تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ابزارهای مالی

وجود ابزارهای مالی گوناگون در بازار اوراق بهادار، انگیزش و مشارکت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیت‌های درازمدت به همراه می آورد.

تنوع ابزارهای مالی از نظر ترکیب ریسک و بازده، ماهیت سود و شیوه مشارکت در ریسک، گروه های مختلف را به سوی بازار اوراق بهادار جذب می کند. برای ابزارهای مالی می توان سه نقش متمایز در نظر گرفت:
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اول، ابزارهای مالی وسایلی برای نقل و انتقال وجوه از سهامدارانی که مازاد سرمایه دارند و مایل به سرمایه گذاری هستند، به کسانی است که به این وجوه برای سرمایه گذاری در دارایی های حقیقی نیاز دارند.

 
دوم، ابزارهای مالی انتقال وجوه را به شکلی انجام می دهند که ریسک سیستماتیک مربوط به جریان نقدی ناشی از سرمایه گذاری در دارایی های حقیقی، بین متقاضیان و عرضه کنندگان وجوه، توزیع مجدد شود.

 
سوم، ابزارهای مالی وسیله ای برای تجمیع به شمار می روند. افزودن و انباشت پس اندازهای خانوار برای تأمین مالی طرح های بزرگ سرمایه گذاری، بدون تجمیع که بخش تفکیک ناپذیر نظام مالی است، امکان پذیر نیست. اگر امکان تجمیع از طریق صدور دارایی های مالی وجود نداشت ، این امکان برای خانوارها پدید نمی آمد که سرمایه‌های خود را تجهیز کنند و در سبد متنوعی از دارایی‌های حقیقی سرمایه گذاری نمایند.

 

انواع ابزارهای مالی
فرهنگ اصطلاحات تخصصی مالی، واژه " instrument " را به‌عنوان ابزار مالی شناخته و آن را به‌عنوان یک سند رسمی و قانونی مانند سهام و اوراق قرضه و یا سایر ابزارهای مالی تعریف می کند. 


امروزه، انواع بسیار متنوعی از ابزارهای مالی در بازارهای پول و سرمایه دنیا در چهار قالب زیر مورد استفاده قرار می گیرند:
 
1- ابزارهای سرمایه ای (مالکیتی)
 
2- ابزارهای استقراضی (بدهی)
 
3- ابزارهای مشتقه
 
4- ابزارهای ترکیبی.
 
همچنین، برای پوشش نیازهایی که به طور روزافزون پیچیده تر و متنوع تر می شوند، پیوسته ابزارهای مالی جدید به‌ویژه در قالب ابزارهای مشتقه و ترکیبی، خلق شده و مورد استفاده قرار می گیرند

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 11:56:30   |
0     0
در دنیای سرمایه گذاری، ابزار مالی (financial instrument) به هر نوع دارایی قابل معامله می گویند، مانند موارد زیر که قرضه که ارزش مبادله ای داشته باشد
پول نقد
ملک
سند رسمی (قانونی)
برگه سهام
اوراق بهادار
اوراق قرضه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 13:17:35   |
0     0
ابزارهاب مالی باعث انگیزش و مشارکت مردم در تامین منابع ماای فعالیت های دراز مدت هستند.و وسیله ای برای نقل و انتقال وجوه از سهامداران با مازاد سرمایه و متمایل به سرمایه گذاری به کسانی که به این وجوه برای سرمایه گذاری در دارایی های حقیقی نیاز دارند ایت. ابزارهای ماای انتقال وجوه را به شکلی انجام می دهند که ریسک سیستماتیک مربوط به جریان نقدی ناشی از سرمایه گذاری در دارایی های حقیقی،بین متقاضیان و عرضه کنندگان وجوه توزیع مجدد شود. ابزارهای مالی وسیله ای برای تجمیع پس انداز خانوارها برای انجام طرح های بزرگ سرمایه ای است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پور |   1399/05/07 22:45:53   |
0     0
برخلاف زمین، اموال، کالاها، و یا سایر دارایی‌های فیزیکی مشهود، دارایی‌های مالی لزوما دارای ارزش ذاتی فیزیکی یا حتی شکل و فرم فیزیکی نیستند. بلکه، ارزش آنها بازتاب دهنده فاکتورهای عرضه و تقاضا در بازاری است که در آن معامله می‌شوند، و همچنین میزان ریسکی که با خود دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics