تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مفهوم ارزش زمانی پول از منظر سرمایه گذاران

سرمایه گذاران درآمدهای کسب شده از طرق مختلف را معمولا با واحدهای پول مقایسه و ارزش‌گذاری می‌کنند. بر اساس تفاوت‌های متنوع حاکم بر واحدهای پول انواع مختلفی وجود دارند. این تفاوت‌ها را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد:

۱. واحد پول از نظر زمان (Timing) :
واحدهای پول از نقطه نظر زمان دسترسی به آن‌ها با هم متفاوت‌اند و هر چه زودتر بتوان به آن‌ها دست یافت، ارزش بیشتری داشته و بهره‌وری بالاتری دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 ۲. واحدهای پول از نظر ریسک (Risk) :
بر این اساس، واحدهای پولی که احتمال به دست آوردن آن‌ها بیشتر باشد با ارزش‌تر از واحدهای پولی است که احتمال دستیابی کم‌تری دارند. از نظر یک آنالیزور واحد پول با احتمال دسترسی کم، ارزش سرمایه‌گذاری ندارد.


  ۳. واحدهای پول از نظر قدرت خرید (Purchasing Power) :
از نظر قدرت خریدی که هر واحد پول به فرد می‌دهد، واحدهای پولی متفاوتی هست و دسته‌ای که قدرت خرید بالاتری می‌دهند، ارزش بیشتری دارند.


  ۴. واحدهای پول از نظر تبدیل به پول :
اموال و دارائی‌ها از نظر این‌که چه زمانی قابل فروش هستند و به پول تبدیل می‌شوند، واحدهای پولی متفاوتی را به وجود می‌آورند که بالطبع گروهی که زودتر به پول تبدیل شده و قابل استفاده می‌شوند، ارزش بالاتری در بین سرمایه‌گذاران دارند.


بنابراین دیدگاه‌ها ارزش زمانی پول هنگامی روشن می‌شود که واحدهای پولی هر فرد را بر اساس آن‌ها طبقه‌بندی و سپس ارزش‌گذاری کرد.

 

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 12:36:28   |
0     0
ارزش زمانی پول (Time Value Of Money) که به اختصار TVM، گفته می‌شود، یعنی پولی که اکنون در اختیار دارید بهتر و با ارزش‌تر از پولی است که در آینده خواهید داشت. زیرا علاوه بر اینکه به شما توان و قدرت خرید و سرمایه‌گذاری را می‌دهد، بلکه با توجه به تورم بعدها این توان خرید را کاهش و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری الآن را نیز از دست خواهید داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 16:23:37   |
0     0
هرچه زمان بیشتری از پولی که داریم بگذرد از ارزش ان کاسته خواهد شد . هرچه پول زودتر بدست بیاید ارزش بیشتری دارد. هرچه احتمال به دست اورن و کسب پول بیشتر باشد ریسک کمتری خواهد داشت. هر چه پول و دارایی ها زودتر به واحد پولی دیگری تبدیل شوند ارزش بیشتری دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:47:34   |
0     0
هر چه پول و دارایی ها زودتر به واحد پولی دیگری تبدیل شوند ارزش بیشتری دارند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:32:17   |
0     0
یعنی پولی که اکنون در اختیار دارید بهتر و با ارزش‌تر از پولی است که در آینده خواهید داشت. زیرا علاوه بر اینکه به شما توان و قدرت خرید و سرمایه‌گذاری را می‌دهد، بلکه با توجه به تورم بعدها این توان خرید را کاهش و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری الآن را نیز از دست خواهید داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics