تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت صورتهای مالی

امروزه یکی از انواع آموزش حسابداری کاربردی، آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی است که به افراد در بازار کار بسیار کمک کرده و نقش مهمی در کسب‌ و کار دارد. در هرگونه کسب ‌و کار و برای افرادی که آن را اداره می‌کنند اهمیت صورت‌‌های مالی دقیق را نمی‌توان دست‌کم گرفت. بنابراین آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به بهترین نحو بسیار مهم است.

برخی از صورت‌‌های مالی مهم که هنگام گذراندن دوره‌ی آموزش حسابداری کاربردی باید یاد بگیرید و برای یک سازمان در هر مقیاس ضروری هستند عبارت‌اند از:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

صورت‌حساب سود، ترازنامه، صورت‌حساب حقوق صاحبان سهام، صورت‌حساب جریان وجوه نقد و صورت‌حساب درآمد کل. اعدادی که از طریق این صورت‌‌های مالی آشکار می‌شوند نقش بزرگی در تصمیم‌گیری، استراتژی‌های برنامه‌ریزی، تعیین موفقیت، برآورد شکست‌ها و گفتن داستان شرکت به جهان بازی می‌کنند. بعضی شرکت‌ها به حسابداران، آموزش حسابداری کاربردی در حین شغل را ارائه می‌کنند و به آموزش اصول حسابداری مهمی می‌پردازند که یادگیری آن‌‌ها لازم است.

در این مقاله به دلایل اهمیت آموزش صورت های مالی اشاره می‌کنیم که نقش مهمی در سود و زیان و موفقیت یا شکست سازمان بازی می‌کند.

 

شفافیت مالی

حتی کوچک‌ترین اعداد در یک ترازنامه می‌تواند بر کسب ‌و کار تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد. دارایی‌ها هرگز همان ارزشی که آن‌ها در ابتدا خریداری شده‌اند را ندارند. یک درصد از ارزش آن‌ها را باید برای استهلاک کسر کرد. یک شرکت ممکن است یک عدد مشخصی را به ‌عنوان درآمد حاصل ‌شده گزارش کند؛ اما چه مقدار از آن، پول نقد واقعی است و چه مقدار از آن حساب‌های دریافتی است را باید به ‌دقت ذکر کرد. ارقامی مثل سود قبل از مالیات، سود پس از کسر مالیات و سود پس از بهره، استهلاک و مالیات همه اعداد مهمی هستند که به سهامداران و مدیریت اطلاعات زیادی درباره‌ی وضعیت کسب ‌و کار می‌گویند. از این ‌رو، در روند آموزش حسابداری کاربردی تلاش می‌شود این بخش‌های حسابداری به‌دقت آموزش داده شوند.

 

ارزیابی بدهی مالیاتی

نرخ مالیات شرکت‌ها بسیار بالا است. هنگامی که شرکت‌ها سود زیادی می‌کنند، مالیاتی که باید پرداخت کنند نیز به همان اندازه بالا است. صاحبان کسب ‌و کار وقتی که مالیات را به دولت می‌پردازند، اغلب تعجب می‌کنند که میزان کمی از پول آن‌ها باقی مانده است. آیا آن‌ها می‌توانند فشار مالیاتی خود را کاهش دهند؟ اگر بله پس آن‌ها به دقیق‌ترین اعداد مالی ممکن نیاز دارند. در غیر این صورت، تمام منابع آن‌ها را می‌توان در یک زمان بسیار کوتاه توقیف کرد. در مقابل، برای دولت، صورت‌حساب‌های دقیق مالی ضروری است چراکه بسیاری از شرکت‌ها، گزارش‌های خود را تنها برای جلوگیری از پرداخت مالیات دستکاری می‌کنند.

 

کاهش خطاها

صورت‌های مالی دقیق نیز برای جلوگیری از اشتباهات پر هزینه و یا تخلف داخلی در اوایل این روند ضروری است. اگر هرگونه فعالیت غیرقانونی در حال وقوع است، هیچ راهی بهتر از یافتن اختلافات در اعداد وجود ندارد. اگر اشتباهی صورت گرفته است، از طریق فعالیت‌های تطبیق می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. به همین دلیل است که شرکت‌ها زمان زیادی را صرف تطبیق دفتر حساب و چک کردن هر ورودی می‌کنند به‌طوری‌که آن‌ها می‌توانند کسی که هر بخشی از کسب ‌و کار را دستکاری کرده است و یا خطای حسابداری را انجام داده است بیابند.

 

یکی از مهم‌ترین دلایل آموزش حسابداری کاربردی به‌ویژه آموزش صورت های مالی و گردش وجه نقد برای جلوگیری و کاهش این‌گونه خطاها و اشتباهات است. چرا که اشتباهی کوچک در محاسبات می‌تواند به زیان و یا ورشکستگی شرکت منجر شود. بانکداری سرمایه‌گذاری بانکی برای مدت‌ها در معرض بسیاری از جرائم حسابداری برای پوشش زیان‌های تجاری بزرگ بوده است. ناکارآمدی سیستم‌های گزارشگری مالی امکان مخفی کردن زیان‌ها را می‌داد. به همین دلیل قانون‌گذاران از بانک‌ها و دیگر شرکت‌های تجاری درخواست کردند که به روش‌های حسابداری داخلی خود بیشتر توجه کنند.

 

اعتمادسازی

بیش از هر چیز دیگری، صورت‌‌های دقیق مالی حس اعتماد را در شرکت القا می‌کند. سرمایه‌گذاران باید ببینند که یک شرکت کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد و آن‌ها می‌توانند پولی که به ‌سختی به‌ دست آورده‌اند را در کسب ‌و کار خود سرمایه‌گذاری کنند. است. اگر ترازنامه نشان دهد که شرکت در حال سود کردن است بسیار عالی؛ اما بعضی مواقع ترازنامه بسیاری از شرکت‌ها سود را نشان داده است اما بعداً مشخص شده است که آن‌ها زیان‌ها را پنهان می‌کرده‌اند. شرکت‌های در مقیاس بزرگ مانند انرون و ورلدکام و شرکت‌های حسابداری موفق مانند آرتور اندرسن به دلیل نقش آن‌ها در دست‌کاری صورت‌‌های مالی بسته شدند. پس از بنابراین، پس از تجربه‌های این‌چنینی، جای تعجبی ندارد که جهان در مورد صورت‌های مالی دقیق بیش ‌از پیش نگران است. دولت‌ها قواعد تطبیق و حسابداری دقیق‌تری تدوین کرده‌اند. به ‌طوری‌ که شرکت‌ها وسوسه نشوند درباره‌ی اعداد مالی خود گزارش غلط و دروغین دهند. در دوره‌های آموزش حسابداری باید افراد با قواعد حسابداری به ‌طور دقیق آشنا شوند تا در هنگام حسابداری مشکلی برای شرکت به دلیل عدم آگاهی از قواعد ایجاد نشود.

 

تنظیم صورت جریان وجوه نقد

بهبود چرخه پرداخت

در حسابداری صحت و دقیق بودن اطلاعات حسابداری بسیار مهم است. به همین خاطر در آموزش حسابداری کاربردی مانند آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی باید به آن‌ها درباره‌ی اهمیت صحیح و دقیق وارد کردن اطلاعات و پیامدهای اشتباه وارد کردن صورت‌های مالی توضیح داد. به ‌منظور بهینه‌سازی چرخه‌های حساب‌های دریافتی و حساب‌های پرداختی، صحت صورت‌های مالی نقش کلیدی ایفا می‌کند. پرداخت‌های دیگر حقوق و دستمزد روزانه است که باید پرداخت شود (حقوق و دستمزد)، سود سهام است که باید به سهامداران داده شود، موجودی است که باید مدیریت و کنترل شود و طلبکاران که لازم است طلب آن‌ها پرداخت گردد. همه این کارها را نمی‌توان انجام شود مگر این‌که اعداد درست و دقیق باشند. اگر پرداخت وام عقب افتاده است در آن صورت شرکت باید بداند چه میزان بهره باید بپردازد و یا دریافت کند. محاسبات ریاضی را تنها می‌توان با ارقام صحیح انجام داد.

 

تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بهتر

تحلیل صورت‌‌های مالی هنگام تصمیم‌گیری بسیار مهم است. مدیر امور مالی به مقدار دارایی‌هایی که او در حال حاضر دارد نگاهی می‌اندازد و درباره توان خرید بیشتر تصمیم می‌گیرد. هنگامی که ارزش دارایی‌ها به ‌شدت مستهلک می‌شود این سوال مطرح می‌گردد که آیا لازم است که دارایی‌ها را به فروش رساند.

 

تمامی موارد بالا نشان می‌دهد که آموزش حسابداری بازار کار به نحوی جامع و حرفه‌ای برای شرکت‌ها مهم است. اگرچه شرکت‌ها سعی می‌کنند کسانی را برای کارهای حسابداری شرکت انتخاب کنند که از مهارت‌ و دانش فراوان برخوردار باشند ولی گاهی‌اوقات با استفاده از آموزش حسابداری کاربردی حین کار تلاش می‌کنند آن‌ها را با جدیدترین فرایندها، اطلاعات و نرم‌افزارهای حسابداری برای هرچه بهتر انجام دادن فعالیت‌های حسابداری شرکت تشویق کنند.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 12:26:34   |
5     0
صورت های مالی در اصل گزارشی است که عمدتا شامل اعداد و ارقامی بر مبنای واحد پولی می باشد که نشان دهنده نقدینگی، وضعیت و عملکرد شرکت در گذشته است. افراد مختلفی از اطلاعات ارائه شده در صورت های مالی استفاده می نمایند از جمله سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان و... .

- چقدر با صورت های مالی آشنایی دارید؟
- صورت های مالی شامل چه گزارش هایی هستند؟
- از نظر شما بررسی و تحلیل یک گزارش مالی (هرچند به صورت مبتدی) چه تاثیری در پیش بینی وضعیت مالی شرکت خواهد داشت؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/03 22:47:38   |
نسبتا آشنایی دارم......صورت وضعیت مالی ...صورت سود وزیان....صورت جریان های نقدی...صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی است...
با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم .
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/06 18:54:21   |
خوب
ترازنامه-صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته- صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقد و یادداشتهای همراه که با تغییرات بوجود آمده ایتدا صورت سود و زیان جاری و انباشته و جامع قرار میگیرد سپس تراز که تبدیل به وضعیت مالی شده و طبقه بندی آن هم متفاوت شده و بعد از آن حقوق مالکانه سپس صورت جریان وجوه نقد و در ادامه یادداشتهاس توضیحی همراه و ارائه صورتهای مالی باعثیهبود چرخه پرداخت و دریافت -کنترل حساب سود و زیان شرکت جهت مدیران -آنالیز حاشیه سود محصولات و غیره می باشد
Mona |   1399/03/06 19:19:52   |
صورت های مالی گزارش هایی هستند که برای یک دوره زمانی خاص نتیجه فعالیت های یک شرکت را نشان می دهند که این گزارش ها باید براساس اصول حسابداری و استانداردهای مربوطه تهیه شود
اجزای مجموعهٔ کامل صورت‌های مالی عبارتند از=
الف) صورت‌های مالی اساسی
ترازنامه
صورت سود و زیان
صورت سود و زیان جامع
صورت جریان وجوه نقد
ب) یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی.
صورت های مالی کاری را که شرکت انجام داده است را نشان می دهد و اینکه پول از کجا آمده است و در کجا خرج شده است.هدف صورت‌های مالی یا گزارش‌های مالی یا گزارشگری مالی عبارت است از، بازنمایی اطلاعات خلاصه‌شده و طبقه‌بندی‌شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری، به گونه‌ای که برای طیفی گسترده‌ای از استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی فایده‌مند واقع شود.
فرزانه جنتی |   1399/03/13 23:08:17   |
صورت وضعیت مالی (ترازنامه). صورت سود و زیان. صورت سود انباشته صورت حریان وجوه نقد. و...
نشان دهنده ی سود ده یا زیان ده بودن شرکت. دارایی های ثابت. داریی های جتری. وجه نقد موجود در شرکت. بدهی های شرکت. وسرمایه صاحبان سهام و...
مرتضی ندافی |   1399/04/01 02:55:05   |
با صورت های مالی آشنایی دارم
هر صورت مالی شامل گزارش متفاوتی میباشد مثلا صورت سود و زیان نشان دهنده درآمد ها و هزینه ها است و نهایتا سود خالص دوره را نشان میدهد و ..
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:14:42   |
با صورت های مالی آشنایی دارم البته که هر صورت مالی کاربرد خاصی دارد که اطلاعات متفاوتی به شخص میدهد
مثل صورت سود وزیان ، صورت وضعیت مالی ، صورت سرمایه و ..
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 17:22:18   |
استاندارد حسابداری بین‌المللی شماره‌ی ۱، صورت های مالی الزامی و چگونگی ارائه‌ی آن‌ها را تعریف می‌کند. صورت های مالی اساسی عبارت‌اند از:

صورت سود و زیان

ترازنامه

صورت جریان وجه نقد

صورت سود و زیان جامع

یادداشت‌های همراه صورت های مالی، شامل خلاصه‌ای از خط ‌مشی‌های حسابداری

از ویژگی‌های اصلی تهیه صورت های مالی عبارت‌اند از:

ارائه منصفانه

مبنای تعهدی حسابداری (در مبنای تعهدی، معاملات و سایر رویدادها در زمان وقوع و نه در زمان دریافت یا پرداخت وجه نقد شناسایی و در اسناد و مدارک و حسابداری ثبت می‌شود و در صورت های مالی دوره‌های مربوطه انعکاس می‌یابد).

مبنای کدام فعالیت (به این معنی که صورت های مالی بر مبنای این فرض تهیه می‌شوند که شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد مگر اینکه مدیریت بخواهد (مجبور شود) آن را منحل کند).

یکنواختی بین دوره‌ها

اهمیت (صورت های مالی باید عاری از تحریف یا حذف‌هایی باشند که می‌تواند بر تصمیمات استفاده‌کنندگان صورت های مالی تاثیر بگذارد).

اطلاعات قابل مقایسه برای دوره‌های پیشین باید ارائه شود.
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 17:25:38   |
، کلیه اعدادی که در یک صورت مالی یا ترازنامه ثبت می شود در کسب و کار و شرکت مورد نظر تاثیر دارد .همان گونه که می دانیم ارزش دارایی ها همیشه در حال تغییر است. مشخص بودن درصد سود قبل یا بعد از کسر از مالیات ، زمانی که در اختیار مدیران و سهامداران قرار گیرد اطلاعات خوبی از وضعیت کسب و کار به آن ها نشان می دهد .

مالیات شرکت و سازمان با درآمد آن نسبت مستقیم دارد . با تهیه و تنظیم دقیق گزارش های مالی می توانیم فشارهای مالی را کاهش دهیم و صورت حساب دقیق مالی را که برای دولت مهم است ، تنظیم کنید .برخی از شرکت های برای فرار از پرداخت مالیات همیشه صورت حساب های مالی خود را دستکاری می کنند . ارزیابی دهی های مالیاتی به مدیران مالی جهت کاهش فشار مالیاتی کمک خواهد کرد . از نقش گزارش مالی در شرکت و سازمان می توان به کاهش خطا و اشتباه اشاره کرد، به گونه ای که با تنظیم دقیق صورت و گزارش های مالی می توانیم از اشتباهات و خطاهای مالی که بسیار هزینه بر هستند جلوگیری کنیم .

یکی از دلایل مهم آموزش حسابداری کاربردی و مقدماتی جلوگیری از بروز چنین خطاهای بزرگ مالی است ، زیرا یک اشتباه کوچک در محاسبات مالیاتی می تواند شرکت و سازمان را با ورشکستگی رو به رو کند .در جمع بندی کلی به این نتیجه می رسیم که گزارش های مالی در ارزیابی وضعیت مالی شرکت و سازمان ها از اهمیت بالایی برخودار می باشد .صورت های مالی در هر شرکت و با توجه به نوع کسب و کار و حجم آن متفاوت است .
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 08:50:34   |
- تا حدودی.
- صورت های مالی شامل صورت سود و زیان، ترازنامه، صورت حساب حقوق صاحبان سرمایه، صورت جریان وجوه نقد، صورتحیاب درآمد کل.بررسی و تحلیل یک گزارش مالی مزایای زیر را دارد:
موجب تصمیم گیری، برنامه ریزی، و پیش بینی بهتر است، شفافیت مالی، ارزیابی بدهی مالیاتی، کاهش خطاها، اعتمادسازی، تنظیم صورت جریان وجوه نقد موجب بهبود چرخه پرداخت است.
مصطفى عربى |   1399/04/25 21:17:52   |
تاحدودی.
صورت های مالی شامل: ترازنامه، صورا وضعیت مالی، صورت جریان وجوه نقد ، صورت سود و زیان،صورت سود و زیان انباشته، صورت سود و زیان جامع و ...
بی تاثیر نیست ولی هرچه بررسی و تحلیل یک گزارش مالی فنی تر و کارشناسانه تر باشه تاثیر بیشتری در پیش بینی وضعیت مالی شرکت خواهد داشت.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 16:01:19   |
صورت های مالی گزارش هایی هستند که برای یک دوره زمانی خاص نتیجه فعالیت های یک شرکت را نشان می دهند که این گزارش ها باید براساس اصول حسابداری و استانداردهای مربوطه تهیه شود
اجزای مجموعهٔ کامل صورت‌های مالی عبارتند از=
الف) صورت‌های مالی اساسی
ترازنامه
صورت سود و زیان
صورت سود و زیان جامع
صورت جریان وجوه نقد
ب) یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی.
صورت های مالی کاری را که شرکت انجام داده است را نشان می دهد و اینکه پول از کجا آمده است و در کجا خرج شده است.هدف صورت‌های مالی یا گزارش‌های مالی یا گزارشگری مالی عبارت است از، بازنمایی اطلاعات خلاصه‌شده و طبقه‌بندی‌شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری، به گونه‌ای که برای طیفی گسترده‌ای از استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی فایده‌مند واقع شود.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:36:44   |
نسبتا با صورت های مالی اشنایی دارم .
ترازنامه-صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته- صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقد و یادداشت های توضیحی
گزارش های مالی ما را در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت راهنمایی میکنند.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 02:45:27   |
هر یک از صورت های مالی با هدف خاصی ارائه می‌شوند. بر همین اساس صورت های مالی حسابداری عبارتند از: ترازنامه، صورت حساب سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، صورت گردش جریان وجوه نقد.

محل درج اطلاعات اقتصادی مرتبط با فعالیت‌های شرکت‌ها است. صورت‌ های مالی، حداقل یکبار در سال تهیه ولی در بسیاری موارد، این صورت‌ها شش ماهه و یا حتی در صورت نیاز در مقاطع زمانی کوتاه‌تر نیز تهیه و ارائه می‌شود. به طور کلی مجموعه‌ای از قواعد که تحت عنوان اصول پذیرفته شده حسابداری نامیده می‌شود بر نحوه تهیه این صورت‌ها نظارت می‌کند.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/28 10:48:37   |
متوسط.
شامل صورت جریان نقدی،صورت سود و زیان ،صورت وضعیت مالی،یادداشتهای همراه و....
به ما نشان میدهد ک این شرکت میتواند سود دهی داشته باشد یا نه .و برای سرمایه گذاری مناسب است .یکی از راههای خوب برای سنجش شرکت است.
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:28:42   |
تاحدودی.
صورت های مالی شامل: ترازنامه، صورا وضعیت مالی، صورت جریان وجوه نقد ، صورت سود و زیان،صورت سود و زیان انباشته، صورت سود و زیان جامع و ...
بی تاثیر نیست ولی هرچه بررسی و تحلیل یک گزارش مالی فنی تر و کارشناسانه تر باشه تاثیر بیشتری در پیش بینی وضعیت مالی شرکت خواهد داشت.
نجمه السادات زارع |   1399/04/28 13:58:49   |
صورت های مالی شامل ترازنامه صورت سودوزیان صورت جریان وجوه نقد صورت حقوق صاحبان سهام صورت درامد کل است
تاثیر بررسی و تحلیل گزارش مالی میتوان بردرامدزایی و سوداوری شرکت تاثیر بگذارد
علیرضا آزاد |   1399/04/29 02:09:38   |
صورت وضعیت مالی ،صورت وضعیت سود و زیان،ترازنامه،صورت تغییرات در حقوق مالکان را توضیح میدهد که باید براساس اصول حسابداری تهیه شود.
موجب تصمیم گیری و پیش بینی بهتر نسبت به گذشته میشود.
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:31:40   |
نسبتا خوب
صورت سود وزیان تراز نامه
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 00:57:44   |
بعد از ثبت درست اسناد حسابداری - تهیه صورتهای مالی به تفکیک داراییهای جاری و داراییای غیر جاری و بدهیهای جاری و عیرجاری - زیرگروه حقوق صاحبان سهام - حسابهای درامد و هزینه ای مشخص - این صورتها در تصمیم گیری و شخص نمودن وضعیت شرکت به مدیریت کمک می کند
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:42:59   |
نسبتا آشنایی دارم......صورت وضعیت مالی ...صورت سود وزیان....صورت جریان های نقدی...صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی است...
با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:36:51   |
با صورت های مالی آشنایی دارم
هر صورت مالی شامل گزارش متفاوتی میباشد مثلا صورت سود و زیان نشان دهنده درآمد ها و هزینه ها است و نهایتا سود خالص دوره را نشان میدهد و ..
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:48:51   |
صورت وضعیت مالی (ترازنامه). صورت سود و زیان.
صورت سود انباشته صورت حریان وجوه نقد. و...
تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد
وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود
عملکرد شرکت به نتایجی برسیم .
محمد پوراکبری |   1399/05/04 10:24:26   |
نسبتا اشنایی دارم .
نقدینگی شرکت ، وضعیت و عملکرد شرکت ، ریز بدهی و دارایی و ...
قطعا بسیار موثر است چون فرد با هزینه های غیرضروری و زیاد ، مغایرت ها ، نقاط ضعف و قوت ، نقدینگی و ... اشنا شده و بر اساس انها برنامه ریزی میکند .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 13:14:44   |
صورت سود و زیان ،ترازنامه صورت جریان، وجه نقد،صورت سود و زیان جامع...
یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی.
با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 14:01:01   |
تا حدودی با انها اشنایی دارم.
شامل ترازنامه ،صورت سود وزیان ،صورت جریان وجوه نقد،صورت سودوزیان جامع.
صورت های مالی شامل اعداد وارقام میباشد که با تجزیه وتحلیل انها میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سوداوری شرکت وهمچنین بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:21:26   |
اشنایی دارم .
نقدینگی شرکت ، وضعیت و عملکرد شرکت ، ریز بدهی و دارایی و ...
قطعا بسیار موثر است چون فرد با هزینه های غیرضروری و زیاد ، مغایرت ها ، نقاط ضعف و قوت ، نقدینگی و ... اشنا شده و بر اساس انها برنامه ریزی میکند .
محمد رحیمی |   1399/05/12 09:30:42   |
خیلی زیاد
صورت سود زیان و سود زیان جامع و حقوق مالکانه و صورت وضعیت مالی و گردش وجوه نقد و یادداشتاای توضیحی
با وضعیت مالی و کلی شرکت اشنا میشویم
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/22 18:12:42   |
صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته-تراز نامه-صورت سود و زیان جامع
با اطلاع از صورت سود وریان میتوان ب نقدینگی شرکت-انعطاف پذیری مالی شرکت را نشان میدهد ک میتوان با استفاده از آن عملکرد شرکت را بررسی نمود.
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 19:34:00   |
تقریبا
فعالیت هیات مدیره به مجمع تفسیری
نوع بدهی دارایی و ترکیب حقوق مالکانه شرکت موثر در تصمیم گیری می باشد
تشکری |   1399/02/27 16:47:23   |
0     0
برداشتم از این موضوع این است که سه نوع صورتحساب مالی که تجزیه و تحلیل می‌شوند شامل این سه صورتحساب مالی ترازنامه، صورتحساب درآمد و صورتحساب جریان نقدی هستند. ترازنامه تصویر آنی از وضعیت مالی شرکت است. ترازنامه تمام دارایی‌ها و بدهی‌های یک شرکت را نشان می‌دهد. صورتحساب درآمد به کل سال نگاهی می‌اندازد. با درآمدها شروع می‌شود و سپس هزینه‌ها را از درآمد خالص کسر می‌کند. صورتحساب جریان نقدی نشان می‌دهد که پول نقد شرکت از کجا حاصل شده و با تقسیم جریان نقدی بر وجه نقد حاصل از عملیات‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و تامین مالی جواب بدست می‌آید. بنابراین آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به بهترین نحو بسیار مهم است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 16:59:42   |
0     0
تمامی اعدادی که در یک ترازنامه ثبت می‌شود در کسب و کار ما تأثیر دارد. همان‌طور که می‌دانیم ارزش دارایی‌ها، دائم در حال تغییر است و درصدی از ارزش آن‌ها را باید برای استهلاک از آن‌ها کم کرد. مشخص بودن ارقامی مثل سود قبل یا پس از کسر مالیات، سود بعد از بهره، استهلاک، مالیات و … در اختیار سهامداران و مدیریت قرار می‌گیرد و اطلاعات خوبی درباره وضعیت کسب‌ و کار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:41:21   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند
قدرت فهم و درک فرد را در دراز مدت بالا میبرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/01 23:04:26   |
0     0
صورت های مالی بعنوان یک کالای عمومی در اختیار استفاده کننده گان برون سازمانی و سایر ذینفعان، جهت تصمیم گیری های اقتصادی قرار می‌گیرد.
ذینفعان جهت تصمیم گیری های هوشمندانه نیاز به تجزیه و تحلیل صورت های مالی گزارش شده دارند.
این گزارشات مالی می تواند در قالب صورت های مالی حسابرسی شده دارای اعتبار مالی بالایی داشته باشند.
صورت های مالی حسابرسی شده در بازار های پولی مالی از اعتبار خاصی جهت تصمیم گیری های سرمایه گذاری می توانند داشته باشند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:44:07   |
0     0
ترازنامه، سود و زیان (انباشته، جامع) ، گردش وجوه نقد، یادداشت های توضیحی

حداقل آن است که با روند شرکت آشنا می شویم. کمترین کار این است که میزان سود سال جاری و قبل را مقایسه کنیم تا با میزان عملکرد شرکت آشنا شویم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 21:31:34   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 09:38:50   |
0     0
نقش صورت‌های مالی در ارزیابی وضعیت مالی شرکت‌ها
بررسی میزان موفقیت در تحقق شاخص‌های مالی، یکی از راهکارهای بررسی موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب و کار است.
برای اینکه بتوان سرمایه‌گذار جذب کرد، می‌بایست تحلیل مالی درستی را در اختیار آن‌ها قرار داد.
بخش مالی، معمولاً آخرین بخش نگارش طرح یک کسب و کار است.
به‌طورکلی، سه بخش در ارزیابی وضعیت مالی شرکت‌ها مد نظر است:
- تعیین هزینه
۱ – تعیین هزینه، شامل تعیین هزینه‌های فنی، تولیدی و بازاریابی می‌شود! وقتی که فعالیت این بخش‌ها مشخص شد، می‌بایست هزینه‌یابی صورت گیرد.
۲ – پیش‌بینی فروش، هزینه منابع انسانی، هزینه‌های اداری، هزینه تولید و بهای تمام شده ازجمله بخش‌های کلیدی مبحث تعیین هزینه محسوب می‌شود.
-صورت‌های مالی پرکاربرد
سه گروه از صورت‌های مالی در این بخش به شکل تخمینی ارائه می‌شود! ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد، سه بخش اساسی در مبحث تحلیل مالی کسب و کار هستند.
- نسبت‌های مالی و شاخص‌ها
با استفاده از نسبت‌ها و شاخص‌های مالی که به کمک آمار و ارقام صورت‌های مالی تنظیم می‌شوند به سؤالاتی نظیر دوره بازگشت سرمایه، نقطه سر به سر و ارزش فعلی خالص پاسخ داده می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:36:30   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. ارزیابی صورت‌های مالی آن‌ها است که منعکس کننده اطلاعات مالی و شرایط دارائی‌ها و بدهی‌های شرکت خواهد بود.لذا برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت‌ها و موسسات تجاری، شناخت عناصر و اجزای تشکیل‌دهنده این صورت‌های مالی ضروری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 19:03:53   |
0     0
در این است که فرد سرمایه گذار می تواند بفهمد شرکت یا موسسه در سال گذشته چقدر سود وزیان داده است ومی تواند بااین صورتهای مالی برای سال اینده خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 16:27:25   |
0     0
زیاد، شامل صورتهای مالی اساسی وضعیت مالی ،صورت تغییرات دارمد و هزینه ،جریان وجه نقد و یادداشتهای توضیحی همراه صورتهای مالی _ با توجه به تجربه شخصی خود با نگاه به وضعیت مالی و سودوزیان شرکت اینجانب متوجه تمام اتفاقات و رویدادهای مساعدرو نامساعد شرکتها شده و بالای ۹۰٪ به مشکلات شرکتها اشراف پیدا مینمایم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 20:50:46   |
0     0
صورتهای مالی درصورتی که به دقت وصحت تنظیم شود می تواند در تصمیم گیری ها وروند رو به رشد شرکت وجلب اعتماد سرمایه گذاران نقش مهمی ایفا کند و نمایی از آینده شرکت بهما نشان دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/06 04:48:37   |
0     0
بله تا حدودی
ترازنامه- صورت سود و زیان- صورت سود و زیان جامع- صورت جریان وجوه نقد و یادداشتهای توضیحی
ارزیابی و تجزیه و تحلیل گزارش مالی هر شرکت و موقعیت آن با ارزیابی مناسب صورت های مالی آن مشخص می شود. همچنین نقش گزارش مالی برای جذب سرمایه گذار اینگونه است که باید تحلیل مالی درست و صحیح را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم تا تصمیم گیری مناسب صورت گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 21:42:23   |
0     0
صورت های مالی تشکیل شده است از ترازنامه و صورتحساب سود و زیان و صورت سود و زیان جامع و صورت جریان وجوه نقد و یادداشت های توضیحی همراه که یکی از موارد مهم در پیش بینی وضعیت مالی هر شرکتی تجزیه و تحلیل صورت های مالی آن شرکت می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 02:10:11   |
0     0
بله تقریبا آشنایی دارم،صورت وضعیت مالی ،صورت سود وزیان؛صورت جریان های نقدی.
طلاعات خوبی درباره وضعیت کسب‌ و کار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و میزان سود و زیان شرکت مشخص میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 22:09:08   |
0     0
مجموعه کامل صورتهای مالی شامل موارد زیر است:
الف . صورت وضعیت مالی به تاریخ پایان دوره؛
ب . صورت سود و زیان برای دوره؛
پ . صورت سود و زیان جامع برای دوره؛
ت . صورت تغییرات در حقوق مالکانه برای دوره؛
ث . صورت جریانهای نقدی برای دوره،
ج . یادداشتهای توضیحی، شامل اهم رویه‌های حسابداری و سایر اطلاعات توضیحی؛
چ . اطلاعات مقایسه‌ای دوره قبل طبق بندهای 36 و 37؛ و
ح . صورت وضعیت مالی به تاریخ ابتدای دوره قبل، چنانچه واحد تجاری یک رویه حسابداری را با تسری به گذشته بکار گیرد یا اقلام صورتهای مالی را با تسری به گذشته تجدید ارائه نماید، یا اقلام صورتهای مالی را طبق بندهای 39 تا 41 تجدیدطبقه‌بندی کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/16 16:20:57   |
0     0
تاحدودی اشنایی دارم
صورت جریان وجوه نقد ،ترازنامه،صورت سودوزیان ،یادداشت های توضیحی
با تجزیه وتحلیل صورتهای مالی میتوان در مورد عملکرد شرکت میزان سوداوری ،نقدینگی شرکت ،میزان بدهی ان به نتایجی برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:09:31   |
0     0
اشنایی در حد متوسط
صورت وضعیت مالی ،صورت سود وزیان،صورت جریان های نقدی،صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی
با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:19:16   |
0     0
ترازنامه، صورت سود و زیان ، صورت سود و زیان جامع ، صورت سود و زیان انباشته ، صورت جریان وجوه نقد
تجزیه و تحلیل گزارش های مالی در چند سال اخیر با رشد توسعه بنگاه های اقتصادی و رقابت پذیرشدن فعالیت های اقتصادی و نیاز مدیران به اطلاعات مالی بسیار با اهمیت گردیده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 18:50:04   |
0     0
آشنایی در حد مناسب
کلیه اعدادی که در یک ترازنامه ثبت می‌شود در کسب و کار ما تأثیر دارد
صورتهای مالی اساسی وضعیت مالی ،صورت تغییرات دارمد و هزینه ،جریان وجه نقد و یادداشتهای توضیحی همراه صورتهای مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 19:24:58   |
0     0
همه‌ی شرکت‌های تجاری و سازمان‌های بزرگ خصوصی به صورت دوره‌ای صورت‌های مالی را تجزیه تحلیل و آماده می‌کنند . از مزایای آموزش صورتهای مالی این است که می‌توانیم وضعیت مالی هر شرکت را در یک دوره خاص ارزیابی کنیم . کار به کاربران کمک می‌کند اطلاعات مالی برای تجزیه و تحلیل و مقایسه سلامت یک شرکت با دیگر شرکت‌ها را بدست آورند. در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکت اطلاعاتی مثل سودآوری، نقدینگی و بازده عملیاتی ارائه می‌شود.

در آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، سرمایه گذاران، مدیران و حسابداران با سه نوع صورتحساب مالی که تجزیه و تحلیل می‌شوند آشنا می‌گردند. این سه صورتحساب مالی ترازنامه، صورتحساب درآمد و صورتحساب جریان نقدی هستند. ترازنامه تصویر آنی از وضعیت مالی شرکت است. ترازنامه تمام دارایی‌ها و بدهی‌های یک شرکت را نشان می‌دهد. صورتحساب درآمد به کل سال نگاهی می‌اندازد. با درآمدها شروع می‌شود و سپس هزینه‌ها را از درآمد خالص کسر می‌کند. صورتحساب جریان نقدی نشان می‌دهد که پول نقد شرکت از کجا حاصل شده و با تقسیم جریان نقدی بر وجه نقد حاصل از عملیات‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و تامین مالی جواب بدست می‌آید.

برای اکثر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، انجام تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ممکن است سخت و خسته‌کننده به نظر رسد. در حالی که بسیاری از مدیران کسب‌و‌کار ممکن است ایجاد صورتهای مالی و تجزیه و تحلیل آن‌ها را به یک حسابدار که تمام آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی دیده است واگذار کنند، اما گذراندن دوره‌های آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به مدیران کمک می‌کند که وضعیت سلامت مالی شرکت را بهتر درک کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 23:21:16   |
0     0
ترازنامه-صورت سود و زیان ،صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقد و یادداشتهای به عنوان صورت های مالی اساسی می باشند ارائه صورتهای مالی رفع نیاز اطلاعاتی استفاده کنندگان داخلی و خارجی می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 13:26:25   |
0     0
بله آشنایی دارم.
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند
با داشتن صورت مالی عملکرد شرکت مشخص شده و می توان آن را بهبود بخشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/04 21:44:30   |
0     0
از آنجا که تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به شما کمک می‌کند یک تصویر لحظه‌ای از وضعیت مالی شرکت را ببینید، آنها ابزاری برای تصمیم‌گیری بهتر به شمار می‌روند. صورتهای مالی روندهای کسب و کار و میزان مطالبات، میزان پرداخت وام و مشکلات جریان نقدی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال : گزارش‌های حساب‌های دریافتنی نشان می دهد که چه کسی به موقع پول را پرداخت کرده، و تاخیرهای ۳۰ روزه، ۶۰ روزه و ۹۰ روزه در پرداخت را نشان می‌دهد.
با یادگیری و آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی و در نهایت، استفاده از آن می‌توانید بفهمید کدام مشتریان در جایگاه خوبی هستند، کدام حساب‌های دریافتی هنوز دریافت نشده‌اند کدام یک بدهی‌های غیرقابل وصول هستند و … . از طریق گزارش حساب‌های پرداختنی می‌فهمید که به چه کسی بدهکار هستید و چه موقع پول دریافت کرده‌اید. همچنین می توانید گزارش‌هایی تهیه کنید تا به هر سوالی که درباره میزان بدهی‌ها، موجودی‌ها، دارایی‌ها و درآمدها پرسیده می‌شود پاسخ دهید. وقتی می‌خواهید برای موفقیت و رشد کسب‌وکار تصمیمات استراتژیکی بگیرید باید به این سوالات جواب دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 15:00:10   |
0     0
-تقریبا
-ترازنامه ، صورت سود و زیان ، صورت سود و زیان جامع ، صورت جریان وجوه نقد
- برنامه ریزی دقیق تر برای سال های آینده و پیش بینی آن
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:21:48   |
0     0
تا حدودی
ترازنامه- صورت سود و زیان- صورت سود و زیان جامع- صورت جریان وجوه نقد و یادداشتهای توضیحی
ارزیابی و تجزیه و تحلیل گزارش مالی هر شرکت و موقعیت آن با ارزیابی مناسب صورت های مالی آن مشخص می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/13 19:41:24   |
0     0
سلام
بسیار کم
اولین گام و یکی از مهمترین معیارهای سنجش وضعیت مالی و سوددهی شرکت‌‌ها، ارزیابی صورت‌های مالی آن‌ها است که منعکس کننده اطلاعات مالی و شرایط دارائی‌ها و بدهی‌های شرکت خواهد بود.لذا برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت‌ها و موسسات تجاری، شناخت عناصر و اجزای تشکیل‌دهنده این صورت‌های مالی ضروری است. در این مطلب به بررسی صورت‌های مالی اساسی شرکت‌ها (ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد، صورت سود و زیان جامع) و شناخت اجزای اصلی آن خواهیم پرداخت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:20:35   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:44:59   |
0     0
خوب
ترازنامه-صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته- صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقدو....
ارزیابی و تجزیه و تحلیل گزارش مالی هر شرکت و موقعیت آن با ارزیابی مناسب صورت های مالی آن مشخص می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/16 14:35:56   |
0     0
کم
صورت های مالی اساسی شامل مواردزیر مانند ترازنامه صورت سود و زیان صورت گردش وجه نقد ویا داشت های توضیحی می شوند
بایادگیری واموزش تجزیه وتحلیل صورتهای مالی ودرنهایت استفاده ازان می توانید بفهمید کدام مشاغل درجایگاه خوبی هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:47:39   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:29:24   |
0     0
مجموعه کامل صورتهای مالی شامل موارد زیر است:
الف . صورت وضعیت مالی به تاریخ پایان دوره؛
ب . صورت سود و زیان برای دوره؛
پ . صورت سود و زیان جامع برای دوره؛
ت . صورت تغییرات در حقوق مالکانه برای دوره؛
ث . صورت جریانهای نقدی برای دوره،
ج . یادداشتهای توضیحی، شامل اهم رویه‌های حسابداری و سایر اطلاعات توضیحی؛
چ . اطلاعات مقایسه‌ای دوره قبل طبق بندهای 36 و 37؛ و
ح . صورت وضعیت مالی به تاریخ ابتدای دوره قبل، چنانچه واحد تجاری یک رویه حسابداری را با تسری به گذشته بکار گیرد یا اقلام صورتهای مالی را با تسری به گذشته تجدید ارائه نماید، یا اقلام صورتهای مالی را طبق بندهای 39 تا 41 تجدیدطبقه‌بندی کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 12:06:44   |
0     0
نسبتا با صورت های مالی اشنایی دارم .
ترازنامه-صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته- صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقد و یادداشت های توضیحی
گزارش های مالی ما را در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت راهنمایی میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/17 21:13:45   |
0     0
نسبتا اشنایی دارم
ترازنامه
صورت سود و زیان
صورت سود و زیان جامع
صورت جریان وجوه نقد
باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:54:25   |
0     0
صورت های مالی تشکیل شده است از ترازنامه و صورتحساب سود و زیان و صورت سود و زیان جامع و صورت جریان وجوه نقد و یادداشت های توضیحی همراه که یکی از موارد مهم در پیش بینی وضعیت مالی هر شرکتی تجزیه و تحلیل صورت های مالی آن شرکت می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:39:22   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 20:06:02   |
0     0
ترازنامه-صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته- صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقد و یادداشت های توضیحی
تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:11:07   |
0     0
نسبتا آشنایی دارم
شامل صورت وضعیت مالی ،صورت سود وزیان،صورت جریان های نقدی،صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی است.
با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/20 02:09:36   |
0     0
صورت وضعیت مالی ،صورت سود وزیان،صورت جریان های
نقدی،صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی است...
با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 12:01:27   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/21 08:13:38   |
0     0
صورت وضعیت مالی ،صورت سود وزیان،صورت جریان های نقدی،صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی....
باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/22 12:39:43   |
0     0
- آشنایی نسبی دارم .
- صورت عملکرد ، صورت حقوق مالکانه ، صورت جریان وجوه نقد، ترازنامه ، صورت سود و زیان جامع
- با بررسی صورت های مالی کلیات کار و نحوه عملکرد مالی شرکت قابل استحصال است و می توان برنامه ریزی مناسب را برای آن پیاده نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 11:30:58   |
0     0
بله
آشنایی دارم
انواع صورت های مالی حسابداری

ترازنامه، از مهم‌ترین صورت های مالی
صورت سود و زیان
صورت جریان وجوه نقد
افشای اطلاعات صورت های مالی
صورت مالی اساسی
صورت سود و زیان جامع
صورت های مالی در هر شرکت و با توجه به نوع کسب و کار و حجم آن متفاوت است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 18:14:31   |
0     0
صورت های مالی اساسی عبارت‌اند از:

صورت سود و زیان

ترازنامه

صورت جریان وجه نقد

صورت سود و زیان جامع

یادداشت‌های همراه صورت های مالی، شامل خلاصه‌ای از خط ‌مشی‌های حسابداری

از ویژگی‌های اصلی تهیه صورت های مالی عبارت‌اند از:

ارائه منصفانه

مبنای تعهدی حسابداری (در مبنای تعهدی، معاملات و سایر رویدادها در زمان وقوع و نه در زمان دریافت یا پرداخت وجه نقد شناسایی و در اسناد و مدارک و حسابداری ثبت می‌شود و در صورت های مالی دوره‌های مربوطه انعکاس می‌یابد).

مبنای کدام فعالیت (به این معنی که صورت های مالی بر مبنای این فرض تهیه می‌شوند که شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد مگر اینکه مدیریت بخواهد (مجبور شود) آن را منحل کند).

یکنواختی بین دوره‌ها

اهمیت (صورت های مالی باید عاری از تحریف یا حذف‌هایی باشند که می‌تواند بر تصمیمات استفاده‌کنندگان صورت های مالی تاثیر بگذارد).

اطلاعات قابل مقایسه برای دوره‌های پیشین باید ارائه شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 21:54:35   |
0     0
بله آشنایی دارم.
صورت‌حساب سود، ترازنامه، صورت‌حساب حقوق صاحبان سهام، صورت‌حساب جریان وجوه نقد و صورت‌حساب درآمد کل. اعدادی که از طریق این صورت‌‌های مالی آشکار می‌شوند نقش بزرگی در تصمیم‌گیری، استراتژی‌های برنامه‌ریزی، تعیین موفقیت ایجاد می‌کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:52:53   |
0     0
ترازنامه-صورت سود و زیان -صورت سود و زیان انباشته- صورت سود و زیان جامع-صورت جریان وجوه نقد و یادداشت های توضیحی
تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 17:32:25   |
0     0
بله.
صورت های مالی شامل: ترازنامه، صورت وضعیت مالی، صورت جریان وجوه نقد ، صورت سود و زیان،صورت سود و زیان انباشته، صورت سود و زیان جامع و ...
بی تاثیر نیست ولی هرچه بررسی و تحلیل یک گزارش مالی فنی تر و کارشناسانه تر باشه تاثیر بیشتری در پیش بینی وضعیت مالی شرکت خواهد داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:48:34   |
0     0
امروزه یکی از انواع آموزش حسابداری کاربردی، آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی است که به افراد در بازار کار بسیار کمک کرده و نقش مهمی در کسب‌ و کار دارد. در هرگونه کسب ‌و کار و برای افرادی که آن را اداره می‌کنند اهمیت صورت‌‌های مالی دقیق را نمی‌توان دست‌کم گرفت. بنابراین آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به بهترین نحو بسیار مهم است.

برخی از صورت‌‌های مالی مهم که هنگام گذراندن دوره‌ی آموزش حسابداری کاربردی باید یاد بگیرید و برای یک سازمان در هر مقیاس ضروری هستند عبارت‌اند از:



گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید
صورت‌حساب سود، ترازنامه، صورت‌حساب حقوق صاحبان سهام، صورت‌حساب جریان وجوه نقد و صورت‌حساب درآمد کل. اعدادی که از طریق این صورت‌‌های مالی آشکار می‌شوند نقش بزرگی در تصمیم‌گیری، استراتژی‌های برنامه‌ریزی، تعیین موفقیت، برآورد شکست‌ها و گفتن داستان شرکت به جهان بازی می‌کنند. بعضی شرکت‌ها به حسابداران، آموزش حسابداری کاربردی در حین شغل را ارائه می‌کنند و به آموزش اصول حسابداری مهمی می‌پردازند که یادگیری آن‌‌ها لازم است.

در این مقاله به دلایل اهمیت آموزش صورت های مالی اشاره می‌کنیم که نقش مهمی در سود و زیان و موفقیت یا شکست سازمان بازی می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 00:42:15   |
0     0
صورت سود و زیان- ترازنامه- صورت سود و زیان جامع- صورت جریان وجوه نقد و یادداشتهای توضیحی
ترازنامه، از مهم‌ترین صورت های مالی و با تجزیه و تحلیل گزارش های مالی میتوانیم در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت به نتایجی برسیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:24:23   |
0     0
حداقل یک بار در سال یا هر سه ماه یک بار باید صورتهای مالی باید تجزیه و تحلیل شود تا از اطلاعاتی که از این طریق بدست می‌آید بهترین بهره را ببرید. تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند. از طریق تجزیه و تحلیل صورتهای مالی می‌توان نقاط قوت و نقاط ضعف مالی و روابطی که در شرکت شما وجود دارد را مشخص و شناسایی کرد. اما یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل صورتهای مالی چه مزایایی برای مدیران و سرمایه‌گذاران خواهد داشت. در ادامه مقاله، به این مزایا اشاره می‌کنیم :

بررسی صورتحساب‌های جریان نقدی
صورتحساب جریان نقدی یکی از صورتهای مالی است که در آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی نحوه تحلیل آن را یاد می‌گیرید. همانطور که از نام آن پیدا است، این صورتحساب پول‌هایی که به حساب ریخته می‌شود یا از حساب خارج می‌شود را محاسبه می‌کند. صورتحساب جریان نقدی توانایی مالی شرکت در پرداخت بدهی‌های خود در یک مقطع زمانی را نشان می‌دهد. برخی از شرکت‌ها درآمدهای ادواری دارند و از طرف دیگر هزینه‌ها ثابت است که به همین خاطر باید برای پرداخت هزینه‌های ثابت خود چاره‌ای بیندیشند. تامین هزینه‌ها در سه ماهه اول سال برای مدیران کسب‌وکار و برای مدیریت منابع مالی مهم است.

بررسی بدهی‌های شرکت
در دوره‌های آموزش حسابداری مقدماتی با انواع صورتهای مالی آشنا می‌شوید. صورت‌های مالی بدهی‌های موجود شرکت را نشان می‌دهد. این بدهی‌ها عبارتند از وام‌های کسب‌وکار و خطوط اعتباری و کارت‌های اعتباری و طلب‌های مربوط به فروشندگان. یک مدیر کسب‌وکار که برای وام توسعه کسب و کار برنامه ریزی کرده است می‌تواند به صورتهای مالی نگاهی بیندازد و از طریق آن بفهمد که آیا لازم است بدهی‌ها را قبل از درخواست وام از وام‌دهندگان کاهش دهد. صورتهای مالی را بررسی کنید و درآمدها و دارایی و بدهی‌های موجود را در نظر بگیرید.

بررسی دارایی‌های و موجودی شرکت
ترازنامه جزئی از صورتهای مالی است. دارایی‌ها در ترازنامه گنجانده می‌شود. با یادگیره نحوه تجزیه و تحلیل صورتهای مالی می‌توانید بفهمید آیا موجودی زیاد یا خیلی کم است و اطلاع از آن به مدیران کسب‌وکارها کمک می‌کند برای ماه‌های فروش آینده آماده شوند. نگهداری موجودی زیاد یک مشکل بالقوه امنیت پول را در پی دارد در حالی که نداشتن موجودی کافی منجر به از دست دادن مشتریان و سهم بازار می‌شود. بنابراین، اطلاع از موجودی با کمک تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بسیار اهمیت دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 21:39:19   |
0     0
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 23:49:50   |
0     0
بررسی صورتهای مالی اینده شرکت رامشخص می کند.وقتی سه دوره متوالی شرکت سود به صورت افزایشی دارد.یادرامد , فروش یک شرکت طی سه دوره مبلغ قابل توجهی است ویادارایی شرکت بیشتر از سرمایه تشکیل شده تا بدهی واین نسبت بیشتر از15درصداست(حداقلی که بانک مرکزی برای نسبت مالکانه درنظر گرفته است)یعنی پیشبینی اینده شرکت مطلوب است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:47:06   |
0     0
بله
هر یک از صورت های مالی با هدف خاصی ارائه می‌شوند. بر همین اساس صورت های مالی حسابداری عبارتند از: ترازنامه، صورت حساب سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، صورت گردش جریان وجوه نقد.
امروزه یکی از انواع آموزش حسابداری کاربردی، آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی است که به افراد در بازار کار بسیار کمک کرده و نقش مهمی در کسب‌ و کار دارد. در هرگونه کسب ‌و کار و برای افرادی که آن را اداره می‌کنند اهمیت صورت‌‌های مالی دقیق را نمی‌توان دست‌کم گرفت. بنابراین آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به بهترین نحو بسیار مهم است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 10:12:55   |
0     0
صورت های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه .صورت سود وزیان .صورت گردش وجوه نقد ویادداشت های توضیحی میشوند. تجزیه وتحلیل این صورتها باعث میشودمدیران شرکت هاصاحبان سرمایه.بستانکاران وسرمایه گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته.حال وآینده شرکت های سهامی موردنظرخودآگاه شوندودرباره آن قضاوت کنند.
قدرت فهم ودرک فرد رادردراز مدت بالا میبرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/29 12:27:52   |
0     0
صورتهای مالی یک گزارش درون سازمان و یا برون سازمان است
توسط شرکت خصوصی یا نیمه خصوصی ارائه میشود
صورتهای مالی شامل ترازنامه ،صورت سود وزیان ،صورت جریان وجوه نقد
یادداشت های توضیحی همراه صورتهای مالی از اهمیت بهتری برخودار هستند
تجزیه و تحلیل گزارش مالی هر شرکت برنامه ریزیهای دقیق برای سالهای آینده وپیش بینی آنها مشخص میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:20:00   |
0     0
متوسط.
شامل صورت جریان نقدی،صورت سود و زیان ،صورت وضعیت مالی،یادداشتهای همراه و....
به ما نشان میدهد ک این شرکت میتواند سود دهی داشته باشد یا نه .و برای سرمایه گذاری مناسب است .یکی از راههای خوب برای سنجش شرکت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:35:48   |
0     1
آشنایی دارم
ترازنامه - صورت سود و زیان - صورت سود و زیان جامع - صورت جریان وجوه نقد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 20:59:05   |
0     0
تا حدودی آشنایی دارم..
صورت وضعیت مالی، صورت سود و زیان..
با بررسی صورت های مالی میتوان شرکت رو به سمت سود دهی و کسب نتایج بهتر هدایت کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 21:36:48   |
0     0
تا حدودی آشنایی دارم.
صورت وضعیت مالی ، صورت سود وزیان ، صورت جریان های نقدی ، صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی است.
صورت های مالی کاری را که شرکت انجام داده است را نشان می دهد و اینکه پول از کجا آمده است و در کجا خرج شده است.هدف صورت‌های مالی یا گزارش‌های مالی یا گزارشگری مالی عبارت است از، بازنمایی اطلاعات خلاصه‌شده و طبقه‌بندی‌شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف‌پذیری مالی واحد تجاری، به گونه‌ای که برای طیفی گسترده‌ای از استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی فایده‌مند واقع شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 23:24:37   |
0     0
تا حدودی
صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد، ترازنامه ، صورت سود و زیان جامع
گزارش های مالی ما را در مورد وضعیت نقدینگی و سودآوری شرکت و بهبود عملکرد شرکت راهنمایی میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/30 00:02:39   |
0     0
تمامی اعدادی که در یک ترازنامه ثبت می‌شود در کسب و کار ما تأثیر دارد. همان‌طور که می‌دانیم ارزش دارایی‌ها، دائم در حال تغییر است و درصدی از ارزش آن‌ها را باید برای استهلاک از آن‌ها کم کرد. مشخص بودن ارقامی مثل سود قبل یا پس از کسر مالیات، سود بعد از بهره، استهلاک، مالیات و … در اختیار سهامداران و مدیریت قرار می‌گیرد و اطلاعات خوبی درباره وضعیت کسب‌ و کار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:52:05   |
0     0
آشنایی چندانی ندارم

صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند. تجزیه‌وتحلیل این صورت‌ها باعث می‌شود مدیران شرکت‌ها، صاحبان سرمایه، بستانکاران و سرمایه‌گذاران بتوانند از وضع مالی گذشته، حال و آینده شرکت‌های سهامی مورد نظر خود آگاه شوند و درباره آن قضاوت کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:53:17   |
0     0
نسبت‌های مالی در یک تاریخ مشخص محاسبه می‌شوند و اصولاٌ ارقام و اطلاعاتی ایستا هستند که وقایع و روندهای آتی را در محاسبات لحاظ نمی‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:40:29   |
0     0
تمامی اعدادی که در یک ترازنامه ثبت می‌شود در کسب و کار ما تأثیر دارد. همان‌طور که می‌دانیم ارزش دارایی‌ها، دائم در حال تغییر است و درصدی از ارزش آن‌ها را باید برای استهلاک از آن‌ها کم کرد. مشخص بودن ارقامی مثل سود قبل یا پس از کسر مالیات، سود بعد از بهره، استهلاک، مالیات و … در اختیار سهامداران و مدیریت قرار می‌گیرد و اطلاعات خوبی درباره وضعیت کسب‌ و کار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/31 09:37:34   |
0     0
تا حدودی آشنائی دارم-صورت وضعیت مالی،صورت سود وزیان و..
صورت مالی وضعیت شرکت را نشان می دهد و هر چه این صورت مالی دقیق تر وکامل تر باشد تصمیم گیری برای سرمایه گذار راحت تر ومنطقی تر می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/31 22:44:13   |
0     0
اشنایی دارم .... صورت سود وزیان .. صورت جریان وجوه نقد و.. ترازنامه صورت سرمایه در گردش .. این صورت ها باعث میشن که گزارشی کامل از سود و هزینه و درامد یک شرکت داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:02:18   |
0     0
نسبتا آشنایی دارم......صورت وضعیت مالی ...صورت سود وزیان....صورت جریان های نقدی...صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی است...
صورت مالی وضعیت شرکت را نشان می دهد و هر چه این صورت مالی دقیق تر وکامل تر باشد تصمیم گیری برای سرمایه گذار راحت تر ومنطقی تر می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 16:58:10   |
0     0
نسبتا آشنایی دارم
صورت‌های مالی اساسی شامل مواردی نظیر ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی می‌شوند
هدف اصلی صورت‌های مالی ارائه اطلاعاتی از وضعیت و عملکرد مالی و انعطاف ساختار شرکت به‌صورت خلاصه‌ شده است. در صورت‌های مالی اطلاعاتی در خصوص جریانات نقدی به وجود آورنده سود عملیاتی، جریانات نقدی مربوط به افزایش یا کاهش سرمایه، اخذ وام، انتشار سهام و … قابل‌مشاهده است. شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را به‌صورت حسابرسی شده و حسابرسی نشده منتشر می‌کنند. این گزارش‌ها در بازه‌های زمانی ۶ماهه یا ۱۲ماهه در سایت کدال درج می‌شود. گزارش‌های حسابرسی شده به این معنی است که یک موسسه به‌عنوان ناظر به بررسی صحت تهیه و ارائه صورت‌های مالی مطابق با قوانین و استانداردها می‌پردازد. اما در گزارش‌های حسابرسی نشده، تائید موسسه ناظر بر روی صورت‌های مالی وجود ندارد. استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی در هر گروه که باشند ازجمله سرمایه‌گذاران، اعتباردهندگان، مدیران شرکت و تحلیلگران، به اطلاعات کامل و معتبری نیاز دارند. این اطلاعات می‌تواند درخصوص موارد زیر باشد:

سودآوری
ثبات واحد تجاری
هرگونه تغییری که منجر به افزایش یا کاهش سودآوری و عدم ثبات شود.
اطلاعاتی که از صورت‌های مالی استخراج می‌شود، می‌توانند در تصمیمات شرکتی زیر تعیین‌کننده باشند:

۱- سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار

۲- تصمیم به ادغام شرکت یا تحصیل شرکت‌های دیگر

۳- ارزیابی عملکرد شعب شرکت

۴- تصمیم برای ورود به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک

۵- اعتبارسنجی برای دریافت وام و تسهیلات

۶- تصمیم به اخذ سیستم اعتباری منعطف یا محدود در قبال مشتریان شرکت

۷- پیش‌بینی سود و جریان نقدی آتی شرکت



برای دریافت اطلاعات از وضعیت کلی شرکت به کدام بخش از صورت‌های مالی باید مراجعه نماییم؟

برای اطلاع از وضعیت منابع اقتصادی شرکت، باید به بخش دارایی‌ها در ترازنامه مراجعه کنیم.
برای دریافت اطلاعات درخصوص حقوق بستانکاران شرکت باید به قسمت بدهی‌ها در ترازنامه مراجعه نماییم.
به‌منظور اطلاع از جریان ورودی منابع اقتصادی شرکت، باید به‌ صورت سود و زیان مراجعه کنیم. باید در نظر داشته باشیم درآمدهای شرکت از چند طریق کسب شده است:
از محل فروش محصولات و خدمات حاصل می‌شود.
از محل سودهای معاملاتی که منجر به افزایش دارایی می‌شود.
از طریق حقوق صاحبان سهام یا به دلیل سرمایه‌گذاری‌های دیگر کسب می‌شود.
جریان خروجی منابع اقتصادی شرکت، به‌صورت هزینه شناسایی می‌گردد. لذا برای اطلاع از این آیتم باید به‌صورت سود و زیان مراجعه نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 19:43:16   |
0     0
ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع، گردش حساب سود و زیان انباشته از جمله صو ت های مالی هستند.
صورت های مالی بسیاری از طلاعات مورد نیاز ما برای تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت ها و پیش بینی رفتار آینده ی اشان در اختیار ما قرار میدهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 19:46:34   |
0     0
صورتهای مالی شامل ترازنامه وجوه نقد .سودوزیان که باید اطلاعات آن دقیق باشد چرا که اگر دقیق نباشد نمی توانیم حقوق ودستمزد.سود سهام.طلب طلبکاران یا اقساط وام را بدرستی پرداخت کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 20:48:21   |
0     0
صورت های مالی شامل: ترازنامه، صورا وضعیت مالی، صورت جریان وجوه نقد ، صورت سود و زیان،صورت سود و زیان انباشته، صورت سود و زیان جامع و ...
به ما نشان میدهد ک این شرکت میتواند سود دهی داشته باشد یا نه .و برای سرمایه گذاری مناسب است .یکی از راههای خوب برای سنجش شرکت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:35:33   |
0     0
صورت های مالی گزارش هایی هستند که برای یک دوره زمانی خاص نتیجه فعالیت های یک شرکت را نشان می دهند که این گزارش ها باید براساس اصول حسابداری و استانداردهای مربوطه تهیه شود
اجزای مجموعهٔ کامل صورت‌های مالی عبارتند از=
الف) صورت‌های مالی اساسی
ترازنامه
صورت سود و زیان
صورت سود و زیان جامع
صورت جریان وجوه نقد
ب) یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 03:45:07   |
0     0
 چهار صورت‌های مالی اساسی عبارتند از ترازنامه، صورت حساب سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد، صورت سود و زیان جامع، یادداشت‌های پیوست هر کدام از صورت‌های مالی نیز از اهمیت بسزایی برخوردارند. یکی از مهمترین معیارهای سنجش وضعیت مالی و سوددهی شرکت‌‌ها، ارزیابی صورت‌های مالی آن‌ها است که منعکس کننده اطلاعات مالی و شرایط دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت خواهد بود.لذا برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت‌ها و موسسات تجاری، شناخت عناصر و اجزای تشکیل‌دهنده این صورت‌های مالی ضروری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:37:24   |
0     0
مروزه یکی از انواع آموزش حسابداری کاربردی، آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی است که به افراد در بازار کار بسیار کمک کرده و نقش مهمی در کسب‌ و کار دارد. در هرگونه کسب ‌و کار و برای افرادی که آن را اداره می‌کنند اهمیت صورت‌‌های مالی دقیق را نمی‌توان دست‌کم گرفت. بنابراین آموزش تجزیه و تحلیل صورتهای مالی به بهترین نحو بسیار مهم است. برخی از صورت‌‌های مالی مهم که هنگام گذراندن دوره‌ی آموزش حسابداری کاربردی باید یاد بگیرید و برای یک سازمان در هر مقیاس ضروری هستند عبارت‌اند از:

صورت‌حساب سود، ترازنامه، صورت‌حساب حقوق صاحبان سهام، صورت‌حساب جریان وجوه نقد و صورت‌حساب درآمد کل. اعدادی که از طریق این صورت‌‌های مالی آشکار می‌شوند نقش بزرگی در تصمیم‌گیری، استراتژی‌های برنامه‌ریزی، تعیین موفقیت، برآورد شکست‌ها و گفتن داستان شرکت به جهان بازی می‌کنند. بعضی شرکت‌ها به حسابداران، آموزش حسابداری کاربردی در حین شغل را ارائه می‌کنند و به آموزش اصول حسابداری مهمی می‌پردازند که یادگیری آن‌‌ها لازم است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 12:29:36   |
0     0
ترازنامه صورت سود وزیان سود و زیان انباشته جریان وجوه نقد سود وزیان جامع
موجب تصمیم گیری وبرنامه ریزی و پیش بینی بهتر می شود شفافیت مالی ارزیابی بدهای مالیاتی کاهش خطاها اعتماد سازی تنظیم صورت جریان وجوه نقد موجب بهبود چرخه پرداخت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 18:58:49   |
0     0
اشنایی در حد متوسط
صورت وضعیت مالی ،صورت سود وزیان،صورت جریان های نقدی،صورت تغییرات در حقوق مالکانه و یادداشتهای توضیحی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:04:54   |
0     0
تاحدودی.
صورت های مالی شامل: ترازنامه، صورا وضعیت مالی، صورت جریان وجوه نقد ، صورت سود و زیان،صورت سود و زیان انباشته، صورت سود و زیان جامع و ...
بی تاثیر نیست ولی هرچه بررسی و تحلیل یک گزارش مالی فنی تر و کارشناسانه تر باشه تاثیر بیشتری در پیش بینی وضعیت مالی شرکت خواهد داشت..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics