها را بر اساس الگوهای قبلی مشخص می کنید و آنگاه سعی می کنید به این برنامه وفادار بمانید. ترازنامه سالیانه نیز بیلان درآمدها، هزینه ها. پس انداز و موارد مشابه دیگر را پیش روی شما قرار می دهد.

 

تخفیف بگیرید

این مورد در فرهنگ ایرانی مرسوم است  و انجام دادن آن برای ما چندان دشوار نیست. چانه زدن بر سر قیمت می تواند به کنترل هزینه ها و خرید ارزان تر بیانجامد. اغلب فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات نیز این عامل را در قیمت گذاری خود در نظر می گیرند و به همین دلیل، در اغلب موارد امکان چانه زنی وجود خواهد داشت.

 

بدهیها را باز گردانید

باز پرداخت بدهیها شاید به نظر دشوار برسد. به ویژه آن که تصمیم گرفته باشید تمام بدهیهای خود را در طول سال آینده باز گردانید. اما این کار با برنامه ریزی به آسانی ممکن است. در نخستین گام، سعی کنید خریدهای خود را به صورت نقدی انجام دهید و تا حد امکان از افزودن بر حجم بدهی های خود جلوگیری کنید. در گام بعد، می توانید آرام آرام پول هایی را کنار گذاشته و بدهی های بر اساس اولویت بازگردانید.

 

کمک کنید

از هر دست بدهی، از همان دست خواهی گرفت. این ضرب المثل زیبای فارسی همچون آن بیت معروف سعدی (که طلاکوب در وسط فرش اهدایی ایران به سازمان ملل نقش بسته)، بیانگر تمام حقیقت درباره زندگی مالی است. کمک کردن به دیگران در کنار ایجاد احساس خوشایند، انرژی روانی شما را نیز افزایش می دهد و می توانید با کمک این انرژی موفق تر عمل کنید. جهان در انتظار عملکرد شما است و هر گام تان را  با گامی مشابه پاسخ می دهد. این حقیقت را در سال جدید از یاد نبرید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

zahra azodi |   1399/02/29 17:36:27   |
0     0
می توان با پرهیز از مخارج اضافی، اولویت قراردادن اقساط و بدهی ها و با برنامه خرج کردن و سرمایه گذاری و پس انداز کردن برای سال اینده چشم انداز مالی خود را بهبود بخشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/03 18:42:46   |
با برنامه ریزی مالی مناسب .پس انداز هوشمندانه.کاهش هزینه ها و مخارج و سرمایه گذاری میتوان باعث بهبود چشم انداز مالی شد
زهرا افتخاری |   1399/03/06 10:32:50   |
میتوان با استفاده از بیمه مناسب ...و تسویه کردن بدهیهای متفرقه که باعث از بین بردن آرامش و دور شدن از اهداف مالی میشود .....مدیریت مخارج...افزایش پس انداز و سرمایه گذاری چشم اندازهای مالی را بهبود بخشید
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/06 23:34:15   |
بله هرساله با برنامه ریزی که کردم رو به رشد هستم و سعی بر این دارم که انحرافات موجود رو برطرف کنم
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/28 15:03:27   |
بله .میتوان با بیمه مناسب ،پرداخت کردن بدهی ها ک بخش بزرگی از آرامش
ذهن انسان را میگیرد و با افزایش پس انداز .باعث بهبود چشم انداز مالی
شویم.
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:54:32   |
بوده وتراز نامه داشته باشی
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:51:58   |
با برنامه ریزی مالی مناسب .پس انداز هوشمندانه.کاهش هزینه ها و مخارج و سرمایه گذاری میتوان باعث بهبود چشم انداز مالی شد
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 19:26:51   |
برداشتن ۷ گام ساده زیر می توانید از بهبود مهارت های مال تان اطمینان حاصل کنید.
۱. یک بودجه تدوین کنید و طبق همان بودجه عمل کنید
2. مصرف‌کننده‌ی هوشیاری باشید
3. دخل و خرج خود را در دفترچه چک‌تان تنظیم کنید
4. داشتن یک برنامه و چشم‌انداز
۵. مانند یک سرمایه‌گذار فکر کنید
۶. با شریک/همسرتان برای دستیابی به هدف‌های مشترک مالی همکاری کنید
۷. متعهد بودن به پس‌انداز
محمد پوراکبری |   1399/05/04 14:16:47   |
میتوان با برنامه ریزی ، حذف و کاهش هزینه های بیهوده و اضافی ، پس از انداز هوشمندانه و سرمایه گزاری در بازارهای متعدد ک البته علمش را داشته باشیم یا با افراد متخصص در ان زمینه مشورت کرده و خودسرانه عمل نکنیم و باعث بهبود چشم انداز مالی شویم .
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/16 19:13:00   |
پس انداز کردن -اولویت قرار دادن بدهی و اقساط-استفاده از بیمه عمر
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 23:25:39   |
0     0
نامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم. اگر بخواهیم برای سال آینده برنامه ریزی کنیم چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم تا هدف‌گذاری درستی را در پیش بگیریم؟ در ادامه سوالاتی که لازم است برای شروع برنامه‌ریزی از خودسوالاتی بپرسید.

چه مواردی به شما انگیزی بیشتر برای آینده می‌دهد؟
چه هدف هایی در زندگی دارید ؟
تا به امروز چه موفقیت هایی را کسب کرده اید ؟
چه مقدار تلاش برای رسیدن به هدف لازم است ؟
در حین انجام برنامه با چ مسائلی درگیر هستید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/03 18:35:01   |
0     0
برای بهبود چشم انداز مالی برای سال آینده می توان اقدامات زیر را انجام داد:
1_ بودجه بندی مالی دقیقی داشته باشیم.
2_ در نوع سرمایه گذاری های خود تجدید نظر کنیم.
3_ مدیریت هزینه های جاری را جدی بگیریم.
4_ برای افزایش درآمد های خود برنامه ریزی کنیم.
5_ موضوع فعالیت های خود در خصوص درآمد را تنوع ببخشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 11:52:51   |
0     0
تحقیقات نشان داده که کمتر کسی که میل به پول در آوردن و ثروتمند شدن نداشته باشد بنابراین چند راه مختلف برای بهبود شرایط مالی در زندگی وجود دارد تا در سال جدید بهتر برنامه ریزی کنیم تا پول خود به جا خرج کنیم.
1-حس خوب نسبت به پول
2-اهداف مالی خود را مشخص کنید
3-صرفه جویی در هزینه های خودرو
4-بهبود شرایط مالی
5-هر چیزی را نباید بخرید
6-هزینه ها را کاهش دهید
7-استفاده از تکنولوژی برای صرفه جویی
8-استفاده از خدمات
8-استفاده از خدمات
10-تصمیم به کسب درآمد بیشتر
11-علاقه شدید به پول
12-استفاده ی کمتر از شبکه های اجتماعی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 19:44:28   |
0     0
برای بهبود چشم انداز های مالی بایدبرنامه دقیقی داشته باشیم وازخرج های غیرضروری بپرهیزیم و برمیزان پس اندازخود اضافه کنیم وهمچنین در سرمایه گذاری های خود تجدید نظرکنیم وراه های افزایش درامد خودرا زیاد کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین ۲ |   1399/03/05 17:19:08   |
0     0
چشم اندازهای مالی از نگاه اینجانب عبارتند از؛
۱)چند بخشی نمودن حوزه کسب درآمد و ثروت اندوزی.
۲)مدیریت هزینه های جاری و تفکر برای هزینه های سرمایه ای.
۳) سرمایه گذاری در حوزه های مختلف همچون بورس، سکه و طلا،مسکن و زمین ،تحصیلات دانشگاهی به معنای باسواد شدن نه مدرک و کسب سواد و تکنیک های پولی و مالی
۴) تعیین حداقل و حداکثری درآمددر سال آتی و پیش رو.
۵) ایجاد راههای میانبر برای رسیدن به منابع مالی بیشتر.
۶) ایجاد و گسترش روابط و ضوابط کاری،اجتماعی و فرهنگی
۷) تفکر قبل از عمل و ورزش و تفریح
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/06 18:52:48   |
0     0
با تمرین روش‌هایی و همچنین بکار بردن بعضی از روش‌ها می‌توان هزینه ها را کاهش داد البته استفاده از تجربیات دیگران بسیار سودمند می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 23:44:04   |
0     0
با تعیین بودجه مناسب و برنامه ریزی هدفمند و مناسب می توان چشم انداز مالی خودمان را بهبود ببخشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/07 00:57:27   |
0     0
با بودجه بندی مناسب، هوشمندانه مصرف کردن، تعیین چشم انداز، پس انداز و سرمایه گذاری مناسب می توان چشم انداز مالی را بهبود بخشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 23:50:22   |
0     0
چرا قبل از شروع هر کاری به داشتن چشم انداز شخصی ( Personal Vision ) نیاز است؟ اغلب کتاب ها و مباحث آموزشی موفقیت و بهره ­وری نقطه شروع کار خود را تعیین اهداف می­ گذارند. به اعتقاد اکثر اساتید داشتن هدف نطقه شروع هر موفقیتی است. اما دوست عزیز، من عقیده­ای غیر از این دارم. درست است که داشتن اهداف در موفقیت نقش اساسی دارد، اما نقطه شروع موفقیت داشتن هدف نیست.

بسیاری از مردم برای خود هدف دارند، هدف های خود را به روش درستی مشخص می­ کنند و همچنین برای دستیابی به آنها تلاش می­ کنند. اما نکته ­ای بسیار مهمتر از داشتن هدف و دستیابی به آن وجود دارد؛ آن نکته اینست که اهداف خود تنها یک وسیله و بهانه هستند. وسیله و بهانه­ ای که به موجب آن شخص شروع به یادگیری و تلاش می­ کند، تغییر و رشد می­ کند و توان بالقوه ­اش را به بالفعل تبدیل می­ کند. داشتن هدف و دستیابی به آن یک چگونگی است. اما نکته مهم و حیاتی برای هر شخص داشتن چرایی می­ باشد. این چرایی ریشه چشم انداز شخصی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/03/13 22:38:11   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی باید سرمایه گذاری درست کرد. بیشتر پس انداز کرد. هزینه های اضافی رو کاهش بدیم. بدهی هارو پرداخت کنیم. برنامه ریزی مالی داشته باشیم و اهداف مالی خود رو مشخص کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:55:06   |
0     0
اهداف مالی خود را مشخص کنید
مدیریت هزینه های جاری و تفکر برای هزینه های سرمایه ای.
استفاده از خدمات
ایجاد راههای میانبر برای رسیدن به منابع مالی بیشتر
ایجاد و گسترش روابط و ضوابط کاری،اجتماعی و فرهنگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/23 20:53:38   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی باید برنامه ریزی داشت هزینه هارو اولویت بندی کرد پس انداز داشت اهداف مالی خود را مشخص کنیم بدهی ها را پرداخت و از هزینه های اضافی بپرهیزیم‌
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:52:50   |
0     0
هر سال تجربه جدیدی است برای تقویت دیدگاهها و روشهای مثبت و کنار گذاشتن خطاها و اشتباهات.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 23:56:00   |
0     0
برنامه‌ریزی می تواند بلند مدت ویا کوتاه مدت برای هفته جاری یا ماه بعد باشد. و می توان برای سال آینده برنامه مالی داشت. بسیاری افراد هدف های خود را به روش درستی مشخص می­ کنند و همچنین برای دستیابی به آنها تلاش می­ کنند. به موجب آن شخص شروع به یادگیری و تلاش می­ کند، تغییر و رشد می­ کند و توان بالقوه ­اش را به بالفعل تبدیل می­ کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 11:56:28   |
0     0
با برداشتن ۷ گام ساده زیر می توانید از بهبود مهارت های مال تان اطمینان حاصل کنید.
۱. یک بودجه تدوین کنید و طبق همان بودجه عمل کنید
2. مصرف‌کننده‌ی هوشیاری باشید
3. دخل و خرج خود را در دفترچه چک‌تان تنظیم کنید
4. داشتن یک برنامه و چشم‌انداز
۵. مانند یک سرمایه‌گذار فکر کنید
۶. با شریک/همسرتان برای دستیابی به هدف‌های مشترک مالی همکاری کنید
۷. متعهد بودن به پس‌انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 23:59:14   |
0     0
چشم انداز مالی مناسب محقق نمی گردد مگر با اولا داشتن سواد مالی و تخصص و دوما به کارگیری ان
همچنین انجام فعالیت های زیر به سریعتر رسیدن به اهداف مالی کمک می کند
صرفه جویی در هزینه ها
یادداشت ورودی ها خروجی ها بدهی ها و طلب ها
الویت بندی هزینه ها و حذف هزینه های بی الویت
چند جریانه کردن ورودی و منابع مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 18:05:02   |
0     0
با دنبال کردن نکات زیر می توان به هدف بهبود مهارت ها و وضعیت مالی تان دست یافت:
۱. یک بودجه تدوین کنید و طبق همان بودجه عمل کنید
۲. مصرف‌کننده‌ی هوشیاری باشید
۳. دخل و خرج خود را در دفترچه چک‌تان تنظیم کنید
۴. داشتن یک برنامه و چشم‌انداز
۵. مانند یک سرمایه‌گذار فکر کنید
6.متعهد بودن به پس‌انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/05 21:12:26   |
0     0
به جای آنکه امور مالی خود را نادیده بگیرید و آن را به اقبال واگذار کنید، بهتر است با انجام کمی تحلیل، وضعیت سلامت مالی خود را ارزیابی کنید و مدت زمان مورد نیاز برای دستیابی به اهداف بلند و کوتاه‌مدت خود را برآورد کنید.
برای شروع این کار، محاسبه سودخالص- تفاوت درآمدها و هزینه­ ها- از اهمیت بالایی برخوردار است. برای محاسبه سود خالص با تهیه لیستی از بدهی‌ها و هزینه­ ها و درآمد‌هایتان می‌توانید شروع کنید، سپس با کاهش بدهی‌ها و هزینه­ ها از درآمدهایتان میزان سودخالص خود را محاسبه کنید. توجه کنید که این عدد نشان دهنده وضعیت مالی شما در این لحظه است و البته در طی زمان دستخوش نوسانات مکرر می‌شود. بهتر است برای محاسبه سود خالص یک برنامه منظم داشته باشید تا نتیجه بهتری به‌دست آورید؛ به عنوان مثال حداقل سالی یک بار این کار را انجام دهید. دنبال کردن سود خالص ­تان در طی زمان این امکان را برای شما به‌وجود می‌آورد تا از روند فعالیت خود ارزیابی دقیقی داشته باشید، متوجه موفقیت‌ها شده و موارد نیازمند به بهبود را شناسایی کنید.
داشتن بودجه فردی نیز به همین میزان دارای اهمیت است. این بودجه می‌تواند سالانه یا ماهانه باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت بودجه فردی یک ابزار مهم مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/04/06 13:15:04   |
0     0
سلام ،خانم دکتر حسین ۲ بنده هستم .چون با گوشی مطلب ارسال کردم اشتباه شده.ممنون
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 19:37:04   |
0     0
یک بودجه تدوین کنید و طبق همان بودجه عمل کنید . مصرف‌کننده‌ی هوشیاری باشید . دخل و خرج خود را در دفترچه چک‌تان تنظیم کنید . داشتن یک برنامه و چشم‌انداز . مانند یک سرمایه‌گذار فکر کنید .متعهد بودن به پس‌انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:08:34   |
0     0
موضوعی که در قیمت گذاری این روزه وجود دارد اینه که اگثر فروشندگان با توجه به اینکه میدانند مشتری برای کم کردن هزینه خریدش اقدام به چانه زنی خواهد کرد قیمت خود را چنان مشخصی می کنند که این تحفیف رو لحاظ می کنند و قیمت را بالاتر اعلام می کنند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی ندافی |   1399/04/12 18:24:48   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی خود باید برنامه ریزی و مدیریت خوب و به جایی داشته باشیم هزینه ها را کنترل و کم کنیم درامد های خود را تا حد امکان پس انداز و سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:30:26   |
0     0
با مدیریت خرج و کاهش هزینه ها ، افزایش درآمد و سرمایه گذاری ، برنامه ریزی مناسب ، پس انداز کردن میتوان وضعیت مالی خود را بهبودداد و به سوی پیشرفت قدم برداریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 19:56:57   |
0     0
چشم اندازهای مالی از نگاه اینجانب عبارتند از؛
۱)چند بخشی نمودن حوزه کسب درآمد و ثروت اندوزی.
۲)مدیریت هزینه های جاری و تفکر برای هزینه های سرمایه ای.
۳) سرمایه گذاری در حوزه های مختلف همچون بورس، سکه و طلا،مسکن و زمین ،تحصیلات دانشگاهی به معنای باسواد شدن نه مدرک و کسب سواد و تکنیک های پولی و مالی
۴) تعیین حداقل و حداکثری درآمددر سال آتی و پیش رو.
۵) ایجاد راههای میانبر برای رسیدن به منابع مالی بیشتر.
۶) ایجاد و گسترش روابط و ضوابط کاری،اجتماعی و فرهنگی
۷) تفکر قبل از عمل و ورزش و تفریح.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:57:22   |
0     0
چشم انداز مالی مناسب محقق نمی گردد مگر با اولا داشتن سواد مالی و تخصص و دوما به کارگیری ان
همچنین انجام فعالیت های زیر به سریعتر رسیدن به اهداف مالی کمک می کند
صرفه جویی در هزینه ها
یادداشت ورودی ها خروجی ها بدهی ها و طلب ها
الویت بندی هزینه ها و حذف هزینه های بی الویت
چند جریانه کردن ورودی و منابع مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/16 20:29:36   |
0     0
7گام ساده زیر می توانید از بهبود مهارت های مال تان اطمینان حاصل کنید بودجه تدوین کنید وطبق همان بودجه عمل کنید مصرف کننده ی هوشیار ی باشید دخل وخرج خود را در دفترچه چک تان تنظیم کنید داشتن یک برنامه وچشم انداز. مانند یک سرمایه گذار فکر کنید. باشریک همسرتان برای دستیابی متعهد بودن پس انداز کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:59:35   |
0     0
برای بهبود چشم انداز های مالی بایدبرنامه دقیقی داشته باشیم وازخرج های غیرضروری بپرهیزیم و برمیزان پس اندازخود اضافه کنیم وهمچنین در سرمایه گذاری های خود تجدید نظرکنیم وراه های افزایش درامد خودرا زیاد کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:51:44   |
0     0
با برداشتن ۷ گام ساده زیر می توانید از بهبود مهارت های مال تان اطمینان حاصل کنید.
۱. یک بودجه تدوین کنید و طبق همان بودجه عمل کنید
2. مصرف‌کننده‌ی هوشیاری باشید
3. دخل و خرج خود را در دفترچه چک‌تان تنظیم کنید
4. داشتن یک برنامه و چشم‌انداز
۵. مانند یک سرمایه‌گذار فکر کنید
۶. با شریک/همسرتان برای دستیابی به هدف‌های مشترک مالی همکاری کنید
۷. متعهد بودن به پس‌انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 02:25:00   |
0     0
برنامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/17 19:52:30   |
0     0
هرچقدر هوش مالی بیشتری داشته باشید، در زمینه‌ اقتصادی، موفق‌تر خواهید شد. می‌دانید که پول‌تان را کجا و به چه شکل خرج کنید. با کمک هوش مالی می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های بهتر و در نتیجه، درآمد بهتر و بیشتری داشته باشید.

بنابراین، تلاش، لازمه موفقیت مالی است ولی کافی نیست. اگر نتوانید از ثروت و توانایی مالی‌تان به درستی استفاده کنید، به راحتی آن را از دست می‌دهید و به دست آوردن دوباره آن، بسیار سخت است.

با هوش مالی می‌توانید وضعیت مالی خود را کنترل کنید و با دانش کافی، با مسائل مالی روبه رو شوید، پول آخرت آدم را خراب می کند

شما براین باروید که اکنون باید لازم است بی پول باشید تا در آخرت پاداش بگیرید. گمان میکنید که اگر اکنون بتوانید هر چیزی را می خواهید به دست آورید یا برای خریدن هرچیزی که دوست دارید. پول کافی داشته باشید در آخرت رنج خواهی برد. این باور غلب اغلب ناشی از برداشت های نادرست از قوانین دینی است. با ید این را بدانید که در ادیان الاهی هرگز ثروت و تلاش برای موفقیت مالی مزمت نشده است. آنچه مزمت شده کسب ثروت از راه های نادرست می باشد.

از فردا شروع می کنم

زمانی که کارها راعقب می اندازید مانع ورود جریان فراوانی و نعمت به زندگی تان می شود. چنین واکنشی اغلب به دلیل احساس ترس و نا امیدی ناشی از شکست های قبلی که در ذهنتان جای گرفته است و شما شکست را حتمی می دانید شکل می گیرد. اگر می خواهید زندگی جدید و موفقی را آغاز کنید لازم است خود را از تجارب ناخوشایند گذشته جدا کنید و بدانید که شما اکنون انسان جدیدی هستید و از اشتباهات گذشته کسب تجربه نمائید و باید این را بپذیرید که اشتباهات گذشته به این دلیل بوده که شما هنوز آنچه را که لازم داشتید نیامو خته بودید و اکنون که به این نکته پی بریده اید و موفقیت در انتظار شماست.

در هر حال شکست خواهم خورد

اگر در مسابقه تیر اندازی هیچ تیری شلیک نکنید بازنده اعلام می شوید. وقتی افراد از ترس شکست هیچ اقدامی صورت نمی دهند در هر حال شکست خورده اند. چون کسی که کاری صورت ندهد بازنده است. اما اگر قدم اول بردارید هر نتیجه ای که عایدتان شود هیچ فرقی نمی کند چون در حال شما برنده اید؟ ممکن است حالا به نتیجه نرسید. شاید محتاج تجربیات و درس های باشید که هنوز بدست نیاوردید. اما دفعه بعد پیروز می شوید.

من سرمایه کافی ندارم

این طرز فکر ناشی از احساس ترس و فقدان است. اگر افراد روی چیزی که ندارند تمر کز کنند همواره بر این باور خواهند بود که آنچه که در اختیار دارند کافی نیست در حالی اگر قدر چیزهای که دارندرا بدانند و بابت آنها شکرگزار باشند در موضع قدرت و فراوانی قرار مگیرند و بدین ترتیب همه ی چیزهای را که لازم دارند بسوی خود جذب می کنند اگر طرز فکر خود را تغییر دهید متوجه خواهید شد که هیچ محدودیتی برای آنچه که می خواهید باشید. چیزی که میخواهید بدست آورید یا کاری که می خواهید انجام دهید وجود نخواهد داشت.

ثروتمندان مردمانی طماع و حریص هستند

این هرگز قضاوت درستی نیست که ما ثروتمند را لزوما خدانشناس. متخلف طماع و حریص فرض کنیم بسیارند کسانی که درعین حال که افرادی پر تلاش و سختکوشی در زمینه های شغلی و مالی هستند باور های اعتقادی قوی نیز دارند و مراقبند که چگونه کسب درآمد می کنند و بسیار نیز بخشنده اند. بخشش باعثمی شود پول بیشتری به دست آورند. کسب ثروت هرگز اتفاقی نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:44:46   |
0     0
برنامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 21:29:21   |
0     0
برنامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:45:23   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی باید برنامه ریزی داشت هزینه هارو اولویت بندی کرد پس انداز داشت اهداف مالی خود را مشخص کنیم بدهی ها را پرداخت و از هزینه های اضافی بپرهیزیم‌
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/19 10:02:48   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی خود باید برنامه ریزی و مدیریت خوب و به جایی داشته باشیم هزینه ها را کنترل و کم کنیم درامد های خود را تا حد امکان پس انداز و سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 13:11:57   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی خود باید برنامه ریزی و مدیریت خوب و به جایی داشته باشیم هزینه ها را کنترل و کم کنیم درامد های خود را تا حد امکان پس انداز و سرمایه گذاری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:31:55   |
0     0
میتوان با استفاده از بیمه مناسب و تسویه کردن بدهیهای متفرقه که باعث از بین بردن آرامش و دور شدن از اهداف مالی میشود ومدیریت مخارج وافزایش پس انداز و سرمایه گذاری چشم اندازهای مالی را بهبود بخشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/20 02:36:40   |
0     0
با برنامه ریزی مالی مناسب ,،پس انداز هوشمندانه،
کاهش هزینه ها و مخارج و سرمایه گذاری میتوان
باعث بهبود چشم انداز مالی شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 12:25:35   |
0     0
برای بهبود چشم انداز های مالی بایدبرنامه دقیقی داشته باشیم وازخرج های غیرضروری بپرهیزیم و برمیزان پس اندازخود اضافه کنیم وهمچنین در سرمایه گذاری های خود تجدید نظرکنیم وراه های افزایش درامد خودرا زیاد کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/23 08:29:02   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی باید سرمایه گذاری درست کرد. بیشتر پس انداز کرد. هزینه های اضافی رو کاهش بدیم. بدهی هارو پرداخت کنیم. برنامه ریزی مالی داشته باشیم و اهداف مالی خود رو مشخص کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 13:00:35   |
0     0
چشم انداز هنر دیدن نادیدنی ها
شفافیت جهت و مقصد
انگاره مثبت و روشن از وضعیت آتی و رفع هرگونه شک و شبهه راجع به آینده
خلق انرژی و احساس افتخار
قابلیت به یاد ماندن و جلب توجه همگان
بلند پروازی (ایده آل) و بلند نظر (یا جاه طلب) یعنی قابلیت ایجاد چالش و سعی در کمال
سازگار با ارزش ها، فرهنگ و تاریخ (گذشته)
ایجاد استانداردهای متعالی و ایده آل هایی برای عملکرد
منعکس کننده خصوصیات منحصر به فرد
پلی بین حال و آینده
قابلیت تبدیل و تبیین به اهداف عملی
فرصت‌های موجود را برای شرکت نشان دهد
راه بهره جویی از فرصت‌ها را نشان دهد
منحصر به فرد باشد
در کارکنان رضایت شغلی ایجاد نماید
در کارکنان ایجاد تعهد، علاقه و غرور نماید
مسیر حرکت شرکت را به وضوح بیان کند
مشوق یادگیری باشد
مخاطب را مشخص سازد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 15:36:07   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی در سال آینده میتوان سرمایه گذاری کرد یا اینکه برنامه ریزی و بودجه بندی متناسب با درامد شخص و در راستای آن پس انداز معقول میتواند وضعیت مالی را در آینده بهبود دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 19:17:30   |
0     0
تصویر کلانی که از سال آینده در ذهن خود می سازیم، سرنوشت روزها و ماه های آتی را رقم خواهد زد. بنابراین باید چشم انداز خود را در سال آینده بهبود دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/25 19:55:44   |
0     0
برای ترسیم چشم انداز بهتر در سال آینده و یا حتی دورتر ، باید دیدگاه مناسب نسبت به برخی رویدادهای مالی خود داشته باشیم .
هزینه کرد درست و مناسب با نیاز
مدیریت بدهی ها و ساماندهی و اولویت بندی و در نتیجه به موقع تسویه نمودن آنها
جلوگیری از تأخیر در امور
ایجاد منابع درآمدی متنوع با سرمایه ثابت در اختیار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 22:19:18   |
0     0
برنامه ریزی مالی و نظارت بر انجام کارها نیازمند اسناد مالی است. اسنادی که بودجه ماهانه )و سالانه و ترازنامه از جمله مهم ترین آنها است. برخی تصور می کنند که این گونه اسناد صرفا برای مراکز تجاری و اقتصادی کارایی دارند. اما اگر به فلسفه این استاد توجه کنید، در خواهید یافت که کاربرد آنها کاملا عمومی است و مساله صرفا به میزان پیچدگی باز میگردد. در بودجه بندی شما میزان هزینه ها را بر اساس الگوهای قبلی مشخص می کنید و آنگاه سعی می کنید به این برنامه وفادار بمانید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 16:10:31   |
0     0
برنامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:29:03   |
0     0
برنامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:45:54   |
0     0
با تمرین روش‌هایی و همچنین بکار بردن بعضی از روش‌ها می‌توان هزینه ها را کاهش داد البته استفاده از تجربیات دیگران بسیار سودمند می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:25:55   |
0     0
سال جدیدی در راه است و تک تک ما میل به بهتر شدن را در خود احساس می کنیم. به همین دلیل قرارهایی را با خودمان می گذاریم، نکاتی را یادداشت می کنیم و با همه توان در تلاش هستیم تا سال جدید کاملا متفاوت باشد. به طور مثال، برای کاستن از هزینه ها با خود عهد می کنیم که از ولخرجی پرهیز کنیم و مبالغی را به صورت ماهانه پس انداز نماییم. این کار نیازمند ردیابی دقیق و سوی هزینه هاست تا جلوگیری از موارد بیهوده میسر شود. موارد مشابه دیگری نیز در زمینه مسائلی چون مسکن، بیمه، افزایش درآمد و غیره پیش روی ما قرار دارند که می توانیم از طریق بهبود آنها در مسیر موفقیت قرار گیریم.

اما فراتر از این نمونه های جزئی، تصویر کلانی که از سال آینده در ذهن خود می سازیم، سرنوشت روزها و ماه های آتی را رقم خواهد زد. توصیه های زیر به اصلاح این تصویر کلی و بهبود هر چه بیشتر شرایط شما در سال جدید یاری خواهند رساند :



گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید
برای بیمه مناسب برنامه ریزی کنید

یکی از بخش های اصلی در برنامه ریزی مالی توجه جدی به آینده است. این امر برخورداری از بیمه مناسب را ضروری می سازد. اگر تاکنون درباره بیمه خود (اعم از سلامت یا بازنشستگی) سهل انگاری کرده اید، در اولین فرصت برای تهیه آن برنامه ریزی کنید خدمات متفاوت را در نظر گرفته مناسب را انتخاب نمایید. اگر کار ثابتی ندارید، شرکتهای بیمه خدمات متفاوتی از جمله بیمه عمر و یا بیمه های خویش فرما را به شما ارائه می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 01:05:15   |
0     0
( Personal Vision ) یا چشم انداز شخصی
چشم انداز مالی مناسب محقق نمی گردد مگر با اولا داشتن سواد مالی و تخصص و دوما به کارگیری ان
همچنین انجام فعالیت های زیر به سریعتر رسیدن به اهداف مالی کمک می کند
با بودجه بندی مناسب، هوشمندانه مصرف کردن، تعیین چشم انداز، پس انداز و سرمایه گذاری مناسب می توان چشم انداز مالی را بهبود بخشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 03:17:31   |
0     0
میتوان با استفاده از بیمه مناسب ...و تسویه کردن بدهیهای متفرقه که باعث از بین بردن آرامش و دور شدن از اهداف مالی میشود .....مدیریت مخارج...افزایش پس انداز و سرمایه گذاری چشم اندازهای مالی را بهبود بخشید

هرچقدر هوش مالی بیشتری داشته باشید، در زمینه‌ اقتصادی، موفق‌تر خواهید شد. می‌دانید که پول‌تان را کجا و به چه شکل خرج کنید. با کمک هوش مالی می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های بهتر و در نتیجه، درآمد بهتر و بیشتری داشته باشید.
بنابراین، تلاش، لازمه موفقیت مالی است ولی کافی نیست. اگر نتوانید از ثروت و توانایی مالی‌تان به درستی استفاده کنید، به راحتی آن را از دست می‌دهید و به دست آوردن دوباره آن، بسیار سخت است.
با هوش مالی می‌توانید وضعیت مالی خود را کنترل کنید و با دانش کافی، با مسائل مالی روبه رو شوید، پول آخرت آدم را خراب می کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:37:10   |
0     0
۱- برای بیمه مناسب برنامه‌ریزی کنید

یکی از بخش‌های اصلی در برنامه‌ریزی مالی توجه جدی به آینده است. این امر برخورداری از بیمه مناسب را ضروری می‌سازد. اگر تاکنون درباره بیمه خود (اعم از سلامت یا بازنشستگی) سهل‌انگاری کرده‌اید، در اولین فرصت برای تهیه آن برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید خدمات متفاوت را در نظر گرفته و مورد مناسب را انتخاب نمایید. اگر کار ثابتی ندارید، شرکت‌های بیمه خدمات متفاوتی از جمله بیمه عمر و یا بیمه‌های خویش‌فرما را به شما ارائه می‌کنند.

۲- شرایط مسکن خود را بازبینی کنید

اجاره خانه، وام مسکن و دیگر موارد مرتبط با اسکان خانواده از جمله مهم‌ترین هزینه‌های زندگی است که بخش قابل توجهی از منابع مالی خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل، داشتن برنامه‌ای دقیق برای آینده مسکن، بررسی گزینه‌های خرید، اخذ وام و یا شیوه پرداخت اجاره بها می‌تواند بر موفقیت مالی و بهبود شرایط پولی شما تأثیرگذار باشد. اگر پس‌انداز مناسبی دارید و به دنبال خرید خانه هستید، بهتر است در انتخاب گزینه مناسب عجله نکنید. وام‌های مسکن را نیز بدون محاسبه دقیق پذیرا نشوید، چراکه بازپرداخت بدهی‌های بانکی ممکن است توازن مالی را برهم بزند. در خصوص اجاره کردن واحد مسکونی نیز تلاش کنید گزینه‌ای متناسب را انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که خانه‌ای گران‌قیمت لزوماً به معنای ارتقای شأن اجتماعی شما نیست و اگر بدون منابع کافی چنین خانه‌ای را اجاره کرده یا بخرید، با دردسر جدی مواجه خواهید شد.

۳- بیشتر پس‌انداز کنید

درباره اهمیت پس‌انداز بارها و بارها سخن گفته‌ایم. تأثیر شگفت‌آور پس‌انداز بر زندگی خانوادگی و مالی چنان است که برای بسیاری قابل باور به نظر نمی‌رسد. پیش از هر چیز، پس‌انداز کردن شیوه خرج کردن پول را تغییر می‌دهد. چراکه برای باقی‌ماندن پول ناچار هستید با صرفه‌جویی بیشتری هزینه کنید. به‌علاوه مبالغ جمع‌آوری شده را می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری‌های متنوع و کم‌ریسک افزایش داد و آینده مالی را تضمین نمود. در کنار این موارد، ایجاد روحیه پس‌انداز و توانایی برنامه‌ریزی برای آن از جمله کلیدهای اصلی موفقیت است. کلیدی که توسط بسیاری از چهره‌های موفق جهانی به‌کار گرفته شده و نتیجه بخش بوده است. برای تسهیل فرآیند پس‌انداز، می‌توانید از امکان پس‌انداز خودکار که توسط بانک‌ها ارائه می‌شود استفاده کنید. با این کار، بانک در ابتدای هر ماه مبلغی را از حساب شما کم کرده و کنار می‌گذارد. با این‌کار، پیش از آن‌که فرصت خرج کردن پول را داشته باشید، پس‌انداز انجام خواهد شد و امکان تطبیق با عادت پس‌انداز برای شما ایجاد می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 21:49:57   |
0     0
برای بهبود چشم انداز های مالی بایدبرنامه دقیقی داشته باشیم وازخرج های غیرضروری بپرهیزیم و برمیزان پس اندازخود اضافه کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:33:57   |
0     0
میتوان با استفاده از بیمه مناسب ...و تسویه کردن بدهیهای متفرقه که باعث از بین بردن آرامش و دور شدن از اهداف مالی میشود .....مدیریت مخارج...افزایش پس انداز و سرمایه گذاری چشم اندازهای مالی را بهبود بخشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/28 20:20:03   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی باید سرمایه گذاری درست کرد، بیشتر پس انداز کرد. هزینه های اضافی رو کاهش بدیم. بدهی هارو پرداخت کنیم. برنامه ریزی مالی داشته باشیم و اهداف مالی خود رو مشخص کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/28 22:38:35   |
0     0
با برنامه ریزی و اهداف بلند مدت و کم کردن هزینه ها وکم کردن بدهی ها و کمک کردن به دیگران می توان چشم انداز مالی خود را بهبود بخشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:26:47   |
0     0
برنامه‌ ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم ، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا آزاد |   1399/04/29 17:01:44   |
0     0
اقداماتی که میتوان برای بهبود دارایی و اموال خود انجام داد:مدیریت هزینه ها و افزایش درآمد و پس انداز درآمدو ....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده بغداداباد |   1399/04/29 20:34:52   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی باید سرمایه گذاری درست کرد. بیشتر پس انداز کرد. هزینه های اضافی رو کاهش بدیم. بدهی هارو پرداخت کنیم. برنامه ریزی مالی داشته باشیم و اهداف مالی خود رو مشخص کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 21:22:36   |
0     0
برای چشم انداز مالی مناسب برای برنامه خوبی داشته باشیم و از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 22:09:09   |
0     0
یکی از بخش های اصلی در برنامه ریزی مالی توجه جدی به آینده است. این امر برخورداری از بیمه مناسب را ضروری می سازد. اگر تاکنون درباره بیمه خود (اعم از سلامت یا بازنشستگی) سهل انگاری کرده اید، در اولین فرصت برای تهیه آن برنامه ریزی کنید خدمات متفاوت را در نظر گرفته مناسب را انتخاب نمایید. اگر کار ثابتی ندارید، شرکتهای بیمه خدمات متفاوتی از جمله بیمه عمر و یا بیمه های خویش فرما را به شما ارائه می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:34:55   |
0     0
برنامه‌ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 02:05:30   |
0     0
به جای آنکه امور مالی خود را نادیده بگیرید و آن را به اقبال واگذار کنید، بهتر است با انجام کمی تحلیل، وضعیت سلامت مالی خود را ارزیابی کنید و مدت زمان مورد نیاز برای دستیابی به اهداف بلند و کوتاه‌مدت خود را برآورد کنید.
برای شروع این کار، محاسبه سودخالص- تفاوت درآمدها و هزینه­ ها- از اهمیت بالایی برخوردار است. برای محاسبه سود خالص با تهیه لیستی از بدهی‌ها و هزینه­ ها و درآمد‌هایتان می‌توانید شروع کنید، سپس با کاهش بدهی‌ها و هزینه­ ها از درآمدهایتان میزان سودخالص خود را محاسبه کنید. توجه کنید که این عدد نشان دهنده وضعیت مالی شما در این لحظه است و البته در طی زمان دستخوش نوسانات مکرر می‌شود. بهتر است برای محاسبه سود خالص یک برنامه منظم داشته باشید تا نتیجه بهتری به‌دست آورید؛ به عنوان مثال حداقل سالی یک بار این کار را انجام دهید. دنبال کردن سود خالص ­تان در طی زمان این امکان را برای شما به‌وجود می‌آورد تا از روند فعالیت خود ارزیابی دقیقی داشته باشید، متوجه موفقیت‌ها شده و موارد نیازمند به بهبود را شناسایی کنید.
داشتن بودجه فردی نیز به همین میزان دارای اهمیت است. این بودجه می‌تواند سالانه یا ماهانه باشد. به‌طورکلی می‌توان گفت بودجه فردی یک ابزار مهم مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 10:32:49   |
0     0
برنامه ریزی مناسب پس انداز درست
بدهی هارو پرداخت کنیم
هزینه های غیر ضروری کاهش دهیم
اهداف مالی خودرا مشخص کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/30 12:53:28   |
0     0
برای بهبود چشم انداز های مالی بایدبرای درآمد و هزینه هایمان برنامه دقیقی داشته باشیم وازخرج های غیرضروری بپرهیزیم و به مقدار پس انداز خود اضافه کنیم و به فکر راه های افزایش درآمد باشیم وهمچنین در سرمایه گذاری های خود تجدید نظرکنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/30 13:26:52   |
0     0
چشم انداز مالی مناسب محقق نمی گردد مگر با اولا داشتن سواد مالی و تخصص و دوما به کارگیری ان
همچنین انجام فعالیت های زیر به سریعتر رسیدن به اهداف مالی کمک می کند
صرفه جویی در هزینه ها
یادداشت ورودی ها خروجی ها بدهی ها و طلب ها
الویت بندی هزینه ها و حذف هزینه های بی الویت
چند جریانه کردن ورودی و منابع مالی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/30 17:11:30   |
0     0
بله
شفافیت مقصد
انگاره مثبت و روشن از وضعیت آتی و رفع هرگونه شک و شبهه راجع به آینده
مدیریت هزینه های جاری را جدی بگیریم
خلق انرژی و احساس افتخار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 17:13:59   |
0     0
برای بهبود چشم انداز مالی خودباید بدهیها را کاهش داد , پس انداز نمود , تخفیف گرفت , کمک کرد , برای بیمه کردن خود برنامه داشت و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 22:02:11   |
0     0
برنامه‌ریزی مالی و نظارت بر انجام کارها نیازمند اسناد مالی است. اسنادی که بودجه ماهانه (و سالانه) و ترازنامه از جمله مهم‌ترین آنها است. برخی تصور می‌کنند که این‌گونه اسناد صرفاً برای مراکز تجاری و اقتصادی کارایی دارند. اما اگر به فلسفه این اسناد توجه کنید، در خواهید یافت که کاربرد آنها کاملاً عمومی است و مسأله صرفاً به میزان پیچدگی باز می‌گردد. در بودجه‌بندی شما میزان هزینه‌ها را بر اساس الگوهای قبلی مشخص می‌کنید و آنگاه سعی می‌کنید به این برنامه وفادار بمانید. ترازنامه سالیانه نیز بیلان درآمدها، هزینه‌ها، پس‌انداز و موارد مشابه دیگر را پیش روی شما قرار می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:36:48   |
0     0
حقیقات نشان داده که کمتر کسی که میل به پول در آوردن و ثروتمند شدن نداشته باشد بنابراین چند راه مختلف برای بهبود شرایط مالی در زندگی وجود دارد تا در سال جدید بهتر برنامه ریزی کنیم تا پول خود به جا خرج کنیم.
1-حس خوب نسبت به پول
2-اهداف مالی خود را مشخص کنید
3-صرفه جویی در هزینه های خودرو
4-بهبود شرایط مالی
5-هر چیزی را نباید بخرید
6-هزینه ها را کاهش دهید
7-استفاده از تکنولوژی برای صرفه جویی
8-استفاده از خدمات
8-استفاده از خدمات
10-تصمیم به کسب درآمد بیشتر
11-علاقه شدید به پول
12-استفاده ی کمتر از شبکه های اجتماع
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/31 15:18:31   |
0     0
برای انکه چشم انداز مالی خوبی در آینده داشته باشیم باید یک مدیریت هوشمندانه داشته باشیم وبا برنامه ریزی دقیق وکنترل هزینه ها می توان به آینده مالی خوش بین بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 20:01:50   |
0     0
بله هرساله با برنامه ریزی که کردم رو به رشد هستم و سعی بر این دارم که انحرافات موجود رو برطرف کنم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 20:26:18   |
0     0
بله هرساله با برنامه ریزی که کردم رو به رشد هستم و سعی بر این دارم که انحرافات موجود رو برطرف کنم برای بهبود چشم انداز مالی خودباید بدهیها را کاهش داد , پس انداز نمود , تخفیف گرفت , کمک کرد , برای بیمه کردن خود برنامه داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:32:19   |
0     0
با برنامه ریزی و بودجه بندی میتوانیم آینده مالی خوبی را رقم بزنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 17:46:05   |
0     0
توصیه ها جهت اصلاح و بهبود چشم اندازهای مالی در سال اینده
برای بیمه مناسب برنامه ریزی کنیم
شرایط مسکن خود را بازبینی کنید
بیشتر پس انداز کنید
بودجه و ترازنامه داشته باشید
تخفیف بگیرید
بدهی ها را بازگردانید
کمک کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 20:48:46   |
0     0
بهبود چشم انداز مالی مستلزم انجام کارهایی از قبیل برنامه ریزی، پس انداز، پرداخت بدهی ها، کاستن از مخارج و... می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 21:24:59   |
0     0
برنامه ریزی تنها به سال بعد و یا سال‌های بعد زندگی مرتبط نیست بلکه می‌تواند برنامه‌ای برای روند کاری در هفته جاری زندگی شما و یا ماه بعد باشد. ولی حال که در ماه‌های اخیر سال جاری هستیم، بهتر است برنامه‌ای برای سال آینده در نظر داشته باشیم
توصیه ها جهت اصلاح و بهبود چشم اندازهای مالی در سال اینده
برای بیمه مناسب برنامه ریزی کنیم
شرایط مسکن خود را بازبینی کنید
بیشتر پس انداز کنید
بودجه و ترازنامه داشته باشید
تخفیف بگیرید
بدهی ها را بازگردانید
کمک کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 22:52:13   |
0     0
برنامه مالی
ابتدا خودرابیمه کنیم .پس انداز کنیم.به فکر خرید مسکن باشیم.هزینه های کنترل کنیم.چانه زنی در خرید انجام دهیم.ترازنامه برای خود داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرجان عباسی نسب |   1399/05/03 01:02:52   |
0     0
بهتر است یک نگا ه کلی داشته باشیم و همه چیز را برای بهبود وضعیت مالی خدود در هر ضمینه ای در نظر داشته باشیم . مستلزم بودجه بندی و انتخاب و مدیریت میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:46:48   |
0     0
پس انداز کردن شیوه خرج کردن پول را تغییر می دهد. چراکه برای باقی ماندن پول ناچار هستید با صرفه جویی بیشتری هزینه کنید. به علاوه مبالغ جمع آوری شده را می توان از طریق سرمایه گذاری های متنوع و کم ریسک افزایش داد و آینده مالی را تضمین نمود. در کنار این موارد، ایجاد روحیه پس انداز و توانایی برنامه ریزی برای آن از جمله کلیدهای اصلی موفقیت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 15:09:48   |
0     0
اول از همه نیاز هارا اولویت بندی کنیم.
در هر زمانی برنامه ریزی داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 05:14:40   |
0     0
با دقت صورت‌حساب‌های‌تان را بررسی کنید، با بررسی صورت‌حساب‌های‌تان می‌توانید مطمئن شوید بروز اشتباه در محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های‌تان باعث افزایش هزینه‌های‌تان نشده است.از شر هزینه‌های اضافه خلاص شوید،همه‌ی ما می‌توانیم تصمیم بگیریم چگونه پول های‌مان را خرج کنیم، و بیشتر ما حداقل یکی دو بار دچار اشتباهات خطیر شده‌ایم. اگر خرید و استفاده از یک چیز برای‌تان ضروری نیست، بهترین تصمیم این است که از شر هزینه‌های غیرضروری خلاص شوید.باید به برخی هزینه‌های نامعقول – مانند هزینه‌ی نوشیدنی که از صورت‌حساب ماهیانه‌ی برق‌تان بیش‌تر می‌شود – هوشمندانه نگاه کنید. اگر همیشه در پس‌انداز پول یا پرداختِ به موقعِ صورت‌حساب‌های‌تان دچار سختی هستید، باید تصمیمات سخت بگیرید و چیزهایی را که عملا به هیچ دردتان نمی‌خورند، کم یا به طور کلی حذف کنید. با طلبکاران در مورد شرایط بازپرداخت دوباره مذاکره کنید ،بسیاری آدم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند نرخ سود و شرایط بازپرداخت‌ برای‌شان مثل وحیِ مُنزَل است. در حالی‌که در حقیقت همیشه می‌توانید طلبکاران‌تان را فرا بخوانید و تصمیم به مذاکره‌ی مجدد بگیرید. هرچند در برخی موارد، این ترفند سودی برای‌تان در پی ندارد. به طور کلی، طلبکاران معمولا ترجیح می‌دهند با آدم‌هایی کار کنند که همیشه قسط‌ّهای‌شان را به موقع می‌پردازند و فقط برای بهبود بخشیدن به شرایط بازپرداخت‌ّ‌ها، درخواست تغییر موقتی یا دائم در شرایط قرارداد می‌کنند. با دقت گزینه‌های تجاری‌تان را بررسی کنید ،گزینه‌های تجاری متعددی وجود دارند که به پس‌انداز دوران بازنشستگی‌تان کمک می‌کنند، ولی باید پیش از اقدام به سرمایه‌گذاری‌‌های بزرگ با دقت همه‌ی جوانب را بررسی کنید. بازار بورس می‌تواند کاملا غیرقابل پیش‌بینی باشد، ولی برخی سهام‌ها باثبات‌تر هستند یا احتمال بازگشت سریع‌شان بیش‌تر است. مطالعه‌ی روند بازار و مشاوره با کارگزار باتجربه می‌تواند در اتخاذ تصمیمِ بهتر کمک‌تان کند.اختیارنامه‌های سهام دودویی روش‌های‌ مطمئن دیگری هستند که خیلی آدم‌ها از آنها بی‌اطلاع‌اند. به طور خلاصه، اختیارنامه‌های سهام دودویی این امکان را به شما می‌دهند نه تنها مشغول خرید و فروش سهام، جفت‌ّهای ارز، خرید و فروش کالا و شاخص‌ّهای بازار شوید، بلکه هم‌چنین بتوانید در یک دوره‌ی زمانیِ خاص شرایط‌شان را پیش‌بینی کنید. اگر پیش‌بینی‌های‌تان دقیق باشد، سود بسیار دلچسبی نصیب‌تان می‌شود. البته در صورتی که حدس‌های‌تان اشتباه از آب در‌آمدند، برای پیشگیری از زیان مالی هنگفت می‌توانید از روش‌های محافظت در برابر زیان استفاده کنید. به عبارت دیگر، اختیارنامه‌های سهام دودویی می‌توانند راه مطمئنی برای موفقیت و به‌دست آوردن پول اضافه از حساب‌ پس‌انداز‌تان باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:51:33   |
0     0
1-حس خوب نسبت به پول

شاید در گذشته خیلی نسبت به پول خرج کردن و پول در آوردن حساس نبودید یا شاید طرز استفاده از آن را نمیدانستید اما در سال جدید سعی کنید احساس تان را تغییر دهید پول را جدی تر بگیرید مخصوصا در مورد خرج کردن بیش از اندازه دقت کنید. تسلر لینده کارشناس اقتصادی بر این باور است که "خیلی از مشکلات مالی به دلیل بی برنامه خرج کردن و تکرار اشتباهات گذشته در این زمینه است. خیلی از افراد باید از پول درک درست پیدا کنند باید ارزیابی شان نسبت هزینه، درآمد و خرج کامل تر شود".
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 16:45:24   |
0     0
بله
با پس انداز هوشمندانه کاهش هزینه ها بودجه بندی مالی دقیق سرمایه گذاری های بلند مدت مشخص کردن اهداف مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:36:22   |
0     0
چشم انداز مالی مناسب محقق نمی گردد مگر با اولا داشتن سواد مالی و تخصص و دوما به کارگیری ان همچنین انجام فعالیت های زیر به سریعتر رسیدن به اهداف مالی کمک می کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 18:47:42   |
0     0
برای ترسیم چشم انداز بهتر در سال آینده و یا حتی دورتر ، باید دیدگاه مناسب نسبت به برخی رویدادهای مالی خود داشته باشیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:10:24   |
0     0
برای بهبود وضعیت مالی خود باید برنامه ریزی و مدیریت خوب و به جایی داشته باشیم هزینه ها را کنترل و کم کنیم درامد های خود را تا حد امکان پس انداز و سرمایه گذاری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics