تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افسار هزینه های ماهانه را در دست بگیرید.

تا حالا از خود پرسیده‌اید که پول هایتان کجا می‌روند و خرج چه موضوعات و نیازهایی می‌شوند؟ خرج های الکی کردن آسان است اما در طول زمان، این مخارج روی هم جمع می‌شوند و شاید ۵۰، ۶۰ و حتی ۷۰ درصد درآمد شما را به خود اختصاص دهند. به این دلیل باید مخارج کانونی خود را برای محافظت از پول های عزیزتان شناسایی کنید. نظریه اصلی این است که نقاط آسیب‌پذیر مالی (محصولات و خدماتی که بیشترین پول را بابت آن‌ها می‌پردازید) خود را شناسایی کنید. درست مانند چشمان اسفندیار و پاشنه آشیل در افسانه‌های ایران و یونان باستان؛ بنابراین بودجه بندی مالی درست با این کار آغاز می‌شود و اولین گام برای بودجه بندی مالی، صحبت کردن درباره نقاط آسیب‌پذیر مالی است.

در این مسیر لازم است نکات زیر را موبه‌مو اجرا کنید تا بتوانید مخارج خود را مدیریت و برای برطرف کردن نیازهای خود بودجه بندی مالی کنید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رد مخارج و هزینه های خود را بگیرید.

برای اینکه بفهمید پولتان کجا رفته، مرور صورتحساب های بانکی و رسیدهایتان امری ضروری است. زمانی که شما داده‌های چند ماه اخیر را جمع کردید، زمان شناسایی الگوها فرا می‌رسد. درنهایت، شما قادر خواهید بود جاهایی را که بیشتر در آن خرج می‌کنید، محدود کنید. برخی از مخارج اجتناب‌ناپذیرند اما ممکن است به خودتان بگویید:”واقعاً من برای خریدن اسباب‌بازی این‌قدر هزینه می‌کنم؟

 

حالا نه تنها شما می‌توانید مخارج کانونی خود را شناسایی کنید بلکه می‌توانید آن‌ها را رتبه بندی نیز کنید. این کار، با استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی ردیابی هزینه ها راحت‌تر هم شده است. این نرم‌افزارها به شما برای تمرکز روی کاهش هزینه ها و برطرف کردن بزرگ‌ترین مشکلات در بودجه بندی مالی کمک خواهد کرد. (اپلیکیشن حسابداری شخصی متناسب با مدل تلفن همراه‌تان را انتخاب و بر روی گوشی خود نصب کنید.)

 

راز قانون ۵۰-۳۰-۲۰ در بودجه بندی مالی

قبل از حل مشکلاتتان، به دنبال پیاده‌سازی قانون ۵۰-۳۰-۲۰ باشید. این قانون برخی از چالش‌های سخت و دردناک بودجه بندی مالی را با ارائه چند راهبرد دلسوزانه برطرف می‌کند.

 

اینجا، ۵۰ درصد درآمدهای شما به نیازهایتان اختصاص داده می‌شود. این‌ها ضروریاتی، مثل اجاره بهای خانه، قبض آب و برق و هزینه های مربوط به خورد و خوراک و حمل‌ونقل هستند.

 

درعین‌حال، خواسته‌هایتان را با ۳۰ درصد از درآمدتان پوشش دهید. هزینه های احتیاطی که شامل تفریحات و خوش‌گذرانی شما، مثل سینما، کنسرت، اینترنت و بیرون رفتن با خانواده و دوستان می‌شود. به‌طور واضح خواسته‌های یک شخص می‌تواند تا بینهایت ادامه داشته باشد (چه کسی دوست ندارد یک ماه کامل در مسافرت باشد؟)؛ اما اگر شما بخواهید که برای روز مبادا پس‌انداز کنید، باید سقف ۳۰ درصدی را رعایت کنید.

 

۲۰ درصد در اینجا به معنی آن است که حداقل ۲۰ درصد از درآمد شما برای اهداف مالی تان کنار گذاشته شود. در اینجا، شما بدهی ها و قرض های خود را پرداخت می‌کنید، پس انداز هایتان را جمع می‌کنید و به ذخیره دوران بازنشستگی تان می‌افزایید، یک حساب اضطراری افتتاح کرده یا با خرید بیمه عمر و تأمین آتیه آن را پس انداز می‌کنید.

 

اگر نیاز بود، سه حساب بانکی مبتنی بر قانون ۵۰-۳۰-۲۰ ایجاد کنید و در ابتدای ماه محاسبات لازم را انجام دهید و سهم هر یک را در حساب خود واریز کنید.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

زهرا غنی زاده |   1399/03/03 11:31:16   |
0     0
سلام
اگر مازاد درآمد داشته باشیم می توانیم آن را به نیازمندان به عنوان کمک بدهیم و اگر کسری درآمد داشته باشیم که ناچار به قرض گرفتن هستیم و در انتخاب منبع قرض گیری باید دقت کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیاوش اسماعیلی |   1399/03/29 08:53:44   |
0     0
مدیریت هزینه های : مربوط به مسکن و گذران زندگی

این گروه احتمالاً بیشترین سهم از مخارج شما را شامل می‌شود. اینجا بودجه شما از دست هزینه هایی همچون اجاره بها و وام مسکن، امکانات رفاهی، مبلمان خانه، تعمیر و نگهداری خانه، هزینه های بانکی و حمل‌ونقل می‌نالد. اگر شما بیش از ۳۵ درصد درآمد خالص خود را برای مدیریت هزینه های مربوط به نگهداری آن‌ها بگذارید، پس زیاد خرج می‌کنید. در اینجا شما باید در هزینه اجاره بهای مسکن خود تجدیدنظری کرده یا به محله ارزان‌تری نقل مکان کنید. اگر هیچ‌کدام از این‌ها را نتوانستید انجام دهید، باید فکری به حال قسمت‌های دیگر کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 13:38:11   |
0     0
میان خواستن و احتیاج داشتن (Wants & Needs) تفاوت بسیار می باشد. احتیاجات زندگی آن دسته از مواردی است که بدون آن ادامه حیاط تقریبا" غیر ممکن و دشوار می شود مانند محلی برای زندگی، غذا، لباس و ... اما موارد دیگری مانند داشتن یک ماشین، پوشیدن لباسهای مد روز، داشتن بهترین وسیله صوتی یا کامپیوتر و ... از مواردی است که لزوما" زندگی شما بدون آن مختل نمی شود، به اینگونه موارد خواسته یا همان wants میگوییم. آرزوها و خواسته های انسان تمامی ندارد اما باید توجه داشت که این آرزو ها باید مطابق با اندازه های ما باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
f.khalafy |   1399/04/27 15:45:00   |
0     0
نظری ندارم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:33:55   |
0     0
سواد مالی مثل پی و فونداسیون ساختمان اقتصادی زندگی شماست. در صورتی که سواد خوب مالی داشته باشید و آن را اجرایی کنید، ساختمان اقتصاد زندگی خود را مستحکم و ایمن ساخته‌اید. در غیر اینصورت، شاید با کوچک‌ترین مشکلی، ساختمان اقتصاد زندگی شما فرو ریزدکسب ثروت، موفقیت و اتخاذ تصمیماتی آگاهانه در سایه‌ی داشتن سواد مالی محقق می‌شود. نه تنها در دنیای امروز داشتن این مهارت‌ها مهم است بلکه به همان اندازه که سواد مالی افزایش می‌یابد، روند پولدار شدن سریع‌تر می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics