تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

روش کسب درآمد کارمندی

دسته کارمندان: (Employee) کارمندان افرادی هستند که در ازای کاری که انجام می دهند و ارزشی که ایجاد می کنند، حقوق می گیرند.

در حقیقت حقوقی که به کارمند داده می شود، کمتر از ارزشی است که وی ایجاد می کند؛ زیرا کارمند باید برای سازمانی که او را استخدام کرده است، سود دهی داشته باشد. مثلا اگر یک کارمند در سازمانی در ماه ۵ میلیون تومان ارزش خالص ایجاد کند، یک میلیون تومان آن برای خودش است و ۴ مییون تومان دیگر سهم آن سازمان.

 

از بین ۴ جمله بالا، جمله اول بسیار نزدیک به طرز فکر یک کارمند است. رابرت کیوساکی درباره این دسته می گوید :”شعار کارمندان، داشتن امنیت شغلی و به اصطلاح یک آب باریکه است، تا درگیر پستی و بلندی و تلاطم های زندگی نشوند.” درآمد نظام کارمندی درآمدی فعال است و با زمانی که برای آن شغل صرف می کند، ارتباط مستقیم دارد.
 

افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با درآمدی متوسط ولی مستمر میباشند. این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.

 

این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهند.

ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد. امنیت در کار، امنیت در درآمد، امنیت در دوران بازنشستگی.


۱- کارمندان / کارگران (حقوق بگیران)

۱ – ۱ – اولویت کارمندان امنیت شغلی است.
این افراد تحت استخدام و دارای یک شغل هستند. به‌دنبال یک کار امن و مطمئن هستند. آنها برای دیگران کار می‌کنند. همیشه ترس از‌دست‌دادن شغل‌شان را دارند.


۱ – ۲ – پتانسیل درآمدی محدودی دارند.
پول و زمان کافی برای لذت‌بردن در اختیار ندارند. به‌علت درگیر‌شدن در تجارت وقت در برابر پول، پتانسیل درآمدی محدود دارند. آنها زمان محدودی که دارند را می‌دهند تا پول بگیرند.


۱ – ۳ – مدیریت کار و تصمیم‌گیری با دیگران است.


۱ – ۴ – عامل موفقیت کارمندان حرف شنوی و فرمان برداری است.


مسیر‌های آموزشی یا مدارس و دانشگاه‌ها، پرورش‌دهنده‌ی کارمند خوب هستند. فرد با انضباطی که آن مطالبی را که به او معلم یا استاد آموزش داده است، یاد گرفته است. در‌مقابل اشتباه، با از ‌دست‌دادن نمره تنبیه شده است و به‌طور معمول از ابراز ایده‌ی جدید و نو‌آوری و خلاقیت منع شده است. به او آموزش داده شده است که پس از اتمام تحصیل به‌دنبال استخدام‌شدن در یک شرکت معتبر باشد. در‌نهایت خروجی این مسیر‌های آموزشی، آمار هزاران فارغ‌التحصیل بیکار در کشورهای مختلف دنیا‌ست. 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/13 14:16:51   |
4     0
کارمند فردی است که در سازمانی استخدام شده و در ازای انجام کار و زمانی که برای سازمان صرف کرده، حقوق می گیرد.

- ارزش اصلی (مزیت) کار و درآمد کارمندی چیست؟
- محدودیت های کار و درآمد کارمندی چیست؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/02/27 21:46:18   |
مهمترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است که به دست می آوردو دوری از استرس بیکاری و میتواند با توجه به درآمدش برای آیندهاش برنامه ریزی کند .
مهمترین محدودیت عدم ازادی در کار است .فرد کارمند باید تابع قوانین و مقررات سازمان خود باشد و وظیف خود را مطابق با دستو العمل های طراحی شده توسط سازمان انجام دهد و درآمد ثابت و مشخصی کسب میکند.
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/02/30 21:44:36   |
ارزش اصلی کار و درآمد کارمندی این است که یک حقوق ثابت داری و مثل مشاغل آزاد حقوق بستگی به میزان درآمد در ماه ندارد و همواره در پایان ماه منتظر دریافت حقوق ثابتی هستید و به مسائل دیگر توجهی ندارید، محدودیت های کار کارمندی این است که با سود کلان شرکت یا سازمان درآمد شخص تغییر نمی‌کند و فرد همیشه باید برای کسی کار کند
زهرا غنی زاده |   1399/02/31 09:18:04   |
ااز مزایای کارمندی داشتن درآمد متوسط و ثبات شغلی و امنیت شغلی است. در محیط کار باید تابع تصمیمات رییس و کارفرمای خود باشند.
از محدودیت های آن دریافت درآمد کمتر از کارکرد واقعی است. باتوجه به شیوع بیماری کرونا نحوه کارکرد و طرز برخورد کارمندان با ارباب رجوع نیز تفاوت کرده است. مشکلاتی بر سر راه زنان است مانند شیوه نگهداری از فرزند خردسال.
زهرا غنی زاده |   1399/02/31 09:19:31   |
ااز مزایای کارمندی داشتن درآمد متوسط و ثبات شغلی و امنیت شغلی است. در محیط کار باید تابع تصمیمات رییس و کارفرمای خود باشند. یکی دیگر از مشکلات کارمندان این است که بعد از چندین سال کار دچار بیماری های اسکلتی مانند ساییدگی مهره گردن می شوند.
از محدودیت های آن دریافت درآمد کمتر از کارکرد واقعی است. باتوجه به شیوع بیماری کرونا نحوه کارکرد و طرز برخورد کارمندان با ارباب رجوع نیز تفاوت کرده است. مشکلاتی بر سر راه زنان است مانند شیوه نگهداری از فرزند خردسال.
Mona |   1399/02/31 15:06:29   |
کارمندان در مقابل خدماتی که به دولت ارائه میدن از یسری حقوق و مزایایی برخوردار هستندو بصورت مستمری حقوق ثابتی رو دریافت میکنند..و بستگی به سابحتی میتونن با امتیازاتی که دریافت میکنند این حقوق رو افزایشش بدن..و همچنین میتونن پاداش از دولت دریافت کنند
محدودیت های این شغل دولتی فرد متکی به دولته و پیشرفت چندانی از نظر مالی نمیتونه داشته باشه و فقط میتونه یک شغل دولتی داشته باشه...
وحیدالدین مقیمی اسفندابادی |   1399/03/01 03:23:14   |
مزیت شغلی ان نسبت به سایر دسته ها ، داشتن امنیت شغلی و دور بودن از ریسک می باشد . انها منتظرند تا در موعد مقرر توسط کارفرما یا سازمان ، حقوق تضمین شده خود را دریافت نمایند
مهمترین محدودیت این نوع درامد ، میزان دریافتی می باشد . با توجه به اینکه کار برای فرد یا گروه دیگری برای کسب ارزش صورت می گیرد ، میزان ارزش تولید شده حتما باید بیشتر از میزان حقوق پرداختی به کارمند باشد
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/05 13:44:50   |
مزیت اصلی کار کارمندی داشتن امنیت شغلی- داشتن حقوق ثابت و دائمی- عدم استرس - و اما محدودیت های شغل کارمندی عدم آزادی فکری-عدم آزادی زمان کارمندان-انتظار دریافت حقوق در تاریخ معین و... می باشد
البته به نظر اینجانب کارمندان با توجه به اینکه کارمندان بسیاری مزایا دارند اما تماما در اختیار کارفرما بوده و آزادی نخواهند داشت حتی آنها تمام افکار خلاقانه خود را باید دراختیار کارفرما بگذارند
فرزانه جنتی |   1399/03/07 12:37:54   |
مزیت کارمندی داشتن امنیت شغلی و حقوق ثابت است
محدودیت آن کار کردن برای دیگران و درآمدی متوسط و کم. نداشتن ازادی عمل
علی جلالی زمانی |   1399/03/07 23:09:16   |
ارزش اصلی کار کارمندی همان جمله معروف یه آب باریک که همیشه هست ولی کم.محدودیت کار کارمندی عدم تحصیل درامد زیاد و عدم آزادی
نجمه السادات زارع |   1399/03/18 12:49:25   |
ارزش اصلی کارو درامدکارمندی این است که بازنشستگی دارد و یک حقوق ثابت طی دوره زمانی تعیین شده به اومدمیدهند و امنیت شغلی او نیز از این قضیه مستثنی نیست و محدودیت های کارو درامدکارمندی این است که زیردست کارفرما هستی و با توجه به ان وقت و زمانی که صرف میکنی حقوق دریافت نخواهی کردزیرا کارفرما یک پنجم انچه فردبرای او کارمیکندبه فردمیدهدو بااین حقوق فرد ان تفریحات و لذت های زیاد را درزندگیش نمیتواندتجربه کند
مرتضی ندافی |   1399/03/20 14:26:30   |
مشاغل کارمندی دارای امنیت شغلی میباشد به دور از ریسک و خطر میباشد همچنین دارای حقوق ثابت و مشحصی میباشد که میتوان بر روی آن برنامه ریزی نمود.محدودیت های شغل کارمندی اعم از عدم آزادی شغل ، عدم پیشرفت تصاعدی و یا بیشتر از حد متعارف ، وابسته به سازمان
الناز بهروزی |   1399/03/20 14:29:21   |
شغل کار مندی دارای مزیت هایی اعم از امنیت شغلی،ریسک پایین ،حقوق ثابت میباشد .
محدودیت های شغلی عدم پیشرفت نا گهانی ونداشتن سهمی ازسودشرکت و عدم آزادی عمل
مرجان السادات خداپرست |   1399/03/21 14:23:02   |
مهمترین مزیت امنیتی است ک در درآمد خود دارند .چون بستگی به نوع کارکردشان حقوق میگیرند.در دوران بازنشستگی ک دیگر قادر به کار کردم نیستند برای أفراد کارمند حقوق در نظر گرفته شده است .افراد کارمند ریسک پذیرایی نیستند.محدودیت اینکه پول و زمان کافی برای استراحت و خوش گذرونی ندارند.همیشه ترس از دست دادن شغلشان را دارند.و درآمدشان محدود است.و باید حرف شنوی از دیگران داشته باشند
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/12 17:35:24   |
اکثریت قابل توجه مردم، تمامی زندگی خود را در این قسمت می گذرانند، نظام آموزشی و فرهنگی ما، ز گهواره تا گور زندگی در این قسمت را یاد می دهد.
فلسفه اداری این گوشه این است که مدرسه برو، سخت درس بخوان، نمره های خوب بگیر و بعد شغلی خوب با مزایای خوب در شرکتی بزرگ به دست بیاور.
مزیت اصلی کارمندی امنیت است

محدودیت شغل کارمندی
موانع قانونی: چه در بخش دولتی و چه خصوصی قوانین و مقررات کاری بسیاری وجود دارند که باید رعایت شوند. همچنین محدودیتهای زمانی که برای تحویل کار باید در نظر بگیرید.

عدم آزادی زمانی: شما در شغل کارمندی زمان شخصی زیادی نخواهید داشت و اگر هم داشته باشید شروع و پایان آن دست شما نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشید و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کنید که اغلب خسته کننده است.

به رسمیت شناختن: واقعیت محیط های کاری این است که کار سخت همیشه هم به موفقیت ختم نمی‌شود. در بخشهای دولتی و حتی در بخش خصوصی افراد بر اساس توانایی هایشان ارتقاء پیدا نمی کنند بلکه بر اساس روابط پیشرفت می کنند.

کار کردن در چهارچوب: یک کارآفرین هیچ وقت در قبال پذیرفتن کارهای پرریسک و سمتهای مختلف به خود شک راه نمی‌دهد، اما شخصی که عادت به کار کردن برای دیگران دارد بیش از نصف زمان خود را صرف انجام کارهای محدود و تحقق آرزوهای دیگران می‌کند.
مصطفى عربى |   1399/04/16 12:55:37   |
ماده ی ۶۴ تا ۸۰ قانون مدیریت خدمات کشوری به تشریح حقوق و مزایای قانونی کارمندان دولتی می پردازد .

مطابق با ماده ی ۶۴ و مواد فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، حقوق و مزایای کارمندان از حقوق ثابت ، فوق العاده ها ، حق عائله مندی ، تفاوت تطبیق ، عیدی و سایر پرداخت ها تشکیل می گردد .
از معایب شغل کارمندی میتوان به: روند کند افزایش حقوق، زیرآب زنی، نظارت ضعیف، همکاران تنبل اشاره کرد.
سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/16 13:06:55   |
ارزش کارو درآمد کارمند در این از که امنیت شغلی در آن وجود دارد، تا کار می کنی حقوق می گیری و وقتی هم بازنشسته شدی، حقوق بازنشستگی ات تامین است، انعطاف پذیری، حقوق و مزایا، ساعات مشخص کاری نیز دارد.
محدودیت های کار و درآمد کارمندی:
1- در مشاغل دولتی چون مدیران معمولا برای مدتی منصوب می شوند و پس از آن جای خود را به دیگری می دهند، نظارت کافی وجود ندارد و بسیار پیش می آید که افراد به میل خود رفتار کنند.
2- فرآیند اضافه حقوق در نهادهای دولتی معمولا طولانی است و در سال زیاد پیش نمی آید.
3- برای افراد کم تجربه و کم درآمد ممکن است کارمندی نتواند توان برآوردن تمام نیازهای مالی شان را داشته باشد.
علیرضا آزاد |   1399/04/16 16:31:31   |
کارمندان اولویت آنها امنیت شغلی ست پول و زمان کافی برای لذت بردن ندارند مدیریت کار آنها و تصمیم گیری ب دست دیگران است و از خود اختیاری ندارند و تابع دولت هستند زمانی کارمندان در کار خود موفق میشنوند ک فرمانبردار باشد
و میزان حقوقی دریافتی کارمندان ، کم یا متوسط است
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/25 22:11:54   |
مزیت اصلی کار کارمندی داشتن امنیت شغلی- داشتن حقوق ثابت و دائمی- عدم استرس - و اما محدودیت های شغل کارمندی عدم آزادی فکری-عدم آزادی زمان کارمندان-انتظار دریافت حقوق در تاریخ معین و... می باشد
البته به نظر اینجانب کارمندان با توجه به اینکه کارمندان بسیاری مزایا دارند اما تماما در اختیار کارفرما بوده و آزادی نخواهند داشت حتی آنها تمام افکار خلاقانه خود را باید دراختیار کارفرما بگذارند
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 13:39:52   |
ماده ی ۶۴ تا ۸۰ قانون مدیریت خدمات کشوری به تشریح حقوق و مزایای قانونی کارمندان دولتی می پردازد .

مطابق با ماده ی ۶۴ و مواد فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری ، حقوق و مزایای کارمندان از حقوق ثابت ، فوق العاده ها ، حق عائله مندی ، تفاوت تطبیق ، عیدی و سایر پرداخت ها تشکیل می گردد .
از معایب شغل کارمندی میتوان به: روند کند افزایش حقوق، زیرآب زنی، نظارت ضعیف، همکاران تنبل اشاره کرد.
مهدی کاظمی |   1399/04/26 22:12:26   |
حقوق شان سر موقع داده میشود
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/27 18:04:49   |
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.

سرمایه‌ گذاری

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
مبینادشتی |   1399/04/27 20:31:03   |
کارمندی شغلی است با درآمد متوسط ولی مستمر.مزایای کارمندی داشتن درآمد متوسط و ثبات شغلی و امنیت شغلی است.
از محدودیت های کار و درآمد کارمندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:1)عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.2) در شغل کارمندی فرد زمان شخصی زیادی نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد شروع و پایان آن دست خودش نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشد و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کند که اغلب خسته کننده است.3) درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
مرجان عباسی نسب |   1399/04/27 21:51:37   |
مزیت های کارمندی: بیمه و حقوق بازنشتگی و حقوق به موقع آن میتونیم نام ببریم و از محدودیت های آن : رشد در ان خیلی محمدو است از هر نظر مالی ، اجتماعی و اینکه ازادی ایده و زمان نداری
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/28 02:08:29   |
خویش‌فرمایی

در این روش کسب درآمد فرد یک گام فراتر از کارمندی برداشته و خود از طریق دانش و تخصص‌هایی که از طرق مختلفی همچون تحصیل در دانشگاه و یا تجربیاتی که طی سال‌ها کسب کرده، برای خود درآمدزایی می‌کند. به عنوان مثال پزشکی را در نظر بگیرید که با توجه به رشته تحصیلی خود مطبی باز کرده و در آن بیماران را مداوا می‌کند. در این حالت پزشک خویشفرماست.

سرمایه‌ گذاری

عده‌ای از افراد از طریق سرمایه‌گذاری کسب درآمد می‌کنند. این افراد از طریق سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و کالاهای خاص معمولا درآمد خوبی به دست می‌آورند. این افراد با استفاده از هوش اقتصادی خود بهترین خرید و فروش‌ها را انجام می‌دهند و در واقع این پول است که برای آن‌ها کار می‌کند نه آن‌ها برای پول.
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:19:36   |
مهمترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است که به دست می آوردو دوری از استرس بیکاری و میتواند با توجه به درآمدش برای آیندهاش برنامه ریزی کند .
مهمترین محدودیت عدم ازادی در کار است .فرد کارمند باید تابع قوانین و مقررات سازمان خود باشد و وظیف خود را مطابق با دستو العمل های طراحی شده توسط سازمان انجام دهد و درآمد ثابت و مشخصی کسب میکند.
فرزانه توحیدفر |   1399/04/28 23:19:02   |
از جمله مزیت های کارمندی شغلی با استرس کم و روتین تر میباشد و درامد آن با وجود راکد بودن کسب و کار حقوق ثابت است اما کارمند باید تابع یکسری قوانین آن شرکت باشد.
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/29 18:52:37   |
مهمترین مزیت کارودرامد این است که حقوق ثابت دارد که میتوان برای اینده خوداهدافی رادنبال کند وبدون درنظرگرفتن استرس از بی پولی وبیکاری
محدودیت ان درامد کم ونداشتن پیشرفت بسیاروعدم ازادی زمان
محمد پوراکبری |   1399/04/30 11:49:30   |
این است ک این افراد دارای یک شغل ثابت و دائمی هستند ، در طول فعالیت و دوران بازنشتگی میدانند ک حداقل درامد ثابتی را دارند ، و از جمله دیگر مزیت ها این است ک خیلی از ریسک ها و دغدغه هایی چون ورشکست شدن یا کساد بودن بازار و ... را ندارند .
سوال بعد ) باید ترس از دست دادن شغلشان را داشته باشند زیرا اختیارشان دست خودشان نیست و دیگران برایشان تصمیم میگیرند و محدودیت بعدی انها از نظر مالی است زیرا درامدشان سقف معینی داشته و از سطح مشخصی بالاتر نمیرود .
مبینادشتی |   1399/04/30 12:30:23   |
مزیت شغلی ان نسبت به سایر دسته ها ، داشتن امنیت شغلی و دور بودن از ریسک می باشد . انها منتظرند تا در موعد مقرر توسط کارفرما یا سازمان ، حقوق تضمین شده خود را دریافت نمایند.
کارمندان با توجه به اینکه کارمندان بسیاری مزایا دارند اما تماما در اختیار کارفرما بوده و آزادی نخواهند داشت حتی آنها تمام افکار خلاقانه خود را باید دراختیار کارفرما بگذارند
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 12:31:40   |
کارمندان در مقابل خدماتی که به دولت ارائه میدن از یسری حقوق و مزایایی برخوردار هستندو بصورت مستمری حقوق ثابتی رو دریافت میکنند..و بستگی به سابحتی میتونن با امتیازاتی که دریافت میکنند این حقوق رو افزایشش بدن..و همچنین میتونن پاداش از دولت دریافت کنند
محدودیت های این شغل دولتی فرد متکی به دولته و پیشرفت چندانی از نظر مالی نمیتونه داشته باشه و فقط میتونه یک شغل دولتی داشته باشه...
محمد رحیمی |   1399/05/01 18:58:51   |
امنیت است امنیت درکار و درآمد و دوران بازنشستگی
آزادی بسیار کمتر نسبت به مشاغل آزاد و همچنین درآمد کمتر نسبت به کار
و همچنین فرمانبرداری از کارفرما
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 14:52:18   |
مهمترین مزیت ان امنیت شغلی ،ریسک پایین و...میباشدومحدودیت های ان حضور راس ساعت سرکار،عدم ازادی میباشد
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 11:51:54   |
مزیت های کارمندی امنیت در کار امنیت در آمد و دوران بازنشستگی و محدودیت ها حقوقی که میگیره کمتر از ارزشیه که ایجاد میکنه درگیر اهداف سازمان و برای رشد سازمان تلاش میکنه
سینا هویدا |   1399/05/03 13:58:11   |
مزیتی ندارد
محدودیت آن کار کردن برای دیگران و درآمدی متوسط و کم. نداشتن ازادی عمل
مهدیه گلشائیان |   1399/05/06 00:07:45   |
مهمترین مزیت ان امنیت شغلی ،ریسک پایین و...میباشدومحدودیت های ان حضور راس ساعت سرکار،عدم ازادی میباشد
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 19:44:56   |
مهمترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است که به دست می آوردو دوری از استرس بیکاری و میتواند با توجه به درآمدش برای آیند
محدودیت آن کار کردن برای دیگران و درآمدی متوسط و کم. نداشتن ازادی عملهاش برنامه ریزی کند .
محمدکاظم جهانی |   1399/05/09 20:24:19   |
در مورد مزیت کارمندی باید گفت یه حقوق تضمینی و همیشگی و زندگی ارام است . ن ریسک پذیری. ن هیجان انتخاب و ن چیز دیگری(( فقط و فقط کار کن و به ازای کارای پول بگیر...))
درامد های کارمندی همیشه تابع یک تعرفه ی ثابتند و میزان درامد شما وابسته به رییس شماست هرچه بیشتر به او سود برسانید حقوق شما تغییر میکند البته تغییر کم ن چشم گیر...
محمدعلی خلیلی پور |   1399/05/10 14:30:52   |
مزیت کار کارمندی حقوقیه که بدون توجه به بازار سر ماه واریز میشه و بقول قدیمیا یه اب باریکه بدون ریسکه و چالشه
و نهایتا یه بازنشستگی و شاید یه ذره آبرو
بدور از هیچ ریسک و فرصت و دردسری


عیب کارمندی اینه که انسان ترسو بار میاد و قدرت ریسک و تغییر را از دست میده عادت میکنه به یه نواختی اونقدر که حتی دوس نداره تو همون کار کارمندیش اتاقش را عوض کنه این یعنی یه عمر درجا زدن
بدون تغییر و حرکت و ریسک نهایتا یه زندگی تکراری و ربات گونه خاهد داشت
فاطمه بیانی |   1399/06/07 09:18:24   |
مزیت اصلی کارو درآمد کارمندی : امنیت کاری و اینکه می‌دونی هر اتفاقی هم بیوفته حقوق ثابت کارمندی رو داری
محدودیت کار کارمندی : عدم ازادی فرد در کار و زمان خودش است
دهقان |   1399/02/14 10:03:55   |
0     0
مهمترین اولویت کارمندان امنیت شغلی و دریافت حقوق مشخص است. به عبارتی دستمزدی که کارمندان دریافت می کنند از لحاظ زمانی و مقداری مشخص است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شکیبا |   1399/02/14 10:32:44   |
0     0
برای انجام هرکار بزرگی نیاز به همکاری نیروی انسانی هست. انسان ها در پُست کارمندی میتوانند به کارفرماها کمک کنند و درعوض درآمد و امنیت شغلی داشته باشن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 07:49:55   |
0     0
نظر شخصی من ،کارمندی هم مثل شغل آزاد مسئولیت پذیری بالا نیاز دارد. اما شم کارمند هستید و خیلی از استرس هایی را که کارفرما برای روزهای آتی کار دارد به شما وارد نیست در واقع شما کارتان را انجام میدهید و هر ماه هم حقوقتان را دریافت میکنید و کارفرما موظف است که حقوق شما را بپردازد حتی اگر درآمد شرکتش در برخی از ماه های سال کم باشد.
مزایای کارمندی این است که شما هر ماه حقوق دارید و دیگر نوسانات بازار به شما ارتباطی ندارد، مرخصی ها، وامهایی که به شما تعلق میگیرد و از همه مهمتر ساعات کاری مشخصی برای کارمند تعریف شده که لازم تمام ایم هفته را به کار مشغول باشد.
محدودیت های کار و درآمد کارمندی درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
روند افزایش حقوق کند است.
امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی تقریباً غیرممکن است.
عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 12:19:42   |
0     0
ارزش اصلی (مزیت) کار و درآمد کارمندی یعنی اینکه شخص میداند برای همیشه درآمدی دارد و میتواند روی آن درآمد حساب کند، اگر اضافه کاری کند درآمدش بیشتر میشود.
محدودیت های کار و درآمد کارمندی یعنی اینکه شخص باید طبق قرارداداش کار کند و تا وقتی کار کارمندی اش تمام نشده است نمیتواند به سراغ کارهای دیگری برود. باید مطابق قوانین محیط کار، کار کند و به دستورات ارشد خود گوش کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/02/27 13:54:20   |
0     0
ارزش اصلی کارو درامد کارمندان در اینست که چون کار مندان برای دیگران کار میکنند و ترس از دست دادن شغلشان را دارند اولویت انها و ارزش اصلیشان امنیت شغلی است یعنی امنیت در کار ،در درامد ،امنیت در دوران بازنشستگی
محدودیت های کار و درامد کارمندی یعنی پول و زمان کافی برای لذت بردن در اختیار ندارند باید سخت تلاش کنند تا بتوانند به پول بیشتری دست پیدا کنند مسئولیت های زیادی دارندکه باید طبق قوانین انها را انجام بدهند . مدیریت و تصمیم گیری در کارها به عهده دیگران است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/27 13:58:26   |
1     0
مزیت کارمندی داشتن یک حقوق ثابت و بیمه و یک زندگی قابل برنامه ریزی و آرام است .
محدودیت کارمندی این است که همیشه باید برای دیگران کار کرد و هیچ جای پیشرفتی نخواهی داشت و اینکه معلومات و اطلاعات شما در محدوده همان کاری که برایتان تعریف شده است باقی می ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/02/27 21:49:16   |
0     0
مهمترین خصوصیت کارمندی محافظه کاری است ...افرادی که شغل کارمندی را انتخاب میکنند کمتر بدنبال ریسک هستند و درامد کمتر همرا ه با آرامش بیشتر را به درآمد بالاتر همراه با استرس ترجیح می دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 12:53:33   |
0     0
کارمند رسمی
این نوع کارمند شرایط خاص دارد و لذا باید گزینش‌های مربوطه را بگذراند. کارمند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نقش دارد و در امور جاری اثرگذار است و در پیشبرد اهداف اداری و دولتی مهم است. کارکنان رسمی از نظر نظام استخدامی مشمول قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری هستند و از نظر پوشش بیمه‌ای نیز مشمول صندوق بازنشستگی کشوری می‌شوند.
کارمند پیمانی
برای انجام امور تصدی‌گری در سیستم اداری استخدام می‌شوند و از نظر نظام استخدامی مشمول آیین‌نامه استخدام پیمانی و از نظر پوشش تامین‌اجتماعی مشمول صندوق تامین‌اجتماعی هستند.
کارمند قراردادی
گروهی از کارکنان در دستگاه‌های دولتی امور خدماتی و پشتیبانی را در ادارات بر عهده دارند. بر اساس بخشنامه مربوطه، تعداد مشاغل این گروه تعیین شده است که شامل خیاط، رخت‌شوی، آشپز و… می‌شود. کارکنان خدماتی از نظر اداری و استخدامی مشمول قانون کار و از نظر بیمه مشمول قانون تامین‌اجتماعی هستند.
محل خدمت:
کارمندان می توانند در دو بخش خصوصی و دولتی مشغول کار باشند این دو بخش با هم تفاوت هایی دارند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/02/28 22:55:11   |
0     0
در ابتدا می بایست هدف از کار کردن را دانست. سپس میزان رابطه آن با زندگی را مشخص کرد. آیا کار را برای زندگی می خواهیم یا زندگی را برای کار
مرحله بعد تشخیص رضایت از آن دو می باشد.

به نظرم کارمندی فقط اطمینان از درآمد ثابت و یا ثبات شغلی نیست. شاید فرد نمی خواهد خود را درگیر تنش ها و گرفتاری های شغلی کند.
محدودیت درآمدی کارمندی زمانی است که فرد به دنبال رویاهای مادی بیشتر باشد.
قاعدتاً یک کارمند هرگز نمی تواند با درآمد ثابت، یک خودرو یا یک منزل لوکس داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:08:10   |
0     0
آنچه که از سرچ دریافتم این بود که :
انعطاف‌پذیری: کار کردن به عنوان یک کارمند حق انتخاب ما را بالا می‌برد. می‌توانیم در شرکت‌های مختلف با فیلدهای کاری متفاوت و در سمتهای مختلف مشغول به فعالیت شویم. در عین حال با افزایش مهارتها و دانش خود وارد فیلدهای مرتبط دیگر حتی غیر مرتبط شویم.
مزایای اضافی: کار کردن در شرکتها علاوه بر حقوق ثابت امکان استفاده از مزایای بسیاری مانند بیمه (درمان، عمر، سوانح)، پاداش (باعث افزایش روحیه کارکنان می شود) و … دارد.
کار تیمی: کار کارمندی باعث می‌شود با افراد متفاوت و بسیاری کار کنیم که مهارتهای کار تیمی، توانایی های رهبری و درک متقابل ما را افزایش می‌دهد.
عدم نیاز به سرمایه: کارمندی نیازی به پول یا سرمایه ندارد. در صورت عدم ثبات شغلی ریسک بسیار پایینی دارد. حتا اگر کارتان را از دست بدهید می‌توانید شغل دیگری انتخاب کنید البته اگر اعتبار شغلی کافی داشته باشید.
محدودیتهای کارمندی:
موانع قانونی: چه در بخش دولتی و چه خصوصی قوانین و مقررات کاری بسیاری وجود دارند که باید رعایت شوند. همچنین محدودیتهای زمانی که برای تحویل کار باید در نظر بگیرید.
عدم آزادی زمانی: شما در شغل کارمندی زمان شخصی زیادی نخواهید داشت و اگر هم داشته باشید شروع و پایان آن دست شما نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشید و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کنید که اغلب خسته کننده است.
به رسمیت شناختن: واقعیت محیط های کاری این است که کار سخت همیشه هم به موفقیت ختم نمی‌شود. در بخشهای دولتی و حتی در بخش خصوصی افراد بر اساس توانایی هایشان ارتقاء پیدا نمی کنند بلکه بر اساس روابط پیشرفت می کنند.
کار کردن در چهارچوب: یک کارآفرین هیچ وقت در قبال پذیرفتن کارهای پرریسک و سمتهای مختلف به خود شک راه نمی‌دهد، اما شخصی که عادت به کار کردن برای دیگران دارد بیش از نصف زمان خود را صرف انجام کارهای محدود و تحقق آرزوهای دیگران می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/02/30 01:13:48   |
0     0
مزایای کارمندی:
انعطاف‌پذیری: کار کردن به عنوان یک کارمند حق انتخاب ما را بالا می‌برد. می‌توانیم در شرکت‌های مختلف با فیلدهای کاری متفاوت و در سمتهای مختلف مشغول به فعالیت شویم. در عین حال با افزایش مهارتها و دانش خود وارد فیلدهای مرتبط دیگر حتی غیر مرتبط شویم.

مزایای اضافی: کار کردن در شرکتها علاوه بر حقوق ثابت امکان استفاده از مزایای بسیاری مانند بیمه (درمان، عمر، سوانح)، پاداش (باعث افزایش روحیه کارکنان می شود) و … دارد.

کار تیمی: کار کارمندی باعث می‌شود با افراد متفاوت و بسیاری کار کنیم که مهارتهای کار تیمی، توانایی های رهبری و درک متقابل ما را افزایش می‌دهد.

عدم نیاز به سرمایه: کارمندی نیازی به پول یا سرمایه ندارد. در صورت عدم ثبات شغلی ریسک بسیار پایینی دارد. حتا اگر کارتان را از دست بدهید می‌توانید شغل دیگری انتخاب کنید البته اگر اعتبار شغلی کافی داشته باشید.
محدودیتهای کارمندی:
موانع قانونی: چه در بخش دولتی و چه خصوصی قوانین و مقررات کاری بسیاری وجود دارند که باید رعایت شوند. همچنین محدودیتهای زمانی که برای تحویل کار باید در نظر بگیرید.

عدم آزادی زمانی: شما در شغل کارمندی زمان شخصی زیادی نخواهید داشت و اگر هم داشته باشید شروع و پایان آن دست شما نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشید و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کنید که اغلب خسته کننده است.

به رسمیت شناختن: واقعیت محیط های کاری این است که کار سخت همیشه هم به موفقیت ختم نمی‌شود. در بخشهای دولتی و حتی در بخش خصوصی افراد بر اساس توانایی هایشان ارتقاء پیدا نمی کنند بلکه بر اساس روابط پیشرفت می کنند.

کار کردن در چهارچوب: یک کارآفرین هیچ وقت در قبال پذیرفتن کارهای پرریسک و سمتهای مختلف به خود شک راه نمی‌دهد، اما شخصی که عادت به کار کردن برای دیگران دارد بیش از نصف زمان خود را صرف انجام کارهای محدود و تحقق آرزوهای دیگران می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/02/30 22:19:41   |
0     0
در زمینه فعالیت کارمندان بخش دولتی این نکته جهت یاداوری ضرورت دارد بخش دولتی انگیزه ها را از کارمند می گیرد چون در صورتی که شما خلاقیت داشته باشی با همکاری که از این نقطه قوت بی بهره است در چشم بعضی از مسئولین تفاوتی دیده نمی شود و حتی فعالیت بیشتر تاثیری در حقوق شما نمیکند . توضیح این نکته ضروری است که فعالیت بیشتر با ساعات زیاد در محل کار بودن فرق می کند.اینکه نظام اموزشی ما افراد را از خلاقیت تهی میکند نیز یکی از مواردی هست که مانع پیشرفت و در یک کلام جلوی خلاقیت و ریسک پذیری را می گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 13:11:58   |
0     0
ارزش کار ودر آمد کارمندی ...حقوق ثابت و امنیت شغلی وبیمهای است که دارد
ومحدودیت های آن ...دریافت درآمد کمتر از کارکرد واقعی است و باید طبق قوانین آنها عمل کند و آزادی اختیار ندارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/02/31 22:09:42   |
0     0
در مقابل واژه کارمند یا کارمندان، واژه دیگری وجود دارد به نام کارکنان که جمع کلمه کارکن است. کارکن کسی است که استخدام می‌شود تا کاری را انجام دهد و اگر از کارکنان پرسیده شود که کجا کار می‌کنند، در اغلب موارد پاسخ این است: شرکت. هر چند شاید کارکنان دقیقا ندانند شرکت چیست و چه مفهومی را دنبال می‌کنند اما شرکت در ذات خود در دنیای امروز به دنبال تامین منافع ذینفعان است. ذینفعانی که در شرکت نقش دارند و عملکرد کارکنان در آینده سازمان موثر است.

کلمات در فضای کسب و کار، هر چند کوچک و کوتاه، حامل بارهای معنایی هستند که توصیف کننده پارادایم‌های موجود در فضای ذهنی کارکنان و مدیران است و به عبارتی بیان کننده روابط بین کارکنان و سازمان است.
بین کارمند و کارکن تفاوت بسیار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا روستایی |   1399/03/01 13:36:09   |
0     0
ارزش کارمندی:حقوق ثابت و امنیت شغلیو بیمه
محدودیت ها:۱موانع قانونی۲ عدم آزادی زمانی۳به رسمیت شناختن ۴کار کردن در چهارچو۴
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/03/01 23:56:42   |
0     0
مزیت اصلی کارمندی امنیت شغلی و حقوق ثابتی که هر ماه طبق تاریخ به حسابته و کار بدون ریسکی هست و بدون هیچ مشغله فکری
ولی خیلی محدودیت داره چون حقوقت حداقل تا یکسال تغییری نمیکنه و ساعت کاری دست خودت نیست و مهمترینش اون کارفرمایی که وجود دارد و باعث میشه کارمند به عنوان زیر دست باشه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/03 21:20:47   |
0     0
پاسخ سوال اول : ارزش هر کارمند در ابتدا توسط اهداف سازمان تعریف می گردد و سپس در جهت جذب نیرو ( کارمند یا کارگر) اقدام می گردد به هر حال ارزش خلق شده هر کارمند بایستی متناسب با اهداف پیش بینی شده سازمان قرار گیرد که این ارزش به قدرت تفکر،انعطاف پذیری ، میزان حس مسئولیت ،قدرت همکاری تیمی ، قدرت و فن بیان ، آداب و معاشرت و از همه مهمتر میزان سود دهی به سازمان که در ابتدا برای شرکت خلق ارزش نموده و در همان راستا فعالیت کارمند (حق الزحمه) پرداخت گردد.
درآمد کارمندی از نگاه کارمند یکی میزان وجه یا حقوقی که در ازاء پرداخت نیروی فکری و فیزیکی به سازمان و مجموعه را میتوان تعریف نمود. محدودیت کار و در آمدی در درجه اول به طرز تفکر خودکارمند و میزان توانایی های آن بر میگردد اگر شخصی مستعد و توانا باشد پس منوط به یک کار و یک مجموعه نخواهد بود ولی اگر غیر آن باشد شخص راحت طلب و دچار روزمرگی شدن و عدم تفکر خواهد داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/03 23:26:49   |
0     0
"مزایای کار کارمندی"
حقوق ماهانه به میزان مشخص (امنیت شغلی دارد).
دارای بیمه و حقوق بازنشستگی است.
ساعات کاری مشخص است.
امکان اضافه‌کاری وجود دارد.
احتمالاً از مزایای مختلفی می‌توان استفاده کرد.
قابل‌برنامه‌ریزی است. (می‌توانی بر اساس مرخصی‌ها و زمان‌های آزادت، برای خودت برنامه‌ریزی کنی، مثلاً می‌توانی زمانی برای مسافرت رفتن در نظر بگیری و… .)
"معایب کار کارمندی"

درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
روند افزایش حقوق کند است.
امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی تقریباً غیرممکن است.
عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/03/04 08:17:44   |
0     0
کارمند به کسی گفته می شود که از عهده اخذ و دریافت مدارک استخدام نیروهای انسانی بربیاید و در تشکیل پرونده های اداری و هم چنین صدور حکم های اداری مربوط به نیروهای منابع انسانی موفق باشد. به هر حال یک کارمند اداری مسئولیت های بسیار متنوعی را در یک ارگان و سازمان دارد که این وظایف محدود به فعالیت های اداری موسسه یا شرکت می گردد و اغلب در حوزه امور اداری و دفتری است. وظایف این افراد به حدی متنوع است که نمی توان به صورت کامل آن را در یک واحد خاص بیان نمود و معمولا وظایفی که برای یک کارمند عنوان می شود بر مبنای فرآیندهای کاری یک مجموعه مشخص می شود. با این حال در شرکت ها و ارگان های مختلف کارمندان بخش اداری از وظایف بسیار متنوعی برخوردار هستند که می توان به این موارد اشاره نمود از جمله جوابدهی به تلفن های اداری، تایپ اسناد و نامه ها، دفترداری، کار با دستگاه های اداری و هم چنین بایگانی اسناد و مدارک مربوط و دیگر مسئولیت های اداری را برعهده دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 11:50:29   |
0     0
من فکر می کنم داشتن امنیت شغلی تا درگیر پستی و بلندی و تلاطم های زندگی نشوند .درآمدی متوسط ولی مستمر.پتانسیل درآمدی محدودی دارند.پول و زمان کافی برای لذت‌بردن در اختیار ندارند. به‌علت درگیر‌شدن در تجارت وقت در برابر پول، پتانسیل درآمدی محدود دارند. آنها زمان محدودی که دارند را می‌دهند تا پول بگیرند . مدیریت کار و تصمیم‌گیری با دیگران است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/03/05 12:59:51   |
0     0
ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد. امنیت در کار، امنیت در درآمد، امنیت در دوران بازنشستگی.
آنها برای دیگران کار می‌کنند. همیشه ترس از‌دست‌دادن شغل‌شان را دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/05 16:13:59   |
0     0
با سلام و درود
ارزش اصلی (مزیت) کار و درآمد کارمندی در امنیت شغلی آن است. یک کارمند ماهیانه نگران پرداخت حقوق خود نیست و سازمان برنامه و بودجه و خرانه کل کشور موظف به تخصیص و تامین اعتبار و پرداخت حقوق کارمندان است در مواردی هم کسری در تامین حقوق دستگاههایی که درآمد اختصاصی دارند آن دستگاه موظف به تامین کسری حقوق از این محل می باشد

مهمترین محدودیت های کار و درآمد کارمندی می توان به سکون، عدم انگیزه، روزمرگی و عدم اختیار کافی جهت اجرا ایده های تاثیر گذار دانست. از طرفی قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و مصوبات حاکم در دستگاههای اجرایی بخش عمده ای از محدودیت ها را تشکیل می دهند و مانع بزرگی در پویایی و انگیزش می باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/03/05 17:56:45   |
0     0
در زمان حال شغل های مجازی بوجود امدند که درامدش بیشتر از درامد کارمندی است اما امنیت شغلی در ان وجود ندارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 09:17:39   |
0     0
شغل کارمندی شغلی است با درآمد متوسط ولی مستمر. افراد این گروه همیشه درحال کار کردن و فرمانبرداری از دیگران هستتد. امنیت شغلی برای آن ها مهم ترین درجه بندی را دارد. این دسته از افراد سعی میکنند تا با ارائه ی بهترین عملکرد روند حقوق خود را افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/07 19:56:04   |
0     0
مزیت شغلی ان نسبت به سایر دسته ها ، داشتن امنیت شغلی و دور بودن از ریسک می باشد . و محدودیت های کار: وظیف خود را مطابق با دستو العمل های طراحی شده توسط سازمان انجام دهد و درآمد ثابت و مشخصی کسب میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/03/09 13:49:17   |
0     0
مهم ترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است و در پایان هر
ماه حقوق ثابت دریافت می کنند و می توانند برای زندگی
برنامه ریزی داشته باشند.کمتر به دنبال ریسک هستند.
محدودیت های کارمندی فرد متکی است ،ازادی عمل ندارد
و پیشرفت چندانی نخواهد داشت.روند افزایش حقوق کند
است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/11 00:39:46   |
0     0
ارزش کار و درآمد کارمندی: حقوق منظم ماهیانه، تامین آتیه، داشتن بیمه عمر و حوادث و خدمات درمانی.
محدودیت های کار و درآمد کارمندی:اختیار وقت دست خودت نیست، فرمان بردار هستی فرماندار نیستی، از خود اراده ای در تصمیم گیری ندارد و باید طبق بخشنامه و اطلاعیه های صادره از مراجع بالاتر اقدام نماید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/03/11 06:11:30   |
0     0
کارمندان کسانی هستند که در ازای کاری که انجام می دهند وارزشی که ایجاد می کنند حقوق دریافت می کنند در لمد انها محدود بوده وباید از بالادستی خود حرف شنوی داشته باشند اکثر کار کنان به شغل خود راضی نیستند وفقط به این خاطر ان را ادامه می دهند که نگران اینده خود هستند که امنیت شغلی داشته وبرای دوران بازنشستگی در امد
ی داشته باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/03/12 01:20:08   |
0     0
بنظرم از مزایای کارمندی حقوق ثابت تعیین شده می باشد . هر تهدیدی برای کسب و کار به وجود بیاید. کارفرما را در برمیگیرد و استرس و ضرر آن خیلی کمتر کارمندان را درگیرمی کند. به بیان دیگر مدیران یک کسب کار در خط اول ریسک ها و استرس ها و خطرات بازار کار هستند. و کارمندان مبرا هستند. ولی در مقابل کسانی که در سمت کارمندی هستند دچار محدودیت های شغلی هستند . باید برای دیگران کار کنند ، به هرشکل و طبق شرح کاری ارائه شده به آنها .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/03/13 20:51:48   |
0     0
ارزش اصلی کارمند همان امنیت شغلی هست که اوبدون استرس بیکاری کاری که به او محول شده را در زمان مشخصی برنامه ریزی کند وبه سازمان تحویل دهد ومزیت آن دقیق کار کردن کارمند است که بدون هیچ استرسی بهترین گزارش را تحویل سازمان دهد وبر مبنای کاری که انجام داده بدون هیچگونه کم وکسری حقوق ثابتی بگیرد
ومحدودیت یعنی کارمند تاحدی می‌تواند آزادانه کار کندکه این حد همان تابع قوانین و مقررات سازمانی است که کارمند در آن جا استخدام شده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/03/15 01:44:03   |
0     0
ارزش اصلی کارمندی امنیت در زمینه های مختلف است مثل امنیت شغل ثابت و ترس از دست دادن آنرا ندارند
محدودیت کارمندی در درآمد آن است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/19 11:33:34   |
0     0
ارزش اصلی کارمند همان امنیت شغلی هست که اوبدون استرس( بیکاری )کاری که به او محول شده را در زمان مشخصی برنامه ریزی کند
محدودیت کار کارمندی

درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
روند افزایش حقوق کند است.
امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی تقریباً غیرممکن است.
عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/21 12:42:59   |
0     0
ارزش اصلی کار کارمندی این است که فرد بایک اطمینان خاطری میتواند زندگی شخصی خود را اداره کند و میزانی از دغدغه های مالی خود کم کند و در مقابل مزیت های کار کارمندی یک سری محدودیت ها و بدی هایی مانند عدم اختیار در تصمیم گیری امور،محدودیت در افزایش درامد،ترس از دست دادن شغل،محدودیت هایی از نظر زمانی و مکانی و ...دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/24 21:15:06   |
0     0
اکثر کارمندان از حقوق خود راضی نیستند و برای تامین مخارج خانواده خود، به دنبال شغل های دوم هستند. کارمندان می توانند پس از اتمام ساعات کاری خود، به فعالیت دیگری هم مشغول بشوند که به آن علاقه داشته باشند. شغل های مناسب برای کارمندان باید ویژگی های خاصی داشته باشد مثل:
– محدودیت زمانی نداشته باشد
– محدودیت مکانی نداشته باشد
– نیازی به سرمایه اولیه نداشته باشد
– بتوان درآمد خوبی از آن کسب کرد

– نتایج قابل اطمینان و رضایت بخشی را به دنبال داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 14:29:17   |
0     0
دسته کارمندان: (Employee) کارمندان افرادی هستند که در ازای کاری که انجام می دهند و ارزشی که ایجاد می کنند، حقوق می گیرند.
در حقیقت حقوقی که به کارمند داده می شود، کمتر از ارزشی است که وی ایجاد می کند؛ زیرا کارمند باید برای سازمانی که او را استخدام کرده است، سود دهی داشته باشد. مثلا اگر یک کارمند در سازمانی در ماه ۵ میلیون تومان ارزش خالص ایجاد کند، یک میلیون تومان آن برای خودش است و ۴ مییون تومان دیگر سهم آن سازمان.
از بین ۴ جمله بالا، جمله اول بسیار نزدیک به طرز فکر یک کارمند است. رابرت کیوساکی درباره این دسته می گوید :”شعار کارمندان، داشتن امنیت شغلی و به اصطلاح یک آب باریکه است، تا درگیر پستی و بلندی و تلاطم های زندگی نشوند.” درآمد نظام کارمندی درآمدی فعال است و با زمانی که برای آن شغل صرف می کند، ارتباط مستقیم دارد.
افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با درآمدی متوسط ولی مستمر میباشند. این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.
این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهند.
ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد. امنیت در کار، امنیت در درآمد، امنیت در دوران بازنشستگی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 16:55:00   |
0     0
مزیت اصلی کار کارمندی داشتن امنیت شغلی- داشتن حقوق ثابت و دائمی- عدم استرس - و اما محدودیت های شغل کارمندی عدم آزادی فکری-عدم آزادی زمان کارمندان-انتظار دریافت حقوق در تاریخ معین و... می باشد
البته به نظر اینجانب کارمندان با توجه به اینکه کارمندان بسیاری مزایا دارند اما تماما در اختیار کارفرما بوده و آزادی نخواهند داشت حتی آنها تمام افکار خلاقانه خود را باید دراختیار کارفرما بگذارند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 10:33:23   |
0     0
1- مزیت اصلی کارمندی در داشتن یک امنیت شغلی می باشد، در واقع کارمند به ازای صرف یک زمان معین و انجام کاری مشخص، حقوق معینی دریافت می کند
2- محدودیت های شغل کارمندی این است که مقدار حقوق کمی در یک تاریخ معین دریافت کرده و آزادی عمل ندارند و وقت و زمان معینی در اداره باید باشند. همچنین تابع نظر کارفرما و رییس خود بوده و ارتقا آنان در گرو انجام دستورات می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/02 23:06:51   |
0     0
بسیاری از مردم جامعه ما از این طریق کسب درآمد می‌کنند. ساختار دولتی اقتصاد و محدود بودن قدرت بخش خصوصی موجب شده بسیاری از افراد جامعه به سمت کارمندی روی آورده و برای پیدا کردن یک شغل در سازمان‌های دولتی یا شرکتی بزرگ، تلاش بسیاری کنند. البته این وضعیت در سال‌های اخیر تغییر کرده و بخشی از جامعه به روش‌های دیگر کسب درآمد توجه داشته اند.
مزایای کار کارمندی:
1_حقوق ماهانه به میزان مشخص (امنیت شغلی دارد).
2_دارای بیمه و حقوق بازنشستگی است.
3_ساعات کاری مشخص است.
4_امکان اضافه‌کاری وجود دارد.
5_احتمالاً از مزایای مختلفی می‌توان استفاده کرد.
6_قابل‌برنامه‌ریزی است. (می‌توانی بر اساس مرخصی‌ها و زمان‌های آزادت، برای خودت برنامه‌ریزی کنی، مثلاً می‌توانی زمانی برای مسافرت رفتن در نظر بگیری و… .)
معایب کار کارمندی:
1_درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
2_روند افزایش حقوق کند است.
3_امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی تقریباً غیرممکن است.
4_عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/04 01:25:50   |
0     0
شغل کارمندی دارای درآمد ثابتی است و شغل آنها دارای حاشیه امنیتی مطمئن است. درآمد فرد تقریبا بسیار محدود است و روند افزایش حقوق نیز کند است.
ساعات کاری مشخص است و امکان اضافه‌کاری وجود دارد و امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی تقریباً غیرممکن است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/04 01:27:25   |
0     0
افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با درآمدی متوسط ولی مستمر میباشند. این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.
کار کارمندی باعث می‌شود با افراد متفاوت و بسیاری کار کنیم که مهارتهای کار تیمی، توانایی های رهبری و درک متقابل ما را افزایش می‌دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/04 19:43:27   |
0     0
مزیت اصلی و اولویت امنیت شغلی است که خیلی درگیر تلاطم زندگی نشوند همچنین دارای امنیت درآمد و بازنشستگی نیز است..
محدودیت های کارمندی از جمله محدود بودن پتانسیل درآمدی، مدیریت و تصمیم گیری با دیگران و همچنین حرف گوش کردن و فرمان برداری از دیگران است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 10:36:29   |
0     0
با سلام
روش درآمدی کارمندی، روشی است کم ریسک ولی با رشد محدود.
در این شیوه کارفرما با به استخدام درآوردن منابع نیروی انسانی مبالغی بعنوان دستمزد بابت جبران خدمات آنها بصورت معین پرداخت میکند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیاوش اسماعیلی |   1399/04/08 09:01:25   |
0     0
مهمترین مزیت ریسک کم ، امنیت شغلی ، دریافت حقوق ماهیانه مشخص، بهره مندی از امتیاز بیمه، استرس کاری کمتر
محدودیت ها: ناکافی بودن حقوق کارمندی،آزاد نبودن برای تفریحات، تکرار و روزمرگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/08 12:47:25   |
0     0
بزرگترین ویژگی اشخاص کارمند ابتدا و قبل از هر الویت دیگر به دنبال امنیت و ثبات هستند .آنها دغدغه هایشان این است که در زمان مشخص در امد مشخص داشته باشند
محدودیتهای شغلی یعنی بدون پیشرفت یعنی اطاعت از دیگران باید داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/08 23:30:12   |
0     0
مزیت کار کارمندی حقوق ثابت و بیمه و امنیت شغلی است و فرد می تواند با درامد ثابتی که میگیرد برنامه ریزی داشته باشد
و از معایب ان نداشتن آزادی عمل و تابع کارفرما بودن،کار زیاد و حقوق کم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/09 13:55:37   |
0     0
از مزایای کارمندی داشتن درآمد متوسط و ثبات شغلی و امنیت شغلی است.
محدودیت های کارمندی:–
هیچ‌وقت نمی‌توانید به اندازه ارزشی که دارید پول بگیرید.
– باید ساعات طولانی کار کنید تا فرد دیگری را ثروتمند کنید.
– شما نمی‌توانید پول بیشتری از آن شغل دربیاورید غیر از اینکه تقاضای افزایش حقوق کنید!
– هیچ آزادی ندارید.
– هیچ اهرمی برای کسب درآمد ندارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/09 15:06:29   |
0     0
ارزش اصلی کار و درامد کارمندی داشتن امنیت شغلی است زیرا افراد تحت استخدام و دارای یک شغل با حقوقی ثابت هستند و دنبال یک کار امن و مطمئن هستند و این افراد همیشه ترس از دادن شغل خود را دارند.
قوانین و مقررات کاری بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد محدودیت میشود مانند عدم ازادی زمانی که به فرد کارمند پول و زمان کافی برای لذت بردن را نمی دهد و انان زمان خود را صرف به دست اوردن پول میکنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا میرمحمدی |   1399/04/11 23:06:45   |
0     0
بارزترین ویژگی کارمندان داشتن ثبات شغلی حقوق معین وامنیت شغلی .
محدودیت های کارمند ی به هیچ وجه نمی تواند بیشتر از سطح کارایی خود حققوق دریافت کند باید ساعت ها کار کند برای حقوقی متوسط در صورتی که درامدهای بیشتر درجیب شخص دیگری میرود کارمند از خود هیچ ندارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 09:49:01   |
0     0
معیار ارزش در کارمندی خوب بودن ، خوب کارکردن ، به هنگام بودن ، عدم سرپیچی از اوامر ... است که توسط سازمان تعیین شده است . داشتن امنیت شغلی و عدم وجود استرس بیکاری و تعریف مخارج بر اساس حقوق تعریف شده از مزایایی است که کارمندان به آنها وابسته هستند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/13 14:17:31   |
0     0
-امنیت شغلی،درآمد متوسط ولی مستمر،عدم نیاز به سرمایه،ریسک کاری به نسبت پایین،امنیت در دوران بازنشستگی را میتوان چندی از مزیت های کار و درآمد کارمندی دانست.
-چند مورد از محدودیت های کار و درآمد کارمندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:1)عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.2) در شغل کارمندی فرد زمان شخصی زیادی نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد شروع و پایان آن دست خودش نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشد و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کند که اغلب خسته کننده است.3) درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/13 17:47:48   |
0     0
درامد کارمندی درامدی است ثابت وباریسک پذیری پایین ودرامدی است نسبتا ثابت که باان در درازمدت میتوان برنامه ریزی کرد وپیشرفت نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Sajad Zare |   1399/04/13 22:10:44   |
0     0
دسته کارمندان: (Employee) کارمندان افرادی هستند که در ازای کاری که انجام می دهند و ارزشی که ایجاد می کنند، حقوق می گیرند.
در حقیقت حقوقی که به کارمند داده می شود، کمتر از ارزشی است که وی ایجاد می کند؛ زیرا کارمند باید برای سازمانی که او را استخدام کرده است، سود دهی داشته باشد. مثلا اگر یک کارمند در سازمانی در ماه ۵ میلیون تومان ارزش خالص ایجاد کند، یک میلیون تومان آن برای خودش است و ۴ مییون تومان دیگر سهم آن سازمان.
از بین ۴ جمله بالا، جمله اول بسیار نزدیک به طرز فکر یک کارمند است. رابرت کیوساکی درباره این دسته می گوید :”شعار کارمندان، داشتن امنیت شغلی و به اصطلاح یک آب باریکه است، تا درگیر پستی و بلندی و تلاطم های زندگی نشوند.” درآمد نظام کارمندی درآمدی فعال است و با زمانی که برای آن شغل صرف می کند، ارتباط مستقیم دارد.
افراد شاغل در این گروه به دنبال شغل دائمی و مطمئن با درآمدی متوسط ولی مستمر میباشند. این دسته از افراد همیشه در حال کار کردن برای دیگران هستند و به ازای میزان کارکردشان دستمزد دریافت میکنند.
این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهند.
ارزش اصلی این گروه امنیت میباشد. امنیت در کار، امنیت در درآمد، امنیت در دوران بازنشستگی
مزیت کار کارمندی حقوق ثابت و بیمه و امنیت شغلی است و فرد می تواند با درامد ثابتی که میگیرد برنامه ریزی داشته باشد
و از معایب ان نداشتن آزادی عمل و تابع کارفرما بودن،کار زیاد و حقوق کم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد |   1399/04/13 23:56:11   |
0     0
افرادی که در پی شِغل کارمندی اند افرادی اند ضمانت شغلی با درامد منوسط
را قبول و دوست دارند این گونه افراد در سود و زیان موسسه سهمی ندارند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوافضل |   1399/04/14 09:33:00   |
0     0
ارزش کار ودر آمد کارمندی ...حقوق ثابت و امنیت شغلی وبیمهای است که دارد
ومحدودیت های آن ...دریافت درآمد کمتر از کارکرد واقعی است و باید طبق قوانین آنها عمل کند و آزادی اختیار ندارددر مقابل واژه کارمند یا کارمندان، واژه دیگری وجود دارد به نام کارکنان که جمع کلمه کارکن است. کارکن کسی است که استخدام می‌شود تا کاری را انجام دهد و اگر از کارکنان پرسیده شود که کجا کار می‌کنند، در اغلب موارد پاسخ این است: شرکت. هر چند شاید کارکنان دقیقا ندانند شرکت چیست و چه مفهومی را دنبال می‌کنند اما شرکت در ذات خود در دنیای امروز به دنبال تامین منافع ذینفعان است. ذینفعانی که در شرکت نقش دارند و عملکرد کارکنان در آینده سازمان موثر است.

کلمات در فضای کسب و کار، هر چند کوچک و کوتاه، حامل بارهای معنایی هستند که توصیف کننده پارادایم‌های موجود در فضای ذهنی کارکنان و مدیران است و به عبارتی بیان کننده روابط بین کارکنان و سازمان است.
بین کارمند و کارکن تفاوت بسیار است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امیرحسین دهقانی |   1399/04/14 10:50:12   |
0     0
شغل کارمندی دارای مزایایی میبشد از جمله این مزایا ثبات شغلی میباشد،و داشتن درآمد ثابت و همچنین امنیت شغلی میباشد،کارمندی که بداند در موئد مقرر حقوقش پرداخت میشود بسیار بهتر و با خیال راحت به کارش ادامه میدهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/15 11:15:00   |
0     0
-امنیت شغلی،درآمد متوسط ولی مستمر،عدم نیاز به سرمایه،ریسک کاری به نسبت پایین،امنیت در دوران بازنشستگی را میتوان چندی از مزیت های کار و درآمد کارمندی دانست.
-چند مورد از محدودیت های کار و درآمد کارمندی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:1)عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.2) در شغل کارمندی فرد زمان شخصی زیادی نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد شروع و پایان آن دست خودش نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشد و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کند که اغلب خسته کننده است.3) درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/16 22:34:37   |
0     0
1-یکی ازمعیارهای انتخاب شغل درکشور ما تاثیر نپذیرفتن شغل مورد نظر ازنوسانات بالا ی اقتصادی ناشی ازتحولات سیاسی است چه بسا فردی که شغلش غیر ازکارمندی است ممکن است درفرود ونشیب های اقتصادی تمام سرمایه خود راازدست بدهد والبته ممکن است سرمایه خود را چند برابر کندولی درشغل کارمندی دغدغه کمتری برای نوسانات اقتصادی وجوددارد.
2-تعیین چهارچوب برای افراد ،خلاقیت را ازفرد میگیرد .برای ایجاد خلاقیت فرد باید احساس کند چهارچوب تعیینی را میتواند بشکند ویا ازآن عبور کند.مدیران اگر درجهت پویایی ورشد سازمانی ، ریسک چهار چوب شکنی راپذیرفته واین حس را به کارمندان تحت امر خود القاء نمایندویا حتی پارا فراتر گذاشته آنها راتشویق نمایندسازمان میتواند ازنبوغ پیشرانهای (کارمندان تعیین کننده)خود استفاده جامع ببرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/16 23:15:24   |
0     0
1)عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.2) در شغل کارمندی فرد زمان شخصی زیادی نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد شروع و پایان آن دست خودش نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشد و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کند که اغلب خسته کننده است.3) درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
امنیت شغلی،درآمد متوسط ولی مستمر،عدم نیاز به سرمایه،ریسک کاری به نسبت پایین،امنیت در دوران بازنشستگی را میتوان چندی از مزیت های کار و درآمد کارمندی دانست.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/17 16:13:45   |
0     0
1)عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.2) در شغل کارمندی فرد زمان شخصی زیادی نخواهد داشت و اگر هم داشته باشد شروع و پایان آن دست خودش نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشد و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کند که اغلب خسته کننده است.3) درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
امنیت شغلی،درآمد متوسط ولی مستمر،عدم نیاز به سرمایه،ریسک کاری به نسبت پایین،امنیت در دوران بازنشستگی را میتوان چندی از مزیت های کار و درآمد کارمندی دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/17 20:37:41   |
0     0
برای کسی که در گوشه کارمندی است، ارزش اصلی امنیت شغلی است. ممکن است بیشترین حقوق را به عنوان معاون اجرایی یک شرکت دریافت کنید اما هنوز هم ارزش اصلی شما با نظافتچی شرکت که یک دهم حقوق شما را هم ندارد یکی است
عدم وجود استقلال ،ازاد اقتصادی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:16:13   |
0     0
مهمترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است که به دست می آوردو دوری از استرس بیکاری و میتواند با توجه به درآمدش برای آیندهاش برنامه ریزی کند .
مهمترین محدودیت عدم ازادی در کار است .فرد کارمند باید تابع قوانین و مقررات سازمان خود باشد و وظیف خود را مطابق با دستو العمل های طراحی شده توسط سازمان انجام دهد و درآمد ثابت و مشخصی کسب میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/18 15:03:05   |
0     0
کارمندان افرادی هستند که در ازای کاری که انجام می دهند و ارزشی که ایجاد می کنند، حقوق می گیرند.در حقیقت حقوقی که به کارمند داده می شود، کمتر از ارزشی است که وی ایجاد می کند؛ زیرا کارمند باید برای سازمانی که او را استخدام کرده است، سود دهی داشته باشد.درآمد نظام کارمندی درآمدی فعال است و با زمانی که برای آن شغل صرف می کند، ارتباط مستقیم دارد.محدودیت آنها شامل عدم ازادی در کار است .فرد کارمند باید تابع قوانین و مقررات سازمان خود باشد و وظیف خود را مطابق با دستور العمل های طراحی شده توسط سازمان انجام دهد و درآمد ثابت و مشخصی کسب کند.



این گروه سعی میکنند با بیشتر یا بهتر کار کردنشان درآمدشان را افزایش دهن
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 09:13:26   |
0     0
مزیت کارکامندی داشتن حقوق ثابت وبیمه وامنیت شغلی است ودرجامعه ی ماازجایگاه اجتماعی نسبتاخوبی برخورداراست.ازمعایب ان می توان به محدودیت وازادی عمل کم,حقوق کم اشاره کرد. همچنین احساس پیشرفت ورشدکردن دران خیلی محسوس نمی باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/19 18:53:29   |
0     0
مهمترین مزیت شغل کارمندی داشتن امنیت شغلی و درآمد مستمر است.
محدودیت های شغل کارمندی شامل.: محدودیت در میزان درآمد، اجبار در اطاعت از دستورات، عدم توانایی در ابراز خلاقیت و نوآوری، داشتن وقت کم برای خودو... می‌باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/21 10:52:43   |
0     0
مزایای کارمندی:

انعطاف‌پذیری: کار کردن به عنوان یک کارمند حق انتخاب ما را بالا می‌برد. می‌توانیم در شرکت‌های مختلف با فیلدهای کاری متفاوت و در سمتهای مختلف مشغول به فعالیت شویم. در عین حال با افزایش مهارتها و دانش خود وارد فیلدهای مرتبط دیگر حتی غیر مرتبط شویم.

مزایای اضافی: کار کردن در شرکتها علاوه بر حقوق ثابت امکان استفاده از مزایای بسیاری مانند بیمه (درمان، عمر، سوانح)، پاداش (باعث افزایش روحیه کارکنان می شود) و … دارد.

کار تیمی: کار کارمندی باعث می‌شود با افراد متفاوت و بسیاری کار کنیم که مهارتهای کار تیمی، توانایی های رهبری و درک متقابل ما را افزایش می‌دهد.

عدم نیاز به سرمایه: کارمندی نیازی به پول یا سرمایه ندارد. در صورت عدم ثبات شغلی ریسک بسیار پایینی دارد. حتا اگر کارتان را از دست بدهید می‌توانید شغل دیگری انتخاب کنید البته اگر اعتبار شغلی کافی داشته باشید.

محدودیتهای کارمندی:

موانع قانونی: چه در بخش دولتی و چه خصوصی قوانین و مقررات کاری بسیاری وجود دارند که باید رعایت شوند. همچنین محدودیتهای زمانی که برای تحویل کار باید در نظر بگیرید.

عدم آزادی زمانی: شما در شغل کارمندی زمان شخصی زیادی نخواهید داشت و اگر هم داشته باشید شروع و پایان آن دست شما نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشید و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کنید که اغلب خسته کننده است.

به رسمیت شناختن: واقعیت محیط های کاری این است که کار سخت همیشه هم به موفقیت ختم نمی‌شود. در بخشهای دولتی و حتی در بخش خصوصی افراد بر اساس توانایی هایشان ارتقاء پیدا نمی کنند بلکه بر اساس روابط پیشرفت می کنند.

کار کردن در چهارچوب: یک کارآفرین هیچ وقت در قبال پذیرفتن کارهای پرریسک و سمتهای مختلف به خود شک راه نمی‌دهد، اما شخصی که عادت به کار کردن برای دیگران دارد بیش از نصف زمان خود را صرف انجام کارهای محدود و تحقق آرزوهای دیگران می‌کند.

 صفحه اصلیکسب و کار

کارآفرینی یا کارمندی، کدامیک را ترجیح می‌دهید؟

برای انتخاب بین کارآفرینی یا کارمندی بهتر است ابتدا مزایا و محدودیتهای هریک را بررسی می‌کنیم و سپس با توجه به نقاط قوت و ضعف خود تشخیص می‌دهیم که کدامیک بیشتر مناسب حال ما است.

 292

 برای دوستانتان ارسال کنید!

بروزرسانی 15 فوریه, 2020

کارآفرینی یا کارمندی این یکی از سئوالهای مهمی است که هنگام تصمیم‌گیری درباره شغل به ذهن همه خطور می‌کند. برای دانشجویانی که می‌خواهند برای آینده زندگی خود تصمیم بگیرند و یا برای کسانی که از فضای کاری خود خسته شده‌اند و به دنبال تغییر شغل‌اند. با افزایش تنوع در شرایط زندگی و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم تصمیم‌گیری شاید سخت‌تر هم به نظر برسد. برای انتخاب کارآفرینی یا کارمندی بهتر است ابتدا مزایا و محدودیتهای هریک را بررسی کنیم و سپس با توجه به نقاط قوت و ضعف خود تشخیص دهیم که کدامیک بیشتر مناسب حال ما است.

 

بررسی مزایا و محدودیت های کارمندی

داشتن شغل یا کارمندی، کاری است که در عوض پول و مزایای مشابه انجام می شود. شما در راستای اهداف کلی تعیین شده توسط صاحبان کسب و کار فعالیت می کنید. برای آشنایی با ویژگیهای کارمندی می توانید مقاله ۷ ویژگی برای انتخاب کارمند خوب را مطالعه کنید.

مزایای کارمندی:

انعطاف‌پذیری: کار کردن به عنوان یک کارمند حق انتخاب ما را بالا می‌برد. می‌توانیم در شرکت‌های مختلف با فیلدهای کاری متفاوت و در سمتهای مختلف مشغول به فعالیت شویم. در عین حال با افزایش مهارتها و دانش خود وارد فیلدهای مرتبط دیگر حتی غیر مرتبط شویم.

مزایای اضافی: کار کردن در شرکتها علاوه بر حقوق ثابت امکان استفاده از مزایای بسیاری مانند بیمه (درمان، عمر، سوانح)، پاداش (باعث افزایش روحیه کارکنان می شود) و … دارد.

کار تیمی: کار کارمندی باعث می‌شود با افراد متفاوت و بسیاری کار کنیم که مهارتهای کار تیمی، توانایی های رهبری و درک متقابل ما را افزایش می‌دهد.

عدم نیاز به سرمایه: کارمندی نیازی به پول یا سرمایه ندارد. در صورت عدم ثبات شغلی ریسک بسیار پایینی دارد. حتا اگر کارتان را از دست بدهید می‌توانید شغل دیگری انتخاب کنید البته اگر اعتبار شغلی کافی داشته باشید.

محدودیتهای کارمندی:

موانع قانونی: چه در بخش دولتی و چه خصوصی قوانین و مقررات کاری بسیاری وجود دارند که باید رعایت شوند. همچنین محدودیتهای زمانی که برای تحویل کار باید در نظر بگیرید.

عدم آزادی زمانی: شما در شغل کارمندی زمان شخصی زیادی نخواهید داشت و اگر هم داشته باشید شروع و پایان آن دست شما نیست. باید ساعات کار اضافی داشته باشید و غالباً از روندهای روتین اداری پیروی کنید که اغلب خسته کننده است.

به رسمیت شناختن: واقعیت محیط های کاری این است که کار سخت همیشه هم به موفقیت ختم نمی‌شود. در بخشهای دولتی و حتی در بخش خصوصی افراد بر اساس توانایی هایشان ارتقاء پیدا نمی کنند بلکه بر اساس روابط پیشرفت می کنند.

کار کردن در چهارچوب: یک کارآفرین هیچ وقت در قبال پذیرفتن کارهای پرریسک و سمتهای مختلف به خود شک راه نمی‌دهد، اما شخصی که عادت به کار کردن برای دیگران دارد بیش از نصف زمان خود را صرف انجام کارهای محدود و تحقق آرزوهای دیگران می‌کند



 
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/22 18:43:43   |
0     0
ارزش اصلی (مزیت) کار و درآمد کارمندی
برنامه‌های سلامت
مرخصی با حقوق

حقوق ماهانه به میزان مشخص (امنیت شغلی دارد).
دارای بیمه و حقوق بازنشستگی است.
ساعات کاری مشخص است.
امکان اضافه‌کاری وجود دارد.
احتمالاً از مزایای مختلفی می‌توان استفاده کرد.
قابل‌برنامه‌ریزی است. (می‌توانی بر اساس مرخصی‌ها و زمان‌های آزادت، برای خودت برنامه‌ریزی کنی، مثلاً می‌توانی زمانی برای مسافرت رفتن در نظر بگیری و… .)

محدودیت های کار و درآمد کارمندی

درآمد فرد تقریباً بسیار محدود است.
روند افزایش حقوق کند است.
امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی تقریباً غیرممکن است.
عدم وجود آزادی – متعهد به انجام کاری مشخص و اغلب تکراری.

برنامه‌‌ها و پس‌انداز بازنشستگی
تسهیلات و توازن میان کار و زندگی
مزایای مالی و حرفه‌ای
مسافرت کاری، اسکان و جابه‌جایی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 13:08:32   |
0     0
مشاغل کارمندی دارای امنیت شغلی میباشد به دور از ریسک و خطر میباشد همچنین دارای حقوق ثابت و مشحصی میباشد که میتوان بر روی آن برنامه ریزی نمود.محدودیت های شغل کارمندی اعم از عدم آزادی شغل ، عدم پیشرفت تصاعدی و یا بیشتر از حد متعارف ، وابسته به سازمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/25 16:17:26   |
0     0
مزایای کارمندی
هر چه به افراد نزدیک به خودمی نگرم چه کارمند و چه غیر کارمند که بصورت عامیانه به آن (شغل دولتی و شغل آزاد) می گویند مزایایی در کار کارمندینسبت به شغل آزاد نمی توان مشاهده کردچرا که در جامعه تورمی و بی ثبات قیمت ها کسی که سرمایه ای دارد در هر لحظه سرمایه او چند برابر و افزایش حقوق کارمند در سال شاید یک دهم نرخ تورم
اما ثبات و امنیت شغلی به چه قیمتی است که نه خوشی داشته باشید و نه رفاهی
امنیت در دوران بازنشستگی یکی از مزایای کارمندی است که آن هم جای بسیار بحث دارد و هر کارمند بازنشسته ای می بینید اعلام رضایتی نمی کند
و ...
اما معایب کارمندی
صاحب اختیار شما فرد دیگری است
فسیل شدن و درجا زدن در یک دایره و محدوه تعیین شده
عدم زندگی با رفاهیات خوب و همیشه پسرفت در زندگی
بله قربان گو بودن افرادی که شاید هیچ قابلیتی ندارند و بوسیله رانت مسولیتی را تصاحب کرده اند
و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/25 20:39:44   |
0     0
پزیت اصلی کار کارمندی حقوق ثابت و به موقع ، سنوات، مرخصی،واعتبار کارمندی هست
و مضرات آن در بعضی مشاغل حقوق کم ، وقت گیر بودن می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/25 22:12:06   |
0     0
مزیت اصلی کار کارمندی حقوق پایدارشه که شامل همه چی میشه مثه بیمه و بازنشستگی و ..... و همچنین امنیت شغلیشه
ولی معایبش مانند عدم زمان برای انجام سایر فعالیت ها و عدم پیشرفت بر اساس استعداده و همچنین عدم توازن حقوق با تورم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد مهدی کمالی |   1399/04/27 20:30:56   |
0     0
مهمترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است که به دست می آوردو دوری از استرس بیکاری و میتواند با توجه به درآمدش برای آیندهاش برنامه ریزی کند .
مزیت کارمندی داشتن یک حقوق ثابت و بیمه و یک زندگی قابل برنامه ریزی و آرام است .
محدودیت کارمندی این است که همیشه باید برای دیگران کار کرد و هیچ جای پیشرفتی نخواهی داشت و اینکه معلومات و اطلاعات شما در محدوده همان کاری که برایتان تعریف شده است باقی می ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 04:35:45   |
0     0
شغل کارمندی امنیت شغلی بالایی نسبت به خویش فرما دارد. درآمد معینی دارد. به سرمایه نیاز ندارد و دردسر کمتری نیز دارد.
شغل کارمندی دارای محدودیت زمانی است و احتمال افزایش درآمد در آن کمتر است. امکان پیشرفت در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/29 08:57:41   |
0     0
می توان کارمند رابه دو دسته کارمند خصوصی ودولتی طبقه بندی کرد کارمن دولتی حقوق ومزایای خود رااز دولت وکارمندخصوصی از کارفرما دریافت می کند مزیت کارمن دولتی به خصوصی امنیت شغلی اوست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 09:46:51   |
0     0
رزش اصلی کار و درآمد کارمندی این است که یک حقوق ثابت داری و مثل مشاغل آزاد حقوق بستگی به میزان درآمد در ماه ندارد و همواره در پایان ماه منتظر دریافت حقوق ثابتی می باشید.
محدودیت های کار و درآمد کارمندی شامل موارد زیر میباشد:
1-تسهیلات و توازن میان کار و زندگی
2-غیر ممکن بودن امکان ثروتمند شدن از طریق کار کارمندی
3-صاحب اختیار شما فرد دیگری است و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 11:44:22   |
0     0
ارزش اصلی کار و درآمد کارمندی داشتن امنیت شغلی و به اصطلاح یک آب باریکه است .در آمد کارمندی در آمدی فعال است و یک شغل دائمی با در آمد متوسط می باشد
محدودیت کار و درآمد کارمندی شامل موانع قانونی_عدم آزادی زمانی _در یک چارچوب خاص باید کار کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 00:52:25   |
0     0
سلام
مزیت کارمند بودن این هست که فرد هیچگونه دلهره ای برای اینکه از کار اخراج شودندارد
ولی محدودیت این شغل این است که فرد باید یک سری قوانین پیروی کند که ممکن است با خصوصیات اون سازگار نباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 13:17:15   |
0     0
مهمترین مزیت کارمندی امنیت شغلی است که به دست می آوردو دوری از استرس بیکاری و میتواند با توجه به درآمدش برای آیندهاش برنامه ریزی کند
محدودیت این شغل این است که فرد باید یک سری قوانین پیروی کند که ممکن است با خصوصیات اون سازگار نباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارادرویشی |   1399/05/01 01:07:06   |
0     0
مزایای کارمندی داشتن درآمد متوسط و ثبات شغلی و امنیت شغلی است و محدودیت های کارفرما
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشاوی |   1399/05/01 18:15:52   |
0     0
ارزش اصلی حقوق ثابت امنیت شغلی ترس از دست دادن شغل
محدویت درآمد فرد تقریبا بسیار محدود است روند افزایش حقوق کند است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 09:27:06   |
0     0
مزیت آن داشتن امنیت شغلی،حقوق ثابت و دائم،عدم استرس،بیمه و حقوق بازنشستگی است.
محدودیت آن روند کند افزایش حقوق،نظارت ضعیف،نداشتن پیشرفت زیاد در شغل،همکاران راحت طلب است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/05 18:02:44   |
0     0
مزیت اصلی کارمندی امنیت شغلی دور بودن از ریسک میباشد
درپایان هرماه حقوق ثابت دریافت میکنند
برای زندگی برنامه ریزی مناسب داشته باشند و کمتر به دنبال ریسک هستند

محدویت های کار کارمندی این است که با سود کلان شرکت یا سازمان در آمد
شخص تغییر نمیکند و فرد همیشه باید برای کسی کار کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارا محمودآبادی |   1399/05/05 21:14:26   |
0     0
ارزش اصلی کار و درآمد کارمندی این است که یک حقوق ثابت داری و مثل مشاغل آزاد حقوق بستگی به میزان درآمد در ماه ندارد و همواره در پایان ماه منتظر دریافت حقوق ثابتی هستید و به مسائل دیگر توجهی ندارید، محدودیت های کار کارمندی این است که با سود کلان شرکت یا سازمان درآمد شخص تغییر نمی‌کند و فرد همیشه باید برای کسی کار کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 03:47:01   |
0     0
به طور کل امنیت مهم ترین مزیت در کار و درآمد کارمندی می باشد واین یک مزیت است که فرد در کار و در درامد و دوران بازنشستگی امنیت شغلی داشته باشد
مدودیت ها : همیشه استرس از دست دادن شغلشان را دارند_پول و زمان کافی را هیچ وقت ندارند_تصمیم گیری اصلی با دیگران است_عامل موفقیت همیشه در حرف شنوی از دیگران و بالا دستی ها است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 10:28:44   |
0     0
مزیت های مهم شغل کارمندی 1.امنیت شغلی 2.حقوق ثابت.
3. خدماتی ک توسط دولت ارائه می‌گردد...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عرفان نیک نیا |   1399/05/09 01:45:38   |
0     0
مزیت شغلی ان نسبت به سایر دسته ها ، داشتن امنیت شغلی و دور بودن از ریسک می باشد
مهمترین مزیت کارودرامد این است که حقوق ثابت دارد که میتوان برای اینده خوداهدافی رادنبال کند وبدون درنظرگرفتن استرس از بی پولی وبیکاری
محدودیت ان درامد کم ونداشتن پیشرفت بسیاروعدم ازادی زمان
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 13:07:40   |
0     0
ارزش کار ودر آمد کارمندی ...حقوق ثابت و امنیت شغلی وبیمهای است که دارد
ومحدودیت های آن ...دریافت درآمد کمتر از کارکرد واقعی است و باید طبق قوانین آنها عمل کند و آزادی اختیار ندارد 
و همچنین زیاد جای پیشرفتی ندارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 12:31:20   |
0     0
مزایای کارمندی داشتن درآمد متوسط و ثبات شغلی و امنیت شغلی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics