تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بودجه بندی و مدیریت هزینه

بودجه بندی و مدیریت هزینه روزانه راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، شما می توانید بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کنید.

با مدیریت هزینه روزانه شما می توانید دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی داشته باشید و به این ترتیب می بینید که چه میزان پول در اختیار داشته و این پول، چگونه و کجا صرف می شود. مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

صرف نظر از وضعیت اقتصادی و یا نسلی که در آن قرار می گیرید، هر یک از مصرف کنندگان می توانند از مدیریت هزینه، بهره مند شوند. برنامه ریزی برای هزینه ها باعث کنترل بهتر آن می شود.

 

 بنابراین، شما می توانید بودجه خود را به عنوان یک پایه مالی در نظر بگیرید. البته این پایه و اساس برای هر فردی متفاوت است، همانطور که وضعیت مالی هر فردی، با فرد دیگر،متفاوت است. بنابراین، به منظور برنامه ریزی و مدیریت هزینه ها لازم است که موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید تا به نتیجه مطلوبی برسید:

 

اصل بودجه بندی

استراتژی های بودجه بندی و تکنیک های آن، در هر موقعیتی متفاوت است. به عنوان مثال، بین بودجه یک دانشجو و یک فرد بازنشسته، به طور کلی، تفاوت هایی وجود دارد. اما پنج مرحله اساسی در بودجه بندی وجود دارد که همه آن ها مهم هستند، زیرا به شما کمک می کنند که امور مالی خود را به طور قابل توجهی سازماندهی کنید.

 

 این مراحل عبارتند از:

 مرحله 1: تعیین اهداف

دو نوع هدف مالی وجود دارد: فوری و بلند مدت.

اهداف فوری در مورد میزان بودجه ای است که در زمان حال در اختیار دارید، در حالی که اهداف بلند مدت با صرفه جویی در هزینه و هزینه های آن در طول چند دهه در ارتباط است. هر دو هدف، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مکمل یکدیگر هستند.

 

 امروزه صرفه جویی کردن، در هزینه های شما تاثیر می گذارد اما مهم این است که در آینده چه میزان بازده دارید.

 

 شما اهداف خود را در مورد هزینه ها محاسبه کرده و انتخاب می کنید که کدام قسمت را برای زندگی خود پوشش دهید. سپس، می توانید اهداف مالی خود را به ترتیب، اولویت بندی کنید.

 

 اهداف مالی فوری شامل هزینه های فعلی شما می شود. برخی از این موارد واجب هستند و شامل وام مسکن یا پرداخت اجاره، وام خودرو، حساب های خدماتی، هزینه مراقبت از کودک، هزینه غذا، تلفن همراه و لوازم خانگی هستند.

 

اهداف ثانویه، مواردی اختیاری هستند که عبارتند از لباس های غیر ضروری، هزینه اشتراک اینترنت، لوازم غیر ضروری و رفتن به تعطیلات. اهداف مالی بلند مدت می تواند شامل پس انداز بازنشستگی، سرمایه گذاری و کمک های خیریه باشد. اگر بدهی دارید، پرداخت آن می تواند هم واجب و هم اختیاری باشد.

 

 مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است

 

مرحله 2: درآمد و هزینه ها را محاسبه کنید

پس از تعیین اهداف مالی خود، شما برای رسیدن به آن‌ها، نیاز به برنامه ای منظم دارید. برای انجام این کار، باید درآمد و هزینه های خود را ارزیابی کنید. اکثر مردم، برنامه ریزی ماهانه را دنبال می کنند زیرا اکثر صورت حساب ها به صورت ماهانه است.

 

با ایجاد یک لیست از منابع درآمد ماهانه خود، از جمله حقوق و دستمزد (پس از کسر مالیات)، هزینه خرید مواد غذایی و دیگر ملزومات زندگی، می توانید شکل هزینه خود را به خوبی کنترل کنید.

 

بخش بعدی، شامل معادله هزینه های شما است که به سه دسته تقسیم می شوند: مصارف ثابت، مخارج متغیر و هزینه های اختیاری

مصارف ثابت: این مقدار ماهیانه ثابت، به عنوان مثال، شامل وام مسکن یا اجاره خانه است.

 هزینه های متغیر: این تغییرات از این ماه تا ماه آینده بر اساس نیاز شما ایجاد می شود که شامل مواردی مانند هزینه مواد غذایی و بنزین است.

 هزینه های اختیاری: همانطور که اشاره شد، این هزینه ها اختیاری هستند و شامل هزینه برای تعطیلات و تفریحات است.

 

 مرحله 3: تجزیه و تحلیل هزینه ها و بررسی فهرست هزینه ها

هدف اصلی مدیریت هزینه روزانه این است که مطمئن شوید هزینه های شما از درآمد شما بیشتر نیست. بنابراین، در صورتی که هزینه های شما بیشتر از میزان درآمد شما باشد، لازم است که به طور اساسی بر هزینه های خود نظارت داشته باشید.

 

مرحله 4: بازنشانی بودجه اصلی شما

پس از این که برنامه ریزی لازم را در تنظیم هزینه ها و بودجه اصلی انجام دادید، به این ترتیب می توانید از مواردی که باید بیشتر به آن توجه شود ، مطلع شوید. ممکن است تخمین اولیه درآمد ماهیانه شما برای ماه های دیگر کمک موثری باشد. اما به خاطر داشته باشید که باید تمام موارد را با جریان های خروجی به تعادل برسانید.

 

 پس انداز باید بخشی از برنامه شما باشد. برنامه ریزی شما باید به گونه باشد که پس انداز شما، تا شش ماه درآمد را تامین کند که به اندازه کافی، هنگام از دست دادن شغل یا سایر موارد اضطراری جبران شود.

 

  مرحله 5: تعهد

مدیریت هزینه، گام بزرگی در تلاش برای تضمین آینده شما و خانواده تان است. تعهد به مدیریت هزینه، شما را به هدف نزدیک تر کرده و بنابراین، شما نگرانی خاصی در مورد کمبود بودجه خود ندارید. با مدیریت هزینه و بودجه، همه چیز به تعادل خواهد رسید.

 

زمان‌بندی بودجه

شما باید متعهد شوید که تا زمان مشاهده نتایج، تمام موارد مربوط به مدیریت هزینه را در نظر بگیرید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد یک طرح سالانه است که هزینه های ثابت شما مانند هزینه اجاره و پرداخت های مربوط به خودرو، هزینه های فصلی مانند هدایای تعطیلات و هزینه های اختیاری، مانند هزینه مواد غذایی و خرید لباس را پوشش دهد.

 

چک کردن بودجه

همانطور که زندگی دائما در حال تغییر است، مطالبات مربوط به بودجه شما هم تغییر می کند. به همین دلیل، خوب است که به طور منظم، بودجه ای را برای تغییر در درآمد و هزینه در نظر بگیرید.

 

 به این ترتیب، با در نظر گرفتن موارد فوق شما می توانید نوعی تعادل در هزینه ها و درآمد خود ایجاد کرده و با برنامه ای دقیق، هزینه های روزانه خود را هم بر طبق بودجه خود، تقسیم بندی کنید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 13:22:08   |
2     0
یکی از مهم ترین ابزارها برای اعمال کنترل های مالی و هزینه ها، بودجه بندی مالی می باشد. در بوجه بندی مقدار هزینه های پیش بینی شده و نباید انحراف قابل ملاحظه ای نسبت به پیش بینی صورت گرفته بوجود آید.

- چگونه می توان از بودجه بندی به عنوان ابزاری برای کنترل هزینه های مالی استفاده نمود؟
- آیا تا بحال برای هزینه های پیش روی زندگی تان برنامه ریزی نموده و آنرا با واقعیت موجود سنجیده اید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 11:41:48   |
بودجه بندی راهی برای کنترل های مالی و هزینه هاست .با بودجه بندی میتوان با پیش بینی هزینه ها راهی برای کنترل و کاهش ان ایجاد کرد و متناسب با درآمدها خرج کرد
زهرا افتخاری |   1399/03/03 19:23:58   |
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....وتقسیم بندی هزینه ها...هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند....
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 09:05:23   |
بوسیله بودجه بندی و مشخص کردن هزینه ها و درامدها هزینه های هیجانی و غیر ضروری آشکار میشوند و میتوان در جهت کاهش انها قدم برداشت و دخل و خرج واقعی را مشخص و باهم منطبق کرد.
فرزانه جنتی |   1399/03/07 15:26:48   |
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند
مرتضی ندافی |   1399/03/20 21:33:39   |
با داشتن بودجه بندی شخص میتواند هزینه های خود را کنترل کند و برنامه ای برا همه انها داشته باشد
بله برنامه ریزی نموده ام ولی بعضی مواقع کاملا انجام نشده به خاطر شرایط کلی جامعه
الناز بهروزی |   1399/03/20 21:36:03   |
بودجه بندی با نوشتن برنامه ای به مدیریت و کاهش هزینه ها میپردازد
بله اما برنامه ریزی ان در بعضی مواقع شاید بخاطر نداشتن تجربه درست نبوده است
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 17:01:11   |
با بودجه بندی فرد این اطلاع را میابد که هزینه های غیر ضروری را کنترل کند تا برای کار مهم تری به کمبود بودجه برنخورد، بله انجام داده ام
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/15 03:11:22   |
بودجه بندی میزان هزینه های ما را اعمم از هزینه های ضروری و غیره ضروری را طبقه بندی میکند
در بسیاری از موارد میتوانیم تا بسیاری از موارد غیر ضروری را حذف کنیم
بله
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/18 19:16:53   |
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد. در بودجه بندی باید هزینه ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد تا هزینه ها بیشتر از ججمع کل درآمد نباشد. باید مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید تا در زمان های اضطراری مانند بیکاری و بازنشستگی از آن استفاده کنید . در بودجه بندی باید تعهد کنید که بر رابطه درآمد و هزینه ها توجه کنید و آن را به تعادل برسانید.
در بودجه بندی مخارج ثابت مانند اجاره منزل و مخارج متغیر مانند هزینه رفتن به مسافرت تعطیلات را از هم جدا کنید تا نیازهای ضروری زودتر برطرف شوند و برای انجام ان ها با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوید.
بله
زهرا غنی زاده |   1399/04/18 19:17:36   |
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد. در بودجه بندی باید هزینه ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد تا هزینه ها بیشتر از ججمع کل درآمد نباشد. باید مقداری از درآمد خود را پس انداز کنید تا در زمان های اضطراری مانند بیکاری و بازنشستگی از آن استفاده کنید . در بودجه بندی باید تعهد کنید که بر رابطه درآمد و هزینه ها توجه کنید و آن را به تعادل برسانید.
در بودجه بندی مخارج ثابت مانند اجاره منزل و مخارج متغیر مانند هزینه رفتن به مسافرت تعطیلات را از هم جدا کنید تا نیازهای ضروری زودتر برطرف شوند و برای انجام ان ها با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوید.
بله
علیرضا آزاد |   1399/04/25 10:10:50   |
در بودجه بندی مقدار درآمد و نحوه وصول آنها و مقدار مخارج قطعی و احتمالی،یادداشت میشود و با توجه به این موارد میتوانیم از هزینه هایی که باعث میشوند خرج از دخل بیشتر شود،صرفنظر کرده و آنها را کنترل کرد.
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/25 13:57:39   |
درآمد و هزینه . هر یک از این دو طرف باید با دقت بسیار و صحت هر چه بیشتر سنجیده شوند ؛
زیرا برآورد ارقامی که پایه و اساس منطقی نداشته باشد نه تنها مفید نیست ، بلکه می تواند زیانبار نیز باشد
بعله
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:44:02   |
بودجه بندی برنامه ای بر اساس ورودی ها و خروجی هاست لذا به عنوان ابزاری برای کنترل هزینه های مالی استفاده می گردد.
بله
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 14:47:30   |
برای تعیین یک بودجه لازم است برنامه ریزی و کنترل کردن هزینه ها در نظر گرفته شود .
تادرآمد ها و هزینه ها طبق هدف پیش برود ...و برای کنترل هزینه ها باید لیست جامع پر شود از کارهایمان....
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/26 20:49:10   |
در هنگام بودجه بندی و مشخص کردن دقیق درامد ها و هزینه ها ،هزینه های غیرضروری اشکار میشود و درجهت کاهش هزینه ها قدم برداشت و متناسب با درامد خرج کرد
مهدی کاظمی |   1399/04/27 09:56:12   |
باکمتر کردن هزینه ها ومدیریت درست در طرحهای سود آور
بله
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:37:16   |
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 00:26:19   |
برنامه بودجه را مشخص میکنیم و هرانچه در واقعیت اتفاق می افتد هرچه انحراف کمتری داشته باشد. بودجه را درستر نوشته و اجرا کرده ایم. بله انجام داده ام
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 12:31:11   |
بودجه بندی هزینه ها راهی برای کنترل و کاهش هزینه های
غیر ضروری و اضافی ایجاد کردو فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها
قدم بردارد
اشکار میشوند
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:11:59   |
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 17:28:11   |
درهنگام بودجه بندی ومشخص کردن دقیق درامدوهزینه ها میتوان درکاهش هزینه ها قدم برداشت
بله خیلی کم
محمد پوراکبری |   1399/04/31 11:18:21   |
از طریق مشخص نمودن هزینه ها و درامد ها ، در نظر گرفتن ارزش و اهمیت هزینه ها و ترتیب گزاری انها میتوان هزینه های غیر ضروری و بیهوده را کاهش داد و ب نتیجه رسید .
خیر نیازی نمیبینم با اینکه کاری مفید است .
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 19:08:41   |
با برنامه ریزی صحیح و عاقلانه میتوان از بودجه بندی بعنوان ابزاری برای کنترل هزینه های مالی استفاده نمود
نمیتوان بطور دقیق کنتل کرد ولی تا حدود زیادی میشود
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/01 07:55:25   |
وقتی که مقدار بودجه مشخص باشد فرد میتواند هزینه های اضافی خود را کاهش دهد وآگاهانه هزینه کند
بله سعی کردم بیشتر اوقات بابرنامه ریزی پیش بروم
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 19:00:07   |
بودجه بندی یکی از روش های کنترل هزینه هاست.
بله برای انها اولویت قرار میدهم وبه ترتیب اولویت هر کدام برای انها هزینه بودجه بندی میکنم
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 17:08:16   |
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد
بله برای بعضی موقعیت ها
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 22:32:14   |
در نظر نگرفتنهمه ی ابعاد وهزینه ها.ویا اتفاقات غیر قابل پیشبینی.
استفاده از یک برنامه ریزی دقیق که هم انعطاف پذیری بالایی داشته باشدوهم به واقعیت نزدیک باشد.
محمد رحیمی |   1399/05/08 18:53:28   |
در بودجه مقدار درامدها و هزینه ها مشخص هست و بابد طبق ان عمل کنیم و انحرافات زیادی نداشته باشیم و از هزینه کرون غیر ضروری جلوگیری می کند
بله فقط چند بار
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:41:48   |
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد
بله برای بعضی موقعیت ها
مبینادشتی |   1399/05/11 16:15:04   |
بو‌دجه بندی برنامه ای است که به مدیریت و کاهش هزینه ها میپردازد.
هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم برداردو متناسب با درامد خود هزینه کند.
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:07:17   |
زمان بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی مشخص می شود و همین مهم ترین راه کنترل خرج است .
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 13:52:04   |
بودجه بندی درست می توانیم منابع نقدینگی خود را پس انداز و ارز سودان منتخب بشیم یا اینکه سرمایه گذاری موثر از آن استفاده کنیم
بله
دهقان |   1399/02/16 14:40:00   |
0     0
در بودجه بندی با توجه به درآمد چارچوب هایی برای هزینه ها و پس انداز کردن ها مشخص می گردد
بودجه بندی راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، شما می توانید بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کنید.
اشخاص باید نیازهای مالی خود را بشناسند واولویت بندی های مالی شان را مشخص نمایند. و همیشه آن را با واقعیت رویداده مقایسه کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 09:42:45   |
0     0
بودجه تخمینی از درآمد و هزینه در طول یک بازهٔ زمانی معین (معمولاً یک ساله) در آینده به منظور نیل به اهداف تعیین شده است. این سیاست‌ها در قالب برنامه‌ریزی عملیات شرکت، مخارج سرمایه‌ای و گردش وجوه نقد مطرح می‌شوند.
در شرایط فعلی باید با برنامه ریزی پیش رفت و از هزینه های اضافی صرف نظر کرد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 13:18:02   |
0     0
اگر هزینه های پیش روی زندگی تان برنامه ریزی نموده و آنرا با واقعیت موجود بسنجیم میتوانم درآمد و خرج و مقدار پس انداز سالانه ام را طبق هدفی که دارم برنامه ریزی کنم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 10:40:45   |
0     0
برداشت من از این موضوع برای تعیین و تدوین یک بودجه لازم است تا هر یک از سه نوع فعالیت عمده‎ای را که عبارت از: برنامه‌‌ریزی،‌ متناسب‌کردن و کنترل‌کردن را در نظر گرفت. طرح و پیاده کردن یک بودجه به ایفای نقش مؤثر و فعالیت رئیس‌های هریک از بخش‌ها و آگاهی آنان بر مجموعهٔ هدف‎های تعیین شده نیازمند است و برای آن اهمیت ویژه دارد.
روش‌های متفاوتی برای بودجه‎بندی وجود دارند که برای رعایت اختصار، فقط به بیان سه نوع از معروف‎ترین و ساده‎ترین آنها می‎پردازیم:
۱. بودجه درخواست شده.
۲. بودجه داده شده‎.
۳. بودجه انعطاف‎پذیر.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 15:41:43   |
0     0
با در نظر داشتن اینکه هدف ما از برنامه ریزی بلندمدت است یا کوتاه مدت نحوه بودجه ریزی نیز متفاوت خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:53:24   |
0     0
ارائه مبنای صحیح برای اتخاذ تصمیم در خصوص تخصیص منابع- تعیین نتایج قابل سنجش.- تمرکز فرآیند تصمیم گیری- ایجاد یک فرآیند منطقی برای تصمیم گیری در خصوص بودجه که به طور مستقیم با فرآیند برنامه ریزی، اجرا و کنترل، ارزیابی و گزارش عملکرد در ارتباط می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 23:05:22   |
0     0
برای تعیین یک بودجه لازم است برنامه ریزی و کنترل کردن هزینه ها در نظر گرفته شود .
تادرآمد ها و هزینه ها طبق هدف پیش برود ...و برای کنترل هزینه ها باید لیست جامع پر شود از کارهایمان....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/01 09:59:29   |
0     0
یکی از بهترین راه های کنترل هزینه ها بودجه بندی است . با بودجه بندی می توان هزینه ها را در یک چارچوب کلی تعریف کرد و با استفاده از یک برنامه ریزی واقعیت ها را در قالب بودجه پیش برد و به یک مدیریت هزینه در قالب بودجه تعریف شده رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 11:28:12   |
0     0
اگر نحوه بودجه بندی درآمد ماهانه یا سالانه خود را تعیین کرده اید، باید بدانید که سخت ترین قسمت تعیین بودجه، حرکت بر اساس آن است. شیوه های زیادی برای تبعیت از بودجه وجود دارد که ما به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:
کارت اعتباری تان را گم کنید: اگر قصد بیرون رفتن را دارید ، کارت اعتباری خود را در خانه بگذارید. این امر به شما کمک می کند که اگر چشمتان به چیزی خورد و خواستید آن را بخرید، از این کار صرف نظر نمایید.
با خود صادق باشید: اگر از بودجه خود سرپیچی کردید، آن را یادداشت کنید. این اتفاقات رخ می دهند، اما اگر می خواهیم بدانیم چگونه درآمد خود را مدیریت کنیم، نباید آنها را نادیده بگیریم.
برنامه ریزی وعده های غذایی: این برنامه ریزی هم به شما و هم به خانواده تان کمک می کند تا پول زیادی را صرف غذا خوردن در بیرون نکنید.
“نه” گفتن را یاد بگیرید: خیلی کارها هست که شاید بخواهید انجام دهید، بازدید از مکانهای تفریحی، خرید یک اتومبیل یا موبایل جدید و… اما در مواردی بهتر است فقط بگویید “نه“!
به هزینه های خود دقت کنید: هر آن مقداری که خرج می کنید بنویسید. این روش به شما کمک می کند که مدام ببینید که چقدر دارید هزینه می کنید.
جلوگیری از ریخت و پاش: از دیگر اقدامات مهم برای بودجه بندی مخارج زندگی، این است که سعی کنیم از خرید وسایل و کالاهایی که به آن ها نیاز نداریم صرف نظر کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/02 12:40:17   |
0     0
بودجه بندی دو صورت است کوتاه مدت وبلند مدت
کوتاه مدت برای رسیدگی به امور جاری می باشد
بلندمدت برای زیرساخت ها واینده نگری می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:29:34   |
0     0
بودجه بندی هزینه های غیرضرور و ضروری را مشخص می کند.

بله . یک ماه پیش برای خرید تجهیزات منزل. باعث شد تا با کاهش انتظارات به اغلب اهداف برسم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 00:17:18   |
0     0
بار دیگر به این نکته تاکید می شود که بودجه بندی و به نوعی مدیریت هزینه دید بسیار خوبی نسبت به مخارج درامد و میزان پس انداز به ما می دهد با طی کزدن مراحل بودجه بندی میتوان درصورتی که در مرحله ای نقصانی دیده شد به رفع ان مرحله همت گمارد تا به هدف اصلی که همان تطابق هزینه ها با درامدهاست نائل امد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 14:31:54   |
0     0
در ماهیت و فلسفه وجودی بودجه بندی می توان گفت یعنی کنترل هزینه و درآمد لذا از بعد شرکتی و بنگاههای اقتصادی میتوان کنترل هزینه ها و هزینه های مالی در ردیف بودجه ها به ریز شناسایی ، استقرار ، کنترل و نظارت کرد و از بعد خانواده نیز می توان از طریق انجام هزینه های ضروری و اجنناب از اجرای هزینه های اضافی و غیر ضروری جلوگیری نمود.
پاسخ سوال ؛ مثبت بوده چرا که کمتر کسی با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه فعالیتها ، هزینه ها و منابع کسب درآمد برنامه ریزی نمی نماید چون چاره ای جزء برنامه ریزی و فعل اهم کردن کارها نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 14:58:30   |
0     0
به نظرم بودجه بندی و مدیریت هزینه روزانه راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، می توان بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 00:49:08   |
0     0
بدون برنامه‌ریزی مالی و مدیریت هزینه همیشه هشت‌مان گروی نه‌مان است و خواسته‌های‌مان در زندگی، در حد یک رؤیا باقی می‌ماند.
با توجه به هزینه های ثابت (نظیر اقساط وام و ...) و هزینه های متغیر (نظیر خرید اقلام خوراکی و ...) بهتر است لیستی تهیه نموده و برنامه ریزی نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:48:52   |
0     0
بودجه بندی در واقع برنامه ای بر اساس دخل و خرج است لذا به عنوان ابزاری برای کنترل هزینه های مالی استفاده می گردد.
بله بارها با توجه به شرایط پیش آمده برای هزینه های زندگی برنامه ریزی و آنرا با توجه به نرخ تورم و ... با واقعیت موجود سنجیده ام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 18:55:12   |
0     0
به هنگام برنامه ریزی بودجه ای ، تمام هزینه ها و درآمد ها مشخص میشود.
همین امر باعث میشود تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود و هزینه ها متتاسب با درآمد ها باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/08 22:40:23   |
0     0
به عبارت ساده تر در بودجه بندی شما میزان مشخصی از حداقل یا حداکثر بودجه خود را در بازه های زمانی دلخواه به صورت هفتگی، ماهانه یا در تاریخ مشخصی برای هزینه هایی همچون تنقلات، لوازم منزل، خرید پوشاک، قبوض، اینترنت و ... یا درآمدهایی از جمله حقوق ماهیانه، سود سپرده های بانکی و ... در نظر میگیرید تا از این طریق هزینه ها و درآمدهای خود را کنترل نمایید.

در واقع افرادی که در زندگی روزمره خود از بودجه بندی و مدیریت هزینه و درآمدها استفاده می کنند؛ قطعاً در آینده با مشکلات مالی کمتری مواجه خواهند شد و با مدیریت صحیح هزینه های خود و کاستن هزینه های پیش بینی نشده یا اضافی می توانند پس انداز خود را نیز افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 01:53:10   |
0     0
بوسیله بودجه بندی و مشخص کردن هزینه ها و درامدها ,هزینه های غیر ضروری ظاهر میشوند که میتوان از آن جلوگیری کرد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/20 13:20:04   |
0     0
برای تعیین یک بودجه لازم است برنامه ریزی و کنترل کردن هزینه ها در نظر گرفته شود .
تادرآمد ها و هزینه ها طبق هدف پیش برود ...و برای کنترل هزینه ها باید لیست جامع پر شود از کارهایمان.
بله چرا که کمتر کسی با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه فعالیتها ، هزینه ها و منابع کسب درآمد برنامه ریزی نمی نماید چون چاره ای جزء برنامه ریزی و فعل اهم کردن کارها نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/24 10:27:33   |
0     0
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها .وتقسیم بندی هزینه ها.هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم برداردو متناسب با درامد خود هزینه کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 20:01:11   |
0     0
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 19:29:51   |
0     0
بودجه بندی برنامه ای بر اساس ورودی ها و خروجی هاست لذا به عنوان ابزاری برای کنترل هزینه های مالی استفاده می گردد.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 19:32:24   |
0     0
بودجه تخمینی از درآمد و هزینه در طول یک بازهٔ زمانی معین است به منظور نیل به اهداف تعیین شده است.در شرایط فعلی باید با برنامه ریزی نمود و دخل و خرج را کنترل نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:56:28   |
0     0
برای تعیین و تدوین یک بودجه لازم است تا هر یک از سه نوع فعالیت عمده‎ای را که عبارت از: برنامه‌‌ریزی،‌ متناسب‌کردن و کنترل‌کردن است، ‌در نظر گرفت. طرح و پیاده کردن یک بودجه به ایفای نقش مؤثر و فعالیت رئیس‌های هریک از بخش‌ها و آگاهی آنان بر مجموعهٔ هدف‎های تعیین شده نیازمند است و برای آن اهمیت ویژه دارد. قسمت حسابداری موظف است تا هریک از دیگر بخش‌ها را به میزان رشد و دستیابی بر مجموعهٔ اهداف بودجه آگاه سازد و برای آن که بودجه‎ای بتواند مفهوم و معنای یک بودجهٔ اقتصادی شکوفا به خود بگیرد، می‎بایست که به ‎طور بسیار دقیق و منظم برنامه‎ریزی شده باشد. بودجه یک کمیت تجاری است و لازم می‎آید تمام عوامل مربوط به یک رشته کارهای تجارتی دربارهٔ آن مطالعه گردد و پس از این مطالعه ممکن خواهد بود که هدف‌های آینده را تعیین و شیوه‎های دست‎یابی بر آنها را برنامه‎ریزی نمود. با توجه به این واقعیت که هر یک از بخش‌های هتل درکار آماده‌سازی بودجه و تعیین بار مالی آن دارای نقش ویژه خواهند بود، هماهنگ‌‌‌سازی تلاش‌های آینده ممکن خواهد گشت.
تعیین صحیح بودجه در فعالیت‌های اقتصادی یک گرایش واقعی به سوی حقایق انکار‎ناپذیر است و برای مدیریت هتل این امکان را به‎وجود می‎آورد که به‌ جای توجه به اعداد و ارقام موهوم و خیالی با معیارهای ملموس و زنده و حقیقی سروکار داشته باشد، هدف‌های خود را با توجه به همان واقعیت‌ها تعیین و پیگیری نماید. پس از تعیین و تدوین بودجه و مشخص ساختن برنامه‎های آینده بر عهدهٔ مدیریت است که هدف‌های بودجه را برای رده‎های مختلف سرپرستان و مسئولین تشریح نماید و بدین ترتیب هر یک از کارمندان و کارکنان هتل را به انجام فعالیت بیشتر و بهتر برمی‌انگیزد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/29 23:30:40   |
0     0
بودجه بندی به یک برنامه ریزی مالی می گویند که در آن دخل و خرج محاسبه میشود و تخمین میزند در یک بازه زمانی مشخص یک فرد چقدر پول درمی آورد و چقدر هزینه می کند.
مشخص کردن موقعیت مالی شما و تفاوت میان نیاز و خواسته تان یکی از مهمترین قدمهای اولیه قبل از تعیین بودجه ی سالانه ست.
این اطلاعات زمانی به چشم می آیند که شما بیش از حد خرج کرده باشید!
معین کردن بودجه و پایبند بودن به آن به شما کمک میکند پس انداز کنید و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مالی خود برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 10:27:38   |
0     0
در بودجه بندی با توجه به درآمد مالی از یکسو و هزینه ها و نیازها از سوی دیگر می توان هزینه ها را کاهش داد و یا به افزایش درآمد اندیشید و همچنین ضمن برآورده کردن نیازی خود و خانواده با آرامش خاطر برای پس انداز و سرمایه گذاری اندیشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/03 02:00:54   |
0     0
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و
هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار
میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها
قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/05 23:12:24   |
0     0
بله چرا که کمتر کسی با توجه به شرایط فعلی کشور در زمینه فعالیتها ، هزینه ها و منابع کسب درآمد برنامه ریزی نمی نماید چون چاره ای جزء برنامه ریزی و فعل اهم کردن کارها نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 01:58:35   |
0     0
بودجه بندی برنامه ای است برای کاهش هزینه ها و هدف مند سازی آن ها که با استفاده از آن میتوان هزینه ها را پیش بینی نمود
- بله اما در مقیاس خیلی کم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 10:06:01   |
0     0
شاید در نگاه اول به نظر آید که بودجه بندی واژه ای بسیار بزرگتر و کلان است و نباید برای مسائلی کوچک مثل خانواده یا شغل انجام شود بودجه تخمینی از درآمد و هزینه در طول یک بازهٔ زمانی معین است به منظور نیل به اهداف تعیین شده است.در شرایط فعلی باید با برنامه ریزی نمود و دخل و خرج را کنترل نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/09 19:07:49   |
0     0
برای تعیین یک بودجه لازم است برنامه ریزی و کنترل کردن هزینه ها در نظر گرفته شود .
بله اما برنامه ریزی ان به دلیل نداشتن تجربه کافی درست نبوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/10 14:01:25   |
0     0
با بودجه بندی میتوان هزینه ها و بودجه مورد نیاز انها را مشخص کرد و مقداری از درامد را به پس انداز اختصاص داد.
بله.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/11 10:39:10   |
0     0
در هنگام بودجه بندیس و با پیش بینی هزینه ها و تقسیم درآمد برای هزینه های مختلف می توان هزینه های اضافی را کاهش و یا حذف کرد . متناسب با درآمد خرج کرد.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/13 13:03:38   |
0     0
پس انداز باید پیوسته ومداوم باشد اکر یک ماه مدیریت کنیم ویک ماه نه این بی نظمی در مدیریت هزینه ها وبودجه بندی نتیجه ای ما می خواهیم نخواهد داشت باید تمام مرا حل بودجه بندی را به ترتیب انحام دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 13:25:38   |
0     0
بودجه بندی باعث میگردد اولویت ها بیشتر به چشم بیایند . ما بر اساس محدودیت اعمال شده در بودجه برنامه ریزی میکنیم و سعی داریم تا انحاف از بودجه نداشته باشیم و همین امر باعث جلوگیری از هزینه های غیر ضروری میگردد .
در اکثر اوقات از این مهم استفاده کرده و رضایت نیز دارم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:40:14   |
0     0
برداشت من از این موضوع برای تعیین و تدوین یک بودجه لازم است تا هر یک از سه نوع فعالیت عمده‎ای را که عبارت از: برنامه‌‌ریزی،‌ متناسب‌کردن و کنترل‌کردن را در نظر گرفت. طرح و پیاده کردن یک بودجه به ایفای نقش مؤثر و فعالیت رئیس‌های هریک از بخش‌ها و آگاهی آنان بر مجموعهٔ هدف‎های تعیین شده نیازمند است و برای آن اهمیت ویژه دارد.
روش‌های متفاوتی برای بودجه‎بندی وجود دارند که برای رعایت اختصار، فقط به بیان سه نوع از معروف‎ترین و ساده‎ترین آنها می‎پردازیم:
۱. بودجه درخواست شده.
۲. بودجه داده شده‎.
۳. بودجه انعطاف‎پذیر.
در هنگام بودجه بندیس و با پیش بینی هزینه ها و تقسیم درآمد برای هزینه های مختلف می توان هزینه های اضافی را کاهش و یا حذف کرد . متناسب با درآمد خرج کرد.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 11:01:19   |
0     0
بودجه تخمینی از درآمد و هزینه در طول یک بازهٔ زمانی معین در آینده به منظور نیل به اهداف تعیین شده است. این سیاست‌ها در قالب برنامه‌ریزی عملیات شرکت، مخارج سرمایه‌ای و گردش وجوه نقد مطرح می‌شوند.
در شرایط فعلی باید با برنامه ریزی پیش رفت و از هزینه های اضافی صرف نظر کرد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 19:43:56   |
0     0
بودجه بندی سلسله مراتبی است برای کاهش هزینه هاو هدف مند سازی ان ها
باید به افزایش درامد بی اندیشیم و همچنیین ضمن براوردکردن نیاز خودرا به ارامش ورفاه مالی برسانیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:06:56   |
0     0
بودجه بندی به یک برنامه ریزی مالی می گویند که در آن دخل و خرج محاسبه میشود و تخمین میزند در یک بازه زمانی مشخص یک فرد چقدر پول درمی آورد و چقدر هزینه می کند.
مشخص کردن موقعیت مالی شما و تفاوت میان نیاز و خواسته تان یکی از مهمترین قدمهای اولیه قبل از تعیین بودجه ی سالانه ست.
این اطلاعات زمانی به چشم می آیند که شما بیش از حد خرج کرده باشید!
معین کردن بودجه و پایبند بودن به آن به شما کمک میکند پس انداز کنید و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مالی خود برسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 22:47:55   |
0     0
با بودجه‌بندی مالی میتوان هزینه های زندگی را کنترل و اهداف زندگی رو پیش برد..
تا حالا برنامه و بودجه بندی خاصی نداشتم فقط سعی کردم مدیریت دخل و خرج داشته باشم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/18 00:12:24   |
0     0
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و
هزینه ها ....هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار
میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه هاقدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند.
با بودجه بندی میتوان هزینه ها و بودجه مورد نیاز انها را مشخص کرد و مقداری از درامد را به پس انداز اختصاص داد.
بله.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:57:24   |
0     0
برداشت من از این موضوع برای تعیین و تدوین یک بودجه لازم است تا هر یک از سه نوع فعالیت عمده‎ای را که عبارت از: برنامه‌‌ریزی،‌ متناسب‌کردن و کنترل‌کردن را در نظر گرفت. طرح و پیاده کردن یک بودجه به ایفای نقش مؤثر و فعالیت رئیس‌های هریک از بخش‌ها و آگاهی آنان بر مجموعهٔ هدف‎های تعیین شده نیازمند است و برای آن اهمیت ویژه دارد.
روش‌های متفاوتی برای بودجه‎بندی وجود دارند که برای رعایت اختصار، فقط به بیان سه نوع از معروف‎ترین و ساده‎ترین آنها می‎پردازیم:
۱. بودجه درخواست شده.
۲. بودجه داده شده‎.
۳. بودجه انعطاف‎پذیر.
در هنگام بودجه بندیس و با پیش بینی هزینه ها و تقسیم درآمد برای هزینه های مختلف می توان هزینه های اضافی را کاهش و یا حذف کرد . متناسب با درآمد خرج کرد.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 14:16:39   |
0     0
در بودجه بندی با توجه به درآمد چارچوب هایی برای هزینه ها و پس انداز کردن ها مشخص می گردد
بودجه بندی راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، شما می توانید بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کنید.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 10:59:50   |
0     0
بودجه بندی و مدیریت هزینه روزانه راهی است برای تنظیم درآمد و برنامه ریزی صحیح هزینه ها که از این طریق، شما می توانید بین درآمد و هزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کنید.با مدیریت هزینه روزانه شما می توانید دید بهتری نسبت به بودجه دریافتی داشته باشید و به این ترتیب می بینید که چه میزان پول در اختیار داشته و این پول، چگونه و کجا صرف می شود. مدیریت هزینه، یکی از مهم ترین ابزارهای دستیابی به آینده مالی موفق است؛ زیرا به شما کمک می کند تا بهتر از پول خود استفاده کنید
بله برنامه ریزی نموده ام ولی بعضی مواقع کاملا انجام نشده به خاطر شرایط کلی جامعه ویا نداشتن تجربه کافی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 00:15:40   |
0     0
بابودجه بندی درست میتوان هزینه های اضافی رابه حاقل رساندومیان درامدوهزینه ازاین طریق تناسب به وجوداورد.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 00:20:56   |
0     0
بابرنامه ریزی وبودجه بندی درست می توان میان دخل وخرج تناسب به وجوداوردوبه اهداف کوتاه مدت وبلندمدت بهای بیشتری داده شود.بابودجه بندی خوب میتوان هزینه های غیرضروررابه حداقل رساند.
بله.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/20 13:54:06   |
0     0
زمانی که از میزان بودجه خود خبر داشته باشیم و بدانیم میخواهیم با آن چکار کنیم و بودجه بندی را انجام داده باشیم اونوقته که دخلمون با خرجمون جور در میاد
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 11:22:10   |
0     0
بودجه بندی میزان هزینه هارا می توان ازلحاظ هزینه های ضروری و غیره ضروری را طبقه بندی کنیم
در بسیاری از موارد میتوانیم تا بسیاری از موارد غیر ضروری را حذف کنیم
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/23 15:28:07   |
0     0
بودجه تخمینی از درآمد و هزینه در طول یک بازه زمانی در آینده
مدیریت هزینه نوعی حسابداری مدیریتی است بودجه بندی یک برنامه ریزی مالی باعث جلوگیری از هزینه های غیر ضروری میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 11:28:36   |
0     0
با داشتن بودجه بندی می توانیم هزینه های خود را نسبت به درآمدی که داریم مدیریت و برنامه ریزی کنیم.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:06:29   |
0     0
افرادی که در زندگی روزمره خود از بودجه بندی و مدیریت هزینه و درآمدها استفاده می کنند؛ قطعاً در آینده با مشکلات مالی کمتری مواجه خواهند شد و با مدیریت صحیح هزینه های خود و کاستن هزینه های پیش بینی نشده یا اضافی می توانند پس انداز خود را نیز افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:08:15   |
0     0
برنامه ریزی لازم را در تنظیم هزینه ها و بودجه اصلی انجام دادید، به این ترتیب می توانید از مواردی که باید بیشتر به آن توجه شود ، مطلع شوید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 10:50:23   |
0     0
مسلما بودجه بندی در واقع برنامه ای بر اساس دخل و خرج است لذا به عنوان ابزاری برای کنترل هزینه های مالی استفاده می گردد و میزان هزینه هارا می توان ازلحاظ هزینه های ضروری و غیره ضروری را طبقه بندی کنیم
بله برنامه ریزی نموده ام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:53:04   |
0     0
بودجه تخمینی از درآمد و هزینه در طول یک بازهٔ زمانی معین در آینده به منظور نیل به اهداف تعیین شده است
با استفاده از یک برنامه ریزی واقعیت ها را در قالب بودجه پیش برد و به یک مدیریت هزینه در قالب بودجه تعریف شده رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 21:11:45   |
0     0
در بودجه بندی مقدار درآمد و نحوه وصول آنها و مقدار مخارج قطعی و احتمالی،یادداشت میشود و با توجه به این موارد میتوانیم از هزینه هایی که باعث میشوند خرج از دخل بیشتر شود،صرفنظر کرده و آنها را کنترل کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 06:27:52   |
0     0
ازراههای کنترل هزینه وبهره وری آن بودجه بندی است باید توجه داشت بودجه بندی نباید انحراف داشته باشد . بودجه بندی زمانی که باواقعیات تنظیم گردددراجراباانحراف کمتری مواجه هستیم . درصورت انحراف از بودجه بررسی ان دربودجه ریزی بعدی به ما کمک می کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:24:27   |
0     0
برای تعیین و تدوین یک بودجه لازم است تا هر یک از سه نوع فعالیت عمده‎ای را که عبارت از: برنامه‌‌ریزی،‌ متناسب‌کردن و کنترل‌کردن است، ‌در نظر گرفت. طرح و پیاده کردن یک بودجه به ایفای نقش مؤثر و فعالیت رئیس‌های هریک از بخش‌ها و آگاهی آنان بر مجموعهٔ هدف‎های تعیین شده نیازمند است و برای آن اهمیت ویژه دارد. قسمت حسابداری موظف است تا هریک از دیگر بخش‌ها را به میزان رشد و دستیابی بر مجموعهٔ اهداف بودجه آگاه سازد و برای آن که بودجه‎ای بتواند مفهوم و معنای یک بودجهٔ اقتصادی شکوفا به خود بگیرد، می‎بایست که به ‎طور بسیار دقیق و منظم برنامه‎ریزی شده باشد. بودجه یک کمیت تجاری است و لازم می‎آید تمام عوامل مربوط به یک رشته کارهای تجارتی دربارهٔ آن مطالعه گردد و پس از این مطالعه ممکن خواهد بود که هدف‌های آینده را تعیین و شیوه‎های دست‎یابی بر آنها را برنامه‎ریزی نمود. با توجه به این واقعیت که هر یک از بخش‌های هتل درکار آماده‌سازی بودجه و تعیین بار مالی آن دارای نقش ویژه خواهند بود، هماهنگ‌‌‌سازی تلاش‌های آینده ممکن خواهد گشت.
تعیین صحیح بودجه در فعالیت‌های اقتصادی یک گرایش واقعی به سوی حقایق انکار‎ناپذیر است و برای مدیریت هتل این امکان را به‎وجود می‎آورد که به‌ جای توجه به اعداد و ارقام موهوم و خیالی با معیارهای ملموس و زنده و حقیقی سروکار داشته باشد، هدف‌های خود را با توجه به همان واقعیت‌ها تعیین و پیگیری نماید. پس از تعیین و تدوین بودجه و مشخص ساختن برنامه‎های آینده بر عهدهٔ مدیریت است که هدف‌های بودجه را برای رده‎های مختلف سرپرستان و مسئولین تشریح نماید و بدین ترتیب هر یک از کارمندان و کارکنان هتل را به انجام فعالیت بیشتر و بهتر برمی‌انگیزد.
گزارش‌های دوره‎ای بخش حسابداری به دیگر قسمت‌های هتل می‎تواند مؤثر بودن کنترل مدیریت بر بودجه و میزان دست‎یابی بر اهداف تعیین‎شده را نشان دهد. این گزارش‌ها می‎تواند مبنائی برای انگیزش رئیس‌های بخش‌های در جهت نیل به هدف‌های اقتصادی و حفظ و اعتلای دستاوردها باشد. بودجه‎بندی هتل در واقع تعیین‎‌کنندهٔ نقش واقعی آن در فعالیت‌های اقتصادی است و حجم این تلاش‌ها را تا پایان دورهٔ مالی تعیین‎شده در وضع و موقعیت مشخص حفظ می‎نماید. و دیگر این که ارقام و اعداد مالی واقعی و نهائی حاصل از تلاش‌های انجام‎ شده را جهت رسیدگی و کنترل دراختیار می‎گذارد و طرح‎ریزی یک بودجه متعادل و مناسب برای دورهٔ فعالیت‌های بعدی را ممکن می‎سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/27 20:41:23   |
0     0
بودجه بندی راهی برای کنترل های مالی و هزینه هاست .با بودجه بندی میتوان با پیش بینی هزینه ها راهی برای کنترل و کاهش ان ایجاد کرد و متناسب با درآمدها خرج کرد.......بله برنامه ریزی کردم ولی با بالا رفتن تورم باعث شد که هدفمون عقب تر بیوفته و با برنامه ریزی دقیق تر ادامه بدم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 06:09:29   |
0     0
تعیین یک مبلغی برای سقف هزینه ها
بله.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 19:58:53   |
0     0
به نظرم بودجه بندی ومدیریت هزینه روزانه راهی است برای تنظیم درآمد وبرنامه ریزی صحیح هزینه‌ها که از این طریق می‌توان بین درآمدوهزینه های خود نوعی هماهنگی ایجاد کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:19:49   |
0     0
بودجه بندی به یک برنامه ریزی مالی می گویند که در آن دخل و خرج محاسبه میشود و تخمین میزند در یک بازه زمانی مشخص یک فرد چقدر پول درمی آورد و چقدر هزینه می کند.
مشخص کردن موقعیت مالی شما و تفاوت میان نیاز و خواسته تان یکی از مهمترین قدمهای اولیه قبل از تعیین بودجه ی سالانه ست.
این اطلاعات زمانی به چشم می آیند که شما بیش از حد خرج کرده باشید!
معین کردن بودجه و پایبند بودن به آن به شما کمک میکند پس انداز کنید و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مالی خود برسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 13:57:59   |
0     0
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد. در بودجه بندی باید هزینه ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد تا هزینه ها بیشتر از ججمع کل درآمد نباشد.
بله برنامه ریزی کردم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/29 17:05:44   |
0     0
بودجه بندی میتواند با حذف هزینه های غیر ضروری و مشخص کردن هزینه های ضروری نقش قابل توجهی در مدیریت هزینه ها ایفا کند.
بله. مسلما باید بعد از سنجیدن آن با واقعیت انجام گیرد تا بتوان در دفعات بعد برنامه ریزی ای دقیق تر و درست تر داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:30:09   |
0     0
اگر نحوه بودجه بندی درآمد ماهانه یا سالانه خود را تعیین کرده اید، باید بدانید که سخت ترین قسمت تعیین بودجه، حرکت بر اساس آن است. شیوه های زیادی برای تبعیت از بودجه وجود دارد که ما به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:
کارت اعتباری تان را گم کنید: اگر قصد بیرون رفتن را دارید ، کارت اعتباری خود را در خانه بگذارید. این امر به شما کمک می کند که اگر چشمتان به چیزی خورد و خواستید آن را بخرید، از این کار صرف نظر نمایید.
با خود صادق باشید: اگر از بودجه خود سرپیچی کردید، آن را یادداشت کنید. این اتفاقات رخ می دهند، اما اگر می خواهیم بدانیم چگونه درآمد خود را مدیریت کنیم، نباید آنها را نادیده بگیریم.
برنامه ریزی وعده های غذایی: این برنامه ریزی هم به شما و هم به خانواده تان کمک می کند تا پول زیادی را صرف غذا خوردن در بیرون نکنید.
“نه” گفتن را یاد بگیرید: خیلی کارها هست که شاید بخواهید انجام دهید، بازدید از مکانهای تفریحی، خرید یک اتومبیل یا موبایل جدید و… اما در مواردی بهتر است فقط بگویید “نه“!
به هزینه های خود دقت کنید: هر آن مقداری که خرج می کنید بنویسید. این روش به شما کمک می کند که مدام ببینید که چقدر دارید هزینه می کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/29 21:17:29   |
0     0
تعیین اهداف، محاسبه درآمد و هزینه، تحلیل و بررسی هزینه ای ضروری و غیر ضروری، با نشانی بودجه اصلی، تعهد
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 00:03:44   |
0     0
نسبت به بودجه اى که داریم میتوان تصمیم گیرى کرد و هزینه هاى اضافى را کنترل کرد من سعى میکنم با برنامه ریزى بودجه خود را مدیریت کنم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 15:39:35   |
0     0
برای تعیین یک بودجه لازم است برنامه ریزی و کنترل کردن هزینه ها در نظر گرفته شود .
تادرآمد ها و هزینه ها طبق هدف پیش برود ...و برای کنترل هزینه ها باید لیست جامع پر شود از کارهایمان...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 07:32:09   |
0     0
با پیش بینی درآمد ها و هزینه ها مدیریت بهینه
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 20:21:22   |
0     0
با بودجه بندی فرد میتواند برنامه ریزی درست تری داشته باشد و هزینه های خود راکنترل کند و از هزینه های غیرضروری خودداری کند.
بله
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/04 16:40:47   |
0     0
بودجه بندی برنامه ریزی مالی که در آن دخل و خرج محاسبه میشود فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها متناسب با درآمد خود هزینه کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 11:57:00   |
0     0
با داشتن بودجه فرد میتوان هزینه ها خودراکنترل کند و متناسب با
درآمد خود هزینه کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 00:53:03   |
0     0
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درامدها و هزینه ها هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار می شوند و فرد می تواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد و متناسب با در امد خود هزینه کند
بله برنامه ریزی کرده ام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 20:07:31   |
0     0
برای تعیین یک بودجه لازم است برنامه ریزی و کنترل کردن هزینه ها در نظر گرفته شود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:57:10   |
0     0
در هنگام بودجه بندی و مشخص شدن دقیق درآمدها و هزینه ها ....وتقسیم بندی هزینه ها...هزینه های غیر ضروری و اضافی اشکار میشوند و فرد میتواند در جهت کاهش هزینه ها قدم بردارد...و متناسب با درامد خود هزینه کند.....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics