تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بودجه بندی و رهایی از بدهی

اگر اولین بارتان است که بودجه ی ماهیانه تهیه می کنید، ممکن است که شگفت زده بشوید ماهانه یا در هفته چه قدر برای چیزهای کوچک در زندگی تان هزینه می کنید. هزینه هایی مثل خرید قهوه، شیرکاکائو یا تنقلات در محل کار که تا قبل از نوشتن شان از رقم ماهیانه شان بی خبر بودید.

وقتی که شما برای اولین بار بودجه ی زندگی تان را با هوش مالی تهیه می کنید، نیاز دارید که از پوشش نیاز های زندگی تان در بودجه بندی خانواده مطمئن باشید. چهار نیاز اصلی یک زندگی به شرح زیر است:

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

غذا

آب و برق و گاز

مسکن

حمل و نقل

وقتی که ضروریات در زندگی شما تامین باشد و در بودجه بندی خانواده برای آن برنامه ریزی کرده باشید، شما فرصت دارید که به سراغ سایر مایجتاج زندگی تان بروید. شما واقعا نیاز ندارید که هر شب، شام را بیرون از منزل بخورید یا هر هفته لباس های جدید بخرید. حالا وقتش رسیده که برنامه ریزی مالی با تکیه بر سواد مالی را به زندگی تان اضافه کنید.

 

تعیین بودجه در خانواده و مشخص کردن درآمد و مخارج در نگاه اول کار ساده ای است و اصلا نیاز به برنامه ریزی ندارد و همه چیز به صورت ذهنی قابل محاسبه است، اما بسیاری از مردم، بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس انداز می کنند، خرج می کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه ریزی و نظم دارد.

 

اولین قدم ایجاد یک میزان بودجه است. بودجه بندی صرفا به معنی این است که درآمد و هزینه های تان را به صورت دقیق در نظر بگیرید تا مشخص کنید که چه قدر پول در اختیار دارید و کجاها میخواهید آن را هزینه کنید. هنگامی که شما درک روشنی از بودجه ی فعلی تان دارید، این که چه مقدار در ماه درآمد و هزینه  دارید و مسئولیت چه هزینه هایی با شماست و مسائلی از این دست، موجب نگاه دقیق تر شما به زندگی مالی تان خواهد شد و به راحتی می توانید جاهایی را پیدا کنید که برای آن ها هزینه ی کمتری صرف کنید.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 10:48:16   |
0     0
برای انجام مخارج و تامین نیازهای خود بودجه بندی کنید. چهار نیاز اصلی زندگی عبارتند از: غذا، آب و برق و گاز و تلفن، مسکن، حمل و نقل ‌. بعد از تامین این نیازها به سراغ تامین نیتزهای ضروری تر بروید و بقیه پول باقیمانده را هم پس انداز کنید. بودجه بندی موجب نگاه دقیق تر شما به زندگی می شود و به راحتی می توانید جاهایی را برای انجام هزینه های کمتر پیدا کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 18:37:19   |
0     0
برنامه پرداخت داشته باشید . از سیستم پرداخت اتوماتیک استفاده کنید . هزینه‌ها را کاهش دهید . عــادات‌خـرج‌کردن را تغییر دهید . از دیگران کمک بگیرید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics