تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پس انداز در فروشگاه

خرید هوشمندانه در سوپرمارکت ها راهی ای پس انداز پول شماست، اما این امر شامل خرید با بنها یا استفاده از تخفیفها نمیشود خرید هوشمندانه نیازمند راهبردهای ویژه ای است. امروزه سوپر مارکتها هایپر مارکت ها به گونه ای سراسر تخصصی طراحی شده اند تا بتوانند هدف اصلی شان را که همان خرج کردن پول شما تا ریال آخر است، محقق کنند.

اما شما میتوانید با چند نکته تکنیکی کوچک که ما با شما در میان می گذاریم، به سادگی این راهبرد را خنثی کنید و پولتان را به جای صندوق سوپر مارکت ها در جیب خودتان نگه دارید برای این که بتوانید عادات به پس انداز را در خود بهبود بخشید، ما به شما چند روش ساده را توصیه می کنیم که پیش از رفتن به سوپر مارکت ها رعایت کنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پرهیز از حراج های بزرگ :

سوپر مارکت ها به گونه ای سازمان یافته اند که تا اندازه ممکن پول شما را صرف خرید اجناس خود کنند. اغلب در اواخر ماه یا در دوره هایی خاص سوپر مارکت ها بنرها یا تابلوهای «حراج تخفیف ویژه» را در مقابل مغازه های خود می آویزند و یا پیامک آن را برای شما ارسال کنند. اما در خرید هوشمندانه نباید فریب این تبلیغات را خورد. تا زمانی که کارخانه ها یا توزیع کنندگان قیمت تمام شده محصول را بیان نکرده اند، نباید تصور کنید که این تبلیغات منافع شما را در نظر می گیرند و نگران جیب شمایند.

 

خرید محصولات مورد نیاز

قبل از رفتن به سوپرمارکت، لیستی از وسایل ضروری را تهیه کنید و فقط همان ها را بخرید، نه هرچه به چشمتان آمد. سیاست سوپر مارکتها این است که با عرضه محصولات در معرض دید مشتریان، آنان را به خرید اجناس غیر ضروری ترغیب می کنند. اما شما یک خریدار باهوش باشید و تنها وسایل موجود در لیست تان را که مورد نیازتان است، خریداری کنید. همچنین کنید به جای استفاده از کارتهای اعتباری سعی در سوپرمارکت ها از پول نقدی که به مقدار مشخص برای خریدتان اختصاص داده اید و با خود همراه دارید، استفاده کنید. بدین ترتیب شما برطبق الگویی که خود تعیین کرده اید پول خرج می کنید. حال آنکه کارتهای اعتباری باعث افزایش شهامت شما در خرید مقادیر بیشتر میشود.

 

اجتناب از خرید وسایل با کاربری ساده

 از خرید وسایلی که باعث تسهیل در کارها می شوند همانند سبزیجات فرآوری شده، ناگت ها و.. اجتناب کنید. این وسایل قیمت بیشتری

دارند. ضمن اینکه بهتر است شما مواد مصرفی مورد نیازتان را به صورت خانگی تهیه و سپس آنها را آماده کنید تا علاوه بر اقتصاد به سلامت خانواده نیز کمک کرده باشید

 

خرید بسته های بزرگتر

خرید در مقیاس بزرگتر به طور معمول ارزان تر تمام می شود. اگرچه این روزها فروشگاهها بدون اینکه خریداران متوجه شوند، از این امتیاز به نفع خود استفاده می کنید نسبت به بسته های کوچک تر گران تر تمام می شود. پس بهترین کار برای این گونه خریدها مقایسه قیمت فروشگاهها و برندهای مختلف با یکدیگر است تا بتوان موردی را که به صرفه تر است، تهیه کرد.

 

جستجو در تمام قفسه های فروشگاه

اغلب سوپرمارکت ها اجناس گران قیمت تر را بیشتر در معرض دید می گذارند. بنابراین خریداران وسایلی را که در معرض دیدشان قرار دارد سریع تر انتخاب می کنند پس اینبار که به خرید رفتید، با دقت بیشتری بالا و پایین قفسه ها را ببینید تا از این شگرد سوپر مارکتها در امان بمانید. به علاوه، اغلب اجناس سالم تر و ارزان تر سخت پیدا می شوند و در عوض بسته های غذایی آماده یا اجناس با پوششی شکیل تر که گران ترند در دسترس ترند. پس به دنبال وسایل سالم بگردید، حتی اگر سخت تر پیدا می شوند.

woman standing while grabbing plastic pack

 

 

نگه داشتن فاکتور فروش

اگر بعد از خرید متوجه شدید که اجناس این فروشگاه یا همین اجناس در فروشگاههای دیگر مشمول تخفیف می شدهاند، رسید خود را نگهدارید و مجدد به آن فروشگاه برگردید و در مورد تخفیف سؤال کنید.

 

دنبال کردن قیمت ها

قیمت وسایلی را که خریده اید یا بیشتر مورد نیازتان است، دنبال کنید. سپس آنها را در گوشه ای از لیست خریدتان یادداشت کنید. بدین ترتیب هرگاه وسیله ای برچسب تخفیف داشته باشد، شما خواهید فهمید که حقیقت دارد یا خیر؟! همچنین اگر زمانی به تخفیف مناسبی برخوردید در صورتی که آن وسیله تاریخ انقضای دراز مدتی داشت، می توانید آن را به تعداد بیشتری بخرید.

 

احساس نشاط از پس انداز به جای خرید

برخی مردم تنها به دلیل حس خوبی که از خرید دریافت می کنند به سراغش می روند. خرید به شما کمک می کند تا خوشحال تر باشید. اما باید سعی کنید که این احساس رضایت را با پس انداز جایگزین کنید.

 

خوردن غذای کافی

اگر گرسنه اید به خرید نروید. خرید وسایل زیاد و غیر ضروری زمانی که گرسنه اید، امری کاملا طبیعی است. پس بهتر به خرید بروید. همچنین قبل از خرید، لباس گرم بپوشید. چون اکثر فروشگاه های بزرگ برای اینکه شما احساس گرسنگی کنید، دمایشان را کمتر از اندازه لازم در نظر می گیرند و این گونه شما را وادار به خرید بیشتر می کنند.

 

خستگی ناپذیری در خرید

سیاست تمام سوپر مارکت ها در این خلاصه شده است که شما پول بیشتری خرج کنید تا آنها سود بالاتری داشته باشند. البته تمام این حیله ها در مقابل هوشمندی شما محکوم به شکست خواهند بود. یکی دیگر از روش های تبدیل شدن به خریدار هوشمند این است که به فروشگاههای مختلف زیادی سر بزنید تا بتوانید از تخفیفها و قیمت ها به خوبی باخبر شوید و فروشگاههای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

 

پیشنهادهای دیگر

کنید با توجه به اسم برندی خاص خرید نکنید. می توانید برای مواد خام همچون آرد، نمک و ... از برندهای غیرمعروف که عموما قیمت کمتری هم دارند استفاده کنید.

 

با به کار بردن همین چند روش ساده بار دیگری که به خرید می روید، خواهید دید که تا چه اندازه در پول خود صرفه جویی می کنید و چقدر احساس بهتری دارید از اینکه توانسته اید راهبردهای مدیران فروشگاهی بزرگ را به شکست منجر کنید.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 13:27:03   |
0     0
برای پس انداز کردن پول موارد زیر را در نظر بگیرید:
پرهیز از خرید از حراجی های بزرگ درسوپرمارکت ها، قبل از رفتن به خرید نیازهایتان را لیست کنید و اجناس مورد نیازتان را بخرید.خرید نقدی انجام دهیدو سعی کنید از کارت اعتباری استفاده نکنید، از خرید وسایل و خوراکی های آماده خودداری کنید، در خرید بسته های بزرگ تر موارد مقرون به صرفه را خریداری کنید، در تما ففسه های فروشگاه جستجو کنید تا اجناس سالم و ارزان بخرید. فاکتور فروش را نزد خود نگه دارید و قیمت ها را دنبال کنیدتا اگر وسیله ای تخفیف دارد از تخفیف آن رخوردار شوید. از پس انداز به جای خرید احساس نشاط کنید، قبل از خرید غذتی کافی بخورید، در هنگام خرید خستگی ناپذیر باشید، فقط اجناس با برند خاص نخریدو به ارزان بودن آن هم توجه کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/25 11:38:03   |
0     0
بر مبنای اصول اقتصاد کینزی، مقداری پولی که پس از کسر هزینه ها از درآمدهای قابل‌مصرف هر فردی باقی می‌ماند پس انداز نامیده می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics