تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دستگاه های خود پرداز

شما نیاز به مقداری پول دارید بنابراین به سمت یک دستگاه خود‌پرداز یا ATM می‌روید، کارت را وارد ذستگاه کارت خوان می‌کنید، دستورات نمایش در آمده را اجرا می‌کنید و پس از چند دقیقه در حالی که پول و رسید را از دستگاه تحویل گرفته‌اید از آنجا دور می‌شوید. این دستگاه‌ها هم اکنون در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها زنجیره‌ای و دفا‌تر مسافرتی موجود هستند. برای شما عجیب نیست که چگونه سرمایه حساب شما در بانک چگونه در دستگاه خود‌پرداز قابل برداشت است؟

در این مقاله به بررسی چگونگی کار دستگاه خود‌پرداز برای دسترسی به پول شما از طریق اتصال به شبکه پرداخته‌ شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دستگاه‌های خودپرداز (ATM) چگونه کار می‌کنند؟

ATM نمونه یک ترمینال داده با دو قسمت ورودی و چهار قسمت خروجی می‌باشد. مانند دیگر ترمینال‌های داده، ATM با استفاده رابط‌های ارتباطی به پردازشگر میزبان (host processor) متصل می‌شود. پردازشگر میزبان (host processor) مانند یک ارائه کننده خدمات اینترنت (ISP) می‌باشد که از طریق درگاه‌های مختلف به تمامی شبکه‌های مختلف ATM متصل می‌باشد.

 

بعضی از پردازشگر میزبان (host processor) می‌توانند از خطوط اختصاصی و اتصالات تلفنی پشتیبانی نمایند. دستگاه‌هایی که با خطوط اختصاصی کار می‌کنند مستقیما از طریق ۴ سیم، نقطه به نقطه و خط تلفن مخصوص به پردازشگر میزبان (host processor) متصل می‌شوند. ATM‌هایی که با خطوط تلفن کار می‌کنند با استفاده از یک مودم و خط تلفن عادی آزاد یا یک مرکز خدمات اینترنت به پردازشگر میزبان (host processor) متصل می‌شوند.

 

دستگاه‌ها با خطوط اختصاصی برای محیط‌هایی است که مراجعه دستگاه بسیار زیاد است و کار باید سریع انجام شود و دستگاه‌هایی با خط تلفن برای تجارت‌های کوچک در فروشگاه‌ها اغلب به کار می‌رود. هزینه اولیه برای دستگاه تلفنی برابر نصف هزینه برای دستگاه با خطوط اختصاصی می‌باشد. هزینه عملیات به صورت تلفن فقط قسمت کسری هزینه خط اختصاصی می‌شود.

 

پردازشگر میزبان (host processor) ممکن است متعلق به یک بانک خاص باشد و در‌‌ همان بانک باشد که برای امور مالی مشتریان خود در نظر گرفته شده و به شبکه دیگر بانک‌ها و شعبه‌ها متصل نیست.

 

قسمت‌های دستگاه خود‌پرداز

شاید شما یکی از میلیون‌ها افرادی هستید که از دستگاه‌های خود‌پرداز استفاده می‌کنید. پس می‌دانید که خود‌پرداز ۲ قسمت ورودی دارد:

کارت خوان (Card reader): کارت خوان اطاعات حساب شما را از طریق قسمت مغناطیسی کارت اعتباری می‌خواند. پردازشگر اصلی با استفاده از این اطلاعات قادر به تراکنش از حساب بانکی شما می‌باشد.

 

صفجه کلید (Keypad): صفحه کلید اطلاعات مورد نیاز برای تراکنش را از صاحب کارت دریافت می‌کند. همچنین دستورات کاربر را برای دریافت مانده حساب و تغییر رمز را اجرا می‌کند. برای تراکنش نیاز به PIN می‌باشد که توسط صفحه کلید دریافت می‌شود.

 

همچنین دستگاه خود‌پرداز ۴ قسمت خروجی دارد:

بلندگو (Speaker): بلندگو این امکان را می‌سر می‌کند که شما را از دریافت وجه و کارت آگاه می‌کند و با فشار هر کلید یک بوق می‌زند.

 

صفحه نمایش (Display screen): صفحه نمایش دستورالعمل‌ها و عملیات تراکنش را نمایش می‌دهد. اغلب صفحه نمایش دستگاه‌هایی که از خطوط پر سرعت استفاده می‌کنند‌ها تک رنگ یا رنگی (CRT) می‌باشند. دستگاه‌هایی که از خطوط تلفن استفاده می‌کنند اغلب از صفحه نمایش تک رنگ با رنگی (LCD) استفاده می‌کنند.

چاپگر رسید (Receipt printer): چاپگر رسید این امکان را میسر می‌کند که رسید عملیات تراکنش را برای شما چاپ کند.

 

توزیع کننده وجه (Cash dispenser): قلب یک دستگاه خود‌پرداز امن مکانیزم توزیع وجه است. این قسمت اغلب در پایین دستگاه خود‌پرداز قرار دارد.

 

تشخیص اسکناس‌ها

مکانیزم توزیع وجه توسط چشم الکترونیکی است که تعداد پول‌هایی که در خروجی توزیع شده‌اند را مشخص می‌کند. تعداد پول‌ها و دیگر اطلاعات وابسته به صورت دوره‌ای چاپ می‌شوند و یک کپی برای مدت ۲ سال نگه داری می‌شود.

 

هر زمانی دارنده کارت در مورد تراکنش خود چون و چرایی داشته باشد. او از نتیجه چاپی وقایع ثبت شده برای دیدن سوال می‌کند و سپس با پردازشگر میزبان (host processor) تماس می‌گیرد. اما این کار امکان پذیر نیست که وقایع ثبت شده چاپی در اختیار او قرار بگیرد برای همین دارنده کارت باید به بانک مراجعه کند و فرم مربوطه را تکمیل و برای پردازشگر میزبان (host processor) فاکس نماید تا پردازشگر میزبان (host processor) آن را بررسی کند و چون و چرا دارنده کارت را بر طرف نماید.

 

در کنار چشم الکترونیکی برای شمردن پول، مکانیزم توزیع وجه از سنسور که از شیوه تشخیص کلفتی پول استفاده می‌کند. اگر دو تا از پول به هم چسبیده باشد وقتی دستگاه شروع به توزیع پول به دارنده کارت نماید، دو پول به هم چسبیده به محفظه برگشت داده شده‌ها (reject bin) ارجاع داده می‌شود. این اتفاق برای پول‌های تا خورده، پاره و فرسوده نیز می‌افتد.

 

تعداد پول‌های برگشت خورده ثبت می‌شود تا دستگاه از کیفیت پول‌های داخل دستگاه مطلع شود. اگر تعداد پول‌های برگشت خورده خیلی بالا باشد دستگاه متوجه می‌شود که مشکلی در قسمت توزیع پول وجود دارد.

 

این ATM برای نابینایان یا کسانی که مشکل بینایی دارند در بعضی خودپرداز‌ها از خط بریل استفاده می‌شود.

 

واریز وجه

زمانی که دارنده کارت یک تراکنش با ATM انجام می‌دهد باید یک سری اطلاعات ضروری را توسط کارت خوان و صفحه کلید به دستگاه بدهد. ATM اطلاعات را به پردازشگر میزبان (host processor) می‌فرستد، تراکنش به بانک دارنده کارت یا موسسه صادر کننده کارت ارسال می‌شود تا انجام بشود. اگر دارنده کارت درخواست پول بکند، پردازشگر میزبان (host processor) پول الکترونیکی را از حساب مشتری در بانک برداشته و به او می‌دهد. یکبار که پول از حساب مشتری توسط پردازشگر میزبان (host processor) منتقل می‌شود، پردازشگر یک کد موافقت به ATM ارسال می‌کند که مجوز پرداخت وجه را به دستگاه می‌دهد. سپس پردازش ACH (کارمزد پرداخت وجه) دارنده کارت در روز بعد کاری انجام می‌شود.

 

ATM‌های دارای قدرت زیاد قادر به دسترسی به هر بانکی هستند. همچنین تعداد زیادی ATM برای تجار پشتیبانی می‌شود. بنابراین وقتی شما درخواست پول می‌کنید، پول به صورت الکترونیکی از حساب شما از بانک به حساب تاجر وارد می‌شود.

 

امنیت ATM

ATM‌ها شماره شناسایی شخصی (PIN) و دیگر اطلاعات ایمن نگهداری می‌کنند با نرم افزارهای پنهان کننده از قبیل Triple DES. اما آن‌ها مسائل زیادی دارند تا شما با اجرای آن از اطلاعات و پول خود در ATM‌ها محافظت کنید. بسیاری از بانک‌ها پیشنهاد می‌کنند که یک کد شخصی (PIN) انتخاب کنید.

 

دستور العمل انتخاب رمز/PIN:

PIN خود را جایی یادداشت نکنید. اگر شما آن را یادداشت کردید آن را در جیب یا کیف پول نگذارید.

 

PIN خود را به صورتی انتخاب نمایید که به راحتی به یاد بگذارید، اما دیگران نتوانند آن را از مشخصات شخصی شما تشخیص بدهند.

 

از انتخاب شماره شناسنامه، تاریخ تولد، پلاک خانه و شماره تلفن خودداری نمایید.

 

همچنین برای استفاده از دستگاه‌های خود‌پرداز موارد زیر را نیز توصیه می‌کنند:

کارت خود را در جیب یا کیف پولی بگذارید. دقت کنید که کارت خراشیده یا خم نشود.

 

بعد از بیرون آمدن کارت به سرعت کارت را از دستگاه خارج کنید و طوری ایستاده باشید که کسی نتواند کارت را از دستگاه بردارد و فرار کند.

 

هنگام وارد کردن PIN مستقیما جلوی دستگاه باشید تا کسانی که منتظر هستند که از دستگاه خود‌پرداز استفاده کنند نتوانند رمز شما را متوجه بشوند.

 

بعد از تراکنش، رسید، پول و کارت را بگیرید و از آنجا دور شوید. هرگز در جلوی دستگاه مشغول به شمردن پول خود نشوید.

 

اگر شما از خودپردازی استفاده می‌کنید که برای خودرو درست شده‌اند، خودرو را نزدیک دستگاه برده به نحوی که دیگر کسی نتواند ار کنار خودرو به دستگاه خود‌پرداز نزدیک بشود. همچنین تمام درهای خودرو خود را حتما قفل کرده باشید.

 

برای دریافت پول از خود‌پرداز خودرو خود را‌‌ رها نکنید. حتما کلید را برداشته و تمامی درهای خودرو را قفل نمایید.

 

اگر احساس خطر کردی سریعا تراکنش را لغو کنید و به سرعت خود‌پرداز را ترک کنید. به بانک خود بروید و آن‌ها را آگاه کنید که تراکنش را لغو کرده‌اید و به بانک هشدار بدهید که فرد مشکوکی نزدیک خود‌پرداز بوده است.

 

این موضوع مهم است که در شب از خودپرداز‌ها در محل‌های روشن استفاده نمایید.

 

به دلایل امنیتی در شب از خودپردازهایی استفاده کنید که در محل‌های عمومی کاملا روشن قرار داشته باشند. طبق قوانین دولت فدرال فقط ۴ رقم آخر کارت در رسید تراکنش چاپ می‌شود بنابراین وقتی رسیدی را فروشنده دریافت کرد. شماره حساب شما به صورت مخفی می‌باشد. هر چند که شما باید در هنگام وارد کردن PIN از دیده شدن رمزتان توسط دوربین‌های امنیتی و کارکنان فروشگاه جلوگیری نمایید. اگر شما از PIN خود محافظت کنید عملا از حساب خود محافظت نموده‌اید.

 

شماره PIN شما باید به راحتی برای شما قابل یاد سپاری باشد و برای سارقان قابل حدس زدن نباشد.

 

با وارد نمودن نام شرکت یا نماد مورد نظر در بخش جستجوی اطلاعیه‌ها، گزارش‌های ارائه شده آن شرکت را در قالب صفحه وب، فایل PDF یا Excel در اختیار شما قرار می‌گیرد.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 21:17:00   |
2     0
خدمات دستگاه خود‌پرداز یا ATM ، جزو خدمات بانکی نوین در عصر حاضر است که بوسیله این دستگاه دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه و ... بدون نیاز به شعب بانک میتواند صورت گیرد.

- دستگاه های خودپرداز چه خدماتی انجام می دهند؟
- اطلاعات امنیتی ارائه شده در مطلب آموزشی فوق به کدام بُعد از سواد مالی تاکید دارد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/03 17:03:07   |
دستگاه خود پرداز(ATM)جزو خدمات بانکها هستند که این دستگاه ها باعث تسهیل در انجام اموری مانند پرداخت و دریافت وجوه نقد.پرداخت قبوض..انتقال وجه شده است
زهرا افتخاری |   1399/03/05 17:43:39   |
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
به نظر من این اطلاعات در حوزه رفتار مالی قرار میگیرد .
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 11:14:08   |
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول و ...
به نظر من مطالب فوق به نگرش مالی تاکید دارد
پرداخت قبوض خدماتی : آب ،برق،تلفن ثابت ، تلفن همراه ، گاز و قبوض شهرداری 
شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه
بانکداری الکترونیکی دریافت مانده حساب 
پرداخت اقساط تسهیلات 
تغییر رمز دارنده ملی کارت  واریز وجه یا واگذاری چک از طریق خودپردازهای چند منظوره 
انتقال وجه بین حسابهای مرتبط با کارت  دریافت صورتحساب مختصر (ده گردش آخر حساب) 
فرزانه جنتی |   1399/03/10 16:06:12   |
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
به نظرم به بعد سواد مالی تأکید دارد
مرتضی ندافی |   1399/03/21 15:51:21   |
پرداخت وجه ، جابه جایی و انتقال پول، پرداخت قبوض، خرید شارژ و ...
این اطلاعات در بعد سواد مالی قرار میگیرد
الناز بهروزی |   1399/04/12 20:22:07   |
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
این اطلاعات در بعد سواد مالی است
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 22:44:39   |
دریافت پول
انتقال وجه
پرداخت اقساط
پرداخت قبوض
موجودی
گردش حساب و ...

حسابداری مالی
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/20 02:16:25   |
،
0
خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند
صفحه اصلی مقالات خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند
جستجو ...

آخرین اخبار
کاربردهای دستگاه های کارتخوان کاربردهای دستگاه های کار...
تعریفی از دستگاه کارتخوان تعریفی از دستگاه کارتخوا...
چگونگی دریافت دستگاه کارتخوان چگونگی دریافت دستگاه کار...
اجزای کلی دستگاه‌های پوز چیست؟ اجزای کلی دستگاه‌های پوز...
نکاتی که در استفاده از دستگاه پوز باید رعایت کنید نکاتی که در استفاده از د...
دسته بندی ها
دستگاه های کارت خوان...
دستگاه خودپرداز...
خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند
منتشر کننده: پرداخت یار ۱۳۹۸/۲/۱ 0 نظرات
پیدایش خودپردازها، تحول عظیمی در سیستم بانکداری ایجاد کرد و باید اقرار کرد که امروزه خودپردازها، یکی از مهمترین دستاوردهای بانکداری الکترونیکی شده اند. خودپردازها با نام های عابربانک، آنی بانک و دستگاه ATM نیز شناخته می شوند. برای استفاده از دستگاه های خودپرداز کافی است کارت اعتباری هر بانکی را داشته باشید. فرقی نمی کند چه ساعت از شبانه روز، شما می توانید از خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند در هر زمان استفاده کنید. شرکت فناوری کارت پردازش دامون (پرداخت یار) شما را با انواع خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند، آشنا می کند.

پرداخت پول نقد
اصلی ترین و مهمترین خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند، پرداخت پول نقد است. برای این کار کافی است کارت بانکی خود را در قسمت جای کارت، وارد کنید و سپس، رمز 4 رقمی خود را وارد کنید. با این کار به حساب خود دسترسی خواهید داشت و می توانید وجه نقد را از حساب خود خارج کنید. درواقع با هربار استفاده از این دستگاه، کامپیوتر اصلی دستگاه به سیستم بانکی متصل می شود و رقمی که برای دریافت پول انتخاب کرده اید، توسط پرداخت کننده دستگاه که همانند یک روبات، وظیفه شمارش و پرداخت پول را دارد، به شما داده می شود. در نهایت نیز با دریافت رسید از بخش چاپگر رسید، عملیات به پایان می رسد. از آن جایی که تمام کارهای خودپردازها با کارت بانکی صورت می گیرد، از لحاظ امنیتی، نقش مهمی در نظام اقتصادی کشور ایجاد کرده است.

انتقال وجه
یکی دیگر از خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند، انتقال وجه است. انتقال وجه در بسیاری از موارد کمک کننده است. برای بسیاری از افراد این موضوع پیش آمده است که به طور ناگهانی به مقداری پول نیاز پیدا کرده اند و از آشنای خود طلب وجه می کنند اما هیچ بانکی در آن زمان باز نیست. اینجاست که پای خودپردازها وسط می آید تا با دارا بودن گزینه انتقال وجه، در هر جای ایران که باشید، پول به حسابتان واریز شود. در گذشته برای انتقال وجه باید به بانک ها مراجعه می شد اما با کمک دستگاه های خودپرداز، عملیات انتقال وجه و یا کارت به کارت کردن، در کسری از ثانیه اتفاق می افتد. البته این موضوع قابل ذکر است که دستگاه های خودپرداز نمی توانند در طول روز بیشتر از سقف مجاز عملیات انتقال وجه و یا پرداخت وجه نقد را انجام دهند. اگر مبلغ انتقال وجه شما بیش از سقف مجاز است باید از کارت های بانکی متنوع استفاده کنید. محدودیت انتقال وجه، مربوط به کارت های بانکی است و استفاده از چندین کارت؛ راه حل مناسبی برای انتقال وجه های بالاتر از سقف مجاز است.

گرفتن موجودی و گردش حساب


یکی دیگر از خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند، گرفتن موجودی و گردش حساب است. با این گزینه می توان حساب خود را چک کرد و از واریزی ها و برداشت های حساب خود آگاه شد. این گزینه نقش مهمی در مدیریت مالی ایفا می کند و از اشتباهات مالی پیشگیری می کند. به راحتی می توانید حساب خود را چک کنید تا اگر فردی پولی را به حساب شما واریز کرده باشد، با شماره حساب یا شماره کارت وی، مشخص شود. از طرفی در پایان روز می توانید میزان هزینه هایی که داشته اید را محاسبه کنید البته به شرطی که تمام مخارج یک روزتان را، با کارت بانکی پرداخت کرده باشید.

پرداخت قبوض
دستگاه های ای تی ام خدمات دیگری هم دارند که باید بگوییم نقش مهمی در کاهش صف های بانکی داشته اند. در گذشته برای پرداخت قبوض باید ساعت ها در بانک ها می نشستیم و منتظر می شدیم تا نوبت پرداخت قبض ما فرا رسد. امروزه در کمتر از یک دقیقه می توانید انواع قبض های خود را پرداخت کنید. فقط کافی است شماره سریال قبض را وارد کنید و الباقی کارها را به دست دستگاه خودپرداز بسپارید.

خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند روز به روز بیشتر می شود. دستگاه های خودپرداز در آینده ای نزدیک، دیگر نیازی به کارت های بانکی ندارند و خدمات متفاوت تر و جامع تری را ارائه خواهند داد تا جایی که کارهای مهم بانکی امروز، به سادگی با دستگاه های خودپرداز صورت می گیرد.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 10:47:34   |
_ خدماتی مانند پرداخت وجه، انتقال وجه، جابجایی کارت به کار ت پول، پرداخت قبوض عمومی، واریز وجه به شماره حساب افراد، شارژ کارت تلفن همراه اول، تغییر رمز کارت بانکی را انجام می دهد.
مطالب فوق بر رفتار و عملکرد مالی تاکید دارد.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:31:25   |
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول و ...
به نظر من مطالب فوق به نگرش مالی تاکید دارد
پرداخت قبوض خدماتی : آب ،برق،تلفن ثابت ، تلفن همراه ، گاز و قبوض شهرداری
شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه
بانکداری الکترونیکی دریافت مانده حساب
پرداخت اقساط تسهیلات
تغییر رمز دارنده ملی کارت واریز وجه یا واگذاری چک از طریق خودپردازهای چند منظوره
انتقال وجه بین حسابهای مرتبط با کارت دریافت صورتحساب مختصر (ده گردش آخر حساب)
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:58:16   |
دستگاه خودپرداز یکی از کاربردی ترین دستگاه هاست که کار جابجایی پول را اسانتر میکند
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی و...
به نظرم به بعد سواد مالی تأکید دارد.
مهدی کاظمی |   1399/04/28 10:19:45   |
پرداخت انتقال پول
در حوزه سواد مالی
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:05:05   |
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول و ...
به نظر من مطالب فوق به نگرش مالی تاکید دارد
پرداخت قبوض خدماتی : آب ،برق،تلفن ثابت ، تلفن همراه ، گاز و قبوض شهرداری
شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه
بانکداری الکترونیکی دریافت مانده حساب
پرداخت اقساط تسهیلات
تغییر رمز دارنده ملی کارت واریز وجه یا واگذاری چک از طریق خودپردازهای چند منظوره
انتقال وجه بین حسابهای مرتبط با کارت دریافت صورتحساب مختصر (ده گردش آخر حساب)
علیرضا آزاد |   1399/04/28 19:18:49   |
دستگاه خودپرداز نوعی از شعب بانک ها میباشد که میتوان بدون حضور در بانک، کارهای روزانه و پراستفاده خود را از طریق این دستگاه انجام داد.
بعد نگرش مالی
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 15:36:35   |
دستگاه های خودپرداز خدماتی مثل انتقال وجه،خرید شارژ،
پرداخت قبوض ،و...را انجام میدهند.
اطلاعات امنیتی در بعد سواد مالی قرار میگیرد.
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:10:19   |
دستگاه خود پرداز(ATM)جزو خدمات بانکها هستند که این دستگاه ها باعث تسهیل در انجام اموری مانند پرداخت و دریافت وجوه نقد.پرداخت قبوض..انتقال وجه شده است
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 16:45:01   |
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
به نظر من این اطلاعات در حوزه رفتار مالی قرار میگیرد .
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 17:12:34   |
دریافت و انتقال وجوه نقد پرداخت قبض خرید شارژ
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 21:48:42   |
برداشت وجه - انتقال وجه - خدمات پرداخت تسهیلات - پرداخت قبوض - شارژ- بخش رفتار مالی
محمد پوراکبری |   1399/05/02 12:28:59   |
دریافت و پرداخت وجه ، پرداخت قبوض ، انتقال وجه ، پرداخت اقساط و بطور کلی تسهیل در انجام کارهای بانکی و پولی میشود .
ب عقیده من مربوط ب رفتار و عملکرد مالی است .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 18:16:12   |
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض ،10گردش را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.اطلاعات امنیتی در بعد سواد مالی قرار میگیرد.
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 00:40:27   |
به ما این امکان را میدهند که در هرساعت از شبانه روز عملیات هایی مانند دریافت وجه،انتقال وجه،پرداخت قبض،خرید شارژ،اطلاع از موجودی و...را به راحتی انجام دهیم.
سواد مالی
محمد حسین بخت جو |   1399/05/04 23:44:55   |
دستگاه خود پرداز(ATM)جزو خدمات بانکها هستند که این دستگاه ها باعث تسهیل در انجام اموری مانند پرداخت و دریافت وجوه نقد.پرداخت قبوض..انتقال وجه شده است
بنظرم این اطلاعات در بعد سواد مالی قرار میگیرد
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:52:24   |
دریافت و پرداخت وجه ، پرداخت قبوض ، انتقال وجه ، پرداخت اقساط و بطور کلی تسهیل در انجام کارهای بانکی و پولی میشود .
ب عقیده من مربوط ب رفتار و عملکرد مالی است .
محمد رحیمی |   1399/05/11 20:24:30   |
خدمات بانکی دارای محدودیت
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 12:24:08   |
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
به نظر من این اطلاعات در حوزه رفتار مالی قرار میگیرد
مبینا دشتی |   1399/06/06 12:25:11   |
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
این اطلاعات در بعد سواد مالی است
شاوردی |   1399/02/21 07:55:47   |
0     0
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول و ...
به نظر من مطالب فوق به نگرش مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/21 08:46:34   |
0     0
دستگاه های خودپرداز چه خدماتی مثل: دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه، دریافت رمز دوم و ... را انجام میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 16:16:27   |
0     0
تقریبا در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، دستگاه های خودپرداز بانکی وجود دارد و از این دستگاه ها به عنوان ابزاری بسیار مناسب استفاده می شود. از مزایای این دستگاه ها صرفه جویی در زمان است که در هر زمان و مکانی می توان از آنها استفاده نمود. البته این بستگی به نحوه مدیریت سیستمهای بانکی دارد. خدمات دستگاه خود پرداز شامل :خدمات دریافت و پرداخت، انتقال وجوه، پرداخت قبض‌ها، گرفتن موجودی، خرید شارژ، تغییر رمز و دریافت رمز دوم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:18:53   |
0     0
خودپرداز چیست؟
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:22:03   |
0     0
دریافت مانده حساب
پرداخت اقساط تسهیلات
تغییر رمز دارنده ملی کارت
دریافت صورتحساب مختصر (ده گردش آخر حساب)
واریز وجه یا واگذاری چک از طریق خودپردازهای چند منظوره
انتقال وجه بین حسابهای مرتبط با کارت
پرداخت قبوض خدماتی : آب ،برق،تلفن ثابت ، تلفن همراه ، گاز و قبوض شهرداری
شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه
بانکداری الکترونیکی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 16:14:03   |
0     0
در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر قبض آب، قبض برق و قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 19:01:07   |
0     0
خودپرداز ها خدماتی از قبیل دریافت وجه، انتقال وجه، پرداخت قبوض، کمک های خیریه، دریافت شماره شبا و ... را ارائه می دهد. نسل جدید آن دستگاه های ریسایکلر است که همزمان عملیات دریافت پول را نیز انجام می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 22:48:03   |
0     0
با اینکه استفاده از دستگاه خودپرداز Atm مزیت های مختلفی را به همراه دارد اما بانک مرکزی امکانی را ایجاد نموده تا صاحبان این دستگاه و بانک عامل نیز از وجود آن سود ببرند. با دریافت مبالغ نقدی توسط مشتریان از دستگاه های خودپرداز مبلغی معادل 1.1 درصد از کل پول، سود برای صاحب دستگاه و بانک بدست می آید. در این سود، 60 درصد از آن به صاحب خودپرداز و 40 درصد آن به بانک تعلق می گیرد.
بنابراین هرچه حجم پولی که از دستگاه دریافت می شود، بیشتر باشد سود حاصله نیز افزایش خواهد یافت.
از طرفی برای تراکنش های غیر نقدی نیز سود به صاحبان و بانک تعلق خواهد گرفت. در این تراکنش ها بر حسب تعداد تراکنش و نوع آن سود تعلق می گیرد.
دریافت موجودی از حساب نیز می تواند سودی معادل 30 تومان بدست آورد. همچنین برای کارت به کارت 180 تومان سود به صاحبان دستگاه Atm و بانک تعلق می گیرد. پرداخت قبض 150 تومان و دریافت شارژ تلفن همراه نیز 90 تومان از حساب کسر خواهد کرد.
در موارد غیر نقدی میزان مبلغ محاسبه نمی شود و تنها تعداد این تراکنش ها سود را ایجاد خواهد نمود.
بانک مرکزی تمامی سود حاصل را بدون قید و شرط به حساب بانک و صاحب خودپرداز Atm واریز خواهد کرد. پرداخت این مبالغ به صورت ماهیانه انجام می شود. همچنین نصب و نگه داری دستگاه خودپرداز Atm به عهده ی شرکتی است که از آن، دستگاه خریداری می گردد.
با این شرایط شاید واگذاری دستگاه های خودپرداز Atm به اشخاص توسط برخی بانک ها، سبب جذب سود و سرمایه گردد. البته باید توجه داشت که شرط اصلی سود دهی این دستگاه ها، نصب آن در مسیر های پر رفت و آمد و قبول شرایط موجود در قرارداد توسط افراد می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 14:22:40   |
0     0
دستگاه هایی هستند که با انها میشود پول جابجا کرد و یا اینکه اقساط بانک و یا قبوض اب و برق پرداخت کرد نسل جدیدی از این دستگاه ها نیز وجود دارد به نام ریسایکلر که این دستگاه ها قدرت دریافت پول را دارند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/04 16:22:12   |
0     0
ارائه خدمات ۲۴ ساعته و امنیت بالا در ارائه خدمات بانکی و انجام بسیاری از خدمات بانکی که تا پیش از این توسط مسئولین باجه ها در بانک ها صورت می گرفت و راحتی استفاده برای مشتریان و استفاده از تمامی خدمات بانکی در تمامی شهرها بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک و ارائه خدمات بدون خطای انسانی . اطلاعات امنیتی ارائه شده در مطلب آموزشی فوق به بُعدمدیریت مالی شخصی از سواد مالی تاکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 19:02:52   |
0     0
خدماتی از قبیل پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه، دریافت رمز دوم
به نظرم به سواد مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 20:52:22   |
0     0
دستگاههای Atm یاخود پرداز عملا " وظیفه ارائه خدمات نظام پولی و بانکی در جهت مکانیزه کردن دریافتها و پرداختها که منجر به ایجاد سواد مالی و پولی و صرف جویی درزمان و سها الوصول بودن خدمات آنها و همچنین دردسترس بودن در کل بازه زمانی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 10:12:11   |
0     0
استفاده از دستگاههای خودپرداز غالبا برای مواقعی که شما نیاز به پول دارید مورد استفاده قرار میگیرد امروزه با پیشرفت عملیات بانکی و گسترش نرم افزار ها مراجعات برای جابجایی پول کمتر شده ولی در نوع خود انقلابی در بانکداری بود که هنوز نیز قابل استفاده میباشد.امنیت این قبیل دستگاهها باعث شده تا مراجعات در هر ساعت از شبانه روز قابل انجام باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/05 13:00:08   |
0     0
سیستم خود پرداز و عملیات غیر حضوری خارج از شعبات بانکی زیر مجموعه ترتیبات دریافت و پرداخت های مالی اقتصادی است.
به هر میزان این سیستم و ترتیبات دریافت و پرداخت وجوه بانکی به سهولت صورت بگیرد کارایی و اثر بخشی سیستم بانکی افزایش خواهد یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/05 17:53:00   |
0     0
خدماتی که دستگاه های خودپرداز ارائه می دهند:
پرداخت پول، انتقال وجه، گرفتن موجودی و گردش حساب، پرداخت قبوض و اقساط، کمکهای خیریه و ...
دستگاههای خودپرداز کانال مالی فیزیکی بین بانکها و سرمایه گذاران برای تبادل پول است و یکی از ابزارهای سواد مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 20:26:38   |
0     0
مزایای دستگاه خودپرداز
ارائه خدمات ۲۴ ساعته
امنیت بالا در ارائه خدمات بانکی
انجام بسیاری از خدمات بانکی که تا پیش از این توسط مسئولین باجه ها در بانک ها صورت می گرفت
راحتی استفاده برای مشتریان
استفاده از تمامی خدمات بانکی در تمامی شهرها بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک
ارائه خدمات بدون خطای انسانی
روش های کارت به کارت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 23:52:40   |
0     0
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض و ...
سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 16:06:04   |
0     0
دستگاه خود پرداز با توجه به ویژگی های خاص خود قادر به دریافت و پرداخت و انتقال وجه و اعلام موجودی می باشند. در سالهای اخیر با ورود دستگاههای کیوسک یا کش لس عملا وظیفه صندوق دار بر عهده این دستگاهها قرار گرفته است که موجب صرفه جویی در نیروی انسانی و زمان و هزینه می گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 19:11:45   |
0     0
دستگاه های خودپرداز چه خدماتی مثل: دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه، دریافت رمز دوم و ... را انجام میدهد استفاده از دستگاههای خودپرداز غالبا برای مواقعی که شما نیاز به پول دارید مورد استفاده قرار میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 09:03:11   |
0     0
خودپَرداز (Automated Teller Machine :ATM) که گاه عابر بانک هم نامیده شده دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می‌دهد تا در هر زمان دلخواه به‌وسیلهٔ قراردادن کارت عابربانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را بگیرند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز به امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب‌های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 12:42:15   |
0     0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.
در ایران اغلب دستگاه‌های خود‌پرداز به شبکه شتاب متصل هستند. شبکه شتاب امکان برداشت و مشاهده موجودی را برای دارندگان کارت‌های بانک‌های عضو این شبکه از همه خودپرداز‌ها را فراهم می‌آورد. در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر قبض آب، قبض برق و قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.
مزایای دستگاه خودپرداز

ارائه خدمات ۲۴ ساعته
امنیت بالا در ارائه خدمات بانکی
انجام بسیاری از خدمات بانکی که تا پیش از این توسط مسئولین باجه ها در بانک ها صورت می گرفت
راحتی استفاده برای مشتریان
استفاده از تمامی خدمات بانکی در تمامی شهرها بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک
ارائه خدمات بدون خطای انسانی
روش های کارت به کارت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 18:01:35   |
0     0
خدمات خودپرداز
1. دریافت پول نقد
2. انقال پول
3. پرداخت قبوض
4. پرداخت قسط تسهیلات
5. دریافت شارژ
6. نمایش ده گردش حساب
7. تغییر رمز
8. دریافت رمز دوم
به بعد مدیریت مالی شخصی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/31 15:51:02   |
0     0
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/02 15:03:20   |
0     0
دستگاه خودپرداز یک وسیله الکترونیکی پیشرفته است که بدون تایید و زیرساخت‌های معتبر بانکی قادر به ارائه خدمات نیست. بر همین اساس هر جا که دستگاهی مشغول به کار است یعنی حداقل یک بانک و دو شرکت مهندسی معتبر در حال خدمت‌رسانی هستند. فروشگاه، شرکت و مغازه دارای دستگاه خودپرداز از وجه اجتماعی و اعتبار بالاتری نسبت به سایر رقبای خود برخوردار است. این مزیت یک ارزش پنهان برای کسب‌وکارها و همچنین فروشگاه‌های تازه تاسیس است. به شکلی که بسیاری از مجمتع‌های تجاری تازه تاسیس و فروشگاه‌های جدید در بدو کار اقدام به خرید دستگاه خودپرداز می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/03 19:54:11   |
0     0
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
به نظرم به سواد مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 22:57:34   |
0     0
خدمات دستگاه خود‌پرداز یا ATM ، جزو خدمات بانکی نوین در عصر حاضر است که بوسیله این دستگاه دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه و ... بدون نیاز به شعب بانک میتواند صورت گیرد.و دانستن این مطالب به اطلاعات اولیه سواد مالی بر می گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/08 12:58:46   |
0     0
دستگاه خودپرداز یک وسیله الکترونیکی پیشرفته است که بدون تایید و زیرساخت‌های معتبر بانکی قادر به ارائه خدمات نیست. بر همین اساس هر جا که دستگاهی مشغول به کار است یعنی حداقل یک بانک و دو شرکت مهندسی معتبر در حال خدمت‌رسانی هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/10 00:58:10   |
0     0
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی و...
به نظرم به بعد سواد مالی تأکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 13:31:03   |
0     0
-دریافت وجه ،انتقال وجه ،خرید شارژ ، پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
- نگرش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/14 12:32:03   |
0     0
دریافت وجه، انتقال وجه، دریافت موجودی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
به سواد مالی تاکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 15:17:36   |
0     0
دستگاه خودپرداز یکی از کاربردی ترین دستگاه هاست که کار جابجایی پول را اسانتر میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 15:18:11   |
0     0
دستگاه خودپرداز یکی از کاربردی ترین دستگاه هاست که کار جابجایی پول را اسانتر میکند
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی و...
به نظرم به بعد سواد مالی تأکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/15 11:14:46   |
0     0
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 11:52:25   |
0     0
خرید شارژ دریافت وجه انتقال وجه دریافت موجودی و...
به سواد مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:25:32   |
0     0
استفاده از دستگاههای خودپرداز غالبا برای مواقعی که شما نیاز به پول دارید مورد استفاده قرار میگیرد امروزه با پیشرفت عملیات بانکی و گسترش نرم افزار ها مراجعات برای جابجایی پول کمتر شده ولی در نوع خود انقلابی در بانکداری بود که هنوز نیز قابل استفاده میباشد.امنیت این قبیل دستگاهها باعث شده تا مراجعات در هر ساعت از شبانه روز قابل انجام باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 00:53:15   |
0     0
ستگاه خود پردازجزو خدمات بانک ها هستند که این دستگاه ها باعث تسهیل در انجام اموری ماننددریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض هستند.
اطلاعات اینترنتی مربوط به بعدنگرش مالی هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 23:36:21   |
0     0
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
به نظرم به بعد سواد مالی تأکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:34:48   |
0     0
دستگاه های خودپرداز چه خدماتی مثل: دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه، دریافت رمز دوم و ... را انجام میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:35:31   |
0     0
-دریافت وجه ،انتقال وجه ،خرید شارژ ، پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
- نگرش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:08:42   |
0     0
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
به نظرم به سواد مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 21:15:47   |
0     0
دستگاه های خودپرداز چه خدماتی مثل: دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه، دریافت رمز دوم و ... را انجام میدهد.
به بعدنگرش مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 11:52:37   |
0     0
سیستم خود پرداز و عملیات غیر حضوری خارج از شعبات بانکی زیر مجموعه ترتیبات دریافت و پرداخت های مالی اقتصادی است.
به هر میزان این سیستم و ترتیبات دریافت و پرداخت وجوه بانکی به سهولت صورت بگیرد کارایی و اثر بخشی سیستم بانکی افزایش خواهد یافت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 14:20:48   |
0     0
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه ،پرداخت اقساط ،خرید شارژ،جابه جایی پول و ...اراِئه می دهد.
این اطلاعات به بعد سواد مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 19:40:55   |
0     0
در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر قبض آب، قبض برق و قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 10:07:46   |
0     0
خدمات دستگاه خود‌پرداز یا ATM ، جزو خدمات بانکی نوین در عصر حاضر است که بوسیله این دستگاه دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه و ... بدون نیاز به شعب بانک میتواند صورت گیرد.اطلاعات اینترنتی به بعد
نگرش مالی مربوط است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/20 13:04:53   |
0     0
- عملیات روزمره بانکی که نیاز به حضور فیزیکی در شعب بانکها ندارد را انجام میدهد از قبیل : دریافت و پرداخت وجه ، عملیات رمز ، پرداخت اقساط ، انتقال وجه ، کمک خیرخواهانه مانند کمیته امداد ، عملیات کارت از قبیل غیر فعال کردن غیر فیزیکی آن و ...
- رفتار مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 18:27:20   |
0     0
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی
نگرش مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 22:20:40   |
0     0
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 19:33:39   |
0     0
استفاده از دستگاههای خودپرداز غالبا برای مواقعی که شما نیاز به پول دارید مورد استفاده قرار میگیرد امروزه با پیشرفت عملیات بانکی و گسترش نرم افزار ها مراجعات برای جابجایی پول کمتر شده ولی در نوع خود انقلابی در بانکداری بود که هنوز نیز قابل استفاده میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/25 19:36:58   |
0     0
دستگاه atmبرای برادشت پول کارت به کارت .کارت به حساب تغییر رمز دوم .فعال سازی رمز پویا.گرفتن ده گردش حساب .پرداخت بیمه تامین اجتماعی .بکار می رود وهر اسکناسی که مشتری انتخاب کند مشتری از دستگاه می تواند دریافت کند وتا سقف ۲۰۰۰۰۰۰ ریال می تواند پول بگیرد وسقف کارت به کارت ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:32:30   |
0     0
دستگاه های خودپرداز چه خدماتی مثل: دریافت وجه، پرداخت قبوض خدماتی، انتقال وجه، دریافت رمز دوم و ... را انجام میدهد.
به بعدنگرش مالی تاکید دارد
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/26 17:13:44   |
0     0
دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک خدمات ارائه میدهد ارائه خدمات بدون خطای انسانی
دستگاهای خود پرداز خدماتی از قبیل پرداخت قبض تلفن ،آب ،برق ،اقساط ...
انجام میدهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/26 19:44:55   |
0     0
استفاده از دستگاههای خودپرداز غالبا برای مواقعی که شما نیاز به پول دارید مورد استفاده قرار میگیرد امروزه با پیشرفت عملیات بانکی و گسترش نرم افزار ها مراجعات برای جابجایی پول کمتر شده ولی در نوع خود انقلابی در بانکداری بود که هنوز نیز قابل استفاده میباشد.امنیت این قبیل دستگاهها باعث شده تا مراجعات در هر ساعت از شبانه روز قابل انجام باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 20:58:33   |
0     0
دریافت وجه. انتقال وجه. دریافت موجودی. خرید شارژ. پرداخت قبوض و اقساط بانکی.
به نظرم به بعد سواد مالی تأکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 21:42:26   |
0     0
خدمات دستگاه خود‌پرداز یا ATM :
پرداخت پول، انتقال وجه، گرفتن موجودی و گردش حساب، پرداخت قبوض و اقساط، کمکهای خیریه و ...
دستگاههای خودپرداز کانال مالی فیزیکی بین بانکها و سرمایه گذاران برای تبادل پول است و یکی از ابزارهای سواد مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:01:33   |
0     0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.

در ایران اغلب دستگاه‌های خود‌پرداز به شبکه شتاب متصل هستند. شبکه شتاب امکان برداشت و مشاهده موجودی را برای دارندگان کارت‌های بانک‌های عضو این شبکه از همه خودپرداز‌ها را فراهم می‌آورد. در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر قبض آب، قبض برق و قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/27 17:00:50   |
0     0
دریافت پول، انتقال وجه،پرداخت اقساط، پرداخت قبوض، موجودی، گردش حساب ، خرید شارژ و... از جمله خدمات دستگاه خودپرداز هستند.
حسابداری مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 19:36:57   |
0     0
دستگاه ATMدستگاهی است که به طور 24 ساعته اقدام به پرداخت وجه , کارت به کارت عضو شتاب, پرداخت قبوض , رمزدوم ,حواله پایا وساتنا( اگر کارت مربوط به بانک دستگاه باشد),بعضی از دستگها میتواند کارت هدیه صادر نماید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/27 21:52:01   |
0     0
تقریبا تمام کارهای غیر حضوری را با خود پرداز انجام دا‌د..
بعد سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 23:49:20   |
0     0
دریافت وجه - پرداخت قبض- پرداخت قسط - خرید شارژ - رمز و ....
رفتار مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/28 17:21:46   |
0     0
بیشتر خدمات بانکی را انجام میدهند ، مثلا پرداخت قبوض ، انتقال وجه و ...
با امدن این دستگاه ها خدمات بانکی بسیار راحت تر و ازهمه مهمتر در زمان صرفه جویی میشه.
به سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 17:30:06   |
0     0
خدماتی از قبیل دریافت وجه نقد ، پرداخت قبوض ، انتقال وجه و ...
رفتار مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 07:07:18   |
0     0
اراعه خدمات 24 ساعته وامنیت بالا دراراعه خدمات بانکی وانجام بسیاری از خدمات بانکی که تاپیش ازاین توسطمسعولین باجه ها دربانک ها صورت می گرفت وراحتی استفاده از تمامی خدمات بانکی در تمامی شهرها بدن نیاز به مراجعه حضوری به بانک واراعه خدمات بدون خطای انسانی.اطلا عات امنیتی اراعه شده درمطلب آموزشی فوق به بعد مدیرریت مالی شخصی از سواد مالی تاکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:53:24   |
0     0
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول و ...
به نظر من مطالب فوق به نگرش مالی تاکید دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 18:23:20   |
0     0
برداشت وجه ، انتقال وجه ، پرداخت قبوض خدماتی و ....
رفتار مالی .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 22:50:06   |
0     0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.
در ایران اغلب دستگاه‌های خود‌پرداز به شبکه شتاب متصل هستند. شبکه شتاب امکان برداشت و مشاهده موجودی را برای دارندگان کارت‌های بانک‌های عضو این شبکه از همه خودپرداز‌ها را فراهم می‌آورد. در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر قبض آب، قبض برق و قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 19:12:49   |
0     0
دستگاه هاى خودپردازخدمات بانکى از جمله دریافت و پرداخت وجه انتقال وجه نقد ،پرداخت قبوض و...را انجام مىدهد
اطلاعات ارائه شده به بعد نگرش مالى اشاره دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:57:06   |
0     0
نوعی دستگاه بانکداری است که به عنوان یک راهکار کارآمد و ایده آل، نیاز به مراجعه حضوری به باجه های بانک، استخدام کارمند بانکی و یا صندوقدار را برای انجام امور مختلف بانکی مرتفع می سازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:01:00   |
0     0
خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.
در ایران اغلب دستگاه‌های خود‌پرداز به شبکه شتاب متصل هستند. شبکه شتاب امکان برداشت و مشاهده موجودی را برای دارندگان کارت‌های بانک‌های عضو این شبکه از همه خودپرداز‌ها را فراهم می‌آورد. در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر قبض آب، قبض برق و قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/01 00:06:35   |
0     0
سیستم خود پرداز و عملیات غیر حضوری خارج از شعبات بانکی زیر مجموعه ترتیبات دریافت و پرداخت های مالی اقتصادی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/01 12:51:47   |
0     0
_دریافت وجه نقد، پرداخت قبوض و اقساط، انتقال وجه نقد و...
_نگرش مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/01 17:43:02   |
0     0
دستگاه های خودپرداز خدماتی مانند دریافت وجه نقد، پرداخت قبوض، انتقال وجه، تغییر رمز و فعال سازی رمز دوم را ارائه می‌دهند.
رفتار مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 18:30:39   |
0     0
دریافت پول
انتقال وجه
پرداخت اقساط
پرداخت قبوض
موجودی
گردش حساب و ..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:19:16   |
0     0
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد
در حوزه رفتار مالی قرار میگیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:51:29   |
0     0
دستگاه های خودپرداز خدماتی از قبیل پرداخت بیمه .پرداخت اقساط - کمک به ایتام-جابه جایی پول و ...
به نظر من مطالب فوق به نگرش مالی تاکید دارد
پرداخت قبوض خدماتی : آب ،برق،تلفن ثابت ، تلفن همراه ، گاز و قبوض شهرداری
شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه
بانکداری الکترونیکی دریافت مانده حساب
پرداخت اقساط تسهیلات و غیره هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 20:18:35   |
0     0
مزایای دستگاه خودپرداز
ارائه خدمات ۲۴ ساعته
امنیت بالا در ارائه خدمات بانکی
انجام بسیاری از خدمات بانکی که تا پیش از این توسط مسئولین باجه ها در بانک ها صورت می گرفت
راحتی استفاده برای مشتریان
استفاده از تمامی خدمات بانکی در تمامی شهرها بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک
ارائه خدمات بدون خطای انسانی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/07 04:03:37   |
0     0
خدماتی از قبیل دریافت وجه نقد،دریافت مانده حساب،پرداخت اقساط تسهیلات،تغییر رمز،دریافت صورت حساب،انتقال وجه،پرداخت قبوض و شارژ را انجام میدهد.
به رفتار و عملکرد مالی،نگرش مالی تاکید دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 12:12:01   |
0     0
دریافت وجه تغییر رمز پرداخت قبوض پرداخت اقساط اعلام موجودی خرید شارژ کارت با کارت و انتقال وجه
این تطالاعات در بلد سواد مالی قرار می گیرند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 12:54:08   |
0     0
دریافت وجه ،انتقال وجه ،پرداخت اقساط، تغییر رمز ،پرداخت قبوض را می توان از طریق دستگاه های خودپرداز انجام داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:10:03   |
0     0
دستگاه‌ها با خطوط اختصاصی برای محیط‌هایی است که مراجعه دستگاه بسیار زیاد است و کار باید سریع انجام شود و دستگاه‌هایی با خط تلفن برای تجارت‌های کوچک در فروشگاه‌ها اغلب به کار می‌رود. هزینه اولیه برای دستگاه تلفنی برابر نصف هزینه برای دستگاه با خطوط اختصاصی می‌باشد. هزینه عملیات به صورت تلفن فقط قسمت کسری هزینه خط اختصاصی می‌شود
خودپرداز ها خدماتی از قبیل دریافت وجه، انتقال وجه، پرداخت قبوض، کمک های خیریه، دریافت شماره شبا و ... را ارائه می دهد. نسل جدید آن دستگاه های ریسایکلر است که همزمان عملیات دریافت پول را نیز انجام می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics