تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اول خونه بخریم یا ماشین؟

اول خونه بخریم یا ماشین! این سوالی ست که معمولاً ذهن افرادی که سرمایه قابل توجهی را طی مدتی ذخیره و پس‌انداز نموده‌اند را به شدت درگیر خودش می‌کند. فارغ از این سوال که اول خونه بخریم یا ماشین، می‌توان گفت که خرید خانه و رویای صاحب خانه شدن و مالکیت بر یک ملک شخصی و کاملاً در اختیار، رویایی ست که سودای آن همیشه و در هر سنی همراه ما خواهد بود.

اگر تا کنون صاحب خانه شخصی خودتان نشده باشید، اهمیت این مسئله را به خوبی درک و لمس خواهید کرد. از طرفی داشتن شرایط رفاهی مطلوب و آسایش بخش مانند داشتن یک ماشین از هر نظر خوب و دلخواه که در عین رفاه بخشیدن به زندگی‌تان، حس مالکیت و در آن واحد کمی لوکس بودن را به شما القاء می‌کند نیز همیشه گزینه و رویایی وسوسه‌انگیز بوده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معمولاً همه ما طبق برنامه‌های زندگی اول به دانشگاه رفته و سپس وارد چرخه کار و فعالیت‌های اقتصادی می‌شویم و یا اینکه از همان ابتدا در شغل دلخواه خود مشغول به کار شده و مستقیماً پا به عرصه کسب و کار می‌گذاریم. پس از گذشت چند سال احتمالاً پس‌اندازی در دست داریم که ماحصل سال‌ها زحمت و دست رنج مان از این کار است و طبیعتاً میل داریم تا با خریدی هوشمندانه یا اسباب رفاه و راحتی و ارتقای سطح زندگی مان را در پی داشته باشیم و یا با یک سرمایه‌گذاری موفق و فکر شده، سرمایه و پس‌اندازمان را در راه درستی صرف کرده باشیم.

 

کدام یک خرید بهتری خواهد بود؟ اول خونه یا ماشین؟
وقتی بحث از خرید اول خونه یا ماشین به میان می‌آید، طبیعتاً به این خاطر است که خرید خانه و خرید ماشین هر دو جز تحرکات اقتصادی بزرگ و قابل توجهی است که بدون شک جفت آن‌ها در کیفیت و رفاه زندگی تان تاثیرات چشمگیر و قابل توجهی را در پی خواهند داشت.

 

این را به خاطر داشته باشید که چه قصدتان خرید اول خونه باشد یا ماشین، پیش از همه این‌ها در هر اقدام اقتصادی و هر معامله‌ی بزرگی اگر با آگاهی کامل و فکر شده پیش رویم به نتایج مطلوب‌تری دست خواهیم یافت و همیشه در هر معامله‌ی اقتصادی عواملی وجود دارند که بر تصمیم و اقدام شما و شرایط معامله‌تان اثر خواهند گذاشت. چه خرید شما و اقدام اقتصادی تان خرید خانه باشد چه خرید ماشین. قابل توجه‌ترین موارد در این تاثیرات شامل عوامل اجتماعی، اقتصادی یک جامعه می‌شوند.


حتماً می‌توانید درک و تصور کنید که وضعیت اقتصادی و حاکم بر یک جامعه و کشور است که در وهله اول تعیین می‌کند در حال حاضر خرید خانه و یک ملک شخصی یا حتی زمین شخصی حرکتی موفق در زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور خواهد بود یا خرید و تعویض ماشین. 

 

بدیهی است که هر کشور و هر جامعه‌ای از نوسانات اقتصادی و اجتماعی زمان خود در امان نخواهد بود و خواه و ناخواه دستخوش تغییرات و بحران‌هایی خواهد شد که یک جامعه را به صورت طبیعی و غیر طبیعی تهدید خواهند کرد. این یک امر اجتماعی اجتناب‌ناپذیر است و خواسته و ناخواسته مردم آن کشور و جامعه نیز از این تغییرات گریزی نخواهند داشت و تاثیرات آن را بر کیفیت و وضع زندگی شان به طور کامل حس خواهند کرد.

 

اما گفتنی ست که بخش دیگری نیز در پس همه معاملات و اقدامات اقتصادی وجود دارد که تاثیر این سوق دهنده‌ها را نیز نمی‌توان و نباید نادیده گرفت. این سوق دهنده چیزی نیست جز میل و علاقه شخصی.

 

یعنی شما ترجیح می‌دهید که با سرمایه‌ای که در اختیار دارید محل زندگی تان یعنی خانه شخصی‌تان را عوض کنید و اقدام به خرید خانه نمایید، چه با قصد تغییر ملک فعلی و چه با قصد سرمایه‌گذاری و سود دهی آن، یا اینکه با سرمایه‌ای که در اختیارتان قرار دارد یک ماشین جدید و پیشرفته تر تهیه کنید و رفاه و میزان کمی لاکچری را به زندگی تان بیاورید. طبیعتاً این میل و ترجیح شماست که در پاسخ به سوال اول خونه بخریم یا ماشین؟ به شما یک جهت فکری خواهد داد.

 

در خرید خانه یا ماشین اول به اینها فکر کنید

همانطوری که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم هر معامله و اقدام اقتصادی موفقی مستلزم آن است که هدفمند باشد. یعنی اگر می‌خواهید سرمایه‌تان را در مسیر درست و مطمئنی طرف کنید، می‌بایست پیش از هرگونه اقدامی تمام جوانب پیش و پس از معامله را در نظر بگیرید و برای این سوال‌ها ابتدا در ذهن خودتان پاسخ‌هایی منطقی و قانع کننده بیابید که آیا این معامله تا چه میزانی نیاز زندگی شما را در راستای بهبود کیفیت برآورده خواهد ساخت؟

این معامله تا چه میزانی با توجه به شرایط اقتصادی شخصی‌تان و شرایط اقتصادی کشور حرکتی موفق و مناسب خواهد بود؟ و ... سوالاتی از این قبیل.

مناسب بودن یک معامله ی بزرگ و اینچنینی با توجه به نیازمندی‌ها و شرایط از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت خواهد بود.

 

نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید هوشمندانه‌ترین و پر منفعت‌ترین معامله تان را در زمینه خرید خانه یا خرید ماشین داشته باشید.:

نیاز شما خرید خانه است یا خرید ماشین

1. نیاز شما خرید خانه است یا خرید ماشین؟
اهمیت این امر که بیشتر اقدامات ما از نیازهایمان نشات می‌گیرند بر کسی پوشیده نیست. پس آنچه در گام نخست در زمینه خرید خانه به آن احتیاج دارید این است که به صورت شخصی نیاز خود را کاملاً سنجیده باشید.

 

اینکه آیا در این لحظه و در این موقعیت نیاز شما خرید خانه است یا خرید یک ماشین؟ و اینکه خرید کدام یک از این‌ها شما را یک پله در زندگی‌تان بالاتر خواهند برد. طبیعی ست که اگر شما هنوز صاحب خانه نشده‌اید، اقدام هوشمندانه‌تر برای شما خرید خانه خواهد بود.

 

زیرا همانطور که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر آن واقف هستید، خرید خانه پروسه و نیازی بسیار سنگین بوده که به ثمر نشاندن آن فرصتی ست که به آسانی و مرتبا در زندگی تکرار نمی‌شود. پس دقت کنید که نیاز اصلی تان در زندگی برای رفاه بیشتر چیست!

 

برگشت سرمایه برای خرید خانه

2. چه مدت زمانی طول می‌کشد تا سرمایه‌ای که برای خرید خانه نیاز دارید دوباره به شما بازگردد؟
تصور کنید که شما با توجه به اینکه نیازتان خرید خانه است تا بتوانید به رویای صاحب خانه شدن دست یابید، اما در عین حال نیز نمی‌توانید از کنار وسوسه گزینه هیجان‌انگیزی همچون خرید یک ماشین با آپشن‌های بیشتر و مدرن‌تر نیز با بی‌تفاوتی بگذرید و تصمیم نهایی‌تان و به عبارتی ترجیح شما این است که پیش از خرید خانه اقدام به خرید ماشین دلخواه تان کنید.

 

با احترام به این امر که همیشه خرید مورد علاقه شما را خوشحال‌تر خواهد کرد اما اقدامی فکر شده اقدامی با نتایجی امن‌تر برایتان خواهد بود. بنابراین در چنین موقعیتی خوب است به این موضوع توجه کنید که همانطوری که می‌دانید خرید خانه پروسه‌ای به مراتب سنگین‌تر و پر هزینه‌تر از خرید ماشین است و صاحب خانه شدن با توجه به وضع کنونی اقتصاد حاکم رویایی ست که به این آسانی‌ها میسر نخواهد شد.

 

در نتیجه یک حساب سر انگشتی و کوتاه با خودتان به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک بسیار شایانی خواهد کرد. برای این امر کافیست در نظر بگیرید سرمایه‌ای که اکنون در دست دارید و می‌توانید با آن به هر شکلی خانه شخصی‌تان را بخرید، در صورتی که تمامش یا حتی تنها بخشی از آن صرف خرید ماشین دلخواهتان شود، چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا دوباره این سرمایه به صورت کامل و در حد خرید خانه و مسکن شخصیتان در پس‌انداز زندگی‌تان جمع گردد؟ 


خرید خانه به خرید ماشین منجر می‌شود
3. خرید خانه به خرید ماشین منجر می‌شود
یک تئوری کلاسیک در زمینه اقدامات اقتصادی از گذشته تا کنون همچنان پا بر جاست و آن این است که بسیاری از کسانی که آگاهی کاملی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی دارند، در پاسخ به این سوال که اول خونه بخریم یا ماشین؟

 

معتقدند که خرید خانه برای شما خرید ماشین را هم می‌تواند در پی داشته باشد، اما خرید ماشین شما را به خرید بزرگی نظیر خرید خانه نخواهد رساند. شاید این جمله کمی برایتان عجیب و غریب به نظر بیاید. اما ما برایتان با زبانی ساده‌تر شرح خواهیم داد که منظور این دسته از افراد این است که با فرض اینکه شما صاحب خانه هستید و حالا سرمایه قابل توجهی هم در اختیار دارید و میان دو راهی خرید خانه یا خرید ماشین گیر افتاده‌اید!

 

این تئوری معتقد است که شما با خرید خانه‌ای دیگر صاحب ملکی شده‌اید که ارزش بیشتری نسبت به یک ماشین به عنوان یک سرمایه‌ی تبدیل به احسنت شده خواهد داشت. از طرفی دیگر می‌دانید که ماشین عمر کوتاه‌تری نسبت به یک خانه داشته و همچنین استهلاک آن نیز به مراتب از یک خانه بیشتر است.

 

حال شما می‌توانید جای صرف سرمایه خود برای خرید ماشین آن را تبدیل به یک ملک دیگر کنید و در پی این خرید و از این راه درآمد منظم و مطمئنی را برای خود داشته باشید. و با آن درآمد در مدتی بعد اینبار ماشین تان را نیز تعویض کنید.

 

و حالا با فرض اینکه شما صاحب خانه نیستید و با سرمایه‌ای که در اختیار دارید باز در دو راهی خرید خانه یا ماشین قرار گرفته‌اید! این تئوری باز هم بدون هیچ درنگی معتقد است که خرید خانه گزینه‌ای بسیار امن‌تر و عاقلانه‌تر برای شما خواهد بود.

 

زیرا به پشتوانه خرید خانه می‌توانید به راحتی از شر هزینه‌های ماهیانه و سالیانه اجاره‌نشینی خلاص شوید و به ازای آن درآمدتان را مجدداً با کیفیت بیشتری پس‌انداز نموده و اینبار با این پس‌انداز به رویای دیگری از رویاهایتان جامعی از واقعیت بپوشانید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 14:23:09   |
1     0
تصمیمات مالی کلان در زندگی مانند خرید خانه یا وسیله نقلیه از بُعد مالی بسیار مهم هستند. همواره باید اولویت های مالی کلان زندگی خود را مشخص نمایید.

- اولویت بندی مالی خود را در خرج های کلان چگونه و با چه معیارهایی انجام می دهید؟
- چگونه می توان در خرج های کلان رفتار هوشمندانه ای داشت؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/05 16:39:03   |
هر فرد با توجه به شرایط زندگی خود مشخص می کند که اولویت مالی اودر زندگی به چه صورت است؟خرید مغازه ،خانه یا ماشین ...این اولویت بسته به شرایط زندگی هر فرد متفاوت است...انتخاب اولویت های مالی باید بصورت هوشمندانه و با رعایت صرفه وصلاح فردی انجام شود.و نحوه هزینه کرد افراد باید براساس اولویت های مالی فردی آنها باشد.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:00:39   |
با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد. ماشین هزینه و استهلاک بالایی دارد در حالیکه خرید خانه حداقل برای ده سال عمرمفید دارد البته این نظر بنده است.
فرزانه جنتی |   1399/03/10 15:08:49   |
با توجه به شرایط زندگی و میزان درامد و پس اندازی که داریم اولویت بندی میکنیم
خرید منزل نسبت به خرید ماشین در اولویت قرار داره زیرا ماشین عمر مفید کمتری دارد و استهلاکش بیشتره
در خرج های کلان باید به نیازها توجه بشه و چه چیزی در اینده سود دهی بیشتری و ضرر کمتری را برای ما به ارمغان میاره و اینکه در شرایط تورمی حاکم بر جامعه چه خریدی سود دهی بیشتری در اینده برای ما دارد
مرتضی ندافی |   1399/03/21 03:55:41   |
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است مثلا اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است میتوان مابقی را به مرور تهیه کرد
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است
الناز بهروزی |   1399/03/22 03:24:41   |
اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 19:45:04   |
در شرایط مختلف تفاوت دارد
به اینکه نیاز ما چه چیز است
بازگشت سرمایه چگونه است

برای خرج های کلان باید از کسانی که سواد مالی دارند کمک بگیریم یا اینکه خود تحقیق کنیم
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/19 16:37:39   |
، دانستن تفاوت بین نیازها و خواسته‌ها یکی از ابتدایی ترین مفاهیم در مدیریت پول است اما در عین حال درک آن برای تمام افراد یکسان نیست و برای برخی دشوار است. به همین علت پولی که اکثر مردم در طول ماه می‌پردازند اغلب از نیازهای آنان بیشتر است.

نیازهای ماهانه افراد شامل هزینه‌هایی است که برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، مثل خرید غذا، پوشاک، هزینه‌های مربوط به مسکن، بیمه و… . اما خواسته‌های آن‌ها اقلام یا امکاناتی است که برای لذت بردن بیشتر از زندگی تهیه می‌کنند و برای زنده ماندن به وجود آنها نیاز صددرصدی ندارند و بدون آنها هم می‌توانند به زندگی ادامه دهند. مثلا خرید تلویزیون یک خواسته است زیرا برای ادامه حیات ما نیاز به تلویزیون نداریم اما خرید خوراک یک نیاز است.

برای اولویت بندی هزینه‌ها ابتدا باید از نیازها شروع کنیم و روی آنها تمرکز کنیم زیرا نیازها مهم‌ترین بخش هزینه‌های زندگی است و درآمد ماهانه ابتدا باید روی آنها سرمایه گذاری شود و پس از توجه به نیازها می‌توان به خرید کردن پرداخت.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/21 07:47:24   |
_ در هنگام خرید اگر بودجه کافی را داشته باشیم اول خانه می خریم زیرا می توان هزینه های اجاره را یکجا کرده و با آن ماشین خرید. نیاز خود به خرید ماشین یا خانه را هم باید در نظر گرفت. خرید ماشین منجر به خرید خانه نمی شود زیرا ماشین هزینه های جانبی دیگرهم دارد.
_ در رفتا هوشمندانه باید میزان پول در دسترس، نیاز خود، مدت زمان لازم برای تامین وجه یا پرداخت وام برای جنس خریداری شده را در نظر گرفت.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:13:22   |
هر فرد با توجه به شرایط زندگی خود مشخص می کند که اولویت مالی اودر زندگی به چه صورت است؟خرید مغازه ،خانه یا ماشین ...این اولویت بسته به شرایط زندگی هر فرد متفاوت است...انتخاب اولویت های مالی باید بصورت هوشمندانه و با رعایت صرفه وصلاح فردی انجام شود.و نحوه هزینه کرد افراد باید براساس اولویت های مالی فردی آنها باشد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:39:33   |
خرید منزل نسبت به خرید ماشین در اولویت قرار داره زیرا ماشین عمر مفید کمتری دارد و استهلاکش بیشتره.
باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 14:51:30   |
در طلاوزمین
بامشاوره واستفاده از تجربیات دیگران
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:53:01   |
با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد. ماشین هزینه و استهلاک بالایی دارد در حالیکه خرید خانه حداقل برای ده سال عمرمفید دارد البته این نظر بنده است.
علیرضا آزاد |   1399/04/29 01:29:40   |
هر فرد باتوجه به شرایط زندگی خود،اولویت مالی خود را مشخص میکند.مثلا داشتن خانه نسبت به ماشین در اولویت قرار دارد .
برای خرج های کلان باید به بودجه خود توجه داشت و با صبوری و بردباری تصمیم نهایی را گرفت و هوشمندانه آن کار را پیش ببریم.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 11:51:49   |
با توجه به میزان درامد خود اولویت بندی میکنیم .اینکه خرید
خانه خیلی بهتر از خرید ماشین است .زیرا در خرید خانه ماشین هم
بدست می آید ولی در خرید ماشین چون استهلاک آن زیاد است
و زود افت پیدا میکند .پس خرید خانه به نفع است و هر روز به
این دارایی افزوده میشود.
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:51:55   |
اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 16:42:56   |
خرید خانه در اولویت قرار دارد چون هم سرمایه گذاری است
و در اینده سود دهی بهتری نسبت به ماشین دارد و استهلاک کمتری هم دارد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 23:27:08   |
هرفرد بااستفاده از شرایط زندگی خود تصمیمی میگیرد ولی به نظرمن خانه دراولویت اصلی قرار دارد وبعد ماشین و..
باید نیازهای ضروری وغیرضروری زندگی را درنظرگرفت وبرنامه ریزی درستی داشته باشیم
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 00:03:51   |
بستگی به شرایط و نیازهای ما دارد . با مشورت و تصمیمات درست اتخاذ کردن
محمد پوراکبری |   1399/05/01 11:13:36   |
اولویت بندی مالی هرفرد به شرایط اقتصادی جامعه ، وضعیت مالی خود فرد و همچنین سلیقه و علایق و ارزش های خود فرد بستگی دارد .
باید برای هزینه های خود برنامه ریزی کرده و انها را اولویت بندی کنیم تا از تصمیمات و خرید های هیجانی و غیر منطقی ک میتواند منجر ب شکست ما شود جلو گیری کنیم و رفتار هوشمندانه ای داشته باشیم .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 13:53:26   |
اولویت بندی مالی هرفرد به شرایط اقتصادی جامعه ، وضعیت مالی خود فرد و همچنین سلیقه و علایق و ارزش های خود فرد بستگی دارد.
باید توجه کردکه چه چیزی برای شما اهمیت دارد
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 18:49:03   |
هر فرد با توجه به شرایط زندگی خود مشخص می کند که اولویت مالی اودر زندگی به چه صورت است با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است برای خرج های کلان باید از کسانی که سواد مالی دارند کمک بگیریم
مهدیه گلشائیان |   1399/05/03 23:35:09   |
با توجه به نیاز ها واحتیاجات زندگی و اولویت بندی انها تصمیم میگیرم که اول کدام یک را تامین کنم.
البته گاهی تامین اولین نیاز ها نیاز به زمان زیادی داشته باشد پس به موارد بعدی میپردازم.
به نظر من عجله نکردن وهمچنین دید باز در خرج های کلان باعث میشود بهترین تصمیم را بگیریم وبعدا پشیمان نشویم
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:19:11   |
اولویت بندی مالی هرفرد به شرایط اقتصادی جامعه ، وضعیت مالی خود فرد و همچنین سلیقه و علایق و ارزش های خود فرد بستگی دارد .
باید برای هزینه های خود برنامه ریزی کرده و انها را اولویت بندی کنیم تا از تصمیمات و خرید های هیجانی و غیر منطقی ک میتواند منجر ب شکست ما شود جلو گیری کنیم و رفتار هوشمندانه ای داشته باشیم .
محمد رحیمی |   1399/05/11 19:57:56   |
اول ملک بعد دیگر موارد
در بهترین زمان بهترین خرید داشت
مبینادشتی |   1399/05/18 21:36:40   |
با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است مثلا اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است میتوان مابقی را به مرور تهیه کرد
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 20:08:37   |
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است مثلا اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است میتوان مابقی را به مرور تهیه کرد 
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:38:35   |
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است مثلا اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است میتوان مابقی را به مرور تهیه کرد
تشکری |   1399/02/27 11:52:39   |
0     0
برداشتم از این موضوع این است که همیشه وضعیت اقتصادی و حاکم بر یک جامعه و کشور است که در مرحله اول تعیین می‌کند در حال حاضر خرید خانه و یک ملک شخصی حرکتی موفق در زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور خواهد بود یا خرید و تعویض ماشین و راه دیگری که ما را برای خرید خانه یا ماشین بیشتر سوق میدهد میل و علاقه شخصی نیز هست و همچنین ما در حال حاضر به چه چیز نیاز داریم ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 20:27:00   |
0     0
با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد. ماشین هزینه و استهلاک بالایی دارد در حالیکه خرید خانه حداقل برای 10 سال عمرمفید دارد البته این نظر بنده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 15:02:17   |
0     0
از قدیم همیشه به کسی که پول بیکاری داشت میگفتند زمین و خانه بخر...و همانطور که در مطالب فوق ذکر شده خانه عمر مفیدش بیشتر است و داشتن یک سرپناه نسبت به داشتن یک ماشین که عمر عفیدکمتری داشته و استهلاک زیادی دارد در اولویت قرار دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 04:04:54   |
0     0
باید قبل از هر چیزی برای خرج های کلان ...با آگاهی کامل
وفکر شده پیش برویم واینکه به وضعیت اقتصادی حاکم
بر جامعه توجه کنیم باید تصمیم هدفمند باشد یعنی این که
این خرج کلان در زندگی چه میزان نیاز زندگیمان را در راستی
بهبود کیفیت برآورد میسازد وبه نیاز اصلی خود بپردازیم .
خرید خانه برای ما خرید ماشین هم در پی خواهد داشت و
ارزش خانه نسبت به ماشین بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 18:12:37   |
0     0
چگونه هزینه های خود را اولویت بندی کنیم؟
اگر می‌خواهید به امور مالی خود سروسامان ببخشید و هزینه‌ها و مخارج خود را مدیریت کنید یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید اولویت بندی هزینه ها است. داشتن درک صحیح از اولویت بندی کردن مخارج و فکر کردن به اینکه پول را چطور در جای مناسب خرج کنید می‌تواند تغییرات چشمگیری در وضعیت مالی شما ایجاد کند. همچنین به شما کمک کند تا بقیه عمرتان انتخاب‌های مالی بهتری داشته باشید.
نیازها در مقابل خواسته‌ها
اولویت بندی هزینه ها
دانستن تفاوت بین نیازها و خواسته‌ها یکی از ابتدایی ترین مفاهیم در مدیریت پول است اما در عین حال درک آن برای تمام افراد یکسان نیست و برای برخی دشوار است. به همین علت پولی که اکثر مردم در طول ماه می‌پردازند اغلب از نیازهای آنان بیشتر است.
نیازهای ماهانه افراد شامل هزینه‌هایی است که برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، مثل خرید غذا، پوشاک، هزینه‌های مربوط به مسکن، بیمه و… . اما خواسته‌های آن‌ها اقلام یا امکاناتی است که برای لذت بردن بیشتر از زندگی تهیه می‌کنند و برای زنده ماندن به وجود آنها نیاز صددرصدی ندارند و بدون آنها هم می‌توانند به زندگی ادامه دهند. مثلا خرید تلویزیون یک خواسته است زیرا برای ادامه حیات ما نیاز به تلویزیون نداریم اما خرید خوراک یک نیاز است.
برای اولویت بندی هزینه‌ها ابتدا باید از نیازها شروع کنیم و روی آنها تمرکز کنیم زیرا نیازها مهم‌ترین بخش هزینه‌های زندگی است و درآمد ماهانه ابتدا باید روی آنها سرمایه گذاری شود و پس از توجه به نیازها می‌توان به خرید کردن پرداخت.
نحوه اولویت‌بندی هزینه‌های دیگر
اولویت بندی هزینه ها
پس از مشخص کردن نیازها و خواسته‌های خود اگر پول کافی برای پوشش دادن برخی از نیازهای خود را داشته باشید ممکن است تمایل داشته باشید که آنها را تهیه کنید اما ندانید که از کجا شروع کنید. در چنین شرایطی برای خود مشخص کنید که چه موضوعاتی برای شما حائز اهمیت بوده و ارزشمند است. دانستن این ارزش ها به شما کمک خواهد کرد که پول خود را در کدام حیطه صرف کنید و کدام ارزش برایتان اولویت دارد. به مقدار پولی که قصد دارید خرج کنید فکر کنید و قبل از خرید روی آن تصمیم‌گیری داشته باشید. از جمله ارزش‌هایی که ممکن است مد نظر داشته باشید هزینه‌هایی بابت مسافرت، ارائه فرصت‌هایی برای فرزندان، کمک به خیریه، خرید لوازم برای منزل، ایجاد صندوق اضطراری و…. است. ممکن است اولویت‌های دیگری داشته باشید، در نهایت آرامش فکر کنید و لیستی از آنچه که در زندگی شما اهمیت دارد نوشته و سپس به آنها اولویت دهید. به خاطر داشته باشید که در مورد زندگی خود و خواسته‌های خود صادق باشید. فکر کنید که چطور می‌توانید سبک زندگی خود را به آنچه که می‌خواهید زندگی کنید تغییر دهید اما کیفیت زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. قدرت “نه” گفتن را در مقابل خواسته‌های غیر ضروری و غیر منطقی بیاموزید و از آن استفاده کنید.
زمانی که درباره اولویت‌های زندگی خود بدانید و متوجه باشید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید و هزینه کردن هر موردی از خود خواهید پرسید که آیا با نیازها و یا اولویت‌های زندگی تان مطابقت دارد یا خیر. این موضوع به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید. همچنین می‌توانید برای اهدافتان پول بیشتری پس‌انداز کنید و از زندگی خود احساس رضایت بیشتری کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/03 00:28:27   |
0     0
اول باید منزل خرید زیرا استهلاک منزل بسیار کم وکاربردی تر برای افراد خانواده ولی ماشین دارای استهلاک بیشتر وکاربرد کمتری برای تمام افراد خانواده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/03 03:15:47   |
0     0
با توجه به اینکه در ایران ، ملک میتواند یک سرمایه مولد باشد و در عین حفظ ان به عنوان یک دارایی ، با تلاش کمتری نسبت به داشتن ماشین ، کسب درامد نمود ، ولی ماشین با تلاش بیشتر با هدف مولد بودن سرمایه کمتری به دست اورد ، برداشت اینجانب این است که خرید ملک گزینه بهتری می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/03 12:36:47   |
0     0
همیشه بهترین خرید در سطح کلان می تواند خریدی باشد که در بلند مدت ایجاد ارزش افزوده بیشتری برای ما داشته باشد و به بهترین نحو نیاز اولیه ما را هم بتواند رفع کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 16:39:13   |
0     0
با توجه به فعالیت در عرصه مشاوره های مالی ، مالیاتی و... و با علم براینکه متاسفانه درک و عقل مردم در نگاه انها خلاصه شده اولویت اول در سطح کلان اقتصادی خرید ماسین لوکس و سرمایه گذاری در مسکن ، زمین و بورس و...ونیز باتوجه به شرایط و امکانات می توان در هر لحظه از زمان خود را مورد بررسی و تحلیل قرارداد و در آخر بهترین تصمیم اقتصادی را انتخاب نمود که بازده مورد انتظار شخص در آن گنجانده شده باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 18:28:45   |
0     0
من در تجربه شخصی این دیدگاه که اول خانه وبعد ماشین را تایید میکنم چون دقیقا خود من این کسیر را طی کردم ودرضمن افرادی که در شروع زندگی ماشین خریده و بعد صاحب خانه شدند را هم دیدم .موفق ترین حالت خرید خانه می باشد البته به نوع جامعه هم بستگی دارد .در ضمن واژه پس انداز در شرایط تورمی می تواند جای خود را به دریافت وام با نرخ متعادل بدهد در اینجا اعتقاد براین است که وام با هر درصدی در شرایط تورمی شکست کمی بدنبال خواهد داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 12:33:47   |
0     0
در شرایط عادی خرید خانه در صورتیکه امکان خرید آن وجود داشته باشد در اولویت است چون مشکل بزرگتری است و عدم وجود آن هزینه های زیادی مانند اجاره به دنبال دارد و سرمایه گذاری بهتری در شرایط تورمی است. همچنین خودرو دارای استهلاک و ریسک های دیگر چون تصادف و از بین رفتن سرمایه است. هرچند عوامل اجتماعی و کاری نیز موثر است به طور مثال صاحبان مشاغل و مدیران اغلب ترجیح می دهند تا خودروی لوکسی در ابتدا داشته باشند چرا که در اجتماع بیشتر خودروی افراد و نه خانه آنها از طرف دیگران مشاهده و وضعیت مالی افراد طبق آن قضاوت می شود و خودروی لوکس ارزش اعتماد به نفس و منزلت به صاحبان آن می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/10 22:34:21   |
0     0
دانستن تفاوت بین نیازها و خواسته‌ها یکی از ابتدایی ترین مفاهیم در مدیریت پول است اما در عین حال درک آن برای تمام افراد یکسان نیست و برای برخی دشوار است. به همین علت پولی که اکثر مردم در طول ماه می‌پردازند اغلب از نیازهای آنان بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 02:24:21   |
0     0
با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد. ماشین هزینه و استهلاک بالایی دارد در حالیکه خرید خانه حداقل برای ده سال عمرمفید داردزمانی که درباره اولویت‌های زندگی خود بدانید و متوجه باشید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید و هزینه کردن هر موردی از خود خواهید پرسید که آیا با نیازها و یا اولویت‌های زندگی تان مطابقت دارد یا خیر. این موضوع به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید. همچنین می‌توانید برای اهدافتان پول بیشتری پس‌انداز کنید و از زندگی خود احساس رضایت بیشتری کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 21:09:00   |
0     0
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 15:24:41   |
0     0
اولویت بندی مالی هر فرد با توجه به شرایط سنجیده می شود و مطمئنا در تصمیم گیری نقش اصلی را ایفا می کند
در خرج های کلان قطعا ریسک بالاتر است بنابراین باید سرمایه گذاری مطمئن تری انجام داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/25 21:34:11   |
0     0
در خرید های کلان ابتدا به نیاز و سپس اطمینان از سرمایه گذاری توجه می کنم.
در ابتدا اگر پول به اندازه کافی وجود داشته باشد حتما خانه می گیرم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 07:54:15   |
0     0
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است میتوان اولویت اکثر افراد باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:15:38   |
0     0
هر فرد با توجه به شرایط زندگی خود مشخص می کند که اولویت مالی اودر زندگی به چه صورت است؟خرید مغازه ،خانه یا ماشین ...این اولویت بسته به شرایط زندگی هر فرد متفاوت است. انتخاب اولویت های مالی باید بصورت هوشمندانه و با رعایت صرفه وصلاح فردی انجام شود.و نحوه هزینه کرد افراد باید براساس اولویت های مالی فردی آنها باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 11:53:30   |
0     0
با توجه به شرایط زندگی و اقتصادی و میزان درامد و پس اندازی که داریم اولویت بندی میکنیم
در خرج های کلان باید به نیازها توجه بشه و چه چیزی در اینده سود دهی بیشتری و ضرر کمتری را برای ما به ارمغان میاره و اینکه در شرایط تورمی حاکم بر جامعه چه خریدی سود دهی بیشتری در اینده برای ما دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 12:04:29   |
0     0
- اولویت بندی مالی هر فرد با توجه به رتبه بندی نیازهای اصلی و کلان وی همانند خانه دار شدن، خریدن ماشین و نظایر آن و باتوجه به میزن درامد و شرایط اقتصادی و تورمی جامعه صورت میگیرد.
انتخاب اولویت ها باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/01 20:03:58   |
0     0
برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه ها در نگاه اول کار سختی نیست، اما همیشه اتفاقات زندگی بر اساس انتظارات ما نیستند و پیش آمدن شرایط اضطراری، بروز مشکلات و یا افتادن به دام فروشندگان ماهر و خرج کردن پول برای خریدهای بدون برنامه باعث سخت‌تر شدن جمع‌آوری پس انداز می‌شوند. به همین دلیل، دانستن روش های صرفه جویی در هزینه ها که در عین سادگی، کاربردی هم هستند، برای گلوگیری از ول خرجی‌های بیش از اندازه و غیراصولی لازم است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/06 00:44:29   |
0     0
پس از مشخص کردن نیازها و خواسته‌های خود اگر پول کافی برای پوشش دادن برخی از نیازهای خود را داشته باشید ممکن است تمایل داشته باشید که آنها را تهیه کنید اما ندانید که از کجا شروع کنید. در چنین شرایطی برای خود مشخص کنید که چه موضوعاتی برای شما حائز اهمیت بوده و ارزشمند است. دانستن این ارزش ها به شما کمک خواهد کرد که پول خود را در کدام حیطه صرف کنید و کدام ارزش برایتان اولویت دارد. به مقدار پولی که قصد دارید خرج کنید فکر کنید و قبل از خرید روی آن تصمیم‌گیری داشته باشید. از جمله ارزش‌هایی که ممکن است مد نظر داشته باشید هزینه‌هایی بابت مسافرت، ارائه فرصت‌هایی برای فرزندان، کمک به خیریه، خرید لوازم برای منزل، ایجاد صندوق اضطراری و…. است. ممکن است اولویت‌های دیگری داشته باشید، در نهایت آرامش فکر کنید و لیستی از آنچه که در زندگی شما اهمیت دارد نوشته و سپس به آنها اولویت دهید. به خاطر داشته باشید که در مورد زندگی خود و خواسته‌های خود صادق باشید. فکر کنید که چطور می‌توانید سبک زندگی خود را به آنچه که می‌خواهید زندگی کنید تغییر دهید اما کیفیت زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. قدرت “نه” گفتن را در مقابل خواسته‌های غیر ضروری و غیر منطقی بیاموزید و از آن استفاده کنید.

زمانی که درباره اولویت‌های زندگی خود بدانید و متوجه باشید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید و هزینه کردن هر موردی از خود خواهید پرسید که آیا با نیازها و یا اولویت‌های زندگی تان مطابقت دارد یا خیر. این موضوع به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید. همچنین می‌توانید برای اهدافتان پول بیشتری پس‌انداز کنید و از زندگی خود احساس رضایت بیشتری کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:50:48   |
0     0
- در واقع اول باید توجه نمود چه چیزی واجب تر است برای ما ، تا با استفاده از پس انداز یا سرمایه گذری که کرده ایم بتوانیم هزینه آنرا پرداخت کنیم
- با استفاده از برنامه ریزی و مدیریت مالی مناسب میتوان رفار هوشمندانه ای داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 20:26:36   |
0     0
برای تصمیم گیری در رابطه با خرید خانه ماشین ابتدا باید نگاه اقتصادی داشته باشیم به اینکه آیا ماشین یا خانه به عنوان سرمایه ما تلقی خواهند شود یا آن را به دیده هزینه بنگریم اگر اگر بخواهیم هزینه کنیم باید اولویت بندی کنیم که کدام ما را راضی خواهند کرد ولی اگر به عنوان سرمایه به آن بنگریم بحث ریسک و بازده و شرایط اقتصادی و این که کدام سود بیشتری را در آینده برای ما به ارمغان خواهند آورد پیش می آید آنجاست که باید تصمیم بگیریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 13:31:11   |
0     0
بستگی به شرایط زندگی و میزان سرمایه در دست شخص دارد. قاعدتا اگر شخحص وجوهی در دسترس داشته باشد که بتواند با آن کار و کسب قوی ای داشته باشد هیچ موقع پول خود را صرف خرید منزل نخواهد کرد. ولی زمانی که شخص احساس میکند نمیخواهد استفاده مالی از پول خود کند و یا احتمال دهد که زیاد قابلیت افزایش ارزش پول را ندارد بهتر است که دست به خرید منزل بزند و بعدا در زمان مناسب اقدام به خرید اتومبیل نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/09 22:29:26   |
0     0
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است.
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/10 18:13:04   |
0     0
خرید منزل نسبت به خرید ماشین در اولویت قرار داره زیرا ماشین عمر مفید کمتری دارد و استهلاکش بیشتره.
باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 13:04:12   |
0     0
با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد. ماشین هزینه و استهلاک بالایی دارد در حالیکه خرید خانه حداقل برای ده سال عمرمفید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 21:20:30   |
0     0
خرید خانه نسبت به خرید اتومبیل اولویت داردباستفاده از برنامه ریزی ومدیریت مالی مناسب میتوان رفاه هوشمندانه ای داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/16 00:16:43   |
0     0
برای تصمیم گیری اینکه خانه بخریم یا خانه مطمئنا خرید خانه سرمایه گذاری بهتری می باشد واز نظر اینکه ارزش ان نسبت به ماشین خیلی بالاتر ممی باشد ولی ماشین بعداز یک مدت افت قیمت هم خواهد داشت وقتی خانه بخریم بعدش راحتتر می توانیم برای خرید ماشین پس انداز کنیم ولی اگر اول ماشین بخریم برای پس انداز کردن خانه زمان بیشتری را در بلدمدت باید سپری کنیم وهرروز ارزش خانه با توجه به تورم بالاتر می رود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 22:19:49   |
0     0
- اولویت بندی مالی هر فرد با توجه به رتبه بندی نیازهای اصلی و کلان وی همانند خانه دار شدن، خریدن ماشین و نظایر آن و باتوجه به میزن درامد و شرایط اقتصادی و تورمی جامعه صورت میگیرد.
انتخاب اولویت ها باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:21:38   |
0     0
با توجه به شرایط زندگی و میزان درامد و پس اندازی که داریم اولویت بندی میکنیم
خرید منزل نسبت به خرید ماشین در اولویت قرار داره زیرا ماشین عمر مفید کمتری دارد و استهلاکش بیشتره
در خرج های کلان باید به نیازها توجه بشه و چه چیزی در اینده سود دهی بیشتری و ضرر کمتری را برای ما به ارمغان میاره و اینکه در شرایط تورمی حاکم بر جامعه چه خریدی سود دهی بیشتری در اینده برای ما دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 23:47:18   |
0     0
هر فرد با توجه به شرایط زندگی خود مشخص می کند که اولویت مالی اودر زندگی به چه صورت است.
انتخاب اولویت ها باید بصورت هوشمندانه و با در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 21:38:17   |
0     0
با توجه به شرایط زندگی و میزان درامد و پس اندازی که داریم اولویت بندی میکنیم. در خرج های کلان باید به نیازها توجه شود و چه چیزی در اینده سود دهی بیشتری و ضرر کمتری را برای ما به ارمغان می اورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:17:37   |
0     0
خرید منزل نسبت به خرید ماشین در اولویت قرار داره زیرا ماشین عمر مفید کمتری دارد و استهلاکش بیشتره.
باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 18:08:31   |
0     0
-با توجه به شرایط زندگی و میزان درامد و پس اندازی که داریم اولویت بندی میکنیم.
-در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:36:25   |
0     0
ا توجه به اینکه در ایران ، ملک میتواند یک سرمایه مولد باشد و در عین حفظ ان به عنوان یک دارایی ، با تلاش کمتری نسبت به داشتن ماشین ، کسب درامد نمود ، ولی ماشین با تلاش بیشتر با هدف مولد بودن سرمایه کمتری به دست اورد ، برداشت اینجانب این است که خرید ملک گزینه بهتری می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 13:30:42   |
0     0
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است مثلا اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است میتوان مابقی را به مرور تهیه کرد
برای خرج های کلان باید از کسانی که سواد مالی دارند کمک بگیریم یا اینکه خود تحقیق کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 18:02:13   |
0     0
هرفرد با توجه به شرایط زندگی اش معیارهایش را برای اینکه کدامیک در اولویت قرار دهد تعیین میکند.
به نظر من باتوجه به قیمت خانه‌و ماشین ، خرید‌خانه به صرفه و از ارزش و عمر بالاتری برخوردار است ، همچنین دیرتر مستهلک میشود. درمقابل، ماشین علاوه بر هزینه های متفرقه ای شامل میشود، هزینه هایی نیز برای استهلاک آن وجود دارد.
برای خرج های کلان باید از کسانی که سواد مالی دارند کمک بگیریم یا از منابع معتبر استفاده کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/19 21:22:35   |
0     0
- در خرج های کلان باید ابتدا نیاز خود را بسنجیم و سپس بهره وری آن خرج کرد را که در آینده بازده مناسب و ارزش افزوده دارد یا خیر ؟
- با بررسی دقیق و نیز آینده نگری مناسب با استفاده از دانش می توان هوشمندانه رفتار نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 09:24:02   |
0     0
اولویت بندی مالی هر فرد با توجه به رتبه بندی نیازهای اصلی و کلان وی همانند خانه دار شدن، خریدن ماشین و نظایر آن و باتوجه به میزن درامد و شرایط اقتصادی و تورمی جامعه صورت میگیرد.
انتخاب اولویت ها باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد.
بایدابتداخانه خرید چراکه عمرمفیدان بسیاربیشترازماشین است وقیمت ان به مراتب روزبه روزبیشترازماشین درحال افزایش است .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/21 14:50:48   |
0     0
اگه شخصی برا شغل خود نیاز به ماشین داشته باشد تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد اولویت دارد اما نهایتا این است که با داشتن خانه یا سرپناه که جزو ضرورت زندگی است
در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با چشمان و دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 15:55:29   |
0     0
هر فردی با توجه به شرایطی که دارد تصمیماتش فرق میکند یکی مسکن ندارد اولویت اولش مسکن می باشد در صورتی که داشته باشد وسیله نقلیه و یا مواردی دیگر را مد نظر قرارمی دهد
با علم و درایت و شرایط حاکم بر بازار
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/23 21:39:21   |
0     0
بنده به شخصه همیشه برای خرید یک اولویت دارم و اینکه خرید کدوم مورد سودآور تر هست و با خرید کدوم در ابتدا میتونم به خرید بعدی هم دست پیدا کنم
با توجه به شرایط و تورم حاکم بر جامعه و علم و تجربه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 18:32:31   |
0     0
با خرید خانه‌ای دیگر صاحب ملکی شده‌اید که ارزش بیشتری نسبت به یک ماشین به عنوان یک سرمایه‌ی تبدیل به احسنت شده خواهد داشت. از طرفی دیگر می‌دانید که ماشین عمر کوتاه‌تری نسبت به یک خانه داشته و همچنین استهلاک آن نیز به مراتب از یک خانه بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 22:09:58   |
0     0
باتوحه به شرایط اقتصادی جامعه و میزان سودی که از خرید به دست می آوریم. برای اولویت بندی خرج های کلان (خانه، زمین، خودرو و...)اول ببینیم به کدوم نیاز داریم اگر نه خانه و نه ماشین داشته باشیم ، اولویت اول خرید خانه است چون هم مسکن تامین شده و جلوی هزینه اضافی اجاره گرفته میشود و هم دارایی داریم که ضرر و افت قیمت ندارد. و بعد خرید خانه میتوانیم پول پس انداز کنیم برای خرید ماشین. (ماشین در اولویت دوم هست چون بعد از مدتی افت قیمت و هزینه های دیگر را دارد)
با توجه به نیاز و شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/26 09:03:17   |
0     0
الویت بندی با توجه به شرایط شغلی برنامه ریزی و مدیریت هزینه ها
مسکن در الویت قرار میدهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 14:13:30   |
0     0
خرید خانه در صورتیکه امکان خرید آن وجود داشته باشد در اولویت است چون مشکل بزرگتری است و عدم وجود آن هزینه های زیادی را به دنبال داردبرای خرج های کلان باید از کسانی که سواد مالی صدارند مشورت و کمک بگیریم یا اینکه خود تحقیق کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:30:05   |
0     0
با توجه به اولویت بندی باید ببینیم با کدام میتوانیم بیشتر رفاه بدست اوریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:33:54   |
0     0
با توجه به شرایط زندگی و میزان درامد و پس اندازی که داریم اولویت بندی میکنیم.
-در خرج های کلان اگه تمام شرایط زندگی و خانواده و اقتصادی و َشغلی و ... را در نظر بگیریم و با دید باز و با سواد و رفتار مالی انتخاب کنیم هوشمندانه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 19:21:18   |
0     0
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است
البته موفق ترین حالت خرید ، خانه می باشد البته به نوع جامعه هم بستگی دارد
باید بصورت هوشمندانه و در نظر گرفتن وضعیت مالی فرد در کوتاه و بلند مدت و وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه و نوسانات آن صورت گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/26 22:36:17   |
0     0
با توجه‌به میزان دارایی و نیاز ضروری حال حاضر..
با در مظر گرفتن کالای مناسب و نیاز ان زمان و همچنین اینکه کالا مصرفی است یا سرمایه گذاری میتوان رفتار هوشمندانه داشت..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 13:37:25   |
0     0
اولویت بندی بسته به شرایط است اگر خانه داشته باشی و ماشین نداشته باشی با پس انداز و وام می توانی ماشین دار شوی ولی اگر ماشین داشته باشی و خانه نداشته باشی حاضری ماشینو بفروشی و خانه بخری.
مهمترین راه مشاوره از افراد خبره در آن بازار کار و مطالعه در تمامی زمینه های اون رشته است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:49:46   |
0     0
معمولاً همه ما طبق برنامه‌های زندگی اول به دانشگاه رفته و سپس وارد چرخه کار و فعالیت‌های اقتصادی می‌شویم و یا اینکه از همان ابتدا در شغل دلخواه خود مشغول به کار شده و مستقیماً پا به عرصه کسب و کار می‌گذاریم. پس از گذشت چند سال احتمالاً پس‌اندازی در دست داریم که ماحصل سال‌ها زحمت و دست رنجمان از این کار است و طبیعتاً میل داریم تا با خریدی هوشمندانه یا اسباب رفاه و راحتی و ارتقای سطح زندگی‌مان را در پی داشته باشیم و یا با یک سرمایه‌گذاری موفق و فکر شده، سرمایه و پس‌اندازمان را در راه درستی صرف کرده باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 16:43:48   |
0     0
تلاش هر فرد درسرمایه گذاری برای رسیدن به ارامش ورفاه است حال اگربه دلیل سرمایه گذاری ارامش ورفاه خود را ازدست بدهیم که ان رادراینده بدست اوریم به نظر اتفاق خوبی نیست . دیدگاه خرید کلان باید دیدگاه سرمایه ای باشد ولی نباید ارامش ورفاه را قربانی سرمایه گذاری کرد مثلا اگر خانه ای در محله ای هست که رفاه وارامش را برای شما به همراه داردولی خرید ان توجیع اقتصادی راندارد برای ارامش باید این کار را انجام داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/28 14:44:20   |
0     0
سلام
با مشورت و استفاده از تجربه ی دیگران بهتره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 16:55:36   |
0     0
با توجه به شرایط درآمد خود و شرایط بازار
با برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات مالی مورد نیاز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 00:23:04   |
0     0
همیشه بهترین خرید در سطح کلان میتواند خریدی باشد که در بلند مدت ایجاد ارزش افزوده بیشتری برای ما داشته باشد وبه بهترین نحو نیاز اولیه مارا هم بتواند رفع کندمثلا اول باید کمنزل خرید زیرا استهلاک منزل بسیار کم وکاربردی تر برای افراد خانوادهست ولی ماشین دارای استهلاک بیشتروکاربرد کمتری برای افراد خانواده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:41:33   |
0     0
ول باید منزل خرید زیرا استهلاک منزل بسیار کم وکاربردی تر برای افراد خانواده ولی ماشین دارای استهلاک بیشتر وکاربرد کمتری برای تمام افراد خانواده دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 17:46:16   |
0     0
اولویت بندی با توجه به شرایط َشغلی و کاری و همیچنین اقتصادی هر شخصی متفاوت است.
با برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات مالی مورد نیاز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 22:19:18   |
0     0
پس از مشخص کردن نیازها و خواسته‌های خود اگر پول کافی برای پوشش دادن برخی از نیازهای خود را داشته باشید ممکن است تمایل داشته باشید که آنها را تهیه کنید اما ندانید که از کجا شروع کنید. در چنین شرایطی برای خود مشخص کنید که چه موضوعاتی برای شما حائز اهمیت بوده و ارزشمند است. دانستن این ارزش ها به شما کمک خواهد کرد که پول خود را در کدام حیطه صرف کنید و کدام ارزش برایتان اولویت دارد. به مقدار پولی که قصد دارید خرج کنید فکر کنید و قبل از خرید روی آن تصمیم‌گیری داشته باشید. از جمله ارزش‌هایی که ممکن است مد نظر داشته باشید هزینه‌هایی بابت مسافرت، ارائه فرصت‌هایی برای فرزندان، کمک به خیریه، خرید لوازم برای منزل، ایجاد صندوق اضطراری و…. است. ممکن است اولویت‌های دیگری داشته باشید، در نهایت آرامش فکر کنید و لیستی از آنچه که در زندگی شما اهمیت دارد نوشته و سپس به آنها اولویت دهید. به خاطر داشته باشید که در مورد زندگی خود و خواسته‌های خود صادق باشید. فکر کنید که چطور می‌توانید سبک زندگی خود را به آنچه که می‌خواهید زندگی کنید تغییر دهید اما کیفیت زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. قدرت “نه” گفتن را در مقابل خواسته‌های غیر ضروری و غیر منطقی بیاموزید و از آن استفاده کنید.

زمانی که درباره اولویت‌های زندگی خود بدانید و متوجه باشید که چه چیزی برای شما اهمیت دارد، هنگام خرید و هزینه کردن هر موردی از خود خواهید پرسید که آیا با نیازها و یا اولویت‌های زندگی تان مطابقت دارد یا خیر. این موضوع به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 01:45:04   |
0     0
هرفرد با توجه به شرایط زندگى خود باید نسبت به اولویتهاى مالى کلان خود برنامه ریزى کند
در هرزمینه مالى باید هدف ومیریت دقیق داشت تا بتوان به آن هدفى که داریم برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/30 17:02:43   |
0     0
_بسته به شرایط زندگی هر شخص متفاوت است
_در مثال اولویت خرید خانه و ماشین:زیرا به پشتوانه خرید خانه می‌توانید به راحتی از شر هزینه‌های ماهیانه و سالیانه اجاره‌نشینی خلاص شوید و به ازای آن درآمدتان را مجدداً با کیفیت بیشتری پس‌انداز نموده و اینبار با این پس‌انداز به رویای دیگر دیگر که خرید ماشین است جامع عمل بپوشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:38:40   |
0     0
هیچ وقت چیزی که گران شده دیگر ارزان نمی‌شود. درست است بخشی از گرانی‌ها هیجانی و روانی است اما قیمت ملک به این سادگی پایین نمی‌آید زیرا قیمت مصالح ساختمانی و هزینه تولید و واردات آن به شدت افزایش داشته، دستمزد کارگر بالا رفته، قیمت زمین افزایش داشته و ... بنابراین قیمت ملک هم در مجموع ارزان نمی‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:12:35   |
0     0
بسته به شرایط زندگی هر شخص متفاوت است
_در مثال اولویت خرید خانه و ماشین:زیرا به پشتوانه خرید خانه می‌توانید به راحتی از شر هزینه‌های ماهیانه و سالیانه اجاره‌نشینی خلاص شوید و به ازای آن درآمدتان را مجدداً با کیفیت بیشتری پس‌انداز نموده و اینبار با این پس‌انداز به رویای دیگر دیگر که خرید ماشین است جامع عمل بپوشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/31 11:44:53   |
0     0
الویت بندی من در خرج های کلان ابتدا شرایط اقتصادی کلی جامعه، شرایط مالی خودم و سپس علاقه و میل شخصی خواهد بود.
رفتار هوشمندانه در رابطه با هزینه های کلان مستلزم آگاهی از شرایط فعلی و پیش بینی شرایط آینده ی اقتصادی جامعه، کشور و حتی جهان و دید وسیع و همه جانبه به موضوعات دخیل است تا دچار خطا نشده و بتوان بهترین انتخاب را کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 22:38:39   |
0     0
خرید منزل نسبت به خرید ماشین در اولویت قرار داره زیرا ماشین عمر مفید کمتری دارد و استهلاکش بیشتره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 17:43:50   |
0     0
هر شخص با استفاده از دانش خود میتواند نسب به اهداف و هزینه های خود برنامه ریزی کرد و خرید خانه مهم تر از ماشین است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 21:02:02   |
0     0
در هنگام خرید اگر بودجه کافی را داشته باشیم اول خانه می خریم زیرا می توان هزینه های اجاره را یکجا کرده و با آن ماشین خرید. نیاز خود به خرید ماشین یا خانه را هم باید در نظر گرفت. خرید ماشین منجر به خرید خانه نمی شود زیرا ماشین هزینه های جانبی دیگرهم دارد.
_ در رفتا هوشمندانه باید میزان پول در دسترس، نیاز خود، مدت زمان لازم برای تامین وجه یا پرداخت وام برای جنس خریداری شده را در نظر گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:29:52   |
0     0
خرید خانه و خرید ماشین هر دو جز تحرکات اقتصادی بزرگ و قابل توجهی است که بدون شک جفت آن‌ها در کیفیت و رفاه زندگی تان تاثیرات چشمگیر و قابل توجهی را در پی خواهند داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/06 04:11:13   |
0     0
اولویت با چیزهایی است که برای زندگی ما لازم است و روز به روز بر ارزش آن اضافه میشود و کمتر مورد استهلاک و زیان قرار میگیرد،مانند زمین و ساختمان.
برای داشتن رفتار هوشیارانه اول باید اطلاعات و آگاهی خود را کامل کنیم و بدون ترس عمل کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 17:26:15   |
0     0
با توجه به شرایط شغلی هر شخصی متفاوت است
از نظر من خرید مسکن نسبت به خرید ماشین در اولویت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 17:49:04   |
0     0
هر شخص با تو جه به شرایط زندگی خود نسبت به اهداف و هزینه های
خود برنامه ریزی میکند از نظر خودم اول مسکن
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 19:26:43   |
0     0
با توجه به شرایط زندگی خود دانستن نیازها و الخصوص نیاز های ضروری مقدار سرمایه اگاهی از قیمت ها مقدار درامد و...باید خرج های کلان را انجام بدهیم
با دانش و اگاهی کافی وبا رفتاری معقولانه وکمک از کسانی که سواد مالی بالایی دارند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 11:08:50   |
0     0
هرفرد با توجه به شرایط زندگى خود باید نسبت به اولویتهاى مالى کلان خود برنامه ریزى کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:28:37   |
0     0
با توجه به قیمت ملک و زمین و ماشین به نظر می رسد خرید خانه در اولویت باشد چرا که ماشین هزینه بالاتری نبسبت به خانه دارد. ماشین هزینه و استهلاک بالایی دارد در حالیکه خرید خانه حداقل برای 10 سال عمرمفید دارد البته این نظر بنده است..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/18 18:50:10   |
0     0
اولویت با خرید دارایی هایی است که سرمایه ای میباشند
بررسی روند گذشته
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics