تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بهترین روش سرمایه گذاری در ایران کدام است

زمان که می‌گذرد، اهمیت دقت در انتخاب سرمایه گذاری بیشتر مشخص می‌شود. شاید شما هم خانه‌های خالی که سازندگان آن به امید فروش زودهنگام آن را ساخته‌اند دیده‌اید. واحدهایی که چندین سال از تکمیل آن می‌گذرد و کسی حتی برای دیدن آن نیز مراجعه نکرده است.

البته این تنها اشتباهی نیست که در بازار سرمایه گذاری ایران اتفاق افتاده است. شاید تصاویر اشک و حسرت افرادی که در زمان اشتباه سرمایه گذاری خود را در بخش طلا و ارز انجام داده بودند، دیده باشید. افرادی که تمامی سرمایه خود را برای خرید دلار گران‌قیمت هزینه کرده و پس از ارزان شدن، سرمایه آن‌ها به 60درصد رسیده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

انتخاب روش سرمایه گذاری در ایران کار سخت، پیچیده و حساسی است. البته دانش سرمایه گذاری کمک می‌کند تا با بررسی بازارهای مختلف، روش سرمایه گذاری مناسب انتخاب شود. روش‌های سرمایه گذاری در ایران متعدد و مختلف است و همین موضوع کار را سخت‌تر می‌کند.

 

در این مطلب سعی شده تا به نکاتی در مورد سرمایه گذاری در ایران اشاره شود. هرچند تنوع راه‌های سرمایه گذاری در این کشور زیاد است؛ با این حال تلاش کرده‌ایم بهترین و کاربردی‌ترین روش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

آیا سرمایه گذاری در ایران سودآور است؟

یکی از سوالات همیشگی برای افرادی که در بین گزینه‌های متعدد داخلی و خارجی مردد هستند، اطمینان به سرمایه گذاری در داخل ایران است. به صورت دقیق نمی توان گفت که سرمایه گذاری در ایران تا چه اندازه می‌تواند صحیح و دقیق باشد.

 

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری بیان کنیم، ریسک سرمایه گذاری در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است. در نتیجه همانقدر که احتمال موفقیت‌های چشمگیر بر اثر سرمایه گذاری هوشمندانه وجود دارد، ممکن است یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران که همواره پر بازده بوده، در مقطعی باعث شکست سرمایه گذاران مختلف شود.

 

چطور می‌شود در ایران سرمایه گذاری سودآور داشت؟

سرمایه گذاری در ایران سودآور است؛ به شرطی که هوشمندانه، دقیق و با استفاده از نتایج تحلیل واقعیات اقتصاد و جامعه ایرانی باشد. در غیر این صورت، به دلیل ریسک بالا، حتی بهترین سرمایه گذاری در ایران نیز ممکن است به شکست بیانجامد.

 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی به افرادی که قصد ورود به فعالیت‌های اقتصادی در ایران دارند، پیشنهاد می‌کنند از سرمایه گذاری کوچک شروع کنند. این استراتژی کمک می‌کند تا به مرور با شرایط بازارهای مختلف اقتصادی از بورس گرفته تا مسکن و طلا بیشتر آشنا شوید. تنها در این صورت است که می‌توانید از بین فرصت‌های سرمایه گذاری، بهترین را انتخاب کنید.

 

تنوع روش‌های سرمایه گذاری در ایران یکی از دلایل جذابیت برای سرمایه گذاران بوده است. این تنوع، کمک می‌کند تا بسیاری از سرمایه گذاران با استفاده از روش‌های تحلیلی مثل تحلیل تکنیکال، بهترین روش‌ها در مقاطع مختلف زمانی را برگزینند. در بسیاری از مواقع نیز ممکن است سرمایه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تقسیم شود. در ادامه درباره‌ی رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران توضیح می‌دهیم.

 

مرسوم ترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدامند؟

سرمایه گذاری در بورس

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در دنیا، سرمایه گذاری در بورس است. بورس ایران یکی از جذاب ترین بازارها در ایران برای سرمایه گذاری است. فعالان اقتصادی زیادی در بورس تهران و بورس‌های مختلفی که در سال‌های اخیر افتتاح شده، حضور دارند. شرکت‌های معتبر و برندهای شناسنامه‌دار سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه می‌کنند تا افراد مختلف، سهام‌دار آن شرکت شوند.

 

مزایای سرمایه گذاری در بورس

عدم نیاز به سرمایه‌های کلان برای خرید سهام و ورود به بورس، یکی از دلایل جذابیت این بازار برای سرمایه گذاری است. بر خلاف آن‌چه که برخی از افراد جامعه در مورد ریسک بالای سرمایه گذاری در بورس بیان می‌کنند، این روش از کم‌خطرترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران به شمار می‌رود.

 

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بورس نسبت به بسیاری از روش‌های سرمایه گذاری در ایران، قابلیت نقدشوندگی سهام است. شما با خرید سهام بورس نگرانی بابت نقد شدن پول خود نخواهید داشت. تمام آنچه که سرمایه گذاری می‌کنید را در هر زمانی که بخواهید می‌توانید به فروش برسانید.

 

نکته قابل توجه این است که قابلیت معامله سهام بورس از طریق اینترنت نیز در بسیاری از بورس‌ها امکان پذیر است. در واقع حتی شما نیازی به حضور فیزیکی نیز ندارید و به سادگی می‌توانید سهام مد نظر خود را خریداری کنید و یا سهام خود را به فروش برسانید.

 

سرمایه گذاری در بورس

درست است که سرمایه گذاری در بورس یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است که ریسک پایینی دارد و بودجه زیادی نیز به عنوان سرمایه اولیه نیاز ندارد؛ اما باید با دقت عمل کنید. تحلیل تکنیکال در بورس، یکی از ابزارهای حیاتی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. عدم استفاده از تحلیل تکنیکال در بورس همانند حرکت بدون لامپ در تاریکی شب است. در نتیجه اگر می‌خواهید بهترین سرمایه گذاری در ایران را در بورس تجربه کنید، حتماً تحلیل تکنیکال را جدی بگیرید.

 

نکته دیگر، سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های مختلف است. برخی گمان می‌کنند که سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های بزرگ سودآوری بیشتری دارد. این در حالی است که آمارها نشان از رشد بالای ارزش سهام شرکت‌های کوچک در مدت زمان کوتاه می‌دهند. اگر بتوانید به موقع سهام مناسبی خریداری کنید، با یک سرمایه گذاری کوچک به رشد بالایی از ارزش سهام دست پیدا خواهید کرد. در نتیجه سعی کنید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کرده و شرکت‌های کوچک را نیز در نظر بگیرید.

 

شرکت‌های سرمایه گذاری زیادی به عنوان راهنمای ورود به بورس و تداوم فعالیت در آن وجود دارند. این شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تصمیمات صحیحی در مورد خرید یا فروش سهام داشته باشید. سعی کنید حتماً از مشاوره افراد خبره در زمینه سرمایه گذاری در بورس بهره ببرید.

 

سرمایه گذاری در بازار طلا

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در ایران که در سال‌های اخیر بازدهی فوق العاده‌ای نیز داشته است، سرمایه گذاری در بازار طلا است. به جرأت می‌توان گفت که در لیست بهترین سرمایه گذاری در سال 97 ، طلا در رده‌های بالایی قرار گرفته است و همین موضوع نشان از جذابیت بالای این بازار برای سرمایه گذاری دارد.

 

البته جذابیت بازار طلا به عنوان یک بازار سودده در کل دنیا و حتی کشورهای پیشرفته نیز مطرح است؛ اما ایران در طول سال‌های اخیر شرایط خاصی را تجربه کرده است. به همین علت است که بسیاری از فعالان اقتصادی، طلا را یکی از فرصت‌های سرمایه گذاری می‌دانند که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 

روش‌های سرمایه گذاری در در بازار طلا

انتخاب روش سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار حساس است. از بین روش‌های مختلفی که برای سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد باید یکی را برگزید. انتخاب از بین طلای ساخته شده یا ساخته نشده یکی از اصلی ترین دغدغه‌های افراد است. البته سرمایه گذاری‌های کلان عموماً بر روی طلای ساخته نشده صورت می‌گیرد.

 

علاوه بر این، سرمایه گذاری با خرید سکه نیز از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است که سود بسیار خوبی هم دارد. همچنین راهکار نسبتاً جدید برای ورود به بازار طلا، صندوق سرمایه گذاری طلا است.

 

آمارها نشان می‌دهد که یکی از پرسودترین گزینه‌های سرمایه گذاری در بازار طلا، ربع سکه است! جالب است بدانید که نرخ رشد قیمت ربع سکه از دیگر انواع سکه به مراتب بیشتر بوده است. البته سرمایه گذاری بر روی انواع سکه یک مشکل بزرگ دارد و آن نقد کردن دشوار آن به ویژه در شرایط متلاطم بازار است.

 

صندوق سرمایه گذاری طلا؛ راهکاری نوین برای ورود به بازار

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران ورود به صندوق‌های سرمایه گذاری است. صندوق‌هایی که با قوانین مشخص و منعطف خود امکان سرمایه گذاری را ساده تر می‌کنند. یکی از جذاب ترین انواع صندوق سرمایه گذاری، نوع طلایی آن است! بخشی از ویژگی‌های صندوق سرمایه گذاری طلا به این صورت هستند:

سرمایه گذاری با ریسک کمتر

بدون آسیب به اقتصاد کشور

با بازدهی فوق العاده زیاد

 

در واقع شما بدون درگیر شدن برای خرید طلا، از طلای ساخته شده گرفته تا انواع سکه، به صورت دقیق بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنید. با این کار هم به سپرده شما سود تعلق می‌گیرد و هم ارزش سرمایه شما بر اساس قیمت طلا محاسبه می‌شود. این روش، یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران است.

 

سرمایه گذاری در بازار ارز

هرچند خرید و فروش ارز یکی از پر سودترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران محسوب می‌شود؛ اما به دلایل زیادی این کار نمی تواند به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار شناخته شود. افرادی که در سال‌های اخیر سرمایه ریالی خود را به دلار یا یورو تبدیل کردند، سود فوق العاده‌ای کسب نمودند. البته بسیاری نیز در تلاطم‌های ارز دچار ضرر و زیان فراوانی شدند. با این حال بسیاری از کارشناسان، ارز را در لیست بهترین سرمایه گذاری در سال 97 قرار می‌دهند.

 

 

این نوع سرمایه گذاری ریسک نسبتاً زیادی دارد. ممکن است بر اثر اتفاقات و تحولات داخلی و دنیا، قیمت ارز بالا یا پایین رود. در نتیجه انتخاب زمان مناسب برای خرید ارز بسیار مهم است. اصولاً استفاده از ابزارهای تحلیلی نیز نمی‌تواند به صورت دقیق به سرمایه گذاران در این بخش کمک کند.

 

به طور کلی این روش سرمایه گذاری باید با دقت و وسواس انتخاب شود. همچنین مشکلات و محدودیت‌های قانونی موجود در این زمینه ممکن است مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

 

سرمایه گذاری در بازار مسکن

مسکن از گذشته تا امروز، به عنوان یکی از کالاهای سرمایه‌ای شناخته شده است. هرچند این دیدگاه در دنیا نیز وجود دارد؛ اما مردم ایران دیدگاه بسیار دقیقی نسبت به زمین و مسکن دارند. مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای می‌تواند در درجه اول باعث حفظ و سپس باعث افزایش ارزش سرمایه شود. بسیاری از مردم به ویژه افرادی که اصطلاحاً ریش‌سفید هستند، بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران را خرید مسکن می‌دانند. چراکه مسکن هم کالایی مصرفی است و هم به مرور زمان قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

 

خرید مسکن به عنوان یک کالای سرمایه گذاری، مشکلاتی نیز در پی دارد. در بسیاری از کشورها خرید و رها کردن یک واحد آپارتمانی، مالیات زیادی برای خریدار به ارمغان می‌آورد. در این کشورها اجاره دادن ملک بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های مالیاتی است. با این حال، در ایران هنوز به صورت دقیق چنین قوانینی وجود ندارد. هرچند زمزمه‌هایی برای تصویب چنین قوانینی نیز به گوش می‌رسد.

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن

اطمینان از ثبات سرمایه

ریسک نسبتاً پایین برای حفظ سرمایه

سرمایه‌گذاری بلند مدت

قابلیت استفاده یا درآمدزایی با سکونت یا اجاره

مجموع این مزایا باعث شده که ورود به بازار خرید و فروش مسکن از انواع بهترین سرمایه گذاری در ایران شمرده شود.

 

هرچند معایب این روش سرمایه گذاری در ایران در شرایط مختلف متفاوت است؛ اما برخی از آن‌ها جامعیت بیشتری دارد:

یکی از معایب اصلی مسکن، قابلیت ضعیف نقد شوندگی سرمایه به پول است. ممکن است شما برای فروش مسکن خود مدت‌ها منتظر بمانید.

 

عیب دیگر، شرایط رکودی است که در چند دهه گذشته در ایران وجود داشته و بازار مسکن از جمله بازارهای درگیر در رکودهای شدید این سال‌ها بوده است.

 

مسکن از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است که نمی توان به آن به عنوان یک سرمایه گذاری کوچک نگاه کرد. فردی که قصد ورود به این بازار را داشته باشد، نیاز به سرمایه زیادی خواهد داشت.

 

سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران که کمتر به آن پرداخته می‌شود، سرمایه گذرای بر روی استارتاپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا است. کسب و کارهایی که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک پس از شروع، با توجه به رشد سریع خود، سود فراوانی را برای سرمایه گذار به همراه داشته باشند. ویژگی اکثر این کسب و کارها همین رشد سریع است و این یعنی بازدهی سرمایه گذاری بسیار بالا!

 

البته این همه ماجرا نیست! کسب و کارهای نوپا همانطور که ممکن است بازدهی خوبی داشته باشند، شکست آن‌ها نیز محتمل است. در نتیجه ریسک سرمایه گذاری بسیار زیاد است. در نتیجه اگر به این نوع سرمایه گذاری علاقه مند هستید، بهتر است دقت بیشتری به کار ببندید.

 

به این منظور طرح و مدل کسب و کار را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. همین‌طور حتماً یک قرارداد شفاف، حقوقی و دقیق تهیه کنید و آن را قبل از پرداخت سرمایه، به امضای مسئولان رده بالا آن کسب و کار نوپا برسانید. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی، یکی از انواع بهترین سرمایه گذاری در سال 98، سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا خواهد بود. استارتاپ‌هایی که با دقت و وسواس انتخاب شده اند تا با رشد خوب، هم برای خود کسب و کار و هم برای سرمایه گذار سودآور باشند.

 

سخن پایانی

آنچه که گفته شد تنها بخشی از موقعیت‌های سرمایه گذاری در ایران است. سرمایه گذاری‌هایی دیگری مثل ورود به بازارهای مختلف تولیدی، پخش محصولات مختلف، راه اندازی کسب و کارهای سنتی و... نیز گزینه‌هایی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 13:18:27   |
1     0
با توجه به شرایط و تحریم ها در ایران نوسانات قیمت در بازارهای سرمایه گذاری بسیار زیاد بوده و به همین خاطر افراد خبره با پیش بینی های خود از بازارهای مختلف مانند بورس اوراق بهادار، زمین و املاک، طلا و سکه، و ... کسب سود می نمایند.

- آیا تاکنون در بازارهای مالی سرمایه گذاری انجام داده اید؟
- هدف و پیش بینی شما در سرمایه گذاری چگونه بوده است؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 15:08:25   |
بله.
سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمتها سرمایه گذاری بهترین راهه و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی داشته
زهرا افتخاری |   1399/03/03 20:36:47   |
بله در بازار سهام و صندوق سرمایه گذاری طلا و سکه سرمایه گذاری کردم....هدف من کسب سود در میان مدت بود....بیشتر دنبال سرمایه گذاری هایی هستم که در میان مدت بتوانند به بازدهی برسند.
اگر فردی بتواند از بازار شناخت کسب کند میتواند از تغییرات قیمت ایجاد شده در شرایط سیاسی و اقتصادی اکنون کشور به بیشترین بازدهی برسد.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:02:44   |
بله.بله در بازار سهام و صندوق سرمایه گذاری طلا و سکه سرمایه گذاری کردم. سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمتها سرمایه گذاری بهترین راهه و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی داشته
فرزانه جنتی |   1399/03/10 15:13:46   |
خیر
سرمایه گذاری در بورس نیاز به شناخت و علم دارد و اینکه میتوان با پول کم شروع کرد و سرمایه خود را افزایش داد. سرمایه گذاری در مسکن نیاز به سرمایه و پس انداز زیادی دارد و سرمایه گذاری در طلا هم در شرایط تورمی اوکی هست
مرتضی ندافی |   1399/03/21 03:57:20   |
بله بازار های ماشین و بورس و زمین و طلا و ارز
هدفی مشخص به همراه سود و منفعتی معین در بعضی سرمایه گذاری ها اعم از بورس
الناز بهروزی |   1399/03/22 03:26:41   |
بله سرمایه گذاری کرده ام
هدف و پیش بینی من مشخص و معین بوده و معقول
بازار های طلا و بورس
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 21:08:54   |
بله
به علت نوسانات زیاد در بازار بازده بیشتری نسبت به بازده مورد انتظار داشته ام
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/19 16:47:34   |
، واژه سرمایه گذاری می‌تواند دامنه وسیعی از فعالیت‌ها را شامل شود. این واژه می‌تواند شامل سرمایه گذاری در گواهی سپرده، اوراق قرضه، سهام عادی یا صندوق‌های مشترک سرمایه گذاری باشد. اگرچه کسانی که به صورت حرف‌های به سرمایه گذاری می‌پردازند از دارایی‌های دیگری، از قبیل گواهی خرید، برگ اختیار خرید و فروش سهام و دارایی‌های مشهود مانند طلا و اشیاء قیمتی برای انجام سرمایه گذاری نیز استفاده می‌کنند. سرمایه گذاری می‌تواند دارای درجات مختلف ریسک‌پذیری باشد و هر فردی، خواه شخصی با تحصیلات دانشگاهی و خواه یک شهروند عادی، می‌تواند با توجه به شرایط خود از تصمیمات سرمایه گذاری استفاده کند.

سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد؛ بنابراین مستلزم مدیریت ثروت سرمایه گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است؛ بنابراین ارزش فعلی و مفهوم بهره مرکب می‌تواند نقش مهمی را در این فرایند داشته باشد.

هدف سرمایه گذاران معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. آن ها معمولا ممکن است سرمایه خود را به مدت طولانی و طی سال‌ها و دهه‌ها نگه داشته و از سود دهی آن بهره ببرند. البته سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. برای مثال، در اقتصاد شرکت ها، شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت‌ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است. هر چقدر سرمایه یک شرکت بیشتر باشد، بهتر می‌توان فعالیت‌ها را توسعه داده و در نتیجه به سود و درآمد بیشتری دست پیدا کند.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/21 07:58:29   |
- بله، سرمایه گذاری های کوچک
_ هدفمان کسب سود و جلوگیری از کاهش ارزش پول در طی زمان بوده است. و پیش بینی می کردیم که در پایان حداقل اصل پول به ما باز گردد.
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:37:13   |
بله انواع سرمایه گزاری را داشته ام
بیشتر گرانی بوده است
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:15:07   |
خیر
سرمایه گذاری در بورس نیاز به شناخت و علم دارد و اینکه میتوان با پول کم شروع کرد و سرمایه خود را افزایش داد. سرمایه گذاری در مسکن نیاز به سرمایه و پس انداز زیادی دارد و سرمایه گذاری در طلا هم در شرایط تورمی اوکی هست
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:40:43   |
سرمایه گذاری در ایران ریسک بالایی دارد و ریسک نیز بخش
جدایی ناپذیر بازدهی است .در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 14:55:45   |
بله زمین
برای جلوگیریازبی ارزش شدن پول
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:53:40   |
بله
به علت نوسانات زیاد در بازار بازده بیشتری نسبت به بازده مورد انتظار داشته ام
علیرضا آزاد |   1399/04/29 01:32:15   |
بله.
شخصی که در بورس سرمایه گذاری میکند قطعا به تجربه و شناخت کافی نیاز دارد و برای اینکه سود خوبی داشته باشد باید به همه مسائل اقتصادی جامعه توجه کند و بهترین گزینه را انتخاب کند.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 11:56:33   |
بله.
خوب هر سرمایه گذاری ریسکهای خودش را دارد.همیشه
سود دهی شاید نداشته باشد.مخصوصا در کشور ما و نوسان
قیمتها.هدف بیشتر شدن سرمایه بوده ک در بورس سرمایه
گذاری کردم و سود دهی دارد.
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:52:56   |
بله.بله در بازار سهام و صندوق سرمایه گذاری طلا و سکه سرمایه گذاری کردم. سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمتها سرمایه گذاری بهترین راهه و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی داشته
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 16:45:07   |
بله
کسب سود
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 23:30:01   |
خیر در سرمایه گذاری نیاز به شناخت کافی است طوری ک بتوان با سرمایه کم شروع کرد سودداشته باشیم
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 00:26:17   |
بله - کسب تجربه شده
محمد پوراکبری |   1399/05/01 11:16:01   |
بله در بازار بورس ، طلا و مسکن ..
بر اساس اتفاقاتی ک در گذشته رخ داده بود ، مشورت با افراد اگاه تر و باتجربه تر و پایین اوردن ریسک سرمایه گزاری ، نسبتا پیش بینی های درستی داشته و موفق بوده ام .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 13:56:23   |
خیر چون هیچ وقت بودجه برای این کار اختصاص ندادم.
ولی نصبت به وسایلی مثل خودرو ومنزلی که دارم استفاده میکنم بازدهی خوبی داشته
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 19:01:39   |
خیر
سرمایه گذاری در هر چیزی نیاز به تحلیل دارد باید قبل از سرمایه گذاری دانش اون رو بدست بیاریم
مهدیه گلشائیان |   1399/05/03 23:37:49   |
بله
هدف من کسب سود بود که البته نیاز به صبر کردن داشت اما بدلیل عجله وتصمیم گیری اشتباه خیلی سود بدست نیاوردم
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:22:07   |
بله
حفظ ارزش پول با کسب سود
محمد رحیمی |   1399/05/11 19:59:50   |
خیر
هدف کسب سود و صبر در فروش
مبینادشتی |   1399/05/18 21:38:37   |
هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید.
سارا محمودآبادی |   1399/05/23 13:34:15   |
بله
دربازار بورس و خرید طلا و زمین
من با توجه به جدول قیمت ها تسمیم به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف میکنم
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:39:57   |
بله
ابتدا زیاد خوب نبود ولی پس از مطالعه و اموزش پیش بینی ام خوب بود.
دهقان |   1399/02/18 14:17:20   |
0     0
باتوجه به شرایط خاص و همچنین تورم دورقمی اگر افراد پس اندازهای خود را تنبدیل به دارایی دیگری ننمایند به عبارتی در دارایی های دیگر سرمایه گذاری نکنند ارزش پس انداز آنها با توجه به تورم کاسته می شود. در بازارهای مالی مانند بازار بورس ، املاک و طلا سرمایه گذاری داشته ام.

در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.در کل هدف از سرمایه گذاری کسب منفعت بیشتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/21 08:52:17   |
0     0
هدف و پیش بینی من در سرمایه گذاری اینکه، از سرمایه گذاری کوچک استفاده میکنیم با انواع بازارهای سرمایه گذاری اشنا میشوم. و سرمایه گذاری بلند مدت میکنم زیرا با سرمایه گذاری میتوانم سود به دست آورم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 11:54:08   |
0     0
به نظرم ریسک سرمایه گذاری در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است ، انتخاب یک سرمایه گذاری در ایران کار سخت، پیچیده و حساسی است، عواملی که در انتخاب نوع و محل سرمایه‌گذاری تاثیر دارند عبارتند از: بازدهی بالا، کم بودن ریسک سرمایه‌گذاری، شفافیت، نقدشوندگی سرمایه، شرعی و اخلاقی بودن روش سرمایه‌گذاری. علاوه بر روش های متداول سرمایه‌گذاری آنلاین هم وارد فضای انتخاب‌های افراد برای سرمایه‌گذاری شده است.حال با در نظر گرفتن عوامل بالا، به سراغ مهم‌ترین بازارهای موجود در ایران می رویم: بازار مسکن؛ بازاری مطمئن در بلندمدت اما محدود در میزان سرمایه‌گذاری،بازار ارز؛ بازار پرریسک وغیرقابل‌ پیش‌بینی بازار طلا؛ جذاب و پرسود ولی پرریسک بازار بورس: به شرط دانش و آگاهی یک بازار پرسود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 20:29:27   |
0     0
رایج ترین سرمایه گذاریها در ایران بورس طلا و ارز است. به نظر من سرمایه گذاری در مسکن و زمین کمترین ریسک وضرر را دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:03:57   |
0     0
بله در بازار بورس تا حدی درست بوه است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 04:15:13   |
0     0
سرمایه گذاری در ایران ریسک بالایی دارد و ریسک نیز بخش
جدایی ناپذیر بازدهی است .هر چه بازدهی بالاتر ریسک های
بیشتری اتفاق می افتد ...پس بهتر است در زمین و ملک
سرمایه گذاری شود .

زمین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 18:16:04   |
0     0
در سال 1399 بازار مسکن جذابیت دارد ولی چون نقدشوندگی‌اش پایین است دارایی کمتری وارد این بازار می‌شود. سرمایه‌گذاری در بورس نیز با رشد زیادی که در دو سال گذشته داشته، ریسک سرمایه‌گذاری افزایش یافت، به عبارت دیگر محل جولان سفته‌بازان و نوسان‌گیران شده است که ریسک سرمایه‌گذاری را بالا برده است.
در مجموع به جز بازارهایی که بر پایه ریال و پول ملی هستند مثل سپرده بانکی و بازار بدهی که در سال ۹۸ نیز رشد قابل ملاحظه‌ای نداشتند، در سال ۹۹ احتمال افزایش شدید قیمت در سایر بازارها وجود دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/03 00:32:58   |
0     0
می توان به خرید ملک ویاسرمایه گذاری در بورس وطلا اشاره کرد .
ولی کم ریسک ترین ان درایران ملک می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/03 03:36:01   |
0     0
پیش بینی بنده در بازار سرمایه اینطور بوده است که با توجه به پیش بینی ناپذیری اتفاقات در ایران ، منطقی ترین راه برای سرمایه گذاری تنوع هر چه بیشتر سبد و سرمایه گذاری روی دارایی های مختلف مانند بورس ، صندوق سرمایه گذاری ، ارز ، طلا می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/03 13:03:02   |
0     0
بنده در دو بازار بورس و مسکن سرمایه گذاری کرده ام و هدف من در وهله اول حفظ ارزش سرمایه در مقابل نوسانات بالای بازار است و در وهله دوم کسب سود و پیش بینی من هم این است که این دو بازار باعث بالا رفتن سود و سرمایه خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:25:04   |
0     0
تاحدودی درست بوده است اما نوسانات در پیش بینی ها وجود داشته است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 16:45:01   |
0     0
بله سرمایه گذاری در بازار بورس . هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 18:44:10   |
0     0
بازارهای ذکر شده قبل از اینکه باعث شکوفایی سرمایه شوند باعث حفظ سرمایه می شوند انهم در شرایط تورمی. چون شما هر چیزی را بخواهید بخرید می تواند معادلی داشته باشد مثلا شما بجای خرید ارز می توانید طلا خریداری کنید که تقریبا تغییرات مشابهی دارند هرچند در اقتصاد سالم طلا و ارز حرکتی بعضا مخالف هم دارند یعنی شما با فروش طلا شاید بتوانید همان مقدار ارز را در یک زمان مشخص خریداری کنید و افزایش سرمایه با توجه به اینکه بازارها در جهت هم در حال حرکتند یکمقدار کار را برای انتخاب سخت میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 13:22:16   |
0     0
سرمایه گذاری در حوزه های بورس و طلا و ارز و مسکن و زمین برای اغلب مردم شناخته شده است. برای ریسک کمتر نیز باید یک سبد سرمایه گذاری شامل اقلام مختلف سرمایه گذاری تشکیل داد. همچنین باید متناسب با قدرت ریسک پذیری سبد انتخاب شود. در بورس اوراق مشارکت، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری و سپس خرید سهام عرضه اولیه کمترین ریسک را دارند.
جذاب ترین سرمایه گذاری رو به رشد در جهان سرمایه گذاری های خطرپذیر در حوزه های شرکت های استارتاپی است که متاسفانه در ایران توجه مناسبی به آن نشده است و نسبت به سرمایه گذاری در کسب و کارهای کلاسیک به مراتب می تواند سودآوری بیشتری داشته باشد. شرکت هایی که اغلب در بورس می آیند معمولا در دوره بلوغ هستند لیکن اگر در شرکت های استارتاپی در زمان رشد و گسترش (مرحله اولیه,) یا حتی مرحله کشت سرمایه گذاری شود بسیار می تواند سودآور باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/10 22:37:34   |
0     0
هدف ازسرمایه گذاری معمولا، رشد و توسعه سرمایه خود و بهره مندی از منافع آن در آینده، هست. ...
سرمایه‌گذاری به این معنی است که فرد یک دارایی مالی نظیر سهام را می‌خرد و پیش‌بینی می‌کند که آن دارایی مالی در آینده سودآور خواهد بود و قیمتش افزایش خواهد یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 02:30:30   |
0     0
بله
هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 21:16:34   |
0     0
خیر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 15:27:25   |
0     0
بله در بازارهای مالی سرمایه گذاری انجام داده ام و هدفم کسب سود در مقاطع کوتاه مدت و بلند مدت بوده است و پیش بینی این سرمایه گذاری ها اگر با بینش و شناخت مالی باشد قطعا سودآور است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/25 21:32:10   |
0     0
بله.
سرمایه گذاری در چند بازار را داشته ام.
طلا. مسکن. بورس.
ولی با توجه به شرایط سرمایه گذاری در طلا و مسکن مزایای خاصی دارد که در بورس نیست و بالعکس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 07:58:17   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارز و طلا را تجربه کرده ام .شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه سبب می شود سرمایه گذاری در بخش های متنوع سود آور تر باشد و جذابیت برای افراد ریسک پذیر داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:18:38   |
0     0
انواع روش های سرمایه گذاری به طور کلی عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد. سرمایه­ گذاری مستلزم مدیریت “ثروت” سرمایه ­گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است. سرمایه­ گذاری درواقع چشم­ پوشی از مصرف امروز به امید کسب بازدهی در زمان آینده است.
فرصت­‌های سرمایه­ گذاری زیادی در چهارچوب اقتصاد داخلی وجود دارد که در این مقاله، طی یک دسته­ بندی کلی، به بررسی انواع فرصت­‌ها و روش های سرمایه گذاری و ویژگی­‌های هر بازار خواهیم پرداخت:
بازار پول
بازار سرمایه
بازار مسکن
بازار سکه
بازار طلا
بازار ارز
سرمایه­ گذاری خطرپذیر (کسب­ و کارهای نوپا یا استارتاپ­‌ها)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:20:36   |
0     0
انواع روش های سرمایه گذاری به طور کلی عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آتی نگهداری خواهد شد. سرمایه­ گذاری مستلزم مدیریت “ثروت” سرمایه ­گذاران است. این ثروت شامل مجموع درآمد فعلی و ارزش فعلی درآمدهای آتی است. سرمایه­ گذاری درواقع چشم­ پوشی از مصرف امروز به امید کسب بازدهی در زمان آینده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 11:51:39   |
0     0
خیر سرمایه گذاری انجام نداده ام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 12:06:38   |
0     0
بله در بازار طلا و زمین سرمایه گذاری کردم.
هدف من از سرمایه گذاری حفظ ارزش پول در میان مدت و بلند مدت بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/01 20:07:26   |
0     0
با توجه به تورم موجود در جوامع و کاهش ارزش پول پیدا کردن راه‌کاری مناسب برای حفظ ارزش پول در مقابل تورم بسیار مهم است. با سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی شما نه تنها به رشد و شکوفایی اقتصاد جامعه کمک می‌کنید بلکه ارزش سرمایه خود را در مقابل تورم حفظ کرده و بطور همزمان سود کسب می‌کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/06 00:46:18   |
0     0
بله.بله در بازار سهام و صندوق سرمایه گذاری طلا و سکه سرمایه گذاری کردم. سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمتها سرمایه گذاری بهترین راهه و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی داشته
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:52:32   |
0     0
-بله
- سرمایه گذاری در بورس و همچنین سرمایه گذاری در خرید زمین و فروش آن
که به نظر من سود سرمایه گزاری در خرید و فروش زمین بیشتر است و دارای ریسک پایین تری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 20:32:01   |
0     0
در ایران متاسفانه خرید سهام یا زمین و طلا سرمایه گذاری نیست چون در کنار سرمایه‌گذاری باید سودی نصیب شخص سرمایه گذار و در کنار آن چرخه اقتصادی و ایجاد اشتغال باشد و مردم تنها برای حفظ ارزش پولی خود اقدام به خرید ارز سکه سهام و هر هر نوع سرمایه‌ای که ارزش پول آنها حفظ شود می نماید به نظر من در ایران همه مردم ازعادی تا متخصص فقط از تورم استفاده می نماید و تاکنون کسانی که این کار را انجام دادند متحمل ضرر های زیادی شده اند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 14:10:42   |
0     0
بله
زمانی بود که سرمایه گذاری در زمینه سیم کارت های موبایل خیلی پرسود بود که من در آن شرکت داشتم. پس از ان در زمینه سرمایه گذاری بر روی ملک و زمین فعالیت داشتم و در حال حاضر در زمینه بورس فعال هستم. تمامی این فعالیت ها دارا ی سود مخصوص به خود بودند ولی سرمایه گذاری در بورس به دلیل در دسترس بودن مبالغ و همینطور عدم نیاز به سرمایه های کلان به نظرم فعلن قابل قبولتر می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/09 22:33:15   |
0     0
بله
هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/10 18:16:39   |
0     0
خیر
سرمایه گذاری در بورس نیاز به شناخت و علم دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 13:05:08   |
0     0
بله در بازار سهام و صندوق سرمایه گذاری طلا و سکه سرمایه گذاری کردم. سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمتها سرمایه گذاری بهترین راهه و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی داشته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 21:23:37   |
0     0
بله
سرمایه گذاری در بورس وهمچنین سرمایه گذاری در خرید و فروش اتومبیل دربازارخودرو ریسک سرمایه گذاری کمتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/16 00:36:31   |
0     0
مابایددر انواع مختلفی از سرمایه گذاری ها شرکت کرده تا متحمل ضررو زیان زیادی نشویم هم می توانیم مسکن خرید هم سکه وطلا وهم سپرده بانکی داشت ولی در حال حاضر که هرروز قیمت ها دوبرابر میشود بااحتیاط کامل وتجزیه وتحلیل کردن انواع سرمایه گذاری ها در مسکن وسهام و طلا اقدام نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 22:21:01   |
0     0
بله.در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.در کل هدف از سرمایه گذاری کسب منفعت بیشتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:23:33   |
0     0
بله سرمایه گذاری در بازار بورس . هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 23:51:00   |
0     0
بله.
سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت وعلم دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمت ها سرمایه گذاری بهترین راه است و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی به همراه دارد. و میتوان با پول کم سرمایه گذاری را شروع کرد و سرمایه خود را به تدریج افزایش داد.
سرمایه گذاری در مسکن نیاز به سرمایه و پس انداز زیادی دارد و سرمایه گذاری در طلا هم در شرایط تورمی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 21:42:08   |
0     0
بله
اگر فردی بتواند از بازار شناخت کسب کند میتواند از تغییرات قیمت ایجاد شده در شرایط سیاسی و اقتصادی اکنون کشور به بیشترین بازدهی برسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:18:16   |
0     0
بله
سرمایه گذاری در بورس وهمچنین سرمایه گذاری در خرید و فروش اتومبیل دربازارخودرو ریسک سرمایه گذاری کمتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 18:11:46   |
0     0
بله در بازار بورس سرمایه گذاری کردم.
در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.در کل هدف از سرمایه گذاری کسب منفعت بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:37:04   |
0     0
بله در بازارهای مالی سرمایه گذاری انجام داده ام و هدفم کسب سود در مقاطع کوتاه مدت و بلند مدت بوده است و پیش بینی این سرمایه گذاری ها اگر با بینش و شناخت مالی باشد قطعا سودآور است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 13:32:53   |
0     0
خیر
سرمایه گذاری در بورس نیاز به شناخت و علم دارد و اینکه میتوان با پول کم شروع کرد و سرمایه خود را افزایش داد. سرمایه گذاری در مسکن نیاز به سرمایه و پس انداز زیادی دارد و سرمایه گذاری در طلا هم در شرایط تورمی خوب است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 18:06:51   |
0     0
سرمایه گذاری در ایران ریسک بالایی دارد و ریسک نیز بخش
جدایی ناپذیر بازدهی است .در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید. 
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/19 21:27:26   |
0     0
- بله انجام داده ام .
- من هدف خود را به میان مدت و بلند مدت تقسیم نمودم . سهامی را که دارای ویژگی رشدی است برای هدف میان مدت انتخاب نموده و با رصد اخبار و اطلاعات مربوطه در صدد کسب سود هستم .
سهام ارزشی و بنیادی را نیز برای بلند مدت انتخاب نموده و با توجه به اصل رعایت حوصله و صبر به فعالیت خود ادامه می دهم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 09:26:23   |
0     0
با توجه به شرایط و تحریم ها در ایران نوسانات قیمت در بازارهای سرمایه گذاری بسیار زیاد است.در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.در کل هدف از سرمایه گذاری کسب منفعت بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/21 14:52:38   |
0     0
بله سرمایه گذاری در بازار بورس . هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 15:59:35   |
0     0
بله
سرمایه گذاری در بورس به صورت محدود بوده
هدف حفظ سرمایه اولیه به همراه سود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 17:15:18   |
0     0
بله در ملک و طلا سرمایه گذاری کردم و با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه مطمعن بودم که سود خوبی را در بر دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 18:35:33   |
0     0
بله سرمایه گذاری کرده ام.
البته سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارای تعابیر مختلفی است. برای مثال، در اقتصاد شرکت ها، شامل ایجاد و تامین سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه در شرکت‌ها است که در انتظار پیشرفت کسب و کار و سود بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 22:19:41   |
0     0
بله در بازار طلا و خیلی کم در بازار بورس
سرمایه گذاری در هر بازار نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه سرمایه گذاری در بازار های مختلف بهترین راه برای کسب سود است.از نظر من کم ریسک ترین و پر سود ترین سرمایه گذاری در بازار املاک است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/26 09:30:06   |
0     0
بله سرمایه گذاری کرده ام
سرمایه گذاری در بازار بورس بوده هدف اولم حفظ سرمایه بوده بعد کسب سود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 14:15:00   |
0     0
بله
در طولانی مدت حتما اثر مفید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:34:33   |
0     0
بله در بازار بورس سرمایه گذاری کردم.
در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.در کل هدف از سرمایه گذاری کسب منفعت بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 19:26:45   |
0     0
بازار سرمایه ،بازار مسکن ، بازار سکه ، بازار طلا ، بازار ارز و ....
اما
جذاب ترین سرمایه گذاری رو به رشد در جهان سرمایه گذاری های خطرپذیر در حوزه های شرکت های استارتاپی است که متاسفانه در ایران توجه مناسبی به آن نشده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/27 00:42:42   |
0     0
خیر....
سرمایه گذاری نکرده ام ولی هدف کسب منافع بیشتر است..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 13:38:53   |
0     0
با تاکید فراوان بله
سرمایه گذاری در بورس نیاز به تجربه و شناخت دارد و باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه و افزایش قیمتها سرمایه گذاری بهترین راهه و سرمایه گذاری در بورس سودی خوبی داشته
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:50:50   |
0     0
روش های سرمایه گذاری و ویژگی­‌های هر بازار خواهیم پرداخت. فرصت­‌های بررسی شده در این مقاله به شرح زیراند:

بازار پول
بازار سرمایه
بازار مسکن
بازار سکه
بازار طلا
بازار ارز
سرمایه­ گذاری خطرپذیر (کسب­ و کارهای نوپا یا استارتاپ­‌ها)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/28 15:17:59   |
0     0
بعله
بازار بورس بسیار جذاب است با توجه به تجربه باید در ان عمل کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 16:57:58   |
0     0
بله.
پیش بینی نواسانات بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 00:29:20   |
0     0
بله.سرمایه گذاری در بورس نیاز به شناخت وعلم دارد واین که میتوان باپول کم شروع کرد وسرمایه خود را افزایش داد سرمایه گذاری در مسکن نیاز به سرمایه وپس انداز زیادی دارد وسرمایه گذاری در طلا هم در شرایط تورمی اوکی هست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:42:29   |
0     0
رایج ترین سرمایه گذاریها در ایران بورس طلا و ارز است. به نظر من سرمایه گذاری در مسکن و زمین کمترین ریسک وضرر را دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 17:47:36   |
0     0
خیر
در سرمایه گذاری باید شرایط، نوسانات قیمتی و چشم انداز آتی بازار را بررسی نموده و سپس اقدام به سرمایه گذاری کرد.در کل هدف از سرمایه گذاری کسب منفعت بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 22:20:22   |
0     0
ریسک سرمایه گذاری در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است ، انتخاب یک سرمایه گذاری در ایران کار سخت، پیچیده و حساسی است، عواملی که در انتخاب نوع و محل سرمایه‌گذاری تاثیر دارند عبارتند از: بازدهی بالا، کم بودن ریسک سرمایه‌گذاری، شفافیت، نقدشوندگی سرمایه، شرعی و اخلاقی بودن روش سرمایه‌گذاری. علاوه بر روش های متداول سرمایه‌گذاری آنلاین هم وارد فضای انتخاب‌های افراد برای سرمایه‌گذاری شده است.حال با در نظر گرفتن عوامل بالا، به سراغ مهم‌ترین بازارهای موجود در ایران می رویم: بازار مسکن؛ بازاری مطمئن در بلندمدت اما محدود در میزان سرمایه‌گذاری،بازار ارز؛ بازار پرریسک وغیرقابل‌ پیش‌بینی بازار طلا؛ جذاب و پرسود ولی پرریسک بازار بورس: به شرط دانش و آگاهی یک بازار پرسود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 01:49:01   |
0     0
بله
درشرایط کنونى سرمایه گذارى هر چند با سود همراه است اما ممکن است اینها مثل یک حباب باشد در چنین شرایط اقتصادى ریسک سرمایه گذارى بسیار بالا است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/30 17:05:48   |
0     0
بله
کسب سود_بسته به تورم و تحریم و وضعیت اقتصادی جامعه دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:40:24   |
0     0
به دلیل نوسانات قیمتی زیاد این بازار، بازار مطلوبی به نظر برسد اما باید توجه کرد که کار کردن در این بازار دارای “ریسک زیاد” هست و از شفافیت معاملات برخوردار نیست و در اصل یک نوع فعالیت در یک بازار سیاه هست. دلال‌هایی که دلار را با فرکانس بالا معامله می‌کنند، می‌توانند سود کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 21:49:11   |
0     0
باتوجه به حسابی که به نام حساب ممتاز دربانک مسکن افتتاح میشود.درنماد تسه مسکن فروش سهم داشتم.باتوجه به رصد بازار وقتی نماد سبز باشد وصف خرید بیشتر از صف فروش باشددر رنج قیمتی مشخص نماد مذکور , بهتراست فروش انجام گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:12:58   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس ، مسکن و ارز و طلا را تجربه کرده ام .شرایط اقتصادی و تورم بالای جامعه سبب می شود سرمایه گذاری در بخش های متنوع سود آور تر باشد و جذابیت برای افراد ریسک پذیر داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/31 11:49:33   |
0     0
خیر اما اگر قرار به انجام این امر باشد ابتدا به سود های کم که با ریسک کمتری همراه هستند توجه نشان خواهم داد و سپس به سمت ریسک های بالاتر و سود های بیشتر حرکت خواهم کرد. حتما که در هدف گذاری ها شرایط اقتصادی کشور نقش اساسی بازی می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 22:41:41   |
0     0
سرمایه گذاری در بازار بورس . هدف نهایی کسب سود بیشتر جدا از فراگیری تکنیکهای سرمایه گذاری و پیش بینی سرمایه گذاری در ایران به دلیل عدم اطلاعات عموم مردم از قوانین و مقررات و عدم نظارت مستمر به راحتی میتوان ظرف چند ماه و هفته به سود بالای رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 17:48:12   |
0     0
بله
سرمایه گذاری در بازار ایران باتوجه شرایط تورمی ختی بااخذ وام جهت خرید سهام خوب است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:58:35   |
0     0
بله . در بورس
هدف کسب سود هست ولی ریسکش بالاس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:31:16   |
0     0
ریسک سرمایه گذاری در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است. در نتیجه همانقدر که احتمال موفقیت‌های چشمگیر بر اثر سرمایه گذاری هوشمندانه وجود دارد، ممکن است یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران که همواره پر بازده بوده، در مقطعی باعث شکست سرمایه گذاران مختلف شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/06 04:18:29   |
0     0
با توجه به شرایط جامعه و اقتصاد ارزش پول ما روز به روز کمتر میشود و ما برای حفظ ارزش پول در برابر تورم باید سرمایه گذاری کنیم ،در سرمایه گذاری هدف کسب سود است ،ما با مشورت با افراد متخصص میتوانیم سود خوبی کسب کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 17:29:42   |
0     0
بله
هدف کسب سود ولی در شرایط اقتصادی ریسک سرمایه گذاری
بسیار بالا است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 17:36:04   |
0     0
بله
سرمایه گذاری در بورس نیازمند علم و شناخت کافی دارد
با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بالا جامعه سرمایه گذاری در بورس سود خوبی دارد
واینکه میتوان با پول کم شروع کرد و سرمایه خود را افزایش داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 17:39:03   |
0     0
یکی از مهمترین سرمایه گذاریها خرید مسکن چون در بلند مدت افزایش قیمت دارد
ریسک بسیار کم دارد
عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 19:30:22   |
0     0
بله داشتم
هدف کسب سود بوده وپیش بینی تا حدودی درست بوده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 11:09:35   |
0     0
سرمایه گذاری در بورس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:29:16   |
0     0
خیر
سرمایه گذاری در بورس نیاز به شناخت و علم دارد و اینکه میتوان با پول کم شروع کرد و سرمایه خود را افزایش داد. سرمایه گذاری در مسکن نیاز به سرمایه و پس انداز زیادی دارد و سرمایه گذاری در طلا هم در شرایط تورمی اوکی هست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics