تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفاوت بین ترازنامه و صورت سود وزیان

دو مورد از مهمترین صورت های مالی در حسابداری مالی، ترازنامه و اظهارنامه ی درآمد (که بدان صورت حساب سود و زیان هم می گویند) می باشد. این صورت های مالی در هنگام بازبینی شرکت یک ابزار تحلیلی بسیار مهم برای سرمایه گذاران است. اکثر انواع اطلاعات مشابه از جمله: درآمد، هزینه ها و سود در هر کدام از آن ها ظاهر می شوند، اما تفاوت های مهمی نیز بین هر دو وجود دارد.

تفاوت اصلی بین صورتحساب سود و زیان و ترازنامه در تطابق مربوط به زمان آن ها می باشد. ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت را برای یک نقطه خاص در زمان خلاصه می کند. صورتحساب سود و زیان درآمدها و هزینه ها را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. طول مدت زمان تحت پوشش در صورتحساب سود و زیان ممکن است متفاوت باشد، اما فواصل معمول شامل سه ماه و اظهارانامه های سالیانه باشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هر سند برای اهداف کمی متفاوت ساخته شده است. اظهارنامه سود و زیان به یک سوال بسیار خاص پاسخ می دهد: آیا شرکت سودآور است؟ اظهارنامه سود بیشتر بر جریان  نقدی و یا ترازنامه متمرکز است.

 

عبارت " ترازنامه" از روشی که سه حساب اصلی در نهایت با هم تراز و برابر هستند، به دست می آید. تمام دارایی ها در یک بخش فهرست  می شوند و مجموع آن ها باید برابر با تمام بدهی ها و صاحبان سهام باشد. ترازنامه به طور گسترده تری ایجاد شده است، نشان می دهد که چه کسی مالک و بدهکار شرکت است، و همچنین هر سرمایه گذاری بلند مدت بر خلاف اظهارنامه سود، ارزش کامل سرمایه گذاری های بلند مدت یا بدهی ها در یک ترازنامه ظاهر می شود.

 

در حالی که یک صورتحساب سود و زیان درآمد خالص را نشان می دهد؛ چه شرکت در وضعیت مطلوب باشد یا خیر. ترازنامه نشان می دهد که چقدر یک شرکت واقعا ارزش دارد. اگرچه هر دو این ها بیش از حد ساده شده است، اغلب سرمایه گذاران یا وام دهندگان تمایل دارند صورتحساب سود و زیان و ترازنامه را تفسیر کنند.

 

اظهارنامه ی درآمد تنها نیازمند یک مجموعه ساده از محاسبات است.  حسابداران درآمد شرکت را به یک بخش اضافه می کنند و تمام هزینه های خود را به دیگری اضافه می کنند. هزینه های کلی از کل درآمد کم می شود و سود و زیان را بر می گرداند.
ترازنامه دارای محاسبات مختلف است که همه به صورت نمایه ای از یک فرمول اساسی اجرا می شوند: دارایی ها برابر است با بدهی ها به علاوه ی حقوق صاحبان سهام است.

 

هنگامی که همراه با دیگر اسناد مالی به کار روند، این دو اظهارنامه می تواند  برای ارزیابی کارایی عملیاتی، ثبات سال به سال و جهت سازمانی یک شرکت مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، آمار هر سند به شدت توسط سرمایه گذاران و مدیران اجرائی هر کسب و کاری مورد بررسی قرار می گیرند. در حالی که ارائه این اظهارات از یک صنعت به صنعت  دیگر کمی متفاوت است.

منبع خبر: تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی . |   1399/01/01 21:40:27   |
4     0
ترازنامه وضعیت مالی یک شخص را در یک تاریخ مشخص می‌نماید و نشان می دهد دارایی، بدهی و سرمایه شخص در آن تاریخ چقدر است. صورت سود و زیان عملکرد مالی شخص را در یک بازه زمانی خاص اندازه‌گیری می‌کند.

- آیا با ترازنامه آشنایی دارید؟
- اقلام عمده ترازنامه کدامند؟
- از نظر شما شناخت ترازنامه و صورت سود و زیان با چه کارکردی میتواند در ارتقاء سواد مالی نقش داشته باشد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/03/01 21:55:09   |
بله صورت وضعیت مالی ،وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد....اقلام عمده صورت وضعیت مالی داراییها بدهی ها و حقوق صاحبان سهام است.در سرمایه گذاری سهام ابتدا باید شناختی از وضعیت شرکتی که میخواهیم در آن سرمایه گذاری کنیم بدست آوریم....صورت وضعیت مالی داراییها و بدهیهای شرکت را در تاریخ مشخص نشان میدهد....و صورت سود وزیان عملکرد شرکت را طی یک دوره مالی نشان می دهد هر چه نسبت قیمت سهام شرکت به سود هر سهم کمتر باشد سهام آن شرکت ارزنده تر است.
مسعوذ زارع بیدکی |   1399/03/06 15:56:16   |
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
ترازنامه و سود و زیان اگر به صورت شفاف ارائه شود میتواند سواد مالی را ارتقا دخد در غیر اینصورت باعث سردرگمی افراد خواهد شد
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
Mona |   1399/03/06 18:59:36   |
ترازنامه وضعیت مالی یک شخصیت حسابداری را در یک زمان مشخص نشان می‌دهد.ترازنامه معمولاً در پایان یک دوره مالی تهیه می‌گردد. در ترازنامه سه اقلام اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه مشخص می‌گردد.
صورت سود و زیان، یکی از صورت‌های مالی اساسی است که چگونگی و نتیجه عملکرد مالی یک شخصیت حقوقی را طی یک دوره مالی مُعَیَن نشان می‌دهد. این صورت حساب با ارائه خلاصه‌ای از اینکه کسب‌وکارها چگونه درآمدها و هزینه‌های خود را از طریق فعالیت‌های عملیاتی و غیرعملیاتی کسب می‌کنند، محاسبه می‌شود. همچنین سود یا زیان خالص ایجادشده شرکت را در یک دوره حسابداری خاص، معمولاً در یک فصل ، ماه یا سال مالی نشان می‌دهد.
فرزانه جنتی |   1399/03/10 22:55:53   |
بله ترازنامه یاهمان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری. دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است. دارایی مساوی است با جمع بدهی و سرمایه
صورت وضعیت مالی(ترازنامه) دارایی ها و بدهی ها را در زمان معینی نشان می دهد و عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان می‌دهد. که عملکرد شرکت را نشان میدهد.
با ترازنامه میتوان دارایی های موجودی نقد و... وبدهی ها را فهمید وبا صورت ود و زیان میزان سوددهی شرکت یا زیان دهی شرکت رافهمید طی یه دوره مالی
مرتضی ندافی |   1399/04/01 02:38:27   |
تراز نامه یا صورت وضعیت مالی که شامل موجودی نقد، بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه و حقوق صاحبان سهام و ...
تراز نامه با نمایش دادن ترازی از وضعیت حساب ها و بدهی ها و سرمایه و دارای ها میتواند نقش بسیار مهمی دارا باشد
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:07:28   |
بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه
تراز نامه در کل صورتی از وضعیت کلی شرکت یا موسسه است که دارایی ها و بدهی ها را در یک صورت کلی نمایش میدهد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 17:42:17   |
بله، اقلام عمده آن دارایی هادر ترازنامه شامل دارایی جاری و غیر جاری، بدهی ها شامل بدهی جاری و غیر جاری، و حقوق صاحبان سهام در ترازنامه، جهت بررسی عملکرد یک شرکت و پیش‌بینی وضعیت آینده آن نیاز است تا عوامل متعددی را در نظر بگیریم. این موضوع برای شرکت‌هایی که در بازار بورس فعال هستند و سهام آن‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد، اهمیت بالاتری دارد. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نیاز دارند تا قبل از انتخاب سهام و اقدام به سرمایه‌گذاری، اطلاعات کافی درباره شرکت موردنظر خود را کسب کنند.

یکی از راه‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات موردنیاز خود را دریافت نمایند، صورت‌های مالی آن شرکت است. صورت‌های مالی نشان می‌دهد که تجارت اصلی یک شرکت چیست و چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد. عملکرد گذشته آن چگونه بوده و چه آینده‌ای برای آن قابل پیش‌بینی است. یکی از اصلی‌ترین صورت‌های مالی شرکت‌ها، ترازنامه است.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 08:14:26   |
-بله.
- اقلام عمده ترازنامه شامل ۱. دارایی ها شامل دارایی های جاری و غیر جاری ۲. بدهی ها شامل بدهی های جاری و غیرجاری ۳. حقوق صاحبان سرمایه شامل سرمایه، اندوخته قانونی، سود یا زیان انباشته.
- با رویکرد عملیاتی و به روز بودن اطلاعات.
مصطفى عربى |   1399/04/25 21:54:45   |
بله- ترازنامه وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد.
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها.
نگرش جدیدی در امور مالی به ما میدهد.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:59:06   |
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
ترازنامه و سود و زیان اگر به صورت شفاف ارائه شود میتواند سواد مالی را ارتقا دخد در غیر اینصورت باعث سردرگمی افراد خواهد شد
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:33:37   |
تراز نامه وضعیت مالی یه موسسه را دریک زمان خاصی نشان می دهد که همیشه شامل سه قسمت اصلی است دارایی بدهی سرمایه
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 00:47:04   |
بله صورت وضعیت مالی ،وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد
انواع دارایی ها در ترازنامه:
دارایی ها در ترازنامه از دو قسمت دارایی های جاری (دارایی هایی که در طول یک سال یا کمتر به پول نقد تبدیل می شوند) و دارایی های غیر جاری یا بلندمدت (که در مدت زمان بیش از یک سال تبدیل به پول نقد می‌شوند) تشکیل شده است ، بدهی‌ های جاری و غیر جاری ، حقوق صاحبان سهام در ترازنامه
هر کس به منزله یک شرکت هست و دارای درآمد و هزینه و دارایی و سرمایه است باید برای زندگی خود هم صورت سود وزیان داشته باشیم و هم ترازنامه
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/27 16:03:09   |
بله. ترازنامه صورت حسابی است که وضعیت مالی یعنی دارائی‌ها، بدهی‌ها و سرمایه شرکت را در پایان دوره مالی نشان می‌دهد.
و صورت سود وزیان عملکرد شرکت را طی یک دوره مالی نشان می دهد هر چه نسبت قیمت سهام شرکت به سود هر سهم کمتر باشد سهام آن شرکت ارزنده تر است
نجمه السادات زارع |   1399/04/28 12:52:10   |
بله ترازنامه یکی از انواع گزارش هایی است که امورمالی شرکت یا موسسه به مدیران یا سرمایه گزاران ان شرکت یا موسسه میدهند
اقلام ترازنامه شامل دارایی ها و مجموع بدهی ها و سرمایه یا حقوق صاحبان سهام که باید مجموع دارایی ها با مجموع بدهی و سرمایه تراز شود
از انواع گزارشات ترازنامه و صورت سودوزیان است که ترازنامه دریک نقطه خاص گزارشی از دارایی و بدهی و حقوق صاحبان سهام و میزان انها به ما میدهد و صورت سودوزیان سود را در یک بازه زمانی معین به ما میدهد و میتوان این دونوع گزارش را به سرمایه گزاران و مدیران بدهیم تا از وضعیت شرکت و موسسه اطلاع پیدا کنند
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:26:19   |
ترازنامه صورت حسابی است که وضعیت مالی یعنی دارائی‌ها، بدهی‌ها و سرمایه شرکت را در پایان دوره مالی نشان می‌دهد.

صورت سود و زیان چیست؟
صورت حسابی است که خلاصه و نتیجه عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان می‌دهد.
علیرضا آزاد |   1399/04/29 01:59:24   |
ترازنامه به وضعیتی اطلاق میشود که یک شخصیت حسابداری در یک زمان مشخص ،اطلاعاتی درباره دارایی،سرمایه و بدهی به ما بدهد.
سود و زیان یکی از صورت های مالی اساسی است که دارایی و بدهی را در یک زمان مشخص نشان میدهد و عملیات یک سال مالی کشور یعنی درآمد و هزینه های شرکت را نشان میدهد.
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:22:29   |
بله
دارایی بدهی سرمایه
بسیار مفید است
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 00:42:41   |
بله - داراییها -بدهییها - حقوق صاحبان سهام - شفافیت و به روز بودن ترازنامه
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:40:00   |
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
ترازنامه و سود و زیان اگر به صورت شفاف ارائه شود میتواند سواد مالی را ارتقا دخد در غیر اینصورت باعث سردرگمی افراد خواهد شد
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:33:44   |
تراز نامه یا صورت وضعیت مالی که شامل موجودی نقد، بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه و حقوق صاحبان سهام و ...
تراز نامه با نمایش دادن ترازی از وضعیت حساب ها و بدهی ها و سرمایه و دارای ها میتواند نقش بسیار مهمی دارا باشد
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:41:37   |
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
تفاوت اصلی بین صورتحساب سود و زیان و ترازنامه در تطابق مربوط به زمان آن ها می باشد. ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت را برای یک نقطه خاص در زمان خلاصه می کند. صورتحساب سود و زیان درآمدها و هزینه ها را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. طول مدت زمان تحت پوشش در صورتحساب سود و زیان ممکن است متفاوت باشد، اما فواصل معمول شامل سه ماه و اظهارانامه های سالیانه باشد.
محمد پوراکبری |   1399/05/04 10:03:42   |
بله .
دارایی ها و ریز ان ، بدهی ها و ریز ان ب همران سرمایه وارد شده .
تراز نامه درواقع وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ معین مشخص میسازد ولی سورت سود و زیان نتیجه عملکرد شرکت طی یک دوره را مشخص میکند .
برای مشخص بودن حساب ها و عملکرد ما ضروری است .
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 13:05:28   |
ترازنامه یاهمان صورت وضعیت مالی که شامل: نقد، بانک ، صندوق ، دارایی های جاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه و حقوق صاحبان سهام و ...
ترازنامه (بیلان) وضعیت مالی شرکت را در یک محدوده زمانی مشخص نشان می‌دهد،
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 13:34:35   |
ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت را برای یک نقطه خاص در زمان خلاصه میکند .
اقلام عمده ی ان شامل دارایی ها در سمت راست ترازنامه وبدهی ها وسرمایه در سمت چپ ترازنامه.
خب عملکرد شرکت را نشان میدهند واینکه چه پیش بینی برای اینده داشته باشیم.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:16:43   |
بله .
دارایی ها و ریز ان ، بدهی ها و ریز ان ب همران سرمایه وارد شده . تراز نامه درواقع وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ معین مشخص میسازد ولی سورت سود و زیان نتیجه عملکرد شرکت طی یک دوره را مشخص میکند .
برای مشخص بودن حساب ها و عملکرد ما ضروری است .
محمد رحیمی |   1399/05/11 20:37:25   |
بله
دارایی بدهی و سرمایه
اگر رود به زود صورت سود و زیان و تراز را چک کنیم میتوانیم از دارایی هایمون بیشتر سود کسب کنیم
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 19:12:00   |
بسته به نوع شرکت متفاوت می باشد
بله
تشکری |   1399/02/27 16:42:11   |
0     0
ترازنامه
به نظر من همانگونه که قبلا عنوان شد اطلاعات مالی پس از شناسایی و ثبت و طبقه بندی در قالب گزارش مالی در اختیار تصمیم گیرندگان مالی قرار می گیرد. تراز نامه و یا بیلان یکی از مهم ترین این گزارشهاست که وضعیت دارایی ها و بدهی ها و سرمایه یک واحد تجاری را در یک زمان مشخص نشان می دهد.صورت سود و زیان یکی دیگر از گزارشهایی که اطلاعات مالی را در اختیار استفاده کنندگان از این اطلاعات قرار می دهد صورت سود و زیان است که چگونگی و نتیجه عملکرد مالی یک موسسه یا واحد تجاری را در طی یک دوره مالی مشخص نشان می دهد که نتیجه آن وجود سود یا زیان در عملکرد مالی موسسه در طی دوره مالی خاص است. صورت سود به عنوان حساب سود و زیان نیز شناخته می شود زیرا رقم خالص سود و زیان را بیان می کند ، در حالی که ، نام جدید ترازنامه بیانیه ای از وضعیت مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 14:22:00   |
0     0
ترازنامه چیست؟
ترازنامه صورت حسابی است که وضعیت مالی یعنی دارائی‌ها، بدهی‌ها و سرمایه شرکت را در پایان دوره مالی نشان می‌دهد.

صورت سود و زیان چیست؟
صورت حسابی است که خلاصه و نتیجه عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:36:43   |
0     0
انواع دارایی ها در ترازنامه:
دارایی ها در ترازنامه از دو قسمت دارایی های جاری (دارایی هایی که در طول یک سال یا کمتر به پول نقد تبدیل می شوند) و دارایی های غیر جاری یا بلندمدت (که در مدت زمان بیش از یک سال تبدیل به پول نقد می‌شوند) تشکیل شده است
بدهی‌ های جاری و غیر جاری
حقوق صاحبان سهام در ترازنامه
ترازنامه (بیلان) وضعیت مالی شرکت را در یک محدوده زمانی مشخص نشان می‌دهد،
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/01 22:38:17   |
0     0
با سلام
فرق بین تراز نامه و صورت خلاصه سود و زیان :
1_ ترازنامه عملکرد مالی واحد تجاری را در یک نقطه از زمان نشان می دهد.
2_ گزارش سود و زیان عملکرد سود و زیانی واحد تجاری را در یک دوره مشخص، بعنوان مثال در یک سال مالی را نشان می دهد.

بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:37:07   |
0     0
بله. دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام (سرمایه)

در برآورد سودآوری شرکت ها و شناخت آن ها و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 20:38:58   |
0     0
بله
داراییها که خود به دودسته تقسیم میشوند جاری و غیر جاری
بدهی ها ....جاری و غیر جاری
و حقوق صاحبان سهام
حسابداری مالی آن بخش از حرفه‌ی حسابداری است که در شرکت‌های بازرگانی، تجاری و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعات مالی را در قالب ترازنامه و صورت‌های سود و زیان به کارکنان شرکت‌ها ارائه می‌دهد. این اطلاعات برای گزارش‌دهی به سهامداران، سازمان‌های دولتی و ناظران جمع‌آوری، تحلیل و ارائه می‌شوند. هدف از حسابداری ارائه‌ی اطلاعاتی است که برای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مورد نیاز هستند. هدف اصلی حسابداری مالی، آماده‌سازی گزارش‌های مالی است. این گزارش‌ها اطلاعاتی در مورد عملکرد شرکت به اشخاص خارجی می‌دهند. اشخاص خارجی شامل سرمایه‌گذاران، مدیران و مقامات مالیاتی هستند. اطلاعات مربوط به معاملات روزمره، اساس تهیه‌ی صورت مالی را تشکیل می‌دهد. در واحدهای بازرگانی، فعالیت‌هایی نظیر خرید و فروش کالا، خرید ماشین آلات و پرداخت هزینه‌های جاری انجام می‌گیرد. هزینه‌های جاری شامل اجاره، حقوق، بهای آب و برق از جمله معاملات روزمره است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 09:03:31   |
0     0
اگر به ترازنامه و سود و زیان بعنوان ابزاری برای ارایه وضعیت مالی یک موسسه بنگرید و آن را شبیه سازی کنید ، ترازنامه همانند دوربین عکاسی عمل می کند که وضعیت مالی را در یک لحظه مشخص و فقط در همان تاریخ نشان می دهد و صورت سود و زیان همانند دوربین فیلمبرداری است که با فیلمبرداری از وقایع، اتفاقهای رخ داده در یک دوره مالی را به صورت فیلم نمایش می دهد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:26:58   |
0     0
دارایی – بدهی – حقوق صاحبان سهام
از آنجا که ترازنامه وضعیت مالی شخصیت حقوقی شرکت را در زمانی مشخص را نشان می‌دهد، آن را صورت شرایط مالی یا صورت وضعیت مالی هم می‌نامند. این صورت مالی اطلاعلاتی درباره وضعیت مالی شرکت نمایش می‌دهد که دربردارنده اطلاعات مهمی از ساختار مالی و میزان نقدینگی و انعطاف‌پذیری شرکت مورد نظر است
وضعیت مالی در بردارنده موارد زیر است:
منابع اقتصادی تحت کنترل
ساختار مالی شرکت
میزان نقدینگی
توان بازپرداخت بدهی‌ها
ظرفیت سازگاری با محیط عملیاتی شرکت
صورت سود و زیان خلاصه‌ای از درآمدها و هزینه‌های واحد تجاری است برای یک دوره زمانی که معمولا ۱ ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و یک ساله است.این صورت مالی، سود یا زیان دهی شرکت را که نتیجه عملیات و تصمیمات مالی شرکت در طول یک دوره زمانی مشخص (دوره مالی) را نشان می‌دهد. به صورت سود یا زیان، صورت حساب درآمد یا صورت حساب عملیات نیز گفته می‌شود و بیانگر عملکرد شرکت در یک دوره زمانی مشخص است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 18:26:37   |
0     0
ترازنامه عملکرد یک شرکت رادرزمان معین بیان می کند
صورت سود وزیان مقدار سود وزیانی که یک شرکت دریک مدت معلوم ودریک سال مالی نشان می دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 16:07:25   |
0     0
بله ، اگر به صورت کلی واز بعد معادله حسابداری صحبت نمائیم دارائیها،بدهیها و سرمایه که از عنوان کردن ریز هر یک از انها خوداری گردید. به نظر اینجانب اگر بنا باشد از ترازنامه و صورت سود وزیان در مفاهیم سواد مالی استفاده بشودابتدا بایستی رویکرد هر یک از آنها یعنی رویکرد ترازنامه و سود وزیان توجه گردیده و سپس بصورت تحلیلی و ایجاد رابطه بین اقلام این دو صورت را بررسی و تجزیه و تحلیل نمود چون تا زمانی که شخص مالی چی توان تحلیل و ارتباط بین اقلام را خوب درک نکرده باشد نمیتواند در پی کسب سواد مالی حرفه ای و حتی به عنوان منتقد هر یک از مواردباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 20:02:04   |
0     0
در ترارنامه دارای ها بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه مشخص میشود با یک نگاه می توان گفت دارایی های شرکت بیشتر از صاحبان سرمایه هست یا از انباشت بدهی ها شکل گرفته .در صورت سود وزیان می توان جهت حرکت شرکت در یک دوره مشخص کرد که آیا حرکتی رو به جلو وبا سود بوده یا با زیان توام بوده.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/06 01:07:52   |
0     0
یکی از عمده ترین تفاوت های بین ترازنامه و صورت سود و زیان ، مربوط به زمان بررسی این دو می باشد . ترازنامه همانند مشتق یک نمودار ، اطلاعات خلاصه سازی شده یک شرکت را در یک زمان خاص نشان میدهد در حالیکه صورت سود و زیان به بررسی اطلاعات مشخص مالی شرکت در یک بازه زمانی میپردازد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/06 03:08:15   |
0     0
بله، اقلام عمده ترازنامه داراییها، بدهیها و حقوق صاحبان سرمایه است.
با استفاده از اطلاعات ترازنامه، صورت سود و زیان، نسبتهای مالی و سود هر سهم می توان در مورد پرداخت وام به شرکتها و همچنین سرمایه گذاری در آنها تصمیم گیری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 21:24:13   |
0     0
ترازنامه از سه بخش اصلی دارایی ها و بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه تشکیل شده است . با شناخت و آشنا بودن به ترازنامه و صورتحساب سود و زیان و تحلیل آنها می توان به تصمیمات مهمی درباره خیلی از مسائل مالی رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 02:21:59   |
0     0
بله شامل:
دارایی ها:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها
بدهی ها؛ حقوق صاحبان سرمایه
عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان می‌دهد. که عملکرد شرکت را نشان میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/10 10:17:11   |
0     0
بله ترازنامه وضعیت مالی شرکت را در زمان مشخص خلاصه میکند
اقلام عمده تراز نامه داراییها ،بدهیها،حقوق صاحبان سرمایه
با اشنایی صورت سودوزیان و تراز نامه میتوان نسبت به سوداوری و زیان و وضعیت مالی یک شرکت آگاهی پیداکرد و اسانتر درمورد مسائل تصمیم گیری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 22:04:34   |
0     0
صورت وضعیت مالی باید حداقل شامل اقلام اصلی نشان‌دهنده مبالغ زیر باشد:
الف. داراییهای ثابت مشهود؛
ب . سرمایه‌گذاری در املاک؛
پ . داراییهای نامشهود؛
ت . داراییهای مالی (به جز مبالغ مندرج در قسمتهای (ث)، (ح) و (د))؛
ث . سرمایه‌گذاری‌هایی که حسابداری آنها به روش ارزش ویژه انجام شده است؛
ج . داراییهای زیستی؛
چ . موجودیها؛
ح . دریافتنی‌های تجاری و سایر دریافتنی‌ها؛
خ . سفارشات و پیش‌پرداختها؛
د . نقد و معادلهای نقد؛
ذ . مجموع داراییهایی که طبق استاندارد حسابداری 31 داراییهای غیرجاری نگهداری‌شده برای فروش و عملیات متوقف‌شده، به عنوان نگهداری‌شده برای فروش طبقه‌بندی شده است و داراییهای قرارگرفته در مجموعه واحد که طبق همان استاندارد به عنوان نگهداری‌شده برای فروش طبقه‌بندی شده است؛
ر . پرداختنی‌های تجاری و سایر پرداختنی‌ها؛
ز . ذخایر؛
ژ . بدهیهای مالی (به جز مبالغ مندرج در قسمتهای (ر) و (ز))؛
س . بدهیها و داراییهای مالیات جاری، طبق تعریف استاندارد حسابداری 35 مالیات بر درآمد؛
ش . بدهیهای مالیات انتقالی و داراییهای مالیات انتقالی طبق تعریف استاندارد حسابداری 35؛
ص . پیش‌دریافتها؛
ض . بدهیهای مجموعه واحد که طبق استاندارد حسابداری 31، به عنوان نگهداری‌شده برای فروش طبقه‌بندی شده است؛
ط . منافع فاقد حق کنترل، ارائه‌شده در بخش حقوق مالکانه؛ و
ظ . سرمایه و اندوخته‌های قابل انتساب به مالکان واحد تجاری اصلی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 20:58:11   |
0     0
بله
دارایی ها و بدهی شاخص اصلی ترازنامه هستند
ترازنامه دارایی ها و بدهی ها را نشان میدهد و میتوان ابعاد مختلف شرکت را بررسی کرد اما صورت سود و زیان میزان درامد ان شرکت را مشخص میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:10:52   |
0     0
ترازنامه وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد.
اقلام عمده ترازنامه داراییها بدهی ها و حقوق صاحبان سهام است.
شناخت ترازنامه و صورت زیان شرکت نقش اساسی در سرمایه گذاری ها دارد و با افزایش سواد مالی این شرایط ممکن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 19:19:11   |
0     0
تفاوت اصلی بین صورتحساب سود و زیان و ترازنامه در تطابق مربوط به زمان آن ها می باشد. ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت را برای یک نقطه خاص در زمان خلاصه می کند. صورتحساب سود و زیان درآمدها و هزینه ها را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. طول مدت زمان تحت پوشش در صورتحساب سود و زیان ممکن است متفاوت باشد، اما فواصل معمول شامل سه ماه و اظهارانامه های سالیانه باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 23:09:53   |
0     0
ترازنامه وضعیت مالی شرکت را در یک زمان مشخص نشان می‌دهد. ترازنامه سه اقلام اطلاعاتی دارایی، بدهی و سرمایه را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد.صورت سود و زیان نتیجه عملکرد مالی شرکت را طی یک دوره مالی مُعَیَن نشان می‌دهد. همچنین سود یا زیان شرکت را در یک دوره حسابداری خاص نشان می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 13:11:30   |
0     0
ترازنامه
۱. دارایی‌ها در ترازنامه
در بخش دارایی‌ها، حساب‌ها از بالا به پایین به ترتیب نقدینگی‌، یعنی بر اساس میزان سهولت تبدیل دارایی به پول نقد فهرست می‌شوند. دارایی‌ها به دو قسمت دارایی‌های جاری، یعنی دارایی‌هایی که در طول یک سال یا کمتر به پول نقد تبدیل می‌شوند، و دارایی‌های غیرجاری یا بلندمدت، یعنی دارایی‌هایی‌ که مدت زمان تبدیل آنها به پول نقد بیش از یک سال است، تقسیم می‌شوند.

دارایی‌های جاری
پول نقد یا معادل نقد: نقدترین حالت دارایی است که می‌تواند در شکل اوراق خزانه، گواهی سپرده‌ی کوتاه مدت، و ارز احتیاطی باشد؛
اوراق بهادار قابل‌فروش: اوراق بهادار سهام و بدهی که برای آن بازار دست به نقد وجود دارد؛
حساب‌های قابل‌نقد: پولی است که مشتریان به شرکت بدهکارند که شاید شامل مستمری برای حساب‌های مشکوک باشد؛ چرا که می‌توان همیشه انتظار داشت تعدادی از مشتریان دیون خود را پرداخت نکنند؛
موجودی کالا: کالاهای موجود برای فروش که دارای هزینه‌ی کمتر یا قیمت پایینی در بازار هستند؛
مخارج پیش‌پرداخت‌شده: مبالغی که پیش از این برای آنها هزینه شده است مثلا بیمه، قراردادهای تبلیغ یا اجاره.
دارایی‌های غیر جاری
سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت: اوراق بهاداری که تا سال بعد نقدشدنی نخواهند بود؛
دارایی‌های ثابت: دارایی‌هایی ازجمله زمین، ماشین‌آلات، تجهیزات، ساختمان و سایر دارایی‌های با دوام؛
دارایی‌های نامشهود: دارایی‌های غیرفیزیکی اما ارزشمند از قبیل مالکیت معنوی و سرقفلی. در مجموع دارایی‌های نامشهود تنها زمانی در ترازنامه آورده می‌شوند که توسط سازمان کسب شده باشند تا اینکه درون سازمان توسعه داده شده باشند؛ ارزش این دارایی‌ها ممکن است به شدت دست‌کم گرفته شود.
۲. بدهی‌ها در ترازنامه
بدهی‌ دیونی است که شرکت باید به طرف‌های خارج از سازمان بپردازد و می‌توانند طلب تأمین‌کنندگان، سود اوراق قرضه‌ی صادره به طلبکاران، اجاره‌بها، تسهیلات و حقوق و دستمزد باشد. بدهی‌های جاری بدهی‌هایی هستند که موعد سررسید آنها در طی یک سال است و بر اساس تاریخ سررسید فهرست می‌شوند. بدهی‌های بلندمدت هم سررسید‌های بالای یک سال دارند.

بدهی‌های جاری
بخش فعلی بدهی‌های بلند مدت؛
بدهی بانکی؛
سود قابل‌پرداخت؛
اجاره، مالیات، تسهیلات؛
دستمزدهای قابل‌پرداخت؛
پیش‌پرداخت به مشتریان؛
سود سهام قابل‌پرداخت.
بدهی‌های غیر جاری
دیون بلندمدت: سود و اصل اوراق قرضه‌ی صادره؛
بدهی‌های مالیاتی تعلیق‌شده: مالیات‌های افزوده شده که تا سال آینده پرداخت نخواهند شد.
بعضی از بدهی‌ها در ترازنامه آورده نمی‌شوند. اجاره‌ی عملیاتی نمونه‌ای از این دست بدهی‌هاست.

۳. حقوق صاحبان سهام در ترازنامه
حقوق صاحبان سهام پولی است که به صاحبان کسب‌وکار یعنی صاحبان سهام آن اختصاص دارد. این پول با عنوان «دارایی خالص» هم شناخته می‌شود چرا که معادل کل دارایی‌های یک شرکت منهای بدهی‌هایی است که به غیرصاحبان سهام باید پرداخت شود.

سود انباشته، سود خالص یک شرکت است که یا بر روی کسب‌وکار مجددا سرمایه‌گذاری می‌شود یا برای پرداخت دیون مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی نیز بین صاحبان سهام به‌صورت سود سهام توزیع می‌شود.

سهام خزانه‌داری، سهامی است که شرکت یا آن را بازخرید می‌کند یا از ابتدا صادر نمی‌کند. این سهام را می‌توان در تاریخی دیگر فروخت تا نقدینگی یا اندوخته را بالا برد و مانع تصاحب خصمانه شد.

بعضی از شرکت‌ها اقدام به صدور سهام ممتاز می‌کنند که جدای از سهام‌های عادی در بخش حقوق صاحبان سهام فهرست می‌شوند. به سهام ممتاز یک ارزش نسبی دلخواه تخصیص داده می‌شود (در بعضی موارد برای سهام‌‌های عادی هم همین کار انجام می‌شود) اما به‌قدری کم است که هیچ باری بر روی ارزش بازاری سهم‌ها تحمیل نمی‌کند. حساب‌های سهام ممتاز و سهام عادی با ضرب ارزش نسبی در تعداد سهم‌های صادره محاسبه می‌شود.

سرمایه‌ی پرداخت‌شده‌ی اضافی یا مازاد سرمایه، نشان‌دهنده‌ی مقداری است که صاحبان سهام مازاد بر حساب‌های سهام عادی یا سهام ممتاز سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بر حسب ارزش نسبی است تا قیمت بازار. حقوق صاحبان سهام مستقیما با بازار سرمایه شرکت در ارتباط نیست: حقوق صاحبان سهام بر اساس قیمت جاری سهام است در حالی که سرمایه پرداخت‌شده مجموع ارزشی (equity) است که با هر قیمتی خریداری شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/04 21:16:31   |
0     0
ترازنامه یا بیلان یک گزارش یا صورت مالی است که در آن ارتباط داراییها و بدهیها و سرمایه به ترتیبی گزارش می‌شود که برای صاحبان مؤسسه، بستانکاران و سایر اشخاص علاقه‌مند به امور مالی مؤسسه مفید باشد. ترازنامه به معادلهٔ حسابداری (یعنی: دارایی = بدهی + سرمایه) شباهت کامل دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 14:54:33   |
0     0
-بله
- ترازنامه دارای صورت دارایی و بدهیو حقوق صاحبان سهام است که دارایی شامل : پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا-موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی
بدهی ها شامل :حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
- باعث افزایش سواد مالی میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:32:08   |
0     0
تراز نامه وضعیت مالی یه موسسه را دریک زمان خاصی نشان می دهد که همیشه شامل سه قسمت اصلی است دارایی بدهی سرمایه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/13 19:23:42   |
0     0
سلام
بعله
اطلاعات مالی پس از شناسایی و ثبت و طبقه بندی در قالب گزارش مالی در اختیار تصمیم گیرندگان مالی قرار می گیرد. تراز نامه یکی از مهم ترین این گزارشهاست که وضعیت دارایی ها و بدهی ها و سرمایه یک واحد تجاری را در یک زمان مشخص نشان می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:18:09   |
0     0
فرق بین تراز نامه و صورت خلاصه سود و زیان :
1_ ترازنامه عملکرد مالی واحد تجاری را در یک نقطه از زمان نشان می دهد.
2_ گزارش سود و زیان عملکرد سود و زیانی واحد تجاری را در یک دوره مشخص، بعنوان مثال در یک سال مالی را نشان می دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:41:57   |
0     0
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
ترازنامه و سود و زیان اگر به صورت شفاف ارائه شود میتواند سواد مالی را ارتقا دخد در غیر اینصورت باعث سردرگمی افراد خواهد شد
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/16 14:06:35   |
0     0
ترازنامه دربخش داریها حساب ها از بالا به پایین به ترتیب نقدینگی یعنی براساس میزان سهولت تبدیل داریی به پول نقد فهرست می شوند
داریی های جاری یعنی درایی هایی که درطول یک سال کمتر به پول نقد تبدیل می شوند
باعث افزایش سواد مالی می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:40:43   |
0     0
بله داراییها که خود به دودسته تقسیم میشوند جاری و غیر جاری
بدهی ها ....جاری و غیر جاری و حقوق صاحبان سهام

صورت سود وزیان مقدار سود وزیانی که یک شرکت دریک مدت معلوم ودریک سال مالی نشان می دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:25:14   |
0     0
بله صورت وضعیت مالی ،وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد....اقلام عمده صورت وضعیت مالی داراییها بدهی ها و حقوق صاحبان سهام است.در سرمایه گذاری سهام ابتدا باید شناختی از وضعیت شرکتی که میخواهیم در آن سرمایه گذاری کنیم بدست آوریم....صورت وضعیت مالی داراییها و بدهیهای شرکت را در تاریخ مشخص نشان میدهد....و صورت سود وزیان عملکرد شرکت را طی یک دوره مالی نشان می دهد هر چه نسبت قیمت سهام شرکت به سود هر سهم کمتر باشد سهام آن شرکت ارزنده تر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 11:55:58   |
0     0
بله. ترازنامه یا صورت وضعیت مالی که وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد که معمولا در پیایان یک دوره مالی ترازنامه تهیه میشود.
اقلام عمده ترازنامه یا صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام ،موجودی ها،پیش دریافت ها و پیش پرداختها هستند.
ترازنامه دارایی های موجودی نقد و بدهی ها و... را به ما نشان میدهد وبا صورت وضعیت به ما سود دهی شرکت یا زیان دهی شرکت طی یک دوره مالی نشان میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/17 21:09:06   |
0     0
بله ترازنامه یاهمان صورت وضعیت مالی شامل دارایی هاو بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است.
شناخت ترازنامه و صورت زیان شرکت نقش اساسی در سرمایه گذاری ها دارد و با افزایش سواد مالی این شرایط ممکن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:53:03   |
0     0
بله داراییها که خود به دودسته تقسیم میشوند جاری و غیر جاری
بدهی ها ....جاری و غیر جاری و حقوق صاحبان سهام

صورت سود وزیان مقدار سود وزیانی که یک شرکت دریک مدت معلوم ودریک سال مالی نشان می دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:37:28   |
0     0
ترازنامه یا بیلان یک گزارش یا صورت مالی است که در آن ارتباط داراییها و بدهیها و سرمایه به ترتیبی گزارش می‌شود که برای صاحبان مؤسسه، بستانکاران و سایر اشخاص علاقه‌مند به امور مالی مؤسسه مفید باشد. ترازنامه به معادلهٔ حسابداری (یعنی: دارایی = بدهی + سرمایه) شباهت کامل
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 19:52:41   |
0     0
بله ترازنامه یا همان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری، دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است.
ترازنامه دارایی ها و بدهی ها را در زمان معینی نشان می دهد و عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود یا زیان شرکت را نشان می‌دهد که نشان دهنده عملکرد شرکت است. در سرمایه گذاری سهام ابتدا باید شناختی از وضعیت شرکتی که میخواهیم در آن سرمایه گذاری کنیم بدست آوریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:05:39   |
0     0
بله صورت وضعیت مالی ،وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد
اقلام عمده صورت وضعیت مالی داراییها بدهی ها و حقوق صاحبان سهام است.
ترازنامه دارایی های موجودی نقد و بدهی ها و... را به ما نشان میدهد وبا صورت وضعیت به ما سود دهی شرکت یا زیان دهی شرکت طی یک دوره مالی نشان میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/20 01:54:54   |
0     0
ترازنامه یاهمان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری. دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است.
دارایی مساوی است با جمع بدهی و سرمایه
صورت وضعیت مالی(ترازنامه) دارایی ها و بدهی ها را در
زمان معینی نشان می دهد و عملیات یک سال مالی شرکت
یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان
می‌دهد. که عملکرد شرکت را نشان میدهد.
با ترازنامه میتوان دارایی های موجودی نقد و... وبدهی ها
را فهمید وبا صورت سود و زیان میزان سوددهی شرکت یا
زیان دهی شرکت راطی یه دوره مالی فهمید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 11:52:07   |
0     0
بله داراییها که خود به دودسته تقسیم میشوند جاری و غیر جاری
بدهی ها ....جاری و غیر جاری و حقوق صاحبان سهام

صورت سود وزیان مقدار سود وزیانی که یک شرکت دریک مدت معلوم ودریک سال مالی نشان می دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/21 08:07:32   |
0     0
از آنجا که ترازنامه وضعیت مالی شخصیت حقوقی شرکت را در زمانی مشخص را نشان می‌دهد، آن را صورت شرایط مالی یا صورت وضعیت مالی هم می‌نامند. 
صورت سود وزیان عملکرد شرکت را طی یک دوره مالی نشان می دهد هر چه نسبت قیمت سهام شرکت به سود هر سهم کمتر باشد سهام آن شرکت ارزنده تر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/22 11:56:26   |
0     0
- بله
- دارایی ، بدهی ، حقوق صاحبان سهام
- شناخت صورتهای مالی موصوف موجب میگردد فرد تحلیل مناسبی از شرکت به دست آورده و بتواند یک مجموعه را از عدم سوددهی برهاند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 11:10:45   |
0     0
بله
ترازنامه میزان مالکیت شرکت و سهامداران را نیز نشان می‌دهد. این صورت مالی در کنار سایر صورت های مالی مانند صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد برای تجزیه و تحلیل بنیادی شرکت استفاده می‌شود.
ترازنامه به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. سمت راست ترازنامه دارایی‌ها و سمت چپ، بدهی‌های شرکت و حقوق صاحبان سهام را نشان می‌دهد
ترازنامه تصویری از وضعیت مالی شرکت را در دوره زمانی یک‌ساله نشان می‌دهد

با بررسی ترازنامه می‌توان نسبت‌های مالی بسیار مهم و کاربردی را به دست آورد.
«نسبت‌های سودآوری و نقدینگی»، «نسبت‌های سرمایه‌گذاری (اهرمی)»، «نسبت‌های فعالیت» و «نسبت P/E را میتوان محاسبه نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 18:35:29   |
0     0
تهیه ترازنامه از حیاتی ترین و مهم ترین کارهای یک شرکت محسوب می‌شود.

ترازنامه از 3 بخش مهم دارایی، بدهی و سرمایه تشکیل شده است.

ترازنامه در واقع میزان دارایی های شرکت اعم از وجه نقد موجود در صندوق، زمین، ساختمان، اثاث های موجود و غیره را نشان می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 21:49:24   |
0     0
ترازنامه" از روشی که سه حساب اصلی در نهایت با هم تراز و برابر هستند، به دست می آید. تمام دارایی ها در یک بخش فهرست می شوند و مجموع آن ها باید برابر با تمام بدهی ها و صاحبان سهام باشد. ترازنامه به طور گسترده تری ایجاد شده است، نشان می دهد که چه کسی مالک و بدهکار شرکت است، و همچنین هر سرمایه گذاری بلند مدت بر خلاف اظهارنامه سود، ارزش کامل سرمایه گذاری های بلند مدت یا بدهی ها در یک ترازنامه ظاهر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:49:22   |
0     0
بله ترازنامه یا همان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری، دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است.
ترازنامه دارایی ها و بدهی ها را در زمان معینی نشان می دهد و عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود یا زیان شرکت را نشان می‌دهد که نشان دهنده عملکرد شرکت است. در سرمایه گذاری سهام ابتدا باید شناختی از وضعیت شرکتی که میخواهیم در آن سرمایه گذاری کنیم بدست آوریم.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 17:25:34   |
0     0
بله ترازنامه یاهمان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری. دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است. دارایی مساوی است با جمع بدهی و سرمایه .
با ترازنامه میتوان دارایی های موجودی نقد و... وبدهی ها را فهمید وبا صورت ود و زیان میزان سوددهی شرکت یا زیان دهی شرکت رافهمید طی یه دوره مالی .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:35:53   |
0     0
دو مورد از مهمترین صورت های مالی در حسابداری مالی، ترازنامه و اظهارنامه ی درآمد (که بدان صورت حساب سود و زیان هم می گویند) می باشد. این صورت های مالی در هنگام بازبینی شرکت یک ابزار تحلیلی بسیار مهم برای سرمایه گذاران است. اکثر انواع اطلاعات مشابه از جمله: درآمد، هزینه ها و سود در هر کدام از آن ها ظاهر می شوند، اما تفاوت های مهمی نیز بین هر دو وجود دارد.

تفاوت اصلی بین صورتحساب سود و زیان و ترازنامه در تطابق مربوط به زمان آن ها می باشد. ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت را برای یک نقطه خاص در زمان خلاصه می کند. صورتحساب سود و زیان درآمدها و هزینه ها را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. طول مدت زمان تحت پوشش در صورتحساب سود و زیان ممکن است متفاوت باشد، اما فواصل معمول شامل سه ماه و اظهارانامه های سالیانه باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 00:34:28   |
0     0
ترازنامه
یاهمان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری. دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است. دارایی مساوی است با جمع بدهی و سرمایه
صورت وضعیت مالی(ترازنامه) دارایی ها و بدهی ها را در زمان معینی نشان می دهد و عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان می‌دهد. که عملکرد شرکت را نشان میدهد.
ترازنامه به معادلهٔ حسابداری (یعنی: دارایی = بدهی + سرمایه)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:22:35   |
0     0
دو مورد از مهمترین صورت های مالی در حسابداری مالی، ترازنامه و اظهارنامه ی درآمد (که بدان صورت حساب سود و زیان هم می گویند) می باشد. این صورت های مالی در هنگام بازبینی شرکت یک ابزار تحلیلی بسیار مهم برای سرمایه گذاران است. اکثر انواع اطلاعات مشابه از جمله: درآمد، هزینه ها و سود در هر کدام از آن ها ظاهر می شوند، اما تفاوت های مهمی نیز بین هر دو وجود دارد.

تفاوت اصلی بین صورتحساب سود و زیان و ترازنامه در تطابق مربوط به زمان آن ها می باشد. ترازنامه وضعیت مالی یک شرکت را برای یک نقطه خاص در زمان خلاصه می کند. صورتحساب سود و زیان درآمدها و هزینه ها را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد. طول مدت زمان تحت پوشش در صورتحساب سود و زیان ممکن است متفاوت باشد، اما فواصل معمول شامل سه ماه و اظهارانامه های سالیانه باشد.



گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید
هر سند برای اهداف کمی متفاوت ساخته شده است. اظهارنامه سود و زیان به یک سوال بسیار خاص پاسخ می دهد: آیا شرکت سودآور است؟ اظهارنامه سود بیشتر بر جریان نقدی و یا ترازنامه متمرکز است.



عبارت " ترازنامه" از روشی که سه حساب اصلی در نهایت با هم تراز و برابر هستند، به دست می آید. تمام دارایی ها در یک بخش فهرست می شوند و مجموع آن ها باید برابر با تمام بدهی ها و صاحبان سهام باشد. ترازنامه به طور گسترده تری ایجاد شده است، نشان می دهد که چه کسی مالک و بدهکار شرکت است، و همچنین هر سرمایه گذاری بلند مدت بر خلاف اظهارنامه سود، ارزش کامل سرمایه گذاری های بلند مدت یا بدهی ها در یک ترازنامه ظاهر می شود.



در حالی که یک صورتحساب سود و زیان درآمد خالص را نشان می دهد؛ چه شرکت در وضعیت مطلوب باشد یا خیر. ترازنامه نشان می دهد که چقدر یک شرکت واقعا ارزش دارد. اگرچه هر دو این ها بیش از حد ساده شده است، اغلب سرمایه گذاران یا وام دهندگان تمایل دارند صورتحساب سود و زیان و ترازنامه را تفسیر کنند.



اظهارنامه ی درآمد تنها نیازمند یک مجموعه ساده از محاسبات است. حسابداران درآمد شرکت را به یک بخش اضافه می کنند و تمام هزینه های خود را به دیگری اضافه می کنند. هزینه های کلی از کل درآمد کم می شود و سود و زیان را بر می گرداند.
ترازنامه دارای محاسبات مختلف است که همه به صورت نمایه ای از یک فرمول اساسی اجرا می شوند: دارایی ها برابر است با بدهی ها به علاوه ی حقوق صاحبان سهام است.



هنگامی که همراه با دیگر اسناد مالی به کار روند، این دو اظهارنامه می تواند برای ارزیابی کارایی عملیاتی، ثبات سال به سال و جهت سازمانی یک شرکت مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل، آمار هر سند به شدت توسط سرمایه گذاران و مدیران اجرائی هر کسب و کاری مورد بررسی قرار می گیرند. در حالی که ارائه این اظهارات از یک صنعت به صنعت دیگر کمی متفاوت است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 21:36:09   |
0     0
تراز نامه یا صورت وضعیت مالی که شامل موجودی نقد، بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه و حقوق صاحبان سهام صورت سود وزیان مقدار سود وزیانی که یک شرکت دریک مدت معلوم ودریک سال مالی نشان می دهدداریی های جاری یعنی درایی هایی که درطول یک سال کمتر به پول نقد تبدیل می شوند
باعث افزایش سواد مالی می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 22:27:48   |
0     0
ترازنامه تشکیل شده ازدارایی , بدهی , سرمایه که وضعیت شرکت را در تاریخ معیینی نشان میدهد.صورت سود وزیان نیز ازجمله صورتهای مالی است که سود یازیان یک شرکت را طی یک دوره مالی مشخص میکند.ترازنامه وصورت سود وزیان ازجمله صورتهای مالی است که جهت اعتبار سنجی شرکت قابل استفاده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/27 22:33:27   |
0     0
بله.دارایی و بدهی وحقوق صاحبان سهام از اقلام دارایی هستند
در صورتی که هردو ترازنامه وصورت سود وزیان همراه اسناد مالی دیگر بکار
روند وارزیابی کارایی عملیاتی ثبات سال به سال وجهت سازمانی یک شرکت مورد استفاده قرار بگیرد نقش ایفا میکنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/28 11:32:17   |
0     0
بله ترازنامه یا همان صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها(دارایی جاری، دارایی ثابت....) بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه است.
ترازنامه دارایی ها و بدهی ها را در زمان معینی نشان می دهد و عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود یا زیان شرکت را نشان می‌دهد که نشان دهنده عملکرد شرکت است. در سرمایه گذاری سهام ابتدا باید شناختی از وضعیت شرکتی که میخواهیم در آن سرمایه گذاری کنیم بدست آوریم.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:49:31   |
0     0
-بله
- ترازنامه دارای صورت دارایی و بدهیو حقوق صاحبان سهام است که دارایی شامل : پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا-موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی
بدهی ها شامل :حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
- باعث افزایش سواد مالی میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:17:30   |
0     0
بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه
تراز نامه در کل صورتی از وضعیت کلی شرکت یا موسسه است که دارایی ها و بدهی ها را در یک صورت کلی نمایش میدهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/29 13:57:32   |
0     0
ترازنامه جزو صورتهای مالی اساسی که منعکس کننده اقلام دائمی واحد تجاری در پایان یک دوره زمانی مشخص اجزای اصلی ترازنامه
دارایی ،بدهی ،سرمایه
صورت سود وزیان صورت حسابی که خلاصه و نتیجه عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمد،هزینه ها و سود (زیان)شرکت را نشان میدهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:37:23   |
0     0
بله. ترازنامه یا صورت وضعیت مالی که وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد که معمولا در پیایان یک دوره مالی ترازنامه تهیه میشود.
اقلام عمده ترازنامه یا صورت وضعیت مالی شامل دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام ،موجودی ها،پیش دریافت ها و پیش پرداختها هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 20:45:39   |
0     0
بله...
دارایی ها، بدهی ها، حقوق صاحبان سهام.
صورت وضعیت کلی شرکت و میزان دارایی ها و بدهی های هر شرکت را مشخص میکند..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 21:29:55   |
0     0
بله
دارایی ها ، بدهی ها ، حقوق صاحبان سهام
باعث افزایش سواد مالی میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 23:07:49   |
0     0
بله
دارایی ، بدهی ، سرمایه
صورت سود وزیان صورت حسابی که خلاصه و نتیجه عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمد،هزینه ها ، سودو زیان شرکت را نشان میدهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:58:41   |
0     0
بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه
تراز نامه در کل صورتی از وضعیت کلی شرکت یا موسسه است که دارایی ها و بدهی ها را در یک صورت کلی نمایش میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:48:38   |
0     0
بله، اقلام عمده آن دارایی هادر ترازنامه شامل دارایی جاری و غیر جاری، بدهی ها شامل بدهی جاری و غیر جاری، و حقوق صاحبان سهام در ترازنامه، جهت بررسی عملکرد یک شرکت و پیش‌بینی وضعیت آینده آن نیاز است تا عوامل متعددی را در نظر بگیریم. این موضوع برای شرکت‌هایی که در بازار بورس فعال هستند و سهام آن‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد، اهمیت بالاتری دارد. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نیاز دارند تا قبل از انتخاب سهام و اقدام به سرمایه‌گذاری، اطلاعات کافی درباره شرکت موردنظر خود را کسب کنند.

یکی از راه‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات موردنیاز خود را دریافت نمایند، صورت‌های مالی آن شرکت است. صورت‌های مالی نشان می‌دهد که تجارت اصلی یک شرکت چیست و چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد. عملکرد گذشته آن چگونه بوده و چه آینده‌ای برای آن قابل پیش‌بینی است. یکی از اصلی‌ترین صورت‌های مالی شرکت‌ها، ترازنامه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:42:54   |
0     0
یکی از اساتید عزیز حسابداری در کلاس خود همیشه اینگونه عنوان میکرد که اگر به ترازنامه و سود و زیان بعنوان ابزاری برای ارایه وضعیت مالی یک موسسه بنگرید و آن را شبیه سازی کنید ، ترازنامه همانند دوربین عکاسی عمل می کند که وضعیت مالی را در یک لحظه مشخص و فقط در همان تاریخ نشان می دهد و صورت سود و زیان همانند دوربین فیلمبرداری است که با فیلمبرداری از وقایع، اتفاقهای رخ داده در یک دوره مالی را به صورت فیلم نمایش می دهد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:41:48   |
0     0
- ترازنامه دارای صورت دارایی و بدهیو حقوق صاحبان سهام است که دارایی شامل : پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا-موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی
بدهی ها شامل :حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
- باعث افزایش سواد مالی میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 09:15:19   |
0     0
بله:موجودى نقد،حساب واسنادهاى دریافتنى،پیش پرداختها،موجودى کالا و..جزء دارائى محسوب مى شود وحساب واسنادپرداختنى ،تسهیلات دریافتنى ،مالیات پرداختنى و..جزء بدهى ها مى باشد
اگر بطور کامل وشفاف ارائه شودسردرگمى را کاهش وتصمیم گیرى را بهتر مى کند
تفاوت انها مربوط به تطابق مربوط به زمان آنهاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/31 22:59:21   |
0     0
بله. اقلام اصلی ترازنامه دارایی ها و بدهی ها و حقوق صاحبان سهام
با ترازنامه میتوان دارایی های موجودی نقد و... وبدهی ها را فهمید وبا صورت ود و زیان میزان سوددهی شرکت یا زیان دهی شرکت رافهمید طی یه دوره مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:55:45   |
0     0
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
ترازنامه و سود و زیان اگر به صورت شفاف ارائه شود میتواند سواد مالی را ارتقا دخد در غیر اینصورت باعث سردرگمی افراد خواهد شد
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 12:58:16   |
0     0
بله
ترازنامه وضعیت مالی یک شخص را در یک تاریخ مشخص می‌نماید و نشان می دهد دارایی، بدهی و سرمایه شخص در آن تاریخ چقدر است. صورت سود و زیان عملکرد مالی شخص را در یک بازه زمانی خاص اندازه‌گیری می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 19:03:46   |
0     0
ترازنامه وضعیت شرکت را دریک نقطه خاص نشان می دهد ولی صورت سود وزیان در یک دوره زمانی که شه ماه می باشد واظهار نامه درامدی سالیانه است صورت سود وزیان دارایی ها مساوی بدهی ها به اضافه حقوق صاحبان سهام می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 19:09:19   |
0     0
بله
به طور کلی دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام را نشان می‌دهد.
در صورت آشنایی با تراز نامه قادر خواهیم بود اقلام مختلف دارایی ها و بدهی های خود و شرکت ها را فهمیده بر اساس آنها تصمیم گیری های بهتری را داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 20:33:44   |
0     0
بله
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
ترازنامه و سود و زیان اگر به صورت شفاف ارائه شود میتواند سواد مالی را ارتقا دخد در غیر اینصورت باعث سردرگمی افراد خواهد شد
صورت سود وزیان صورت حسابی که خلاصه و نتیجه عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمد،هزینه ها و سود (زیان)شرکت را نشان میدهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:31:43   |
0     0
بله صورت وضعیت مالی ،وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد....اقلام عمده صورت وضعیت مالی داراییها بدهی ها و حقوق صاحبان سهام است.در سرمایه گذاری سهام ابتدا باید شناختی از وضعیت شرکتی که میخواهیم در آن سرمایه گذاری کنیم بدست آوریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 03:25:18   |
0     0
ترازنامه وضعیت مالی شرکت را در یک محدوده زمانی مشخص نشان می‌دهد، که معمولا در پایان دوره مالی توسط یک نهاد حسابرسی ارزیابی می‌گردد.تهیه ترازنامه از حیاتی ترین و مهم ترین کارهای یک شرکت محسوب می‌شود.ترازنامه از 3 بخش مهم دارایی، بدهی و سرمایه تشکیل شده است.ترازنامه در واقع میزان دارایی های شرکت اعم از وجه نقد موجود در صندوق، زمین، ساختمان، اثاث های موجود و غیره را نشان می‌دهد.ترازنامه به سرمایه گذاران شرکت، میزان دارایی ها، بدهی ها و میزان سرمایه گذاری انجام شده در شرکت را نشان می‌دهد.
هر چه در یک زمینه مالی مانند سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه با اطلاعات مالی بیش تری قدم بگذارد، احتمالاً به نتایج بهتر و آگاهانه تری خواهد رسید، برای امنیت سرمایه گذاری و کاهش مخاطره داشتن سواد مالی بهترین و قوی ترین ابزار است. با توجه به عواملی مانند افزایش پیچیدگی و تنوع محصولات و خدمات مالی، تصمیمات مالی پیچیده رودرروی سرمایه گذاران، انتقال مسئولیت امنیت مالی در زمان بازنشستگی از دولت ها به افراد و تغییر عوامل جمعیت شناختی و اقتصادی، توجه به سواد مالی به طور فزاینده ای رشد یافته است. بی سوادی مالی مشارکت کنندگان در تمامی بازارها، به خصوص بازارهای مالی، شرط اول بازار آزاد مطابق تعریف تئوریک آن،دسترسی یکسان به اطلاعات را نقض می کند و می تواند عملکرد آن بازارها را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین هدف بررسی سواد مالی و رویکردهای ارتقا آن برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی است. پیشرفت مالی نه تنها به نفع افرادی است که در حال حاضر در بازارهای مالی حضور دارند، بلکه این امکان را برای سرمایه گذاران دیگر فراهم می کند که از فرصت های سرمایه گذاری جدید بهره ببرند و از بهبود در ابزارهای مالی منتفع شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:32:45   |
0     0
ترازنامه چیست؟
ترازنامه صورت حسابی است که وضعیت مالی یعنی دارائی‌ها، بدهی‌ها و سرمایه شرکت را در پایان دوره مالی نشان می‌دهد.

صورت سود و زیان چیست؟
صورت حسابی است که خلاصه و نتیجه عملیات یک سال مالی شرکت یعنی درآمدها، هزینه‌ها و سود (زیان) شرکت را نشان می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 12:03:53   |
0     0
بله
دارایی ها مثل موجودی نقد حساب ها و اسناد دریافتنی بدهی ها مثل حساب ها و اسناد پرداختنی تسهیلات دریافتنی وحقوق صاحبان سهام مثل سرمایه و سودوزیان و اندوخته ها
با ترازنامه می توان دارایی ها وبدهی ها را فهمید و با صورت سود وزیان می توان میزان سود دهی شرکت رافهمید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 19:06:28   |
0     0
تراز نامه یا صورت وضعیت مالی که شامل موجودی نقد، بانک ، صندوق ، دارایی های چاری و غیر جاری ، موجودی کالا ، زمین ، ساختمان ، بدهی ها ، سرمایه و حقوق صاحبان سهام صورت سود وزیان مقدار سود وزیانی که یک شرکت دریک مدت معلوم ودریک سال مالی نشان می دهدداریی های جاری یعنی درایی هایی که درطول یک سال کمتر به پول نقد تبدیل می شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:02:29   |
0     0
بله- ترازنامه وضعیت مالی شرکت را در یک تاریخ مشخص نشان می دهد.
دارایی:موجودی نقد-حسابهاواسناد دریافتنی-پیش پرداختها-سفارشات-موجودی کالا
بدهی:حسابها و اسناد پرداختنی - تسهیلات دریافتی-ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان-مالیات پرداختنی-بیمه پرداختنی و...
حقوق صاحبان سهام:سرمایه-سود و زیان-اندوخته ها.
نگرش جدیدی در امور مالی به ما میدهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 21:31:24   |
0     0
بله
دارایی ها
عملیاتی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics