تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چطور پس انداز کنیم؟

اگر جریان نقدی خود را محاسبه یا بودجه ای تعیین کرده اید و حالا می‌بینید که پولتان کم آمده است افراد زیادی در جور کردن دخل‌وخرجشان با مشکل مواجه هستند و فقط به این فکر می‌کنند که برای شروع پس انداز، پول کافی ندارند.

در چنین شرایطی امید خود را از دست ندهید. کورسوی چراغی در آخر این تونل روشن است. چند تغییر ساده در سبک زندگی روزانه و عادات خرج کردنتان می‌تواند به پس انداز بهتر و بیشتری منجر شود. همین‌طور از طریق جادوی ترکیب پول، پس اندازهای به ظاهر کوچک می‌توانند در طول زمان بزرگ شوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قبل از ادامه کار به این سوال پاسخ دهید: فکر می‌کنید که نمی‌توانید این پول اضافی را بیابید و شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید؟

در ادامه به راه های پس انداز پول اشاره می‌کنیم که می‌توانید پس انداز کردن پول را از همین امروز شروع کنید. برای روشن تر شدن قضیه، تخمین های محافظه کارانه، بدون در نظر گرفتن تاثیر ترکیب سود یا سود پول، برای نشان دادن پس اندازهای انباشته شده در طول زمان به کار گرفته می‌شوند. اگر با نرم افزار اکسل کار می‌کنید یا ماشین حساب مالی دارید خودتان محاسباتی انجام دهید تا ببینید که پس اندازهای کوچک چگونه می توانند از طریق قدرت ترکیب رشد کنند.

 

راه های پس انداز پول

1 – ابتدا بدهی هایی که به خودتان دارید، پرداخت کنید.

کار خود را با ایجاد یک سپرده پس انداز خودکار که وجه آن از حساب واریز حقوقتان برداشت می‌شود، آغاز کنید. برای این کار کافیست به بانکتان مراجعه کرده، حساب آنلاین یا اینترنتی خود را فعال کنید. بعد از فعال شدن وارد حساب خود شوید و در قسمت انتقال وجه یک دستور انتقال وجه خودکار ایجاد کنید که هر ماه در روزی به خصوص (مثلاً یک روز بعد از واریز حقوق) مبلغ مشخصی (حداقل ده درصد از حقوق ماهیانه) به حساب دیگر شما که به قصد پس انداز و سرمایه گذاری افتتاح کردید، واریز شود.

 

اگر مشارکت ها به صورت خودکار باشند، مجبور نخواهید بود تا حتی راجع به آن پول فکر کنید و احتمالا دلتان هم برای پول نازنینتان تنگ نخواهد شد. چرا که شما می دانید آن پول برای آینده شما حیاتی است.

 

توجه کنید پولی که در حسابهای بانکی پس انداز می‌شود حتی اگر به صورت سپرده بانکی درآید حداکثر چیزی در حدود ۲۰ درصد سود سالیانه در پی خواهد داشت و این سود هم فقط به اصل سپرده شما تعلق می‌گیرد، نه سود سپرده.

 

بهتر است با نمایندگی چندین شرکت بیمه ای تماس بگیرید و از آن ها در مورد مزایای بیمه عمر، سودی که پرداخت می‌کنند و شرایط  بیمه های عمر بپرسید. خوب است بخشی از پس اندازتان را در بیمه های عمر سرمایه گذاری کنید. این بیمه ها جایگزین خوبی برای پس اندازهای غیرضروری و بلندمدت هستند و چون پس انداز شما از قاعده بهره مرکب هم بهره مند می‌شود، بنابراین بعد از گذشت سی سال شما حداقل تا ده برابر پس اندازتان عایدی خواهید داشت

 

 ۲ – بودجه ای تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

مطالعات نشان می‌دهند افرادی که بودجه این برای خود تنظیم می‌کنند نسبت به کسانی که بودجه بندی نمی‌کنند، وضعیت مالی سالم تری دارند. زیرا آن دسته از افراد که برنامه بودجه بندی شده دارند، از ابتدا از میزان آگاهی مالی بیشتری برخوردار هستند. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که نسبت به مخارج خود هوشیارتر باشند و طبق استانداردهای مالی زندگی کنند. بدون داشتن یک بودجه اصولی، مردم وقت خود را تلف می‌کنند و نتایج بدتری هم می‌گیرند. حتی اگر شما گهگاهی به یاد اهدافتان می‌افتید، بهتر است تا بودجه ای برای خود بسازید و نسبت به آنچه خرج می‌کنید آگاه باشید، تا اینکه همه چیز را به دست شانس  بسپارید.

 

۳ – برنامه بیمه سلامتی که شرکتتان ارائه می‌کند بررسی کنید.

برخی شرکتها مزایای بیمه ای خاصی برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند. اگر شما برای استفاده از بیمه سلامت شرکت خود پولی پرداخت می‌کنید، ممکن است قادر باشید تا بیمه سلامت دیگری با مزایای بیشتر و هزینه کم تر پیدا کنید. بالاتر از همه اینها، اطمینان حاصل کنید که پوشش کافی برای خودتان و وابستگانتان در اختیار دارید. برخی بیمه ها که هزینه کمتری بابت حق بیمه سلامت دریافت می‌کنند، ممکن است پوشش کافی برای درمان بیماری ها نداشته باشند و در یک شرایط وخیم هزینه بیشتری روی دست شما بگذارند.

 

۴ – تا جایی که می‌توانید هرگونه پاداش، بازپرداخت مالیات، کادوی نقدی و سایر پول های بادآورده را پس انداز کنید.

به خود متعهد شوید که کلیه دریافتی های خارج از برنامه را به حساب پس انداز واریز کنید. مثلاً اگر پاداش یا فوق العاده دریافت کردید. سعی کنید تا به چنین درآمدی با عنوان پول بادآورده که می‌تواند پس اندازهای دراز مدت شما را تقویت کند نگاه کنید. اگر وامی با بهره بالا دارید، پرداخت آن را از طریق پول های بادآورده در نظر بگیرید. البته شاید نتوانید همه این درآمدهای پیش بینی نشده را پس انداز کنید، ولی هر مقدار کوچکی هم که کنار می گذارید، چشم انداز مالی شما را تقویت خواهد کرد.

 

۵ – تغییرات منزل خود را در نظر بگیرید.

هزینه های مربوط به اجاره مسکن بزرگترین هزینه های ماهانه برای بیشتر افراد هستند. پس اینجا مکان مناسبی است تا هزینه هایتان را کاهش دهید. اگر مستاجر هستید، می‌توانید به نقل مکان به یک خانه دیگر با اجاره کمتر یا داشتن هم خانه جدی تر فکر کنید. اگر صاحب خانه هستید و در برجی زندگی می‌کنید که هزینه شارژ ماهیانه زیادی بابت مخارجی نظیر استخر و سونا و سالن بدنسازی مجموعه پرداخت می‌کنید که استفاده ای برای شما ندارند، خانه خود را عوض کنید. بسته به متغیرهای موجود، پس انداز شما می‌تواند به چند صد هزار تومان در ماه برسد.

 

۶ – تعرفه موبایل خود را بررسی کنید.

مصرف ماهانه خود را دوباره چک کنید. شاید به بسته های تماس، پیامک، اینترنت و دیتای نامحدود اصلا نیازی نداشته باشید و بتوانید از یک تعرفه ارزان تر که خواسته هایتان را برآورده می‌کند استفاده کنید. سعی کنید از اپلیکیشن های پیام رسان رایگان مثل تلگرام و وایبر به جای پیامک و از اینترنت محل کار و منزل به جای اینترنت موبایل استفاده کنید. این می‌تواند در ماه تا ۱۰ هزار تومان به پس انداز شما کمک کند

.

person holding iPhone

 

۷ – خدمات تلفن و اینترنت خانه خود را بررسی کنید.

درست مثل مثال بالا، ممکن است بتوانید با تغییر اپراتور اینترنت پر سرعت از پکیج ارزان تر اپراتور جدید استفاده کنید. اگر زیاد اهل تلویزیون نیستید شاید بتوانید با انتخاب یک سرویس مناسب و مقرون به صرفه اینترنت از شر تلفن ثابت یا تلویزیون  و ماهواره خلاص شوید.

 

۸ – مصرف انرژی خود را کاهش دهید.

دین خود را به محیط زیست ادا کنید و از این طریق مقداری هم پول پس انداز کنید. اگر هوا سرد است، درجه ترموستات را کم کنید و لباس اضافه بپوشید. درجه دمای آب گرم‌کن خود را از استاندارد ۷۵ روی ۶۵ تنظیم کنید. وقتی در اتاق نیستید چراغ ها را خاموش نمایید. وقتی با کامپیوتر کار نمی‌کنید آن را کاملا خاموش نمایید، کامپیوترها در حالت sleep هم به همان اندازه حالت معمولی برق مصرف می‌کنند. با ایجاد چند تغییر، راه های زیادی برای کاهش مبلغ قبوض وجود دارد.

 

۹ – از خرید های بدون فکر اجتناب کنید.

با نفس خود برای خرج کردن پول سر چیزهایی که از قبل برای خرید آنها برنامه ای نداشتید، مبارزه کنید. برای خودتان قانون بگذارید که بدون تهیه لیست خرید از خانه خارج نشوید و قبل از هر خرید بدون برنامه ریزی یک روز صبر کنید. پس از یک روز، ممکن است تصمیم بر این بگیرید که واقعا به آن بازی کامپیوتری یا تی شرت جدید احتیاجی ندارید. اگر تصمیمتان بر خرید بود، سعی کنید ببینید که از چه راه های دیگری می‌توانید پس انداز کنید که همچنان به بودجه خود پایبند باقی بمانید. ما مطمئنیم پس انداز از محل حذف خرید های آنی و بدون فکر حداقل ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

 

۱۰ – ناهارتان را به محل کار ببرید.

شما با بردن ناهار از خانه به طور میانگین می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ تومان در روز صرفه جویی و پس انداز کنید. مطمئنا غذای باقی مانده از شب قبل را می توان برای ناهار روز بعد مصرف کرد. با این کار ورای پس انداز پول، احتمالا شما غذای سالم تری هم میل می‌کنید. (پس انداز با این روش ۵۰۰۰ هزار تومان به ازای هر روز کاری و یا ۱۰۰ هزار تومان در ماه)

 

و این لیست همچنان ادامه دارد

همانطور که می‌بینید بودجه بندی و برنامه ریزی، نخستین گام برای شروع پس انداز است. با این کار ما نشان دادیم که اگر قدری متعهدانه‌تر نسبت به خود رفتار کنید، می‌توانید مبلغ قابل توجهی از هزینه های خود را کاهش دهید و آن را پس انداز کنید. راه های پس انداز پول زیادی پیش روی شما هست، فقط باید به آنها توجه کنید

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 12:17:11   |
0     0
برای اینکه بتوان قسمتی از درآمد را پس انداز نمود باید برای آن برنامه ریزی کرده و طبق آن عمل کرد. گاهی نیاز است برخی هزینه ها را کاهش داد و در مقابل مبلغ اصل را در جایی پس انداز نمود.

- آیا برنامه ای را می توانید برای پس انداز کردن طرح ریزی نمایید؟
- چند راهکار جهت پس انداز نمودن می توانید نام ببرید؟
- در این رابطه تا بحال تجربه ی موفقی داشته اید؟!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 16:46:10   |
راهکارهای پس انداز عبارتند از: ایجاد یک شماره حساب برای پس انداز ، گرفتن نام کاربری و رمز ورود برای انتقال وجه اینترنت ، بودجه بندی هزینه ها، هزینه و برنامه بیمه سلامت محل کارتان را بررسی کنید، هرگونه پول های پاداش و باداورده را پس انداز کنید، چیزهای اضافی مانند دیتا نامحدکد را برروی موبایل خود که به آن احتیاج ندارید را حذف کنید.
روح اله خزاعی |   1399/04/07 08:13:47   |
0     0
برای اینکه بتوانیم مخارج خود را پس انداز کنیم و یا نسبت به میزان پس انداز خود دقت کنیم این نکته ضروری است که هرگونه تغییر در سبک زندگی خود هزینه های زیادی را به دنبال دارد. این هزینه ها فقط مالی نیستند بلکه باید از خواسته ها و عادات روزمره زندگی خود و نشست و برخواست با سایر دوستان و گروه ها و چگونگی رفتار با سایرین و همچنین میزان وقت گذاشتن برای امور عادی زندگی هم هزینه کرد. این موضوع هرچند به زبان ساده است ولی بسیار پیچیده و بعضا مشکل می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 14:01:32   |
0     0
مخارجتان را ثبت کنید ، بودجه را تنظیم کنید ،برنامه ای برای پس انداز طراحی کنید،
الویت های خود را تعیین کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/26 13:40:46   |
0     0
بله صد درصد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:33:40   |
0     0
مخارجتان را ثبت کنید ، بودجه را تنظیم کنید ،برنامه ای برای پس انداز طراحی کنید،
الویت های خود را تعیین کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:38:49   |
0     0
راهکارهای پس انداز عبارتند از: ایجاد یک شماره حساب برای پس انداز ، گرفتن نام کاربری و رمز ورود برای انتقال وجه اینترنت ، بودجه بندی هزینه ها، هزینه و برنامه بیمه سلامت محل کارتان را بررسی کنید، هرگونه پول های پاداش و باداورده را پس انداز کنید، چیزهای اضافی مانند دیتا نامحدکد را برروی موبایل خود که به آن احتیاج ندارید را حذف کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics