تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چند درصد از درآمد ماهانه را باید پس انداز کرد؟

درباره اهمیت پس انداز بسیار شنیده ایداما سؤال مهم درباره پس انداز کردن این است که چه میزان از درآمد ماهانه باید به این کار اختصاص یابد. ممکن است در اینترنت و یا از مشاوران نکاتی را در این باره شنیده باشید. این نکات در کنار این‌که ارزشمند هستند، اما اگر به صورت کلی بیان شده باشند، چندان کارایی ندارند. به این معنا که نمی‌توان بدون آگاهی داشتن از شرایط خاص نسبت به میزان پس انداز ماهانه ابراز نظر کرد. هر توصیه کلی در خصوص درصد پس‌انداز ممکن است با شرایط زندگی یک فرد هماهنگ بوده و با وضعیت فرد دیگر سازگار نباشد. به همین جهت، تعیین سطح پس انداز ماهانه در نهایت بر عهده خود فرد خواهد بود.

البته برای تعیین میزان پس انداز معیار‌های مشخصی وجود دارد. در ادامه برخی از این معیار‌ها را به اختصار مورد اشاره قرار داده‌ایم. با مطالعه آن‌ها می‌توانید ارزیابی خوبی از وضعیت خود داشته باشید و درصد پس انداز ماهانه را تعیین کنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

۱- درآمد ماهانه شما چقدر است؟

به طور طبیعی، مهم‌ترین عامل در تعیین میزان پس انداز این است که شما هر ماه چقدر درآمد دارید. البته کم بودن درآمد به معنای نبود امکان پس انداز نیست. اما اگر سطح درآمد شما پایین باشد، برای پوشش دادن به هزینه‌ها ناچارید مقدار بیشتری از درآمد خود را صرف کنید. در مقابل، اگر درآمد ماهانه شما برای تأمین هزینه‌ها کافی باشد، می‌توانید درصد بیشتری از درآمد ماهانه را به پس انداز اختصاص دهید.

 

۲- سن شما چقدر است؟

دومین فاکتور در تعیین درصد پس انداز ماهانه سن و سال فرد است. اگر جوان هستید، احتمالا هزینه‌های مرتبط با سلامت برای شما کمتر است. به علاوه نیاز‌های مرتبط با اداره خانواده نیز کمتر به شما فشار می‌آورد. در مقابل، افراد میانسال و کهنسال به صرف هزینه بیشتری در این امور نیاز دارند. به ویژه اگر در دوران جوانی نسبت به تهیه بیمه مناسب سستی کرده باشند. به‌همین دلیل، سن و سال فرد نیز در تعیین میزان هزینه‌ها و در نتیجه درصد پس انداز ماهانه تأثیرگذار است.

 

۳- اهداف و برنامه‌های شما چیست؟

عامل بعدی در این زمینه مسیری است که می‌خواهید در زندگی خود طی کنید. اهداف گوناگون هر یک به میزان خاصی از تلاش و البته سطح خاصی از تأمین مالی نیاز دارند. به‌همین دلیل، باید پس انداز ماهانه خود را در نسبت با اهداف تعیین نمایید. اگر به دنبال کارآفرینی باشید، سرمایه قابل توجهی نیاز خواهید داشت و باید سال­‌ها پس انداز کرده و درصد زیادی از درآمد خود را کنار بگذارید.

 

۴- شرایط زندگی شما چگونه است؟

ممکن است در حال نگهداری از والدین خود باشید، بیماری خاص داشته باشید، کودک شما در سن پرهزینه‌ای باشد و یا موارد دیگری در زندگی شما مستلزم هزینه باشد. از این رو نمی‌توان بدون آگاهی از این موارد خاص توصیه‌ای عمومی برای درصد پس انداز ماهانه ارائه کرد. این کار تنها از عهده خود شما برمی‌آید و می‌توانید با آگاهی دقیق از شرایط موجود، مبلغ پس انداز ماهانه را تعیین کنید.

 

۵- در حال حاضر چقدر پس انداز کرده اید؟

پس انداز ماهانه به هدف تأمین میزان خاصی از پول برای تأمین مالی اهداف زندگی است. از این جهت، مقدار پس انداز فعلی شما نیز تأثیر زیادی بر مبلغ پس انداز ماهانه خواهد داشت. به طور مثال، اگر در طول سال­‌های گذشته نیمی از پس انداز مدنظر خود را کنار گذاشته باشید، در حال حاضر نیاز کمتری به پول داشته و درصد کمتری از درآمد شما باید پس‌انداز شود. در مقابل، اگر به تازگی فرآیند پس انداز را آغاز کرده اید، درصد پس انداز ماهانه مورد نیاز برای شما بیشتر است.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/19 13:03:51   |
3     0
همیشه با توجه به درآمد و هزینه های ضروری می توان برنامه ای برای پس انداز کردن و مقدار آن در نظر داشت.

- مقدار یا درصد پس انداز اشخاص به چه عواملی بستگی دارد؟
- آیا می توان با حذف برخی از هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/02/31 22:24:27   |
مقدار پس انداز ما به عوامل مختلفی چون دخل و خرج و هزینه هامون و شرایط اقتصادی جامعه و زندگی و تورم بستگی داره
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/06 07:16:58   |
مقدار یا درصد پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه های آنها دارد که خود تصمیم به صوفه جویی در هزینه ها خواهند کرد بسته به صلاح خود تا بتوانند پس انداز کنند البته این مسئله بستگی به مواردی از جمله سن-شرایط زندگی-میزان پس انداز و غیره خواهد داشت.
بله
زهرا افتخاری |   1399/03/06 12:19:16   |
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد .
اگر هزینه ای وابسته به معیشت در حد معمول نیست و جزئ مخارج اضافی محسوب میشودمیتو‌ان با حذف این قبیل هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود...البته باید همیشه این موضوع را درنظر گرفت که ما میخواهیم چه چیزی را فدای چه چیزی بکنیم .
فرزانه جنتی |   1399/03/07 14:26:19   |
به میزان درامد. هزینه ها. شرایط اقتصادی تورم و..
بله. با حذف هزینه های غیر ضروری می‌توان پس انداز کرد
مرتضی ندافی |   1399/03/20 20:38:34   |
مقدار آن به عوامل مختلفی بستگی دارد: برای تهیه ی مقدار مورد نیازی پول
یا دخل و خرج ، هزینه های مختلف
اگر هزینه ها ، هزینه های حیاتی زندگی نباشد بله میتوان با کم نمودن آن پس انداز بیشتری نمود
الناز بهروزی |   1399/03/20 20:41:09   |
به عواملی همچون درآند و هزینه یا مقدار پول موردنیاز فرد و...بستگی داد
اگر هزینه،هزینه های مهم و ادامه حیات زندگی نباشد میتوان انها را کاهش داد و پس انداز بیشتری نمود البته فقط برای هزینه های غیر ضروری مجاز است
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/04 00:47:49   |
عواملی مثل میزان درامد،سن،سلامتی،شرایط زندگی بستگی دارد.
بله با حذف هزینه های غیر ضروری .
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 16:17:04   |
درصد پس انداز به عواملی چون میزان هزینه ها و درآمد دارد و فرد باید از هزینه های اضافی جلوگیری کندتا بتواند پس انداز کند، اگر فقط به موارد ضروری توجه کند می‌تواند مقدار بیشتری پول پس انداز کند
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/14 19:04:23   |
۱- درآمد ماهانه شما چقدر است؟
۲- سن شما چقدر است؟
۳- اهداف و برنامه‌های شما چیست؟
۴- شرایط زندگی شما چگونه است؟
۵- در حال حاضر چقدر پس انداز کرده اید؟

با حذف برخی از هزینه های غیر ضروری میتوان پس انداز بیشتری را انجام داد
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/14 19:49:01   |
درصد پس انداز به عواملی مانند میزان درآمد ماهانه، مقدار مبلغی که می خواهیم در پایان پس انداز داشته باشیم و حدف نیازهای غیر ضروری اشاره کرد.
با حذف نیازهای غیرضروری، تحمل سختی ها می توان درآمد بیشتری کسب کرد.
علیرضا آزاد |   1399/04/24 19:00:22   |
به عواملی همچون میزان درآمد وهزینه،مجرد یا متاهل بود(از این حیث که برای خودش پس انداز کند یا برای یک خانواده)،هدفی که میخواهد برای آن پس انداز کند بستگی دارد.
اگر این هزینه جز هزینه های ضروری نباشد و جز خرج های روزانه یا ماهانه نباشد میتوان آنرا حذف کرد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:30:57   |
میزان پس انداز هر فرد به وضعیت زندگی ، اهداف و برنامه های آینده وی میزان درآمد او بستگی دارد.
بله با حذف هزینه هایی که غیر ضروری هستند میتوان پس انداز بیشتری داشت.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 14:02:03   |
مقدار آن به عوامل مختلفی بستگی دارد: برای تهیه ی مقدار مورد نیازی پول
یا دخل و خرج ، هزینه های مختلف
اگر هزینه ها ، هزینه های حیاتی زندگی نباشد بله میتوان با کم نمودن آن پس انداز بیشتری نمود
مهدی کاظمی |   1399/04/27 09:25:10   |
میزان درآمد ومیزان هزینه هایش
بله
مرجان عباسی نسب |   1399/04/28 00:13:54   |
به شرایط زندگیشون بستگی داره . البته نوع نگاه به آینده هم مهم است. هزینه های غیر ضروری باشه اری
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:30:33   |
به میزان درامد. هزینه ها. شرایط اقتصادی تورم و..
بله. با حذف هزینه های غیر ضروری می‌توان پس انداز کرد
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 10:20:37   |
به هزینه ها بستگی داره
بله میتوانیم‌ مدیریت بهتری داشته باشیم
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 11:53:51   |
مقدار یا درصد پس انداز بستگی به میزان درامد هزینه دارد
بله با حذف بعضی از هزینه های بیهوده میتوان پس انداز بیشتری داشته باشیم
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 12:58:32   |
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد .
اگر هزینه ای وابسته به معیشت در حد معمول نیست و جزئ مخارج اضافی محسوب میشودمیتو‌ان با حذف این قبیل هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود...البته باید همیشه این موضوع را درنظر گرفت که ما میخواهیم چه چیزی را فدای چه چیزی بکنیم .
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 16:25:56   |
به هزینه هایی که درزندگی روزمره استفاده میشودومقدارپول دریافتی
بله ممکن است
نجمه السادات زارع |   1399/04/30 19:11:37   |
مقداریادرصد پس انداز اشخاص به سن و سال و شرایط فرزندان اینکه در ان دوره ی زمانی چ میزان هزینه دارند اهداف و هزینه هایشان مثلا اگر میخواهند کارافرین شوند یا درجایی سرمایه گذاری کنند باید میزان پول بیشتری پس انداز کنند
اگر هزینه های ضروری نباشد میتوان با حذف یا کم کردن انها به میزان بیشتری پس انداز نمود
محمد پوراکبری |   1399/04/31 10:06:07   |
قطعا یکی از مهم ترین عوامل میزان دخل و خرج یعنی درامد و هزینه های فرد میباشد ولی عواملی چون اوضاع و شرایط جامعه و همچنین شخصیت و طرز تفکر فرد و همچنین اهداف مالی او تاثیر بسیار زیادی بر میزان پس از انداز دارد .
بله قطعا هر فرد میتواند با کاهش یا حذف هزینه ها از جمله هزینه های غیرضروری مقداری از درامدش را پس از انداز کند .
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 21:37:07   |
به این که فرد چقدر درآمد دارد وچقدر در مقابل این درآمد هزینه های ضروری دارد
بله با حذف هزینه های غیر ضروری
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 17:07:39   |
اول از همه به میزان درامد هر فرد بستگی داردوبعد هم به میزان هزینه ها،سبک زندگی او.
بله.برخی هزینه ها هزینه های اضافی وغیر ضروری هستند که حذف انها باعث میشود ما بتوانیم پول بیشتری پس انداز کنیم ودر اینده کمتر دچار بحران مالی شویم
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 14:58:01   |
مقدار یا درصد پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه ها و شرایط زندگی واهداف و برنامه های آتی فرد بستگی داردآنها دارد
با حذف نیازهای غیرضروری، تحمل سختی ها می توان درآمد بیشتری کسب کرد و اگر این هزینه جز هزینه های ضروری نباشد و جز خرج های روزانه یا ماهانه نباشد میتوان آنرا حذف کرد
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 23:46:37   |
اول از همه به میزان درامد هر فرد بستگی داردوبعد هم به میزان هزینه ها،سبک زندگی او.
بله.برخی هزینه ها هزینه های اضافی وغیر ضروری هستند که حذف انها باعث میشود ما بتوانیم پول بیشتری پس انداز کنیم ودر اینده کمتر دچار بحران مالی شویم
محمد رحیمی |   1399/05/08 10:26:06   |
به میزان درامد و سن شخص و همچنین هدف ها و برنامه های شخص
بله ولی بستگی به نوع هزینه و ضرورت ان دارد
مبینادشتی |   1399/05/08 14:22:52   |
هزینه های مهم و ادامه حیات زندگی نباشد میتوان انها را کاهش داد و پس انداز بیشتری نمود البته فقط برای هزینه های غیر ضروری مجاز است
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:29:12   |
مقدار یا درصد پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه ها و شرایط زندگی واهداف و برنامه های آتی فرد بستگی داردآنها دارد
بله
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 10:41:17   |
میزان درامد . خرج . هزینه و...
با حذف هزینه های غیر ضروری می‌توان پس انداز کرد.
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 13:36:46   |
میزان درآمد و هزینه های لازم
بله
دهقان |   1399/02/16 11:08:31   |
0     0
مقدار پس انداز بستگی به عوامل گوناگونی دارد از جمله میزان درآمد، هدف از پس انداز، سن و شرایط زندگی بستگی دارد.
با مدیریت کردن هزینه ها میتوان هزینه های غیر ضروری را کاهش داد و از محل صرفه جویی هزینه ها پس انداز بیشتری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 08:11:43   |
0     0
پس انداز کردن در زندگی افراد و میزان حقوقی که افراد در ماه کسب می کنند تفاوت دارد.
با حذف برخی هزینه ها می توان پس انداز کرد : همه ی حقوقتان را خرج نکنید - تعداد برداشت از حساب خود را کمتر کنید - حواستان به پولتان باشد - کمتر سراغ وام های کوتاه مدت برید - برنامه ریزی منظم پس انداز داشته باشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 12:59:02   |
0     0
بله اگر هزینه های غیر ضروری باشد میتوانیم با حذف برخی از هزینه ها پول بیشتری پس انداز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/24 01:11:01   |
0     0
برداشت من این است که همانطور که برای کارهای روزانه تان برنامه ریزی می کنید، برای دخل و خرج تان هم برنامه ریزی کنید، می توانید جدول بکشید و جلوی هر آیتم، هزینه های معین را بنویسید. مقدار باقی مانده را پس انداز کنید. با این روش پول تان را بهتر مدیریت می کنید و از بی محابا خرج کردن جلوگیری می کنید.البته برای تعیین میزان پس انداز معیار‌های مشخصی وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 16:34:47   |
0     0
با سلام
مقدار و میزان پس انداز هر شخصی بستگی به نوع زندگی آن شخص دارد. شیوه و روش زندگی است که تعیین کننده پس انداز بعنوان درصدی از درآمد است.
قبل از تعین درصد برای پس انداز ابتداء باید فرهنگ پس انداز را در جامعه رواج داد.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 14:42:49   |
0     0
به نظر من عوامل موثر بر پس انداز )درآمد 2) نرخ بهره 3) تورم می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/28 22:24:50   |
0     0
موارد زیادی در امر پس انداز کردن افراد تأثیر دارد از جمله درآمد فرد ، موقعیت هزینه ای فرد و شرایطی که در آن قرار دارد ، اهدافی که فرد دارد و همچنین روحیه و فرهنگ خرج کردن یک فرد که می تواند منجر به پس انداز شود یا خیر .
حتما یکی از مواردی که باعث پس انداز کردن بیشتر با در نظر گرفتن درآمد ثابت می شود کمتر هزینه کردن یا حذف برخی از موارد هزینه می باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:45:16   |
0     0
تخصص-سن-میزان اهمیت شغل برای افراد جامعه-هدف
با کاهش و برنامه ریزی درست هزینه ها را می توان کاهش داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 20:13:04   |
0     0
مقدار پس انداز افراد بستگی به شغل و درآمد و نوع زندگی واینکه در چ زمانی زندگی میکنی مثلا تورمی

وبا مدیریت دقیق و برنامه ریزی و کم کردن هزینه های اضافی می توان پول بیشتری پس انداز نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/01 12:52:28   |
0     0
مقدار پس انداز فرد بستگی به شغل ،میزان درامد ،شرایط اقتصادی جامعه،هدف ازپس انداز کردن ،سن فرد دارد.
با برنامه ریزی دقیق و مدیریت کردن هزینه و اولویت بندی کردن انها میتوان هزینه های اضافی را کاهش و پول بیشتری پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/01 23:31:10   |
0     0
پس انداز ماهانه بستگی به درامد شخص و همچنین نرخ تورم و خرج های ضروری فرد دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 10:42:34   |
0     0
یک توصیه ساده و عملی برای تقسیم درآمد این است:

5% درآمد برای خیریه

20% درآمد برای پس انداز

15% درآمد برای کیف و خوشی

60% درآمد برای ضروریات زندگی

5% خیریه: این مقدار پول مال شما نیست. شما وسیله ای برای کسب این درآمد و رساندن آن به دست مستحقان هستید. بی سر و صدا این پول را به نیازمندان بدهید. تا وقتی به استقلال مالی نرسیدید، لازم نیست بیش از خیریه بکنید. شما اول در مقابل خودتان و آینده تان مسئول هستید.



20% پس انداز: این پول برای سرمایه گذاری است. باید جایی خرج بشود که به جیب شما پول برگرداند. اگر می خواهید به یک مسافرت گران قیمت بروید یا ماشین جدیدی بخرید، نباید از این پول بردارید.



15% کیف و خوشی: این پول مال حال دادن به کودک درون است! هرجور دوست داشتید و بدون فکر به عواقبش آن را خرج کنید. وسایل تجملی، لباس های رنگارنگ، سفر، هدیه دادن به کسی که از شادی او خوشحال می شوید (نه این که هدایای اجباری را از این بخش بپردازید و دیگران را خوشحال کنید و خودتان را ناراحت!) مهمان کردن دیگران به شرطی که از ته دل از مهمان کردن آنها خوشحال بشوید.



60% درآمد صرف ضروریات زندگی می شود: اجاره خانه، وام ها، لباس ضروری، غذا، وسایل بهداشتی، بیمه ها و آموزش. بله آموزش دیدن جزو ضروریات زندگی هر آدمی است. اگر می خواهیم شرایط بهتری برای زندگی داشته باشیم، باید چیزهایی بیش از آنچه الان می دانیم، یاد بگیریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:04:52   |
0     0
درصد پس انداز به نگاه فرد و هدف او بر می گردد. مثلا اگر قرار است خانه ای خریداری شود پس میزان پس انداز بیشتر می شود.

بله. بسیاری از هزینه های غیر ضروری وجود دارد که می توان آن ها را تغییر و یا حذف کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/02 18:55:19   |
0     0
پس اندازکردن و میزان آن می تواند به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع مورد استفاده قرارگیرد. درجوامع کمتر توسعه یافته،معمولا سطح پس اندازها پایین است. این اصل را می توان به خانواده ها نیز تعمیم داد. به این معنا که خانواده های مرفه، پس انداز بیشتری دارند و هر چه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیفتر باشد، پس انداز کمتری صورت می گیرد.
ممکن است این موضوع یک اصل آشکاری برای خواننده باشد وتصور براین باشد که خانواده های طبقات پایین به دلیل درآمد اندک ووجود هزینه های زندگی امکان پس انداز کردن ندارند ولیکن در عمل، عوامل دیگری که مهمتر از میزان ویا سطح درآمد خانواده است در موضوع پس انداز کردن ویا خرج کل درآمد تاثیرگذار می باشد وآن موضوع آگاهی وعدم آگاهی خانواده ها از نقش پس اندازدر ارتقاء کیفیت زندگی وهم چنین روشهای پس انداز کردن می باشد.عمدتا خانواده ها پس انداز کردن را مترادف با ایجاد سختی وفشار اقتصادی بر خانواده یکسان می دانند.بنابراین می توان با ارائه آموزش به خانواده ها حتی بدون افزایش درآمد سطح پس اندازخانواده را بالابرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/03 19:57:15   |
0     0
پس انداز به مولفه های میزان درامد و سن و نوع کاری که پیش بینی میکنید بستگی دارد ولی باید از یک جایی شروع کرد ولی شروع باعث ادامه مسیر بدلیل شیرینی انجام بودجه بندی ادامه یافتن آن حتمی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 02:30:15   |
0     0
پاسخ سوال اول ؛ مقدار یا درصد پس انداز اشخاص ابتدا" یه شیوه و سبک زندگی افراد، سطح فرهنگ خانوادگی ، تراز اجتماعی و هدف از زندگی و... بستگی داشته اما به معنی اتمام سبک زندگی نیست چرا که هر کدام از عوامل قابل تغییر و اصلاح می باشد. پس این موضوع قابل بحث بسیاری است که از مجال این مقطع خارج است.
پاسخ سوال دوم ؛ پس انداز صرفا" کاهش یا حذف هزینه ها نیست بلکه نگاه بایستی اصلاح گردد به نظر اینجانب منبع ایجادی پس انداز کاهش هزینه ها نیست بلکه افزایش حوزه های درآمدی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 14:40:51   |
0     0
ب نظرم اهداف و برنامه ها ، سن ، شرایط زندگی، میزان پس ندازدرحال حاضر و مبلغ درآمد ماهیانه
بله درصورتی که هزینه های غیر ضروری حذف شود پول بیشتری پس انداز خواهد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/03/05 20:12:04   |
0     0
پس انداز به درآمد ،نگاه فرد، سن ،شرایط زندگی، افراد بستگی دارد و هرخانواده ای بستگی به شانشان هزینه هایی دارد و مابقی درآمد را می تواند برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:18:44   |
0     0
مقدار یا درصد پس انداز اشخاص به شرایط مالی آنها بستگی دارد یک فرد ممکن است در شرایطی اصلا امکان پس انداز نداشته باشد و پس از طی کردن آن شرایط این امکان برایش مهیا شود بنابراین نمیتوان به طور ثابت و با درصد ثابت پس انداز هر فرد را در یک مقطع زمانی پیشنهاد کرد.
اما می توان با حذف برخی از هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود به شرطی که این هزینه ها ضروری نباشد یا امکان کاهش آن مهیا باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 17:42:57   |
0     0
مقدار پس انداز افراد به مخارج ، اهداف ، شرایط و ... آنها بستگی دارد.
بعضی از افرادبا چشم‌پوشی از یکسری خواسته هایشان پس انداز میکنند و بعضی دیگر نمیتوانند چنین عکس العملی را داشته باشند.
به نظر من اگر هزینه های غیرضروری را نادیده گرفت میتوان پس انداز خوبی برای آینده داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/08 21:47:39   |
0     0
افراد فقیر پول‌شان را خرج می‌کنند و سپس هر چه باقی ماند پس‌انداز می‌کنند، ولی افراد پولدار پول‌شان را پس‌انداز می‌کنند و سپس آنچه را باقی ماند خرج می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 00:48:13   |
0     0
به مقدار یا درصد پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه های آنها دارد
بله ؛ با حذف برخی از آن ها ؛ پس انداز موجود میتواند در جای دیگر خرج شود که احتمالا باعث کسب سود شود و منفعت داشته باشد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/03/19 02:29:40   |
0     0
مقدار پس انداز افراد به میزان تقاضای افراد از مخارج مرسوم جامعه و تشریفات موجود بستگی دارد
بله اگر توقعات کمتر شود پس انداز ها بیشتر میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/20 12:01:37   |
0     0
مقدار پس انداز بستگی به عوامل گوناگونی دارد از جمله میزان درآمد، هدف از پس انداز، سن و شرایط زندگی بستگی دارد.بله درصورتی که هزینه های غیر ضروری حذف شود پول بیشتری پس انداز خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 19:13:12   |
0     0
به میزان درآمد و هزینه ها
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 16:54:49   |
0     0
درباره اهمیت پس انداز بسیار شنیده اید و ما نیز در معیشت بار‌ها و بار‌ها پس انداز کردن را توصیه کرده‌ایم. اما سؤال مهم درباره پس انداز کردن این است که چه میزان از درآمد ماهانه باید به این کار اختصاص یابد. ممکن است در اینترنت و یا از مشاوران نکاتی را در این باره شنیده باشید. این نکات در کنار این‌که ارزشمند هستند، اما اگر به صورت کلی بیان شده باشند، چندان کارایی ندارند. به این معنا که نمی‌توان بدون آگاهی داشتن از شرایط خاص نسبت به میزان پس انداز ماهانه ابراز نظر کرد. هر توصیه کلی در خصوص درصد پس‌انداز ممکن است با شرایط زندگی یک فرد هماهنگ بوده و با وضعیت فرد دیگر سازگار نباشد. به همین جهت، تعیین سطح پس انداز ماهانه در نهایت بر عهده خود فرد خواهد بود.
البته برای تعیین میزان پس انداز معیار‌های مشخصی وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 18:49:07   |
0     0
میزان پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه های آنها دارد و بسته به صوفه جویی در هزینه ها است. با کاهش برخی هزینه های غیر ضروری از قبیل سفرهای غیر ضروری می توان مقدار پس انداز را افزایش داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 19:27:09   |
0     0
مقدار پس انداز عمدتا به دو فاکتور 1 - هزینه ها و درامدها و 2 - روحیه و ویژگی های شخصیتی فرد مورد نظر بستکی دارد
بله اگر توقعات پایین اید ، پس انداز بالا می رود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/03/25 23:18:00   |
0     0
به نظر من ابتدااز درصد کم شروع کرد وسالانه یک در صد به سال قبل افزودچرا که در بعضی مواقع مسایلی پیش می اید که ما نمی توانیم از درصد بالا شروع کنیم وسالانه باید ای درصد را افزایش دادتا به مرور زمان بتوانیم این عادت را در خود پرورش دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 20:25:51   |
0     0
- مقدار یا درصد پس انداز اشخاص به چه عواملی بستگی دارد؟
میزان درامد وی، هزینه ها، سن شخص، اهداف و برنامه ریزی برای آینده دارد.

- آیا می توان با حذف برخی از هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود؟ بستگی دارد، چنانچه هزینه غیرضروری باشد و یا هزینه بریا کاری بوده که بتوان پس از مدتی هم آن را انجام داد، می توان با حذف آن پول بیشتری پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/29 14:45:55   |
0     0
مقدار پس انداز ما به میزان درآمد، هزینه ها، أهداف مالی، بدهی ها، اقساط بستگی دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/02 23:08:40   |
0     0
مقدار پس انداز بستگی به عوامل گوناگونی دارد از جمله میزان درآمد، هدف از پس انداز، سن و شرایط زندگی بستگی دارد.
بله. بسیاری از هزینه های غیر ضروری وجود دارد که می توان آن ها را تغییر و یا حذف کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/03 23:17:55   |
0     0
نمی توان بدون آگاهی داشتن از شرایط خاص نسبت به میزان پس انداز ماهانه ابراز نظر کرد. هر توصیه کلی در خصوص درصد پس‌انداز ممکن است با شرایط زندگی یک فرد هماهنگ بوده و با وضعیت فرد دیگر سازگار نباشد. به همین جهت، تعیین سطح پس انداز ماهانه در نهایت بر عهده خود فرد خواهد بود.
البته برای تعیین میزان پس انداز معیارهای مشخصی وجود دارد که عبارت اند از:
۱- درآمد ماهانه شما چقدر است؟
۲- سن شما چقدر است؟
۳- اهداف و برنامه‌های شما چیست؟
۴- شرایط زندگی شما چگونه است؟
۵- در حال حاضر چقدر پس انداز کرده اید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 01:32:55   |
0     0
مقدار پس انداز به میزان درامد و سرمایه و هزینه های زندگی بستگی دارد
بله ، میتوان با حذف برخی از هزینه های غیر ضروری در مراحل زندگی پس انداز بیشتری نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 08:44:22   |
0     0
میزان پس انداز خود به شاخص های خاصی بستگی دارد. مثلا میزان پس اندازی که من باید انجام دهم و یا پدرم باید انجام دهد با توجه به مخارج و سن و شرایط و سبک زندگی هر کدام بسیار متفاوت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/09 17:54:51   |
0     0
به میزان درامد، هزینه ها، شرایط اقتصادی، تورم و...
بله اگر هزینه ها ، هزینه های حیاتی زندگی نباشد میتوان با کم نمودن آن ها پس انداز بیشتری نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/09 23:15:52   |
0     0
میزان پس انداز هر فرد به وضعیت زندگی ، اهداف و برنامه های آینده وی میزان درآمد او بستگی دارد.
بله با حذف هزینه هایی که غیر ضروری هستند میتوان پس انداز بیشتری داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/10 00:14:37   |
0     0
به میزان درامد و هزینه افراد و شرایط اقتصادی بستگی دارد
بله با حذف هزینه های غیرضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/10 01:13:37   |
0     0
مقدار پس انداز اشخاص به درآمد ماهانه ی ماهانه ی شخص، سن و سال افراد، اهداف و برنامه ها ،شرایط زندگی ، پس انداز فعلی شخص بستگی دارد.
با حذف برخی از هزینه های غیر ضروری می توان پول بیشتری را پس انداز نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 12:43:19   |
0     0
درصد پس انداز افراد به میزان درآمد و هزینه آنها بستگی دارد . زمانی فرا میرسد که نسبت هزینه ها به درآمدها بیشتر بوده و باعث میگردد نتوان پس اندازی را داشت .
فرهنگ پس انداز نمودن نیز اثرگذار است مضاف اینکه آینده نگری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
حال اگر برخی هزینه های غیر ضرور مانند ارتقای مدل اتومبیل را بتوانیم حذف کنیم قادر خواهیم بود پس اندازی را داشته باشیم و بودجه خود را مدیریت نماییم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:37:24   |
0     0
5% درآمد برای خیریه

20% درآمد برای پس انداز

15% درآمد برای کیف و خوشی

60% درآمد برای ضروریات زندگی

5% خیریه: این مقدار پول مال شما نیست. شما وسیله ای برای کسب این درآمد و رساندن آن به دست مستحقان هستید. بی سر و صدا این پول را به نیازمندان بدهید. تا وقتی به استقلال مالی نرسیدید، لازم نیست بیش از خیریه بکنید. شما اول در مقابل خودتان و آینده تان مسئول هستید.



20% پس انداز: این پول برای سرمایه گذاری است. باید جایی خرج بشود که به جیب شما پول برگرداند. اگر می خواهید به یک مسافرت گران قیمت بروید یا ماشین جدیدی بخرید، نباید از این پول بردارید.



15% کیف و خوشی: این پول مال حال دادن به کودک درون است! هرجور دوست داشتید و بدون فکر به عواقبش آن را خرج کنید. وسایل تجملی، لباس های رنگارنگ، سفر، هدیه دادن به کسی که از شادی او خوشحال می شوید (نه این که هدایای اجباری را از این بخش بپردازید و دیگران را خوشحال کنید و خودتان را ناراحت!) مهمان کردن دیگران به شرطی که از ته دل از مهمان کردن آنها خوشحال بشوید.



60% درآمد صرف ضروریات زندگی می شود: اجاره خانه، وام ها، لباس ضروری، غذا، وسایل بهداشتی، بیمه ها و آموزش. بله آموزش دیدن جزو ضروریات زندگی هر آدمی است. اگر می خواهیم شرایط بهتری برای زندگی داشته باشیم، باید چیزهایی بیش از آنچه الان می دانیم، یاد بگیریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:37:32   |
0     0
5% درآمد برای خیریه

20% درآمد برای پس انداز

15% درآمد برای کیف و خوشی

60% درآمد برای ضروریات زندگی

5% خیریه: این مقدار پول مال شما نیست. شما وسیله ای برای کسب این درآمد و رساندن آن به دست مستحقان هستید. بی سر و صدا این پول را به نیازمندان بدهید. تا وقتی به استقلال مالی نرسیدید، لازم نیست بیش از خیریه بکنید. شما اول در مقابل خودتان و آینده تان مسئول هستید.



20% پس انداز: این پول برای سرمایه گذاری است. باید جایی خرج بشود که به جیب شما پول برگرداند. اگر می خواهید به یک مسافرت گران قیمت بروید یا ماشین جدیدی بخرید، نباید از این پول بردارید.



15% کیف و خوشی: این پول مال حال دادن به کودک درون است! هرجور دوست داشتید و بدون فکر به عواقبش آن را خرج کنید. وسایل تجملی، لباس های رنگارنگ، سفر، هدیه دادن به کسی که از شادی او خوشحال می شوید (نه این که هدایای اجباری را از این بخش بپردازید و دیگران را خوشحال کنید و خودتان را ناراحت!) مهمان کردن دیگران به شرطی که از ته دل از مهمان کردن آنها خوشحال بشوید.



60% درآمد صرف ضروریات زندگی می شود: اجاره خانه، وام ها، لباس ضروری، غذا، وسایل بهداشتی، بیمه ها و آموزش. بله آموزش دیدن جزو ضروریات زندگی هر آدمی است. اگر می خواهیم شرایط بهتری برای زندگی داشته باشیم، باید چیزهایی بیش از آنچه الان می دانیم، یاد بگیرم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:37:48   |
0     0
5% درآمد برای خیریه

20% درآمد برای پس انداز

15% درآمد برای کیف و خوشی

60% درآمد برای ضروریات زندگی

5% خیریه: این مقدار پول مال شما نیست. شما وسیله ای برای کسب این درآمد و رساندن آن به دست مستحقان هستید. بی سر و صدا این پول را به نیازمندان بدهید. تا وقتی به استقلال مالی نرسیدید، لازم نیست بیش از خیریه بکنید. شما اول در مقابل خودتان و آینده تان مسئول هستید.



20% پس انداز: این پول برای سرمایه گذاری است. باید جایی خرج بشود که به جیب شما پول برگرداند. اگر می خواهید به یک مسافرت گران قیمت بروید یا ماشین جدیدی بخرید، نباید از این پول بردارید.



15% کیف و خوشی: این پول مال حال دادن به کودک درون است! هرجور دوست داشتید و بدون فکر به عواقبش آن را خرج کنید. وسایل تجملی، لباس های رنگارنگ، سفر، هدیه دادن به کسی که از شادی او خوشحال می شوید (نه این که هدایای اجباری را از این بخش بپردازید و دیگران را خوشحال کنید و خودتان را ناراحت!) مهمان کردن دیگران به شرطی که از ته دل از مهمان کردن آنها خوشحال بشوید.



60% درآمد صرف ضروریات زندگی می شود: اجاره خانه، وام ها، لباس ضروری، غذا، وسایل بهداشتی، بیمه ها و آموزش. بله آموزش دیدن جزو ضروریات زندگی هر آدمی است. اگر می خواهیم شرایط بهتری برای زندگی داشته باشیم، باید چیزهایی بیش از آنچه الان می دانیم، یاد بگیرم
مقدار پس انداز اشخاص به درآمد ماهانه ی ماهانه ی شخص، سن و سال افراد، اهداف و برنامه ها ،شرایط زندگی ، پس انداز فعلی شخص بستگی دارد.
با حذف برخی از هزینه های غیر ضروری می توان پول بیشتری را پس انداز نمود .مقدار پس انداز اشخاص به درآمد ماهانه ی ماهانه ی شخص، سن و سال افراد، اهداف و برنامه ها ،شرایط زندگی ، پس انداز فعلی شخص بستگی دارد.
با حذف برخی از هزینه های غیر ضروری می توان پول بیشتری را پس انداز نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:38:00   |
0     0
نمی توان بدون آگاهی داشتن از شرایط خاص نسبت به میزان پس انداز ماهانه ابراز نظر کرد. هر توصیه کلی در خصوص درصد پس‌انداز ممکن است با شرایط زندگی یک فرد هماهنگ بوده و با وضعیت فرد دیگر سازگار نباشد. به همین جهت، تعیین سطح پس انداز ماهانه در نهایت بر عهده خود فرد خواهد بود.
البته برای تعیین میزان پس انداز معیارهای مشخصی وجود دارد که عبارت اند از:
۱- درآمد ماهانه شما چقدر است؟
۲- سن شما چقدر است؟
۳- اهداف و برنامه‌های شما چیست؟
۴- شرایط زندگی شما چگونه است؟
۵- در حال حاضر چقدر پس انداز کرده اید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:38:14   |
0     0
نمی توان بدون آگاهی داشتن از شرایط خاص نسبت به میزان پس انداز ماهانه ابراز نظر کرد. هر توصیه کلی در خصوص درصد پس‌انداز ممکن است با شرایط زندگی یک فرد هماهنگ بوده و با وضعیت فرد دیگر سازگار نباشد. به همین جهت، تعیین سطح پس انداز ماهانه در نهایت بر عهده خود فرد خواهد بود.
البته برای تعیین میزان پس انداز معیارهای مشخصی وجود دارد که عبارت اند از:
۱- درآمد ماهانه شما چقدر است؟
۲- سن شما چقدر است؟
۳- اهداف و برنامه‌های شما چیست؟
۴- شرایط زندگی شما چگونه است؟
۵- در حال حاضر چقدر پس انداز کرده اید؟
به میزان درامد و هزینه افراد و شرایط اقتصادی بستگی دارد
بله با حذف هزینه های غیرضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/13 22:50:43   |
0     0
میزان پس انداز هر فرد به وضعیت زندگی اهداف وبرنامه های اینده ان به میزان درامد بستگی دارد.بله میتوان با حذف مخارج غیر ضروری پس اندازی در زندگی داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 10:47:29   |
0     0
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد .
اگر هزینه ای وابسته به معیشت در حد معمول نیست و جزئ مخارج اضافی محسوب میشودمیتو‌ان با حذف این قبیل هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود...البته باید همیشه این موضوع را درنظر گرفت که ما میخواهیم چه چیزی را فدای چه چیزی کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/17 21:40:16   |
0     0
-به میزان درآمد و هزینه فرد، تورم، شرایط اقتصادی و اهداف مالی بستگی دارد.
-بله در صورتی که هزینه ها غیرضروری باشند میتوان آنها را حذف کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 22:09:36   |
0     0
میزان پس انداز در هر فرد به میزان درآمد و هزینه ها بستگی داره و متفاوت است..
بله با صرفه جویی در برخی هزینه های اضافی میتوان مبلغ بیشتری پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/17 23:46:09   |
0     0
پس انداز به درآمد ،نگاه فرد، سن ،شرایط زندگی، افراد بستگی دارد و هرخانواده ای بستگی به شانشان هزینه هایی دارد و مابقی درآمد را می تواند برای سرمایه گذاری و پس انداز استفاده نماید
به میزان درامد و هزینه افراد و شرایط اقتصادی بستگی دارد
بله با حذف هزینه های غیرضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:46:32   |
0     0
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد .
اگر هزینه ای وابسته به معیشت در حد معمول نیست و جزئ مخارج اضافی محسوب میشودمیتو‌ان با حذف این قبیل هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود...البته باید همیشه این موضوع را درنظر گرفت که ما میخواهیم چه چیزی را فدای چه چیزی کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/18 18:10:30   |
0     0
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد .
بله ، میتوان با حذف برخی از هزینه های غیر ضروری در مراحل زندگی پس انداز بیشتری نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:21:19   |
0     0
مقدار یا درصد پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه های آنها دارد که خود تصمیم به صوفه جویی در هزینه ها خواهند کرد
اگر هزینه ای وابسته به معیشت در حد معمول نیست و جزئ مخارج اضافی محسوب میشودمیتو‌ان با حذف این قبیل هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 21:56:33   |
0     0
به اهدافی که برای اینده درسردارد,شرایط زندگی,میزان درامدبستگی دارد.بله باحذف هزینه های غیرضرورمیتوان پس اندازراافزایش داد. البته گاهی ممکن است وجودبرخی بیماری هادرخانواده باعث شودتاحتی مجوربه خرج همه ی پس اندازشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/19 23:03:50   |
0     0
به میزان درآمد ماهانه، سن افراد، اهداف و برنامه های افراد برای زندگی آینده ،شرایط زندگی و...
بله،با حذف نیاز ها و هزینه های بیهوده می توان پس انداز بیشتری داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/22 15:42:11   |
0     0
نمیتوان درصد خاصی را پیش بینی کرد چون ممکن است بعضی از مواقع حوادث پیشامدهای غیر منتظره برای فرد پیش بیاید قبل از پس انداز باید تمام این زمینه ها را در نظر گرفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 10:29:08   |
0     0
بسته به میزان درآمد و هدف مندی هزینه هاو شرایط اقتصادی دارد
باحذف هزینه های غیر ضرورری می توان پس انداز نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/25 13:30:04   |
0     0
به درامد ماهانه.سن،اهداف و برنامه ریزی و شرایط زندگی . بله با حذف هزینه های غیر ضروری میشه پس اندازی در حد معقول داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 15:28:04   |
0     0
مقدار پس انداز فرد بستگی به شغل ،میزان درامد ،شرایط اقتصادی جامعه،هدف ازپس انداز کردن ،سن فرد دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/25 20:24:09   |
0     0
سلام بستگی به جایگاه انسان دارد

مقدار پس انداز ما به عوامل مختلفی چون دخل و خرج و هزینه هامون و شرایط اقتصادی جامعه و زندگی و تورم بستگی داره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 00:25:53   |
0     0
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد

به نظر اگر هزینه های غیرضروری را نادیده گرفت ,و مدیریت هزینه کردمی توان پس انداز خوبی برای آینده داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:30:57   |
0     0
میزان پس انداز ما به عواملی چون دخل و خرج و هزینه هامون و شرایط اقتصادی جامعه و زندگی و تورم بستگی داره
بله با حذف هزینه های غیر ضروری میشود کمی پس انداز داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/26 20:45:25   |
0     0
میزان پس انداز بستگی به درامد , هزینه دارد.میتوان در صرفه جویی درهزینه ها پس انداز را افزایش اما این به معنی هزینه نکردن صرفا برای پس انداز نیست .بهینه سازی خرج باید سبب پس انداز گردد نه خرج کردن محدود!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 20:56:49   |
0     0
میزان پس انداز به میزان بودجه و برنامه ریزی و شرایط اقتصادی و تورم جامعهبستگی دارد
در شرایط کنونی پس انداز بسیار مشکل است به عبارتی به استقراض کشیده نشود هنر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/27 20:01:49   |
0     0
میزان یا درصد درام ما برای پس انداز به 1.درآمد ماهانه ما قدر است اگه زیاد بود پس انداز کنیم واگه کم بود باید صرف هزینه هامان کنیم البته هزینه های ضروری نه غیر ضروری .2.سن افرا جوان که سالم هستنداز تامین خوراک و پوشاک معاف اند درواقع والدین ان هارا تامین میکند افراد میان سال به صرف هزینه های بیشتری نیاز دارند به ویژه اگر در جوانی بیمه مناسب نشده باشند .3.اهداف وبرنامه ها مثلا اگه به دنبال کار افغرینی باشیم باید در صد زیادی ازدآمد خود را صرف این کار بکنیم.4.شرایط زندگی مثلا فرزند مان در دوره ی پر هزینه ای باشد یا خرجی که باید بابت بیمار شدن والدین مان بدیم تا سلامتیشان را بدست اورند .5.در یک روز چقدر پس انداز کردیم که ماهانه پس انداز کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 05:37:42   |
0     0
عواملی مانند درآمد مازاد نسبت به هزینه ها
بله. حذف هزینه های غیرضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/29 10:58:33   |
0     0
میزان درآمد ماهیانه_سن افراد_اهداف و برنامه ها_شرایط زندگی _تورمبا خذف هزینه های غیر ضروری می‌توان پس‌انداز خوبی داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:09:26   |
0     0
میزان پس انداز به میزان درامد ،شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های آتی فرد بستگی دارد .
اگر هزینه ای وابسته به معیشت در حد معمول نیست و جزئ مخارج اضافی محسوب میشودمیتو‌ان با حذف این قبیل هزینه ها پول بیشتری پس انداز نمود...البته باید همیشه این موضوع را درنظر گرفت که ما میخواهیم چه چیزی را فدای چه چیزی کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 12:58:37   |
0     0
مقدار یا درصد پس انداز افراد بستگی به میزان درآمد و هزینه های آنها دارد که خود تصمیم به صوفه جویی در هزینه ها خواهند کرد بسته به صلاح خود تا بتوانند پس انداز کنند البته این مسئله بستگی به مواردی از جمله سن-شرایط زندگی-میزان پس انداز و ...خواهد داشت.
بله،با حذف نیاز ها و هزینه های بیهوده می توان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/29 14:54:32   |
0     0
مقدار پس اندازبه درآمد، سن، شرایط زندگی، مقدار پول پس انداز شده و برنامه ها و اهداف آینده بستگی دارد.
همواره میتوان با حذف بعضی هزینه های اضافی مقدار بیشتری پول پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:01:01   |
0     0
پس اندازکردن و میزان آن می تواند به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع مورد استفاده قرارگیرد. درجوامع کمتر توسعه یافته،معمولا سطح پس اندازها پایین است. این اصل را می توان به خانواده ها نیز تعمیم داد. به این معنا که خانواده های مرفه، پس انداز بیشتری دارند و هر چه وضعیت اقتصادی خانواده ضعیفتر باشد، پس انداز کمتری صورت می گیرد.
ممکن است این موضوع یک اصل آشکاری برای خواننده باشد وتصور براین باشد که خانواده های طبقات پایین به دلیل درآمد اندک ووجود هزینه های زندگی امکان پس انداز کردن ندارند ولیکن در عمل، عوامل دیگری که مهمتر از میزان ویا سطح درآمد خانواده است در موضوع پس انداز کردن ویا خرج کل درآمد تاثیرگذار می باشد وآن موضوع آگاهی وعدم آگاهی خانواده ها از نقش پس اندازدر ارتقاء کیفیت زندگی وهم چنین روشهای پس انداز کردن می باشد
با حذف نیاز ها و هزینه های بیهوده می توان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/29 23:25:47   |
0     0
درشرایط اقتصادى کنونى پس انداز کردن مشکل است اما با کاهش بعضى ازهزینه هاى غیر ضرورى مى توان پس انداز داشت حال یک زمانى مى شود بیشتر پس انداز کرد ونمى توان درصد خواستى در نظر گرفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 14:38:32   |
0     0
بستگی به عوامل گوناگونی دارد از جمله میزان درآمد، هدف از پس انداز، سن و شرایط زندگی بستگی دارد.
با مدیریت کردن هزینه ها میتوان هزینه های غیر ضروری را کاهش داد و از محل صرفه جویی هزینه ها پس انداز بیشتری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 02:32:52   |
0     0
با توجه به میزان درآمد و تورم که در این دوره زمانی نمیشود پس انداز کرد
ختی با کاهش هزینه های غیر ضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 16:34:19   |
0     0
مقدار پس انداز به شغل،میزان درآمد،سن افراد،سبک زندگی و موقعیت اجتماعی افراد بستگی دارد.
با مدیریت دقیق هزینه ها و حذف هزینه های غیر ضروری و افزایش درآمد ها میتوان پس انداز بیشتری داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 17:55:37   |
0     0
میزان پس انداز هر فرد به وضعیت زندگی ، اهداف و برنامه های آینده و طریقه و سبک زندگی شخص بستگی دارد.
بله با حذف هزینه هایی که غیر ضروری هستند میتوان پس انداز بیشتری داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/02 18:22:05   |
0     0
میزان پس انداز به میزان درآمد و شرایط زندگی ،اهداف و برنامه های هر شخصی بستگی دارد.
با مدیریت دقیق و برنامه ریزی مناسب کم کردن هزینه های غیر ضروری
میتوان پول بیشتری پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 23:10:58   |
0     0
به عواملی زیادی مثل در امد کل و ماهیانه برنامه ریزی ها شرایط زندگی میزان خرج سن و...بستگی دارد
بله اگر هزینه ای مهم وحیاتی نباشند می توان ان ها را حذف یا کاهش داد تا پس انداز بیشتر شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 11:06:58   |
0     0
سلام
10درصد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:51:48   |
0     0
مقدار یا درصد پس انداز بستگی به میزان درامد هزینه دارد
بله با حذف بعضی از هزینه های بیهوده میتوان پس انداز بیشتری داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics