تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انواع سرمایه‌گذاری

انواع مختلفی از سرمایه گذاری‌‌ و مدل‌‌های آن وجود دارد که می‌‌توان از میان آن‌‌ها انتخاب کرد. صندوق‌‌های سرمایه گذاری‌‌ مشترک، صندوق‌‌های قابل‌‌معامله در بورس، سهام و اوراق قرضه‌‌ انفرادی، صندوق‌‌های سرمایه گذاری‌‌ محدود، املاک و مستغلات، سرمایه گذاری های جایگزین و مالکیت تمام یا بخشی از تجارت تنها چند مثال از آن است.

به صورت کلی بر اساس معیار و ابعاد مختلف سرمایه گذاری ها به شکل زیر طبقه بندی می شوند:

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

۱. براساس موضوع سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاری بر حسب موضوع به دو دسته سرمایه‌گذاری واقعی و سرمایه‌گذاری مالی تقسیم می‌شود. سرمایه‌گذاری واقعی نوعی سرمایه‌گذاری است که فرد با فدا کردن ارزشی در زمان حاضر، نوعی دارایی واقعی به‌دست می‌آورد. درواقع موضوع سرمایه‌گذاری، دارایی واقعی است. خرید ملک یا آپارتمان، نمونه‌ای از این سرمایه‌گذاری است. در سرمایه‌گذاری مالی، فرد در ازای فدا کردن ارزش حاضر، نوعی دارایی مالی که نتیجه آن معمولا جریانی از وجوه نقد است به‌دست می‌آورد. سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مثل سهام عادی یا اوراق مشارکت، که فرد در ازای پرداخت پول، محق به دریافت جریانی از وجوه نقد به شکل سود می‌شود، سرمایه‌گذاری مالی محسوب می‌شود.


۲. براساس زمان یا مدت سرمایه‌گذاری: برحسب زمان، سرمایه‌گذاری را می‌توان به کوتاه مدت یا حداکثر تا یکسال و بلندمدت یا بیش از یک سال تقسیم کرد.


۳. برحسب خطر یا ریسک سرمایه‌گذاری: از آنجا که منافع حاصل از سرمایه‌گذاری در آینده به‌دست می‌آید و نسبت به تحقق این منافع یقین وجود ندارد، پس انواع سرمایه‌گذاری‌ها با درجاتی از احتمال عدم تحقق منافع مورد نظر سرمایه‌گذار یا ریسک مواجه‌اند. براساس اینکه میزان یا احتمال تحقق نیافتن.

منافع آتی (ریسک) چقدر باشد، سه نوع سرمایه‌گذاری را می‌توان از یکدیگر متمایز ساخت:
* سرمایه‌گذاری با ریسک متناسب
* سرمایه‌گذاری با ریسک نسبی بیشتر(سفته بازی)
* سرمایه‌گذاری پر خطر یا ریسکی (قمار)
- سرمایه‌گذاری متناسب یا به طور خلاصه سرمایه‌گذاری، نوعی سرمایه‌گذاری است که ریسک آن متناسب با بازدهی است که از آن انتظار می‌رود. 
- سرمایه‌گذاری با ریسک نسبتا بیشتر یا سفته‌بازی، نوعی سرمایه‌گذاری است که در آن سرمایه‌گذار برای کسب بازده، ریسک بیشتری تقبل می‌کند.
-  سرمایه‌گذاری بسیار ریسکی یا قمار، نوعی سرمایه‌گذاری است که در آن فرد برای به‌دست آوردن بازدهی ولو بسیار کم، ریسک بسیار زیادی متحمل می‌شود.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 12:28:04   |
0     0
املاک و مستغلات . کالاهای فیزیکی . سهام . اوراق بدهی . سپرده بانکی . صندوق‌های سرمایه ­گذاری. صندوق سرمایه ­گذاری درآمد ثابت . صندوق سرمایه گذاری در سهام
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 16:06:26   |
0     0
انواع مختلف سرمایه گذاری عبارتند از: صندوق های مشترک سرمایه گذاری، صندوق های قابل معامله در بورس، سهام و اوراق قرصه انفرادی ، صندوق های سرمایه گذاری محدود، املاک و مستغلات، سرمایه گذاری های جایگزین، و مالکیت تمام یا بخشی از تجارت.
سرمایه گذاری ها براساس معیارهای زیر باهم فرق دارند:
۱. بر اساس موضوع سر‌مایه گذاری مالی و واقعی،۲. بر اساس زمان یا مدت سرمایه گذاری، ۳. برحسب خطر و ریسک سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics