تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پس انداز چه فایده ای دارد؟

پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد، ولی دردسر بیشتری نیز دارد. افرادی که هوشمندانه پول پس انداز می‌کنند، همان‌قدر که باید بدانند که چگونه پول خود را خرج کنند، باید راهکار چگونگی افزایش پول دریافتی خود را نیز بدانند. مزایا و فواید پس انداز را بدانید تا با اعتماد کامل شروع به پس انداز کنید.

  1. مدیریت بهتر زندگی با ایجاد حساب پس‌انداز

مطمئن باشید که هر چقدر بیشتر برای خود و خانواده تان پس انداز داشته باشید، قطعا بهتر می‌توانید زندگیتان را مدیریت کنید. به طور مثال اگر از کسب و کارتان رضایت ندارید، می‌توانید تا زمانی که یک شغل بهتر پیدا کنید، به اصطلاح از جیب بخورید؛ و یا اگر صاحبخانه‌تان با شما راه نمی‌آید و هر سال مبلغ زیادی روی اجاره‌تان می‌کشد، با وجود پس انداز می‌توانید به یک خانه‌ی دیگر نقل مکان کنید؛ و یا اگر خدای ناکرده گریبانگیر بیماری و بیمارستان شدید، با وجود داشتن پس انداز، حداقل می‌توانید از پس هزینه‌های درمانی بر بیایید.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

البته در اینکه همیشه استثنائاتی وجود دارد شکی نیست. ممکن است بیماری شما به هر دلیل با پول و پس انداز بهبود نیابد، اما به هر شکل با وجود پس انداز حداقل خیالتان راحت است و بهتر می‌توانید مشکلات پیش آمده را کنترل کنید.

 

  1. پس انداز و آرامش فکر و خیال

اینکه افراد پول کافی برای خرج کردن نداشته باشند، باعث می‌شود آرامش و راحتی از زندگی‌شان فرار کرده و دائما درگیری فکری برایشان ایجاد شود. فرض کنید فردی حتی از پس تهیه کردن اجاره خانه‌ی خود بر نیاید، و یا پدری دائما شرمنده‌ی فرزندانش باشد چون نمی‌تواند هزینه‌های تحصیل آنها را بپردازد.بیماری که هر ماه باید برای رفع هزینه‌های درمانی‌اش چقدر تلاش کند که در آخر هم شاید موفق به تامین آنها نشود. آیا تمام این افراد می توانند بدون هیچ نگرانی و با آرامش خیال به زندگیشان ادامه دهند؟

 

اما اگر این رویه را در پیش گیرند که با اندوختن حتی مقداری کم، پس اندازی برای خود جفت و جور کنند، قطعا با خیال راحت‌تری برای اجاره خانه‌ی خود برنامه ریخته و یا از پس هزینه‌های تحصیلی و درمانی بر می‌آیند. همین که شما سعی کنید اینگونه باشید، ناخودآگاه استرس کمتری داشته و با خیال آسوده‌تری به زندگی ادامه می‌دهید.

 

  1. فراهم شدن امکان سرمایه گذاری

اگر سعی کنید با مرور زمان برای خودتان پس اندازی تهیه کنید، ممکن است آن پول برای شما به گردش در بیاید و برایتان کار کند. در واقع با مرور زمان به جای اینکه شما کار کنید تا پول در بیاورید، پول است که برای شما کار می‌کند و پول روی پولتان می‌گذارد. حتی ممکن است روزی آنقدر پس اندازتان زیاد و زیادتر شود که دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشید.

 

به خاطر داشته باشید که یکی از اصول بنیادین ثروتمند شدن، این است که سرمایه‌گذاری نمایید. تنها در آن صورت است که شما می‌توانید به یک فرد پولدار تبدیل شوید. یکی از راه‌های سرمایه گذاری هم به گردش در آوردن پول یا حساب پس اندازتان به روش‌های مختلف مانند خرید انواع دارایی‌ها، مانند ملک، مسکوکات، ارز، سهام و… است. این شرایط هم صرفا زمانی برای شما مهیا خواهد شد که شما دارای یک حساب پس انداز باشید.

 

  1.  سلامت و ثبات مالی

پژوهشگرانی که درباره نقش صرفه‌جویی در سلامت مالی تحقیق کرده‌اند، می‌گویند عادت کردن به پس انداز و داشتن برنامه برای خرج کردن آن، بسیار مهم است. طبق گزارش مرکز نوآوری‌ خدمات مالی (Center for Financial Services Innovation)، افرادی که دارای برنامه‌ریزی برای پس انداز هستند، چهار برابر بیشتر از سایرین از سلامت مالی برخوردار هستند. این گزارش نشان می‌‌دهد که در این موضوع، عادت کردن به پس انداز مهم‌تر از سطح درآمد، سن یا سایر مشخصات جمعیت شناختی است.

 

  1. جلوگیری از بی‌پولی و ورشکستی در مواقع بحرانی

صرفه‌جویی در مقیاس کم می‌تواند به مردم کمک کند تا از هزینه‌های زیاد که منجر به بی‌پولی می‌شود، اجتناب کنند. داشتن پس انداز، می‌تواند در مواقع بحرانی مانند پرداخت قبض‌ها، دادن قرض طلبکاران، پرداخت اجاره و هزینه‌های بالای وام بانکی به کمک شما بیاید. در صورت بیکار شدن یا از دست دادن کار، این پس اندازها می‌تواند از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند. صرفه‌جویی اندک برای داشتن یک پس انداز مالی کوچک در ثبات مالی خانواده بسیار موثر است.

 

  1. افزایش انعطاف پذیری در شرایط مالی مختلف

جان تامپسون (John Thompson)، معاون ارشد و رئیس بخش تحقیقاتی مرکز نوآوری‌ خدمات مالی، می‌گوید: «انعطاف‌پذیری در شرایط مالی مختلف، یک عنصر مهم در سلامت مالی است». به کمک پس انداز، مردم می توانند در بحران‌های مالی کوتاه مدت، از خدمات مالی پرهزینه اجتناب می‌کنند.

 

  1. احساس رضایت و پیروزی

صرفه‌جویی به تنهایی برای از بین بردن هزینه‌های غیر منتظره، رضایت بخش نیست. احساس واقعی رضایت و برنده شدن زمانی حاصل می‌شود که با پس انداز خود به اهداف‌مان برسیم. هر بار که پاداش صرفه‌جویی خود را دریافت می‌کنیم، مغز ما هورمون دوپامین را ترشح می‌کند. این هورمون انسان را به تکرار تجربیات لذت بخش تشویق می‌کند.

 

مایکل توماس (Michael Thomas)، مشاور مالی و از اساتید معروف روانشناسی دانشگاه اسپیر (Aspire) گرجستان می‌گوید: « یادآوری موفقیت‌های کوچک می‌تواند به اراده و پشتکار انسان در رویارویی با مشکلات کمک کند».

 

توماس معتقد است که یادآوری موفقیت‌های قبلی کمک می‌کند تا با افکار ناخودگاه منفی و تفکر مخرب خود در مواقع بحرانی مقابله کنیم. برای کسی که دارای برنامه‌ریزی مالی است، پول شوخی بردار نیست.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 14:09:54   |
0     0
پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد، ولی دردسر بیشتری نیز دارد. افرادی که هوشمندانه پول پس انداز می‌کنند، همان‌قدر که باید بدانند که چگونه پول خود را خرج کنند، باید راهکار چگونگی افزایش پول دریافتی خود را نیز بدانند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 16:51:55   |
0     0
پس انداز فوایدزیادی دارد یعنی با پس اندازهای کوچک امکان سرمایه گذاری های بزرگ فراهم می اید، مدیربت زندگی راحت تر می شود و آرامش خیال بیشتری داریم.مانع از بیپولی و ورشکستگی در آینده می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:23:41   |
0     0
پسانداز اگر نباشد زندگی در اینده دچار مشکل میگردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:39:14   |
0     0
راهکارهای پس انداز عبارتند از: ایجاد یک شماره حساب برای پس انداز ، گرفتن نام کاربری و رمز ورود برای انتقال وجه اینترنت ، بودجه بندی هزینه ها، هزینه و برنامه بیمه سلامت محل کارتان را بررسی کنید، هرگونه پول های پاداش و باداورده را پس انداز کنید، چیزهای اضافی مانند دیتا نامحدکد را برروی موبایل خود که به آن احتیاج ندارید را حذف کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا فتحی |   1399/05/11 15:40:02   |
0     0
ممکن است فکر کنید که کار کردن از خانه و از طریق اینترنت هیچ وقت نمی تواند به اندازه یک شغل ثابت درآمد زایی داشته باشد و یا اینکه این شیوه کسب و کار مختص آدم های تنبل است! امّا حقیقت این است که با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و دنیای اینترنت، امروزه بسترهای بسیار نابی برای کسب درآمد از اینترنت مهیا است که به شما این امکان را می دهد که به صورت کاملا قانونی و ثبات کافی درآمد کسب کنید. ولی همانطور که درآمد اینترنتی می تواند به سادگی حاصل شود، امکان اشتباه کردن و از دست دادن سرمایه نیز بالاست. همچنین، به دلیل بالا بودن رقابتریال قطعا باید صبر و حوصله کافی داشته باشید تا کسب و کار آنلاین شما به سود دهی مطلوب برسد. پس رمز موفقیت در چنین عرصه ای قطعا پشتکار، صبر و حوصله و اصولی عمل کردن خواهد بود.

آیا هر کسی می تواند کسب درآمد اینترنتی داشته باشد؟
سوالی که ممکن است ذهن افراد بسیاری را درگیر کرده باشد این است که آیا کسب درآمد از اینترنت مناسب آن ها هست یا خیر. در خصوص می توان گفت که ویژگی شاخص کسب و کار های اینترنتی این است که می تواند متعلق به هر کسی باشد و هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد. همانطور که از نامش پیداست، برای کسب درآمد اینترنتی شما صرفا به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت. امّا این بدان معنا نیست که قرار است شما با اینترنت راه موفقیت را یک شبه طی کنید و در مدت زمان کوتاهی پولدار شوید. با توجه به بازار رقابتی امروز، موفقیت و کسب درآمد راحت نخواهد بود، ولی اگر اصولی عمل کنید، قطعا می توانید در مسیر کسب موفقیت قرار بگیرید.

آیا کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه ممکن است؟
قطعا می دانید که برای شروع کردن هر کسب و کار جدید و رسیدن به سود دهی نیاز است که سرمایه گذاری داشته باشید. در واقع، نداشتن سرمایه اوّلیه شاید همان عاملی باشد که مانع شکل گرفتن بسیاری از ایده ها است. امّا نکته بسیار جالب در مورد کسب درآمد اینترنتی این است که شما برای شروع کار تقریبا به هیچ گونه سرمایه اوّلیه ای نیاز ندارید! بسته به ماهیت کار اینترنتی که در نظر دارید ممکن است ابزارهای برای شروع کار لازم داشته باشید، ولی در مقایسه با سایر روش های کسب درآمد، این موارد بسیار ناچیز در نظر گرفته می شوند.

مزایای کسب درآمد اینترنتی چیست؟
سوالی که اکنون پیش می آید این است که چرا جدیدا نام درآمد اینترنتی زیاد به گوش می خورد و افراد بسیار زیادی به شیوه های گوناگون به آن روی آورده اند؟ درست است که بازار کسب و کارهای اینترنتی در خارج از ایران بسیار داغ تر است، امّا در ایران هم افراد بسیار زیادی موفق به کسب و درآمد از اینترنت شده اند و سود دهی بسیار مناسبی نیز داشته اند. شاید دلیل این مسئله این باشد که هنوز اعتماد سازی کافی در مورد خرید های اینترنتی صورت نگرفته، ولی این شرایط نیز در حال بهبود هستند و هر روز به میزان اعتماد افراد به کسب و کارهای اینترنتی افروده می شود. در خصوص مزایای کسب درآمد از اینترنت می تواند از موارد کلی زیر نام برد:

گرایش رو به رشد افراد به خرید اینترنتی - خوشبختانه مزایای خرید اینترنتی امروزه برای بسیاری از افراد واضح شده است و افراد بیشتری به خرید های اینترنتی روی آورده اند. همین امر سبب شده است که کسب و کار های اینترنتی رونق بیشتری پیدا کنند و بستری مناسب برای کسب درآمد اینترنتی محیا شود.
امکان شروع کار با سرمایه کم (یا حتی بدون سرمایه) - همانطور که گفته شد، یکی از چالش های بزرگ هر کسب و کاری سرمایه اوّلیه است. امّا چیزی که باعث می شود کسب و کارهای اینترنتی به شدت محبوب شوند، امکان شروع کار با سرمایه اندک است. بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید، می توانید با هزینه ای بسیار کم و با اتصال اینترنت کار خود را آغاز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics