تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرایط مزایای خرید اقساطی برای خریدار و فروشنده چیست؟

اگر شما نیاز به کالا و یا وسیله‌ای دارید و به دلیل قیمت بالای آن نمی‌توانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید می‌توانید از شیوه خرید اقساطی استفاده کنید. به دلیل بالا بودن رشد تورم بیشتر مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و بهترین روش برای آن‌ها خرید اقساطی می‌باشد.

برای خرید اقساطی فراهم کردن چه چیزهایی لازم است؟

- پرداخت مبلغ اولیه:

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

معمولا بخشی از قیمت کالا در هنگام خرید از مشتری دریافت میشود.

 

- چک یا سفته:

فروشنده به ازای تسهیلاتی که به مشتری ارائه میدهد قطعا چک یا سفته دریافت مینماید.

 

- اعتبار مالی یا ضامن:

برخی از فروشگاهها کالا، همراه داشتن یک ضامن معتبر برای خرید کالاهایی که قیمت بالا و بهای سنگین دارند را جزء شرایط خرید اقساطی قرار میدهندو مشتری میبایست یک ضامن معتبر جهت تضمین پرداخت اقساط معرفی نماید.

 

خرید اقساطی را می توان خریدی دانست که در آن خریدار بخش کمی از پول کالا را به صورت نقدی پرداخت می کند و بعد متعهد می شود تا مابقی پول را در قسط ها یا فواصل زمانی مختلف و مشخص، پرداخت نماید. وجهی که در هر قسط پرداخت می شود هم دقیقا وجه مشخصی است. این شیوه از خرید (خرید اقساطی) دارای مشخصاتی است و هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزیت هایی را به دنبال دارد.

 

مزایا برای خریدار

 در صورتی که ما به خرید کالایی احتیاج داشته باشیم اما در شرایط خاصی بودجه کافی جهت پرداخت تمام وجه مربوط به خرید این کالا را در اختیار نداشته باشیم یا به عبارتی خرید جنس با این مبلغ برای ما مقدور نبوده و یا با برنامه ریزی مالی ما هماهنگ نباشد، می توانیم قسمتی از بهای کالا را بپردازیم و مابقی وجه آن را در قسط های مشخص شده پرداخت کنیم. در این روش خرید نیازی نیست برای پرداخت تمام وجه آن نگران باشیم و به پس اندازهای طولانی مدت متوسل شویم.

- پس از پرداخت مقداری از پول کالا به شکل وجه نقد و متعهد شدن برای پرداخت بقیه پول به صورت اقساط، کالای مورد نظر بلافاصله به ما تحویل داده خواهد شد و ما می توانیم بدون صرف وقت آن کالا را استفاده نماییم.

- بعضی از کالاها به صورت دم قسط به مشتریان عرضه می شوند و در روند خرید آن ها نیاز به پرداخت مبلغ اولیه نیست.

- خرید تجهیزات گران قیمت به صورت قسطی، بار و فشار مالی را از خریدار کم می کند.

 

مزایا برای فروشنده

- هنگامی که فروشنده به فروش کالای خود به صورت اقساطی اقدام مینماید، می تواند با احتساب هزینه های تامین پول از سرمایه گزاران، پولی بیشتر از بهای نقدی کالا، در بلند مدت از خریدار دریافت نماید.

 

- همچنین فروش قسطی برای فروشنده نوعی تبلیغ نیز محسوب می شود و باعث محبوبیت بیشتر فروشگاه خواهد شد و  فروشنده می تواند با فراهم آوردن این شرایط آسان برای خرید، مشتریان بیشتری را جذب کرده، فروش خود را بالاتر برده به کسب و کار خود رونق ببخشد.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/03 09:05:28   |
0     0
خرید اقساطی برای شخص خریدار نوعی بدهی ایجاد نموده که باید در فواصل زمانی مشخص بدهی اش را به فروشنده بپردازد. البته به این خاطر که خریدار دیرتر پول خریدش را می دهد معمولا مبلغی بیش از قیمت کالا از خریدار دریافت می شود.

- خرید اعتباری یا قسطی برای خریدار چه مزایایی و معایبی می تواند دشته باشد؟
- فروش اعتباری برای فروشنده ممکن است چه مزایا و معایبی داشته باشد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 10:31:59   |
مزایای خرید قسطی برای خریدار این است که با پرداخت مبلغ اولیه و مابقی مبلغ به صورت اقساط کالا فورا در دسترس خریدار قرارمی گیرد وبدون صرف و از دست دادن وقت می تواند از آن استفاده کند.اگر پرداخت تمام قسطی باشد نیاز به پرداخت مبلغ اولیه نیست و باخرید قسطی اجناس گران قیمت بارمالی و فشار از دوش خریدار برداشته می شود.
- مزایای فروش قسطی برای فروشنده این است که مبلغ هزینه تامین کالا را از مشتری می گیرد. و با فروش قسطی می تواند اجناسش را تبلیغ کند و محبوبیت بیشتری داشته باشد و مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 18:24:55   |
0     0
- در صورتی که ما به خرید کالایی احتیاج داشته باشیم اما در شرایط خاصی بودجه کافی جهت پرداخت تمام وجه مربوط به خرید این کالا را در اختیار نداشته باشیم یا به عبارتی خرید جنس با این مبلغ برای ما مقدور نبوده و یا با برنامه ریزی مالی ما هماهنگ نباشد، می توانیم قسمتی از بهای کالا را بپردازیم و مابقی وجه آن را در قسط های مشخص شده پرداخت کنیم. در این روش خرید نیازی نیست برای پرداخت تمام وجه آن نگران باشیم و به پس اندازهای طولانی مدت متوسل شویم.

- پس از پرداخت مقداری از پول کالا به شکل وجه نقد و متعهد شدن برای پرداخت بقیه پول به صورت اقساط، کالای مورد نظر بلافاصله به ما تحویل داده خواهد شد و ما می توانیم بدون صرف وقت آن کالا را استفاده نماییم.

- بعضی از کالاها به صورت دم قسط به مشتریان عرضه می شوند و در روند خرید آن ها نیاز به پرداخت مبلغ اولیه نیست.

- خرید تجهیزات گران قیمت به صورت قسطی، بار و فشار مالی را از خریدار کم می کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics