تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کارت اعتباری چگونه کار می کند؟

اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند وقت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند.

اما بزرگ ترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالی شان را به هم متصل کنند تا مردم عادیبه راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مزیت های کارت اعتباری در بسیاری از کشورها مردم برای خرید از فروشگاه و سوپرمارکت گرفته تا پمپ بنزین از کارت اعتباری استفاده می کنند. در کشورهایی که کارت اعتباری جا افتاده کارت اعتباری مانند شناسنامه است. چنان که می توان با ارائه شماره کارت اعتباری خود به یک هتل در آن هتل اتاق رزرو کرد. قوانین مربوط به نحوه استفاده از این کارت ها هم بسیار مشخص و محکمند. به طوری که اگر فردی با شماره کارت اعتباری اتاقی را در هتل رزرو کند و در موعد مقرر به هتل نرود، قانون به صاحب هتل حق می دهد از حساب او برداشت کند و اگر مشتری قرارداد را به موقع فسخ کند و هتل دار به ناحق پول را از حساب او برداشت کرده باشد، قانون حق را به مشتری می دهد.  همچنین در این کشورها افراد از طریق اینترنت کارهای مربوط به بورس و تجارت خود را انجام می دهند. همه اینها مستلزم سیستم های امنیتی پیشرفته است که در آنها هم بانک ها و هم دولت شرکت دارند و سیستم اینترنتی به اندازه ای امن می شود که افراد با خیال راحت تجارت می کنند. همین طور سیستم های بیمه ای به قدری قوی است که اگر فردی توانست خرابکاری و سوء استفاده کند، ضررهای افراد دیگر جبران می شود. به این ترتیب بالا رفتن ضریب امنیتی برای حفظ اطلاعات کارت های اعتباری ضروری است.

 

closeup photo of American Express Business card on brown surface

 

 

این موضوع اعتماد مردم را برای استفاده از کارت های اعتباری به ویژه در تجارت الکترونیک بالا می برد. چرا کارت اعتباری به جای پول نقد در جهان جا افتاده است؟ هر چند که به کارگیری کارت اعتباری در همه جا و همه وقت، دقت و عزم زیادی می طلبد ولی مزایای استفاده از کارت های اعتباری به حدی زیاد است که به مشکلات گسترش دادن آن می ارزد.  شرکت های خصوصی 1920این مزایا به قدری زیاد بوده است که از دهه مثل هتل ها و شرکت های نفتی آمریکایی مشتریانشان را به استفاده از کارت اعتباری تشویق می کردند و بعد از جنگ جهانی دوم نیز سادگی استفاده از این کارت ها به استفاده از آنها بعدی جهانی داد. همین که افراد بتوانند از سایت های فروش آنلاین کالایشان را خریداری کنند، البته در شرایط امن که اطلاعات شخصی شان در دسترس قرار نگیرد، به جای حمل ارز در سفرهای خارجی از کارت اعتباری استفاده کنند، مجبور نباشند پول  نقد با خود جابه جا کنند و دائم مراقب سرقت از جیب یا کیفشان باشند و یا از تقلبی بودن پول ها بترسند یا خطر اختلاس کاهش یابد و دولت هر سال مجبور نباشد هزینه زیادی را صرف چاپ اسکناس کند، همه از مزایای کارت اعتباری است. ضمن این که کارت اعتباری می تواند با تسهیل تجارت، میزان معاملات را افزایش دهد. چرا که در جهان امروز تجارت، به ویژه تجارت الکترونیک وابسته به کارت اعتباری است. مطالب بیشتر درباره کارت های اعتباری بانکی به سری کارتهائی اطلاق می گردد که شخص با توجه ًکارتهای اعتباری اصطلاحا به میزان اعتباری که بانک صادر کننده کارت به او داده ، بدون داشتن موجودی امکان برداشت از حساب خود (تا سقف اعتبار) را دارد و پس از مدت معینی بدون هیچ گونه کارمزدی بدهی خود را به بانک پرداخت می نماید. با توجه به کاربرد فراوان کارتهای اعتباری و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات امکان صدور این کارتها به صورت بین المللی نیز فراهم می باشد. کارت های اعتباری جهت خریدهای اینترنتی و خرید یا فروش بدون پرداخت وجه نقد استفاده می شوند. با این کارتها خریدار می تواند از سرویسهای موجود بر روی  شبکه اینترنت استفاده و یا خریدهای خود را با امنیت بیشتر و با خیالی راحت انجام دهد. شاید اصلی ترین دلائل گسترش روز افزون کاربردهای این کارتها، سهولت در حمل و نقل پول های کلان، ایجاد امنیت برای صاحب پول، کاربری این کارتها در جهت خریدهای اینترنتی و در آخر تسهیلات روز افزونی که برای کاربرهای این کارتها در اکثر نقاط جهان در نظر گرفته شده و خواهد شد، باشد. درآمد کمپانی و شرکتهای صادر کننده کارتهای مالی اعتباری بیشتر به گردش پول و حق انتقالها یا ترانسفرهای مالی وابسته است. لذا هرچه تعداد کاربر و انتقالهای مالی بیشتر باشد شرکت مربوطه درآمد بیشتری خواهد داشت. در بعضی از کارتهای اعتباری، بانک اعتباری را برای شما در نظر می گیرد و شما می توانید تا سقف آن اعتبار خرید کنید بدون آنکه ریالی در حساب خود پول ) که امروزه در ایران توسط Debitداشته باشید. در صورتیکه در کارتهای شارژی ( بانکها در اختیار افراد قرار گرفته است حتما باید معادل مبلغی که می خواهید خرید کنید در حساب خود پول داشته باشید. فروشگاههای پذیرنده کارت اعتباری با بانک صادر کننده کارت شما طرف می شوند و کاری به اعتبار شخص شما ندارند. بانک شما اعتبار شما را تضمین می کند.


در ایران هم کارت ثمین اولین کارت اعتباری بود و اینک کارتهای اعتباری شتاب توسط بانکهای صادرات وکشاورزی و پارسیان و سامان صادر می گردد. این کارتها همانند کارتهای حساب الکترونیکی شتاب در بانکهای عضو طرح شتاب و فروشگاههای عضو شتاب قابل استفاده است. شما یک ماه بعد از خرید کالا صورت حسابی را از بانک دریافت می کنید که طی آن به شما دو هفته مهلت داده می شود تا نسبت به پرداخت جمع مبالغ خریدهای خود به بانک اقدام نمایید. کارتهای اعتباری دارای سقف اعتباری مشخصی می باشند

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/03 08:47:34   |
1     0
کارت اعتباری به این صورت کار می کند که شخص بخشی از دارایی خود را جهت ضمانت نقد شوندگی بدهی اش نزد بانک به عنوان وثیقه یا ضمانت قرار می دهد و بانک برای شخص مذکور حساب اعتباری باز می نماید و کارتی را به عنوان کارت اعتباری به وی تحویل می دهد. شخص با کارت بدون پرداخت وجه خرید می نماید و در اصل بانک به جای شخص پول را پرداخت می نماید و شخص مذکور بدهکار بانک می شود. پس از مدتی باید شخص به بانک مراجعه نموده و بدهی اش را به بانک تسویه نماید.

- در صورت عدمپرداخت بدهی توسط صاحب کارت اعتباری بانک چه اقدامی انجام مب دهد؟
- آیا ممکن است به بدهی شخص که توسط کارت اعتباری ایجاد شده بهره تعلق گیرد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/05 18:42:01   |
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود ....معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد.
Mona |   1399/03/05 21:16:35   |
همانطور که ذکر شد کارت اعتباری بدین صورت کار میکند که شخص بخشی از دارایی خود را بعنوان ضمانت نزد بانک قرار می دهد و بانک برای شخص حساب اعتباری باز میکند و کارت اعتباری به او تحویل میدهد ...با کارت اعتباری بدون پرداخت وجه نقد میتوان خرید نمود
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:43:04   |
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
فرزانه جنتی |   1399/03/10 16:30:01   |
ماده 15 )چنانچه دارنده کارت ظرف مهلت پرداخت مشخص شده )7 روز تقویمی پس از تاریخ صدور صورتحساب(، اقدام به تسویه کامل بدهی خود نماید، به مجموع مبالغ خرید سود تعلق نمیگیرد.
ماده 16 )در صورت عدم تسویه کامل بدهی طی مهلت پرداخت، مجموع بدهی دارنده کارت بابت خریدهای انجام شده طی ماه، بصورت یک فقره تسهیالت مرابحه )نسیه دفعی یا اقساطی حداکثر 12 ماهه( برای دارنده کارت منظورمیگردد.
در صورت عدم پرداخت طی دو ماه کارت اعتباری مسدود مشود
مرتضی ندافی |   1399/03/21 16:06:25   |
برای دریافت کارت اعتباری شخص یک دارایی را ضمانت این کارت اعتباری قرار میدهد و بانک هم در قبال مبلغ این دارایی ضمانت به شخص پرداخت میکند حال اگر شخص بدهی خود را ندهد بانک میتواند از ضمانت آن شخص بدهی او را تسویه کند
اگه بدهی شخص معوق گردد جریمه و تاخیر و تادیه به آن تعلق میگیرد
الناز بهروزی |   1399/04/12 20:37:42   |
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام میدهد حال اگر شخص بدهی خود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه مینماید
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/18 02:55:42   |
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/20 12:56:41   |
در دنیای کارت‌های بانکی، انواع مختلفی از این کارت‌ها وجود دارد. دو نوع از مهم‌ترین این کارت‌ها که می‌توان به آنها اشاره کرد، کارت‌های بدهکار (Debit Card) و کارت‌های اعتباری (Credit card) است. تفاوت‌ اصلی این دو کارت در این است که هنگام خرید از کارت‌های بدهکار (دبیت کارت)، پول از حساب‌های شما نزد بانک‌هایی که قبلا سپرده‌گذاری‌ کرده‌اید پرداخت می‌شود. در واقع شما توسط این کارت به پول‌هایی که در حساب‌های خود نزد بانک‌های مختلف دارید دسترسی پیدا خواهید کرد، همان کارت‌های بانکی که امروزه در ایران هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما هنگام استفاده از کارت‌های اعتباری (کردیت کارت) در خریدهای خود، مبلغ خرید از اعتباری که بانک به شما می‌دهد پرداخت خواهد شد، که در واقع نوعی وام‌گرفتن از بانک است. بنابراین در آینده شما باید مبلغ اعتبار خرج شده به همراه بهره آن را بپردازید.

با استفاده از کارت‌های اعتباری می‌توان خریدهای روزمره خود را تا سقف محدودی که از قبل با بانک‌ توافق شده است، انجام داد. مبلغ خرید، به‌عنوان بدهی به حساب کارت اعتباری شما اضافه می‌شود، که برای بازپرداخت آن در آینده، شما دو راه پیش‌رو خواهید داشت؛ راه اول این است که در زمان تعیین شده مبلغ بدهی خود را به‌صورت یکجا بپردازید. در این‌صورت هیچ نوع بهره‌ای برای بدهی خود نمی‌پردازید. در راه دوم این امکان وجود دارد که مبلغ بدهی به‌صورت قسط‌هایی با مبلغ اندک، در طی زمان و به‌صورت ماهانه پرداخت شود. در این حالت شما مجبور خواهید بود تا علاوه بر اصل پول، مبلغی را تحت عنوان بهره (که معمولا بیشترین مقدار آن در آمریکا ۲۹ درصد در یکسال است) بپردازید. هرچه شما بدهی خود را در بازه زمانی کوتاه‌تری بپردازید، مبلغ بهره تعلق گرفته کاهش خواهد یافت. نکته‌ای که وجود دارد این است که این کارت‌ها بدون پشتوانه هستند، یعنی برای اطمینان بخشیدن به بازپرداخت پول نیازی نیست که وثیقه‌ای نزد بانک‌ها نگهداری شود.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 11:31:37   |
بانک آن شخص را که تاخیر در پرداخت بدهی دارد راجریمه میکند.
در صورتی به آن بهره تعلق می گیرد که مبلغ بدهی ایجاد شده طی اقساط و دیر پرداخت شود‌.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:36:51   |
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام میدهد حال اگر شخص بدهی خود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه مینماید
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:04:18   |
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
مهدی کاظمی |   1399/04/28 10:26:31   |
دیرکرد تعلق میگیرد
بله
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:07:39   |
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/28 18:10:33   |
ماده 13 )در فواصل زمانی یک ماهه موسسه اعتباری صادرکننده صورتحسابی برای دارنده کارت صادر میکند که
میتواند به صورت الکترونیکی و فیزیکی بوده و باید حداقل مشتمل بر موارد زیر باشد:
مشخصات دارنده کارت، سقف اعتبار و مانده اعتبار، مجموع مبالغ اعتبار استفاده شده و جزییات آن به تفکیک
تاریخ طی دوره زمانی یک ماهه، نرخ و میزان تسهیالت اعطایی تا سررسید، میزان جرائم و تخفیفات متعلقه،
بدهی های دارنده کارت بابت صورتحساب های قبلی، مبالغ پرداختی دارنده کارت طی دوره، نحوه بازپرداخت
مبلغ صورتحساب، مهلت پرداخت صورتحساب )7 روز تقویمی پس از تاریخ صورتحساب)
ماده 14 )اطالعات مربوط به صورتحساب های صادر شده بایستی بر اساس دستورالعمل های اعالم شده توسط بانک
مرکزی، بصورت ماهانه به سامانه مکنا اعالم گردد.
ماده 15 )چنانچه دارنده کارت ظرف مهلت پرداخت مشخص شده )7 روز تقویمی پس از تاریخ صدور صورتحساب(،
اقدام به تسویه کامل بدهی خود نماید، به مجموع مبالغ خرید سود تعلق نمیگیرد.
ماده 16 )در صورت عدم تسویه کامل بدهی طی مهلت پرداخت، مجموع بدهی دارنده کارت بابت خریدهای انجام شده
طی ماه، بصورت یک فقره تسهیالت مرابحه )نسیه دفعی یا اقساطی حداکثر 12 ماهه( برای دارنده کارت منظور
میگردد.
تبصره 1 :در صورت استفاده از نسیه دفعی، موسسه اعتباری میتواند در هر صورتحساب بخشی از بدهی دارنده کارت را
تحت عنوان حداقل مبلغ قابل پرداخت مشخص و به دارنده کارت اعالم کند. دارنده کارت موظف است این مبلغ
را تا مهلت پرداخت صورتحساب بازپرداخت نماید.
تبصره 2 :زمان اولین قسط یک ماه بعد از مهلت پرداخت خواهد بود.
ماده 17 )حداکثر نرخ سود تسهیالت اعطایی معادل حداکثر نرخ سود عقود مبادلهای بوده و از زمان خریدمحاسبه میشود.
ماده 18 )ثبت حسابداری انتقال بدهی به تسهیالت به دو صورت قابل انجام است:
1 .در مقطع صورتحساب. در این حالت در زمان صدور صورتحساب کل بدهی بصورت پیش فرض به
تسهیالت مرابحه تبدیل میگردد و در صورت تسویه بدهی تا قبل از مهلت پرداخت، کل سود تسهیالت
به دارنده کارت تخفیف داده میشود.
2 .در مقطع مهلت پرداخت. در این حالت در صورت عدم تسویه کامل بدهی انتقال به تسهیالت صورت
میگیرد.
ماده 19 )با هر پرداخت قبل از سررسید تسهیالت، موسسه اعتباری موظف است متناسب با مبلغ وصولی و زمان باقیمانده
تا سررسید، تخفیف الزم را ارائه و مبلغ وصولی را بین اصل و سود تسهیالت اعطایی تسهیم بالنسبه نماید.
ماده 21 )چنانچه دارنده کارت تمام یا بخشی از تسهیالت را در سررسیدهای مقرر عمل ننماید، موسسه اعتباری میتواند
است مبلغی را تحت عنوان وجه التزام تاخیر تادیه دین، بر اساس ضوابط و مقررات ابالغی از سوی بانک مرکزی،
متناسب با مبلغ و مدت تاخیر مطالبه نماید.
ماده 21 )اولویت تسویه بدهی دارنده کارت بابت صورتحساب های مختلف، با صورتحساب هایی است که زودتر صادر
شدهاند.
ماده 22 )عدم پرداخت به موقع بدهی اعالم شده در مهلت پرداخت طی دو ماه متوالی، بعنوان بدحسابی دارنده کارت
تلقی شده و کارت وی مسدود میشود.و تنها پس از پرداخت تمام بدهی های اعالم شده قابل فعال شدن است.
همچنین با هر پرداخت متناسب با مبلغ و زمان پرداخت، تخفیف محاسبه شده و از بدهی وی کسر میگردد.
ماده 23 )چنانچه مطالبه موسسه اعتباری ظرف مدت دو ماه از سررسید وصول نشود، موسسه اعتباری موظف است کارت
اعتباری مرابحه را مسدود نماید و امکان استفاده از مانده کارت را به حالت تعلیق درآورد. در صورتی که حداکثر
ظرف شش ماه پس از سررسید، مطالبات موسسه اعتباری وصول نشود، موسسه اعتباری ملزم به ابطال کارت
اعتباری مرابحه است.
ماده 24 )چنانچه دارنده کارت دارای کارت اعتباری مرابحه مسدود شده کلیه بدهی های سررسید شده خود را بازپرداخت
نماید، کارت وی مجدداً فعال میشود.
تبصره: چنانچه کارت اعتباری مرابحه سه بار مسدود شود، موسسه اعتباری ملزم به ابطال آن میباشد
علیرضا آزاد |   1399/04/28 19:25:16   |
بانک حساب شخص را مسدود و تا موقعی که بدهی را پرداخت نکند،از کارت نمیتواند استفاده کند.
خیر ممکن نیست.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 13:08:47   |
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود.معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:15:30   |
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود ....معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد.
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 17:23:15   |
کارت های اعتباری در واقع نوعی وام کوتاه مدت یک الی سه ماهه است. افرادی که دارای اعتبار هستند، مانند کارمندان دولتی یا بخشی خصوصی با توجه به میزان طلب خود از محل دریافتی های سنواتی و غیره می توانند از این کارت های اعتباری جهت انجام امور مالی خود اقدام کنند. این کارت های اعتباری می توانند بهره یا بدون بهره در اختیار ذینفعان قرار بگیرند.
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 23:07:25   |
کارت اعتباری مرابحه نیز یک کارت اعتباری است که برای خریدهای online می توان از آن استفاده کرد و به صورت لحظه ای معادل مبلغ تراکنش انجام شده از اعتبار کارت کاسته می شود. عملکرد آن دقیقا مشابه سایر کارت ‌های اعتباری است تنها تفاوت آن است که در صورت عدم انجام تسویه حساب در مدت تعیین شده (بازه زمانی ده روز)، بدهی مشتری در قالب یک وام با کارمزد مشخص تقسیط می شود.
محمد پوراکبری |   1399/05/02 17:47:41   |
در ابتدا ب فرد اخطار داده میشود و در صورت تکرار اقدامات قانونی صورت گرفته و حساب وی بسته میشود .
بله معمولا بهره تعلق میگیرد ک ب اصطلاح ان را دیرکرد گویند .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 18:29:46   |
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 00:55:28   |
در صورتی که بدهی را پرداخت نکند بانک کارت ان را مسدود میکند وشخص دیگر از ان کارت نمیتواند استفاده کند.
معمولا به این بدهی بهره تعلق میگیرد
محمد حسین بخت جو |   1399/05/05 00:01:36   |
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود
اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
محمد حسین بخت جو |   1399/05/05 00:01:50   |
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود.
اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
محمد حسین بخت جو |   1399/05/05 00:01:58   |
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود.و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود.
اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
محمد رحیمی |   1399/05/11 20:31:11   |
دارایی هایش را مصادره میکند
بله
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 12:32:22   |
گر با خرید زیاد بدهی زیادی ایجاد کردیم باید به فکر باز پرداخت آن باشیم وگرنه در صورت عدم پرداخت جریمه و تاخیر آن را نیز باید پرداخت کنیم
مبینا دشتی |   1399/06/06 12:32:55   |
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
تشکری |   1399/02/27 16:22:27   |
0     0
به نظرم با این کارت‌ها می‌شود هر نوع کالایی یا خدماتی را خریداری کرد و در پایان هر ماه به اندازهٔ میزان خرید و براساس توافق قبلی با بانک طی ۱۲ تا ۳۶ ماه اقساط خریداری شده را پرداخت کرد که نرخ سود تسهیلات ۱۸ درصد است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:28:30   |
0     0
بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 16:47:43   |
0     0
بدیهی است در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 19:12:28   |
0     0
اقدامات وصول مطالبات بانک ها شامل تماس تلفنی، صدور اخطاریه، اقدامات اجرایی و حقوقی است.

تقریبا تمام کارت های اعتباری دارای سود می باشند. مگر طرح های خاصی وجود داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 23:04:34   |
0     0
اخیراً دولت طرح صدور کارت‌های اعتباری کالایی را ارائه کرده است. این طرح در رسانه‌ها بازتاب نسبتاً گسترده‌ای داشته، ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. صدور کارت‌های اعتباری در جهان و ایران، پدیده جدیدی نیست. اما پس از انقلاب اسلامی و با توجه به تلاش‌ها برای حذف ربا از سیستم بانکی کشور، سیاستگذاران و محققان اقتصادی تلاش کردند گونه‌هایی از کارت‌های اعتباری را ارائه کنند که مشمول ربا نشود. یکی از این گونه‌ها، کارت اعتباری مبتنی بر عقد مرابحه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 14:34:42   |
0     0
با این کارت می توان اجناس به صورت نقد خرید و طی توافق قبلی اقساط انرا ماه به ماه پرداخت کرد و دز صوزت پرداخت نکردن به جز سود تعیین شده قبلی مقداری نیز جریمه باید پرداخت کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/04 19:55:06   |
0     0
همه کارت های اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 20:55:36   |
0     0
روال دیکته شده اکثر بانکهای ایرانی ابتدا تماس تلفنی با دارنده کارت اعتباری یا ضامن و متعهد انجام کارت ، سپس اخطار از طریق سیستم بانکی ( که خود نیز متحمل هزینه دادرسی و پستی نیز بوده ) ، و در صورت عدم واریز و انجام تعهد ابلاغیه قضایی و حقوقی می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 10:42:14   |
0     0
یکی از ابزارهای مالی استفاده از کارتهای اعتباری است که در جهت بهبود اقتصاد خانواده و همچنین در جهت تمرین پایداری اعتبار مشتریان کمک میکند کارتهای اعتباری است که البته در ایران هنوز جای خود را باز نکرده و بانکها هم برای ایجاد زیر ساخت لازم مشکلاتی دارند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/05 12:44:47   |
0     0
کارت های اعتباری در واقع نوعی بدهی یا وام کوتاه مدت یک الی سه ماهه است. افرادی که دارای اعتبار هستند، مانند کارمندان دولتی یا بخشی خصوصی با توجه به میزان طلب خود از محل دریافتی های سنواتی و غیره می توانند از این کارت های اعتباری جهت انجام امور مالی خود اقدام کنند. این کارت های اعتباری می توانند بهره یا بدون بهره در اختیار ذینفعان قرار بگیرند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 19:01:55   |
0     0
چنانچه دارنده کارت تمام یا بخشی از تسهیلات را در سررسیدهای مقرر عمل ننماید، موسسه اعتباری میتواند مبلغی را تحت عنوان وجه التزام تاخیر تادیه دین، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی، متناسب با مبلغ و مدت تاخیر مطالبه نماید.
عدم پرداخت به موقع بدهی اعلام شده در مهلت پرداخت طی دو ماه متوالی، بعنوان بدحسابی دارنده کارت تلقی شده و کارت وی مسدود میشود.و تنها پس از پرداخت تمام بدهی های اعلام شده قابل فعال شدن است. همچنین با هر پرداخت متناسب با مبلغ و زمان پرداخت، تخفیف محاسبه شده و از بدهی وی کسر میگردد.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 20:35:34   |
0     0
کارت‌های اعتباری (Credit Card) وام‌های بدون وثیقه می‌باشند. یک سری وام کوچک بدون وثیقه که محبوب‌ترین و قابل‌انعطاف‌ترین منبع اعتبار برای اشخاص است. درواقع کارت‌های اعتباری شبیه وام هستند اما صرف هزینه‌ها و نیازهای روزانه می‌شوند به‌تدریج مصرف می‌شوند نه یک‌باره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 18:37:17   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 16:15:48   |
0     0
در صورت عدم پرداخت بدهی توسط صاحب کارت اعتباری بانک اقدام به
وصول مطالبات با طی مراحل قانونی می نماید.
همچنین به بدهی شخص که توسط کارت اعتباری ایجاد شده بهره تعلق می گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 18:30:41   |
0     0
ک کارت پلاستیکی که روی آن نام صاحب کارت و شماره اش ثبت شده و پشت آن نوار مغناطیسی حاوی اطلاعات مهم شخص است، اینک به یک وسیله مهم کسب و کار و تجارت –تجارت الکترونیک- تبدیل شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر،داشتن کارت اعتباری به این معناست که مؤسسات یا بانک هایی وجود دارند که به افراد اعتبار می دهند و براساس این اعتبار فرد می تواند بدون این که پول نقد بپردازد کالایی را خریداری کند و از این امکان برخوردار شود که به جای آن که هزینه کالا را همان آن بپردازد، به مرور زمان و به اقساط آن را بپردازد. به عبارتی پرداخت پول به فروشنده با شرایط آسان تر برای مشتری تضمین می شود و به پولی که به عنوان اعتبار نزد بانک است نیز دست نمی خورد. در ایران بیشتر بانک هایی که مردم با آنها زیاد سر وکار دارند، کارت اعتباری نمی دهند. در حال حاضر کاربرد بیشتر کارت های بانکی تنها به استفاده از باجه های خودپرداز محدود می شود و این کارت ها بسیاری از ویژگی های کارت های اعتباری را ندارد.

این که فردی با نشستن پشت رایانه کالای مورد نظرش را انتخاب کند و با فشاردادن دکمه ای هزینه آن را بپردازد و یا با رایانه بلیت هواپیما و قطار و اتوبوس تهیه کند و یا خودرویی کرایه کند و یا هتل رزرو کند و ... از مزایای داشتن کارت اعتباری است. برخی از کشورهای جهان این روش رایجی برای استفاده از کالا و خدمات است. به این ترتیب که فرد با ارائه شماره کارت اعتباری اش به شرکت های ارائه کننده خدمات مربوط به کارت های اعتباری، هزینه کالا و خدمات را از طریق آنها به فروشندگان پرداخت می کنند.

کارت اعتباری چگونه کار می کند؟

اولین کارت های اعتباری جهان که با آنها می شد در بده بستان ها و هنگام خرید از فروشگاه ها پول جابه جا کرد توسط شرکت ها به وجود آمدند. این شرکت ها که هنوز هم در جهان به فعالیتشان ادامه می دهند از مشتریانشان مبلغ عضویت سالانه دریافت می کنند و هر چند مدت یک بار برای آنها صورت حساب می فرستند. اما بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 09:19:10   |
0     0
در صورت عدم پرداخت اقساط کارت اعتباربانکی توسط شما به عنوان وام گیرنده اصلی بانک علیه ضامن های شما اقدام می کند و امکان اینکه حسابهای دیگر شما در سایر بانکها نیز توقیف شود وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 11:22:47   |
0     0
کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی که به صورت روزمره با ان ها سرو کار داریم زمانی شکل گرفتند که بانک ها پی بردند که لازم است سیستم های مالیشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند تا مشکلی پیش نیاید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 18:22:59   |
0     0
- در صورت عدمپرداخت بدهی توسط صاحب کارت اعتباری بانک چه اقدامی انجام مب دهد؟ موسسه اعتباری پس از اخطار می تواند طبق دستورالعمل قراداد می تواند از ضامنین کسر کند. همچنین در صورت تاخیر می تواند مبلغی تحت عنوان وجه التزام و تاخیر تادیه دین دریافت کنند

- آیا ممکن است به بدهی شخص که توسط کارت اعتباری ایجاد شده بهره تعلق گیرد، اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/31 15:58:02   |
1     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود.معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/02 21:20:08   |
0     0
نحوه پرداخت صورتحساب و پرداخت
در پایان هرماه صورتحساب مشتری برای آگاهی از میزان بدهی ارسال می‌گردد. دارنده کارت مکلف است چنانچه صورت‌حساب را تا 3 روز پس از پایان هر دوره (یک ماه) دریافت نکرده باشد، مراتب را شخصاً از نزدیک‌ترین شعبه بانک و یا مرکز تماس کارت اعتباری پیگیری کند.
مهلت اعتراض به صورت‌حساب، حداکثر 3 روز پس از صدور صورت‌حساب است. رسیدگی به اعتراض و پاسخ‌گویی به دارنده کارت حداکثر ظرف 2 روز کاری انجام می‌پذیرد.
چنانچه بانک، اعتراض دارنده کارت را قابل‌قبول بداند، موظف است صورت‌حساب را اصلاح و برای دارنده کارت ارسال کند. مشتری متعهد است در موعد مقرر نسبت به پرداخت بدهی مطابق با صورت‌حساب اقدام و در صورت تأیید اعتراض علاوه بر اصلاح صورت‌حساب در دوره آتی، مبالغ مورد اعتراض به‌حساب ایشان واریز می‌شود.
صورتحساب به چند روش در اختیار مشتری (دارنده کارت) قرار می‌گیرد:
الف) ارسال به پست الکترونیک (ایمیل) معرفی‌شده از سوی مشتری
ب) مراجعه به سایت بانک ملی ایران بخش کارت اعتباری، منوی صورتحساب کارت اعتباری
ج) مراجعه به نشانی اینترنتیwww.bmicc.ir
د) با مراجعه به شعب بانک و درخواست دریافت صورتحساب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/03 20:01:29   |
0     0
بدیهی است در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود.
تقریبا تمام کارت های اعتباری دارای سود می باشند. مگر طرح های خاصی وجود داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 23:05:22   |
0     0
در صورت عدمپرداخت بدهی توسط صاحب کارت اعتباری بانک می تواند از ضمانت آن استفاده نماید و مبلغ بهره و یا خسارت در قرارداد از پیش تعیین شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/08 13:08:22   |
0     0
یکی از ابزارهای مالی استفاده از کارتهای اعتباری است که در جهت بهبود اقتصاد خانواده و همچنین در جهت تمرین پایداری اعتبار مشتریان کمک میکند کارتهای اعتباری است که البته در ایران هنوز جای خود را باز نکرده و بانکها هم برای ایجاد زیر ساخت لازم مشکلاتی دارند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/10 01:23:48   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود.
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 13:39:44   |
0     0
-چنانچه دارنده کارت تمام یا بخشی از تسهیلات را در سررسیدهای مقرر عمل ننماید، موسسه اعتباری میتواند مبلغی را تحت عنوان وجه التزام تاخیر تادیه دین، بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی بانک مرکزی، متناسب با مبلغ و مدت تاخیر مطالبه نماید.
-معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/14 12:45:08   |
0     0
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام میدهد حال اگر شخص بدهی خود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه می نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 15:21:37   |
0     0
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام میدهد حال اگر شخص بدهی خود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه مینماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 12:49:49   |
0     0
درصورت پرداخت بدهی توسط صاحب کارت اعتباری بانک می تواند از ضمانت ان استفاده نمایید ومبلغ بهره یا خسارت از شخص دیافت نمایید
معمولا به بدهی ایجاد شده دراثر کارت های اعتباری بهره تعلق می گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:28:52   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 01:15:27   |
0     0
در صورتی که دارنده کارت ظرف مهلت پرداخت مشخص شده اقدام به تسویه کامل بدهی خود نماید، به مجموع مبالغ خرید سود تعلق نمیگیرد.
در صورت عدم تسویه کامل بدهی طی مهلت پرداخت، مجموع بدهی دارنده کارت بابت خریدهای انجام شده طی ماه، بصورت یک فقره تسهیلات برای دارنده کارت منظورمیگردد.در صورت عدم پرداخت طی دو ماه کارت مسدود میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 23:48:02   |
0     0
در صورت عدم پرداخت اقساط کارت اعتباربانکی توسط شما به عنوان وام گیرنده اصلی بانک علیه ضامن های شما اقدام می کند و امکان اینکه حسابهای دیگر شما در سایر بانکها نیز توقیف شود وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/18 11:38:22   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود ....معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:37:18   |
0     0
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام میدهد حال اگر شخص بدهی خود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه مینماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:13:26   |
0     0
بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 21:32:41   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/18 23:11:23   |
0     0
یکی از ابزارهای مالی استفاده از کارتهای اعتباری است که در جهت بهبود اقتصاد خانواده و همچنین در جهت تمرین پایداری اعتبار مشتریان کمک میکند کارتهای اعتباری است که البته در ایران هنوز جای خود را باز نکرده و بانکها هم برای ایجاد زیر ساخت لازم مشکلاتی دارند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 14:32:55   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تاییدیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند
اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 19:49:36   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 10:18:49   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود ....معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/20 13:58:25   |
0     0
در صورت عدم تعهد استفاده کننده از کارت اعتباری بانک ضمن افزودن بهره ، آن بدهی را تبدیل تسهیلات اقساطی نموده و در صورت عدم ایفای تعهدات اقدام به روی وثایق و تضامین آغاز خواهد شد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:44:24   |
0     0
بدیهی است در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 18:59:10   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 22:53:49   |
0     0
استفاده از کارت‌های اعتباری می‌توان خریدهای روزمره خود را تا سقف محدودی که از قبل با بانک‌ توافق شده است، انجام داد. مبلغ خرید، به‌عنوان بدهی به حساب کارت اعتباری شما اضافه می‌شود، که برای بازپرداخت آن در آینده، شما دو راه پیش‌رو خواهید داشت؛ راه اول این است که در زمان تعیین شده مبلغ بدهی خود را به‌صورت یکجا بپردازید. در این‌صورت هیچ نوع بهره‌ای برای بدهی خود نمی‌پردازید. در راه دوم این امکان وجود دارد که مبلغ بدهی به‌صورت قسط‌هایی با مبلغ اندک، در طی زمان و به‌صورت ماهانه پرداخت شود. در این حالت شما مجبور خواهید بود تا علاوه بر اصل پول، مبلغی را تحت عنوان بهره (که معمولا بیشترین مقدار آن در آمریکا ۲۹ درصد در یکسال است) بپردازید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 19:41:51   |
0     0
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/25 23:12:30   |
0     0
کارت اعتباری دونوع می باشد تقسیط پذیر وتقسیط نا پذیر کارتی که تا سقف کارت می تواند خرید کند وبعد از ان قسط بندی می‌شود تقسیط ناپذیز وکارتی که تادسقف کارت استفاده بعد با پرداخت سود سقف کار دوباره شارژ می شود به اندازه ی همان مبلغ کارت تقسیط پذیر نام دارد کارت بانکی که مخصوص حسب هر شخص می باشد که با توجه به پولی که مشتری در حسابش واریز می کند می تواند با ان خرید انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:35:11   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/26 19:54:00   |
0     0
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام میدهد حال اگر شخص بدهی خود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه مینماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 21:03:26   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 21:55:19   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
کارت اعتباری دونوع می باشد تقسیط پذیر وتقسیط نا پذیر کارتی که تا سقف کارت می تواند خرید کند وبعد از ان قسط بندی می‌شود تقسیط ناپذیز وکارتی که تادسقف کارت استفاده بعد با پرداخت سود سقف کار دوباره شارژ می شود به اندازه ی همان مبلغ کارت تقسیط پذیر نام دارد کارت بانکی که مخصوص حسب هر شخص می باشد که با توجه به پولی که مشتری در حسابش واریز می کند می تواند با ان خرید انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:03:45   |
0     0
کارت اعتباری چگونه کار می کند؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 23:40:50   |
0     0
کارت اعتباری نوعی وام است که از طریق بانکها به افراد برای خرید کالا می دهند کارت اعتباری دونوع می باشد تقسیط پذیر وتقسیط نا پذیر کارتی که تا سقف کارت می تواند خرید کند وبعد از ان قسط بندی می‌شود تقسیط ناپذیز وکارتی که تادسقف کارت استفاده بعد با پرداخت سود سقف کار دوباره شارژ می شود به اندازه ی همان مبلغ کارت تقسیط پذیر نام دارد کارت بانکی که مخصوص حسب هر شخص می باشد که با توجه به پولی که مشتری در حسابش واریز می کند می تواند با ان خرید انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/28 11:03:10   |
0     0
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند
در زمان تسویه باید پرداخت شود در صورت عدم پرداخت بدهی به شخص اخطار میدهند و بدهی به تسهیلات تبدیل میشود
بله بهره تعلق میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 16:05:43   |
0     0
معمولا برای دریافت کارت اعتباری شخص وثیقه قرار میدهد و اگر در پرداخت بدهی کوتاهی کند وثیقه ضبط خواهد شد...
بله معمولا بهره تعلق میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 17:37:50   |
0     0
در صورتی که دارنده کارت اعتباری ظرف مهلت پرداخت مشخص شده اقدام به تسویه کامل بدهی خود نماید، به مجموع مبالغ خرید سود تعلق نمیگیرد.
در صورت عدم تسویه کامل بدهی طی مهلت پرداخت، مجموع بدهی دارنده کارت بابت خریدهای انجام شده طی ماه ، بصورت یک فقره تسهیلات برای دارنده کارت منظورمیگردد.
در صورت عدم پرداخت طی دو ماه کارت مسدود میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 07:37:23   |
0     0
درصورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود. واگر باز هم پرداخت نکند اقدانات قانونی علیه او انجام میشود.
کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند واگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:57:46   |
0     0
کارت‌های اعتباری (Credit Card) وام‌های بدون وثیقه می‌باشند. یک سری وام کوچک بدون وثیقه که محبوب‌ترین و قابل‌انعطاف‌ترین منبع اعتبار برای اشخاص است. درواقع کارت‌های اعتباری شبیه وام هستند اما صرف هزینه‌ها و نیازهای روزانه می‌شوند به‌تدریج مصرف می‌شوند نه یک‌باره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 18:31:14   |
0     0
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر ، مبلغی به عنوان وجه التزام تأخیر تادیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می شود کارتهای اعتباری دارای کارمزد هستند که در زمان تسویه کارت باید پرداخت شوند و اگر بدهی کارت اعتباری در زمان مشخص شده پرداخت نشود بدهی تبدیل به تسهیلات می شود.
بله معمولا بهره تعلق میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 22:58:01   |
0     0
بزرگترین سیستم های کارت اعتباری توسط بانک ها رواج پیدا کردند. در این سیستم ها این بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالشان را به هم متصل کنند تا مردم عادی به راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:01:55   |
0     0
به جای حمل ارز در سفرهای خارجی از کارت اعتباری استفاده کنند، مجبور نباشند پول نقد با خود جابه جا کنند و دائم مراقب سرقت از جیب یا کیفشان باشند و یا از تقلبی بودن پول ها بترسند یا خطر اختلاس کاهش یابد و دولت هر سال مجبور نباشد هزینه زیادی را صرف چاپ اسکناس کند، همه از مزایای کارت اعتباری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 22:26:52   |
0     0
ابتدا به فرد اخطار داده مى شود واگر پرداخت صورت نگیرد اقدامات قانونى صورت مى گیرد وجریمه وتاخیر تائیدیه براى مراحل جدید صدور کارت صورت مى گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 22:55:08   |
0     0
کارت اعتباری یا creditcardکارتی است برای خرید که فرد بعد ازخرید درمدت معین باید ان راشارژِ کند اگر کارت درموعد معین شارژ نگردد برای ان جریمه درنظر گرفته میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:58:57   |
0     0
بانک آن شخص را که تاخیر در پرداخت بدهی دارد راجریمه میکند.
در صورتی به آن بهره تعلق می گیرد که مبلغ بدهی ایجاد شده طی اقساط و دیر پرداخت شود‌
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/01 15:50:20   |
0     0
بدیهی است در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسیدهای مقرر، مبلغی به‌عنوان وجه التزام تأخیر تأدیه بر اساس مقررات به مانده تسهیلات اضافه می‌شود
• چنانچه مطالبات بانک ظرف مدت 2 ماه پس از تاریخ سررسید تسهیلات، وصول نشود، کارت موقتاً مسدود شده و امکان استفاده از میزان اعتبار باقیمانده آن به حالت تعلیق درآمده و بانک مراتب را به دارنده کارت اعلام می‌نماید.
• درصورتی‌که حداکثر ظرف مدت 6 ماه پس از سررسید تسهیلات، مطالبات بانک از دارنده کارت وصول نشود، کارت ابطال و انجام اقدامات مقتضی به‌منظور وصول مطالبات صورت می‌پذیرد.
• درصورتی‌که بنا به دلایل ذکرشده در موارد بالا، کارت 3 بار مسدود شود، کارت ابطال و انجام اقدامات مقتضی به‌منظور وصول مطالبات صورت می‌پذیرد.
_بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/01 17:55:29   |
0     0
مبلغ مورد بدهی به صورت تسهیلات همراه با سود در دین دارنده ی کارت قرار میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 18:38:26   |
0     0
کارت اعتباری بدین صورت کار میکند که شخص بخشی از دارایی خود را بعنوان ضمانت نزد بانک قرار می دهد و بانک برای شخص حساب اعتباری باز میکند و کارت اعتباری به او تحویل میدهد .
در زمان تسویه باید پرداخت شود در صورت عدم پرداخت بدهی به شخص اخطار میدهند و بدهی به تسهیلات تبدیل میشود
بله بهره تعلق میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 18:43:06   |
0     0
کارت اعتباری بدین صورت کار میکند که شخص بخشی از دارایی خود را بعنوان ضمانت نزد بانک قرار می دهد و بانک برای شخص حساب اعتباری باز میکند و کارت اعتباری به او تحویل میدهد .
در زمان تسویه باید پرداخت شود در صورت عدم پرداخت بدهی به شخص اخطار میدهند و بدهی به تسهیلات تبدیل میشود
بله بهره تعلق میگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:16:14   |
0     0
کارت های اعتباری در واقع نوعی بدهی یا وام کوتاه مدت یک الی سه ماهه است. افرادی که دارای اعتبار هستند، مانند کارمندان دولتی یا بخشی خصوصی با توجه به میزان طلب خود از محل دریافتی های سنواتی و غیره می توانند از این کارت های اعتباری جهت انجام امور مالی خود اقدام کنند. این کارت های اعتباری می توانند بهره یا بدون بهره در اختیار ذینفعان قرار بگیرند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:55:11   |
0     0
در این سیستم ها بانک است که کارت صادر می کند و هر یک از دارندگان کارت اعتباری نزد بانک ها حساب دارند. بانک ها هم برای دارندگان کارت اعتباری صورتحساب می فرستند و در صورتی که فرد در حسابش پول یا اعتبار کافی نداشته باشد از او می خواهند که حسابش را تکمیل کند. ولی مشهورترین کارت های اعتباری در سطح ملی و سپس بین المللی زمانی شکل گرفتند که بانک ها به این نتیجه رسیدند که لازم است سیستم های مالی شان را به هم متصل کنند تا مردم عادیبه راحتی بتوانند با کارت اعتباری از همه جا خرید کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/07 08:53:03   |
0     0
کارت اعتباری در برابر کارت بانکی
پیش از این تصور می‌شد برای انجام بعضی از تراکنش‌ها نیازمند کارت اعتباری هستید مثل اجاره اتومبیل یا خریدهای آنلاین و اینکه تصور می‌شد این کارت‌ها برای سفر به این دلیل که دیگر نیازی به حمل پول نقد یا دسته چک نیست، امن‌تر و کاراتر هستند.
بعضی می‌گویند کارت‌های اعتباری خرید‌ را تضمین می‌کنند و درخواست بازپس‌گیری و بازگشت پول را ساده‌تر خواهند کرد. شما باید به دقت اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را مطالعه کنید تا مزایای آن را متوجه شوید.
کارت‌های بانکی خدمات مشابهی را بدون نیاز به قرض گرفتن پول برای تکمیل تراکنش ارائه می‌دهند، اگرچه کارت‌های بانکی همیشه حمایت‌های مشتری مشابهی با کارت‌های اعتباری ندارند.
انتخاب استفاده از کارت‌های اعتباری یا کارت‌های بانکی دشوار است. پیش از انتخاب تحقیقات لازم را انجام دهید تا گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 14:11:31   |
0     0
شخص برای دریافت کارت اعتباری باید ضمانتی نزد بانک قرار دهد که بانک درصدی از این ضمانت را به شخص وام می دهد حال اگر شخص بدهی تود را پرداخت نکند بانک از ضمانت شخص بدهی او را تسویه می کند
معمولا به بدهی های ایجاد شده در اثر کارت اعتباری بهره نیز تعلق میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/08 20:17:45   |
0     0
به فرد اخطار داده میشود،اگر اقدامی صورت نگرفت حساب او بسته میشود و از طریق قانون با وی برخورد میشود.
در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات در سررسید،مبلغی به عنوان دیرکرد به تسهیلات اضافه میشود که باید پرداخت شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 12:57:18   |
0     0
در صورتی که دارنده کارت اعتباری ظرف مهلت پرداخت مشخص شده اقدام به تسویه کامل بدهی خود نماید، به مجموع مبالغ خرید سود تعلق نمیگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:15:16   |
0     0
در صورت عدم پرداخت در موعد مقرر به فرد اخطار داده میشود .و اگر بازهم پرداخت نکند اقدامات قانونی علیه او انجام می شود.معمولا به بدهی ایجاد شده بر اثر کارت های اعتباری بهره تعلق میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics