تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پس‌انداز برای دوران بازنشستگی

وضعیت صندوق های بازنشستگی در ایران تعریفی ندارد. شرایط اقتصادی نیز به گونه ای است که بسیاری از افراد بالای 50 سال را نگران وضعیت بازنشستگی و درآمد خود کرده است. همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده اند تا مسئله ای با عنوان برنامه ریزی اقتصادی برای سنین بازنشستگی اهمیت زیادی پیدا کند. اتفاقی که شاید کمتر کسی به آن فکر کردند ولی با توجه به بی ثباتی اقتصاد و غیرقابل پیش بینی بودن بازارها، امری حیاتی به نظر می رسد.

برای این که در جریان روش های برنامه ریزی و قانون های اقتصادی در سن بازنشستگی قرار بگیرید ما دو دوران قبل از بازنشستگی یعنی 50 تا 60 و دوران بعد از بازنشستگی یعنی 60 تا 70 سال را محاسبه کرده ایم و برای هر کدام از آنها پیشنهاد اقتصادی و برنامه ریزی خاصی برای شما در نظر گرفته ایم. از روش های پس انداز گرفته تا روش های محاسبه سرمایه لازم برای بازنشستگی و البته راه های افزایش این سرمایه ضروری. اگر هنوز فکری به حال زمان بازنشستگی خود نکرده اید بهتر است کمی بیشتر با ریزه کاری های آن آشنا شوید تا بتوانید این دوران شیرین را بدون دردسر و استرس طی کنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

50 تا 60 سالگی، کار و پس انداز

به صورت میانگین سن بازنشستگی در دنیا حدود 64.2 برای مردان و 64 برای زنان تخمین زده شده است. البته این در ایران خیلی مصداقی ندارد. چرا که سن بازنشستگی ایرانی ها به خاطر قوانین قبلی تقریبا حدود 55 سال است. ولی با توجه به قوانین جدید، این سن به محدوده 60 سال رسیده و با توجه به آن نمی توانید زیر این سن بازنشسته شوید. بنابراین باید در سن 50 سالگی فکر بازنشستگی را از سر بیرون کرده و به دنبال پس اندازی برای 60 سالگی و بعد از آن باشید. معمولا حدود نصف جمعیت سالمند قبل از بازنشستگی کامل کار را به خاطر بیماری و مشکلات کنار می گذارند. همچنین حدود یک سوم هم به حدی از تمکن مالی می رسند که دیگر برایشان بازنشستگی کامل خیلی مهم نبوده و می توانند به راحتی روی پای خود بایستند. با این حال باید حساب و کتاب کار را رعایت کرد. ولی چگونه؟

 

دارایی کافی برای بازنشستگی دارید؟

به صورت معمول و براساس استانداردهای جهانی، می گویند شما باید در 50 سالگی معادل 5.2 برابر درآمد سالیانه تان پس انداز داشته باشید. یعنی فرض کنیم شما اکنون در 50 سالگی ماهی دو میلیون تومان درآمد  دارید. یعنی سالانه حدود 24 میلیون پول در می آورید. اگر می خواهید در زمان بازنشستگی فشار زیادی به شما وارد نشود، باید حدود پنج برابر این مبلغ یعنی حدود 120 میلیون تومان پس انداز و یا سرمایه داشته باشید. معمولا در این روش این مسئله را در نظر می گیرند که شما حدود 80 درصد سرمایه خود را به صورت نقد در اختیار نداشته و به صورت خانه و یا سرمایه غیرنقدی دیگری از آن بهره می برید.

 

با چه فرمولی پس انداز را بیشتر کنید

فرض می کنیم شما قبل از سن 50 سالگی هستید و هنوز به سن سالمندی و یا بازنشستگی نزدیک نشده اید. طبق نظر کارشناسان مالی اگر با توجه به همان عدد 5.2 که گفتیم، پس انداز کافی ندارید بهتر است در هر سال حدود 18 تا 20 درصد درآمد خود را پس انداز کنید. برای افرادی که وارد 50 سالگی شده اند این عدد پیشنهادی حدود شش درصد است. مسلما این عددها موجب می شوند شما کمتر خرج کرده و یا زندگی سخت تری داشته باشید. ولی با توجه به اهمیت دوران بازنشستگی و سختی آن معمولا کارشناسان پیشنهاد می کنند از طریق جمع و جور کردن زندگی به این اعداد دست پیدا کنید تا بعدا دچار دردسرهای بزرگتری نوشید. مثلا پیشنهاد می دهند با توجه به رفته بچه ها از خانه، خانه خود را فروخته و جای کوچک تری بگیرید یا این که عادات خرید و غذایی خود را عوض کنید تا پول بیشتری در جیب شما بماند.

 

چگونه برای این کار انگیزه پیدا کنیم

مطمئنا به هر کسی بگویید از همین حالا 20 درصد درآمد خود را برای آینده کنار بگذار، به راحتی آن را قبول نمی کند و سعی می کند بیشتر به فکر اوضاع حال حاضر خود باشد تا بازنشستگی. به همین خاطر معمولا کسانی که مشاوره مالی می دهند، برای افراد یک حساب و کتاب ساده می کنند و تصویری از آینده پیش روی آنها می گذارند که شاید تا به حال متوجه آن نشده بودند. معمولا کارشناسان مالی سن امید به زندگی را گوشزد می کنند. مثلا فرض کنید شما در سن 60 سالگی بازنشسته می شود.

 

با توجه به سن امید به زندگی حدود 80 تا 83 سال در ایران، شما حدود 20 سال دیگر زنده هستید. به علاوه اگر زوج هستید به احتمال 47 درصد یکی از شما تا 90 سالگی هم عمر خواهدکرد. این یعنی تقریبا 30 سال دیگر پیش روی شماست و باید برای آن اندوخته ای داشته باشید. این نکته را هم در نظر بگیرید که هر چند بعضی مخارج شما در این سنین کمتر می شود ولی بحث های درمانی و غیره به تنهایی این کاهش هزینه ها را جبران کرده و خرج سنگین تری روی دست شما می گذارند.

 

روش خرج کردن شما چگونه می شود؟

روند خرج کردن سالمندان در سن 60 تا 90 سالگی یک شکل بامزه دارد. کارشناسان مالی به آن می گویند «خنده خرج کرد بازنشسته ها». چرا که نمودار آن شکل یک خنده است. در ابتدای بازنشستگی با توجه به تفریحات و سفرهای بسیار خرج زیاد است. بعد از آن بازنشسته ها متوجه می شوند که چگونه پولشان در حال هدررفتن است و به همین خاطر خرج تا حدی کمتر می شود و دوباره در انتهای بازنشستگی به خاطر بیماری ها و غیره، خرج شما بالا می رود.

 

این خرج‌کردها به گونه ای هستند که بیشتر افراد در این سن اصلا متوجه گردش مالی خود نشده و به نوعی بی حساب و کتاب تر خرج می کنند. با توجه به این شرایط معمولا دو راه پیش روی شما قرار می گیرد. یا این که به وسیله نرم افزار، سایت و یا هر چیز دیگر خرج‌کرد خود را کنترل کنید و یا این که قبل از رسیدن به سن 60 سالگی سعی کنید حدود 70 درصد میزان پس انداز بازنشستگی (همان 5.2 برابر خود را به عنوان یک پشتیبان مالی داشته باشید.

 

60 تا 70 سال، استراحت در بازنشستگی

وقتی به بازنشستگی خود نزدیک می شوید، دیگر وقتی برای پس انداز و غیره نخواهید داشت. به همین خاطر بهتر است از این چند مسئله اساسی که در ادامه می گوییم مطمئن شوید.

 

 هزینه های پنهان بازنشستگی زودتر از موعد را در نظر داشته باشید

بدیهی است که اگر زودتر از موعد بازنشسته شوید، پس اندازهایتان باید دوام بیشتری داشته باشند و بتوانند سال های بیشتری کفاف هزینه های شما را بدهند. علاوه بر این، اگر زودتر از رسیدن به سن کامل بازنشستگی، بازنشسته شوید، حقوق و مزایای بازنشستگی و بیمه شما کاهش می یابد. حتی در برخی موارد شاید نتوانید ادعای دریافت مزایای بازنشستگی داشته باشید و ناچار می شوید تمام پس اندازها خود را برای امرار معاش خود هزینه کنید؛ بنابراین تا پیش از آن که تصمیم خود را برای بازنشستگی زودتر از موعد عملی کنی، این هزینه ها را حتما لحاظ کنید.

 

اگر هنوز به ارقام ایده آل خود دست نیافته اید

شاید برای بازنشستگی به اندازه کافی پول و پس انداز داشته باشید تا بتوانید به شیوه دلخواهتان زندگی کنید اما در پاسخ به این سوال مشهور که «برای بازنشستگی چقدر پس انداز کافیست؟» جواب های مختلفی وجود دارد. یکی از روش های رایج این است که به اندازه ای پس انداز کنید تا بتوانید از تمامی منابع درآمدی بازنشستگی خود، به میزان 80 درصد از درآمد قبل از بازنشستگی تان را کسب کنید؛ بنابراین اگر تا موعد بازنشستگی خود صبر کنید، می توانید مطمئن باشید که بخش بیشتر این درآمد از حقوق و مزایای بازنشستگی تامین می شود اما اگر پیش از موعد بازنشسته شوید، بیشتر منابع درآمدی شما به پس  اندازهایتان محدود خواهدشد.

 

وضعیت مالی را تحت تست استرس قرار دهید

در بسیاری از کشورها از جمله کشور خودمان معمولا وضعیت اقتصادی حالت ثابتی نداشته و سال به سال در حال تغییر است. به همین خاطر بهتر است خود را برای شرایط سخت نیز آماده کنید. مثلا در نظر بگیرید که درآمدتان در این سال ها کمتر خواهدشد و یا باید به خاطر یک بیماری و یا مشکلی پول زیادی خرج کنید. لازم نیست خیلی هم ماجرا را برای خود سخت کنید. در همین حد که طی پنج سال با این پس اندازتان دوام بیاورید کافی است. ولی اگر می بینید در این وضعیت نمی توانید به زندگی ادامه دهید، بهتر است با کار کردن پس انداز خود را افزایش داده و برای مواقع بحران آماده باشید.

 

بازنشستگی را عقب بیندازید

اگر به آن میزان پس اندازی که باید نرسیده اید ولی هنوز کار کرده و می توانید درآمد کسب کنید، بهتر است دیرتر خود را بازنشسته کنید. در صورت ادامه فعالیت در شغلتان، نه تنها درآمد بیشتری کسب می کنید و کمتر به پس انداز خود ناخنک می زنید، بلکه باعث می شوید مزایای بازنشستگی شما نیز افزایش یابد. همچنین، هر چقدر بتوانید تعداد سال های سابقه شغلی خود را فزایش دهید، احتمال این که حقوق شما طبق افزایش تورم، رشد کند و در نتیجه با حقوق بالاتری بازنشسته شوی، افزایش پیدا می کند. بنابراین، اگر تا پیش از بازنشستگی مثلا ماهانه دو میلیون تومان حقوق داشته باشید، باید در هنگام بازنشستگی حداقل یک میلیون و 600 هزار تومان حقوق بازنشستگی داشته باشید تا بتوانید هزینه های روزمره خود را تامین کنید؛ به همین دلیل اگر خیلی زودتر از موعد بازنشسته شوید، این درآمد کاهش می یابد؛ پس تنها کاری که باید بکنید این است که چند سال بیشتر سر کار خود باقی بمانید.

 

برای خرج‌ کردن فوق برنامه خود یک حد مشخص کنید

سفررفتن و تفریح کردن و غیره، بخشی از مزیت های بازنشستگی است و نمی توان بی خیالش شد. ولی برای خرج کردن در این زمینه، بهتر است از یک قانون جهانی و استاندارد به اسم قانون چهار درصد استفاده کنید. در این قانون شما تنها می توانید در سال اول بازنشستگی حدود چهار درصد پس انداز خود را خرج کارهای تفریحی و غیره بکنید. در سال های بعد می توانید این میزان را به نسبت یک درصد افزایش دهید. این فرمول برای این در نظر گرفته شده است که شما بتوانید برای 30 سال پس انداز داشته باشید و راحت تر زندگی کنید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 12:16:03   |
4     0
ممکن است افراد با دیدگاه های مختلفی قسمتی از درآمد خود را پس انداز نمایند. برخی افراد با توجه به دور اندیشی خود جهت امنیت مالی در دوران کهنسالی و بازنشستگی اقدام به پس انداز پول های خود می نمایند.

- چرا باید از هم اکنون به فکر امنیت مالی در دوران پیری بود؟
- برای داشتن امنیت مالی در دوران بازنشستگی چه فکرهایی نموده اید؟
- بنظر شما در حال حاضر بهترین گزینه ی انتخاب برای آسوده خاطر بودن مالی در دوران پیری چه موردی است؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/01 21:43:44   |
از انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است،و در دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول باشد را درنظر بگیریم....چون پول نقد در گذر زمان ارزش خود را ازدست می دهد
Mona |   1399/03/05 21:45:14   |
از انجا که با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد ...
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:05:46   |
از انجا که با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد ...
فرزانه جنتی |   1399/03/10 21:31:49   |
چون در دوران پیری امکان کار کردن و کسب درامد نیست
اینکه نسبت به درامد 20%شو.پس انداز کنیم گزینه خیلی خوبیه برای دوره ای که نمیتونیم کار کنیم ولی در شرایط کنونی ایران وبا وجود این تورم زیاد نمیتوان رو پس انداز برای دوران پیری حساب کرد به نظرم باید پس اندازهای موجود رو در بازارهای سرمایه گذاری مثل بورس وبازار املاک(دادن ملک به اجاره و دریافت اجاره) و خرید طلا و زمین برای اینده خود امنیت مالی را تاحدودی تضمین کنیم
مرتضی ندافی |   1399/04/01 01:56:23   |
به دلیل اینکه از آینده و دوران پیری خود خبر نداریم باید هم اکنون به فکر امنیت و ثبات مالی خود باشیم
سرمایه گذاری ها ، سپرده های بانکی ، بیمه بازنشستگی و عمر و ...
سرمایه گذاری های بلند مدت مثل طلا و زمین و ...
الناز بهروزی |   1399/04/12 20:43:33   |
از هم اکنون باید برای زمان پیری پس انداز نمود چرا که در زمان پیری و کهولت سن دیگر زمان پس انداز و کار کردن نیست پس از الان باید امنیت مالی برای سال های پیری فراهم نمود
سرمایه گذاری های متفاوت و با ریسک پایین و بازده بالا از جمله این کار هاست
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 21:46:06   |
تا در زمان پیری به مشکلات مالی بر نخوریم و دچار سختی نشویم، از الآن پس انداز کنیم و سرمایه خود را در کاری با سود بلند مدت استفاده کنیم،
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 19:46:24   |
- زیرا در دوران پیری ممکن است دیگر توانایی کارکردن نداشته باشیم و باید بازنشسته شویم. در این صورت درآمد کمی داریم که کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد.
- داشتن بیمه عمر، پس انداز و سرمایه گذاری.
- داشتن بیمه و پس انداز و سرمایه گذاری.
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:36:55   |
تا انسان توانایی برای کار کردن دارد باید به فکر اینده خیش نیز باشد
خرید چیزهایی که با تورم تغیر میکند
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:50:42   |
۷ گام مهم برای پس‌انداز کردن پول خود را برای دوران بازنشستگی معرفی می‌کنیم:


۱- از همین امروز شروع کنید

پس‌انداز کردن در شرایطی که تمام درآمد فعلی شما صرف هزینه‌های زندگی می‌شود کاری بسیار دشوار است، اما به دلیل بالا رفتن ارزش سرمایه‌ی شما در طول زمان، هر چه زودتر پس‌انداز کردن را شروع کنید بهتر است. اگر از همین امروز پس‌انداز کردن را شروع کنید، در آینده به پول کم‌تری برای پس‌انداز نیاز خواهید داشت زیرا ارزش پول شما به مرور زمان کاهش می‌یابد. برای پس‌انداز حساب جداگانه‌ای در بانک ایجاد کنید و تمام مبالغ پس‌انداز را در آن ذخیره کنید.


۲- بودجه‌بندی کنید

بسیاری از مردم بودجه‌بندی را با کم‌تر خرج کردن و لذت نبردن از زندگی یکسان می‌دانند، اما حقیقت این است که بود‌جه‌بندی تاثیرات مثبتی روی زندگی شما خواهد گذاشت و به شما در مدیریت پولتان کمک خواهد کرد. برای شروع بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای پول خود ابتدا باید اهداف خود را به دقت مشخص کنید. بودجه‌بندی مانند نقشه‌ایست که شما را برای خرج کردن پولتان در راه اهدافتان هدایت می‌کند.


۳- هزینه‌های خود را کاهش دهید

برای کاهش هزینه‌ها از مخارج کم‌اهمیت شروع کنید تا احساس نکنید که از نظر مالی تحت فشار قرار گرفته‌اید. با انجام کارهای ساده‌ای مثل صرفه‌جویی در هنگام خرید می‌توانید هزینه‌های ماهیانه‌تان را تا حد زیادی کاهش دهید، بدون این که کیفیت زندگی شما تحت تاثیر قرار بگیرد. تغییر عادتی کوچک به طور روزانه باعث ایجاد تاثیر بزرگی روی برنامه‌ی پس‌انداز شما در بلند مدت می‌شود، بنابراین هر روز با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت خود به دنبال اصلاح عادات مالی خود باشید.




۴- بدهی‌های خود را مدیریت کنید

اولین قدم برای مدیریت بدهی‌ها تغییر رفتارهاییست که منجر به تحمیل بدهی‌ها به شما شده است. بسیاری از مردم به علت تصمیمات عجولانه و یا مشکلات ناخواسته مجبور به قرض گرفتن می‌شوند و اگر پول خود را به درستی مدیریت نکنند گرفتار بدهکاری می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل راه‌های ساده‌ای وجود دارد: برای نمونه از گرفتن وام با بهره‌های سنگین خودداری کنید، برای خرید لوازم غیرضروری پول قرض نگیرید، از قبل برای مواقع اضطراری برنامه‌ریزی کنید، برای تصمیمات مهم مالی از افراد متخصص و باتجربه مشورت بگیرید و پیش از آن که مشکل غیر منتظره‌ای برایتان پیش آید به فکر مدیریت پول خود برای بهبود وضع مالی خود باشید.


۵- سرمایه‌گذاری کنید

سرمایه‌گذاری مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که پول خود را نزد بانک‌ها به امانت بگذارند و سود ثابتی در پایان هر سال دریافت کنند، اما اگر سرمایه‌گذاری به طور اصولی انجام شود، شما قادر خواهید بود ارزش پول خود را در چند سال چند برابر کنید. راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که شاید کم‌خطرترین آن‌ها بازار بورس و اوراق بهادار باشد. مهم‌ترین نکته برای سرمایه‌گذاری دوری از سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک و کسب اطلاعات در مورد اصول و قوانین سرما‌یه‌گذاری پیش از هرگونه اقدام در این رابطه است.


۶- خود را بیمه عمر کنید

بیمه های عمر و سرمایه گداری یک از روش های سرمایه گذاری شما برای دوران بازنشستگی می باشد. در صورتی که خود (و حتی همسر خود) را بیمه عمر کنید علاوه بر اینکه از اولین روز بیمه شدن تحت پوشش خدمات درمانی ویژه قرار میگیرید (خدماتی بیش از آنچه که بیمه های دولتی مانند تامین اجتماعی ارائه می دهند ) حق بیمه شما را پس انداز و حتی به آن سود اختصاص میدهد. در نهایت بعد از بیست یا سی سال مبلغ قابل توجهی در اختیار خواهید داشت. زمان بازنشستگی و همچنین میزان حق بیمه در بیمه های عمر و سرمایه گذاری به انتخاب شماست. برای شناخت بهتر بیمه های عمر و سرمایه گذاری حتما این مقاله رو مطالعه کنید.


۷- به حساب پس‌اندازتان دست نزنید

گام آخر و مهم‌ترین نکته این است که در هیچ شرایطی از حساب پس‌اندازتان پول برداشت نکنید. مبلغی که در حساب خود ذخیره کرده‌اید برای زمان بازنشستگی شماست و هر گونه استفاده‌ی دیگری از آن پول باعث هدر رفتن تمام زحمات شما برای پس‌انداز کردن آن مبلغ تاکنون می‌شود. علاوه بر آن هر چقدر از حساب پس‌انداز شما کم شود، چندین برابر آن مقدار از سود پول شما در آینده کم خواهد شد. بنابراین اگر به مشکل مالی برخوردید سعی کنید از راه‌های دیگری مثل افزایش درآمد برای حل مشکلات خود بهره ببرید.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:19:53   |
به این خاطر که از آینده و دوران پیری خود خبر نداریم باید هم اکنون به فکر امنیت و ثبات مالی خود باشیم
سرمایه گذاری ها ، سپرده های بانکی ، بیمه بازنشستگی و عمر و ...
سرمایه گذاری های بلند مدت مثل طلا و زمین و ...
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/26 21:29:03   |
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.

پس انداز
بیمه
سرمایه گذاری
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:17:14   |
تا انسان توانایی برای کار کردن دارد باید به فکر اینده خیش نیز باشد
خرید چیزهایی که با تورم تغیر میکند
علیرضا آزاد |   1399/04/28 19:42:31   |
حقوق بازنشستگی ناچیز است و از طرفی ممکن است درآینده هزینه های ضروری سنگین متحمل شخص شود و چون آن فرد دیگر توانایی کارکردن ندارد که بتواند این هزینه را پرداخت کند لذا باید به فکر سرمایه و سپرده گذاری برای دوران پیری باشد.
سپرده گذاری بخشی از درآمد در بانک ها(که یکی از بهترین گزینه ها برای آسوده خاطر بودن مالی در دوران پیری است)،املاک و .... و گرفتن بیمه های عمر و بازنشستگی
مهدی کاظمی |   1399/04/29 07:31:17   |
در دوران پیری قدرت وتوانایی جوانی نیست
سرمایه گذاری در املاک
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 13:20:31   |
زیرا دوران پیری دورانی است ک انسان باید همیشه بفکر آن باشد
در اون سن مریضی برای انسان زیاد اتفاق میفتد و باعث از کار افتادگی
میشود پس انداز میتواند یک آرامش خاطر برای فرد باشد .
با خیال راحت از پس این مشکلات برآید.
سرمایه گذاری در مسکن،بورس،طلا
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:28:25   |
از انجا که با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد ...
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 13:04:32   |
از هم اکنون باید به فکر امنیت مالی در دوران پیری باشیم زیرا در ان دوران درامدی نخواهیم داشت و باید قسمتی از درامد خود را از یه تایمی پس انداز کنیم و به فکر ۲۰ تا ۳۰ سال بقیه عمرمان که بازنشسته هستیم باشیم
میتوان درسرمایه گذاری کرد مثلا در بورس یا سهام بخریم و سود انرا بگیریم و حتما از الان بیمه شویم که در دوران پیری درصورت بیماری هزینه
های درمان را راحتتر و کمتر بپردازیم
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:00:53   |
از انجا که با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد ...
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 17:57:01   |
همه ی انسان ها مثلما به فکر اینده و دوران کهولت خود هستند
از این رو پس انداز کردن برای دوران بازنشستگی یک امر حیاتی است
مرجان عباسی نسب |   1399/05/01 00:02:54   |
به مرور زمان انسان دچارفرسودگی می شود و نمی تواند برای به دست اوردن روزی خود تلاش کند. بنابراین در حال حاضر باید به فکر دوران بازنشستگی خود باشد. یکی از کارها بیمه است که می شود در نطر گرفت
محمد پوراکبری |   1399/05/03 14:43:36   |
زیرا از سلامت جسم خود در اینده مطمئن نیستیم ، زیرا از وضعیت اقتصادی کشور در اینده خبر نداریم ، اگر ازکار افتاده شویم یا مثلا با یک تورم افسار گسیخته مواجه شویم ، درصورتی ک پس از انداز نداشته باشیم زندگی کردنمان مختل میشود .
باید در صورت امکان خود را بیمه کرد ، باید پس از انداز داشت ، باید سرمایه گزاری مطمئن داشت و یک برنامه مشخص داشت .
سرمایه گزاری در بازار طلا و مسکن ..
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 19:14:49   |
زیرا در دوران پیری ممکن است دیگر توانایی کارکردن نداشته باشیم و باید بازنشسته شویم. در این صورت درآمد کمی داریم که کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد.
- داشتن بیمه عمر، پس انداز و سرمایه گذاری.
- داشتن بیمه و پس انداز و سرمایه گذاری.
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 01:53:25   |
چون در دوران پیری علاوه بر ناتوانی وپیری ،خرج ومخارج هم بیشتر میشود ومجبور هستیم از الان به فکر زمان ناتوانی باشیم .واز سوی دیگر معلوم نیست در زمان پیری ما وضع اقتصادی به چه شکلی باشد.
پرداخت بیمه،خرید ملک ومسکن
خرید ملک و مسکنی که هم برای الان مفید باشد هم در زمان پیری
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:02:44   |
زیرا از سلامت جسم خود در اینده مطمئن نیستیم ، زیرا از وضعیت اقتصادی کشور در اینده خبر نداریم ، اگر ازکار افتاده شویم یا مثلا با یک تورم افسار گسیخته مواجه شویم ، درصورتی ک پس از انداز نداشته باشیم زندگی کردنمان مختل میشود . باید در صورت امکان خود را بیمه کرد ، باید پس از انداز داشت ، باید سرمایه گزاری مطمئن داشت و یک برنامه مشخص داشت .
سرمایه گزاری در بازار طلا و مسکن
محمد حسین بخت جو |   1399/05/12 09:02:23   |
چون در دوران پیری امکان کار کردن و کسب درامد نیست و قدرت ریسک کاهش می یابد
داشتن بیمه عمر، پس انداز و سرمایه گذاری و داشتن کسب و کار های غیر حضوری
سرمایه گذاری هایی که نیاز به حضور فیزیکی نداشته باشد
تشکری |   1399/02/27 16:27:56   |
0     0
به نظرم همان طور که می دانید کارکردن در دوران بازنشستگی چندان امکان پذیر نبوده و ممکن است به دلیل کهولت سن و یا هر چیز دیگری قادر به ادامه ی فعالیت خود نباشید. اگر سعی کنید از همین امروز پولتان را پس انداز کنید، قطعا در آینده باید پول کمتری برای پس اندازهایتان کنار بگذارید.پس انداز و برنامه ریزی هر فرد را برای یک زندگی با آرامش و آسایش در آینده نزدیک و دور آماده می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:38:17   |
0     0
زمان شروع پس‌انداز بازنشستگی
فکر نکنید بعدا پس‌انداز را شروع خواهید کرد و اینکار را به تاخیر نیندازید. هرچقدر سن‌تان بالاتر رود، روی ریل افتادن برایتان سخت‌تر می‌شود. هر بزرگسال که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. نباید گذاشت افرادی که از شما جوان‌تر هستند پس‌انداز بازنشستگی را به تاخیر اندازند، اگر الان شروع به پس‌انداز کنید، زمان به نفع شما خواهد چرخید چون بهره مرکبی که از این سرمایه بدست می‌آید سرمایه بیشتری در انتها برایتان باقی خواهد گذاشت. به تاخیر انداختن پس‌انداز بازنشستگی عواقب بدی دارد.
به طول مثال دو فرد که یک مبلغ یکسان را پس‌انداز کرده‌اند می‌توانند باتوجه به زمان شروع پس‌انداز، دو نتیجه کاملا متفاوت دریافت کنند.
فرد اول – در سن 25 سالگی 10 میلیون تومان پس‌انداز کرده و هیچ سرمایه‌ای به آن اضافه نمی‌کند، با فرض سود متوسط سالیانه 8 درصد، سرمایه شخص در سن 65 سالگی بیش از 200 میلیون تومان خواهد بود.
مورد دوم – در سن 35 سالگی 10 میلیون تومان پس‌انداز کرده و هیچ سرمایه‌ای به آن اضافه نمی‌کند، با فرض سود متوسط سالیانه 8 درصد، این شخص در سن 65 سالگی فقط چیزی حدود 90 میلیون تومان سرمایه خواهد داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:25:41   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.
یک: پس‌انداز را شروع کنید. پس‌انداز را رها نکنید. به اهداف تان بچسبید. دو: نیازهای دوران سالمندی‌تان را بدانید. سه: اصول اولیه سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید. چهار: هرگز به حساب پس‌انداز بازنشستگی‌تان دست نزنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/30 15:04:00   |
0     0
با سلام
سال های اخیر ما شاهد سوءاستفاده های زیادی از صندوق های پس انداز بازنشستگان بودیم. عملا این صندوق ها کارایی و اعتماد ملی را از دست دادند. همه این مشکلات و معضلات بخاطر این است که شفافیت اقتصادی در ایران بسیار پایین است. برای ارتقاء سطح شفافیت اقتصادی باید دولت میزان تصدی گری و بنگاه داری را کاهش و به حداقل برساند.
شاید اشتباه در این صورت صندوق های بازنشستگی به رسالت جودی خود پی برده و خدمات دوران بازنشستگی را در شان و منزلت انسان های زحمت کش ارائه نمایند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 17:15:08   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم. امروزه توجه به مساله برنامه‌ریزی مالی برای دوران سالمندی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با این حال کماکان این پدیده به اندازه سایر ابعاد زندگی مالی همه‌گیر نشده است .
پس‌انداز را شروع کنید. پس‌انداز را رها نکنید. به اهداف تان بچسبید.
اگر از قبل پس‌انداز می‌کردید، فرقی نمی‌کند برای بازنشستگی باشد یا هدفی دیگر، به پس‌اندازتان ادامه دهید. همه ما می‌دانیم که پس‌انداز عادتی ارزشمند است. اگر پس‌انداز نمی‌کنید زمان آن است که شروع کنید. اگر تا به حال هیچ هدفی برای پس‌انداز به ذهنتان نمی‌رسید یا ترجیح می‌دادید در لحظه زندگی کنید، هم‌اکنون باید برای سلامتی، آرامش و بقای خود در دورانی پس‌انداز کنید که از کمترین حمایت‌ها برخوردارید و بیشترین فراغت‌ها را دارید. این دوران می‌تواند بی‌نظیر باشد. فرقی نمی‌کند که سی ساله هستید یا چهل ساله. هرگز برای این نوع پس‌انداز دیر یا زود نیست. هر زمانی برای شروع خوب است. از مقدار کمی شروع کنید و ماهانه مبلغ پس‌انداز را افزایش دهید. هرچه زودتر پس‌انداز را شروع کنید شانس اینکه سود بیشتری از پول‌تان را کسب کنید بالا می‌برید. پس‌انداز برای دوران سالمندی برای خود را به یک اولویت اصلی بدل کنید و آن را به پس‌انداز برای یک ماشین جدید ترجیح دهید. سطح زندگی مطلوب خود در دوران بازنشستگی را در نظر بیاورید و با در نظر گرفتن نرخ نسبی تورم میزان پولی را که برای گذراندن سال‌های دراز سالمندی نیاز دارید تخمین بزنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/03 20:28:32   |
0     0
عوامل مختلفی از قبیل مسائل روانشناسی مثل استرس و آسودگی خاطر و همچنین عوامل اقتصادی مثل تورم

ایجاد بیمه بازنشستگی اجباری و اختیاری، سرمایه گذاری و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 08:23:16   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم. امروزه توجه به مساله برنامه‌ریزی مالی برای دوران سالمندی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با این حال کماکان این پدیده به اندازه سایر ابعاد زندگی مالی همه‌گیر نشده است. امروزه در آمریکا کمتر از پنجاه‌درصد از افراد در سنین اشتغال میزان پولی را که برای دوران سالمندی خود نیاز دارند محاسبه می‌کنند و از آن آگاهی دارند، با این حال افراد در آمریکا بیش از هرجای دیگری به این مساله اهمیت می‌دهند. در سال 2013 در آمریکا 70 درصد از جمعیت شاغلان آمریکا در بخش خصوصی تحت پوشش یک برنامه مالی سالمندی بوده‌اند که از طرف شرکت یا کمپانی که برای آن کار می‌کرده‌اند، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده بود. عدم توجه شخصی به مساله دوران سالمندی و نیازهای مالی آن در سرتاسر جهان امری بسیار عجیب است، زیرا هر فرد به‌صورت متوسط 20 سال از حیات خود را بازنشسته و سالمند است. کنار گذاشتن پول برای این دوران یک عادت است که همه ما می‌توانیم آن را در خود پرورش داده و بهبود دهیم. به این ترتیب در سال‌هایی که از حمایت افراد بزرگ‌تر از خود، بسیاری از دوستان و نزدیکانمان و فعالیت کاری ناتوان هستیم، می‌توانیم در آرامش و سعادت به سر بریم. در ادامه چند نکته در خصوص برنامه‌ریزی مالی برای این دوران آمده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:42:21   |
0     0
با خیالی آسوده تا در این دوران بتوان زندگی کرد و هزینه ها را پرداخت نمود
پس انداز برای دوران بازنشستگی
درآمد بیشتری کسب کنیم ، برای هزینه ها برنامه ریزی داشته باشیم، بیشتر پس انداز کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 17:05:36   |
0     0
پس انداز بازنشستگی بسیار مهم است زیرا دوران بازنشستگی فرد نمی تواند کارکند وشاید به علت مریضی به پول بیشتری نیاز داشته باشداگر در ان دوران پس اندازی نداشته باشدزندگی سختی سپری میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 14:07:08   |
0     0
امنیت مالی در دوران پیری و بازنشستگی به دلایل بیشتری نمود پیدا می کند ۱)نبود فرزندان کنار پدر و مادر۲)گرفتن انواع بیماریها ۳)از دست دادن خانواده و نزدیکان ۴)ترد شدن از طرف خانواده و...واز طرفی با توجه به شرایط کنونی کشور فکر منطقی و ضروری اندوخته کردن برای دوران پیری است که عمدتا از طریق حقوق بازنشستگی ،پس انداز پولی و مالی ،داشتن مستغلات و املاک و... بهترین مورد داشتن حق بیمه بازنشستگی، اموال منقول و غیر منقول، سرمایه گذاری دربورسو...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 18:33:32   |
0     0
اینکه ما چه زمانی را برای بازنشستگی انتخاب کنیم و چه مقدار پول برای بازنشستگی نیاز هست ایا حقوق بازنشستگی کفاف مخارج این دوران را می دهد و ...سوالاتی است که برای آسایش خود به آن با دقت جواب دهیم. درایران قوانین مختلفی برای سن بازنشستگی باتوجه به نوع شغل وجود دارد اما مساله مهم دوام داشتن پرداخت بازنشستگی از طریق صندوق های بیمه امری نگران کننده می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 22:17:36   |
0     0
بهترین راه برای تضمین آینده و بهبود کیفیت زندگی در دوران بازنشستگی به جریان انداختن پس‌اندازها در این دوران مهم زندگی است به گونه‌ای که این پس‌انداز در دوران بازنشستگی سرمایه مولد باشد یعنی اصل پول کاسته نشود بلکه درآمد حاصل کند و از آن درآمد هزینه کنید به این ترتیب آرامش و روحیه‌ای بسیار مناسب را برای دوران بازنشستگی تامین کرده‌ و کیفیت زندگی را به بالاترین سطح روانی می رساند.
سبد دارایی خود را متنوع کنیم، با مشاوران با تجربه مشورت کنیم، تمام هزینه‌ها را در برنامه مالی خود در نظر بگیریم گزینه های انتخابی برای آسوده خاطر بودن مالی در دوران پیری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 13:16:24   |
0     0
برای اینکه در زمان پیری و بازنشستگی بتوان به آرامش رسید نیاز به امنیت مالی و آسوده خاطر بودن از بابت مسائل مالی است برای همین باید از همین لحظه فکر زمان پیری و بازنشستگی بود. بهترین گزینه برای امنیت مالی در زمان بازنشستگی جدا از داشتن بیمه های بازنشستگی و جبرای داشتن سرمایه گذاری و سپرده پس انداز هم می تواند کمک شایانی باشد. در حال حاضر سرمایه گذاری های بلند مدت گزینه خوبی می تواند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 20:50:32   |
0     0
تضمین امنیت مالی در دوران بازنشستگی
جهان‌سهم_ آیا هنگامیکه دوران بارنشستگی‌تان آغاز می‌شود، منابع مالی کافی برای زندگی مستقل و با آرامش خیال در اختیار خواهید داشت؟ تقریبا تمام تحقیقاتی که طی سال‌های اخیر در این زمینه صورت گرفته است نشان می‌دهد اکثر افراد نمی‌توانند ادعا کنند برای گذراندن دوران بازنشستگی خود منابع مالی کافی در اختیار خواهند داشت.

زودتر شروع کنید. کاملا روشن است که هرچه زودتر پس‌انداز کردن را شروع کنیم بهتر است اما برای شروع هیچ وقت خیلی دیر نیست، حتی اگر به دوران بازنشستگی نزدیک شده‌اید زیرا هر دلاری که اکنون پس‌انداز کنید در آینده بخشی از هزینه‌های شما را پوشش خواهد داد.

همچنین به یاد داشته باشید که دیگر حوزه‌های برنامه‌ریزی مالی نظیر تخصیص دارایی‌ها در سبد سرمایه‌گذاری، هر چه شما به دوران بازنشستگی نزدیک‌تر می‌شوید اهمیت بالاتری پیدا می‌کنند. این بدان دلیل است که هر چه سال‌های مانده به دوران بازنشستگی کمتر می‌شود، شما فرصت‌ کمتری برای جبران زیان‌های احتمالی را دارید و به همین دلیل تحمل ریسک کاهش می‌یابد.

پس‌انداز به عنوان هزینه. پس‌انداز مرتب طی سال‌های متمادی شاید دشوار به نظر رسد بویژه هنگامیکه هزینه‌های زندگی بالا می‌رود و شما با جذابیت‌های کالاهای مصرفی رو به رو می‌شوید و وسوسه می‌شوید آنها را بخرید پس‌انداز کردن سخت می‌شود. برای آنکه از مسیر پس‌انداز خارج نشوید به آن به عنوان هزینه‌ای که باید در فواصل زمانی معین پرداخت شود نظیر اقساط وام مسکن، اجاره منزل و ... نگاه کنید.

سبد دارایی خود را متنوع کنید. از گذشته‌های دور گفته‌اند نباید تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهیم. در مورد دارایی‌هایی که برای دوران بازنشستگی پس‌انداز می‌کنیم نیز همین گفته صادق است. اختصاص کل پول خود در یک حوزه سرمایه‌گذاری ریسک از دست دادن آن یا کاهش بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را در پی دارد. بدین ترتیب تخصیص دارایی‌ها به حوزه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری، یک بخش مهم در مدیریت دارایی‌ها برای دوران بازنشستگی است.

تمام هزینه‌ها را در برنامه مالی خود در نظر بگیرید. برخی از ما هنگام برنامه‌ریزی مالی برای دوران بازنشستگی دچار این اشتباه می‌شویم که هزینه‌های پزشکی، مالیات‌ها و هزینه‌های دیگر را در دوران بازنشستگی در نظر نمی‌گیریم. هنگامیکه درباره میزان پس‌انداز در دوران بازنشستگی تصمیم می‌گیرید فهرستی از هزینه هایی که در این دوران خواهید داشت تهیه کنید. با این کار پیش‌بینی‌هایتان واقع‌بینانه‌تر است و می‌توانید دقیق برنامه‌ریزی کنید.

بودجه. پس‌انداز مقدار زیادی پول خیلی خوب است اما اگر به این معنا باشد که از وام‌های با بهره بالا استفاده می‌کنید تا هزینه‌های زندگی‌تان را پرداخت کنید، سود حاصل از پس‌اندازهایتان به شدت کم می‌شود یا از میان می‌رود. به همین دلیل زندگی طبق یک بودجه مناسب ضروری است.

سبد دارایی‌تان را ارزیابی کنید. همزمان با آنکه به دوران بازنشستگی نزدیک می‌شوید و نیازهای مالی، هزینه‌ها و تحمل ریسک شما تغییر می‌کند، باید ترکیب سبد دارایی‌ها را به گونه‌ای تغییر دهید تا با شرایط جدید سازگار شود. با این کار، برنامه‌ریزی‌هایتان برای آینده دقیق خواهد بود.

ارزیابی مجدد هزینه‌ها و اعمال تغییرات ضروری. اگر سبک زندگی، درآمد یا تعهدات مالی شما تغییر کرده است، بهتر است رویه‌های مالی خود را ارزیابی کرده و ترتیبی دهید که این رویه‌ها با شرایط جدید سازگار شوند. در این حالت تحقق اهدافی که برای دوران بازنشستگی تعیین کرده‌اید آسان‌تر خواهد شد. برای مثال با گذشت سال‌ها ممکن است اقساط وام مسکن یا اتومبیل پایان پذیرد یا مسئولیت‌های مالی شما کمتر یا بیشتر شود.

با مشاوران با تجربه مشاورت کنید. اکثر افراد شخصا تخصصی در حوزه مدیریت سبد دارایی‌ها و برنامه‌ریزی مالی ندارند. اگر شما هم جزء این گونه افراد هستید حتما از خدمات مشاوره‌ای یک متخصص این حوزه استفاده کنید. انتخاب متخصصی که برای شما مناسب باشد نیز جزء تصمیم‌های مهم زندگی است.

نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد تنها تعدادی از عوامل موثر بر موفقیت برنامه مالی شما برای دوران بازنشستگی است و رعایت آنها به شما کمک می‌کند در آن دوران از لحاظ مالی خیالی آسوده داشته باشید. مشاوران مالی به شما کمک می‌کنند موردی را از قلم نیندازید و به همه عوامل توجه نشان دهید. همانطور که پیشتر گفتیم آغاز پس‌انداز برای بازنشستگی هر چه زودتر شروع شود، مسیر آسان تر طی خواهد شد اما برای شروع هیچ وقت خیلی دیر نیست حتی اگر مدتی است بازنشسته شده‌اید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:14:15   |
0     0
ز انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است،و در دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول باشد را درنظر بگیریم
پس انداز و ایجاد بیمه بازنشستگی اجباری و اختیاری، سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 16:49:03   |
0     0
با توجه به اینکه در سیستم اداری ما در دوران بازنشستگی مزایای زیادی دیگر پرداخت نمی شود افراد با کاهش درآمد شدیدی مواجه می شوند و کارکنان سیستم دولتی می بایستی به فکر امنیت مالی در دوران پیری باشند . سرمایه گذاری در بازار می تواند تا حدودی امنیت مالی در دوران بازنشستگی تامین نماید. سرمایه گذاری در مسکن گزینه مناسبی برای این امنیت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 18:48:49   |
0     0
۷ گام مهم برای پس‌انداز کردن پول خود را برای دوران بازنشستگی معرفی می‌کنیم:


۱- از همین امروز شروع کنید

پس‌انداز کردن در شرایطی که تمام درآمد فعلی شما صرف هزینه‌های زندگی می‌شود کاری بسیار دشوار است، اما به دلیل بالا رفتن ارزش سرمایه‌ی شما در طول زمان، هر چه زودتر پس‌انداز کردن را شروع کنید بهتر است. اگر از همین امروز پس‌انداز کردن را شروع کنید، در آینده به پول کم‌تری برای پس‌انداز نیاز خواهید داشت زیرا ارزش پول شما به مرور زمان کاهش می‌یابد. برای پس‌انداز حساب جداگانه‌ای در بانک ایجاد کنید و تمام مبالغ پس‌انداز را در آن ذخیره کنید.


۲- بودجه‌بندی کنید

بسیاری از مردم بودجه‌بندی را با کم‌تر خرج کردن و لذت نبردن از زندگی یکسان می‌دانند، اما حقیقت این است که بود‌جه‌بندی تاثیرات مثبتی روی زندگی شما خواهد گذاشت و به شما در مدیریت پولتان کمک خواهد کرد. برای شروع بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای پول خود ابتدا باید اهداف خود را به دقت مشخص کنید. بودجه‌بندی مانند نقشه‌ایست که شما را برای خرج کردن پولتان در راه اهدافتان هدایت می‌کند.


۳- هزینه‌های خود را کاهش دهید

برای کاهش هزینه‌ها از مخارج کم‌اهمیت شروع کنید تا احساس نکنید که از نظر مالی تحت فشار قرار گرفته‌اید. با انجام کارهای ساده‌ای مثل صرفه‌جویی در هنگام خرید می‌توانید هزینه‌های ماهیانه‌تان را تا حد زیادی کاهش دهید، بدون این که کیفیت زندگی شما تحت تاثیر قرار بگیرد. تغییر عادتی کوچک به طور روزانه باعث ایجاد تاثیر بزرگی روی برنامه‌ی پس‌انداز شما در بلند مدت می‌شود، بنابراین هر روز با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت خود به دنبال اصلاح عادات مالی خود باشید.




۴- بدهی‌های خود را مدیریت کنید

اولین قدم برای مدیریت بدهی‌ها تغییر رفتارهاییست که منجر به تحمیل بدهی‌ها به شما شده است. بسیاری از مردم به علت تصمیمات عجولانه و یا مشکلات ناخواسته مجبور به قرض گرفتن می‌شوند و اگر پول خود را به درستی مدیریت نکنند گرفتار بدهکاری می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکل راه‌های ساده‌ای وجود دارد: برای نمونه از گرفتن وام با بهره‌های سنگین خودداری کنید، برای خرید لوازم غیرضروری پول قرض نگیرید، از قبل برای مواقع اضطراری برنامه‌ریزی کنید، برای تصمیمات مهم مالی از افراد متخصص و باتجربه مشورت بگیرید و پیش از آن که مشکل غیر منتظره‌ای برایتان پیش آید به فکر مدیریت پول خود برای بهبود وضع مالی خود باشید.


۵- سرمایه‌گذاری کنید

سرمایه‌گذاری مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که پول خود را نزد بانک‌ها به امانت بگذارند و سود ثابتی در پایان هر سال دریافت کنند، اما اگر سرمایه‌گذاری به طور اصولی انجام شود، شما قادر خواهید بود ارزش پول خود را در چند سال چند برابر کنید. راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که شاید کم‌خطرترین آن‌ها بازار بورس و اوراق بهادار باشد. مهم‌ترین نکته برای سرمایه‌گذاری دوری از سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک و کسب اطلاعات در مورد اصول و قوانین سرما‌یه‌گذاری پیش از هرگونه اقدام در این رابطه است.


۶- خود را بیمه عمر کنید

بیمه های عمر و سرمایه گداری یک از روش های سرمایه گذاری شما برای دوران بازنشستگی می باشد. در صورتی که خود (و حتی همسر خود) را بیمه عمر کنید علاوه بر اینکه از اولین روز بیمه شدن تحت پوشش خدمات درمانی ویژه قرار میگیرید (خدماتی بیش از آنچه که بیمه های دولتی مانند تامین اجتماعی ارائه می دهند ) حق بیمه شما را پس انداز و حتی به آن سود اختصاص میدهد. در نهایت بعد از بیست یا سی سال مبلغ قابل توجهی در اختیار خواهید داشت. زمان بازنشستگی و همچنین میزان حق بیمه در بیمه های عمر و سرمایه گذاری به انتخاب شماست. برای شناخت بهتر بیمه های عمر و سرمایه گذاری حتما این مقاله رو مطالعه کنید.


۷- به حساب پس‌اندازتان دست نزنید

گام آخر و مهم‌ترین نکته این است که در هیچ شرایطی از حساب پس‌اندازتان پول برداشت نکنید. مبلغی که در حساب خود ذخیره کرده‌اید برای زمان بازنشستگی شماست و هر گونه استفاده‌ی دیگری از آن پول باعث هدر رفتن تمام زحمات شما برای پس‌انداز کردن آن مبلغ تاکنون می‌شود. علاوه بر آن هر چقدر از حساب پس‌انداز شما کم شود، چندین برابر آن مقدار از سود پول شما در آینده کم خواهد شد. بنابراین اگر به مشکل مالی برخوردید سعی کنید از راه‌های دیگری مثل افزایش درآمد برای حل مشکلات خود بهره ببرید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 09:52:54   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم. امروزه توجه به مساله برنامه‌ریزی مالی برای دوران سالمندی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با این حال کماکان این پدیده به اندازه سایر ابعاد زندگی مالی همه‌گیر نشده است. امروزه در آمریکا کمتر از پنجاه‌درصد از افراد در سنین اشتغال میزان پولی را که برای دوران سالمندی خود نیاز دارند محاسبه می‌کنند و از آن آگاهی دارند، با این حال افراد در آمریکا بیش از هرجای دیگری به این مساله اهمیت می‌دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 12:54:13   |
0     0
بیمه عمر یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین بیمه‌ها در جهان است. این بیمه یک سرمایه‌گذاری امن و سودآور به همراه پوشش‌های بیمه‌ای گسترده محسوب می‌شود که ریسک زندگی افراد را در مورد آینده و خطرات احتمالی آن به شرکت بیمه منتقل می‌کند.
در واقع افراد دوراندیش و آینده نگر با هر توان مالی، با پس‌انداز مبلغی به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه با عنوان حق‌بیمه، علاوه بر یک اندوخته مالی مطمئن برای آینده، از امکانات و پوشش‌‌های بیمه عمر هم برخوردار خواهند شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/28 22:11:28   |
0     0
از انجا که با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد ...
بهترین گزینه برای امنیت مالی در زمان بازنشستگی جدا از داشتن بیمه های بازنشستگی و جبرای داشتن سرمایه گذاری و سپرده پس انداز هم می تواند کمک شایانی باشد. در حال حاضر سرمایه گذاری های بلند مدت گزینه خوبی می تواند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 09:31:32   |
0     0
با افزایش سن، انسان همانند گذشته قادر به فعالیت و کسب درآمد نیست. همچنین دوران کهولت همراه با ناتوانی و بیماری هایی می باشد. همچنین وضعیت صندوق های بازنشستگی و وضع اقتصادی ایران بگونه ای است که امیدوار کننده نمی باشد. بنابراین باید با برنامه ریزی درست پس انداز قابل قبولی برای دوران کهنسال داشت.
سرمایه گذاری های در بازارهای مناسب نظیر املاک ، بیمه عمر و همچنین با توجه به اینکه کارمند هستم و تحت بیمه تامین اجتماعی از جمله پیش بینی های من برای آینده می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/02 23:46:51   |
0     0
پس‌انداز را شروع کنید. پس‌انداز را رها نکنید. به اهداف تان بچسبید.
اگر از قبل پس‌انداز می‌کردید، فرقی نمی‌کند برای بازنشستگی باشد یا هدفی دیگر، به پس‌اندازتان ادامه دهید. همه ما می‌دانیم که پس‌انداز عادتی ارزشمند است. اگر پس‌انداز نمی‌کنید زمان آن است که شروع کنید. اگر تا به حال هیچ هدفی برای پس‌انداز به ذهنتان نمی‌رسید یا ترجیح می‌دادید در لحظه زندگی کنید، هم‌اکنون باید برای سلامتی، آرامش و بقای خود در دورانی پس‌انداز کنید که از کمترین حمایت‌ها برخوردارید و بیشترین فراغت‌ها را دارید. این دوران می‌تواند بی‌نظیر باشد. فرقی نمی‌کند که سی ساله هستید یا چهل ساله. هرگز برای این نوع پس‌انداز دیر یا زود نیست. هر زمانی برای شروع خوب است. از مقدار کمی شروع کنید و ماهانه مبلغ پس‌انداز را افزایش دهید. هرچه زودتر پس‌انداز را شروع کنید شانس اینکه سود بیشتری از پول‌تان را کسب کنید بالا می‌برید. پس‌انداز برای دوران سالمندی برای خود را به یک اولویت اصلی بدل کنید و آن را به پس‌انداز برای یک ماشین جدید ترجیح دهید. سطح زندگی مطلوب خود در دوران بازنشستگی را در نظر بیاورید و با در نظر گرفتن نرخ نسبی تورم میزان پولی را که برای گذراندن سال‌های دراز سالمندی نیاز دارید تخمین بزنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/08 14:10:16   |
0     0
به این خاطر که از آینده و دوران پیری خود خبر نداریم باید هم اکنون به فکر امنیت و ثبات مالی خود باشیم
سرمایه گذاری ها ، سپرده های بانکی ، بیمه بازنشستگی و عمر و ...
سرمایه گذاری های بلند مدت مثل طلا و زمین و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 14:15:39   |
0     0
-اوضاع غیر قابل پیش بینی کشور و با افزایش سن، انسان همانند گذشته قادر به فعالیت و کسب درآمد نیست. همچنین دوران کهولت همراه با ناتوانی و بیماری هایی می باشد.
-سرمایه گزاری و پس انداز ، بیمه عمر و ...
-سرمایه گزاری هایی مانند بیمه عمر و خرید زمین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:42:14   |
0     0
با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/12 21:09:22   |
0     0
از انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است،و در
دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع
بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا
که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و
به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین
دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول
باشد را درنظر بگیریم.
پس انداز و ایجاد بیمه بازنشستگی اجباری و اختیاری،
سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:06:07   |
0     0
ز انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است،و در دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول باشد را درنظر بگیریم
پس انداز و ایجاد بیمه بازنشستگی اجباری و اختیاری، سرمایه گذاری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:18:42   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 20:40:13   |
0     0
با افزایش سن انسان همانند گذشته قادر به فعالیت وکسب درامدنیست همچنین در دوران کهولت همراه با ناتوانی وبیماری هایی می باشد
خرید زمین سرمایه گذاری و...
سرمایه گذاری در بیشترزمینه ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:21:40   |
0     0
پس انداز بازنشستگی بسیار مهم است زیرا دوران بازنشستگی فرد نمی تواند کارکند وشاید به علت مریضی به پول بیشتری نیاز داشته باشداگر در ان دوران پس اندازی نداشته باشدزندگی سختی سپری میکند با خیالی آسوده تا در این دوران بتوان زندگی کرد و هزینه ها را پرداخت نمود پس انداز برای دوران بازنشستگی درآمد بیشتری کسب کنیم ، برای هزینه ها برنامه ریزی داشته باشیم، بیشتر پس انداز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:50:32   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.
یک: پس‌انداز را شروع کنید. پس‌انداز را رها نکنید. به اهداف تان بچسبید. دو: نیازهای دوران سالمندی‌تان را بدانید. سه: اصول اولیه سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید. چهار: هرگز به حساب پس‌انداز بازنشستگی‌تان دست نزنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 10:23:55   |
0     0
به دلیل مشکلات دوران کهنسالی ، دوران پیری برای کار کردن و کسب درامد نیست
با سرمایه گذاری ها ، سپرده های بانکی ، بیمه بازنشستگی و عمر و ...امنیت مالی را برای سال های پیری فراهم کنیم
سرمایه گذاری های بلند مدت در طلا و زمین و ... و سرمایه گذاری در فعالیت های پر بازده و کم ریسک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:46:47   |
0     0
پس انداز بازنشستگی بسیار مهم است زیرا دوران بازنشستگی فرد نمی تواند کارکند وشاید به علت مریضی به پول بیشتری نیاز داشته باشداگر در ان دوران پس اندازی نداشته باشدزندگی سختی سپری میکند با خیالی آسوده تا در این دوران بتوان زندگی کرد و هزینه ها را پرداخت نمود پس انداز برای دوران بازنشستگی درآمد بیشتری کسب کنیم ، برای هزینه ها برنامه ریزی داشته باشیم، بیشتر پس انداز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:26:47   |
0     0
با افزایش سن و مشکلات دوران کهنسالی فرد دیگر قادر به کار کردن مانند قبل نیست و باید برای آینده ی نه چندان دور پس انداز و برنامه ی مالی داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 18:59:55   |
0     0
بهترین راه برای تضمین آینده و بهبود کیفیت زندگی در دوران بازنشستگی به جریان انداختن پس‌اندازها در این دوران مهم زندگی است به گونه‌ای که این پس‌انداز در دوران بازنشستگی سرمایه مولد باشد یعنی اصل پول کاسته نشود بلکه درآمد حاصل کند و از آن درآمد هزینه کنید به این ترتیب آرامش و روحیه‌ای بسیار مناسب را برای دوران بازنشستگی تامین کرده‌ و کیفیت زندگی را به بالاترین سطح روانی می رساند.
سبد دارایی خود را متنوع کنیم، با مشاوران با تجربه مشورت کنیم، تمام هزینه‌ها را در برنامه مالی خود در نظر بگیریم گزینه های انتخابی برای آسوده خاطر بودن مالی در دوران پیری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 22:57:42   |
0     0
از انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است،و در دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول باشد را درنظر بگیریم....چون پول نقد در گذر زمان ارزش خود را ازدست می دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 12:09:04   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم. امروزه توجه به مساله برنامه‌ریزی مالی برای دوران سالمندی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با این حال کماکان این پدیده به اندازه سایر ابعاد زندگی مالی همه‌گیر نشده است. امروزه در آمریکا کمتر از پنجاه‌درصد از افراد در سنین اشتغال میزان پولی را که برای دوران سالمندی خود نیاز دارند محاسبه می‌کنند و از آن آگاهی دارند، با این حال افراد در آمریکا بیش از هرجای دیگری به این مساله اهمیت می‌دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 17:43:23   |
0     0
از آنجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است و دردوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از آنجاکه وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است وبه نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همیندلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقولباشد را درنظر بگیریم.
پس انداز و ایجاد بیمه بازنشستگی اجباری و اختیاری،سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:08:02   |
0     0
با توجه به اینکه در سیستم اداری ما در دوران بازنشستگی مزایای زیادی دیگر پرداخت نمی شود افراد با کاهش درآمد شدیدی مواجه می شوند و کارکنان سیستم دولتی می بایستی به فکر امنیت مالی در دوران پیری باشند . سرمایه گذاری در بازار می تواند تا حدودی امنیت مالی در دوران بازنشستگی تامین نماید. سرمایه گذاری در مسکن گزینه مناسبی برای این امنیت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 11:12:47   |
0     0
پس انداز بازنشستگی بسیار مهم است زیرا دوران بازنشستگی فرد نمی تواند کارکند وشاید به علت مریضی به پول بیشتری نیاز داشته باشداگر در ان دوران پس اندازی نداشته باشدزندگی سختی سپری میکند با خیالی آسوده تا در این دوران بتوان زندگی کرد و هزینه ها را پرداخت نمود پس انداز برای دوران بازنشستگی درآمد بیشتری کسب کنیم ، برای هزینه ها برنامه ریزی داشته باشیم، بیشتر پس انداز کنیم.پس اندازدردوران بازنشستگی توعی امنیت وپشتوانه مالی محسوب میشودمخصوصاباتوجه به اوضاع اقتصادی کنونی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/21 00:45:42   |
0     0
- با توجه به اینکه از آینده و دوران پیری خود خبر نداریم باید از هم اکنون به فکر تثبیت وضعیت مالی خود باشیم و به نوعی آینده مالی و مخارج خود را تضمین کنیم .
- سرمایه گذاری در املاک ، سپرده های بانکی ، بیمه عمر
- سرمایه گذاری در املاک زودبازده و بیمه عمر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 09:16:47   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم
داشتن بیمه عمر، پس انداز و سرمایه گذاری در بورس املاک و...
بیمه عمرو سرمایه گذاری در املاک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 19:22:54   |
0     0
هم اکنون باید برای زمان پیری پس انداز نمود چرا که در زمان پیری و کهولت سن دیگر زمان پس انداز و کار کردن نیست پس از الان باید امنیت مالی برای سال های پیری فراهم نمود
سرمایه گذاری های متفاوت و با ریسک پایین و بازده بالا از جمله این کار هاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 20:59:38   |
0     0
حوزه‌های برنامه‌ریزی مالی نظیر تخصیص دارایی‌ها در سبد سرمایه‌گذاری، هر چه شما به دوران بازنشستگی نزدیک‌تر می‌شوید اهمیت بالاتری پیدا می‌کنند. این بدان دلیل است که هر چه سال‌های مانده به دوران بازنشستگی کمتر می‌شود، شما فرصت‌ کمتری برای جبران زیان‌های احتمالی را دارید و به همین دلیل تحمل ریسک کاهش می‌یابد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:41:51   |
0     0
بهترین راه برای تضمین آینده و بهبود کیفیت زندگی در دوران بازنشستگی به جریان انداختن پس‌اندازها در این دوران مهم زندگی است به گونه‌ای که این پس‌انداز در دوران بازنشستگی سرمایه مولد باشد یعنی اصل پول کاسته نشود بلکه درآمد حاصل کند و از آن درآمد هزینه کنید به این ترتیب آرامش و روحیه‌ای بسیار مناسب را برای دوران بازنشستگی تامین کرده‌ و کیفیت زندگی را به بالاترین سطح روانی می رساند.
سبد دارایی خود را متنوع کنیم، با مشاوران با تجربه مشورت کنیم، تمام هزینه‌ها را در برنامه مالی خود در نظر بگیریم گزینه های انتخابی برای آسوده خاطر بودن مالی در دوران پیری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 16:53:21   |
0     0
از هم اکنون باید برای زمان پیری پس انداز نمود چرا که در زمان پیری و کهولت سن دیگر زمان پس انداز و کار کردن نیست پس از الان باید امنیت مالی برای سال های پیری فراهم نمود.
سرمایه گذاری های بلند مدت در طلا و زمین و ... و سرمایه گذاری در فعالیت های پر بازده و کم ریسک.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 22:58:02   |
0     0
تجربه نشان داده از انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است پس انداز بازنشستگی بسیار مهم است زیرا دوران بازنشستگی فرد نمی تواند کارکند
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:12:30   |
0     0
هزینه‌های خود را کاهش دهید
برای کاهش هزینه‌ها از مخارج کم‌اهمیت شروع کنید تا احساس نکنید که از نظر مالی تحت فشار قرار گرفته‌اید. با انجام کارهای ساده‌ای مثل صرفه‌جویی در هنگام خرید می‌توانید هزینه‌های ماهیانه‌تان را تا حد زیادی کاهش دهید، بدون این که کیفیت زندگی شما تحت تاثیر قرار بگیرد. تغییر عادتی کوچک به طور روزانه باعث ایجاد تاثیر بزرگی روی برنامه‌ی پس‌انداز شما در بلند مدت می‌شود، بنابراین هر روز با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت خود به دنبال اصلاح عادات مالی خود باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 18:44:43   |
0     0
زیرا در دوران پیری ممکن است دیگر توانایی کارکردن نداشته باشیم و باید بازنشسته شویم. در این صورت درآمد کمی داریم که کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد.
سرمایه گذاری های در بازارهای مناسب نظیر املاک ، بیمه عمر و همچنین با توجه به اینکه کارمند هستم و تحت بیمه تامین اجتماعی از جمله پیش بینی های من برای آینده می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 20:44:20   |
0     0
چون همه افراد یک روزی بازنشسته خواهند شد و توان کاری روزهای جوانی را ندارند برای همین باید برای خود پس انداز داشته باشند تا به مشکل نخورند..
سرمایه گذاری در محل های مختلف ، داشتن بیمه بازنشستگی، بیمه عمر و ..
سرمایه گذاری در محل های سود ده و سرمایه گذاری در بیمه عمر چون به مرور ارزش پول کاسته خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:43:47   |
0     0
از انجا که وضعیت اقتصادی کشور نامعلوم است،و در دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول باشد را درنظر بگیریم
پس انداز و ایجاد بیمه بازنشستگی اجباری و اختیاری، سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:08:34   |
0     0
پس انداز بازنشستگی بسیار مهم است زیرا دوران بازنشستگی فرد نمی تواند کارکند وشاید به علت مریضی به پول بیشتری نیاز داشته باشداگر در ان دوران پس اندازی نداشته باشدزندگی سختی سپری میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:43:19   |
0     0
به دلیل مشکلات دوران کهنسالی ، دوران پیری برای کار کردن و کسب درامد نیست
با سرمایه گذاری ها ، سپرده های بانکی ، بیمه بازنشستگی و عمر و ...امنیت مالی را برای سال های پیری فراهم کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/29 17:20:26   |
0     0
اقتصاددان‌های رفتاری پیشنهاد می‌کنند که برای بازنشستگی باید پول خود را در حسابی بگذارید که پول ریختن در آن ساده باشد و درآوردن پول از حساب دشوار. اما وجود داشتن چنین بانکی با حقوق مالکیت منافات دارد. مردم باید آزاد باشند که هر وقت می‌خواهند پول خود را از حساب خود خارج کند.
یک‌راه جایگزین، سرمایه‌گذاری در بورس است. اگر پول در کارت شما باشد، به‌سادگی می‌توانید کارت بکشید و پول خود را از حساب خارج کنید. فروش دارایی در بورس و نقد کردن پول کار دشواری نیست. اما همین یک مرحله اضافی تاثیر زیادی در بهبود رفتاری مالی مردم دارد. سه روز کاری وقت لازم است تا پول به‌حساب شما بیاید. برای همین اگر وسوسه شوید چیزی بخرید، سه روز وقت خواهید داشت که به تصمیم خود فکر کنید و از خود بپرسید آیا واقعا به این خرید نیاز دارید؟
البته برای سرمایه‌گذاری در بورس لازم نیست متخصص سهام باشید. می‌توانید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق با درآمد ثابت استفاده کنید. صندوق‌های ETF مناسب‌ترین گزینه برای متحول کردن دوران بازنشستگی شما هستند. اگر می‌خواهید در بانک پس‌انداز کنید، برای حساب خود کارت بانک و رمز اینترنتی نگیرید. بگذارید برداشت از حساب پس‌انداز سخت باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/29 18:11:03   |
0     0
هرفرد برای دوران بازنشستگی باید برنامه ریزی کند تا دردورانی که انجام دادن کاربرای انسان سخت است پس انداز داشته باشدالبته هرزگاهی سرمایه گذاری مناسب انسان راازسکون بیرون می اورد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 20:01:25   |
0     0
-اوضاع غیر قابل پیش بینی کشور و با افزایش سن، انسان همانند گذشته قادر به فعالیت و کسب درآمد نیست. همچنین دوران کهولت همراه با ناتوانی و بیماری هایی می باشد.
-سرمایه گزاری و پس انداز ، بیمه عمر و ...
-سرمایه گزاری های بلندمدت مثل خرید زمین، مسکن، طلا و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 20:54:01   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم. امروزه توجه به مساله برنامه‌ریزی مالی برای دوران سالمندی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با این حال کماکان این پدیده به اندازه سایر ابعاد زندگی مالی همه‌گیر نشده است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 22:58:51   |
0     0
اینکه ما چه زمانی رابرای بازنشستگی انتخاب کنیم وچه مقدار پول برای بازنشستگی نیاز هست آیا حقوق بازنشستگی کفاف مخارج این دوران را میدهد و...سوالاتی است که برای آسایش خود به ان با دقت جواب دهیم. در ایران قوانین مختلفی برای سن بازنشستگی با توجه به نوع شغل وجود دارد اما مسعله مهم دوام داشتن پرداخت بازنشستگی ازطریق صندوق های بیمه امری نگران کننده میباشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:40:01   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.
یک: پس‌انداز را شروع کنید. پس‌انداز را رها نکنید. به اهداف تان بچسبید. دو: نیازهای دوران سالمندی‌تان را بدانید. سه: اصول اولیه سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید. چهار: هرگز به حساب پس‌انداز بازنشستگی‌تان دست نزنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 00:38:05   |
0     0
امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش به صورت تصادفی پدید بیاید این مساله ای است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و به صورت حساب شده برای آن تلاش کرد
برای امنیت مالی در دوران سالمندی احساس تعهد نسبت به خود و آینده مان دور اندیشی مسوولیت پذیری پس انداز در دوران بازنشستگی امری است مهم چون فرد دراین دوران توانایی کار کردن ندارد
سرمایه گذاری های بلند مدت گزینه خوبی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:36:53   |
0     0
حقوق بازنشستگی ناچیز است و از طرفی ممکن است درآینده هزینه های ضروری سنگین متحمل شخص شود و چون آن فرد دیگر توانایی کارکردن ندارد که بتواند این هزینه را پرداخت کند لذا باید به فکر سرمایه و سپرده گذاری برای دوران پیری باشد.
سپرده گذاری بخشی از درآمد در بانک ها(که یکی از بهترین گزینه ها برای آسوده خاطر بودن مالی در دوران پیری است)،املاک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:22:57   |
0     0
نمی خواهم احساسی رفتار کنم ولی پیش از فارغ التحصیلی از مدرسه یا دانشگاه چشم به راه یافتن یک شغل هستیم. در طول دوران اشتغال انتظار بازنشستگی را می کشیم ولی بعد از بازنشستگی انتظار چه چیزی را می کشیم؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:50:52   |
0     0
آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم. امروزه توجه به مساله برنامه‌ریزی مالی برای دوران سالمندی در سرتاسر جهان در حال افزایش است، با این حال کماکان این پدیده به اندازه سایر ابعاد زندگی مالی همه‌گیر نشده است. امروزه در آمریکا کمتر از پنجاه‌درصد از افراد در سنین اشتغال میزان پولی را که برای دوران سالمندی خود نیاز دارند محاسبه می‌کنند و از آن آگاهی دارند، با این حال افراد در آمریکا بیش از هرجای دیگری به این مساله اهمیت می‌دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 00:29:30   |
0     0
براى اینکه درزمان پیرى امنیت مالى داشته باشیم باید یک پس انداز یا حقوق ثابتى داشته باشیم هر چند اگر اوضاع اقتصادى این چنین پیش برود نمى توان هیچ چیزى را پیش بینى کرد
من سعى مى کنم تا جاى که برایم مقدور است پس انداز یا سرمایه گذارى داشته باشیم تا در زمان پیرى آسودگى خاطر داشته باشم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/31 18:42:27   |
0     0
از همان شروع زندگی باید با حساب وکتاب خرج کرد اول برای ماورد ضروری خرج کنیم بعد پس انداز کرد بعد سرمایه گداری کنیم وخودرا بیمه عمرکنیم تا دراینده هم سرمایه داشته باشیم هم پس انداز وهم بتوانیم خرج کرده وبه تفریحاتمان برسیم واز زندگی لذت ببریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/01 00:15:29   |
0     0
از همین امروز شروع کنید بودجه‌بندی کنید بدهی‌های خود را مدیریت کنید سرمایه گذاری کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 01:30:50   |
0     0
در دوران پیری ممکن است دیگر توانایی کارکردن نداشته باشیم و باید بازنشسته شویم. در این صورت درآمد کمی داریم که کفاف هزینه های زندگی را نمی دهد
سرمایه گذاری های بلند مدت گزینه خوبی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:27:52   |
0     0
از هم اکنون باید برای زمان پیری پس انداز نمود چرا که در زمان پیری و کهولت سن دیگر زمان پس انداز و کار کردن نیست پس از الان باید امنیت مالی برای سال های پیری فراهم نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 10:11:22   |
0     0
هر چند بعضی مخارج شما در این سنین کمتر می شود ولی بحث های درمانی و غیره به تنهایی این کاهش هزینه ها را جبران کرده و خرج سنگین تری روی دست شما می گذارند.
پرداخت حق بیمه جهت بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی و پس انداز و سرمایه گذاری کردن قسمتی از درامد
_ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و پرداخت بیمه عمر و پس انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 15:51:25   |
0     0
از آنجایی که توان کار کردن افراد در پیری کاهش می باید لذا باید از هم اکنون به فکر پس انداز کردن برای آن زمان بود.
سرمایه گذاری پول در حوزه ها یا بازار هایی با ریسک پایین مثل مسکن و طلا میتواند گزینه هایی خوب برای دوران بازنشستگی باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:15:35   |
0     0
و در دوران پیری فرد دیگر توانایی کار کردن ندارد و و انواع بیماری ممکن است به سراغ فرد میانسال بیاید و از انجا که وضعیت بیمه های موجود در هاله ای از ابهام است و به نوعی عدم اطمینان در مورد آنها وجود دارد به همین دلیل بهتر است پس اندازی که بصورت داراییهای منقول باشد را درنظر بگیریم....چون پول نقد در گذر زمان ارزش خود را ازدست می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 20:16:53   |
0     0
چون بدن انسان فرتوت می شود و توانایی کار کردن مثل سابق را ندارد
سرمایه گذاری ها سپرده های بانکی بیمه بازنشستگی و عمر و...
سرمایه گذارهای بلند مدت املاک مسکن طلا بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/08 22:55:28   |
0     0
برای آن که دوران بازنشستگی خود را در آسایش سپری کنید و هر روز به فکر هزینه‌ها و مخارج خود نباشید، لازم است که از همین حالا به فکر پس‌انداز پول خود برای آینده باشید. در زمان بازنشستگی نمی‌توان به طور کامل به حقوق ناچیز بازنشستگی و مزایای دریافت شده از بیمه‌ها اتکا کرد. بهترین راه برای این که نگران مشکلات و دشواری‌های زمان بازنشستگی خود نباشید و از آن دوران نهایت لذت را ببرید، این است که همین امروز برنامه‌ریزی را شروع کنید و مقداری از پول خود را برای آینده‌ پس‌انداز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/09 00:45:47   |
0     0
برای آن که دوران بازنشستگی خود را در آسایش سپری کنید و هر روز به فکر هزینه‌ها و مخارج خود نباشید، لازم است که از همین حالا به فکر پس‌انداز پول خود برای آینده باشید. در زمان بازنشستگی نمی‌توان به طور کامل به حقوق ناچیز بازنشستگی و مزایای دریافت شده از بیمه‌ها اتکا کرد. بهترین راه برای این که نگران مشکلات و دشواری‌های زمان بازنشستگی خود نباشید و از آن دوران نهایت لذت را ببرید، این است که همین امروز برنامه‌ریزی را شروع کنید و مقداری از پول خود را برای آینده‌ پس‌انداز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 01:06:18   |
0     0
چون در زمان پیری توانایی کار کردن نداردو بازنشسته میشود،درآمدش پایین می آید و کفاف زندگیش را نمیدهد،پس باید از الان پس انداز کردن را شروع کند و به پس انداز خود دست نزند،هزینه های خود را کاهش دهد و بدهی ها را کنترل کند،سرمایه گذاری کند و خود را بیمه عمر کند.
بهترین کارها سرمایه گذاری بلند مدت و بیمه بازنشستگی و بیمه عمر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 13:20:21   |
0     0
دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.آرامش در سنین پیری و امنیت مالی در دوران سالمندی امری نیست که بدون تلاش یا به‌صورت تصادفی پدید بیاید، این مساله‌ای است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و به صورت حساب‌شده برای آن تلاش کرد. برای امنیت مالی در دوران سالمندی به احساس تعهد نسبت به خود آینده مان، دوراندیشی، مسوولیت‌پذیری و البته پول نیاز داریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:03:28   |
0     0
به دلیل اینکه از آینده و دوران پیری خود خبر نداریم باید هم اکنون به فکر امنیت و ثبات مالی خود باشیم
سرمایه گذاری ها ، سپرده های بانکی ، بیمه بازنشستگی و عمر و ...
سرمایه گذاری های بلند مدت مثل طلا و زمین و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics