تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود را تنظیم کنید

زمانی که منابع و مخارج خود را شناسایی کرده و آماده پس انداز شدید، قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید “من برای چه پس انداز و سرمایه گذاری می‌کنم؟” یک مجموعه خوب از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت هدفی ایجاد می‌کند، فکرتان را متمرکز می‌کند و همچنان که شما در راه رسیدن به اهداف خود قدم برمی‌دارید، یک حس خوب به انجام رساندن و مفید بودن در شما ایجاد می‌کند.

به اهداف مالی خود به شکل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. بخش آسان آن این است که می‌توانید به یک شکل به هر دو نوع هدف خود دست یابید: قبل از اینکه دیر شود شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و به‌صورت مداوم و دنباله‌دار به این کار ادامه دهید تا عادات مثبت پولی را در خود پرورش داده و قدرت ترکیب پول را به حداکثر برسانید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نکته: چگونه می‌توانید برای اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود به‌صورت همزمان پس انداز کنید؟ اگر هدف شما پس انداز کردن ۱۰ درصد از درآمدهایتان است، ۵ درصد به اهداف بلند مدت، ۳ درصد به اهداف کوتاه مدت و ۲ درصد هم به پس انداز برای روز مبادا تا زمانی که کافی باشد، اختصاص دهید.

 

اهداف مالی کوتاه مدتی که باید در نظر گرفت:

زندگی به‌طور روزانه هزینه هایی دارد، ممکن است این هزینه ها برای یک گوشی موبایل هوشمند جدید باشد، یا یک تعطیلات پایان سال یا خودروی جدید، ولی به نظر می‌رسد که زندگی بیش ازآنچه شما فکر می‌کنید هزینه دارد. نکته کلیدی این است که برای آن مخارج تا جای ممکن برنامه‌ریزی کنید و از پیش برای رسیدن به اهداف مالی خود پس انداز و سرمایه گذاری کنید. از حالا برای تعطیلات سال بعد پس انداز کنید تا مجبور نشوید از دیگران قرض بگیرید یا کلاً از سفر کردن صرف‌نظر کنید. در آن صورت خاطرات شما از تعطیلات، بسیار آفتابی‌تر خواهند بود.

آیا به نظر شما پس انداز همزمان با پرداخت بدهی ها ممکن نیست؟

ممکن است پس انداز و سرمایه گذاری برای رسیدن به اهداف مالی درحالی‌که بدهی های قبلی خود را پرداخت می‌کنید، دشوار باشد. پس پرداخت بدهی های فعلی خود را به یک هدف کوتاه مدت تبدیل کنید، مخصوصاً بدهی هایی که بهره بالایی دارند. وام دانشجویی ممکن است استثنا باشد چون وام های دانشجویی معمولاً بهره کمی در درازمدت دارند. به نظر ما بهتر است که به یک برنامه منسجم پایبند باشید و بیشتر بودجه خود را به پس انداز و سرمایه گذاری اختصاص دهید.

 

نکته: مهم است به خاطر بسپارید که افراد کمی در زندگی بدون قرض زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که محاسبه ارزش خالصتان و اینکه چگونه دارایی هایتان با بدهی ها مقایسه می‌شوند می‌تواند کمک بزرگی باشد. اگر نمی‌دانید چطور ارزش خالص خود را حساب کنید مقاله نحوه محاسبه ثروت خالص را بخوانید.

 

شما می‌توانید بخش دارایی ترازنامه شخصی خود را با پس انداز و سرمایه گذاری در طول زمان بسازید که شاه‌کلید یک آینده مالی مطمئن‌تر است.

یک هدف کوتاه مدت دیگر باید ایجاد صندوقی برای روز مبادا باشد که در صورت رخدادی غیرمنتظره و غیرقابل‌پیش‌بینی، بتوان از آن استفاده کرد؛ بنابراین این صندوق باید از نقدشوندگی بالایی برخوردار باشد و در صورت نیاز بتوانید سریعاً به وجه موردنیاز خود دست پیدا کنید. سپرده های بلندمدت بانکی گزینه مناسبی برای روز مبادا هستند.

 

تعیین اهداف بلند مدت را از حالا شروع کنید

اگر جوان هستید و کارتان را تازه شروع کرده‌اید، اهداف بلند مدت چالش‌های سختی به نظر می‌آیند. نکته کلیدی در اینجا این است که به خاطر بسپارید زمان طرف شماست. هر چه سریع‌تر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید، از طریق قدرت ترکیب پول که پیش‌ازاین توضیح دادیم، در درازمدت منافع بیشتری به دست می‌آورید.

 

برای بازنشستگی چه برنامه‌ای دارید؟

همه نیاز دارند تا برای بازنشستگی خود پس انداز داشته باشند، حتی اگر با این دوره فاصله زیادی داشته باشند. نکته کلیدی این است که هرچه زودتر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید. هر چه زودتر شروع کنید، از قدرت ترکیب بیشتر می‌توانید به نفع خود استفاده کنید. از برنامه‌های پس انداز و سرمایه گذاری دارای مزیت مالی سرمایه گذاری در بورس و خرید بیمه عمر استفاده کنید تا سرمایه گذاری هایتان با سرعت بیشتری رشد کنند.

 

با هزینه های تحصیل و دانشگاه فرزندانتان چه‌کار خواهید کرد؟

اگر بچه دارید یا قرار است در آینده تشکیل خانواده بدهید، بدانید که هیچ‌وقت برای شروع پس انداز موردنیاز شهریه دانشگاه و آموزش آن‌ها خیلی زود نیست. درست مثل بازنشستگی، هرچه زودتر کار پس انداز و سرمایه گذاری برای دانشگاه را شروع کنید نتیجه بهتری می‌گیرید.

 

آیا صاحب‌خانه هستید یا مستأجرید؟

فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه نوع خانه‌ای را دارید، یک هدف درازمدت دیگر شروع پس انداز و سرمایه گذاری است تا بتوانید روزی خانه خود را داشته باشید. هرچه سریع‌تر شروع کنید، سرمایه گذاری هایتان بیشتر می‌توانند، رشد کنند.

 

نکته: درهنگام تعیین اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت ، اهداف مشخصی در یک چارچوب زمانی واقع‌گرایانه تعیین کنید که با جریان نقدی تان همخوانی داشته باشد. به‌جای اینکه بگویید:”من می‌خواهم تا برای خرید قسطی یک خانه یا یک ماشین جدید پس انداز کنم.”، آن را مشخص و واضح بیان کنید:”می‌خواهم تا در طول ۱۲ ماه آینده برای خرید قسطی یک خودرو ایرانی پول پس انداز کنم.” و سپس همین کار را هم بکنید. مقاله مدیرمالی با موضوع تعیین اهداف مالی و دستیابی به آن‌ها در پنج گام می‌تواند به شما در تعیین اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت شما و بررسی پیشرفت شما کمک نماید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/13 14:28:22   |
2     1
برای هدف گذاری مالی، شخص باید ایده‌های مالی اش را برای آینده مشخص نماید؛ و تلاش کند تا شانس خود برای موفقیت مالیش در زندگی افزایش دهد. اهداف مالی می توانند کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشند.

- منظور از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟
- منظور از اینکه گفته می شود اهداف مالی باید قابل دستیابی باشند چیست؟
- چند هدف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مالی را برای خود مشخص نمایید؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 11:33:18   |
اهداف مالی کوتاه مدت مانند خرید یک چیز ساده .که زیاد نباید برای آن پول کلانی خرج کرد اما بلندمدتها نیاز به تلاش بسیاری برای دستیابی دارد مثل خرید ماشین یا خانه
زهرا افتخاری |   1399/03/03 18:54:23   |
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد و دستیابی به آنها مدت زمان کمتری طول میکشد در مقابل اهداف بلندمدت مدت زمان لازم برای آنها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد .
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد.....و فرد دچار رویا پردازی نشود ...و اهداف باید روشن و دقیق باشند....هدف کوتاه مدت مثل خرید گوشی موبایل جدیدتر...هدف میان مدت خرید ماشین بهتر....و هدف بلندمدت خرید خانه ،ویلا
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 08:58:11   |
هدف کوتاه مدت: خریدن ساعت که با ۴ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف میان مدت: خریدن گوشی که با ۸ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف بلندمدت: خریدن ماشین که باید تا چند سال برنامه ریزی و پس انداز نمود
فرزانه جنتی |   1399/03/07 15:11:51   |
اهداف مالی کوتاه مدت. هدف ها کوچک هستن که دستیابی به انها سرمایه زیادی نمیخواهد و زمان کمتری میبرد و بلند مدت مدت زمان زیادی میخواهد و هم چنین سرمایه بیشتری و هدف بزرگتری هستن
یعنی با توجه به دانش و مهارت و بودجه و درامد فرد قابل دستیابی باشه و رویا بافی نباشد
هدف کوتاه مدت کسب مهارت های حسابداری و مالی و میان مدت مدیر مالی موفق و بلند مدت تاسیس شرکت
مرتضی ندافی |   1399/03/20 21:18:59   |
اهداف مالی کوتاه مدت همان خرید ها و هزینه های کوچک و خرد
اهداف مالی بلند مدت که باید هزینه گزاف و زیادی را صرف نمود
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند و نباید بلند پروازانه باشد زیرا در راه رسیدن به آن ، فرد خسته شده و ادامه نمیدهد
هدف بلند مدت خرید زمین ،هدف میان مدت خرید ماشین، هدف کوتاه مدت خرید گوشی
الناز بهروزی |   1399/03/20 21:27:50   |
اهداف مالی کوتاه مدت به خرید ها ساده و با مبالغ کم گفته میشود اهداف مالی بلند مدت به خرید های با مبالغ زیاد میگوییند
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند زیرا اگه بلند پروازانه و بی پروا باشد شخص به آن ها نمیرسد
هدف بلند مدت خرید خانه، هدف میان مدت خرید لب تاپ،هدف کوتاه مدت خرید موبایل
fatemeh tak |   1399/03/26 13:32:37   |
هداف بلندمدت غایی
اهداف غایی اهدافی کلیدی هستند که باید اول آنها را تحقق ببخشیم تا بتوانیم به اهداف مادام‌العمر خود برسیم.
این اهداف معمولا ظرف یک تا ده سال تحقق می‌یابند. اگر هدف مادام‌العمر شما این باشد که پزشک شوید، هدف غایی شما رفتن به دانشکده‌ی پزشکی خواهد بود. یا اگر هدف مادام‌العمر شما سفر به دور دنیاست، هدف غایی شما پس‌انداز کردن مقدار معینی پول خواهد بود. یکی از نقش‌های مربی مالی، کمک به شما در تعیین همین اهداف است.
هدف کوتاه‌مدت چیست؟
این اهداف، اهدافی هستند که در آینده‌ی نزدیک (معمولا کمتر از یک سال)، می‌خواهیم به آنها برسیم. اهداف کوتاه‌مدت اغلب پُلی به‌سوی اهداف بلندمدت محسوب می‌شوند. این اهداف، مکمل اهداف بلندمدت هستند و دستیابی به آنها ما را قادر می‌سازد به اهداف بزرگ‌تر نیز برسیم.
نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت:
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت هستند:
کاهش وزن به‌اندازه‌ی پنج کیلوگرم؛
نقاشی کردن اتاق خواب؛
گرفتن کارت پایان‌خدمت یا معافیت؛
اهداف کوتاه‌مدت هم به دو دسته تقسیم می‌شوند. اهداف اصلی و اهداف موقتی.

3 اقدامی که قبل از برنامه ریزی موفق باید انجام دهید
اهداف کوتاه‌مدت اصلی
اهداف کوتاه‌مدت اصلی اهدافی هستند که به احتمال زیاد ظرف کمتر از یک سال به آنها خواهیم رسید.
این هدف‌ها در واقع بخشی از مسیر تحقق اهداف غایی ما هستند. مثلا برای پزشک شدن که یک هدف بلندمدت غایی است باید هدف کوتاه‌مدتی مثل قبولی در کنکور را محقق کنیم.
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت اصلی هستند:
آموختن نحوه‌ی نواختن سه آهنگ با پیانو؛
پس انداز برای خرید یک دستگاه سینمای خانگی.
اهداف کوتاه‌مدت موقتی
این اهداف معمولا در کمتر از یک ماه محقق می‌شوند. اغلب برای بهبود مهارت‌های فنی‌مان آنها را ترسیم و روزانه بر آنها تمرکز می‌کنیم.
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف موقتی هستند:
نقاشی کردن خانه
تمیز کردن زیرزمین
تمام کردن تکلیف مدرسه
تفاوت بین اهداف بلندمدت و کوتاه‌ مدت هم از نظر زمان تحقق اهداف وجود دارد و هم از حیث تاثیرگذاری بر مسیر کلی زندگی ولی با تمام این تفاسیر و تفاوت‌ها، در عمل اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت از هم جدا نیستند.
تحقق اهداف بلندمدت در گرو توجه و تعیین اهداف کوتاه‌مدت است.
نقش مربی مالی ایجاد رابطه درست و اصولی بین اهداف شماست. قرار دادن اهداف کوتاه‌مدت در کنارهم برای رسیدن به اهداف بلندمدت‌تر.
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 16:55:20   |
منظور از هدف کوتاه مدت،مثلا پس انداز برای مسافرت یا خرید یک وسیله ی کوچک، هدف بلند مدت مثل خرید مغازه، خانه و...، هدف باید معقول باشدو نیاز به کار های عجیب و غریب و خطرناک نداشته باشد، هدف بلند مدت مثل خرید خودرو و خانه، میان مدت مث خرید لپ تاپ، کوتاه مدت +مثل خرید کتاب
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/15 02:50:43   |
اهداف کوتاه‌مدت، در دسترس‌تر هستند و از تاثیرگذاری کمتری برخوردارند.

هدف کوتاه‌‌مدت چیزی است که قصد داریم در آینده نزدیک به آن برسیم. آینده نزدیک می‌تواند به معنای هفته، ماه، یا حتی سال باشد.هدف کوتاه مدت چیزی است که می خواهیم در آینده نزدیک به آن دست پیدا کنیم.
در زندگی شخصی نیز، اهداف بلندمدت، هم از نظر زمان دسترسی بلندمدت هستند و هم از اهمیت بیشتری برخوردارند.
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت اصلی هستند:
آموختن نحوه‌ی نواختن سه آهنگ با پیانو؛
پس انداز برای خرید یک دستگاه سینمای خانگی.
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف موقتی هستند:
نقاشی کردن خانه
تمیز کردن زیرزمین
تمام کردن گام دوم پویش مالی
نمونه‌هایی از اهداف بلندمدت را نام می‌برم:
خریدن خانه
تأسیس شرکت
بازنشستگی در ۵۵ سالگی
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/17 13:22:49   |
اهداف کوتاه مدت مانند پس انداز برای خریدهای روزانه، خرید ماشین و اهداف بلندمدت مانند پس انداز برای دوران بعد از بازنشستگی، پس انداز برای مخارج ادامه تحصیل و ایجاد اشتغال برای خود و فرزندان.
اهداف مالی باید قابل دستیابی باشند یعنی برای دست یافتن به آن ها یک برنامه ریزی داشته باشیم و برای آن زمان بندی و بودجه و مبلغ مناسب برای هر دوره داشته باشیم تا به یک مبلغ نهایی کافی برسیم.
هدف بلند مدت مانند خرید یک خانه بزرگ و مخارج پس از بازنشستگی، هدف میان مدت مانند خرید خودرو و گرفتن وام بلندت و یا میان مدت، هدف کوتاه مدت مانند مخارج روزانه و معمولی .
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 15:49:43   |
- اهداف مالی کوتاه مدت یعنی اهدافی که پول کمی لازم دارند و در مدت زمان کوتاهی انجام می شوند. اهداف بلند مدت نیتز به پس اندازهای زیاد و مکرر دارند و زمان طولانی را به خود اختصاث می دهند.
- اهداف مالی باید قابل دستیابی باشند یعنی بتوانیم با پول موجود برای آن ها برنامه ریزی کنیم و آنرا عملی و اجرا کنیم.
- اهداف مالی کوتاه مدت مثل خرید یک کتاب، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت. اهداف میان مدت مثل پرداخت اجاره خانه و اهداف بلند مدت مثل سرمایه گذاری بلند مدت برای خریدطلا، مسکن.
علیرضا آزاد |   1399/04/25 09:56:54   |
اهدافی که زمان کمتری باید صرف دستیابی به آنها کرد را کوتاه مدت و همچنین اهدافی که نیاز به چشم انداز بلندتر و زمان بیشتری نیاز دارند را بلندمدت تلقی میکنند.
یعنی اینکه برای دستیابی به آنها به بوجه و پس انداز بیشتر ازآنچه که فرد درنظر دارد،نیاز نداشته باشد و فرد برای دستیابی به آنها زیر بار قرض و وام و....نرود.
اهداف کوتاه مدت مثل خرید های روزانه یا هفتگی فرد.اهداف میان مدت مثل خرید موبایل یا کامپیوتر.اهداف بلند مدت مثل خرید خانه،زمین،ماشین
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:41:30   |
منظور از اهداف مالی کوتاه مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان کمتری نیاز است و اهداف مالی بلند مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان بیشتری نیاز است شاید بیش از یک سال .
منظور از این که اهداف مالی باید قابل دستیابی باشد این است که بتوان در آینده ای نه چندان دور به آن هدف رسید و به صورت دست نیافتنی نباشد.
اهداف کوتاه مدت می تواند مثل خرید ماشین و امکانات برای زندگی باشد و اهداف بلند مدت می تواند خرید خانه یا موارد ارتقای کیفیت امکانات باشد.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 14:39:42   |
اهداف مالی کوتاه مدت به خرید ها ساده و با مبالغ کم گفته میشود اهداف مالی بلند مدت به خرید های با مبالغ زیاد میگوییند
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند زیرا اگه بلند پروازانه و بی پروا باشد شخص به آن ها نمیرسد
هدف بلند مدت خرید خانه، هدف میان مدت خرید لب تاپ،هدف کوتاه مدت خرید موبایل
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/26 15:51:59   |
اهداف کوتاه مدت ینی هدفی ک در مدت زمان کوتاهی باید به آن برسیم .مثل مسافرت یا خرید ماشین جدید.اهداف بلند مدت ولی زمان زیادی شاید طول بکشد تا به آن برسیم مثل بازنشستگی .یا پس انداز برای خرج تحصیل فرزند یا مسافرت به خارج از کشور در سالهای بعد.
اهداف مالی از این لحاظ باید قابل دستیابی باشند ک بتوانیم ب آن هدف خیلی زود برسیم و در زندگی بکار بگیریم
هدف کوتاه مدت خرید گوشی جدید.میان مدت پرداخت اقساط وام.بلند مدت خرید خانه
مهدی کاظمی |   1399/04/27 10:02:09   |
اهدافی که درکوتاه مدت یا بلند مدت به سود بیشتربرسد
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:36:04   |
اهداف مالی کوتاه مدت مانند خرید یک چیز ساده .که زیاد نباید برای آن پول کلانی خرج کرد اما بلندمدتها نیاز به تلاش بسیاری برای دستیابی دارد مثل خرید ماشین یا خانه
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 00:20:04   |
رفع نیازهای که با مبلغ کمتر حصل میشود کوتاه مدت و نیازهایی که نیاز به زمان بیشتری دارند تا بتوانیم هزینه ان را تامین کنیم . اهداف باید به گونه ای باشد متعارف با سطح نیاز و درامدمان-* مشخص کرده ام
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 12:15:41   |
اهداف بلندمدت ذاتا استراتژیک هستند. در سازمان‌ها، اهداف بلندمدت معمولا جهت‌گیری کلی سازمان در آینده را مشخص می‌کنند. در زندگی شخصی نیز، اهداف بلندمدت، هم از نظر زمان دسترسی بلندمدت هستند و هم از اهمیت بیشتری برخوردارند.

در مقابل اهداف کوتاه‌مدت، در دسترس‌تر هستند و از تاثیرگذاری کمتری برخوردارند.

هدف کوتاه‌‌مدت چیزی است که قصد داریم در آینده نزدیک به آن برسیم. آینده نزدیک می‌تواند به معنای هفته، ماه، یا حتی سال باشد.هدف کوتاه مدت چیزی است که می خواهیم در آینده نزدیک به آن دست پیدا کنیم.
اهداف بلند مدت
مثلا خرید خانه
تاسیس شرکت
اهداف کوتاه مدت
گرفتن کارت پایان خدمت و معافیت
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:09:40   |
هدف کوتاه مدت: خریدن ساعت که با ۴ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف میان مدت: خریدن گوشی که با ۸ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف بلندمدت: خریدن ماشین که باید تا چند سال برنامه ریزی و پس انداز نمود
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 17:21:21   |
اهداف کوتاه مدت اهدافی کوچک اند که سرمایه کلانی برای دستیابی به ان نیازنیست
اهداف بلندمدت برای دستیابی به ان سرمایه کلانی نیازاست
اهداف بلندمدت:خریدخانه
اهداف میان مدت:خریدماشین
اهداف کوتاه مدت:خریدگوشی
اهداف مالی باید قابل دسترس باشد ونبایدبلندپروازانه باشد
محمد پوراکبری |   1399/04/31 11:04:51   |
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدف های ساده تر و کوچکتری هستند ک دستیابی ب انها هم زمان کمتری میبرد و هم نیاز ب سرمایه کمتری دارد ولی بلند مدت معمولا نیاز ب سرمایه زیاد و صرف زمان بیشتر و طولانی تری دارد و معمولا شامل خرید های بزرگ فرد مانند ماشین و خانه است .
قطعا فرد برای چیزی ک دسترسی ب ان غیرممکن است و میداند ک قرار نیست میسر شود تلاشی نمیکند پس باید ب گونه ای هدف گزاری کند ک ب رسیدن ب ان امیدوار باشد .
کوتاه مدت : پوشاک و خوراک
میان مدت : موبایل ، ساعت ، کنسول بازی
بلند مدت : ماشین و خانه ..
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 18:56:24   |
اهداف مالی کوتاه مدت چیزهای کوچک و ساده منظوراست ولی بلند مدت مثل خرید خونه ماشین مغازه کارافرینی
اهداف مالی باید قابل دستیابی باشد یعنی اینکه با درامد ما همخوانی داشته باشد و بتوان به ان رسید
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/01 07:47:41   |
اهداف مالی کوتاه مدت اهدافی هستند که فرد نیاید هزینه بالای برای آن صرف کند برعکس اهداف بلند مدت
مثلا فردی برای خرید وسایل منزل شاید با چندماه پس انداز بتواند خریداری کند ولی در خرید یک آپارتمان شاید باید سالها خودش را تحت فشار قرار دهد
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 18:37:08   |
اهدافی که در کوتاه مدت نیاز به سرمایه وتلاش کمتری دارد اما بلند مدت به سرمایه و زمان بیشتری نیاز دارد.
یعنی بوسیله ی برنامه ریزی ،بودجه بندی و پس انداز قابل تحقق یافتن باشند.
کوتاه مدت:خرید کفش ومیان مدت: خرید مبل وبلند مدت خرید: خانه
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 15:29:57   |
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند مانند خرید یک چیز ساده .که زیاد نباید برای آن پول کلانی خرج کرد
یعنی با توجه به دانش و مهارت و بودجه و درامد فرد قابل دستیابی باشه و رویا بافی نباشد زیرا در راه رسیدن به آن ، فرد خسته شده و ادامه نمیدهد
تموم کردن کارشناسی داشتن یه شغل آموزش دادن پاره وقت داشتن یک شرکت حسابرسی
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 22:36:50   |
اهدافی که در کوتاه مدت نیاز به سرمایه وتلاش کمتری دارد اما بلند مدت به سرمایه و زمان بیشتری نیاز دارد.
یعنی بوسیله ی برنامه ریزی ،بودجه بندی و پس انداز قابل تحقق یافتن باشند.
کوتاه مدت:خرید کفش ومیان مدت: خرید مبل وبلند مدت خرید: خانه
محمد رحیمی |   1399/05/08 18:46:44   |
کوتاه مدت یعنی مبلغ کم و زمان کمی برای ان هدف لازم است
بلند مدت یعنی مبلغ زیاد و زمان زیادتری برای دستیابی به تنها لازم است
یعنی اهداف متناسب با میزان درامدهای فرد باشد
هدف کوتاه مدت موبایل لوازم خانگی و.. ومیان مدت مثل ماشین و بلند مدت مثل خرید خانه و ویلا
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:40:03   |
اهداف مالی کوتاه مدت به خرید ها ساده و با مبالغ کم گفته میشود اهداف مالی بلند مدت به خرید های با مبالغ زیاد میگوییند
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند زیرا اگه بلند پروازانه و بی پروا باشد شخص به آن ها نمیرسد
هدف بلند مدت خرید خانه، هدف میان مدت خرید لب تاپ،هدف کوتاه مدت خرید موبایل
مبینادشتی |   1399/05/11 16:11:09   |
خریدن پوشاک که با چندماه پس انداز می توان به آن دست یافت.
اهداف مالی بلند مدت که باید هزینه گزاف و زیادی را صرف نمود.
اهداف بلندمدت: خرید خانه ، خرید ماشین.
دهقان |   1399/02/16 14:28:01   |
0     0
معمولا افراد باید هدف های خود را بر اساس اندازه و زمان طبقه بندی کنند هدف های کوتاه مالی مانند خریدن یک گوشی هوشمند و یا مسافرت چند روزه. هدف های مالی بلند مدت مانند خریدن خودرو و یا سفر خارجی و یا خریدن مسکن و ملک.
هدف ها باید قابل دستیابی باشند یعنی شخص بتواند با تلاش و کوشش به آن برسد تا انگیزه ای برای تلاش داشته باشد.
هدف کوتاه مدت: خریدن گوشی تلفن همراه که با سه ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف میان مدت: خریدن دوچرخه که با 6 ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف بلندمدت: خریدن خانه که باید چندین سال برنامه ریزی و پس انداز نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 09:30:22   |
0     0
یک هدف کوتاه مدت دیگر باید ایجاد صندوقی برای روز مبادا باشد که در صورت رخدادی غیرمنتظره و غیرقابل‌پیش‌بینی، بتوان از آن استفاده کرد؛ بنابراین این صندوق باید از نقدشوندگی بالایی برخوردار باشد و در صورت نیاز بتوانید سریعاً به وجه موردنیاز خود دست پیدا کنید. سپرده های بلندمدت بانکی گزینه مناسبی برای روز مبادا هستند. باید سعی کنید برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود، اهدافی کوتاه مدت معین کنید و بعد در راستای اهداف کوتاه مدت، به فعالیت بپردازید. بر همین مبنا ممکن است در یک نگاه سطحی فعالیت‌های شما هیچ ارتباطی به اهداف بلند مدت شما نداشته باشند ولی اگر درست برنامه‌ریزی کرده باشید می‌دانید که شما برای اهداف کوتاه مدت خود دست به انجام فعالیت‌های مختلف می‌زنید و این اهداف کوتاه مدت هستند که شما را به اهداف اصلی‌تان می‌رسانند.
اول: اهداف باید مشخص و معین باشند. (مثلاً خرید یک عدد خودرو پژو ۲۰۶)
دوم: اهداف باید قابل اندازه گیری باشند. (مثلاً خرید یک عدد خودرو پژو ۲۰۶ مدل ۹۴)
سوم: اهداف باید قابل دسترسی باشند. (مثلاً خرید یک عدد خودرو پورشه شاید برای بسیاری از افراد نشدنی باشد)
چهارم: اهداف باید مطابق با علاقه فردی باشد. (مثلاً خرید یک عدد خودرو پژو ۲۰۶ مدل ۹۴ رنگ سفید نه رنگ مشکی)
پنجم: دستیابی به اهداف باید محدود به زمان باشد. (مثلاً خرید یک عدد خودرو پژو ۲۰۶ مدل ۹۴ رنگ سفید تا پایان سال ۹۵)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 17:09:49   |
0     0
با سلام
برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت تنها با طراحی استراتژی برای هر موضوعی امکان پذیر است. با وجود یک استراتژی مالی ما می توانیم برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت قابلیت اجرایی شدن دارند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 15:33:48   |
0     0
هدف های کوتاه مدت مانند خرید لباس و مایحتاج های روزمره زندگی و هدف های بلند مدت مثل بازنشستگی و یا خرید خانه که فرد در کهنسالی مشکل اجاره نشینی نداشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:52:11   |
0     0
فرض کنید اتوبوسی از تهران به سمت مشهد راه می‌افتد مقصد نهایی مشهد است اما بسته به ساعت حرکت ممکن است برای صرف نهار و شام توقف‌هایی در شهرهای دیگر داشته باشد این شهرهای میانی نقشی مشابه هدف میان‌مدت دارند. اگر تا زمان‌های مشخصی به مقصدهای بین راه نرسید قطعا نمی‌توانید به مقصد نهایی برسید.
برای مثال نمونه‌هایی از اهداف بلندمدت را نام می‌برم:خریدن خانه -تأسیس شرکت-بازنشستگی در ۵۵ سالگی
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف موقتی هستند: نقاشی کردن خانه - تمیز کردن زیرزمین- تمام کردن تکلیف مدرسه
تفاوت بین اهداف بلندمدت و کوتاه‌ مدت هم از نظر زمان تحقق اهداف وجود دارد و هم از حیث تاثیرگذاری بر مسیر کلی زندگی ولی با تمام این تفاسیر و تفاوت‌ها، در عمل اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت از هم جدا نیستند.

تحقق اهداف بلندمدت در گرو توجه و تعیین اهداف کوتاه‌مدت است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 22:04:00   |
0     0
هدف بلند مدت می تواند همان پس انداز بانکی یا خرید خانه باشد .برای رسیدن به اهداف بلند مدت باید اهداف کوچک را طبقه بندی کرد ..وتحقق اهداف بلند مدت بستگی به اهداف کوتاه مدت دارد .اهداف کوتاه مدت مثل رفتن به مسافرت ...خرید پوشاک و غیره
اهداف باید برنامه ریزی شده و مشخص باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/01 08:47:24   |
0     0
منظور از اهداف مالی کوتاه مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان کمتری نیاز است و اهداف مالی بلند مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان بیشتری نیاز است شاید بیش از یک سال .
منظور از این که اهداف مالی باید قابل دستیابی باشد این است که بتوان در آینده ای نه چندان دور به آن هدف رسید و به صورت دست نیافتنی نباشد.
اهداف کوتاه مدت می تواند مثل خرید ماشین و امکانات برای زندگی باشد و اهداف بلند مدت می تواند خرید خانه یا موارد ارتقای کیفیت امکانات باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/01 23:55:09   |
0     0
اهداف کوتاه مدت مانند خوراک وخریدلباس وخرج های روزمره می باشد ولی اهداف بلند مدت مانند خرید منزل وماشین وبازنشستگی می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 11:20:07   |
0     0
حالا که منابع و مخارج خود را شناسایی کرده و آماده پس انداز هستید، قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید “من برای چه پس انداز و سرمایه گذاری می‌کنم؟” یک مجموعه خوب از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت هدفی ایجاد می‌کند، فکرتان را متمرکز می‌کند و همچنان که شما در راه رسیدن به اهداف خود قدم برمی‌دارید، یک حس خوب به انجام رساندن و مفید بودن در شما ایجاد می‌کند. مدیرمالی می‌تواند شما را در رسیدن به آن نقطه کمک کند.
به اهداف مالی خود به شکل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. بخش آسان آن این است که می‌توانید به یک شکل به هر دو نوع هدف خود دست یابید: قبل از اینکه دیر شود شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و به‌صورت مداوم و دنباله‌دار به این کار ادامه دهید تا عادات مثبت پولی را در خود پرورش داده و قدرت ترکیب پول را به حداکثر برسانید.
نکته: چگونه می‌توانید برای اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود به‌صورت همزمان پس انداز کنید؟ اگر هدف شما پس انداز کردن ۱۰ درصد از درآمدهایتان است، ۵ درصد به اهداف بلند مدت، ۳ درصد به اهداف کوتاه مدت و ۲ درصد هم به پس انداز برای روز مبادا تا زمانی که کافی باشد، اختصاص دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:25:29   |
0     0
کوتاه مدت یعنی در بازه زمانی حداکثر 2 ماهه دست یابی به آن انجام شود. و بلند مدت بیش از یکسال

اگر هدف مالی قابل دستیابی نباشد فرد را ممکن است به کارهای خطرناک وا دارد. مثلا کارمندی که ماهیانه 30 میلیون ریال دریافت می کند نمی تواند آرزوی یک منزل 1000 متری داشته باشد.

بر اساس نیازها و توانایی های کسب درآمد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/03 23:58:01   |
0     0
با تقسیم بندی اهداف مالی به بلند مدت و کوتاه مدت بهتر می توان برنامه یزی مالی انجام دد و همچنین باز به مدت زمان سیدن به اهداف نظر خاص شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 14:29:45   |
0     0
از نگاه اقتصادی و مالی اهداف کوتاه مدت حداکثر بازده زمانی 3 ماه داشته و اهداف بلند مدت بیش از یک سال حال اهداف مالی کوتاه و بلند مدت اگر صرفا از نگاه مالی باشد همان مقاطع فوق الذکر بوده ولی اگر از نگاه منافع اقتصادی آتی باشد همیشه برای رسیدن به اهداف بلند مدت باید اهداف کوتاه مدت پی ریزی گردنند. اهداف مالی قابل دستیابی یعنی از نظر ریالی ، زیاد برای مجموعه هزینه بر نباشد و از نظر عملیاتی ، قابلیت اجرایی داشته باشد و از نگاه زمانی منافع آتی از آن متصور باشد و همیشه میزان توانایی شخص و مجموعه نیز بایستی لحاظ شده باشد.
کوتاه مدت مالی ؛ ایجاد و استقرار چندین شرکت کوچک جهت مشاوره مالی ، مالیاتی و....سرمایه گذاری در بورس ،سهام شرکتها و کارگاه های زود بازده
میان مدت مالی ، ورود به شرکتهای هلدینگی و در اختیار گرفتن منابع و تکنیکهای مورد استفاده انها در جهت کسب درآمد.
بلند مدت مالی ؛ اخذ گواهی حرفه ای مربوط به حسابداری و حسابرسی که رابطه مستقیمی با کسب درآمد بالا داشته ، تاسیس شرکتهای سرمایه گذاری ، چند بخشی در عرصه های تولیدی و صنعتی ، ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در خارج از ایران و تبدیل ان به درآمد بالا.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 14:53:08   |
0     0
هدف بلندمدت چیست؟
این اهداف، همان اهداف بزرگ و اصلی هستند که دوست داریم در طول زندگی‌مان به آنها برسیم
تحقق این اهداف به سن و سال ما بستگی دارد و بسته به سن‌مان ممکن است در اواسط یا اواخر عمر خود به بعضی از آنها دست پیدا کنیم. معمولا این اهداف ظرف ده سال یا بیشتر تحقق می‌یابند.
اهداف بلند‌مدت از برنامه‌هایی تشکیل می‌شوند که برای آینده طرح‌ریزی می‌کنیم و معمولا به خانواده، سبک زندگی، حرفه و بازنشستگی مربوط می‌شوند. ما معمولا با در نظر گرفتن اینکه ظرف پنج تا بیست سال آینده می‌خواهیم چه‌کار کنیم یا دوست داریم در چه جایگاهی باشیم، برای خود اهداف بلند‌مدت ترسیم می‌کنیم و سپس برای رسیدن به آنها، از اهداف کوتاه‌مدت استفاده می‌کنیم
هدف کوتاه‌مدت چیست؟
این اهداف، اهدافی هستند که در آینده‌ی نزدیک (معمولا کمتر از یک سال) ، می‌خواهیم به آنها برسیم.
اهداف کوتاه‌مدت اغلب پُلی به‌سوی اهداف بلندمدت محسوب می‌شوند. این اهداف، مکمل اهداف بلندمدت هستند و دستیابی به آنها ما را قادر می‌سازد به اهداف بزرگ‌تر نیز برسیم
یعنی اهداف باید قابل اجرا بوده و دور از عمل نباشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 00:20:29   |
0     0
هدف کوتاه‌‌مدت چیزی است که قصد داریم در آینده نزدیک به آن برسیم. آینده نزدیک می‌تواند به معنای هفته، ماه، یا حتی سال باشد.
هدف بلند مدت، همان اهداف بزرگ و اصلی هستند که دوست داریم در طول زندگی‌مان به آنها برسیم.
این اهداف به سن و سال ما بستگی دارد و بسته به سن‌مان ممکن است در اواسط یا اواخر عمر خود به بعضی از آنها دست پیدا کنیم. معمولا این اهداف ظرف ده سال یا بیشتر تحقق می‌یابند.
مهم‌ترین اصول مؤثر در هر هدف‌گذاری موارد زیر هستند:
1- اهداف واضح و روشن به مراتب بیش از اهداف کلی و مبهم، درک می‌شوند
2- اهداف وقتی چالش‌برانگیز و در عین حال واقعی‌اند، بالاترین سطح انگیزه را موجب می‌شوند
3- تعهد، موجب انگیزه و استقامت مورد نیاز برای دستیابی به اهداف چالش‌برانگیز می‌شود
4- وقتی اهداف مشخصی تعیین کردید، نظارت و پایش پیشرفت‌تان در رسیدن به آن اهداف، مهم است
اهداف کوتاه مدت من در زندگی: خرید لپ تاپ، خرید موبایل
اهداف میان مدت: خرید لوازم خانگی لوکس و اکسسوری
اهداف بلند مدت: خرید یک ماشین لوکس، خرید زمین و منزل به منظور سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:44:51   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت بازه زمانی کوتاه مدت دارد و در واقع برای نتیجه گیری سریعو آنی می باشد اما اهداف مالی بلند مدت زمان بر و طبیعتا هزینه بر است
اهداف مالی می بایست قابلیت اجرایی و دسترسی داشته باشند و از خیال و رویا فاصله داشته باشند
در زندگی شخصی اهداف کوتاه مدت ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی
اهداف بلند مدت ارتقا شغلی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 18:48:17   |
0     0
اهداف کوتاه مدت اهدافی است که در مدت زمان کمی مثلا کمتر از یکسال تحقق میشوند. این اهداف در واقع مکمل اهداف بلند مدت هستند و میتواند در نزدیک سدن به اهداف بلندمدت به افراد کمک شایانی کنند.
اهداف بلند مدت اهدافی هستند که به سن افراد بستگی دارد و ممکن است طی چندین سال تحقق شود. معمولا این اهداف زمانی تحقق پیدا میکنند که ما بدانیم برای آینده ی خود تصمیم به انجام چه کاری داریم.
اینکه گفته میشود اهداف باید قابل دستیابی باشد یعنی اینه در واقعیت بتوان به آن رسید و از وهم و خیال به دور باشد.
اهداف کوتاه‌مدت: مثل خرید موبایل جدیدتر، خرید لباس، افزایش وزن
اهداف بلندمدت: خرید خانه ، خرید ماشین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/08 22:30:57   |
0     0
اهداف فوق، صرفا چند نمونه از اهداف هستند که روش هدف‌گذاری را یاد می‌دهند. با توجه به آنها، می‌توانید برنامه‌هایتان را مرتب کنید. البته ممکن است اهداف‌تان تا حدی شبیه این هدف‌ها یا کاملا متفاوت از آنها باشند. اما آنچه مهم است، تعریف اهدافی است که برای خودتان اهمیت دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 01:19:39   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و مدت زمان کمتری خواهد گرفت مانند:خرید لباس ، عوض کردن گوشی و...ولی اهداف بلند مدت مثل بازنشستگی و یا ،خرید خانه و... که نیاز به سختی و تلاش فراوانی دارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/20 13:16:46   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد و دستیابی به آنها مدت زمان کمتری طول میکشد در مقابل اهداف بلندمدت مدت زمان لازم برای آنها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد .یعنی با توجه به دانش و مهارت و بودجه و درامد فرد قابل دستیابی باشه و رویا بافی نباشد .هدف کوتاه مدت کسب مهارت های حسابداری و مالی و میان مدت مدیر مالی موفق و بلند مدت تاسیس شرکت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/24 09:59:13   |
0     0
منظور از اهداف مالی کوتاه مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان کمتری نیاز است و اهداف مالی بلند مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان بیشتری نیاز است شاید بیش از یک سال .
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد.....و فرد دچار رویا پردازی نشود ...و اهداف باید روشن و دقیق باشند....هدف کوتاه مدت مثل خرید گوشی موبایل جدیدتر...هدف میان مدت خرید ماشین بهتر....و هدف بلندمدت خرید خانه ،ویلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 19:49:28   |
0     0
اهداف کوتاه مدت اهدافی است که در مدت زمان کمی مثلا کمتر از یکسال تحقق میشوند. این اهداف در واقع مکمل اهداف بلند مدت هستند و میتواند در نزدیک سدن به اهداف بلندمدت به افراد کمک شایانی کنند.
اهداف بلند مدت اهدافی هستند که به سن افراد بستگی دارد و ممکن است طی چندین سال تحقق شود. معمولا این اهداف زمانی تحقق پیدا میکنند که ما بدانیم برای آینده ی خود تصمیم به انجام چه کاری داریم
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد
هدف کوتاه مدت: خریدن ساعت که با ۴ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف میان مدت: خریدن گوشی که با ۸ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف بلندمدت: خریدن ماشین که باید تا چند سال برنامه ریزی و پس انداز نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 19:24:48   |
0     0
اهداف کوتاه مدت حداکثر بازده زمانی 3 ماه داشته و اهداف بلند مدت بیش از یک سال است . اهداف مالی قابل دستیابی یعنی از نظر عملیاتی قابلیت اجرایی داشته باشد.
هدف کوتاه مدت ؛مشاوره مالی ، مالیاتی و....سرمایه گذاری در بورس ،سهام شرکتها .
هدف بلند مدت مالی ؛ اخذ گواهی حرفه ای مربوط به حسابداری و حسابرسی و عضو هیات مدیره شزکت بورسی .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:49:27   |
0     0
به اهداف مالی خود به شکل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. بخش آسان آن این است که می‌توانید به یک شکل به هر دو نوع هدف خود دست یابید: قبل از اینکه دیر شود شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و به‌صورت مداوم و دنباله‌دار به این کار ادامه دهید تا عادات مثبت پولی را در خود پرورش داده و قدرت ترکیب پول را به حداکثر برسانید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/29 23:17:37   |
0     0
اهداف بلندمدت ذاتا استراتژیک هستند. در سازمان‌ها، اهداف بلندمدت معمولا جهت‌گیری کلی سازمان در آینده را مشخص می‌کنند. در زندگی شخصی نیز، اهداف بلندمدت، هم از نظر زمان دسترسی بلندمدت هستند و هم از اهمیت بیشتری برخوردارند.
در مقابل اهداف کوتاه‌مدت، در دسترس‌تر هستند و از تاثیرگذاری کمتری برخوردارند.
هدف کوتاه‌‌مدت چیزی است که قصد داریم در آینده نزدیک به آن برسیم. آینده نزدیک می‌تواند به معنای هفته، ماه، یا حتی سال باشد.هدف کوتاه مدت چیزی است که می خواهیم در آینده نزدیک به آن دست پیدا کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 10:20:46   |
0     0
- منظور از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟
اهداف کوتاه مدت نیازهای معمول و ضروری روزمره هستند که برای انجام آنها زمان زیادی نیاز نیست
اهداف بلند مدت نیازهایی هستند که برآورده شدن آنها نیاز به سرمایه گذاری و پس انداز در طولانی مدت دارد
- منظور از اینکه گفته می شود اهداف مالی باید قابل دستیابی باشند چیست؟ یعنی با توجه به درآمد شخص و شرایط جامعه و دانش و توانایی فرد قابل دسترس باشند و رویایی و دست نیافتن نباشد
- چند هدف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مالی را برای خود مشخص نمایید؟
اهداف کوتاه مدت همانند خریدهایی روزانه
اهداف میان مدت همانند خرید ماشین و لب تاب
اهداف بلند مدت همانند خرید خانه، ویلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/03 01:52:31   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت:هدف ها کوچک هستن که دستیابی به انها سرمایه زیادی نمیخواهد و زمان کمتری میبرد و بلند مدت :زمان زیادی
میخواهد و هم چنین سرمایه بیشتری و هدف بزرگتری
هستن.
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد.
اهداف کوتاه مدت مثل خریدای روزانه و بلندمدت خرید
ماشین.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/03 23:55:26   |
0     0
به اهداف مالی خود به شکل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. بخش آسان آن این است که می‌توانید به یک شکل به هر دو نوع هدف خود دست یابید: قبل از اینکه دیر شود شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و به‌صورت مداوم و دنباله‌دار به این کار ادامه دهید تا عادات مثبت پولی را در خود پرورش داده و قدرت ترکیب پول را به حداکثر برسانید.گر هدف شما پس انداز کردن ۱۰ درصد از درآمدهایتان است، ۵ درصد به اهداف بلند مدت، ۳ درصد به اهداف کوتاه مدت و ۲ درصد هم به پس انداز برای روز مبادا تا زمانی که کافی باشد، اختصاص دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 01:56:08   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد در مقابل اهداف بلند مدت نیازمند مدت زمان بیشتری برای پس انداز کردن و سرمایه ای بیشتر هستند
اهداف مالی زمانی قابل دست یابی اند که خیلی بلند پروازانه نباشد و شرایط آن نیز وجود داشته باشد
هدف کوتاه مدت مانند خریدن گوشی
هدف میانمدت مانند خرید خودرو
هدف بلند مدت مانند خرید زمین و خانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 10:01:54   |
0     0
اهداف کوتاه مدت مانند خریدن یک دوچرخه یا ضبط ماشین
اهداف میانمدت مانند خریدن یک خودرو و یا موتورسیکلت عالی
هدف بلندمدت مثل احداث یک کارگاه تولیدی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/09 18:59:27   |
0     0
کوتاه مدت یعنی در بازه زمانی دو ماهه بدست اوریم و بلند مدت بیش از یکسال
هدف کوتاه مدت مثل خریدن گوشی
هدف میان مدت مثل خرید خودرو
هدف بلند مدت مانند خرید خانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/10 10:58:34   |
0     0
اهداف کوتاه مدت اهدافی هستند که در مدت زمان کوتاه و با سرمایه کمتری قابل دستیابی هستند در حالی که اهداف بلند مدت اهدافی هستند که دستیابی به آن ها نیازمند مدت زمان طولانی و سرمایه بیشتری است.
اهداف مالی باید متناسب با درامد، بودجه و پس انداز خود باشد و باید واقع بینانه باشد.
اهداف کوتاه مدت مانند خرید گوشی
میان مدت خرید خودرو
بلند مدت مانند خرید ملک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/10 13:48:31   |
0     0
هدف کوتاه مدت چیزی است که می خواهیم در آینده نزدیک به آن دست پیدا کنیم.اهداف بلند‌مدت از برنامه‌هایی تشکیل می‌شوند که برای آینده طرح‌ریزی می‌کنیم و به سرمایه زیادی نیاز دارد.
یعنی بتوان درآینده با برنامه ریزی به ان هدف رسید و غیر قابل دسترسی نباشدتا رفتارهای نابه هنجار را به وجود نیاورد.
اهداف بلند مدت مانند: خرید ماشین، خانه و...
اهداف کوتاه مدت: خرید تلفن همراه، دوچرخه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/13 12:04:38   |
0     0
ابتدا اهداف بلند مدت وکوتاه مدت را از هم تفکیک کرده بعد برای انها با توجه قیمت های آنها پس انداز جداگانه در نظر بگیریم یا مواردی که ضروری تر هستند وهر روز قیمت آنها بالاتر می رود پس انداز بیشتری برای ان در نظر بگیریم تا کمتر ضرر بکنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 13:19:30   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت یعنی برطرف نمودن نیازهای ضروری و اساسی مانند خوراک و پوشاک و اتومبیل و موبایل
اهداف مالی بلند مدت مانند خرید خانه ، ایجاد منبع درآمد برای بازنشستگی ، تهیه منزل و .. برای فرزندان .
اهداف مالی نباید رویایی باشد و باید منطقا قابل دست یافتن باشد مثلا ما نمی توانیم هدف گذاری کنیم که ساختمان سازمان ملل را خریداری نماییم .
هدف کوتاه مدت من : ارتقای تجهیزات و وسایل زندگی طی چند ماه آینده
هدف میان مدت : ارتقای خودرو طی 1 سال آینده
هدف بلند مدت : خرید ملک مرغوب تر طی 5 سال آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:44:12   |
0     0
وتاه مدت یعنی در بازه زمانی دو ماهه بدست اوریم و بلند مدت بیش از یکسال
هدف کوتاه مدت مثل خریدن گوشی
هدف میان مدت مثل خرید خودرو
هدف بلند مدت مانند خرید خانه
- منظور از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟
اهداف کوتاه مدت نیازهای معمول و ضروری روزمره هستند که برای انجام آنها زمان زیادی نیاز نیست
اهداف بلند مدت نیازهایی هستند که برآورده شدن آنها نیاز به سرمایه گذاری و پس انداز در طولانی مدت دارد
- منظور از اینکه گفته می شود اهداف مالی باید قابل دستیابی باشند چیست؟ یعنی با توجه به درآمد شخص و شرایط جامعه و دانش و توانایی فرد قابل دسترس باشند و رویایی و دست نیافتن نباشد
- چند هدف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مالی را برای خود مشخص نمایید؟
اهداف کوتاه مدت همانند خریدهایی روزانه
اهداف میان مدت همانند خرید ماشین و لب تاب
اهداف بلند مدت همانند خرید خانه، ویلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/13 23:25:16   |
0     0
اهداف کوتا مدت اهدافی هستند که در مدت زمان کوتا وباسرمایه کمتری قابل دسترسی هستند درحالی که اهداف بلند مدت اهدافی هستند که دستایابی به انها نیاز مند مدت زمان طولانی وسرمایه ی بیشتری است اهداف بلند مدت مثل خرید خانه و... اهداف کوتا مدت مانند خرید تلفن همراه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 10:58:47   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد و دستیابی به آنها مدت زمان کمتری طول میکشد در مقابل اهداف بلندمدت مدت زمان لازم برای آنها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد .
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد.....و فرد دچار رویا پردازی نشود ...و اهداف باید روشن و دقیق باشند....هدف کوتاه مدت مثل خرید گوشی موبایل جدیدتر...هدف میان مدت خرید ماشین بهتر....و هدف بلندمدت خرید خانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:03:52   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت. هدف ها کوچک هستن که دستیابی به انها سرمایه زیادی نمیخواهد و زمان کمتری میبرد و بلند مدت مدت زمان زیادی میخواهد و هم چنین سرمایه بیشتری و هدف بزرگتری هستن
یعنی با توجه به دانش و مهارت و بودجه و درامد فرد قابل دستیابی باشه و رویا بافی نباشد
هدف کوتاه مدت کسب مهارت های حسابداری و مالی و میان مدت مدیر مالی موفق و بلند مدت تاسیس شرکت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 22:40:37   |
0     0
اهداف کوتاه مدت مانند خرید های کوچک که نیازی به هزینه های زیاد نیست و اهداف بلند مدت یعنی باید برای به دست اوردنش تلاش خیلی زیاد کرد مانند خرید خانه
اهداف قابل دسترسی یعنی اهداف غیر قابل تصور نباشد یعنی فردی با درآمد معمولی نباید هدف خرید خونه های لاکچری با قیمت های کلان رو داشته باشه..
کوتاه مدت: خرید گوشی معمولی
بلند مدت: خرید خودرو
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/18 00:05:33   |
0     0
از نگاه اقتصادی و مالی اهداف کوتاه مدت حداکثر بازده زمانی 3 ماه داشته و اهداف بلند مدت بیش از یک سال حال اهداف مالی کوتاه و بلند مدت اگر صرفا از نگاه مالی باشد همان مقاطع فوق الذکر بوده ولی اگر از نگاه منافع اقتصادی آتی باشد همیشه برای رسیدن به اهداف بلند مدت باید اهداف کوتاه مدت پی ریزی گردنند. اهداف مالی قابل دستیابی یعنی از نظر ریالی ، زیاد برای مجموعه هزینه بر نباشد و از نظر عملیاتی ، قابلیت اجرایی داشته باشد و از نگاه زمانی منافع آتی از آن متصور باشد و همیشه میزان توانایی شخص و مجموعه نیز بایستی لحاظ شده باشد.
کوتاه مدت مالی ؛ ایجاد و استقرار چندین شرکت کوچک جهت مشاوره مالی ، مالیاتی و....سرمایه گذاری در بورس ،سهام شرکتها و کارگاه های زود بازده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:55:28   |
0     0
اهداف کوتاه مدت اهدافی است که در مدت زمان کمی مثلا کمتر از یکسال تحقق میشوند. این اهداف در واقع مکمل اهداف بلند مدت هستند و میتواند در نزدیک سدن به اهداف بلندمدت به افراد کمک شایانی کنند.
اهداف بلند مدت اهدافی هستند که به سن افراد بستگی دارد و ممکن است طی چندین سال تحقق شود. معمولا این اهداف زمانی تحقق پیدا میکنند که ما بدانیم برای آینده ی خود تصمیم به انجام چه کاری داریم
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد
هدف کوتاه مدت: خریدن ساعت که با ۴ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف میان مدت: خریدن گوشی که با ۸ماه پس انداز می توان به آن دست یافت
هدف بلندمدت: خریدن ماشین که باید تا چند سال برنامه ریزی و پس انداز نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 13:59:40   |
0     0
اهداف کوتاه مدت اهدافی هستند که در زمان کوتاه و با سرمایه کمتر تحقق میابند ولی اهداف بلند مدت اهدافی هستند که در زمان طولانی و با سرمایه بیشتر تحقق میابند در واقع اهداف کوتاه مدت مکمل اهداف بلند مدت هستند.
اهداف کوتاه مدت مثل خرید گوشی
اهداف میان مدت مثل خرید خودرو
اهداف بلند مدت مثل تأسیس شرکت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 10:51:54   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدف های کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد و دستیابی به آنها مدت زمان کمتری طول میکشد در مقابل اهداف بلندمدت مدت زمان لازم برای آنها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد .
یعنی با توجه به دانش و مهارت و بودجه و درامد فرد قابل دستیابی باشد و رویا بافی نباشد که فرد از رسیدن به آن خسته شود
هدف بلند مدت خرید خانه، هدف میان مدت خرید لپ تاپ،هدف کوتاه مدت خرید کتاب
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 00:09:11   |
0     0
اهداف کوتاه مدت دراینده ای نزدیک قابل دستیابی هستن وباسرمایه ای هرچندکم می توان به ان دست یافت مانند خرید موبایلیا خریددوچرخه امااهداف بلندمدت برای اینده ی دورمی باشد رسیدن به انهازمان براست ونیازمن صبروحوصله ی زیاداست.مانند خریدخانه یاماشین که سرمایه ی زیادی هم میخواهد.
یعنی بتوان درآینده با برنامه ریزی به ان هدف رسید و غیر قابل دسترسی نباشدتا رفتارهای نابه هنجار را به وجود نیاورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/20 13:47:45   |
0     0
اهداف بلند مدت نسبت به کوتاه مدت در زمانی دورتر دستیافتنی هست و به تلاش بیشتری نیاز دارد
هدف بلند مدت مثل خرید خانه و کوتاه مدت مثل خرید ساندویچ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:41:54   |
0     0
دانستن تفاوت بین اهداف بلندمدت و کوتاه مدت می‌تواند در مسیر رسیدن به هدف و موفقیت به ما کمک کند. درک درست از شرایط فعلی و توانایی ترسیم چشم‌انداز برای آینده پیش‌رو، بدون درک تفاوت بین اهداف بلندمدت و کوتاه‌ مدت امکان‌پذیر نیست.

اهداف بلندمدت ذاتا استراتژیک هستند. در سازمان‌ها، اهداف بلندمدت معمولا جهت‌گیری کلی سازمان در آینده را مشخص می‌کنند. در زندگی شخصی نیز، اهداف بلندمدت، هم از نظر زمان دسترسی بلندمدت هستند و هم از اهمیت بیشتری برخوردارند.

در مقابل اهداف کوتاه‌مدت، در دسترس‌تر هستند و از تاثیرگذاری کمتری برخوردارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 11:12:06   |
0     0
هدف بلند مدت :این اهداف، همان اهداف بزرگ و اصلی هستند که دوست داریم در طول زندگی‌مان به آنها برسیم
خریدن خانه
تأسیس شرکت
بازنشستگی در ۵۵ سالگی
در حالیکه هدف کوتاه مدت این اهداف، اهدافی هستند که در آینده‌ی نزدیک (معمولا کمتر از یک سال)، می‌خواهیم به آنها برسیم. اهداف کوتاه‌مدت اغلب پُلی به‌سوی اهداف بلندمدت محسوب می‌شوند. این اهداف، مکمل اهداف بلندمدت هستند و دستیابی به آنها ما را قادر می‌سازد به اهداف بزرگ‌تر نیز برسیم.
کاهش وزن به‌اندازه‌ی پنج کیلوگرم؛
نقاشی کردن اتاق خواب

نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت:
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/23 13:25:31   |
0     0
همه چیز با اهداف کوتاه مدت آغاز میشود این اهداف نیازمند این هستند که ما به صورت مشخص گام های رسیدن به آنهارا تعیین کنیم تا کمک حال ما دررسیدن به اهداف بلند مدت باشند
اهداف باید مشخص و معین باشند باید قابل ندازه گیری باشند
قابل دسترسی باشند اهداف باید مطابق با علاقه فردی باشند
دست یابی به اهداف باید محدود به زمان باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 12:16:11   |
0     0
یک مجموعه خوب از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت هدفی ایجاد می‌کند، فکرتان را متمرکز می‌کند و همچنان که شما در راه رسیدن به اهداف خود قدم برمی‌دارید، یک حس خوب به انجام رساندن و مفید بودن در شما ایجاد می‌کند. مدیرمالی می‌تواند شما را در رسیدن به آن نقطه کمک کند.

به اهداف مالی خود به شکل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. بخش آسان آن این است که می‌توانید به یک شکل به هر دو نوع هدف خود دست یابید: قبل از اینکه دیر شود شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و به‌صورت مداوم و دنباله‌دار به این کار ادامه دهید تا عادات مثبت پولی را در خود پرورش داده و قدرت ترکیب پول را به حداکثر برسانید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 11:11:19   |
0     0
اهداف کوتاه مدت اهدافی هستند برای برطرف کردن نیاز های معمول و ضروری مثل خوراک ،پوشاک،معمولا برای اهداف کوتاه مدت پول کمتر و زمان کمتری نیاز هست.
اهداف بلندمدت بیش از یک سال است ونیاز به سرمایه و پس انداز بیشتری هست. مثل خرید خانه، منبع درآمدی برای بازنشستگی، خرید ماشین.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/25 14:07:52   |
0     0
اهداف کوتاه مدت مثلا خرید یک ماشین دسته 2 و بلند مدت خرید یک ماشین نو و یا خارجی.
باید ببینم در اون هدف ضرر نمیکنیم!
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 16:02:30   |
0     0
هر چه سریع‌تر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید، از طریق قدرت ترکیب پول که پیش‌ازاین توضیح دادیم، در درازمدت منافع بیشتری به دست می‌آورید.
هر چه سریع‌تر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید، از طریق قدرت ترکیب پول که پیش‌ازاین توضیح دادیم، در درازمدت منافع بیشتری به دست می‌آورید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 16:05:10   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت همان خرید ها و هزینه های کوچک و خرد
اهداف مالی بلند مدت که باید هزینه گزاف و زیادی را صرف نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 16:09:44   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت:اهدافی هستند که رسیدن به آنها آسان و هزینه آنها ناچیز است مانند خرید موبایل
اهداف مالی بلند مدت:اهدافی هستند که هزینه گزافی را باید بپردازیم و در بلند مدت به آن میرسیم مانند خرید زمین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:02:58   |
0     0
هر چه سریع‌تر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید، از طریق قدرت ترکیب پول که پیش‌ازاین توضیح دادیم، در درازمدت منافع بیشتری به دست می‌آورید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:16:43   |
0     0
اهداف بلند مدت چالش‌های سختی به نظر می‌آیند. نکته کلیدی در اینجا این است که به خاطر بسپارید زمان طرف شماست. هر چه سریع‌تر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید، از طریق قدرت ترکیب پول که پیش‌ازاین توضیح دادیم، در درازمدت منافع بیشتری به دست می‌آورید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 10:39:25   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت همان خرید ها و هزینه های کوچک و خردمانند خرید موبایل
اهداف مالی بلند مدت که باید هزینه گزاف و زیادی را صرف نمود مانند خریدخانه و زمین
همانگونه که در مباحث فبل هم عنوان شد اهداف باید قابل دسترس و رسیدن به آن برایمان آسان و محقق شدنی باشد
اهداف بسیار زیادی داشتم که پس از برنامه ریز ی و بودجه بندی و پس انداز به آن دست یافته ام.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:49:56   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد و دستیابی به آنها مدت زمان کمتری طول میکشد در مقابل اهداف بلندمدت مدت زمان لازم برای آنها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد .
هدف کوتاه مدت خریدن گوشی
هدف میان مدت خرید خودرو و وسایل نقلیه
هدف بلند مدت خرید خانه و زمین و املاک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 21:16:45   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز به سرمایه کمتر دارد و دستیابی به آنها مدت زمان کمتری طول میکشد در مقابل اهداف بلندمدت مدت زمان لازم برای آنها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد .
هدف کوتاه مدت خریدن وسایل خودرو-هدف میان مدت خرید خودرو -هدف بلند مدت خرید خانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/26 23:07:40   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت با هزینه کم وبه مراتب نزدیکتر از اهداف مالی بلندمدت بدست می آیداین درحالی است که اهداف بلند مدت نیاز به برنامه ریزی وپس انداز دارد.
اهداف کوتاه مدت :مثل خرید گوشی , خرید لباس و....
اهداف بلند مدت :مثل خرید خانه , خریدماشین
اهداف کوتاه مدت:خرید گوشی جدید
اهداف بلندمدت:خرید خانه وماشین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:25:36   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود را تنظیم کنید
حالا که شما منابع و مخارج خود را شناسایی کرده و آماده پس انداز هستید، قدم بعدی این است که تصمیم بگیرید “من برای چه پس انداز و سرمایه گذاری می‌کنم؟” یک مجموعه خوب از اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت هدفی ایجاد می‌کند، فکرتان را متمرکز می‌کند و همچنان که شما در راه رسیدن به اهداف خود قدم برمی‌دارید، یک حس خوب به انجام رساندن و مفید بودن در شما ایجاد می‌کند. مدیرمالی می‌تواند شما را در رسیدن به آن نقطه کمک کند.

به اهداف مالی خود به شکل اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فکر کنید. بخش آسان آن این است که می‌توانید به یک شکل به هر دو نوع هدف خود دست یابید: قبل از اینکه دیر شود شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و به‌صورت مداوم و دنباله‌دار به این کار ادامه دهید تا عادات مثبت پولی را در خود پرورش داده و قدرت ترکیب پول را به حداکثر برسانید.

نکته: چگونه می‌توانید برای اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود به‌صورت همزمان پس انداز کنید؟ اگر هدف شما پس انداز کردن ۱۰ درصد از درآمدهایتان است، ۵ درصد به اهداف بلند مدت، ۳ درصد به اهداف کوتاه مدت و ۲ درصد هم به پس انداز برای روز مبادا تا زمانی که کافی باشد، اختصاص دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/27 20:22:38   |
0     0
هدف های کوتاه مدت خرید های ریز و معمولی هستن مثل خرید لباس و مایحتاج اما هدف های میان مدت مثل خرید گوشی و وسایل خانه است و خرید های بلند مدت مثل خرید خانه و ماشین است که باید با برنامه ریزی کامل انجام شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 06:05:25   |
0     0
اهدافی که در طی دوره زمانی کوتاهی محقق می شوند را اهداف مالی کوتاه مدت و اهداف مالی ای که برای سال های آینده برنامه ریزی می شوند را بلند مدن می نامند.
کوتاه مدت: خرید های روزانه
بلند مدت: خرید آپارتمان - خرید ویلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 19:48:16   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت به خریدهای ساده وبا مبالغ کمگفته میشود اهداف مالی بلند مدت به خرید های با مبالغ زیادمیگویند اهداف مالی باید قابل دسترس باشند زیرا اگر بلند پروازانه و بیپروا باشد شخص به آن ها نمیرسد
هدف بلند مدت خرید خانه.هدف میان مدت خرید لب تاپ.هدف کوتاه مدت خرید موبایل
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:17:20   |
0     0
منظور از اهداف مالی کوتاه مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان کمتری نیاز است و اهداف مالی بلند مدت اهدافی است که برای رسیدن به آن زمان بیشتری نیاز است شاید بیش از یک سال .
اهدا ف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد.....و فرد دچار رویا پردازی نشود ...و اهداف باید روشن و دقیق باشند....هدف کوتاه مدت مثل خرید گوشی موبایل جدیدتر...هدف میان مدت خرید ماشین بهتر....و هدف بلندمدت خرید خانه ،ویلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 13:50:44   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت به خرید ها ساده و با مبالغ کم گفته میشود اهداف مالی بلند مدت به خرید های با مبالغ زیاد میگوییند
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند زیرا اگه بلند پروازانه و بی پروا باشد شخص به آن ها نمیرسد.
اهداف باید مشخص و معین باشند باید قابل ندازه گیری باشند
قابل دسترسی باشند اهداف باید مطابق با علاقه فردی باشند
دست یابی به اهداف باید محدود به زمان باشند.
هدف بلند مدت خرید خانه، هدف میان مدت خریدماشین،هدف کوتاه مدت خرید رایانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 13:51:04   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت به خرید ها ساده و با مبالغ کم گفته میشود اهداف مالی بلند مدت به خرید های با مبالغ زیاد میگوییند
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند زیرا اگه بلند پروازانه و بی پروا باشد شخص به آن ها نمیرسد.
اهداف باید مشخص و معین باشند باید قابل ندازه گیری باشند
قابل دسترسی باشند اهداف باید مطابق با علاقه فردی باشند
دست یابی به اهداف باید محدود به زمان باشند.
هدف بلند مدت خرید خانه، هدف میان مدت خریدماشین،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/29 16:23:26   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت اهدافی هستند که زمان رسیدن به آنها کوتاه تر یا در واقع خزینه ی رسیدن به آنها کمتر است و اهداف لند مدت زمان و خزینه ی بیشتری را طلب میکنند.
قابل دستیابی بودن اهداف یعنی واقع بینانه انتخاب کردن آنها بر اساس شرایط و توانایی های حال حاضر.
هدف کوتاه مدت مثل خرید گوشی موبایل، هدف میان مدت مثل خرید خودرو و هدف بلند مدت مثل خرید خانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:28:13   |
0     0
اهداف غایی اهدافی کلیدی هستند که باید اول آنها را تحقق ببخشیم تا بتوانیم به اهداف مادام‌العمر خود برسیم.
این اهداف معمولا ظرف یک تا ده سال تحقق می‌یابند. اگر هدف مادام‌العمر شما این باشد که پزشک شوید، هدف غایی شما رفتن به دانشکده‌ی پزشکی خواهد بود. یا اگر هدف مادام‌العمر شما سفر به دور دنیاست، هدف غایی شما پس‌انداز کردن مقدار معینی پول خواهد بود. یکی از نقش‌های مربی مالی، کمک به شما در تعیین همین اهداف است.
هدف کوتاه‌مدت چیست؟
این اهداف، اهدافی هستند که در آینده‌ی نزدیک (معمولا کمتر از یک سال)، می‌خواهیم به آنها برسیم. اهداف کوتاه‌مدت اغلب پُلی به‌سوی اهداف بلندمدت محسوب می‌شوند. این اهداف، مکمل اهداف بلندمدت هستند و دستیابی به آنها ما را قادر می‌سازد به اهداف بزرگ‌تر نیز برسیم.
نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت:
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت هستند:
کاهش وزن به‌اندازه‌ی پنج کیلوگرم؛
نقاشی کردن اتاق خواب؛
گرفتن کارت پایان‌خدمت یا معافیت؛
اهداف کوتاه‌مدت هم به دو دسته تقسیم می‌شوند. اهداف اصلی و اهداف موقتی.

3 اقدامی که قبل از برنامه ریزی موفق باید انجام دهید
اهداف کوتاه‌مدت اصلی
اهداف کوتاه‌مدت اصلی اهدافی هستند که به احتمال زیاد ظرف کمتر از یک سال به آنها خواهیم رسید.
این هدف‌ها در واقع بخشی از مسیر تحقق اهداف غایی ما هستند. مثلا برای پزشک شدن که یک هدف بلندمدت غایی است باید هدف کوتاه‌مدتی مثل قبولی در کنکور را محقق کنیم.
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف کوتاه‌مدت اصلی هستند:
آموختن نحوه‌ی نواختن سه آهنگ با پیانو؛
پس انداز برای خرید یک دستگاه سینمای خانگی.
اهداف کوتاه‌مدت موقتی
این اهداف معمولا در کمتر از یک ماه محقق می‌شوند. اغلب برای بهبود مهارت‌های فنی‌مان آنها را ترسیم و روزانه بر آنها تمرکز می‌کنیم.
موارد زیر نمونه‌هایی از اهداف موقتی هستند:
نقاشی کردن خانه
تمیز کردن زیرزمین
تمام کردن تکلیف مدرسه
تفاوت بین اهداف بلندمدت و کوتاه‌ مدت هم از نظر زمان تحقق اهداف وجود دارد و هم از حیث تاثیرگذاری بر مسیر کلی زندگی ولی با تمام این تفاسیر و تفاوت‌ها، در عمل اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت از هم جدا نیستند.
تحقق اهداف بلندمدت در گرو توجه و تعیین اهداف کوتاه‌مدت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/29 21:04:24   |
0     0
اهداف کوتاه مدت هدفهای کوچک هستند که به مدت زمان کمتری لازم دارد و نیاز به سرمایه و پس‌انداز کمتری نسبت به اهداف بلندمدت دارد ولی اهداف بلندمدت به زمان بیشتر با سرمایه و پس‌انداز بیشتری لازم دارد
یعنی هدفی دست یافتنی است که شخص با تلاش و کوشش خود بتواند به آن برسد نه اینکه با رویا پردازی روز به روز علاوه بر نزدیک شدن به هدفش از آن دورتر شوذ
کوتاه مدت مثل مسافرت، میان مدت مثل خرید دوچرخه، بلند مدت مثل خرید ماشین
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/29 23:56:53   |
0     0
وقتى سرمایه کذارى ما در کوتاه مدت باشد سریعتر به سود دست پیدا کرده و میتوان دوباره در یک زمینه دیگر سرمایه گذارى کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 15:34:30   |
0     0
اهداف مالی باید قابل دسترس باشند یعنی باتوجه به بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری های فرد رسیدن به آن امکانپذیر باشد.....و فرد دچار رویا پردازی نشود ...و اهداف باید روشن و دقیق باشند....هدف کوتاه مدت مثل خرید گوشی موبایل جدیدتر...هدف میان مدت خرید ماشین بهتر....و هدف بلندمدت خرید خانه ،ویلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
- |   1399/05/01 07:24:01   |
0     0
اهداف بنا به مدت زمان بازدهی آنها بستگی دارد و تقسیم بندی می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 20:00:02   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت مانند خرید های کوچک و کم هزینه ،اهداف بلند مدت نیاز به هزینه های زیاد دارد.
یعنی اهداف باید قابل دسترس باشد تا فرد انگیزه لازم برای رسیدن به آنها را در وجود خود حفظ کندو دلسرد نشود.
هدف بلند مدت خرید خانه،هدف میان مدت خرید ماشین،هدف کوتاه مدت خرید طلا.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 20:11:56   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت معمولا هدف های ساده تر و کوچکتری هستند ک دستیابی ب انها هم زمان کمتری میبرد و هم نیاز ب سرمایه کمتری دارد ولی بلند مدت معمولا نیاز ب سرمایه زیاد و صرف زمان بیشتر و طولانی تری دارد
قابل دستیابی بودن اهداف یعنی واقع بینانه انتخاب کردن آنها بر اساس شرایط و توانایی های حال حاضر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/04 16:32:36   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت هدفهای کوچکتر هستند و دستیابی به آنها نیاز
به سرمایه کمتر دارد
در بلند مدت زمان زیادی میخواهد سرمایه بیشتری وهدف بزرگتری هستند
اهداف کوتاه مدت مثل خرید پوشاک وغیره و اهداف بلند مدت خرید خانه و ماشین
با برنامه ریزی کامل انجام میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 11:47:27   |
0     0
اهداف کوتاه مدت به خرید های ساده با مبالغ کم گفته میشود
اهداف بلند مدت به خریدهای با مبالغ زیاد گفته میشود
اهداف مالی باید مشخص باشند قابل اندازه گیری باشند
هدف بلند مدت مثل خرید خانه میان مدت خرید ماشین کوتاه مدت خریدموبایل
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 00:42:41   |
0     0
اهدافی که برای رسیدن به ان زمان کمتری نیاز است اهداف کوتاه مدت واهدافی که برای رسیدن به ان زمان بیشتری نیاز است اهداف بلند مدت میگوییند
اهداف مالی میبایست قابلیت اجرایی و دسترسی داشته باشند
کوتاه مدت مثل خرید گوشی میان مدت مثل خرید ماشین و بلند مدت مثل خرید خانه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 19:46:36   |
0     0
اهداف کوتاه مدت حداکثر بازده زمانی 3 ماه داشته و اهداف بلند مدت بیش از یک سال است . اهداف مالی قابل دستیابی یعنی از نظر عملیاتی قابلیت اجرایی داشته باشد.
هدف کوتاه مدت ؛مشاوره مالی ، مالیاتی و....سرمایه گذاری در بورس ،سهام شرکتها .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:16:40   |
0     0
اهداف مالی کوتاه مدت یعنی اهدافی که پول کمی لازم دارند و در مدت زمان کوتاهی انجام می شوند. اهداف بلند مدت نیتز به پس اندازهای زیاد و مکرر دارند و زمان طولانی را به خود اختصاث می دهند.
- اهداف مالی باید قابل دستیابی باشند یعنی بتوانیم با پول موجود برای آن ها برنامه ریزی کنیم و آنرا عملی و اجرا کنیم.
- اهداف مالی کوتاه مدت مثل خرید یک کتاب، سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت. اهداف میان مدت مثل پرداخت اجاره خانه و اهداف بلند مدت مثل سرمایه گذاری بلند مدت برای خریدطلا، مسکن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics