تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از چه زمانی پس انداز برای بازنشستگی را شروع کنیم؟

اگر در دورانی از زندگی قرار دارید که به طور مداوم در حال پرداخت بدهی و قسط های خود هستید، پس انداز کردن، مخصوصا پس انداز بازنشستگی برایتان بی معنی خواهد بود. زیرا بیشتر درآمد شما صرف پرداخت اقساط خواهد شد.

  اما حقایقی وجود دارد که شما ممکن است در روز تولد 40 سالگی خود ناگهان متوجه آن شوید: شما به سن بازنشستگی نسبت به سن فارغ التحصیلی دبیرستان خود نزدیک تر هستید!

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

پس انداز بازنشستگی را از دهه ی سوم زندگی خود شروع کنید.

  هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.

 

  همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.

 

  حتی اگر درآمد شما به سختی مخارجتان را پوشش می دهد و دخل و خرجتان به هم نمی خورد، باز هم بهتر است پس انداز برای بازنشستگی را زودتر شروع کرده باشید. ممکن است به نظر کاری سخت یا غیرقابل انجام باشد، اما حقیقت این است که هرچه زودتر شروع به پس انداز کنید، در آینده آسوده تر خواهید بود. فقط چند هزار تومان در هفته می تواند به میلیون ها تومان در طول سال ها تبدیل شود. بنابراین شما لازم نیست برای پس انداز کردن مقدار زیادی در آمد داشته باشید.

 

پس انداز بازنشستگی

پس انداز را هنگامی شروع کنید که اوضاع روبه راه تر شده است

  بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.

 

  از سوی دیگر، اگر شما چند سال نزدیک به بازنشستگیتان را در هزینه ها صرفه جویی کنید، کار برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. برای مثال، اگر می خواهید 100 میلیون پس انداز کنید، اما فقط 10 سال قبل از اینکه شما قصد بازنشستگی را داشته باشید، باید مبلغی حدود 833 هزارتومان در هر ماه پس انداز کنید.

 

  برنامه ریزی برای بازنشستگی یک بازی برد و باخت نیست، بنابراین به جای صرفه جویی هزینه ها در زمان افزایش درآمدتان، پیشنهاد عاقلانه تر به شما صرفه جویی از امروز و در هر آنچه که می توانید است. سپس با افزایش درآمدتان می توانید میزان پس انداز خود را بیشتر کنید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 14:09:15   |
2     0
نداشتن پول کافی به‌طورکلی ذهن انسان را آشفته کرده و آرامش را از او می‌گیرد. فکر کنید فردی که در کهنسالی پول کافی بری اجاره خانه و یا برای دارو و درمانش ندارد، چگونه می تواند ارامش داشته باشد. یکی از موارد بسیار مهم پس انداز جهت دوران کهولت و بازنشستگی است.

- آیا از هم اکنون برای رفاه مالی خود در دوران بازنشستگی فکری کرده اید؟
- به نظر شما از چه زمانی باید به فکر برنامه ای جهت رفاه مالی در دوران بازنشتگی بود؟ با چه استراتژی ای؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/05 22:05:26   |
بنظر من از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید .و در صورتی که از سن کم شروع به پس انداز نماید باید پول کمتری را پس انداز کند..
زهرا افتخاری |   1399/03/05 22:46:03   |
بله و از الان پس اندازی برای شرایط اضطراری دارم.
از زمانی که فرد درامد کسب میکند باید شروع به پس انداز کند ....یعنی نباید تمام درامد خودر اهزینه کند...بلکه باید همیشه درصدی از درامد پس انداز شود ...ودرصد قابل توجهی از پس انداز سرمایه گذاری شود.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:21:59   |
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکر همه مراحل زندگی اش باشد و سرمایه گذاری کند بخصوص دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند- هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.
فرزانه جنتی |   1399/03/10 22:01:39   |
بله. با پس انداز کردن 20%از درامد ماهیانه خود و سرمایه گذاری پس انداز در بازارهای سرمایه گذاری (خرید سهام. ملک. زمین. طلا.... ) میتوان برای دوران بازنشستگی خود را اسوده طی کرد
با وجود شرایط تورمی موجود میتوان با استقراض وام و هم چنین با خرید سهام از کم میتوان به اینده مالی خود کمک کرد
مرتضی ندافی |   1399/04/01 02:20:20   |
باید برای آینده و دوران باز نشستگی وضعیت مالی مساعدی را ایجاد نمود که با سرمایه گذاری و پس انداز برای آن برنامه ریزی کرده ام
برای رفاه مالی در دوران بازنشستگی باید در دوران جوانی و نوجوانی شروع به برنامه ریزی و پس انداز نمود
الناز بهروزی |   1399/04/12 20:57:19   |
با داشتن برنامه و مدیریت هزینه های خود باید به فکر آینده و بازنشستگی خود باشیم . و امنیت مالی و رفاه مالی برای دوران بازنشستگی فراهم آوریم
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 21:23:04   |
بله، خطرناک‌ترین زمان برای برنامه‌ریزی مالی دوران بازنشستگی زمانی است که ما بازنشسته شده‌ایم و تازه به فکر افتاده‌ایم که چه باید بکنیم. نکته اساسی این است هر کس در هر سنی شروع به کار می‌کند با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند. باید بدانید اگر می‌خواهید دوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت باشد، از همان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای آن ایام باشید.

* مهم: پس‌انداز تنها نباید پولی باشد؛ باید سرمایه‌گذاری در یک زمینه و حوزه کاری نیز باشد. در واقع باید بذری را کاشت تا همزمان با دوره چندین ساله کاری‌مان آن را آبیاری کرد تا تبدیل به درخت تنومندی بشود و هنگامی که بازنشسته شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، زیر سایه آن درخت تنومند تدبیر و ژرف اندیشی خود استراحت کنیم.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 23:23:02   |
بله، از زمان ۲۰ ساله شدن و شاغل بودن وداشتن استقلال مالی باید برنامه ریزی کرد. این کار هرچه زودتر انجام شود بهتر است ولی اگر دیر شود و مثلا ۱۰ سال مانده به بازنشستگی بخواهیم پول پس انداز کنیم کار سختی است زیرا مقادیر زیادی را باید به آن اختصاص دهیم و بنابراین باید درآمد خود را افزایش دهیم.
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:16:54   |
بله
از همین امروز باید شروع کرد فردا دیر است پس انداز کردن درست و هدف مند
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:53:37   |
بله، خطرناک‌ترین زمان برای برنامه‌ریزی مالی دوران بازنشستگی زمانی است که ما بازنشسته شده‌ایم و تازه به فکر افتاده‌ایم که چه باید بکنیم. نکته اساسی این است هر کس در هر سنی شروع به کار می‌کند با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند. باید بدانید اگر می‌خواهید دوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت باشد، از همان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای آن ایام باشید.

* مهم: پس‌انداز تنها نباید پولی باشد؛ باید سرمایه‌گذاری در یک زمینه و حوزه کاری نیز باشد. در واقع باید بذری را کاشت تا همزمان با دوره چندین ساله کاری‌مان آن را آبیاری کرد تا تبدیل به درخت تنومندی بشود و هنگامی که بازنشسته شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، زیر سایه آن درخت تنومند تدبیر و ژرف اندیشی خود استراحت کنیم.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:24:37   |
بله ، از طریق سرمایه گذاری و خرید اموال غیر منقول . به نظر بنده از همان دورانی که می توان مستقل بود و شخص دارای شغلی می باشد که منبع درآمد محسوب می شود بایستی جهت رفاه حال در دوران بازنشستگی به کسب اندوخته ها احتمال ورزیده و به فکر هر اندوخته ای باشد.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/26 22:59:07   |
بله بالاجبار بابت بازنشستگی ماهیانه از حقوقم کسر میشود و از این بابت خرسندم

از دریافت اولین حقوق یا درآمد با بیمه و سرمایه گذاری
علیرضا آزاد |   1399/04/28 20:14:15   |
از زمانی که فرد بتونه روی پای خودش وایسه و درآمدش مستقل از سایر اعضای خانواده باشه.با استراتژی ذخیره درصدی از درآمد ماهیانه
مهدی کاظمی |   1399/04/29 14:15:56   |
بله از دوران جوانی
مهدی کاظمی |   1399/04/29 14:16:07   |
بله
از دوران جوانی
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/29 18:02:24   |
خیر
حدودا از سن 30 سالگی باید به فکر افتاد
با استراتژیک سرمایه گذاری در شرکت ها یا در بورس
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 14:11:19   |
بله.
از زمانی ک فرد درامد کسب کرد باید به فکر زمان پیری خود
باشد و بیمه بازنشستگی یکی از راههای آن است .و
پس اندازی ک بعدا برای فرد بازدهی داشته باشد.
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:33:13   |
بنظر من از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید .و در صورتی که از سن کم شروع به پس انداز نماید باید پول کمتری را پس انداز کند..
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 13:45:59   |
بنظرم از شروع دهه سوم زندگی هرماه میزانی از درامد خود را پس انداز کنیم و اگر درطی چندسال بتوان با ان پس اندازها سرمایه گذاری کرد و سود انرا در دوران بازنشستگی صرف زندگی و امرار معاش خود کرد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:05:28   |
باید برای آینده و دوران باز نشستگی وضعیت مالی مساعدی را ایجاد نمود که با سرمایه گذاری و پس انداز برای آن برنامه ریزی کرده ام
برای رفاه مالی در دوران بازنشستگی باید در دوران جوانی و نوجوانی شروع به برنامه ریزی و پس انداز نمود
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:13:42   |
بله
برای رفاه مالی در دوران بازنشستگی باید در دوران جوانی و نوجوانی شروع به برنامه ریزی و پس انداز نمود
مرجان عباسی نسب |   1399/05/01 00:15:42   |
همین که توانستی یک شرایط شغلی مناسبی را فراهم کنی باید شروع کنی و به فکر بازنشستگی باشی
محمد پوراکبری |   1399/05/04 00:12:07   |
خیر .
هر فردی از زمانی ک مشغول ب کار شده و مستقل میشود باید ب فکر پس انداز و سرمایه گزاری برای اینده خود داشته باشد تا دچار مشکل نشود .
باید با برنامه ریزی ماهیانه میزان مشخصی از درامد خود را کنار گذاشته و برای اینده خود سرمایه گزاری کند .
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 02:28:41   |
رفاه مالی در دوران بازنشستگی به الان ما بستگی دارد واینکه چقدر از درامد الانمان را برای ان دوران پس انداز می کنیم
از زمانی که مازاد درامد داشته باشیم وبه استقلال مالی رسیده باشیم
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 20:13:44   |
بله پرداخت ماهیانه بیمه تامین اجتماعی.وبیمه عمر
برای رفاه مالی در دوران بازنشستگی باید در دوران جوانی و نوجوانی شروع به برنامه ریزی و پس انداز نمود
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:07:29   |
خیر .
به نظر من هر فردی از زمانی ک مشغول ب کار شده و مستقل میشود باید ب فکر پس انداز و سرمایه گزاری برای اینده خود داشته باشد تا دچار مشکل نشود .
باید با برنامه ریزی ماهیانه میزان مشخصی از درامد خود را کنار گذاشته و برای اینده خود سرمایه گزاری کند .
محمد حسین بخت جو |   1399/05/12 09:15:37   |
بنظر من از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید
از زمان تحصیل در هر مقطعی تجربه کسب کنیم تا سن 30 سالگی از 30 به بعد شروع کنیم به درآوردن پول تا به استقلال مالی برسیم
فاطمه کریمی |   1399/02/21 08:40:12   |
0     0
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکر همه مراحل زندگی اش باشد و سرمایه گذاری کند بخصوص دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند- هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 16:35:01   |
0     0
برداشتم از این موضوع این است که هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید. همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:52:39   |
0     0
هرچقدر سن‌تان بیشتر شود، تغییر رویه زندگی سخت‌تر می‌شود. هر فرد شاغلی که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. فرد هرچه دیرتر شروع به پس انداز کند مسلما در یک بازه زمانی مشخص پس انداز کمتری نسبت به شخصی که زودتر شروع به این کار کرده دارد. بنابراین باید از همین امروز شروع به پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:31:07   |
0     0
بله
یک: پس‌انداز را شروع کنید. پس‌انداز را رها نکنید. به اهداف تان بچسبید. دو: نیازهای دوران سالمندی‌تان را بدانید. سه: اصول اولیه سرمایه‌گذاری را فراموش نکنید. چهار: هرگز به حساب پس‌انداز بازنشستگی‌تان دست نزنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/30 15:28:00   |
0     0
با سلام
به نظر بنده هیچ زمانی برای شروع پس انداز برای دوران بازنشستگی نباید تعیین شود. در هر زمانی که این امر میسر باشد باید پس انداز شروع شود. هر چقدر پس انداز برای دوره بازنشستگی بیشتر باشد رفاه بیشتری را در این دوران خواهیم داشت.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 17:50:32   |
0     0
خطرناک‌ترین زمان برای برنامه‌ریزی مالی دوران بازنشستگی زمانی است که ما بازنشسته شده‌ایم و تازه به فکر افتاده‌ایم که چه باید بکنیم. نکته اساسی این است هر کس در هر سنی شروع به کار می‌کند با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند. باید بدانید اگر می‌خواهید دوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت باشد، از همان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای آن ایام باشید.

* مهم: پس‌انداز تنها نباید پولی باشد؛ باید سرمایه‌گذاری در یک زمینه و حوزه کاری نیز باشد. در واقع باید بذری را کاشت تا همزمان با دوره چندین ساله کاری‌مان آن را آبیاری کرد تا تبدیل به درخت تنومندی بشود و هنگامی که بازنشسته شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، زیر سایه آن درخت تنومند تدبیر و ژرف اندیشی خود استراحت کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 08:34:59   |
0     0
اگر از قبل پس‌انداز می‌کردید، فرقی نمی‌کند برای بازنشستگی باشد یا هدفی دیگر، به پس‌اندازتان ادامه دهید. همه ما می‌دانیم که پس‌انداز عادتی ارزشمند است. اگر پس‌انداز نمی‌کنید زمان آن است که شروع کنید. اگر تا به حال هیچ هدفی برای پس‌انداز به ذهنتان نمی‌رسید یا ترجیح می‌دادید در لحظه زندگی کنید، هم‌اکنون باید برای سلامتی، آرامش و بقای خود در دورانی پس‌انداز کنید که از کمترین حمایت‌ها برخوردارید و بیشترین فراغت‌ها را دارید. این دوران می‌تواند بی‌نظیر باشد. فرقی نمی‌کند که سی ساله هستید یا چهل ساله. هرگز برای این نوع پس‌انداز دیر یا زود نیست. هر زمانی برای شروع خوب است. از مقدار کمی شروع کنید و ماهانه مبلغ پس‌انداز را افزایش دهید. هرچه زودتر پس‌انداز را شروع کنید شانس اینکه سود بیشتری از پول‌تان را کسب کنید بالا می‌برید. پس‌انداز برای دوران سالمندی برای خود را به یک اولویت اصلی بدل کنید و آن را به پس‌انداز برای یک ماشین جدید ترجیح دهید. سطح زندگی مطلوب خود در دوران بازنشستگی را در نظر بیاورید و با در نظر گرفتن نرخ نسبی تورم میزان پولی را که برای گذراندن سال‌های دراز سالمندی نیاز دارید تخمین بزنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:46:52   |
0     0
فکر می کنم پس انداز را هنگامی شروع کنید که اوضاع روبه راه تر شده است بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 18:05:36   |
0     0
از زمانی که انسان شروع به کار می کند باید به فکر اینده ومخصوصا زمان بازنشستگی که دیگر توان کار کردن راندارد بفکر باشد وپس انداز کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 14:36:52   |
0     0
بله ، از طریق سرمایه گذاری و خرید اموال غیر منقول . به نظر بنده از همان دورانی که می توان مستقل بود و شخص دارای شغلی می باشد که منبع درآمد محسوب می شود بایستی جهت رفاه حال در دوران بازنشستگی به کسب اندوخته ها احتمال ورزیده و به فکر هر اندوخته ای باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 19:04:36   |
0     0
با نگاه به استفاده از بیمه تامین اجتماعی می توان گفت ما خیلی زود شروع به پس انداز کرده ایم اما اگر منظور از پس انداز چیزی غیر از بیمه باشد شاید حق سنوات و پاداش پایان کار کارمندان و کارگران رسمی ما را به هدفمان که همان پس انداز است نزدیک کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/06 01:52:45   |
0     0
سواد مالی در برنامه‌ریزی مالی بازنشستگی نقش بسزایی دارد.بسیاری از نهادهای دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی در کشورهای مختلف طرح‌های آموزشی متنوعی را به‌منظور افزایش سواد مالی پیشنهاد و اجرا کرده‌اند.
اگر بخواهیم دوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌ فرصتی برای آرامش و استراحت باشد، از همان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای آن ایام باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 20:33:31   |
0     0
به نظر من هر چه زودتر برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنیم بهتر است زیرا می توانیم با داشتن وقت کافی به اندازه ای از سرمایه که بتواند ما را در دوران بازنشستگی به رفاه برساند برسیم . البته پس انداز همراه با سرمایه گذاری می تواند مناسب باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 21:48:49   |
0     0
پس انداز بازنشستگی را از دهه ی سوم زندگی خود شروع کنید.

هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.

همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:22:47   |
0     0
بله قطعا
از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید .و در صورتی که از سن کم شروع به پس انداز نماید باید پول کمتری را پس انداز کند..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 16:56:51   |
0     0
از زمان استقلال مالی می توان به فکر پس انداز و امنیت شغلی و مالی در زمان بازنشستگی افتاد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 19:02:39   |
0     0
حس می کنم بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید. پس‌انداز تنها نباید پولی باشد؛ باید سرمایه‌گذاری در یک زمینه و حوزه کاری نیز باشد. در واقع باید بذری را کاشت تا همزمان با دوره چندین ساله کاری‌مان آن را آبیاری کرد تا تبدیل به درخت تنومندی بشود و هنگامی که بازنشسته شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 19:07:23   |
0     0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.

از سوی دیگر، اگر شما چند سال نزدیک به بازنشستگیتان را در هزینه ها صرفه جویی کنید، کار برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. برای مثال، اگر می خواهید 100 میلیون پس انداز کنید، اما فقط 10 سال قبل از اینکه شما قصد بازنشستگی را داشته باشید، باید مبلغی حدود 833 هزارتومان در هر ماه پس انداز کنید.

برنامه ریزی برای بازنشستگی یک بازی برد و باخت نیست، بنابراین به جای صرفه جویی هزینه ها در زمان افزایش درآمدتان، پیشنهاد عاقلانه تر به شما صرفه جویی از امروز و در هر آنچه که می توانید است. سپس با افزایش درآمدتان می توانید میزان پس انداز خود را بیشتر کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 10:08:23   |
0     0
هر فرد اهداف خود را برای زمان بازنشستگی باید مشخص کند. اهدافی نظیر:

زمان مورد نظر برای آغاز دوران بازنشستگی
میزان هزینه‌های فرد یا خانواده در زمان بازنشستگی
نحوه صرف اوقات و فعالیت‌های فرد یا خانواده در زمان بازنشستگی
آنچه که بیش همه موارد اهمیت دارد زمان آغاز دوران بازنشستگی است. در بسیاری از موارد فرد زمان بازنشستگی خود را انتخاب می‌کند یا از آن اطلاع دارد، به‌طور مثال کارکنان سازمان‌های خاص پس از طی دوران خاصی از خدمت یا در سن خاصی بازنشسته خواهند شد. هزینه‌های دوران بازنشستگی از جمله مواردی است که ذهن بسیاری را به خود جلب می‌کند و افرادی سعی می‌کنند تا با افزایش محلهای درآمد خود، نحوه زندگی خود را به همان شکل سابق ادامه دهند و گروهی سعی می‌کنند تا تغییر شکل زندگی خود و کاهش هزینه‌ها، خود را با درآمدهای بازنشستگی خود تطبیق دهند. بسیاری از افراد برای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند که در زمان بازنشستگی به‌عنوان یک توریست به دور دنیا سفر کنند یا بخشی تصمیم می‌گیرند که به شهر یا کشور محل تولد خود بازگردند یا از شهرهای بزرگ به مناطق غیر شهری که آرام تر است تغییر مکان دهند و مثال‌هایی مانند آن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/29 10:08:12   |
0     0
بله
هرچقدر سن‌ بیشتر شود، تغییر رویه زندگی سخت‌تر می‌شود. هر فرد شاغلی که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. فرد هرچه دیرتر شروع به پس انداز کند مسلما در یک بازه زمانی مشخص پس انداز کمتری نسبت به شخصی که زودتر شروع به این کار کرده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 10:03:45   |
0     0
بله. با سرمایه گذاری در بورس و استفاده از بیمه مناسب سعی در تامین زندگی مناسب در دوران بازنشستگی دارم.
به نظرم از زمانی که فرد به استقلال مالی می رسد باید به فکر پس انداز دوران بازنشستگی باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/31 16:03:42   |
0     0
هیچ زمانی برای شروع پس انداز برای دوران بازنشستگی نباید تعیین شود. در هر زمانی که این امر میسر باشد باید پس انداز شروع شود. هر چقدر پس انداز برای دوره بازنشستگی بیشتر باشد رفاه بیشتری را در این دوران خواهیم داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/03 00:08:37   |
0     0
به صورت معمول و براساس استانداردهای جهانی، می گویند شما باید در 50 سالگی معادل 5.2 برابر درآمد سالیانه تان پس انداز داشته باشید. یعنی فرض کنیم شما اکنون در 50 سالگی ماهی دو میلیون تومان درآمد دارید. یعنی سالانه حدود 24 میلیون پول در می آورید. اگر می خواهید در زمان بازنشستگی فشار زیادی به شما وارد نشود، باید حدود پنج برابر این مبلغ یعنی حدود 120 میلیون تومان پس انداز و یا سرمایه داشته باشید. معمولا در این روش این مسئله را در نظر می گیرند که شما حدود 80 درصد سرمایه خود را به صورت نقد در اختیار نداشته و به صورت خانه و یا سرمایه غیرنقدی دیگری از آن بهره می برید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 14:28:11   |
0     0
- بله
- در هر زمان میتوان به فکر رفاه مالی در دوران بازنشستگی بود و به نظر من خرید زمین حتی در بدترین مناطق هم میتواند در آینده سود کلانی داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:48:17   |
0     0
قطعا کسی که پول نداره از آرامش کافی برخوردار نخواهد بود و این داستانها که در قصه ها هست که قناعت کردن خود سرمایه داری است و اینها توی این زمانه کاملا غیرقابل قبول است پس در زمانی که اوضاع جوری است که بشوند مقداری اندک از درامد را به پس انداز اختصاص داد باید این کار رو کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:11:49   |
0     0
باید برای آینده و دوران باز نشستگی وضعیت مالی مساعدی را ایجاد نمود که با سرمایه گذاری و پس انداز برای آن برنامه ریزی کرده ام
برای رفاه مالی در دوران بازنشستگی باید در دوران جوانی و نوجوانی شروع به برنامه ریزی و پس انداز نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:30:04   |
0     0
خیر
از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 21:01:55   |
0     0
بله با سرمایه گذاری در بورس استفاده ازبیمه مناسب سعی در تامیین زندگی مناسب در دوران بازنشستگی دارریم
فرد هرچه دیرتر شروع به پس انداز کند مسلما در یک بازده زمانی مشخص پس انداز کمتری نسبت به شخصی که زودتر شروع به این کار کرده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:27:20   |
0     0
بله
به نظر من هر چه زودتر برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنیم بهتر است زیرا می توانیم با داشتن وقت کافی به اندازه ای از سرمایه که بتواند ما را در دوران بازنشستگی به رفاه برساند برسیم . البته پس انداز همراه با سرمایه گذاری می تواند مناسب باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:09:13   |
0     0
برداشتم از این موضوع این است که هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید. همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 10:52:45   |
0     0
بله. هر کسی در هر سنی شروع به کار می‌کند و با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند تا دردوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت داشته باشد
از زمان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای ایام بازنشستگی باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/17 23:54:12   |
0     0
از زمانی که فرد درامد کسب میکند باید شروع به
پس انداز کندو با سرمایه گذاری پس انداز ها در بازارهای
سرمایه گذاری (خرید سهام. ملک. زمین. طلا.... ) میتوان
دوران بازنشستگی خود را اسوده طی کرد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:49:07   |
0     0
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکر همه مراحل زندگی اش باشد و سرمایه گذاری کند بخصوص دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند- هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:30:52   |
0     0
هرچقدر سن‌ بیشتر شود، تغییر رویه زندگی سخت‌تر می‌شود. هر فرد شاغلی که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. فرد هرچه دیرتر شروع به پس انداز کند مسلما در یک بازه زمانی مشخص پس انداز کمتری نسبت به شخصی که زودتر شروع به این کار کرده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 19:13:41   |
0     0
بله
هرچقدر سن‌تان بیشتر شود، تغییر رویه زندگی سخت‌تر می‌شود. هر فرد شاغلی که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد. فرد هرچه دیرتر شروع به پس انداز کند مسلما در یک بازه زمانی مشخص پس انداز کمتری نسبت به شخصی که زودتر شروع به این کار کرده دارد. بنابراین باید از همین امروز شروع به پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:06:30   |
0     0
بله ، از طریق سرمایه گذاری و خرید اموال غیر منقول . به نظر بنده از همان دورانی که می توان مستقل بود و شخص دارای شغلی می باشد که منبع درآمد محسوب می شود بایستی جهت رفاه حال در دوران بازنشستگی به کسب اندوخته ها احتمال ورزیده و به فکر هر اندوخته ای باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 21:52:58   |
0     0
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکر همه مراحل زندگی اش باشد و سرمایه گذاری کند بخصوص دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند ، هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.هرچه دیرتر شروع به پس انداز کند مسلما در یک بازه زمانی مشخص پس انداز کمتری نسبت به شخصی که زودتر شروع به این کار کرده دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:17:06   |
0     0
حس می کنم بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
از زمان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای ایام بازنشستگی باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 11:28:56   |
0     0
خیر.بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.بایدهنگامی که اولین درامدهای خودرامیگیریدهرچندازلحاظاقتصادی خیلی روبه راه نیستیدامابه فکرپس اندازباشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/21 01:15:36   |
0     0
بله
پس انداز را باید از دوران جوانی آغاز نمود و من نیز همین کار را انجام داده ام تا در آینده خیالی آسوده داشته باشم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:44:52   |
0     0
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکر همه مراحل زندگی اش باشد و سرمایه گذاری کند بخصوص دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند- هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 09:51:47   |
0     0
بله
هر فرد با توجه به میزان کارایی در سنین جوانی باید بکوشد تا پس اندازی جمع آوری ماید تا درآینده دغدغه مالی نداشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 19:05:55   |
0     0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 21:10:36   |
0     0
بله .
همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 17:08:27   |
0     0
باید برای آینده و دوران باز نشستگی وضعیت مالی مساعدی را ایجاد نمود که با سرمایه گذاری و پس انداز برای آن برنامه ریزی کرده ام .
با وجود شرایط تورمی موجود میتوان با استقراض وام و هم چنین با خرید سهام از کم میتوان به اینده مالی خود کمک کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 23:10:26   |
0     0
به نظر من هر چه زودتر برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنیم بهتر است
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکر همه مراحل زندگی اش باشد و سرمایه گذاری کند بخصوص دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند- هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:18:23   |
0     0
پس انداز بازنشستگی را از دهه ی سوم زندگی خود شروع کنید.
هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.

همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.

حتی اگر درآمد شما به سختی مخارجتان را پوشش می دهد و دخل و خرجتان به هم نمی خورد، باز هم بهتر است پس انداز برای بازنشستگی را زودتر شروع کرده باشید. ممکن است به نظر کاری سخت یا غیرقابل انجام باشد، اما حقیقت این است که هرچه زودتر شروع به پس انداز کنید، در آینده آسوده تر خواهید بود. فقط چند هزار تومان در هفته می تواند به میلیون ها تومان در طول سال ها تبدیل شود. بنابراین شما لازم نیست برای پس انداز کردن مقدار زیادی در آمد داشته باشید.

پس انداز بازنشستگی



پس انداز را هنگامی شروع کنید که اوضاع روبه راه تر شده است
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.

از سوی دیگر، اگر شما چند سال نزدیک به بازنشستگیتان را در هزینه ها صرفه جویی کنید، کار برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. برای مثال، اگر می خواهید 100 میلیون پس انداز کنید، اما فقط 10 سال قبل از اینکه شما قصد بازنشستگی را داشته باشید، باید مبلغی حدود 833 هزارتومان در هر ماه پس انداز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 18:51:34   |
0     0
هرچقدر سن‌ بیشتر شود، تغییر رویه زندگی سخت‌تر می‌شود. هر فرد شاغلی که درآمد دارد باید از همین الان به فکر تشکیل سرمایه بازنشستگی باشد.
هر چقدر پس انداز برای دوره بازنشستگی بیشتر باشد رفاه بیشتری را در این دوران خواهیم داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:21:05   |
0     0
بنظر من از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید .و در صورتی که از سن کم شروع به پس انداز نماید باید پول کمتری را پس انداز کند..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 21:19:22   |
0     0
بله خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده ام..
معمولا از بیست سال به بعد و با استراتژی بیمه و سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:33:40   |
0     0
فکر می کنم پس انداز را هنگامی شروع کنید که اوضاع روبه راه تر شده است بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:12:07   |
0     0
به نظر من هر چه زودتر برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنیم بهتر است زیرا می توانیم با داشتن وقت کافی به اندازه ای از سرمایه که بتواند ما را در دوران بازنشستگی به رفاه برساند برسیم . البته پس انداز همراه با سرمایه گذاری می تواند مناسب باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:40:53   |
0     0
بله. هر کسی در هر سنی شروع به کار می‌کند و با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند تا دردوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت داشته باشد
از زمان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای ایام بازنشستگی باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/29 18:25:22   |
0     0
برای بازنشستگی باید برنامه داشت تا در زمانی که توان کار نیست ازانچه پس انداز شده استفاده کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 20:29:24   |
0     0
از زمانی که شغل به فرد استقلال مالی بدهد باید به فکرسرمایه گذاری باشد. بخصوص برای دوران بازنشتگی که فرد دیگر نمیتواند کار کند هر ماه مقداری پول را به عنوان پس انداز کنار بگذارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 21:09:12   |
0     0
خیر
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:16:30   |
0     0
هیچ زمانی برای شروع پس انداز برای دوران بازنشستگی نباید تعیین شود. در هر زمانی که این امر میسر باشد باید پس انداز شروع شود. هر چقدر پس انداز برای دوره بازنشستگی بیشتر باشد رفاه بیشتری را در این دوران خواهیم داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:47:46   |
0     0
از زمانی که انسان شروع به کار می کند باید به فکر اینده ومخصوصا زمان بازنشستگی که دیگر توان کار کردن راندارد بفکر باشد وپس انداز کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 01:12:17   |
0     0
بهترین زمان برای آغاز ذخیره سازی مالی ،دوران جوانی است
با داشتن استقلال مالی و یک برنامه ریزی درست و مدیریت هزینه تا در آینده خیال راحت داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:42:27   |
0     0
پس انداز بازنشستگی را از دهه ی سوم زندگی خود شروع کنید.
هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.

همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.

حتی اگر درآمد شما به سختی مخارجتان را پوشش می دهد و دخل و خرجتان به هم نمی خورد، باز هم بهتر است پس انداز برای بازنشستگی را زودتر شروع کرده باشید. ممکن است به نظر کاری سخت یا غیرقابل انجام باشد، اما حقیقت این است که هرچه زودتر شروع به پس انداز کنید، در آینده آسوده تر خواهید بود. فقط چند هزار تومان در هفته می تواند به میلیون ها تومان در طول سال ها تبدیل شود. بنابراین شما لازم نیست برای پس انداز کردن مقدار زیادی در آمد داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:30:15   |
0     0
با کمی تلاش، شما می‌توانید برای بیشتر خریدهایتان 20-50 % کمتر پرداخت کنید. مثل بیشتر چیزها در زندگی زمان هم پول است. اگر بتوانید زمان بگذارید؛ می‌توانید کدهای تخفیف و فروش ویژه را پیدا کنید که به شما پول می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:48:56   |
0     0
بله. هر کسی در هر سنی شروع به کار می‌کند و با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند تا دردوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت داشته باشد
از زمان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای ایام بازنشستگی باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 00:57:15   |
0     0
بله.براى آسودگى خاطر درزمان بازنشستگى براى خود پس انداز و سرمایه گذارى کردم
از هر زمان که فرد استقلال مالى داشته باشد باید آینده نگر باشد وزمان بازنشستگى خود راهم پیش روى خود آورد تا بتواند برنامه ریزى درست انجام دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/31 23:34:05   |
0     0
تقریبا. فعلا با بیمه عمر یه پس اندازی انجام دادم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 00:02:42   |
0     0
از زمانی که شروع بکار می کنیم باید مقداری از حقوق یا درامدمانرا پس انداز بکنیم اگر بخواهیم زمانی که قسط نداریم پس انداز را شروع کنیم هرگز نمی توانیم مس انداز کنیم ما باید از مقدار کم شروع کنیم تا راحت تر پس انداز کرده وبه مافشار وارد نیاید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 01:43:17   |
0     0
هر چه زودتر برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنیم بهتر است زیرا می توانیم با داشتن وقت کافی به اندازه ای از سرمایه که بتواند ما را در دوران بازنشستگی به رفاه برساند برسیم
هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:37:29   |
0     0
با داشتن برنامه و مدیریت هزینه های خود باید به فکر آینده و بازنشستگی خود باشیم .
و با پرداخت بیمه تامین اجتماعی امنیت آینده درست کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 12:18:59   |
0     0
بله
هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.
با برنامه ریزی صحیح در درآمد و هزینه و پس انداز و سرمایه گذاری، بیمه عمر، بیمه تامین اجتماعی و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 16:30:19   |
0     0
باید از همان ابتدا که دارای درآمد شدیم دارای برنامه برای دوران بازنشستگی نیز باشیم و با پس انداز پول و احیاناً سرمایه‌گذاری آن خود را برای دوران بازنشستگی و از کارافتادگی آماده کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:21:09   |
0     0
بهترین زمان برای شروع پس انداز، هنگامی است که شما هنوز در چند دهه قبل از اینکه قصد بازنشستگی را داشته باشید، هستید؛ به این معنی که زمان بیشتری برای جمع آوری پول دارید. هرچه زودتر شروع به این کار کنید، میزان کمتری پول باید کنار بگذارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 23:59:09   |
0     0
بله
اززمان استقلال و کار پیداکردن وداشتن درامد ماهانه باید به فکر بازنشستگی بود وکارهایی مثل پس انداز کردن خرد خرد پول جمع کردن و ذخیره ی بخشی از حقوق ماهیانه و سرمایه گذاری های بلند مدت انواع بیمه ها خرید ملک و املاک ومسکن
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 01:57:10   |
0     0
برای آن که دوران بازنشستگی خود را در آسایش سپری کنید و هر روز به فکر هزینه‌ها و مخارج خود نباشید، لازم است که از همین حالا به فکر پس‌انداز پول خود برای آینده باشید. در زمان بازنشستگی نمی‌توان به طور کامل به حقوق ناچیز بازنشستگی و مزایای دریافت شده از بیمه‌ها اتکا کرد. بهترین راه برای این که نگران مشکلات و دشواری‌های زمان بازنشستگی خود نباشید و از آن دوران نهایت لذت را ببرید، این است که همین امروز برنامه‌ریزی را شروع کنید و مقداری از پول خود را برای آینده‌ پس‌انداز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:10:53   |
0     0
پس انداز بازنشستگی را از دهه ی سوم زندگی خود شروع کنید.
هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.

همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.

حتی اگر درآمد شما به سختی مخارجتان را پوشش می دهد و دخل و خرجتان به هم نمی خورد، باز هم بهتر است پس انداز برای بازنشستگی را زودتر شروع کرده باشید. ممکن است به نظر کاری سخت یا غیرقابل انجام باشد، اما حقیقت این است که هرچه زودتر شروع به پس انداز کنید، در آینده آسوده تر خواهید بود. فقط چند هزار تومان در هفته می تواند به میلیون ها تومان در طول سال ها تبدیل شود. بنابراین شما لازم نیست برای پس انداز کردن مقدار زیادی در آمد داشته باشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:11:12   |
0     0
هنگامی که 20 و اندی ساله شدید و زمان استقلال مالی و شاغل شدنتان فرا رسید، باید پس انداز برای بازنشستگی تان را شروع کنید.
همه ما همیشه به خود می گوییم به محض اینکه درآمدمان بیشتر شد، پس انداز کردن را شروع خواهیم کرد. اما این یک تله برای سقوط وضعیت مالی شما است و قبل از اینکه متوجه آن شوید، در چشم به هم زدنی چند سال بیشتر با سن بازنشستگی خود فاصله نخواهید داشت.

حتی اگر درآمد شما به سختی مخارجتان را پوشش می دهد و دخل و خرجتان به هم نمی خورد، باز هم بهتر است پس انداز برای بازنشستگی را زودتر شروع کرده باشید. ممکن است به نظر کاری سخت یا غیرقابل انجام باشد، اما حقیقت این است که هرچه زودتر شروع به پس انداز کنید، در آینده آسوده تر خواهید بود. فقط چند هزار تومان در هفته می تواند به میلیون ها تومان در طول سال ها تبدیل شود. بنابراین شما لازم نیست برای پس انداز کردن مقدار زیادی در آمد داشته باشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 19:12:12   |
0     0
از زمانی که فرد استقلال مالی پیدا نمود بایستی اقدام به پس انداز بخشی از درآمد خود نماید .و در صورتی که از سن کم شروع به پس انداز نماید باید پول کمتری را پس انداز کند..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:06:55   |
0     0
خیر .
هر فردی از زمانی ک مشغول ب کار شده و مستقل میشود باید ب فکر پس انداز و سرمایه گزاری برای اینده خود داشته باشد تا دچار مشکل نشود .
باید با برنامه ریزی ماهیانه میزان مشخصی از درامد خود را کنار گذاشته و برای اینده خود سرمایه گزاری کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics