تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پس‌انداز می‌کنم چون به اندازه کافی پولدار نیستم!

پول ‌منشاء درونی اکثر استرس‌های نهان و پیدای ماست. به جرأت می‌توان ادعا کرد که بیشتر تصمیمات ما، از تصمیمات کاری‌ تا تصمیمات خانوادگی‌مان تحت تاثیر پول قرار دارند. اما این استرس ناشی از پول چطور قابل درمان است؟ آیا این تنش درونی با نادیده گرفتن درمان می‌شود؟

اکثر استرس‌هایی که ما هر روزه با آن‌ها کلنجار می‌رویم به خاطر ترس از وقوع حادثه‌ای ناگوار ایجاد می‌شوند؛ ترسی که گاه به صورت خودآگاه و گاه ناخودآگاه ظاهر می‌شوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

همانطور که احتمالا خودتان هم می‌دانید اغلب روانشناسان، اولین مرحله‌ی درمان استرس را، شناخت منبع اصلی آن می‌دانند. این موضوع در مورد استرس ناشی از پول یا به بیان بهتر استرس ناشی از بی پولی هم صدق می‌کند. زمانی که در مورد فعالیت‌های مالی خود استرس دارید، یعنی به احتمال زیاد هنوز به برنامه‌ریزی مالی خود اعتماد کاملی ندارید.

 

این بی اعتمادی البته کاملا قابل پیش‌بینی، طبیعی و معمول است. بسیاری از افراد در هیچ یک از مراحل زندگی برای مدیریت رفتارهای مالی خود، تحت آموزش قرار نگرفته‌اند؛ نه در مدرسه و نه در محیط خانواده، پس چندان بعید نیست که در موقعیت‌های مختلف مرتبط با پول، دچار تنش‌های درونی شویم.

 

فراموش نکنید آن دسته از افرادی که کم و بیش این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند نیز گاه از اجرایی کردن این روش‌ها در زندگی روزمره‌شان ناتوانند! ریشه‌ی این ناتوانی را برای هر دو گروه می‌توان در نگاه کوتاه‌مدت به زندگی و نابسامانی‌های مالی که در اقتصاد کشورهای مختلف رخ می‌دهد، جستجو کرد.

 

بسیار قابل توجه است که هر چند اکثر ما پس انداز پول را کارساز می‌دانیم اما تلاشی مستمر برای پس‌انداز بخشی از درآمدمان نمی‌کنیم. بهانه‌هایمان هم برای این سهل‌انگاری کم نیستند:

من آنقدر درآمد ندارم که بتوانم بخشی از آن را پس‌انداز کنم!

اگر پولم را امروز خرج نکنم در آینده باید گران‌تر خرید کنم.

و ...

اما آیا این دلایل برای پس‌انداز نکردن کافی هستند؟ واقعاً چرا عده‌ای از پس‌انداز کردن فرار می‌کنند؟

 

از اضافه‌ی درآمد پس‌انداز کنیم یا از صرفه‌جویی در بخشی از هزینه‌ها؟

امروزه اکثر ما از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. اغلب هم هنگام خرید از وجود ضمانت‌نامه‌ای برای چند سال آینده یا پوشش بیمه‌ای برای محافظت از ال‌سی‌دی آن مطمئن می‌شویم، در واقع همه‌ی ما پیش‌بینی می‌کنیم که ممکن است در آینده‌ای دور یا نزدیک، اتفاقی غیر مترقبه برای تلفن همراهمان بیفتد، اما آیا برای خودمان هم اینطور آینده‌نگری می‌کنیم؟ آیا برای روز مبادا برنامه‌ای داریم؟

 

شاید پاسخ شما هم به این سوال منفی باشد‌ اما همینکه تا به اینجای مقاله همراه ما بوده‌اید، به این معناست که به اهمیت پس‌انداز پی برده‌اید و به دنبال راهی برای کنترل اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ی آینده از طریق پس‌انداز و یا سرمایه‌گذاری هستید.

 

اما بیشتر افراد مثل شما فکر نمی‌کنند. در واقع این باور غلط که پس‌انداز از محل اضافه‌ی درآمد انجام می‌شود، باعث شده اکثر مردم با پیشی گرفتن هزینه‌ها از درآمدشان، به کلی قید پس انداز را بزنند. در حالی که پس‌انداز، بخشی از درآمد بیکار شما نیست، بلکه مقداری از درآمد است که قبل از صرف سایر هزینه‌های ماهانه باید آن را کنار گذاشت. فراموش نکنید که پس‌انداز، هزینه‌ای است که امروز می‌پردازید تا آرامش مالی فردایتان را فراهم کنید.

 

چرا باید پس‌انداز کرد؟

از هر کسی راجع به پس انداز سوال کنید می‌تواند ساعت‌ها در مورد فواید این امر برایتان سخنرانی کند اما واقعیت این است که در نگاه اغلب مردم، پس‌انداز یک فرآیند ناخوشایند است چرا که برای انجام آن باید قید برخی از هزینه‌های امروزشان را بزنند. در واقع اینکه بخشی از درآمدتان که احتمالا برای تک تک اسکناس‌های آن با مدیرتان چانه زده‌اید را کنار بگذارید، آن هم برای هزینه‌هایی که شاید روزی پیش بیایند، برای عموم مردم پذیرفتنی نیست. به همین خاطر اکثر ما پس انداز را به آینده‌ موکول می‌کنیم و برای انجام ندادنش بهانه‌های مختلفی می‌تراشیم.

 

این تعلل معمولا از عدم آگاهی ما نسبت به آینده و البته از یاد بردن روزهای سخت گذشته نشأت می‌گیرد. اما حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. جالب است بدانید که در یک جامعه آماری تقریبا ۵۵ درصد از افراد، حداقل یک شوک مالی که آن‌ها را حسابی به تقلا انداخته است را پشت سر گذاشته‌اند و احتمال وقوع مجددشان نیز هست. احتمالا موافق هستید که هیچ بعید نیست دندان دردی کلافه کننده، خرابی ناگهانی خودرو، از دست دادن شغل و یا حتی ترکیدن سینک آشپزخانه، درست زمانی که تمام پولتان را خرج کرده‌اید اتفاق بیفتند. پس با پس‌انداز بخشی از درآمدتان مثلاً چیزی حدود ۵٪ آن، پیش از اینکه در راه‌های دیگر خرجش کنید، ضمانتی برای آینده‌تان فراهم سازید.

 

چطور پس‌اندازم را به سرمایه‌گذاری تبدیل کنم؟

همانطوری که تا به اینجا متوجه شدیم، دلیل عمده‌ی پس انداز نکردن اکثر افراد، عدم شناخت درست نسبت به ماهیت پس‌انداز و نحوه‌ی انجام آن است، مثلا بسیاری از مردم تصور می‌کنند که پس‌انداز همان پول زیر فرش گذاشتن و پنهان کردن پول درون بالشت یا حساب بانکی است. در صورتی که این شکل از پس‌انداز، بدترین برخورد شما با اموالتان است وقتی می‌توانید با هدایت آن‌ها به مجراهای درستی مثل بورس، صندوق‌های درآمد ثابت، پلتفرم‌های وام‌دهی و... ارزش دارایی خود را تا چند برابر بیافزایید. البته این به آن معنا نیست که پولتان را که با زحمت ذخیره کرده‌اید با ریسک بالایی مواجه کنید، بلکه منظور آن است که با سرمایه‌گذاری اصولی آن، در وهله‌ی اول ارزشش را حفظ کنید و در مرحله بعد آن را به سوددهی برسانید.

 

راه‌های زیادی هم برای عادت به پس‌انداز وجود دارد، برای مثال:

1. درصدی از درآمدتان پیش از هرچیز پس‌انداز و بعد سرمایه‌گذاری کنید

2. پس از تسویه مخارج، باقیمانده پولتان را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید

3. برای خود «چالش پس‌انداز» طراحی کنید:

تمام ۱۰۰۰ تومانی‌ها یا ۲۰۰۰‌ تومانی‌هایی که به دستتان می‌رسد را پس‌انداز کنید

هر هفته ۲۰۰۰۰ تومان پس‌انداز کنید

هر هفته با پس‌انداز فقط ۱۰۰۰ تومان بیشتر از هفته قبل، تا آخر سال ۱۶۵۰۰۰۰ تومان پس‌انداز کنید

و ...

من آنقدر پولدار نیستم که پس‌انداز نکنم!!

این ضرب المثل معروف انگلیسی در مورد خرید کردن را شنیده‌اید؟

من آنقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخرم

 

با اینکه پس‌انداز برای هر کسی و با هر سطحی از درآمد ضرورت دارد اما این مهم برای کم درآمد‌ها یا افرادی که وضعیت مالی متوسط دارند بیشتر ضروری به نظر می‌رسد. در واقع فردی که میلیون‌ها تومان پول راکد در حساب بانکی‌اش دارد، نه آن استرس ناشی از پول را دارد و نه از بروز اتفاقات پیش‌بینی نشده دچار دستپاچگی می‌شود اما افرادی که درآمد و حقوقی محدود دارند یعنی اکثریت قریب به اتفاق جامعه به مراتب بیشتر از این پیش‌آمد‌ها آسیب می‌بینند.

 

پس اگر فکر می‌کنید آنقدر پولدار و ثروتمند هستید که بروز یک بیماری سخت، نزول یک بلای طبیعی، بالا رفتن تورم و یا هر شوک مالی پیش‌بینی نشده دیگری، امکان ندارد زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد، با خیال راحت قید پس‌انداز را بزنید؛ در غیر این صورت، حتما برنامه ویژه‌ای برای پس‌انداز خود بریزید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/19 13:01:43   |
3     0
پس انداز یعنی قسمتی از درآمد را به مصارف جاری و زودگذر تخصیص نداده و درجایی ذخیره نمود.

- چرا پس انداز کردن ضرورت دارد؟
- آیا برای پس انداز باید هدفی در نظر داشت؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/03 19:10:30   |
پس انداز کردن بیشتر به ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود ارتباط نزدیکتری دارد...با پس انداز کردن قسمت اندکی از درآمد .پس از مدتی شاهد مبلغ قابل توجهی خواهیم بود که شاید مبلغ هنگفتی نباشد اما همین پس انداز در مواقع اضطراری به فرد امکان مراجعه و استفاده از آن را داده و احساس امنیت بیشتری را بفرد میدهد
زهرا افتخاری |   1399/03/05 23:23:10   |
پس انداز کردن در واقع هزینه ایست که افراد با انجام دادن ان می خواهند از استرس های مربوط به آینده در امان بمانند ...برای پس انداز کردن باید حتما اهداف مالی رامشخص کرد که فرد بتواند با توجه به ان اهداف پس انداز کند...و فقط پس انداز کردن برای تحقق اهداف کافی نیست و باید این پس اندازها به سرمایه گذاری و سپس به دارایی تبدیل شوند.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/06 19:19:40   |
پس انداز ازتباطی به میزان درآمد ندارد و همه افراد با هر میزان درآمد باید پس انداز کنند تا در شرایط خاص و یا روز مبادا که به آن نیاز دارند به کمک آنها بیاید حالا میتواند در شرایط سخت باشد می تواند برای رسیدن به اهداف باشد. پس بنابراین برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
فرزانه جنتی |   1399/03/13 21:00:35   |
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم
اصولا برای هرچیزی در زندگی باید هدف داشت و پس انداز کردن هم برای اهدافی چون سرمایه گذاری و امنیت مالی و....
مرتضی ندافی |   1399/04/12 18:11:27   |
پس انداز کردن به نحوی برنامه ریزی مالی است که چگونه پولی را کم کم جمع اوری کنیم برای بهره بری از آن در آینده .. برای اینکه هر شخصی در آینده زندگی بهتری
را از نظر مالی بتواند داشته باشد باید پس انداز کند تا در آینده ارامش خاطر و امنیت مالی داشته باشد
برای پس انداز نمودن شخص باید دارای هدف وبرنامه ریزی باشد چرا که در رسیدن به اهدافش تسریع میکند
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:20:30   |
باید برای روزی که دیگر نمیتوان کار کرد پس انداز کنیم در ضمن هر شخص علاقه ای به اینکه تمام عمر خود را کار کند ندارد پس باید پس انداز کنیم هرچقدر اندک بالخره کم کم زیاد میشود تا بتوانیم در آینده با برنامه ریزی به هدفی که داریم‌برسیم
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 16:55:37   |
. توجه به پس انداز نیز مثل توجه به مدیریت هزینه ها، بیمه ، خرید و... اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است که برای خرید وسایلی که هزینه های بیشتری دارند نیاز به وام با مبالغ کم پیدا کنیم اما یک پس انداز خوب میتواند به ما کمک کند تا سریعتر و راحت تر بتوانیم خرید خود را انجام دهیم.


یکسری از هزینه های مهم را میتوان از قبل پیش بینی نمود مثلا هزینه ی خرید کالاهای مختلف و یا هزینه ی تحصیل و... بنابراین یک پس انداز خوب به ما کمک میکند تا بتوانیم راحت تر این هزینه ها را پرداخت کنیم.


هزینه های مختلفی که در طول یک ماه پرداخت میکنیم متفاوت هستند بنابراین خوب است که همیشه پس از پرداخت هزینه های حتی مبالغ اندک را هم پس انداز کنیم چون همین مبالغ اندک میتوانند تبدیل به یک پس انداز خوب شده و در مواقع ضروری مورد استفاده ی ما قرار بگیرند.


پس انداز کردن در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد بنابراین خوب است که همیشه کودکان را با پس انداز کردن آشنا کنید تا آنها نیز بتوانند از سن کمتر پس انداز کردن را یاد بگیرند. در سنین نوجوانی و جوانی نیز مدیریت هزینه ها بسیار مهم است چون باعث میشود تا در سنین بالاتر نیز پس انداز کردن برای ما راحت تر باشد و بهتر بتوانیم برای هزینه های خود برنامه ریزی کنیم.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 13:14:12   |
- پس انداز می کنیم تا از هزینه های زائد و اضافی دوری کنیم و پولی در آینده برای زمان از کارافتادگی، و وقوع حوادث غیر منتظره در زندگی داشته باشیم.
- بله ، بهتر است هدفی داشته باشیم تا بهتر و راحت تر پس انداز کنیم.
مصطفى عربى |   1399/04/25 20:17:41   |
زیرا با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم در واقع پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است.
بله با داشتن هدف ضمیر ناخودآگاه انسان را به سمت آن حرکت می دهد.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 16:06:28   |
باید برای روزی که دیگر نمیتوان کار کرد پس انداز کنیم در ضمن هر شخص علاقه ای به اینکه تمام عمر خود را کار کند ندارد پس باید پس انداز کنیم هرچقدر اندک بالخره کم کم زیاد میشود تا بتوانیم در آینده با برنامه ریزی به هدفی که داریم‌برسیم
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:40:54   |
پس انداز کردن در واقع هزینه ایست که افراد با انجام دادن ان می خواهند از استرس های مربوط به آینده در امان بمانند .بدون شک داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 02:57:42   |
هزینه های مختلفی که در طول یک ماه پرداخت میکنیم متفاوت هستند بنابراین خوب است که همیشه پس از پرداخت هزینه های حتی مبالغ اندک را هم پس انداز کنیم چون همین مبالغ اندک میتوانند تبدیل به یک پس انداز خوب شده و در مواقع ضروری مورد استفاده ی ما قرار بگیرند.


پس انداز کردن در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد بنابراین خوب است که همیشه کودکان را با پس انداز کردن آشنا کنید تا آنها نیز بتوانند از سن کمتر پس انداز کردن را یاد بگیرند. در سنین نوجوانی و جوانی نیز مدیریت هزینه ها بسیار مهم است چون باعث میشود تا در سنین بالاتر نیز پس انداز کردن برای ما راحت تر باشد و بهتر بتوانیم برای هزینه های خود برنامه ریزی کنیم.
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:30:53   |
به نظرم داشتن برنامه ریزی مالی در زندگی هم به مدیریت هزینه ها کمک میکند و هم اینکه باعث میشود تا بتوانیم پس انداز کنیم.توجه به پس انداز نیز مثل توجه به مدیریت هزینه ها، بیمه ، خرید و... اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است که برای خرید وسایلی که هزینه های بیشتری دارند نیاز به وام با مبالغ کم پیدا کنیم اما یک پس انداز خوب میتواند به ما کمک کند تا سریعتر و راحت تر بتوانیم خرید خود را انجام دهیم.پس انداز کردن در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد بنابراین خوب است که همیشه کودکان را با پس انداز کردن آشنا کنید تا آنها نیز بتوانند از سن کمتر پس انداز کردن را یاد بگیرند.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/28 14:14:08   |
برای اینکه پس انداز مبلغ پولی است ک ما آن را برای زمانهای پیش بینی نشده کنار میگذاریم.و ما از آینده خود خبر نداریم یک اتفاق غیر منتظره میتواند ما را مجبور به هزینه زیادی کند ولی با پس انداز میتوانیم آرامش فکری داشته باشیم ک مشکل را خیلی راحت حل کنیم.
هدف همان غافلگیر نشدن یا کم کردن استرس برای روز مبادا است.
علیرضا آزاد |   1399/04/29 16:51:51   |
پس انداز پولی است که برای آینده آنرا نگه میداریم و هر شخص با هر میزان درآمد میتواند پس انداز کند.
پس انداز نیز به یک برنامه ریزی درست و منطقی نیاز دارد و همچنین انجام اینکار میتواند استرس و دغدغه مارا در روز های سخت و دشوار کاهش دهد.
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/29 17:32:09   |
برای اینکه اینده به مشکل بر نخوریم از لحاظ مالی یا سرمایه گذاری در اینده.
بله ، مثلا خرید خانه
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:59:41   |
چون همیشه انسان جوان سالم نیست
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:48:02   |
پس انداز کردن در واقع هزینه ایست که افراد با انجام دادن ان می خواهند از استرس های مربوط به آینده در امان بمانند ...برای پس انداز کردن باید حتما اهداف مالی رامشخص کرد که فرد بتواند با توجه به ان اهداف پس انداز کند...و فقط پس انداز کردن برای تحقق اهداف کافی نیست و باید این پس اندازها به سرمایه گذاری و سپس به دارایی تبدیل شوند.
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 19:14:25   |
برای دوران بازنشستگی و زمانی که نمی توانید درامد داشته باشید
زندگی همیشه با اهداف پیش میرود
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 19:57:43   |
پس انداز ازتباطی به میزان درآمد ندارد و همه افراد با هر میزان درآمد باید پس انداز کنند تا در شرایط خاص و یا روز مبادا که به آن نیاز دارند به کمک آنها بیاید حالا میتواند در شرایط سخت باشد می تواند برای رسیدن به اهداف باشد. پس بنابراین برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 20:00:06   |
پس انداز ضرورت دارد بدلیل اینکه در بخشهایی از زندگی نیازمند پول زیادی هستیم و اگر اینده نگری نکرده باشیم با چالش روبرو میشویم
در موارد زیادی میتوان هدف داشت و در بعضی موارد کارهای انی و فوری پیش می اید که نیاز به پس اندازخود داریم
مرجان عباسی نسب |   1399/05/03 00:42:37   |
پس انداز کردن یک امری ضروریست و برای روزهایی که قابل پیش بینی نیستند. به انسان ارامش خاطر می دهد.
محمد پوراکبری |   1399/05/04 11:45:11   |
چون هیچ کس از اینده خود و اتفاقات خبر ندارد ، یک امر ناگزیر است ک هرفردی تا اخرین لحظه عمرش قادر ب کار کردن و کسب درامد نیست ، شاید زودتر از پیری ازکار افتاده شود ، یا مشکلات ناگهانی اقتصادی مانند جنگ یا تحریم یا تورم ناگهانی و افسارگسیخته گریبانش را بگیرد ، بنابراین داشتن یک برنامه الزامی و ضروری است.
بنابر همین دلایل گفته شده الزامی است ک هرفردی این اقدام را انجام دهد .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 13:48:16   |
چون گاهی امکان دارد فرد در زمانی از زندگی خود دچار مشکلات مالی بشه که این پس انداز به کمکش می آید واز رنج او می کاهد
میشود که به نیت همین که برای روز مبادا اون را ذخیره کرد
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 14:26:32   |
به نظر من پس انداز کردن بخاطر ترس از بی پول شدن دراینده است یاشاید هم به خاطر اینکه در حال حاضر به این پول نیاز شدید نداریم.
خب من پس انداز میکنم بعد با توجه به اینکه با این پس انداز چه کارهایی میتوانم انجام دهم در مورد ان تصمیم گیری میکنم.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:26:46   |
برای آمادگی در مقابل حوادث غیرقابل پیش بینی در زندگی
بله
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/16 20:18:14   |
پس انداز یعنی سرمایه گذاری یعنی اینده نگری و روز مبادا
همه انسانها باید برای خود پس انداز داشته باشند و نیازی ب درآمد شخص نیس
و میتوان از ان در مواقع ضروری آن استفاده کرد
تشکری |   1399/02/27 16:51:37   |
0     0
به نظرم داشتن برنامه ریزی مالی در زندگی هم به مدیریت هزینه ها کمک میکند و هم اینکه باعث میشود تا بتوانیم پس انداز کنیم.توجه به پس انداز نیز مثل توجه به مدیریت هزینه ها، بیمه ، خرید و... اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات ممکن است که برای خرید وسایلی که هزینه های بیشتری دارند نیاز به وام با مبالغ کم پیدا کنیم اما یک پس انداز خوب میتواند به ما کمک کند تا سریعتر و راحت تر بتوانیم خرید خود را انجام دهیم.پس انداز کردن در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد بنابراین خوب است که همیشه کودکان را با پس انداز کردن آشنا کنید تا آنها نیز بتوانند از سن کمتر پس انداز کردن را یاد بگیرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 17:17:46   |
0     0
احساس امنیت ارتباط تنگاتنگی با آرامش ذهنی‌ و روانی که شما از داشتن پس‌انداز به دست می‌آورید دارد. هنگامی که شما در حال ایجاد یک سطح اولیه از آرامش مالی برای خودتان هستید، به همراه آن اعتماد به نفس بیشتری نیز احساس می‌کنید چرا که از نظر مالی تا حدی امنیت دارید. حتی اگر داشتن امنیت مالی برای خودتان انگیزه‌ی کافی را ایجاد نمی‌کند، این را در نظر بگیرید که وجود این پس‌انداز نه تنها برای خودتان، بلکه برای خانواده، فرزندان و حتی دوستان نزدیک نیز می‌تواند احساس داشتن یک پشتوانه را ایجاد کند و این احساس بسیار لذتبخش است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 22:32:56   |
0     0
برای مدیریت بهتر زندگی ....آرامش فکر و خیال ...فراهم
شدن امکان سرمایه گذاری باید پس انداز مالی کرد.
بدون شک تعیین دقیق هدفی معقول اهمیت زیادی دارد.
وبایی اهداف ما قابل اندازه گیری باشد تا سنجش میزان
پیشرفت ما را ممکن سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/03 18:50:30   |
0     0
این باور غلط در بین خیلی از افراد جامعه رایج است. افرادی که دارای حقوق ثابت و نسبت به بقیه داد دهک ها درآمد کمتری دارند، بر این عقیده هستند که توانایی پس انداز ندارند. درحالی که وجود پس انداز برای افرادی با درآمد اندک درآینده می تواند بسیار راه گشاد و منبعی برای سرمایه گذاری های کوچک باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 11:18:30   |
0     0
حقیقت این است که راهنماهای زیادی برای پس‌انداز کردن وجود دارد اما هیچ کدام به طور کامل به ریشه موضوع اشاره نکرده‌اند و تنها به‌صورت سطحی راهکارهایی را مطرح کرده‌اند که آن‌ها هم در اکثر مواقع غیرکاربردی و نادرست هستند. پس‌انداز کردن، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از آن‌ها انتخاب استراتژی مناسب است. شاید موضوع مهمی باشد اما تنها تکیه بر آن کافی نیست زیرا ذهنیت و حتی سبک زندگی هم بر پس‌انداز کردن تأثیر دارد.
در پس انداز کردن، حفظ انگیزه بسیار مهم است و باید همیشه به آن توجه داشته باشید. قطعا همیشه چیزهایی وجود دارد که بتواند به شما انگیزه ببخشد پس بهتر است از آن‌ها برای افزایش انگیزه پس انداز پول استفاده کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 18:06:13   |
0     0
۱. مدیریت بهتر زندگی با ایجاد حساب پس‌انداز
۲. پس انداز و آرامش فکر و خیال
۳. فراهم شدن امکان سرمایه گذاری
بله زیرا موجب موفقیت در زندگی می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 19:17:43   |
0     0
پس اندازه کردن حتی بر مقدار خیلی کم پس از مدتی برانسان احساس ارامش در مقابل حوادث غبر مترقبه خواهد داد و باعث میشود که انسان به زندگی خود با اطمینان بیشتری ادامه دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 16:51:59   |
0     0
در عناوین قبلی در این خصوص صحبت به تفضیل ارائه گردیده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/06 13:56:18   |
0     0
فرهنگ پس انداز در صورت فراگیری و سپس حفظ ارزش یا ایجاد ارزش افزوده در پس اندار امری ضروری است .خانواده های کم درامد می توانند مخاطب مطالب بالا باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 22:52:50   |
0     0
هر شخصی باید از جایی شروع کند و اگر تلاشش را به کار ببرد، وضعیت مالی او در طول زمان بهبود خواهد یافت. پس‌انداز کردن موجب آرامش خاطر شما می‌شود و هرچه بیشتر پس‌انداز کنید، اضافه کردن مبلغ پس‌انداز با داشتن یک هدف در طول زمان برایتان آسان‌تر و خوشایندتر خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/06 23:54:53   |
0     0
پس انداز کردن به نوعی آینده نگری محسوب میشود. خوب است که با داشتن یک برنامه ریزی در زندگی بتوانیم پس انداز کردن را از سنین کمتر شروع کنیم. داشتن پس انداز به ما کمک میکند تا در مواقع ضروری بتوانیم از آن استفاده کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 23:12:19   |
0     0
پس انداز کردن به نوعی آینده نگری محسوب میشود. خوب است که با داشتن یک برنامه ریزی در زندگی بتوانیم پس انداز کردن را از سنین کمتر شروع کنیم. داشتن پس انداز به ما کمک میکند تا در مواقع ضروری بتوانیم از آن استفاده کنیم.


داشتن یک حساب پس انداز به ما کمک میکند تا بتوانیم مقداری از درآمد خود را پس انداز کنیم. هزینه ها در طول زندگی روزمره متفاوت و مختلف هستند بنابراین برای پس انداز لازم است تا یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم.
پس انداز کردن در دوران مختلف زندگی اهمیت دارد بنابراین خوب است که همیشه کودکان را با پس انداز کردن آشنا کنید تا آنها نیز بتوانند از سن کمتر پس انداز کردن را یاد بگیرند. در سنین نوجوانی و جوانی نیز مدیریت هزینه ها بسیار مهم است چون باعث میشود تا در سنین بالاتر نیز پس انداز کردن برای ما راحت تر باشد و بهتر بتوانیم برای هزینه های خود برنامه ریزی کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:42:36   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم
برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/23 21:10:30   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است که به ما حس امنیت و ارامش میدهد
و میتوان خیالمان با پس انداز کردن در هنگام مواجه شدن با مشکلات راحت و اسوده باشد و میتوان در شرایط بحرانی با پس انداز داشتن از پس هزینه هابر بیاییم
برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:26:38   |
0     0
پس انداز یعنی میزانی از درآمد، که ما آن را خرج نمی کنیم یا اموالی که برای مصرف بعد از این کنار می گذاریم. پس انداز فقط نقدی نیست؛ بدین معنا که هر نوع صرفه جویی ما در هزینه ها هم می تواند پس انداز باشد و چه بسا این نوع پس انداز بتواند گره های بیشتری از زندگی ما را باز کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 23:36:14   |
0     0
پس انداز ازتباطی به میزان درآمد دارد و افراد به تناسب میزان درآمد پس انداز می کنند تا در شرایط خاص استفاده نمایند. هدف پس انداز متفاوت می باشد برخی افراد برای دوران کهن سالی و برخی برای مسافرت های سالانه و ... می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 11:43:19   |
0     0
پس‌انداز کردن برای ساختن ثروت ضروری است، اما نباید به حدی روی پس‌انداز کردن تمرکز کنید که از کسب درآمد- آن‌چه که افراد ثروتمند رویش تمرکز دارند- غافل شوید.

سیبولد می‌نویسد، “آدم‌های زیادی هستند که به حدی صرف‌جویی می‌کنند و مقتصد هستند که فرصت‌های مهم را از دست می‌دهند.”

هیچ نیازی به ترک راهکارهای عملی پس‌انداز نیست. سیبولد توصیه می‌کند که، “اگر می‌خواهید مانند یک فرد ثروتمند بیندیشید، از نگرانی درباره‌ی تمام شدن پول‌تان دست بردارید و روی به‌دست آوردن پولِ بیش‌تر تمرکز کنید.”
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 11:53:37   |
0     0
پس انداز دو منفعت مهم در پی دارد اول اینکه اگر خرید یک کالا خاص را مدنظر داریم ، پس انداز به ما کمک می کند تا بتوانیم بدون انکه فشار لحظه ای را تحمل کنیم ، در طول زمان خرد خرد ان پول را کنار بگذاریم تا کمبود مالی به طور محسوس حس نشود
دوم اینکه برای روز های که پیش بینیشان را نمیکنیم بسیار مناسب می باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 17:26:39   |
0     0
هزینه ها در زندگی متفاوت هستند اما برای اینکه بتوانیم آنها را مدیریت کنیم به یک برنامه ریزی خوب نیاز داریم پس انداز کردن هم یکی از چیزهایی است که به برنامه ریزی نیاز دارد پس انداز کردن با داشتن یک برنامه ریزی مالی خوب راحت تر است. داشتن برنامه ریزی مالی در زندگی هم به مدیریت هزینه ها کمک میکند و هم اینکه باعث میشود تا بتوانیم پس انداز کنیم.یکسری از هزینه های مهم را میتوان از قبل پیش بینی نمود مثلا هزینه ی خرید کالاهای مختلف و یا هزینه ی تحصیل و... بنابراین یک پس انداز خوب به ما کمک میکند تا بتوانیم راحت تر این هزینه ها را پرداخت کنیم.
بدون شک داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/04 23:26:26   |
0     0
خانواده در طول حیات خود به سرمایه ای دست پیدا می کند که بخشی از آن در آینده به اعضای جوانتر می رسد که به این سرمایه پس انداز می گویند . پس انداز کردن پشتوانه ای قوی برای بهتر زندگی کردن خود و فرزندانمان است . کسانی که پس انداز می کنند به مشکلات کمتری در زندگی دارند و خانواده آنها از آرامش روانی بیشتری برخوردارند .
پس انداز را می توان به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد که خانواده نقش اساسی در آن دارند و تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمیشود.
خانواده در برخی مواقع با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شود، که پس انداز نمودن بخشی از این مشکلات می کاهد و سبب امنیت خاطر اعضای خانواده می شود ، امنیت خاطر اضطراب و فشارهای روانی را کم تر می کند . خانواده هایی که پس انداز دارند، با مشکلات کمتری مواجهند و آسیب کمتری می بینند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 19:27:48   |
0     0
- بله ، چه آنهایی که ثروتمند هستند و چه آنهایی که فقیر هستند باید پس اندازی داشته باشند زیرا هرچه بیشتر پس انداز کنیم در آینده به کمکمان خواهد آمد
- هم میتوان هدفی را در نظر گرفت و هم نه!
پس انداز کردن یک روش است که میتوان با استفاده از آن به هر هدفی که داشت رسید ( مانند پس انداز کردن برای خرید ماشین ) و هم میتوان هدفی نداشت ( مانند اینکه یک حاشیه ایمنی برای درست زندگی کردن داشته باشیم)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:12:11   |
0     0
داشتن برنامه ریزی مالی در زندگی هم به مدیریت هزینه ها کمک میکند و هم اینکه باعث میشود تا بتوانیم پس انداز کنیم.توجه به پس انداز نیز مثل توجه به مدیریت هزینه ها، بیمه ، خرید و... اهمیت زیادی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 19:54:17   |
0     0
برای مدیریت بهتر زندگی ....آرامش فکر و خیال ...فراهم
شدن امکان سرمایه گذاری باید پس انداز مالی کرد.
بدون شک تعیین دقیق هدفی معقول اهمیت زیادی دارد.
وبایی اهداف ما قابل اندازه گیری باشد تا سنجش میزان
پیشرفت ما را ممکن سازد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:53:31   |
0     0
پس انداز کردن در واقع هزینه ایست که افراد با انجام دادن ان می خواهند از استرس های مربوط به آینده در امان بمانند .بدون شک داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/16 15:16:00   |
0     0
بله
پس انداز کردن پشتوانه نه ای قوی برای بهتر زندگی کردن خود وفرزندانمان است
پس انداز کردن یک روش است که میتوان با استفاده از ان به هر چه که می خواهد د رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:55:58   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:56:02   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:46:52   |
0     0
احساس امنیت ارتباط تنگاتنگی با آرامش ذهنی‌ و روانی که شما از داشتن پس‌انداز به دست می‌آورید دارد. هنگامی که شما در حال ایجاد یک سطح اولیه از آرامش مالی برای خودتان هستید، به همراه آن اعتماد به نفس بیشتری نیز احساس می‌کنید چرا که از نظر مالی تا حدی امنیت دارید. حتی اگر داشتن امنیت مالی برای خودتان انگیزه‌ی کافی را ایجاد نمی‌کند، این را در نظر بگیرید که وجود این پس‌انداز نه تنها برای خودتان، بلکه برای خانواده، فرزندان و حتی دوستان نزدیک نیز می‌تواند احساس داشتن یک پشتوانه را ایجاد کند و این احساس بسیار لذتبخش است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 02:12:26   |
0     0
پس انداز ازتباطی به میزان درآمد ندارد و همه افراد با هر میزان درآمد باید پس انداز کنند.پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم.
برای پس انداز نمودن شخص باید دارای هدف وبرنامه ریزی باشد چرا که در رسیدن به اهدافش تسریع میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:41:56   |
0     0
پس انداز کردن پشتوانه نه ای قوی برای بهتر زندگی کردن خود وفرزندانمان است
پس انداز کردن یک روش است که میتوان با استفاده از ان به هر چه که می خواهد د رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 21:08:06   |
0     0
کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بربیایم.
داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:39:33   |
0     0
پس اندازه کردن حتی بر مقدار خیلی کم پس از مدتی برانسان احساس ارامش در مقابل حوادث غبر مترقبه خواهد داد و باعث میشود که انسان به زندگی خود با اطمینان بیشتری ادامه دهد. برای پس انداز نمودن شخص باید دارای هدف وبرنامه ریزی باشد چرا که در رسیدن به اهدافش تسریع میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/19 10:00:43   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 13:08:38   |
0     0
حقیقت این است که راهنماهای زیادی برای پس‌انداز کردن وجود دارد اما هیچ کدام به طور کامل به ریشه موضوع اشاره نکرده‌اند و تنها به‌صورت سطحی راهکارهایی را مطرح کرده‌اند که آن‌ها هم در اکثر مواقع غیرکاربردی و نادرست هستند. پس‌انداز کردن، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از آن‌ها انتخاب استراتژی مناسب است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:23:45   |
0     0
پس انداز کردن در واقع هزینه ایست که افراد با انجام دادن ان می خواهند از استرس های مربوط به آینده در امان بمانند .
برای پس انداز کردن باید حتما اهداف مالی رامشخص کرد که فرد بتواند با توجه به ان اهداف پس انداز کندو فقط پس انداز کردن برای تحقق اهداف کافی نیست و باید این پس اندازها به سرمایه گذاری و سپس به دارایی تبدیل شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/20 02:21:16   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم
اصولا برای هرچیزی در زندگی باید هدف داشت و پس انداز کردن هم برای اهدافی چون سرمایه گذاری و امنیت مالی و....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 12:13:15   |
0     0
با پس‌انداز بخشی از درآمدتان مثلاً چیزی حدود ۵٪ آن، پیش از اینکه در راه‌های دیگر خرجش کنید، ضمانتی برای آینده‌تان فراهم سازیدپس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/21 08:25:05   |
0     0
خانواده در طول حیات خود به سرمایه ای دست پیدا می کند که بخشی از آن در آینده به اعضای جوانتر می رسد که به این سرمایه پس انداز می گویند . پس انداز کردن پشتوانه ای قوی برای بهتر زندگی کردن خود و فرزندانمان است . کسانی که پس انداز می کنند به مشکلات کمتری در زندگی دارند و خانواده آنها از آرامش روانی بیشتری برخوردارند .
اصولا برای هرچیزی در زندگی باید هدف داشت و پس انداز کردن هم برای اهدافی چون سرمایه گذاری و امنیت مالی و....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 12:08:14   |
0     0
هر شخصی باید از جایی شروع کند و اگر تلاشش را به کار ببرد، وضعیت مالی او در طول زمان بهبود خواهد یافت.
مطمئن باشید که تلاش برای پس‌انداز ارزشش را دارد؛ پس‌انداز کردن موجب آرامش خاطر شما می‌شود و هرچه بیشتر پس‌انداز کنید، اضافه کردن مبلغ پس‌انداز در طول زمان برایتان آسان‌تر خواهد شد
آرامش خاطر مدیریت بهتر زندگی پول برایتان کار می‌کند
بله قطعا"
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/24 13:12:17   |
0     0
- همیشه برای فرد در زندگی پیش آمده که نیاز مالی پیدا میکند و در این زمان اگر مقداری پس انداز وجود داشته باشد می تواند راهگشا باشد .
- قطعا تا هدفمند نباشد پس اندازی انجام نخواهد شد . زیرا در هر مرتبه با توجه به بی هدفی بهانه ای فراهم و این مهم را آینده موکول میکنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 16:42:28   |
0     0
پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد، ولی دردسر بیشتری نیز دارد. افرادی که هوشمندانه پول پس انداز می‌کنند، همان‌قدر که باید بدانند که چگونه پول خود را خرج کنند، باید راهکار چگونگی افزایش پول دریافتی خود را نیز بدانند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 16:45:04   |
0     0
پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد، ولی دردسر بیشتری نیز دارد. افرادی که هوشمندانه پول پس انداز می‌کنند، همان‌قدر که باید بدانند که چگونه پول خود را خرج کنند، باید راهکار چگونگی افزایش پول دریافتی خود را نیز بدانند.
این کار اجازه می دهد تا از چرخه حقوق به حقوق شکسته شود و یا اجازه می دهد که خرید بزرگ انجام شود، مانند یک وسیله نقلیه، به تعطیلات رفتن و یا خرید خانه. زندگی حقوق به حقوق شگفت آور است، فقط مربوط به افراد کم درآمد نیست، بلکه مربوط به هر کسی است که قادر به تهیه یک بودجه و پس انداز نمی باشد و به دنبال آن قادر به تعیین اهداف پس انداز و رسیدن به آنها نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 22:10:20   |
0     0
اما افرادی که درآمد و حقوقی محدود دارند یعنی اکثریت قریب به اتفاق جامعه به مراتب بیشتر از این پیش‌آمد‌ها آسیب می‌بینند.
برای پس انداز کردن باید حتما اهداف مالی رامشخص کرد که فرد بتواند با توجه به ان اهداف پس انداز کندو فقط پس انداز کردن برای تحقق اهداف کافی نیست و باید این پس اندازها به سرمایه گذاری و سپس به دارایی تبدیل شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:23:28   |
0     0
کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بربیایم.
داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:23:24   |
0     0
پول ‌منشاء درونی اکثر استرس‌های نهان و پیدای ماست. به جرأت می‌توان ادعا کرد که بیشتر تصمیمات ما، از تصمیمات کاری‌ تا تصمیمات خانوادگی‌مان تحت تاثیر پول قرار دارند. اما این استرس ناشی از پول چطور قابل درمان است؟ آیا این تنش درونی با نادیده گرفتن درمان می‌شود؟

اکثر استرس‌هایی که ما هر روزه با آن‌ها کلنجار می‌رویم به خاطر ترس از وقوع حادثه‌ای ناگوار ایجاد می‌شوند؛ ترسی که گاه به صورت خودآگاه و گاه ناخودآگاه ظاهر می‌شوند.



گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید
همانطور که احتمالا خودتان هم می‌دانید اغلب روانشناسان، اولین مرحله‌ی درمان استرس را، شناخت منبع اصلی آن می‌دانند. این موضوع در مورد استرس ناشی از پول یا به بیان بهتر استرس ناشی از بی پولی هم صدق می‌کند. زمانی که در مورد فعالیت‌های مالی خود استرس دارید، یعنی به احتمال زیاد هنوز به برنامه‌ریزی مالی خود اعتماد کاملی ندارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 00:54:02   |
0     0
پس انداز را می توان به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد که خانواده نقش اساسی در آن دارند و تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمیشود.
س انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 12:36:24   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:35:05   |
0     0
پول ‌منشاء درونی اکثر استرس‌های نهان و پیدای ماست. به جرأت می‌توان ادعا کرد که بیشتر تصمیمات ما، از تصمیمات کاری‌ تا تصمیمات خانوادگی‌مان تحت تاثیر پول قرار دارند. اما این استرس ناشی از پول چطور قابل درمان است؟ آیا این تنش درونی با نادیده گرفتن درمان می‌شود؟

اکثر استرس‌هایی که ما هر روزه با آن‌ها کلنجار می‌رویم به خاطر ترس از وقوع حادثه‌ای ناگوار ایجاد می‌شوند؛ ترسی که گاه به صورت خودآگاه و گاه ناخودآگاه ظاهر می‌شوند.

همانطور که احتمالا خودتان هم می‌دانید اغلب روانشناسان، اولین مرحله‌ی درمان استرس را، شناخت منبع اصلی آن می‌دانند. این موضوع در مورد استرس ناشی از پول یا به بیان بهتر استرس ناشی از بی پولی هم صدق می‌کند. زمانی که در مورد فعالیت‌های مالی خود استرس دارید، یعنی به احتمال زیاد هنوز به برنامه‌ریزی مالی خود اعتماد کاملی ندارید.

این بی اعتمادی البته کاملا قابل پیش‌بینی، طبیعی و معمول است. بسیاری از افراد در هیچ یک از مراحل زندگی برای مدیریت رفتارهای مالی خود، تحت آموزش قرار نگرفته‌اند؛ نه در مدرسه و نه در محیط خانواده، پس چندان بعید نیست که در موقعیت‌های مختلف مرتبط با پول، دچار تنش‌های درونی شویم.

فراموش نکنید آن دسته از افرادی که کم و بیش این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند نیز گاه از اجرایی کردن این روش‌ها در زندگی روزمره‌شان ناتوانند! ریشه‌ی این ناتوانی را برای هر دو گروه می‌توان در نگاه کوتاه‌مدت به زندگی و نابسامانی‌های مالی که در اقتصاد کشورهای مختلف رخ می‌دهد، جستجو کرد.

بسیار قابل توجه است که هر چند اکثر ما پس انداز پول را کارساز می‌دانیم اما تلاشی مستمر برای پس‌انداز بخشی از درآمدمان نمی‌کنیم. بهانه‌هایمان هم برای این سهل‌انگاری کم نیستند:

• من آنقدر درآمد ندارم که بتوانم بخشی از آن را پس‌انداز کنم!

• اگر پولم را امروز خرج نکنم در آینده باید گران‌تر خرید کنم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 21:45:37   |
0     0
برای مدیریت بهتر زندگی آرامش فکر و خیال فراهم
شدن امکان سرمایه گذاری باید پس انداز مالی کرد.برای پس انداز نمودن شخص باید دارای هدف وبرنامه ریزی باشد چرا که در رسیدن به اهدافش تسریع میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/28 11:06:16   |
0     0
کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بربیایم.
داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/28 20:12:56   |
0     0
پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم.
برای پس انداز نمودن شخص باید دارای هدف وبرنامه ریزی باشد چرا که در رسیدن به اهدافش تسریع میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/28 22:58:07   |
0     0
به نظر من پس انداز برای مواقع ضروری یا روز مباداس که در اینده قراره اتفاق بیوفته.........
داشتن هدف در پس انداز کردن انگیزه را بالا میبره برای کنترل هزینه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:31:12   |
0     0
پس انداز ارتباطی به میزان درآمد ندارد و همه افراد با هر میزان درآمد باید پس انداز کنند. پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و آسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و آرامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتوانیم از پس هزینه ها بر بیایم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/29 19:55:42   |
0     0
پس انداز سبب میشودسرمایه های کوچک جمع شود.سرمایه که جمع شد میتوان با ان سرمایه گذاری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده بغداداباد |   1399/04/29 20:31:28   |
0     0
بله تامین آینده ضرورت داره ولی نه با پس انداز بلکه با سرمایه گذاری با هر مقدار ناچیزی البته سرمایه گذاری که به راحتی تبدیل به نقدینگی شود مثل طلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 21:11:01   |
0     0
چون ممکن است در ابنده اتفاقات غیر قابل پیش بینی بیفتد و اگر شخص پس انداز داشته باشد میتواند از کنار این مشکل عبور کند.. و از این جهت ضرورت دارد.
خیر... هر شخصی با هر میزان درامد باید پس انداز داشته باشد و از هزینه های اضافی جلوگیری کند..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 22:01:21   |
0     0
پس انداز ازتباطی به میزان درآمد ندارد و همه افراد با هر میزان درآمد باید پس انداز کنند تا در شرایط خاص و یا روز مبادا که به آن نیاز دارند به کمک آنها بیاید حالا میتواند در شرایط سخت باشد می تواند برای رسیدن به اهداف باشد.
قطعا تا هدفمند نباشد پس اندازی انجام نخواهد شد . زیرا در هر مرتبه با توجه به بی هدفی بهانه ای فراهم و این مهم را آینده موکول میکنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:29:13   |
0     0
۱. مدیریت بهتر زندگی با ایجاد حساب پس‌انداز
۲. پس انداز و آرامش فکر و خیال
۳. فراهم شدن امکان سرمایه گذاری
بله زیرا موجب موفقیت در زندگی می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 02:02:17   |
0     0
بدون شک پول یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین شاخص ها در زندگی افراد است. ممکن است پول مهمترین چیز در زندگی انسان نباشد اما بدون شک روی موارد بسیار مهمی مانند غذا، لباس ، تحصیل، درمان و … تاثیر مستقیم دارد. و به قول کارل مارکس جامعه شناس شهیر آلمانی تا زمانیکه معیشت تامین نباشد، انسان نمی تواند به کارهای دیگر همچون تحصیل، هنر، ادبیات و دیگر مسائل بپردازد. محققان در یک پژوهش جدید ادعا کرده‌اند پول ممکن است بتواند امنیت را به انسان بدهد اما همه خوشی و سعادت را نمی توان با پول خرید. اما این نکته را هم نمی توان کتمان کرد که بی پولی به همه ما اضطراب و دلشوره می دهد . وقتی پول نباشد، غذای خوب، خانه خوب، ماشین خوب، استراحت، تحصیل و تفریح هم وجود ندارد. انسان بی پول حتی حق بیمارشدن هم ندارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 10:14:41   |
0     0
با برنامه ریزی و مدیریت هزینه باعث میشود تا بهتر بتونیم پس انداز کنیم و درمواقع ضروری بتونیم از آن استفاده کنیم وبا پس انداز کردن راحت میشه
از مشکلات عبور کرد
برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/30 12:38:04   |
0     0
زیرا با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی راحت و اسوده با هزینه های غیر منتظره برخورد کنیم و از پس هزینه ها بر بیاییم. و به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد . در واقع پس انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است.داشتن هدف در بهتر پس انداز کردن، کافی پس انداز کردن و مدیریت بهینه مالی تاثیر دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/30 13:17:01   |
0     0
پس اندازه کردن حتی بر مقدار خیلی کم پس از مدتی برانسان احساس ارامش در مقابل حوادث غبر مترقبه خواهد داد و باعث میشود که انسان به زندگی خود با اطمینان بیشتری ادامه دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:57:32   |
0     0
با اینکه پس‌انداز برای هر کسی و با هر سطحی از درآمد ضرورت دارد اما این مهم برای کم درآمد‌ها یا افرادی که وضعیت مالی متوسط دارند بیشتر ضروری به نظر می‌رسد. در واقع فردی که میلیون‌ها تومان پول راکد در حساب بانکی‌اش دارد، نه آن استرس ناشی از پول را دارد و نه از بروز اتفاقات پیش‌بینی نشده دچار دستپاچگی می‌شود اما افرادی که درآمد و حقوقی محدود دارند یعنی اکثریت قریب به اتفاق جامعه به مراتب بیشتر از این پیش‌آمد‌ها آسیب می‌بینند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:38:46   |
0     0
افرادی که درآمد و حقوقی محدود دارند یعنی اکثریت قریب به اتفاق جامعه به مراتب بیشتر از این پیش‌آمد‌ها آسیب می‌بینند.
برای پس انداز کردن باید حتما اهداف مالی رامشخص کرد که فرد بتواند با توجه به ان اهداف پس انداز کندو فقط پس انداز کردن برای تحقق اهداف کافی نیست و باید این پس اندازها به سرمایه گذاری و سپس به دارایی تبدیل شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/31 12:57:17   |
0     0
پس انداز کردن یکی از ضرورتهای مهم است چون انسان همیشه در یک شرایط ایده آل قرار ندارد وزندگی فرازونشیب های فراوان دارد
هدف اصلی پس انداز آینده نگری است وبرنامه ریزی ومدیریت برای زمان های خاص به خصوص دوران بازنشستگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:24:18   |
0     0
س انداز کردن نوعی برنامه ریزی مالی است با پس انداز کردن میتوانیم در هنگام مواجه شدن با بحران مالی خیالمان راحت و اسوده باشد و پس انداز کردن به ما حس امنیت و ارامش مالی میدهد و میدانیم در شرایط بحرانی میتونیم از پس هزینه ها بر بیایم برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست
هدف اصلی پس انداز آینده نگری است وبرنامه ریزی ومدیریت برای زمان های خاص به خصوص دوران بازنشستگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
- |   1399/05/02 17:25:49   |
0     0
از هر کسی راجع به پس انداز سوال کنید می‌تواند ساعت‌ها در مورد فواید این امر برایتان سخنرانی کند اما واقعیت این است که در نگاه اغلب مردم، پس‌انداز یک فرآیند ناخوشایند است چرا که برای انجام آن باید قید برخی از هزینه‌های امروزشان را بزنند. در واقع اینکه بخشی از درآمدتان که احتمالا برای تک تک اسکناس‌های آن با مدیرتان چانه زده‌اید را کنار بگذارید، آن هم برای هزینه‌هایی که شاید روزی پیش بیایند، برای عموم مردم پذیرفتنی نیست. به همین خاطر اکثر ما پس انداز را به آینده‌ موکول می‌کنیم و برای انجام ندادنش بهانه‌های مختلفی می‌تراشیم.



این تعلل معمولا از عدم آگاهی ما نسبت به آینده و البته از یاد بردن روزهای سخت گذشته نشأت می‌گیرد. اما حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. جالب است بدانید که در یک جامعه آماری تقریبا ۵۵ درصد از افراد، حداقل یک شوک مالی که آن‌ها را حسابی به تقلا انداخته است را پشت سر گذاشته‌اند و احتمال وقوع مجددشان نیز هست. احتمالا موافق هستید که هیچ بعید نیست دندان دردی کلافه کننده، خرابی ناگهانی خودرو، از دست دادن شغل و یا حتی ترکیدن سینک آشپزخانه، درست زمانی که تمام پولتان را خرج کرده‌اید اتفاق بیفتند. پس با پس‌انداز بخشی از درآمدتان مثلاً چیزی حدود ۵٪ آن، پیش از اینکه در راه‌های دیگر خرجش کنید، ضمانتی برای آینده‌تان فراهم سازید
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 19:59:43   |
0     0
پس انداز کردن از آنجا ضرورت می‌یابد که انسان همواره تلاش می‌کند تا در مقابل حوادث و پیشامد ها سپری برای خود داشته باشد و در زمینه ی مالی این سپر پس انداز است که البته با مدیریت و سرمایه گذاری آن میتوان به اهدافی بهتر و جذاب تر نیز دست یافت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 20:28:37   |
0     0
برای افرادکم درامد پس انداز یک چیز ضروری می باشد وپس انداز باید مستمر باشد واز کم شروع کند تا به این شیوه عادت کند چرا که حوداث پیش بینی نشده بدون پس انداز برای او استرس ونگرانی بوجود می اورد واگر پس انداز نکند دراینده ای نچندان دور دچارمشکل می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 21:02:53   |
0     0
پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد، ولی دردسر بیشتری نیز دارد. افرادی که هوشمندانه پول پس انداز می‌کنند، همان‌قدر که باید بدانند که چگونه پول خود را خرج کنند، باید راهکار چگونگی افزایش پول دریافتی خود را نیز بدانند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:41:49   |
0     0
برای پس انداز کردن باید حتما اهداف مالی رامشخص کرد که فرد بتواند با توجه به ان اهداف پس انداز کند...و فقط پس انداز کردن برای تحقق اهداف کافی نیست و باید این پس اندازها به سرمایه گذاری و سپس به دارایی تبدیل شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 04:46:18   |
0     0
پس‌انداز در اصل به معنی ذخیره و اندوخته است. عاملی که ما را به پس‌انداز وادار می‌کند، تمایل‌مان به بهتر ساختن وضع مادی و رسیدن به نشاط و آرامش است. پس‌انداز کردن یک مهارت، یک هنر و یک تکنیک است که باید یاد بگیریم. پس‌انداز ارتباطی به میزان درآمد ندارد و مقدار آن یکی از عوامل نشان‌دهنده میزان توسعه‌یافتگی در جوامع است. مسلما جوامع کمتر توسعه‌یافته نسبت به سایر جوامع، پس‌انداز کمتری دارند. این اصل را می‌توان به خانواده‌ها نیز تعمیم داد؛ به این معنا که خانواده‌های مرفه، پس‌انداز بیشتری دارند و هرچه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیف‌تر باشد، پس‌انداز کمتری نیز دارد. برای توسعه یک برنامه پس‌انداز واقع‌بینانه باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم به این ترتیب که: ۱- کل درآمدها و مخارج‌تان را ثبت کنید، ۲- حتما بودجه‌بندی کنید، ۳- برای پس‌اندازتان برنامه‌ریزی کنید، ۴- هدف‌های اقتصادی‌تان را مشخص کنید، ۵- اولویت‌های‌تان را مشخص کنید، ۶- پس‌اندازهای متفاوت و راهبردهای سرمایه‌گذاری برای هدف‌های متفاوت داشته باشید، ۷- بر رشد پس‌اندازتان نظارت کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:43:51   |
0     0
چرا باید پس‌انداز کرد؟

از هر کسی راجع به پس انداز سوال کنید می‌تواند ساعت‌ها در مورد فواید این امر برایتان سخنرانی کند اما واقعیت این است که در نگاه اغلب مردم، پس‌انداز یک فرآیند ناخوشایند است چرا که برای انجام آن باید قید برخی از هزینه‌های امروزشان را بزنند. در واقع اینکه بخشی از درآمدتان که احتمالا برای تک تک اسکناس‌های آن با مدیرتان چانه زده‌اید را کنار بگذارید، آن هم برای هزینه‌هایی که شاید روزی پیش بیایند، برای عموم مردم پذیرفتنی نیست. به همین خاطر اکثر ما پس انداز را به آینده‌ موکول می‌کنیم و برای انجام ندادنش بهانه‌های مختلفی می‌تراشیم.

این تعلل معمولا از عدم آگاهی ما نسبت به آینده و البته از یاد بردن روزهای سخت گذشته نشأت می‌گیرد. اما حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند. جالب است بدانید که در یک جامعه آماری تقریبا ۵۵ درصد از افراد، حداقل یک شوک مالی که آن‌ها را حسابی به تقلا انداخته است را پشت سر گذاشته‌اند و احتمال وقوع مجددشان نیز هست. احتمالا موافق هستید که هیچ بعید نیست دندان دردی کلافه کننده، خرابی ناگهانی خودرو، از دست دادن شغل و یا حتی ترکیدن سینک آشپزخانه، درست زمانی که تمام پولتان را خرج کرده‌اید اتفاق بیفتند. پس با پس‌انداز بخشی از درآمدتان مثلاً چیزی حدود ۵٪ آن، پیش از اینکه در راه‌های دیگر خرجش کنید، ضمانتی برای آینده‌تان فراهم سازید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 16:00:23   |
0     0
پس انداز کردن نیازی به درامد بالا ندارد و هر شخص می تواند با هر درامدی که دار پس انداز کند و این کار از ضرورت خاصی برخوردار است چون هم برای اینده و پیشرفت شخص ضروری و ملزم است وهم در مواقع ضروری واتفاقات به کار می اید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 18:51:56   |
0     0
پس انداز را می توان به دو گروه پولی و غیرپولی تقسیم کرد که خانواده نقش اساسی در آن دارند و تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمیشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:07:26   |
0     0
پس انداز ازتباطی به میزان درآمد ندارد و همه افراد با هر میزان درآمد باید پس انداز کنند تا در شرایط خاص و یا روز مبادا که به آن نیاز دارند به کمک آنها بیاید حالا میتواند در شرایط سخت باشد می تواند برای رسیدن به اهداف باشد. پس بنابراین برای پس انداز کردن حتما نیاز به هدف نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics