تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ریسک سرمایه گذاری

احتمالا شما نیز در زندگی خود با افرادی مواجه شده اید که از خوردن فست فود در بیرون از منزل اجتناب می کنند. آنها معتقدند احتمال دارد فست فود در شرایطی غی بهداشتی تهیه شده و برای سلامتی شان مضر باشد . ولی همین افراد در بسیاری از مواقع در وسایل نقلیه از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند. این درحالی است که سالانه تعداد زیادی از مردم عزیز کشورمان نبستن کمربند ایمنی جان خود را از دست میدهند. چرا چنین تناقضی در رفتار این گونه افراد وجود دارد؟ چرا این افراد ریسک نیستن کمربند ایمنی را می پذیرند ولی از پذیرش ریسک خوردن فست فود اجتناب می کنند؟ چنین رفتاری در سرمایه گذاری ها نیز مشاهده می شود.

گاهی اوقات افراد در سرمایه گذاری های خود از ریسکهای مهمی چشم پوشی می کنند که مانند نبستن کمربند ایمنی به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و در نتیجه گاهی اوقات به خاطر پذیرفتن این گونه ریسک ها به ورشکستگی کشیده می شوند شما هر جایی که بروید و هر کاری که انجام دهید. با ریسک مواجه هستید. گاهی اوقات این ریسک آشکار و البته گاهی نیز پنهان می باشد به عنوان مثال بسیاری از افراد از مسافرت با هواپیما می ترسند چون این ریسک وجود دارد که با سقوط هواپیما جان خود را از دست بدهنام. ولی حقیقت این است که آمارها نشان می دهد که مسافرت با هواپیما بسیار ایمن تر از رانندگی کردن در جاده است. ولی چرا ریسک مسافرت با هواپیما بسیار بیشتر از رانندگی در جاده به نظر می رسد؟ چون با سقوط هواپیما چند صد نفر جان خود را از دست می دهند و این امر در رسانه ها بازتاب بدر گسترده ای دارد. در حالی که هر چند سال یکبار ممکن است یک پرواز شر کشور دچار چنین حادثهای شود. ولی رسانه ها روی این امر مانور زیادی نمی دهند که سالیانه هزاران نفر به خاطر رانندگی در جاده جان خود را از دست می دهند. بنابراین همیشه باید با نگاهی واقع بینانه به میزان بزرگی ریسکهای ی که در زندگی با آن مواجه می شویم؛ بنگریم دیگر در رابطه با این مثال این است که تصمیم عاقلانه در مسافرت کردن چیست؟ آیا به خاطر ریسک بزرگ رانندگی کردن در جاده کنیم، قطعا این طور نیست. راهکار عاقلانه این است خود را به کار گیریم تا ریسک این کار را کاهش دهیم، معاینه فنی خودرو قبل از مسافرت، بستن کمربند ایمنی و مهم تر از همه ایمن رانندگی کردن و رعایت مقررات رانندگی از جمله کارهای ی است که به منظور کاهش ریسک رانندگی در جاده باید انجام دهیم این دو نکته در هر گونه سرمایه گذاری نیز باید در نظر گرفته شود. یعنی از طرفی باید با نگاهی واقع بینانه به میزان ریسک موجود در هر سرمایه گذاری نگریسته شود و از طرف دیگر نیز اقدامات لازم برای کاهش ریسک سرمایه گذاری ها صورت پذیرد. اگر شما به دنبال این باشید که از هر گونه ریسکی در سرمایه گذاری خود اجتناب کنید و در شرایطی کاملا مطمئن و بدون ریسک اقدام به سرمایه گذاری کنید، احتمالا شما در زندگی مالی خویش موفق نخواهید بود. شما هیچ گاه نباید به دنبال حذف ریسک از زندگی خود باشید؛ چون این کار نشدنی است. بلکه باید اقدامات لازم را برای کاهش ریسک انجام دهید هر سرمایه گذاری ای دارای ریسک زیان دهی است. هنگامی که شما وارد یک سرمایه گذاری می شوید؛ در واقع ریسک زیان دهی آن را نیز پذیرفته اید در سرمایه گذاری شما باید ریسک زیان دهی آن را پای ین آورید. شما اگر همه تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذارید؛ چنانچه برای آن سبد اتفاقی بیفتد؛ تمام تخم مرغ های شما آسیب می بیند. ولی اگر تخم مرغ های خود را در چند سید نگهداری کنید؛ چنانچه برای یکی از سبدها نیز اتفاقی بیفتد؛ تخم مرغ های بقیه سبدها هنوز سالم هستند. بنابراین به جای اینکه همه پول خود را در یک سرمایه گذاری قرار دهید؛ پول های خود را در چند سرمایه گذاری مختلف به جریان اندازید تا در صورتی که یکی از سرمایه گذاری هایتان نیز با زبان مواجه شد؛ بازدهی بقیه سرمایه گذاری هایتان این زبان را جبران نماید .

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

یک مثال :

استراتژی گوگل : از هر چیزی دو نسخه بساز.

مشهور است کسانی که به ضرب المثل (همه تخم مرغ هایت را در یک سبد  نگذار) اعتقاد دارند، همیشه یک راهکار جایگزین برای مسائل  

در نظر می گیرند. گوگل نیز یکی از همین معتقدان است .

 

راه حل جایگزین را می توان در تمام اجزای گوگل یافت. این شرکت دوست دارد از هر محصور غاده بسازد، به صورتی که حتی در بعضی مواقع دومی رقیب اولی می شود و همان قشر از مصرف کنتادگان را هدف می گیرد. یک مثال از این سیاست که خیلی هم دست و پای گوگل را گرفته بود، سیستم پیام کوتاه در اندروید به حساب می آماد. سیستم عامل اندروید در برهه ای از زمان دارای چندین پیام رسان بود: گوگل تاک، گوگل پلاس بخش اس ام اسو گوگل ویس   اما گوگل نها یتا این دار و دسته پیغام رسان را در هانگوست خلاصه کرد

 

اما واقع دلیل اینکه گوگل همه تخم مرغ هایش را در یک سید نمی گذارد چیست؟ این سوالی است که قصد داریم در ادامه مطلب به آن پاسخ دهیم.

 

 

در واقع جواب این سوال بسیار ساده است. گوگل از هر چیز ۲ (با چند تا می سازد تا اگر اولی موفق نشد، دومی بتواند مسیر پیروزی را طی کند خوشبختانه اکنون دیگر همه پیام رسان های گوگل با هم ادغام شده اند. آیا از این پس همه تلاش ها در شرکت مذکور در راستای توسعه همین یک پیام رسان خواهد بود؟ به هیچ عنوان گزارشی از درون گوگل خبر از کار بر روی پنجمین پیام رسان میدهد از قضای روزگار این یکی نیازی به اکانت گوگل نخواهد داشت و قرار است رقیبی برای واتس اپ باشید.

 

اینها همه ناشی از سیاست گوگل در ساخت محصولات است .این شرکت به واقع اعتقادی به یک راه حل ندارد، هر چقدر هم که مصرف کنندگان خواهان تک بخشی بودن باشناد، این شرکت کار خودش را می کند، محصولات گوگل به سختی با رقبای خارجی در رقابت هستند، اما مثل اینکه برند مذکور رقابت را دوست دارد، زیرا برخی از دستاوردهایش قرار است دیگر موارد مشابهی که تولید کرده رقابت نمایند مثل این می ماند که گوگل هر فکر جدیدی که به ذهنش می رسد را در 2 محصول آزمایش می کند، در واقع درست مثل موتور جست و جویش که اطلاعات را از جای جای این کره خاکی جمع می کند بخشی از این چند محصولی هم همین هدف را دنبال می کند. شانس پیدا کردن جواب، وقتی تعداد راه حل های پیشنهادی زیاد باشد بیشتر است. این طور نیست؟

 

اگر بخواهیم همین سیستم پیام کوتاه را بررسی کنیم به نتایج جالبی می رسیم گوگل ۴ سیستم پیام کوتاه داشت.  وضعیت اس ام اس مشخص بود گوگل تاک یک مسنجر قدیمی بود و قرار بود با امثال یاهو مسنجر رقابت کند. گوگل پلاس رقیبی برای فیس بوگ سسنجر بود. در اخر هم گوگل ویس هم سیستم های ناوبری صوتی را هدف قرار داده بود.

 

 واقعا ۴ راهکار برای یک مسئله، کمی ناجور به نظر می رسد. ولی در نهایت گوگل را به هدفش می رساند. مهم نیست کاربران چه چیزی را انتخاب می کنند ، مهم این است که ما در هر زمینه ای که آنها علاقه دارند گوگل چندین سیستم پیام رسان دنبال کن نا. اما تا آنجای ی که از سرویس های گوگل خدمات ارائه دهیم شا بد برای کاربران قدری سخت باشد که یکدیگر را در چندین سیستم پیام رسان دنبال کنند. اما تا آنجایی که از سرویس های گوگل استفاده کنند، غول دنیای ارتباطات به هدفش رسیده است.

 

پیام رسان ها واضح ترین مثال بودند.شرکت گوگل تقریبا برای هر محصولی که می سازد یک رقیب هم پدید می آورد، تا اگر لازم شد در میانه نبرد ، خنجر از پشت را از خودی ها بخورد.

 

اگر بگوییم اندروید و سیستم عامل کروم رقیب هم بودند باور می کنید؟ اگر بگوییم هر دو برناده شاهانا چطور خیسیها سؤال مسی کن ناد که چرا گوگل دو سیستم عامل دارد؟ دلیل واضح است. آینده ای که فعلا پیش بینی شده به یکی از این دو شکل خواهد بود یا سیستم عامل های موبایل دنیا را غارت می کنند و همه چیز را در اختیار می گیرند و یا اینکه رایانش ابری جای خود را به تمام سیستم عامل ها، سی پی یوها و رم ها خواهد داد. پس چه خوب است که برای هر دو فکری کرده باشیم.

 

در مثال ذکر شده، هر دو سیستم عامل خوب عمل گردهاناد. کروم بوکها در آنقدر تهدید بزرگی هستند که مایکروسافت را به فکر یافتن راه حای مشابه که ۸۰ درصد بازار موبایل های هوشمنان را در اختیار دارد.

 

ساختن دو سیستم عامل که کاری شبیه به هم انجام دهناد واقع دشوار است. هر دو سیستم عامل گوگل - فعلا - مصرف کننده محتوا هستند نه تولید کننده آن. اما اخیرا اتفاقات جالبی در بخش سیستم عامل های برند مذکور در جریان است. این دو محصول این بخش در حال نزدیک شدن به هم هستند :

پنل اعلامیه ها در سیستم عامل کروم از اندروید هادیه گرفته شده است جستجوگر اصلی اندروید۔، کروم است. سیستم عامل کروم می تواند فزارهای اندروید را اجرا کند. مرورگر کروم در اندروید با به شما این اترنت را به عنوان نرم افزارهای جدا باز کنید.

 

سیستم عامل کروم برای لپ تاپ ها و دسکتاپ ها طراحی شده است، اگر با هم بر روی موبایل ها و تبلت ها قرار دارد. اما نه تنها نرم افزاها، که حال ادغام هستند. دستگاه های هیبریدی لب تاپ هایی که اندروید را اجرا می کنند خبر از ادغام گجت های همراه و کامپیوترهای ساکن می دهند.

 

البته گوگل در بخش سیستم عاملها هم در حال آزمایش است. این شرکت دوست دارد ببیند چقدر می توان سیستم عاملها را دست کاری کرد در حالی که اندروید یک سیستم عامل متن باز است، کروم اجازه هیچ گونه دست کاری را به شما نمی دهد. این مسئله باعث شده تا آپدیت های سیستم عامل مبتنی بر موبایل هر چند زود به زود آماده می شوند، اما ماهها طول بکشد تا به دست مصرف کنندگان برسد. در برخی مواقع – که کم هم نیستند مصرف کنندگان هیچگاه آپدیت ها را دریافت نمی کنند. در طرف مقابل سیستم عامل کروم قرار دارد که به دلیل یکپارچگی و تغییر ناپذیری آپدیت ها از همان روز اول بر روی همه ابزارها قابل دریافت است.

 

هر سرمایه گذاری به صورت بالقوه دارای دو روی سکه سود و زیان می باشد. بنابراین چنانچه شما با بررسی یه سرمایه گذاری، آن را مناسب یافتید؛ باید از قدرت ریسک پذیری خوبی نیز برای انتخاب آن برخوردار باشید. متأسفانه بسیاری از مردم از قدرت ریسک پذیری خوبی برخوردار نیستند. بنابر این ترجیح می دهند پول های خود را در بانک سپرده گذاری کرده و از بهره ثابت و بدون ریسک بانک منتفع شوند. ولی باید یک اصل بسیار بسیار مهم را در سرمایه گذاری در نظر داشته باشید. در هر سرمایه گذاری بین ریسک و میزان بازدهی آن رابطه مستقیمی وجود دارد. یعنی یک سرمایه گذاری پربازده دارای ریسک بالایی نیز هست و یک سرمایه گذاری دارای ریسک پای ین، بازدهی پایین نیز دارد. بنابراین سپرده گذاری در بانک یازده پایینی را برای سرمایه گذاری شما به همراه دارد.

 

لب مطلب :

سرمایه گذاری با هدف رشد در سرمایه انجام می شود. این رشاد سرمایه با ریسک همراه است و معمولا ریسک بالا میوه با نرخ رشد سرمایه رابطه مستقیم دارد. یعنی سرمایه گذاری های کم ریسک عموما با نرخ بازدهی کمتری همراه است و بر عکس، نکته مهم این است که ریسک سرمایه گذاری را باید پوشش داد و کم کرد نه اینکه از همان ابتدا یک سرمایه گذاری بدون ریسک را انتخاب نمود.

 

تجربه شما

حتما شما نیز تاکنون در زندگی خود ریسک هایی را در زمینه مسائل مالی و اقتصادی تجربه نموده اید. برخی از آن ها را نام ببرید و بررسی کنید انجام چه اقداماتی می توانست ضمن داشتن همان عایدی، خطرات آن را کاهش دهد ...

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 12:21:21   |
4     0
سرمایه‌گذاری یعنی گذاشتن پول پروژه ای با انتظار کسب سود از آن. در صورتیکه سرمایه گذاری با دقت انجام نشود ممکن است بجای سود، افراد متحمل زیان گردند. به عبارتی سرمایه گذاری همیشه با ریسک همراه است.

- آیا تا کنون سرمایه گذاری نموده اید؟
- با چه ریسک هایی در سرمایه گذاری مواجه شده اید؟
- پذیرفتن وجود ریسک در سرمایه گذاری ها چه یادگیری ای برای شما ایجاد میکند؟
- چگونه برنامه ریزی میکنید که ریسک شما متحمل کمترین ضرر شود؟!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 12:02:47   |
شرایط اقتصادی جامعه همواره در حال تغییر است و یک روز سود عاید میشود و یک روز زیان و موقتی هستند..مثلا فردی در یک بازار کل سرمایه اش را قرار داده و بنا برشانسش سود زیادی میکند و برعکس دیگری زیان نصیبش میگردد ولی با فکر هوشمندانه میتوان بسیاری از این ریسک ها را کاهش داد و از جمله قرار دادن سرمایه خود در چند بخش متفاوت و شناخته شده و چک کردن اوضاع بازار سهام
زهرا افتخاری |   1399/03/03 20:48:12   |
بله در زمینه سهام سکه ارز و طلا سرمایه گذاریهایی داشته ام ...تحولات سیاسی و اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
ما میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ...و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 09:29:57   |
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارزاز جمله سرمایه گذاری های است که با ان اشنایی کامل دارم و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.
فرزانه جنتی |   1399/03/09 14:38:14   |
با پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری دقت و شناخت خود نسبت به بازار سرمایه گذاری رو افرایش میدهیم و محتاط تر عمل میکنیم
با سرمایه گذاری در چند بازار مختلف و شناخت تکنیکال بازار میتوان تا حدودی جلو زیان ناشی سرمایه گذاری را کاهش داد
مرتضی ندافی |   1399/03/21 02:23:23   |
بله با ریسک های متفاوت و کم و زیادی مواجه شده ام
اینکه برای سود بیشتر باید ریسک بیشتری را متحمل شد بدون ریسک نباید انتظار های زیاد و سود های کلان بود ریسک برای هر سرمایه گذاری منطقی است اما متفاوت است
الناز بهروزی |   1399/03/22 03:03:42   |
با ریسک های کم و زیادی مواجه شده ام ...
با پذیرفتن ریسک بالاتر مطمئنا میتوان سود بیشتری را کسب نمود با بالا رفتن ریسک احتمال کسب سود بیشتر هم بالا میرود
در بازار های مالی متفاوت و گوناگون با دید باز و کسب اطلاعات کافی و همچنین به اندازه ای ریسک را می پذیرم که ارزش آن را داشته باشد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 20:32:42   |
خیر، با سرمایه گذاری در بخش های مختلفی که قدرت بیشتری دارند وامکان ضررشان کمتر است
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 11:13:46   |
بله الآن در بورس سرمایه ای دارم
بیشترین ریسکی که با آن روبرو بودم عدم آگاهی بود
وجود ریسک و به تبع آن علاقه به کاهش ریسک من رو ترغیب کرد تا بیشتر جهت یادگیری تلاش کنم
استفاده از افراد خبره و ایجاد پرتفوی سرمایه گذاری ریسک رو پایین میاورد
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/20 15:56:46   |
-بله
- کاهش و یا افزایش نرخ سود
_ که باید بیشتر کار کنیم تا درآمد بیشتری را بدست آوریم.
_آگاهی از نوسانات موجود در بازار. فروش دارایی های در دسترس.
علیرضا آزاد |   1399/04/26 11:07:13   |
بله
ریسک مدیریتی،سیاسی،عدم آگاهی و دانش
همه سرمایه خود را در یکجا نگذاریم که ریسک ضرر و زیان آن بالا باشد.
مشورت و تحقیق از منابع آگاه و معتبر قبل از سرمایه گذاری
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:02:49   |
بله در بازار طلا
با توجه به تحولات سیاسی، اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.هرچه ریسک بالاتر باشد،میزان بازدهی آن نیز بیشتر است.با سرمایه گذاری در چندبازار مختلف می توان تا حدودی جلوی ضرر را گرفت.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:24:06   |
وقتی که شخصی قصد سرمایه گذاری دارد باید به نکات و محدودیت های آن نوع سرمایه گذاری هم احاطه داشته باشد. این موضوع به زبان سادس و الا داشتن اطلاعات همه جانبه در مورد یک سرمایه گذاری امکانپذیر نیست و حتی اگر امکانپذیر باشد نیز می تواند دستخوش تغییرات در طی زمان گردد. واسه همین بهتر است برای کنترل ریسک سرمایه گذاری، آن را در زمینه های متفاوتی که خوب شناسایی شده اند صرف کرد
مهدی کاظمی |   1399/04/27 12:29:28   |
بله
کاهش قیمت به موقع ودر کجا سرمایه گذاری کرد
یادمیگییریم
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:43:36   |
در بازار بورس سرمایه گذاری کرده ام که مهمترین ریسک آن شرایط سیاسی جامعه هست که با یه حرف یا اقدام دچار نوسان می شود که این نوسان به عکس المعل سهامداران منجر می شوند که چون اکثرا تازه کار هستند و از ریسک پذیری پایینی برخوردار هستند موجب سردرگمی و عدم امکان تجزیه و تحلیل بورس می شوند . مهمترین راهکار تنوع سرمایه گذاری است
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 19:44:34   |
بله در زمینه بورس
بهرحال هر سرمایه گذاری ریسک خودش را دارد .
هرچه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری
دارید.
بهترین گزینه برای کاهش ریسک تنوع است.
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 12:54:59   |
بله
سکه طلا نقره و...
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:26:02   |
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارزاز جمله سرمایه گذاری های است که با ان اشنایی کامل دارم و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 21:33:58   |
به دلیل شرایط اقتصادی که هرلحظه درحال تغییراست باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری میشود
باسرمایه گذاری دربخش های مختلفی که قدرت بیشتری دارندوامکان ضررشان کمتراست
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 22:08:36   |
بله - ریسک پذیرفتم - هر چه اگاهی ما بالاتر باشه و از افراد مجرب مشورت بگیریم ریسک کمتری متحمل میشویم
محمد پوراکبری |   1399/04/31 17:44:44   |
بله در بازار مسکن ، طلا و بورس .
بیشترین ریسک در بازار بورس مشاهده میشود ک با کاهش ناگهانی ارزش سهام رو ب رو میشدم .
در صورتی ک فرد انتظار چنین ریسک ها و اتفاقاتی را داشته باشد ، در صورتی ک با انها مواجه شود علمی تر ، منطقی تر با ان مواجه میشود و از تصمیمات احساسی و اشتباه و سردرگمی نجات می یابد .
با بررسی وضعیت بازار ، اتفاقات گذشته ک رخ داده ، کسب علم و دانش در این زمینه و مشورت با افراد با تجربه سعی میکنم از خرید های پر ریسک جلوگیری کنم .
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 21:00:36   |
وقتی که شخصی قصد سرمایه گذاری دارد باید به نکات و محدودیت های آن نوع سرمایه گذاری هم احاطه داشته باشد. این موضوع به زبان سادس و الا داشتن اطلاعات همه جانبه در مورد یک سرمایه گذاری امکانپذیر نیست و حتی اگر امکانپذیر باشد نیز می تواند دستخوش تغییرات در طی زمان گردد.

ادمین سواد مالی . | 1399/01/01 12:21:21 |
4 0
سرمایه‌گذاری یعنی گذاشتن پول پروژه ای با انتظار کسب سود از آن. در صورتیکه سرمایه گذاری با دقت انجام نشود ممکن است بجای سود، افراد متحمل زیان گردند. به عبارتی سرمایه گذاری همیشه با ریسک همراه است.

- آیا تا کنون سرمایه گذاری نموده اید؟
- با چه ریسک هایی در سرمایه گذاری مواجه شده اید؟
- پذیرفتن وجود ریسک در سرمایه گذاری ها چه یادگیری ای برای شما ایجاد میکند؟
- چگونه برنامه ریزی میکنید که ریسک شما متحمل کمترین ضرر شود؟!
پاسخ
دیدگاه کاربران
نام:
نجمه السادات زارع
پست الکترونیک: *
Najmehsadatzare@gmail.com
متن: *
وقتی که شخصی قصد سرمایه گذاری دارد باید به نکات و محدودیت های آن نوع سرمایه گذاری هم احاطه داشته باشد. این موضوع به زبان سادس و الا داشتن اطلاعات همه جانبه در مورد یک سرمایه گذاری امکانپذیر نیست و حتی اگر امکانپذیر باشد نیز می تواند دستخوش تغییرات در طی زمان گردد.

کد امنیتی: *
37899

Mona | 1399/03/01 12:02:47 |
شرایط اقتصادی جامعه همواره در حال تغییر است و یک روز سود عاید میشود و یک روز زیان و موقتی هستند..مثلا فردی در یک بازار کل سرمایه اش را قرار داده و بنا برشانسش سود زیادی میکند و برعکس دیگری زیان نصیبش میگردد ولی با فکر هوشمندانه میتوان بسیاری از این ریسک ها را کاهش داد و از جمله قرار دادن سرمایه خود در چند بخش متفاوت و شناخته شده و چک کردن اوضاع بازار سهام
زهرا افتخاری | 1399/03/03 20:48:12 |
بله در زمینه سهام سکه ارز و طلا سرمایه گذاریهایی داشته ام ...تحولات سیاسی و اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
ما میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ...و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
مسعود زارع بیدکی | 1399/03/07 09:29:57 |
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارزاز جمله سرمایه گذاری های است که با ان اشنایی کامل دارم و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.
فرزانه جنتی | 1399/03/09 14:38:14 |
با پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری دقت و شناخت خود نسبت به بازار سرمایه گذاری رو افرایش میدهیم و محتاط تر عمل میکنیم
با سرمایه گذاری در چند بازار مختلف و شناخت تکنیکال بازار میتوان تا حدودی جلو زیان ناشی سرمایه گذاری را کاهش داد
مرتضی ندافی | 1399/03/21 02:23:23 |
بله با ریسک های متفاوت و کم و زیادی مواجه شده ام
اینکه برای سود بیشتر باید ریسک بیشتری را متحمل شد بدون ریسک نباید انتظار های زیاد و سود های کلان بود ریسک برای هر سرمایه گذاری منطقی است اما متفاوت است
الناز بهروزی | 1399/03/22 03:03:42 |
با ریسک های کم و زیادی مواجه شده ام ...
با پذیرفتن ریسک بالاتر مطمئنا میتوان سود بیشتری را کسب نمود با بالا رفتن ریسک احتمال کسب سود بیشتر هم بالا میرود
در بازار های مالی متفاوت و گوناگون با دید باز و کسب اطلاعات کافی و همچنین به اندازه ای ریسک را می پذیرم که ارزش آن را داشته باشد
محدثه دهقان طزرجانی | 1399/04/13 20:32:42 |
خیر، با سرمایه گذاری در بخش های مختلفی که قدرت بیشتری دارند وامکان ضررشان کمتر است
مهدی رضایی بیداخویدی | 1399/04/17 11:13:46 |
بله الآن در بورس سرمایه ای دارم
بیشترین ریسکی که با آن روبرو بودم عدم آگاهی بود
وجود ریسک و به تبع آن علاقه به کاهش ریسک من رو ترغیب کرد تا بیشتر جهت یادگیری تلاش کنم
استفاده از افراد خبره و ایجاد پرتفوی سرمایه گذاری ریسک رو پایین میاورد
زهرا غنی زاده زارچ | 1399/04/20 15:56:46 |
-بله
- کاهش و یا افزایش نرخ سود
_ که باید بیشتر کار کنیم تا درآمد بیشتری را بدست آوریم.
_آگاهی از نوسانات موجود در بازار. فروش دارایی های در دسترس.
علیرضا آزاد | 1399/04/26 11:07:13 |
بله
ریسک مدیریتی،سیاسی،عدم آگاهی و دانش
همه سرمایه خود را در یکجا نگذاریم که ریسک ضرر و زیان آن بالا باشد.
مشورت و تحقیق از منابع آگاه و معتبر قبل از سرمایه گذاری
محمدصالح شکیبا | 1399/04/26 15:02:49 |
بله در بازار طلا
با توجه به تحولات سیاسی، اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.هرچه ریسک بالاتر باشد،میزان بازدهی آن نیز بیشتر است.با سرمایه گذاری در چندبازار مختلف می توان تا حدودی جلوی ضرر را گرفت.
حسین فتوحی اردکانی | 1399/04/26 18:24:06 |
وقتی که شخصی قصد سرمایه گذاری دارد باید به نکات و محدودیت های آن نوع سرمایه گذاری هم احاطه داشته باشد. این موضوع به زبان سادس و الا داشتن اطلاعات همه جانبه در مورد یک سرمایه گذاری امکانپذیر نیست و حتی اگر امکانپذیر باشد نیز می تواند دستخوش تغییرات در طی زمان گردد. واسه همین بهتر است برای کنترل ریسک سرمایه گذاری، آن را در زمینه های متفاوتی که خوب شناسایی شده اند صرف کرد
مهدی کاظمی | 1399/04/27 12:29:28 |
بله
کاهش قیمت به موقع ودر کجا سرمایه گذاری کرد
یادمیگییریم
پوریا گراشی | 1399/04/28 12:43:36 |
در بازار بورس سرمایه گذاری کرده ام که مهمترین ریسک آن شرایط سیاسی جامعه هست که با یه حرف یا اقدام دچار نوسان می شود که این نوسان به عکس المعل سهامداران منجر می شوند که چون اکثرا تازه کار هستند و از ریسک پذیری پایینی برخوردار هستند موجب سردرگمی و عدم امکان تجزیه و تحلیل بورس می شوند . مهمترین راهکار تنوع سرمایه گذاری است
مرجان السادات خداپرست | 1399/04/29 19:44:34 |
بله در زمینه بورس
بهرحال هر سرمایه گذاری ریسک خودش را دارد .
هرچه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری
دارید.
بهترین گزینه برای کاهش ریسک تنوع است.
وحید احمد باریکزهی | 1399/04/30 12:54:59 |
بله
سکه طلا نقره و...
صادق زاده ربیعی | 1399/04/30 13:26:02 |
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارزاز جمله سرمایه گذاری های است که با ان اشنایی کامل دارم و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.
مهدیه السادات موسوی | 1399/04/30 21:33:58 |
به دلیل شرایط اقتصادی که هرلحظه درحال تغییراست باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری میشود
باسرمایه گذاری دربخش های مختلفی که قدرت بیشتری دارندوامکان ضررشان کمتراست
مرجان عباسی نسب | 1399/04/30 22:08:36 |
بله - ریسک پذیرفتم - هر چه اگاهی ما بالاتر باشه و از افراد مجرب مشورت بگیریم ریسک کمتری متحمل میشویم
دهقان | 1399/02/18 09:32:59 |
0 0
در بازار سرمایه ایران دائما در حال خرید و فروش سهام می باشم.
ریسک های متفاتی از جمله کاهش قیمت سهام همواره وجود دارد کلا ریسک های سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دو دسته سیستماتیک و غیر سیستماتیک دسته بندی می شوند.
ریسکی که مربوط به کل بازار است، ریسک سیستماتیک نامیده می‌شود. این نوع ریسک که به «ریسک غیرقابل‌حذف» یا «ریسک بازار» نیز شناخته شده، بر کل بازار و نه فقط سهام یک شرکت یا صنعت خاص تأثیر می‌گذارد.

ریسک غیر سیستماتیک را «ریسک مشخص» هم می‌گویند. این ریسک یکی از انواع ریسک‌های سرمایه‌گذاری بوده و ناشی از ریسک منحصر بفرد شرکت یا صنعتی خاص است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.
در بازار سهامافراد با ریسک پذیری های متفاوت وجود دارند که بر رفتار و نوع سرمایه گذاری آنها تاثیر داشته و باعث می شود تا اوراق گوناگونی را خرید و فروش نمایند.
در بازار سرمایه باید شخص استراتژی خاصی داشته باشد و بر اساس آن برای خرید و فروش سهام اقدام نمایدحد ضرر و مقدار بازه مورد نظر را درست تعیین نماید
پاسخ
شاوردی | 1399/02/20 09:56:03 |
0 0
سرمایه گذاری در بورس – خرید زمین
نوسان قیمت در زمین – افزایش یا کاهش سهام در بورس ریسک هایی هستند که در سرمایه گذاری با آن روبرو بودم
باید توجه داشت که بازار بورس ماهیتاً نوسان پذیر است، بنابراین اگر پیش از خرید خود با دقت تحقیق کرده‌اید و از خرید خود مطمئن هستید، فریب نوسانات روزانه و کوتاه مدت را نخورید… بلند مدت فکر کنید.
پاسخ
تشکری | 1399/02/27 10:49:25 |
0 0
برای ریسک سرمایه‌گذاری معیارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ‌انحراف معیار بازده تاریخی یا میانگین یک سرمایه‌گذاری است. بالا بودن انحراف معیار محاسبه شده نشان‌دهنده بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری می‌باشد. شرکت‌‌های بسیاری زمان و منابع مالی خود را صرف شناسایی ریسک‌های متفاوتی که در معرض آن هستند قرار داده تا بتوانند ریسک خود را ارزیابی و مدیریت کنند
مهدیه گلشائیان |   1399/05/02 19:59:48   |
بله
هر چه سود بالا تر باشد ریسک هم بالا میرود.
یک سرمایه گذاری همانطور که میتواند سود بدهد ممکن است زیان ده هم باشد بنابراین هم باید امادگی سود داشته باشیم وهم زیان .
در مورد خرید وفروش طلا یاسهام باید در موقع مناسب خرید ودر موقع مناسب هم فروخت
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 13:15:11   |
خیر
برای سود بیشتر باید ریسک بیشتری را متحمل شد بدون ریسک نباید انتظار های زیاد و سود های کلان بود ریسک برای هر سرمایه گذاری منطقی است اما متفاوت است.واینکه در شرایط بازار نباید حرکات هیجانی داشته باشیم
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 17:42:21   |
خیر
قدرت ریسک بالا نداشتم
اینکه هر سرمایه گذاری قدرت ریسک خودش را دارد
تا حالا ریسکی نداشتم
محمد رحیمی |   1399/05/08 19:19:24   |
بله
با این شرایط تورمی در کشور معمولا سرمایه گذاری ها بدونه ریسکن فقط ریسک سود کمتر کردن نسبت به بازارهای دیگر وجود دارد ولی در کل ریسک ندارد
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:00:27   |
بله در بازار مسکن ، طلا و بورس .
بیشترین ریسک در بازار بورس مشاهده میشود ک با کاهش ناگهانی ارزش سهام رو ب رو میشدم .
در صورتی ک فرد انتظار چنین ریسک ها و اتفاقاتی را داشته باشد ، در صورتی ک با انها مواجه شود علمی تر ، منطقی تر با ان مواجه میشود و از تصمیمات احساسی و اشتباه و سردرگمی نجات می یابد .
با بررسی وضعیت بازار ، اتفاقات گذشته ک رخ داده ، کسب علم و دانش در این زمینه و مشورت با افراد با تجربه سعی میکنم از خرید های پر ریسک جلوگیری کنم .
مبینادشتی |   1399/05/18 21:22:24   |
میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ...و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 19:56:24   |
با پذیرفتن ریسک سرمایه‌گذاری دقت و شناخت خود نسبت به بازار سرمایه گذاری رو افرایش میدهیم و محتاط تر عمل میکنیم
با سرمایه گذاری در چند بازار مختلف و شناخت تکنیکال بازار میتوان تا حدودی جلو زیان ناشی سرمایه گذاری را کاهش داد
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:23:55   |
بله
هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 16:39:25   |
بله
کاهش قیمت مواد اولیه تصمیمات حاکمیتی
سرمایه گذاری متنوع بایستی باشد
دهقان |   1399/02/18 09:32:59   |
0     0
در بازار سرمایه ایران دائما در حال خرید و فروش سهام می باشم.
ریسک های متفاتی از جمله کاهش قیمت سهام همواره وجود دارد کلا ریسک های سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دو دسته سیستماتیک و غیر سیستماتیک دسته بندی می شوند.
ریسکی که مربوط به کل بازار است، ریسک سیستماتیک نامیده می‌شود. این نوع ریسک که به «ریسک غیرقابل‌حذف» یا «ریسک بازار» نیز شناخته شده، بر کل بازار و نه فقط سهام یک شرکت یا صنعت خاص تأثیر می‌گذارد.

ریسک غیر سیستماتیک را «ریسک مشخص» هم می‌گویند. این ریسک یکی از انواع ریسک‌های سرمایه‌گذاری بوده و ناشی از ریسک منحصر بفرد شرکت یا صنعتی خاص است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.
در بازار سهامافراد با ریسک پذیری های متفاوت وجود دارند که بر رفتار و نوع سرمایه گذاری آنها تاثیر داشته و باعث می شود تا اوراق گوناگونی را خرید و فروش نمایند.
در بازار سرمایه باید شخص استراتژی خاصی داشته باشد و بر اساس آن برای خرید و فروش سهام اقدام نمایدحد ضرر و مقدار بازه مورد نظر را درست تعیین نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 09:56:03   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس – خرید زمین
نوسان قیمت در زمین – افزایش یا کاهش سهام در بورس ریسک هایی هستند که در سرمایه گذاری با آن روبرو بودم
باید توجه داشت که بازار بورس ماهیتاً نوسان پذیر است، بنابراین اگر پیش از خرید خود با دقت تحقیق کرده‌اید و از خرید خود مطمئن هستید، فریب نوسانات روزانه و کوتاه مدت را نخورید… بلند مدت فکر کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 10:49:25   |
0     0
برای ریسک سرمایه‌گذاری معیارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ‌انحراف معیار بازده تاریخی یا میانگین یک سرمایه‌گذاری است. بالا بودن انحراف معیار محاسبه شده نشان‌دهنده بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری می‌باشد. شرکت‌‌های بسیاری زمان و منابع مالی خود را صرف شناسایی ریسک‌های متفاوتی که در معرض آن هستند قرار داده تا بتوانند ریسک خود را ارزیابی و مدیریت کنند. عموماً ریسک‌های سرمایه‌گذاری، به دو نوع اساسی تقسیم می‌شود: ریسک سیستماتیک و ریسک غیر سیستماتیک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 19:42:12   |
0     0
ریسک عدم اطمینان و آگاهی در مورد نتیجه یک عمل است. ریسک در تعریف عام، احتمالی است که یک کنش یا کنش‌وری (یا بی‌کنشی) مشخص منجر به زیان یا بروندادها و پیامدهای ناخوشایند و ناخواسته گردد. تقریباً همهٔ کوشش‌های بشری دربردارنده ی درجاتی از ریسک است، با این همه برخی از آن‌ها ریسک‌های بیشتری را به همراه دارند. در ادبیات مالی ریسک را می‌توان به صورت رویدادهای غیرمنتظره که معمولاً به صورت تغییر در ارزش دارایی‌ها یا بدهی‌ها می‌باشد، تعریف کرد. بنگاه‌ها در معرض انواع مختلف ریسک قرار دارند که به‌طور کلی می‌توان به دو دسته 'ریسک‌های تجاری' و 'ریسک‌های غیرتجاری' تقسیم کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:58:43   |
0     0
بازار بورس با استفاده از سبد پرتفوی میتوان ریسک را کاهش داد و همچنین آموزش
ریسک کاهش قیمت و کاهش ارزش بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/01 12:04:31   |
0     0
سرمایه گذاری در زمین ..
ریسک های مختلفی از قبیل کاهش قیمت زمین .افت زمین .
برای هر سرمایه ای که میخواهیم ریسک کنیم باید به نوسانات بازار دقت کنیم واینکه با تحقیق و بررسی این موضوعات را دنبال کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/01 13:09:39   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس و مسکن از جمله سرمایه گذاری های است که انجام داده ام و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 17:30:03   |
0     0
معمولا زمانی که صحبت از انواع ریسک به میان می‌آید، کلمه خطر برجسته می‌شود؛ اما باید بدانیم که ریسک فقط دربردارنده خطر و مفهومی منفی نیست. ریسک در معنای کلی، نا اطمینانی از آینده را نشان می‌دهد. ممکن است ما خود را در معرض ریسک قرار دهیم و با فرصت‌های مثبت مواجه شویم. این فرصت‌های مثبت در مفاهیم مالی قابل توضیح هستند. بنابراین ریسک دارای دو بعد مثبت و منفی است. عموماً مفهوم ریسک در مالی و سرمایه‌گذاری مورد توجه است.
از آغاز پیدایش تمدن، انسان‌ها همواره با عوامل متغیر و خطرهای زیادی مواجه بوده‌اند و احتمال خسارت همواره وجود داشته است. انسان نخستین با مخاطرات طبیعی مواجه بوده و به تدریج آموخته است که اتفاقات ناخوشایند را پیش‌بینی کند و برای مقابله با آن‌ها‌ آماده باشد. هر چه میزان رشد و پیشرفت انسان بیشتر می‌شود، در معرض تصمیم‌گیری‌ها‌ و پیچیدگی‌های بیشتری قرار می‌گیرد و در معرض ریسک‌های بیشتری قرار می‌گیرد.
به طور کلی، موقعیت‌های ریسکی که افراد با آن مواجه می‌شوند معمولا شامل دو دسته می‌شود:

1- ریسک واقعی یا خالص (Pure Risk)
این ریسک‌ها در واقع همان خطرات فیزیکی مثل خطر تصادف، بیماری، طلاق، بلایای طبیعی و …. هستند که عمدتا در اختیار ما نیستند و در صورت وقوع، نتیجه‌ای جز خسارت ندارند. این ریسک‌ها عموماً قابلیت بیمه شدن دارند و همیشه موجب زیان می‌شوند.
2-ریسک سوداگرانه یا پویا
این نوع ریسک‌ها معمولا در شرایط اقتصادی قابل اندازه‌گیری هستند و نتیجه احتمالی آن‌ها می‌تواند سود یا زیان باشد. انواع سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، بازی‌های مبتنی بر شرط‌بندی، از جمله چنین ریسک‌هایی هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/02 23:33:13   |
0     0
نوسانات قیمت دربورس وطلا ومسکن راریسک سرمایه گذاری می گویند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/03 01:44:11   |
0     0
همان طور که پیداست به طور کلی هر سرمایه گذاری با هدف گذاری بالاتر از میزان مشخص مشمول ریسک می شود و این ریسک متناسب است با میزان بازده احتمالی . بنابراین با هدف گذاری های متنوع و در نتیجه ریسک های متفاوت ، احتمال ضرر ناشی از ریسک پایین خواهد امد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 10:12:20   |
0     0
ریسک پذیر بودن به نوع برخورد خانواده با این مقوله بستگی دارد . در سرمایه گذاری ها با توجه به بازده و ریسکی که دارد مهمترین عامل همراهی و همفکری دوستان و خانواده هست انسانهای موفق یا خود رای بودند یا خانواده با انها همراهی خوبی کرده و به انها دل و جرات ریسک کردن داده.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:04:17   |
0     0
به نظرم افت قیمت
با پذیرش ریسک که هر چه بالاتر باشد انتظار داریم بازدهی بیشتری نیز کسب کنیم
هنگامی که وارد یک سرمایه گذاری می شویم؛ در واقع ریسک زیان دهی آن را نیز پذیرفته اید در سرمایه گذاری باید ریسک زیان دهی آن را پایین آورید. شما اگر همه تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذارید؛ چنانچه برای آن سبد اتفاقی بیفتد؛ تمام تخم مرغ های شما آسیب می بیند. ولی اگر تخم مرغ های خود را در چند سبد نگهداری کنید؛ چنانچه برای یکی از سبدها نیز اتفاقی بیفتد؛ تخم مرغ های بقیه سبدها هنوز سالم هستند. بنابراین به جای اینکه همه پول خود را در یک سرمایه گذاری قرار دهید؛ پول های خود را در چند سرمایه گذاری مختلف به جریان اندازید تا در صورتی که یکی از سرمایه گذاری هایتان نیز با زبان مواجه شد؛ بازدهی بقیه سرمایه گذاری هایتان این زبان را جبران نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 15:44:20   |
0     0
در بازار بورس ، مسکن و ماشین ، ریسک افزایش و کاهش نامعقول در تمامی موارد. اصولا واژه سرمایه گذاری با ریسک همراه هست چرا که شخص در زمان فعلی با مقداری وجه یا سایر دارائیها برای مدتی دیگر تصمیم گیری می نماید پس در بهترین شرایط پذیرفتن حداقل نرخ بهره و بازده سرمایه گذاری است ولی اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد میبایست علل ایجادی ریسک بیشتر ونوسان را بررسی کرد تا در سرمایه گذاری آتی دیگر دچار همان مشکل یا زیان نگردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 02:42:58   |
0     0
سرمایه گذاری در زمین و مسکن، طلا و بورس
ریسک‌های سرمایه‌گذاری عبارتند از: 1- ریسک سیستماتیک 2- ریسک غیر سیستماتیک 3- ریسک نرخ سود 4- ریسک تورم 5- ریسک مالی 6- ریسک نقدشوندگی 7- ریسک نرخ ارز 8- ریسک تجاری 9- ریسک اعتباری یا ریسک نکول 10- ریسک کشور 11- ریسک سیاسی
لازم به ذکر است که ما قادر نیستیم همه ریسک‌های سرمایه‌گذاری را مهار کنیم. بلکه با دانش و تجربه حاصل از مدیریت ریسک می‌توانیم آن را به سطح قابل تحملی کاهش دهیم. یکی از راه‌های کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، سبد دارایی است. در واقع با سرمایه‌گذاری در چند سهام، ریسک کلی سبد سهام کمتر از مجموع ریسک‌های تک‌ تک سهام خواهد شد. استفاده از تنوع بخشی این امکان را فراهم می‌کند که با کنار هم قراردادن دارایی‌های مالی متنوع ریسک کمتری را متحمل شویم. استفاده از سهام مختلف در سبد سرمایه‌گذاری موجب کاهش ریسک غیرسیستماتیک می‌گردد. تنوع‌بخشی باید با دانش و تجربه کافی صورت بگیرد و در صورت امکان از متخصصین این امر بهره گرفته شود. درحالی‌که اکثر متخصصان سرمایه‌گذاری موافق هستند که تنوع سازی نمی‌تواند در برابر ریسک آن‌ها را تضمین کند، می‌توان گفت تنوع سازی مهم‌ترین مؤلفه برای کمک به یک سرمایه‌گذار در رسیدن به اهداف مالی دوربرد است و این درحالی‌که ریسک مالی را به حداقل می‌رساند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/07 20:15:46   |
0     0
بله. هم با ریسک های سیستماتیک و هم غیر سیستماتیک

یاد می گیریم که همیشه اوضاع بر وفق مراد نیست.

معمولا یک پرتفوی تشکیل می دهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 23:37:08   |
0     0
خیر ، تابحال در هیچ زمینه ای سرمایه گذاری نکرده ام.
ولی باید توجه داشت که افرادی که پا در عرصه ی سرمایه گذاری میگذارند دارای قدرت ریسک پذیری بالایی هستند.
به این صورت که افراد با ریسک بالا از قدرت بازدهی بالاتری و افراد دارای ریسک پایین با قدرت بازدهی کمتری برخوردار هستند.
فردی که سرمایه گذاری میکند باید زیان و سود در هرزمان و هرشرایطی را پذیرا بدشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 21:43:02   |
0     0
خیر ، در هیچ چیز سرمایه گذاری نکرده ام .
در واقع فرد برای سرمایه گذاری باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد و باید در هر شرایطی بتواند ضرر آن را بدهد تا به سود برسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/10 20:56:23   |
0     0
در مفهوم مالی به احتمال اختلاف میان بازده مورد انتظار و بازده واقعی ریسک گفته می‌شود. این انحراف بازده می‌تواند مثبت یا منفی باشد، هر اندازه احتمال عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، در اصطلاح گفته می‌شود که ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد بود.

اصل ثابتی در سرمایه‌گذاریوجود دارد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذار از ریسک و خطر گریزان و به سمت بازده و سود تمایل دارد؛ به همین خاطر است که سرمایه‌گذاران ریسک گریز از ورود سرمایه خود به جایی که خطر و ریسک وجود دارد یا افق نامشخصی در برابر سود و اصل سرمایه‌شان هست، امتناع می‌کنند.

ریسک گریزی را می‌توان اینطور بیان کرد که سرمایه گذاران طرح‌های مخاطره‌آمیز را نمی‌پذیرند مگر آنکه بازده مورد انتظار طرح خیلی زیاد باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 01:35:30   |
0     0
بله در زمینه سهام سکه ارز و طلا سرمایه گذاریهایی داشته ام .
هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است.در واقع فرد برای سرمایه گذاری باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد و باید در هر شرایطی بتواند ضرر آن را بدهد تا به سود برسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 20:27:31   |
0     0
خیر
با سرمایه گذاری در چند بازار مختلف و شناخت تکنیکال بازار میتوان تا حدودی جلو زیان ناشی سرمایه گذاری را کاهش داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 12:15:24   |
0     0
با سلام و درود
تا کنون سرمایه گذاری در بازار مسکن و بورس را تجربه کرده ام . ریسک های سرمایه گذاری در بازه زمانی مختلف، متفاوت است اما با انتخاب سبد سرمایه گذاری میتوان ریسک را به حداقل رساند. پذیرفتن وجود ریسک باعث عملکرد منطقی تر و آگاهانه تر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 17:20:07   |
0     0
ریسک سرمایه‌گذاری چیست؟
در مفهوم مالی به احتمال اختلاف میان بازده مورد انتظار و بازده واقعی ریسک گفته می‌شود. این انحراف بازده می‌تواند مثبت یا منفی باشد، هر اندازه احتمال عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، در اصطلاح گفته می‌شود که ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد بود.
اصل ثابتی در سرمایه‌گذاریوجود دارد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذار از ریسک و خطر گریزان و به سمت بازده و سود تمایل دارد؛ به همین خاطر است که سرمایه‌گذاران ریسک گریز از ورود سرمایه خود به جایی که خطر و ریسک وجود دارد یا افق نامشخصی در برابر سود و اصل سرمایه‌شان هست، امتناع می‌کنند.

ریسک گریزی را می‌توان اینطور بیان کرد که سرمایه گذاران طرح‌های مخاطره‌آمیز را نمی‌پذیرند مگر آنکه بازده مورد انتظار طرح خیلی زیاد باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 07:05:43   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس ،املاک، ارز و طلااز جمله سرمایه گذاری های است که تا کنون انجام دادم و نتیجه ای که دارد این است که ریسک و بازده رتبطه مستقیم دارند ریسک بیشتر بازده بیشتر.و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد سبد سرمایه گذاری در بازارهای متفاوت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 11:36:28   |
0     0
خیر در هیچ زمینه ای سرمایه گذاری نکرده ام

تحولات سیاسی و اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
ما میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ...و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 10:58:24   |
0     0
- آیا تا کنون سرمایه گذاری نموده اید؟
بله در بازار طلا و مسکن و سهام کارخانجات فولاد
- با چه ریسک هایی در سرمایه گذاری مواجه شده اید؟ تغییرات شرایط اقتصادی، تحریم ها و ضرر در صنعت فولاد و ضرر کارخانه مربوطه که موجب کاهش ارزش سهام شده است
- چگونه برنامه ریزی میکنید که ریسک شما متحمل کمترین ضرر شود؟!1. استفاده از اطلاعات افراد خبره
2. پخش کردن سرمایه در چند بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/31 22:23:51   |
0     0
در مبحث سرمایه گذاری، ریسک به شانس از بین رفتن ارزش یک دارایی اشاره دارد یعنی اینکه دارایی که در آن سرمایه گذاری کرده‌اید، ارزش خود را از دست بدهد و پولی که برای به دست آوردن آن دارایی پرداخت کرده بودید، به باد رود. انواع مختلفی از ریسک ها وجود دارد که سرمایه گذاران در معرض آن‌ها قرار دارند و به طبع آن راه‌های زیادی هم برای مدیریت ریسک سرمایه گذاری وجود دارد، مثل تخصیص دارایی و متنوع سازی، ولی هیچ راهی برای از بین بردن کامل ریسک وجود ندارد. دانستن منابع مختلف ریسک به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید همچنان که پرتفوی خود را می‌سازید، دارایی های منفرد خود را نیز ارزیابی کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/03 02:31:12   |
0     0
خیر ، در هیچ چیز سرمایه گذاری نکرده ام .
در واقع فرد برای سرمایه گذاری باید قدرت ریسک پذیری بالایی داشته باشد و باید در هر شرایطی بتواند ضرر آن را بدهد تا به سود
برسد.
با سرمایه گذاری در چند بازار مختلف و شناخت تکنیکال بازار میتوان تا حدودی جلو زیان ناشی سرمایه گذاری را کاهش داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/05 23:57:42   |
0     0
خیر
ولی باید توجه داشت که افرادی که پا در عرصه ی سرمایه گذاری میگذارند دارای قدرت ریسک پذیری بالایی هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:28:33   |
0     0
- بله
- خرید طلا و زمین با ریسک هایی مانند کاهش ناگهانی قیمت طلا اما قیمت زمین را تاکنون ندیده ایم کاهش داشته باشد و بهترین سرمایه گزاری از نظر من سرمایه گزاری در زمین و ملک و املاک است
- پذیرفتن ریسک باعث میشود حتی اگر یکبار هم که شده ضرر و زیان کنیم ولی باعث تجربه شده و در آینده با اطلاعات بهتری سرمایه گزاری میکنیم
- برای اینکه کمترین ضرر را داشته باشیم یا حداقل بیشتری سود را داشته باشیم باید اطلاعات کاملی برای آن مورد که میخواهیم بر روی آن سرمایه گزاری کنیم داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید علی حسینی |   1399/04/06 12:50:23   |
0     0
هر فرد در زندگی برای کسب سود یا منفعت ریسکهایی را می پزیرد که اگر این ریسکهت همراه با اگاهی باشد درصد زیان آن کاهش خواهد یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 11:21:57   |
0     0
وقتی که شخصی قصد سرمایه گذاری دارد باید به نکات و محدودیت های آن نوع سرمایه گذاری هم احاطه داشته باشد. این موضوع به زبان سادس و الا داشتن اطلاعات همه جانبه در مورد یک سرمایه گذاری امکانپذیر نیست و حتی اگر امکانپذیر باشد نیز می تواند دستخوش تغییرات در طی زمان گردد. واسه همین بهتر است برای کنترل ریسک سرمایه گذاری، آن را در زمینه های متفاوتی که خوب شناسایی شده اند صرف کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/10 17:01:40   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس و ارز
اینکه برای سود بیشتر باید ریسک بیشتری را متحمل شد بدون ریسک نباید انتظار های زیاد و سود های کلان بود ریسک برای هر سرمایه گذاری منطقی است اما متفاوت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 12:53:27   |
0     0
بله در زمینه سهام سکه ارز و طلا سرمایه گذاریهایی داشته ام ...تحولات سیاسی و اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
ما میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ..و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/14 18:10:11   |
0     0
ریسک هر سرمایه گذاری را نمی توان از بین برد بلکه باید ان را مدیریت کرد اگر سرمایه گذاری ریسک بالاتری داشته باشد بازده ی بالاتری دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 20:10:14   |
0     0
خیر در هیچ بازاری سرمایه گذاری نکردم
هرچه ریسک بیشتری راقبوال کنیم سود بیشتری خواهیم داشت وبهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع وسرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 22:08:47   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس و مسکن از جمله سرمایه گذاری های است که انجام داده ام و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 23:01:55   |
0     0
بله در بورس دائما در حال خرید و فروش سهام می باشم.
با ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک. ریسکی که مربوط به کل بازار است، ریسک سیستماتیک نامیده می‌شود. این نوع ریسک که به «ریسک غیرقابل‌حذف» یا «ریسک بازار» نیز شناخته شده، بر کل بازار و نه فقط سهام یک شرکت یا صنعت خاص تأثیر می‌گذارد.
ریسک غیر سیستماتیک را «ریسک مشخص» هم می‌گویند. این ریسک یکی از انواع ریسک‌های سرمایه‌گذاری بوده و ناشی از ریسک منحصر بفرد شرکت یا صنعتی خاص است که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.
باید توجه داشته باشیم که بازار بورس ، بازاری نوسان پذیر است، بنابراین اگر پیش از خرید خود با دقت تحقیق کرده‌اید و از خرید خود مطمئن هستید، فریب نوسانات روزانه و کوتاه مدت را نخوریدو دیدگاه بلند مدت داشته باشیم .
با استفاده از اطلاعات و تجربیات افراد خبره و پخش کردن سرمایه در بازارهای مختلف
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:13:54   |
0     0
شرایط اقتصادی جامعه همواره در حال تغییر است و یک روز سود عاید میشود و یک روز زیان و موقتی هستند..مثلا فردی در یک بازار کل سرمایه اش را قرار داده و بنا برشانسش سود زیادی میکند و برعکس دیگری زیان نصیبش میگردد ولی با فکر هوشمندانه میتوان بسیاری از این ریسک ها را کاهش داد و از جمله قرار دادن سرمایه خود در چند بخش متفاوت و شناخته شده و چک کردن اوضاع بازار سهام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:06:46   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس و مسکن از جمله سرمایه گذاری های است که انجام داده ام و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 15:22:36   |
0     0
-بله در بورس
-شرایط اقتصادی، تحریم، ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک
ما میتوانیم با افزایش تنوع در انواع سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:29:29   |
0     0
بله در زمینه سهام سکه ارز و طلا سرمایه گذاریهایی داشته ام ...تحولات سیاسی و اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
ما میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ...و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 11:44:49   |
0     0
بله
با ریسک های متفاوتی مواجه شده ام
اینکه برای سود بیشتر باید ریسک بیشتری را متحمل شد بدون ریسک نباید انتظارهای زیاد و توقع سود های کلان داشت ریسک برای هر سرمایه گذاری منطقی اما متفاوت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/19 18:31:39   |
0     0
- بله . بیشتر در زمینه مسکن و سهام
- تغیرات سیاسی و اقتصادی و نیز اعمال تحریم های اقتصادی .
- که در صورت پذیرفتن ریسک معقول در نهایت به سود خواهیم رسید
- در زمینه های گوناگون سرمایه گذاری خود را تقسیم نمودم حتی در زمینه ملک در چند نقطه متفاوت سرمایه گذاری کردم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 00:57:30   |
0     0
خیرتاکنون سرمایه گذاری نداشته ام اما باتوجه به صحبت های شنیده شده این طورفهمیدم که هرچه قدرت ریسک بالاتری داشته باشی ممکن است سددبیشتری هم به دست بیاوری وباسرنایه گذاری درمواردمختلف میتوان زیان ناشی ازسرمایه گذاری راجبران نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/21 14:30:42   |
0     0
در بازار بورس ، مسکن و ماشین ، ریسک افزایش و کاهش نامعقول در تمامی موارد. اصولا واژه سرمایه گذاری با ریسک همراه هست چرا که شخص در زمان فعلی با مقداری وجه یا سایر دارائیها برای مدتی دیگر تصمیم گیری می نماید پس در بهترین شرایط پذیرفتن حداقل نرخ بهره و بازده سرمایه گذاری است ولی اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد میبایست علل ایجادی ریسک بیشتر ونوسان را بررسی کرد تا در سرمایه گذاری آتی دیگر دچار همان مشکل یا زیان نگردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/22 00:42:58   |
0     0
خیر.
ریسک ضرر و زیان
در زندگی در بعضی مواقع باید ریسک کرد.
با بررسی رفتار های نوسانی بازار و مشورت از دیگران
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 12:19:49   |
0     0
بله
نوسان قیمت در مسکن و خودرو افزایش یا کاهش سهام در بورس ریسک هایی هستند که در سرمایه گذاری با آن روبرو بودم
به نظر من ریسک لازمه سرمایه گذاری می باشد
با استفاده از تجارب دیگران علم و آگاهی دانش سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/23 20:57:04   |
0     0
بله در ملک سرمایه گذاری کردم البته به دلیل تورمی که حاکم بود زیاد ریسک نداشتم ولی در کل باید ریسک و ضرر رو به جان خرید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/25 17:32:27   |
0     0
ما باید در سرمایه گذاری های خود از بعضی از ریسکها چشم پوشی کنیم تا بتوانیم به آن اهدافی در آن سرمایه گذاری داریم برسیم که ممکن است گاهی گذاشتن از این ریسک به ضرر ما باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:44:50   |
0     0
این دو نکته در هر گونه سرمایه گذاری نیز باید در نظر گرفته شود. یعنی از طرفی باید با نگاهی واقع بینانه به میزان ریسک موجود در هر سرمایه گذاری نگریسته شود و از طرف دیگر نیز اقدامات لازم برای کاهش ریسک سرمایه گذاری ها صورت پذیرد. اگر شما به دنبال این باشید که از هر گونه ریسکی در سرمایه گذاری خود اجتناب کنید و در شرایطی کاملا مطمئن و بدون ریسک اقدام به سرمایه گذاری کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 19:24:37   |
0     0
بله در بازار طلا
با توجه به تحولات سیاسی، اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.هرچه ریسک بالاتر باشد،میزان بازدهی آن نیز بیشتر است.با سرمایه گذاری در چندبازار مختلف می توان تا حدودی جلوی ضرر را گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 13:45:33   |
0     0
در بازار طلا و خودرو
هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:22:51   |
0     0
-بله در بورس
-شرایط اقتصادی، تحریم، ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک
ما میتوانیم با افزایش تنوع در انواع سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/26 16:36:20   |
0     0
بله ، در زمینه سهام
پذیرفتن وجود ریسک در سرمایه گذاری باعث میشه تجربه ی بیشتری بدست بیاریم
به سرمایه گذاری در چند بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 18:19:18   |
0     0
متن بسیار زیبایی که در ذیل قید شده
افراد در سرمایه گذاری های خود از ریسکهای مهمی چشم پوشی می کنند که مانند نبستن کمربند ایمنی به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و در نتیجه گاهی اوقات به خاطر پذیرفتن این گونه ریسک ها به ورشکستگی کشیده می شوند
یکی از واقعیت های مهم و در عین حال تلخ می باشدو به نظر ، ریسک لازمه سرمایه گذاری می باشد
مهم ترین راههای کاهش ریسک با استفاده از اطلاعات و تجربیات افراد خبره و پخش کردن سرمایه در بازارهای مختلف است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 12:11:37   |
0     0
اصل ' سرمایه گذاری باریسک بالا سود بیشتری را نیز دربردارد .متضمن این موضوع است که ممکن است اصل سرمایه هم ازبین برود.باید به این موضوع توجه شودکه درسرمایه گذاری علاوه برانتخاب پرتفوی , پولی که برای سرمایه گذاری درنظر میگیریم پول مازاد باشه پولی که نبودن ان خدشه ای درارامش ورفاه معمول زندگی ایجاد نمی کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 13:13:58   |
0     0
در بازار بورس سرمایه گذاری کرده ام که مهمترین ریسک آن شرایط سیاسی جامعه هست که با یه حرف یا اقدام دچار نوسان می شود که این نوسان به عکس المعل سهامداران منجر می شوند که چون اکثرا تازه کار هستند و از ریسک پذیری پایینی برخوردار هستند موجب سردرگمی و عدم امکان تجزیه و تحلیل بورس می شوند . مهمترین راهکار تنوع سرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:29:46   |
0     0
سرمایه‌گذاران را از منظر پذیرش ریسک می‌توان به سه دسته تقسیم‌ نمود:

افراد ریسک‌گریز: این افراد رویکرد محافظه‌کارانه دارند. این شخص ترجیح می‌دهد، بازده مطمئنی داشته باشد و احتمال موفقیت وی بالا باشد.
افراد ریسک‌پذیر: این افراد رویکرد جسورانه دارند شخص ریسک بالا را به منظور دریافت سود بالاتر می‌پذیرد.
افراد خنثی نسبت به ریسک: سومین گروه افرادی هستند که به اصطلاح آن‌ها‌ را ریسک خنثی می‌نامند. این افراد ارزش پولی را مقدار ارزش اسمی‌ آن می‌دانند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 16:09:40   |
0     0
خیر. تا کنون سرمایه گذاری ای نداشته ام.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 20:48:24   |
0     0
ریسک پذیر بودن به نوع بر خوردخانواده با این مقوله بستگی دارد.
در سرمایه گذاری ها با توجه به بازده وریسکی که دارد مهمترین عامل همراهی وهمفمری دوستان وخانواده هست انسان های موفق یا خود رای بودند یا خانواده با آنها همراهی خوبی کرده وبه آنها دل و جرأت ریسک کردن داده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:29:42   |
0     0
خیر در هیچ زمینه ای سرمایه گذاری نکرده ام

تحولات سیاسی و اقتصادی ناگهانی و غیر قابل پیش بینی باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری می شود.
ما میتوانیم با افزایش تنوع در مدلهای سرمایه گذاری خود ریسک ناشی از ضرر و زیان سرمایه گذاری را کاهش دهیم ...و اینکه از رفتارهای هیجانی پرهیز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 17:18:14   |
0     0
خیر
با سرمایه گذاری در چند بازار مختلف و شناخت تکنیکال بازار میتوانیم تا حدودی زیان ناشی سرمایه گذاری را کاهش دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:41:17   |
0     0
در مفهوم مالی به احتمال اختلاف میان بازده مورد انتظار و بازده واقعی ریسک گفته می‌شود. این انحراف بازده می‌تواند مثبت یا منفی باشد، هر اندازه احتمال عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، در اصطلاح گفته می‌شود که ریسک سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد بود.
اصل ثابتی در سرمایه‌گذاریوجود دارد مبنی بر اینکه سرمایه‌گذار از ریسک و خطر گریزان و به سمت بازده و سود تمایل دارد؛ به همین خاطر است که سرمایه‌گذاران ریسک گریز از ورود سرمایه خود به جایی که خطر و ریسک وجود دارد یا افق نامشخصی در برابر سود و اصل سرمایه‌شان هست، امتناع می‌کنند.

ریسک گریزی را می‌توان اینطور بیان کرد که سرمایه گذاران طرح‌های مخاطره‌آمیز را نمی‌پذیرند مگر آنکه بازده مورد انتظار طرح خیلی زیاد باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 00:58:24   |
0     0
بله درچند زمینه سرمایه گذارى کردم
در شرایط کنونى که اقتصاد کشور ما ثبات ندارد در هر زمینه که سرمایه گذارى کنى البته به موقع سود زیادى دارد
اما اگر شرایط اقتصادى ثابت باشد باید با تصمیم گیرى دقیق سرمایه گذارى کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/30 12:54:59   |
0     0
خیر
یاد میگیرم که همواره راه رسیدن به سود هموار و بدون احتمال زیان نیست و گاهی میتواند همراه با ریسک باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/30 15:45:58   |
0     0
_بله
_کاهش قسمت سهام، نوسان قیمت در مسکن و زمین
_چون در سرمایه گذاری همیشه با ریسک همراه است در صورتی که سرمایه گذاری با دقت انجام نشونمون است بجای سود متحمل زیان میشوند
_در زمینه های مختلف سرمایه گذاری میکنم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 19:47:51   |
0     0
ریسک را می‌توان به‌طور ساده نوسان بازدهی تعریف کرد. وقتی قیمت سهمی با فرکانس و دامنه بالا نوسان می‌کند، اصطلاحاً سهم پر ریسک خوانده می‌شود. در بازار سهام دو نوع ریسک مطرح می‌شود: ریسک سیستماتیک و ریسک غیر سیستماتیک. ریسک غیرسیستماتیک، ریسکی است که در ارتباط با یک سهم خاص باشد. به‌عنوان‌مثال، لغو مجوز تولید دارو برای یک شرکت دارویی می‌تواند سبب افزایش ریسک سهم شود. این نوع ریسک که مربوط به یک شرکت یا صنعت خاص است، ریسک غیرسیستماتیکمی‌گویند. از سوی دیگر، ریسک سیستماتیک ریسکی است که مربوط به‌کل بازار سهام است و به سهم خاصی ارتباط ندارد. بحران‌هایی چون جنگ، ناامنی، زلزله، بحران‌های مالی و … از جمله ریسک‌های سیستماتیک است که کل سهام بازار سرمایه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:08:34   |
0     0
آیا تا کنون سرمایه گذاری نموده اید؟
بله در بازار طلا و مسکن و سهام کارخانجات فولاد
- با چه ریسک هایی در سرمایه گذاری مواجه شده اید؟ تغییرات شرایط اقتصادی، تحریم ها و ضرر در صنعت فولاد و ضرر کارخانه مربوطه که موجب کاهش ارزش سهام شده است
- چگونه برنامه ریزی میکنید که ریسک شما متحمل کمترین ضرر شود؟!1. استفاده از اطلاعات افراد خبره
2. پخش کردن سرمایه در چند بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 15:58:46   |
0     0
بله در زمینه بورس
بهرحال هر سرمایه گذاری ریسک خودش را دارد .
هرچه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری
دارید
بهترین گزینه برای کاهش ریسک تنوع است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 17:14:44   |
0     0
بله
با ریسک کاهش قیمت
با ریسک کردن یا سود می کنی یا ضرر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 18:22:46   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارزاز جمله سرمایه گذاری های است که با ان اشنایی کامل دارم و نتیجه ای که دارد این است که هر چه ریسک بیشتری را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت و بهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع در سرمایه گذاری است,و ایجاد پرتفوی در سرمایه گذاری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 21:15:31   |
0     0
برای ریسک سرمایه‌گذاری معیارهای متفاوتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ‌انحراف معیار بازده تاریخی یا میانگین یک سرمایه‌گذاری است. بالا بودن انحراف معیار محاسبه شده نشان‌دهنده بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری می‌باشد. شرکت‌‌های بسیاری زمان و منابع مالی خود را صرف شناسایی ریسک‌های متفاوتی که در معرض آن هستند قرار داده تا بتوانند ریسک خود را ارزیابی و مدیریت کنند. عموماً ریسک‌های سرمایه‌گذاری، به دو نوع اساسی تقسیم می‌شود: ریسک سیستماتیک و ریسک غیر سیستماتیک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/06 02:20:12   |
0     0
سرمایه گذاری در طلا و زمین.
نوسانات قیمت طلا و زمین همیشه وجود داشته است،بنابراین باید هوشیارانه عمل کردو نباید درگیر اتفاقات زودگذر و کوتاه مدت شد،باید اطلاعات خود را بالا ببریم و آگاهانه عمل کنیم.
باید در چند بازار سرمایه گذاری کنیم و تمام سرمایه خود را وارد یک بازار خاص نکنیم تا متحمل کمترین ضرر شویم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 16:49:34   |
0     0
در زمینه سهام سکه وارز سرمایه گذاری هایی است که آشنایی کامل دارم
نتیجه ای که دارد هر چه رسیک بیشتر را قبول کنید سود بیشتری خواهید داشت
بهترین گزینه برای اینکه ریسک کاهش پیدا کند تنوع در سرمایه گذاری و ایجاد پرتفوی در سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 14:29:02   |
0     0
با ریسک مختلفی کم وزیاد مواجه شدم برای سود بیشتر باید ریسک بیشتری را
متحمل شد و بدون ریسک نباید توقع بیشتر و سودهای کلان بود
ریسک برای هر سرمایه گذاری متفاوت و منطقی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 14:56:18   |
0     0
بله
با ریسک های بالا و پایین مواجه شدم
باعث می شود کسب تجدبه کنیم و در آینده اطلاعات بهتری داشته باشیم
اگاهی از نوسانات موجود در بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 22:14:06   |
0     0
هرچه ریسک بیشتری راقبوال کنیم سود بیشتری خواهیم داشت وبهترین گزینه برای کاهش ریسک ایجاد تنوع وسرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:20:11   |
0     0
خیر
قدرت ریسک بالا نداشتم
اینکه هر سرمایه گذاری قدرت ریسک خودش را دارد
تا حالا ریسکی نداشتم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics