تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثروتمند بازنشسته شدن فقط با درآمد بالا میسر نیست

گاهی به اشتباه فکر می‌کنید داشتن پول بیشتر نگرانی‌های مالی‌تان را رفع خواهد کرد. با خودتان تصور می‌کنید اگر می‌توانستید هر روز درآمد بالاتری بدست آورید، در محل کارتان ترفیع بگیرید یا اینکه در شرکتی با حقوق بالاتر استخدام شوید همه‌چیز حل می‌شود

اما متاسفانه مسائل مالی همیشه اینچنین مطابق نقشه پیش نمی‌رود. اگر پول بیشتر یک راه‌حل برای همه مشکلات مالی بود، همه افرادی که درآمد بالایی داشتند ثروتمند بودند و دولت نیز از پول بی‌نیاز بود.

پول بیشتر به طور قطع می‌تواند شما را از لحاظ مالی جلو بیندازد اما کاری که شما با پول می‌کنید است که بیشترین اهمیت را دارد. پس اگر شما برای آینده پس‌ انداز نکنید، حتی یک منبع درآمد عالی نیز نمی‌تواند به شما کمک کند ثروتمند، بازنشسته شوید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اگر این 7 رفتار را داشته باشید با وجود داشتن درآمد بالا، نمی‌توانید در زمان بازنشستگی ثروتمند باشید.

در اینجا برسی می شود  که چرا افراد با درآمد بالا، برخی اوقات نمی‌توانند ثروت‌شان را حفظ کنند. اگر شما شخصی با درآمد بالا هستید و روی درآمدتان حساب می‌کنید تا یک دوران بازنشستگی همراه با ثروت فراوان داشته باشید، توجه کنید که آیا این رفتارها در شما وجود دارد یا نه؟

 

1- عادت‌های بدی در خرج کردن دارید

درست است که کسب درآمد بیش از مقدار لازم در زندگی، یک موفقیت مالی محسوب می‌شود، اما افتادن در دام ولخرجی بیهوده برای تفریح و سرگرمی نیز برای چنین افرادی اغلب آسان است. با داشتن درآمد خوب، شما قدرت خرید خوبی دارید و همین عامل بیشتر اوقات باعث می‌شود تحت نظر داشتن مخارج‌تان و “نه” گفتن به خودتان مشکل شود.

 

توانایی خرید خودرو شاسی‌بلند جدیدی که عاشقش هستید بسیار عالیست، به خودتان می‌گویید، وقتی من توانایی مالی دارم چرا این ماشین را نخرم؟ و معمولا خودرو را خریداری می‌کنید.

درست است که اینکار به خودی خود باعث بروز فاجعه نمی‌شود اما تاثیر جمع‌شونده این تصمیمات در آینده می‌تواند درآمد رو به افزایش شما را در یک چشم برهم زدن ناپدید کند.

 

شاید باورش سخت باشد اما برخی مردم با درآمد متوسط به بالا، به دلیل همین مخارج در تقلا هستند. افرادی که چنین عادات بدی دارند، باید پس‌انداز کردن را به حالت اتوماتیک درآورند و سپس هرچقدر بعد از پس‌انداز باقی مانده را صرف هزینه‌ها کنند. ( نه اینکه اول هزینه کنند بعد پس انداز)

 

2- هزینه‌های ثابت‌تان را پایین نگه نمی‌دارید

گرچه داشتن درآمد بالا به شما کمک می‌کند ثروت‌تان را سریعتر بسازید، اما پایین نگه داشتن هزینه‌ها یک اصل مهم دیگر است که باید رعایت شود. اجتناب از بدهی، خرید یک خانه که از پس هزینه‌هایش بر می‌آیید و اجتناب از اشتباهات رایجی مانند خرید اقساطی خودروهای گرانقیمت می‌تواند شما را از افراد شبیه خودتان بسیار جلوتر ببرد.

وقتی شما هزینه ثابت ماهانه کمی دارید (مانند هزینه اجاره، خوراک، پوشاک، قبض و مواردی که هر ماه بطور ثابت باید پرداخت شود) می‌توانید بیشتر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید تا در بازنشستگی یک زندگی با رفاه بیشتر داشته باشید.

 

گاهی اوقات افراد با درآمد کمتر، رفته رفته به ثروت بیشتری نسبت به افراد با درآمد بالاتر می‌رسند، زیرا آنها مخارج‌شان را پایین نگه می‌دارند و پس‌انداز را یک اولویت قرار داده‌اند.

 

3- پول را برای چیزهایی هزینه می‌کنید که زود مستهلک می‌شوند.

کسب درآمد بالا، کار را برای رسیدن به اهداف مالی آسان‌تر می‌کند، اما اگر شما همه پول‌تان را روی چیزهایی هزینه کنید که سریع ارزش خود را از دست می‌دهند چطور؟

 

آیا یک زوج مسن با درآمد سالیانه 300 میلیون تومان که تا ریال آخر درآمدشان را هزینه می‌کنند تا ظاهر زندگی‌شان را خوب نشان دهند، مدیریت پول بهتری دارند یا زوجی که سالانه 100 میلیون تومان درآمد دارد ولی 10 میلیون تومان آنرا پس‌انداز می‌کند؟

چیزی که واقعا نیاز دارید این است که درباره مخارج‌تان واقع‌بین شوید و با اتخاذ تصمیمات سخت، کاری کنید درآمد و رفاه آینده‌تان قربانی لذت زودگذر اکنون نشود.

 

4- در تلاش هستید تا همانند همکاران و افراد هم‌رده خودتان زندگی کنید

تصمیمات غلط مالی می‌تواند افراد را از لحاظ مالی ورشکست کند. یک عارضه که می‌تواند افراد با درآمد بالا را مبتلا کند و آنها را غرق نماید این است:

 

درآمد اضافی که بدست می‌آید اغلب اوقات به جای اینکه پس‌انداز شود و فرد را از بدهی دور کند، صرف خرج کردن برای رقابت با دیگر افراد می‌شود. گاهی اوقات حتی این افراد می‌خواهند با خانواده‌هایی که درآمدی دوبرابر، سه برابر یا حتی بیشتر دارند رقابت کنند. این رفتار اشتباه است و به شکست منتهی می‌شود.

 

5-  تصور می‌کنید همانطور که در کسب درآمد مهارت دارید، در مدیریت پول نیز ماهر هستید

این هم یک دلیل دیگر است که چرا برخی افراد با درآمد بالا، در هنگام بازنشستگی ثروتی ندارند: انها بیش از حد به خودشان اطمینان دارند.

فرض کنید شما یک دکتر یا وکیل هستید و درآمد خیلی خوبی دارید. سال‌ها و سال‌ها درس خوانده‌اید،  زمانی که برای کسب مهارت گذاشته‌اید باعث شده در کارتان حرفه‌ای شوید و تلاش کرده‌اید تا به اینجا برسید. اما متاسفانه همانند بیشتر افراد باهوش و با درآمد بالا، باور دارید که هیچ نیازی به گرفتن مشاوره مالی ندارید و به همین دلیل مزایای بسیاری که می‌توانید از یک مشاوره بدست آورید از دست می‌دهید.

 

باید همانطور که برای یادگیری حرفه‌تان تعهد و زمان صرف کردید، برای مهارت یافتن در ایجاد ثروت نیز انرژی بگذارید تا ریسک وابسته بودن به پول و درآمدتان کاهش یابد.

 

6- مخارج‌تان را ثبت نمی‌کنید و بودجه‌بندی ندارید.

عدم ثبت مخارج و پیگیری آنها، همانند سایر عادت‌های مخرب در خرج کردن، ممکن است دلیل نرسیدن به آزادی مالی باشد. این مورد گرچه برای همه افراد با هر درآمدی صادق است، اما برای افرادی که درآمد بالایی دارند نیز بسیار مهم است. چرا؟ به خاطر اینکه همیشه راهی برای از دست دادن پول وجود دارد.

 

باید در نظر داشت بودجه بندی برای کسی که درآمد 5 میلیون تومانی در ماه دارد، نسبت به کسی که درآمد ماهانه 25 میلیون تومانی دارد آسان‌تر است.

 

اولین قدم برای اینکه ثروتمند بازنشسته شوید، درک کافی از این است که پول شما کجا می‌رود. با نادیده گرفتن این توصیه به احتمال قوی یک شخص با درآمد بالا ولی با مدیریت ضعیف پول خواهید بود که احتمالا نیاز باشد تا آخر عمر خود کار کند.

 

مهم نیست چقدر درآمد دارید، حساب هرریال هزینه‌ها و درآمدها را باید داشته باشید. با یک درآمد بالا می‌توان آزادی بیشتری داشت اما با داشتن پول زیاد نبایدکورکورانه هرچیزی که می‌خواهید را خریداری کنید. انتظارتان را پایین بیاورید، حتی افراد ثروتمند نیز نمی‌توانند هرچیزی که دوست دارند را بخرند.

 

به یاد داشته باشید همه می‌توانند از بودجه‌بندی ماهانه بهره بگیرند و بودجه بندی نباید برای شما محدودیت ایجاد کند. مهمترین جزییات بودجه بندی این است که چقدر درآمد دارید، چقدر خرج می‌کنید و چقدر از آن را پس‌انداز می‌کنید.

توجه داشته باشید که خود شما مسئول اینها هستند و هیچ‌کس اینکار را برای شما نمی‌کند.

 

7- قصد دارید به خودتان پاداش دهید.

داشتن درآمد بالا تضمین کننده پس‌انداز بالا نیست. این موضوع مخصوصا برای متخصصانی که باید لذت‌شان را برای مدتی طولانی به تاخیر اندازند صحت دارد.

 

به طور مثال دکترها و متخصصان دیگر در رشته پزشکی یا مهندسی ممکن است سال‌های طولانی برای یادگیری و تحصیل سپری کرده باشند. برخی از آنها پول قرض گرفته‌اند تا به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه دهند و قبل از اینکه به درآمدهای بالا برسند، سال‌ها در شرایطی نه چندان مناسب برای آینده‌شان انرژی گذاشته‌اند.

 

بسیاری از این افراد حالا که به درآمد خوبی رسیده‌اند ملاحظه را کاملا از یاد می‌برند و دست به ولخرجی‌های بیهوده می‌زنند. زیرا در گذشته به سختی درس خوانده و کار کرده‌اند تا بتوانند الان از درآمدش استفاده کنند.

 

این افراد باید در مورد اهداف بلندمدت‌شان فکر کنند و اینکه آیا اینگونه رفتار با پول به آنها اجازه خواهد داد یک زندگی مناسب در بازنشستگی داشته باشند؟ خرید یک پورشه آخرین مدل شاید الان به عنوان یک پاداش عالی به نظر برسد اما مطمئنا وقتی این افراد از خودشان بپرسند با گرفتن این تصمیمات، 10 سال بعد زندگی‌شان چگونه خواهد بود، اولویت‌های کوتاه‌مدت‌شان تغییر می‌کند.

 

نتیجه گیری

 داشتن درآمد بالا همه چیز نیست، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.

 

دکتر بودن به این معنی نیست که پولدار و ثروتمند بازنشسته می‌شوید و معلم بودن نیز به این معنی نیست که فقیر بازنشسته خواهید شد، چه درآمد شما کم باشد و چه زیاد، درآمدهایی که پس انداز و سرمایه‌گذاری می‌کنید هستند که سرنوشت شما را در دوران بازنشستگی رقم می‌زنند.

منبع خبر: بورسینه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/13 14:41:42   |
1     0
اگر می خوایید ثروتمند باز نشسته شوید باید برنامه ریزی مالی خوب و منسجمی داشته باشید فقط به صرف درآمد بالا نمی توان ثروتمند شد.

- برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی چگونه می تواند باشد؟
- چه رفتار هایی باعث می شود با وجود داشتن درآمد بالا، نتوان بازنشستگی ثروتمندی داشت؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/05 22:34:20   |
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه و سرمایه گذاری میتوان در دوران بازنشستگی ثروتمند بود
داشتن درآمد بالا همه چیز نیست، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.
زهرا افتخاری |   1399/03/05 22:38:35   |
به نظر من با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی .عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 10:27:08   |
برای دوران کهن سالی باید برنامه ریزی داشت با یک پس انداز و برنامه مناسب به استقبال دوره جدیدی از زندگی به نام بازنشستگی رفتن قاعدتا زندگی را تا حد امکان راحت تر خواهد کرد ثروتمند بودن به داشتن درامد بالا نیست بلکه به سطح پس انداز شما و آینده نگری شما بستگی دارد که چگونه با شرایطی که در آینده دارید الان برخورد کنید فراموش نشود بودجه بندی مخارج امروز امروز وپس انداز شالوده تضمین شرایط آینده است به شرطی که خوب عمل شود.
فرزانه جنتی |   1399/03/10 22:18:56   |
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه وهزینه و سرمایه گذاری های خوب و...
خرج کردن پول برای چیزهایی که زود مستهلک میشن. نداشتن برنامه مالی مناسب
عادت های بد درخرج کردن. نداشتن بودجه بندی درست و....
مرتضی ندافی |   1399/04/01 02:26:55   |
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی میتواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد
سرمایه گذاری های اشتباه و پر خطر ، نداشتن برنامه ، هزینه های گزاف ، نداشتن پس انداز و ...
الناز بهروزی |   1399/04/12 21:02:07   |
افراد در طول زندگی در یک بهره زمانی خاص توانایی فعالیت دارند و تمام طول عمر نمیتوانند کار کنند پس هر شخص باید با برنامه ریزی و مدیریت امنیت و رفاه مالی برای زمانی که در پیری توانایی کار کردن ندارد را فراهم کند
با هزینه های گزاف و تجملاتی و غیر ضروری ، اشتباهات کور کورانه در سرمایه گذاری و ..
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 18:03:34   |
پس‌انداز تنها نباید پولی باشد؛ باید سرمایه‌گذاری در یک زمینه و حوزه کاری نیز باشد. در واقع باید بذری را کاشت تا همزمان با دوره چندین ساله کاری‌مان آن را آبیاری کرد تا تبدیل به درخت تنومندی بشود و هنگامی که بازنشسته شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، زیر سایه آن درخت تنومند تدبیر و ژرف اندیشی خود استراحت کنیم، در زمینه پس‌انداز برای دوران بازنشستگی دو شکل اصلی وجود دارد:‌اول برای خانواده و بعد برای شخص خودمان. تعارف را باید کنار گذاشت. درست است که زن و مرد در خانواده در مفهوم و قالب «یک» خانواده زندگی می‌کنند؛ اما هر کدام برای دوران بازنشستگی هدف و برنامه خود را دارند. ممکن است مرد بخواهد به جهان‌گردی بپردازد اما زن دوست داشته باشد به کارهای خیریه بپردازد. برای آن که در آن مرحله دچار تناقض و سردرگمی نشویم، بهتر است از همین حالا برای آینده و دوران بازنشستگی سه سبد پس‌انداز داشته باشیم؛ برای خانواده، برای مرد و برای زن. هر کدام از ما حق داریم برای دوران پیری خودمان سرمایه‌گذاری داشته باشیم. اهمیت این موضوع زمانی خود را نشان می‌دهد که مثلاً خانمی پس از فوت همسرش و شصت سال زندگی کردن در یک خانه در حالی که تمام دلخوشی‌اش آن خانه است هنگام تقسیم ارث سرگردان شده و دوباره به مستأجری می‌افتد، آن هم در دوره‌ای که نیاز به امنیت روانی و مالی دارد. به هر حال قانون را که نمی‌شود تغییر داد؛ اما عقل و اندیشه ما چیز دیگری می‌گوید: شما با یک پس‌انداز مناسب قبل از دوره بازنشستگی حتی اگر چنین مشکلی برایتان پیش آید، دچار وحشت و نگرانی نشده و با فراغ خاطر زندگی را سپری خواهید کرد .
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 23:47:07   |
- به طور مرتب پس انداز و سرمایه گذاری کنید و هزینه هایتان را پایین نگه دارید.‌مرحله بودجه بندی درآمد و مخارج را انجام دهید.مخارج خود را فهرست کرده و پس از پرداخت تیک بزنید و هزینه های اضافی را دور بریزید.
- داشتن عادات بد در خرج کردن مثل ولخرجی، ثابت نگه نداشتن هزینه های ثابت، هزینه کردن پول برای چیزهایی که زود مستهلک می شود، می خواهید مانند همکاران و افراد همرده خودتان زندگی کنید، تصور می کنید که همانطور که در کسب درآمد مهارت دارید، در مدیریت پول نیز ماهر هستید، مخارج تان را ثبت نمی کنید و بودجه بندی ندارید، صد دارید به خودتان پاداش دهید.
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:11:27   |
پسنداز کردن هدفمند
عدم پیشبینی اینده
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:55:22   |
افراد در طول زندگی در یک بهره زمانی خاص توانایی فعالیت دارند و تمام طول عمر نمیتوانند کار کنند پس هر شخص باید با برنامه ریزی و مدیریت امنیت و رفاه مالی برای زمانی که در پیری توانایی کار کردن ندارد را فراهم کند
با هزینه های گزاف و تجملاتی و غیر ضروری ، اشتباهات کور کورانه در سرمایه گذاری و ..
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:26:33   |
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/26 23:32:46   |
بودجه بندی و سواد مالی و سپرده گذاری

عادت های غلط در هزینه ها ، عدم وجود برنامه ریزی ، عدم انجام یه سرمایه گذاری مطمین
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:22:53   |
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی میتواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد
سرمایه گذاری های اشتباه و پر خطر ، نداشتن برنامه ، هزینه های گزاف ، نداشتن پس انداز
علیرضا آزاد |   1399/04/28 20:21:55   |
این برنامه ریزی باید باتوجه به درآمد و درصد سرمایه گذاری شخص برای بازنشستگی باشد و شخص باید توجه کند به هزینه های غیر قابل پیش بینی و سنگین
رفتار هایی مانند عدم برنامه ریزی و بودجه نویسی مناسب و درنظر نگرفتن هزینه های غیرقابل پیشبینی و ضروری
مهدی کاظمی |   1399/04/29 14:19:00   |
سرمایه گذاری دراملاک وبیمه
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:20:24   |
خرید سرمایه های باهدف بلند مدت
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/30 11:22:48   |
با استفاده از تجربه ی دیگران و البته داشتن یک استراتژیک موفق
نداشتن برنامه ریزی ، هزینه هایی که نیاز نیستن
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:35:04   |
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه و سرمایه گذاری میتوان در دوران بازنشستگی ثروتمند بود
داشتن درآمد بالا همه چیز نیست، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 16:28:54   |
پس انداز در طول سالیان و سرمایه گذاریهای هوشمند
میتواند در دوران پیری کمک خرج انسان شود اگر تا جوان
هست همه تلاش خود را جهت بیشتر شدن ثروت خود کند
آرامش خاطر دارد.
خرج های اضافی،پس انداز نکردن .خرج کردن برای چیزهایی
که زود مستهلک میشوند.
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:07:46   |
برای دوران کهن سالی باید برنامه ریزی داشت با یک پس انداز و برنامه مناسب به استقبال دوره جدیدی از زندگی به نام بازنشستگی رفتن قاعدتا زندگی را تا حد امکان راحت تر خواهد کرد ثروتمند بودن به داشتن درامد بالا نیست بلکه به سطح پس انداز شما و آینده نگری شما بستگی دارد که چگونه با شرایطی که در آینده دارید الان برخورد کنید فراموش نشود بودجه بندی مخارج امروز امروز وپس انداز شالوده تضمین شرایط آینده است به شرطی که خوب عمل شود.
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 17:17:16   |
برناه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی میتوان از ابتدای جوانی که درامد داریم و سرکار میرویم بیمه خدمات درمان و بیمه عمر درصورت حقوق کافی بشویم تا در دوران پیری بتوان از ان سود گرفت و هزینه های درمان را با کمترین هزینه پرداخت یا با پس انداز هرماه در جایی مثل بورس سرمایه گذاری کرد یا سهام کارخانه یا شرکت موسسه ای را خرید و از طریق اینها سود بالایی را در دوران بازنشستگی داشت و یا ملک مسکونی یا تجاری خرید و انرا اجاره داد و از اجاره ان امرار معاش کرد
خرج کردن بیهوده و به عقب انداختن پس انداز در دوران پیری و هزینه های بیخود و بی جهت و سرمایه گذاری نکردن از جمله رفتارهایی ست که با وجود درامد بالانتوان بازنشستگی ثروتمندی داشت
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:20:07   |
1- پس‌انداز بیشتر از متوسط جامعه
2- زندگی با صرفه‌جویی
3- متنوع سازی دارایی‌ها
4- دارا بودن چندین منبع درآمد
5- نگهداشتن سهام برای طولانی مدت
6- پس‌انداز اتوماتیک پول
مرجان عباسی نسب |   1399/05/01 00:20:31   |
عدم مدیریت در دخل و خرج باعث مس شود حتی با درامد بالا نتوانیم بازنشتگی خوبی داشته باشیم
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 02:40:49   |
این برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که بتواند تمام هزینه های غیر قابل پیشبینی که ممکن است اتفاق بیوفتد را پوشش دهد.
قابل پیش بینی نبودن اینده و تغییر اوضاع اقتصادی
محمد پوراکبری |   1399/05/04 09:28:31   |
باید به گونه ای باشد ک فرد برای اینده خود ک در ان هرچیزی ممکن است ، مثلا از کار افتاده شود یا اوضاع جامعه دگرگون شود یا مثلا ناگهان با تورمی افسارگسیخته رو ب رو شود و .. پس باید ب گونه ای باشد ک پس از انداز و نوعی سرمایه گزاری مناسبی داشته باشد .
خرج کردن تمام درامد ، تجمل گرایی و اصراف و عدم برنامه ریزی ، هدف نداشتن ، سرمایه گزاری نامناسب و ...
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 20:37:01   |
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی میتواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد
سرمایه گذاری های اشتباه و پر خطر ، نداشتن برنامه ، هزینه های گزاف ، نداشتن پس انداز
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:08:48   |
افراد در طول زندگی در یک بهره زمانی خاص توانایی فعالیت دارند و تمام طول عمر نمیتوانند کار کنند پس هر شخص باید با برنامه ریزی و مدیریت امنیت و رفاه مالی برای زمانی که در پیری توانایی کار کردن ندارد را فراهم کند
با هزینه های گزاف و تجملاتی و غیر ضروری ، اشتباهات کور کورانه در سرمایه گذاری
تشکری |   1399/02/27 16:38:03   |
0     0
به نظرم اینکه افراد بتوانند یک مدیریت موفق بر امور مختلف خود داشته باشند، نیازمند کسب مهارت‌هایی ساده اما کاربردی است. بازنشستگی نیز یک ورودی است و ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند در طول زمان، سرمایه‌گذاری شما را ذخیره یا افزایش دهند.اگر آماده شوید،بازنشستگی شما، مانند یک سیستم خوب استریو خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 13:56:51   |
0     0
برای دوران کهن سالی باید برنامه ریزی داشت با یک پس انداز و برنامه مناسب به استقبال دوره جدیدی از زندگی به نام بازنشستگی رفتن قاعدتا زندگی را تا حد امکان راحت تر خواهد کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 23:33:07   |
0     0
خرج نارست – نداشتن سواد کافی مالی که باعث میشود ر راه نادرست سرمایه گذاری یا هزینه کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/30 15:36:00   |
0     0
با سلام
هیچ کاری در این دنیا غیر قابل دسترس نیست. با برنامه ریزی دقیق و پس انداز حساب شده و اختصاص بخشی از درآمد ها به دوران بازنشستگی این امر میسر می شود. تنها کافی بودجه مالی برای درآمد ها و هزینه ها داشته باشیم.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 19:55:01   |
0     0
برای برنامه ریزی مالی موفق و تعیین اهداف مالی
1- بیشتر پس‌انداز کنید

اگر می‌خواهید سال آینده پول بیشتری کنار بگذارید راه‌حل واقعی آن است که پس‌انداز کنید. برای این کار می‌توانید از شیوه‌های مختلفی استفاده کنید و با استفاده از الگوهای انگیزشی برای خود تعهد ایجاد نمایید. برخی از بانک‌ها نیز به شما امکان پس‌انداز خودکار را ارائه می‌دهند که می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

2- بدهی‌های خود را پرداخت کنید

پیش از هر چیز، مانع ایجادِ بدهی‌های جدید برای خود شوید. با استفاده از ابزارهای هوشمند، میزان خرج کردن خود را بررسی نمایید و با بودجه‌بندی واقع‌بینانه، در حد توانایی مالی خود زندگی کنید. به‌علاوه حتماً بخشی از پول خود را برای مواقع اضطراری در نظر بگیرید تا نیاز به وام گرفتن در چنین شرایطی نداشته باشید.

3- کمتر خرج کنید

برای خرج کردن خود آستانه‌ای معین کنید. مثلاً اگر آستانه هزینه روزانه خود را 100.000 تومان در نظر گرفتید و خواستید در یک روز بیش از این مقدار هزینه کنید، فاصله‌ای چندروزه ایجاد کنید تا آستانه موردنظر شما تأمین شود. در مورد هزینه‌های عمده زندگی نیز می‌توانید آستانه‌هایی بزرگ‌تر و با مدت‌زمانی طولانی‌تر در نظر بگیرید این کار به مدیریت هزینه‌های شما کمک زیادی خواهد کرد.

4- درآمد خود را بیشتر کنید

بیشتر مردم زمانی که از برنامه مالی سخن به میان می‌آید، تنها به فرآیندهای ریاضی، محدود کردن هزینه و موارد مشابه فکر می‌کنند و اغلب از یاد می‌برند که برای پیشرفت مالی باید درآمد نیز افزایش یابد. ازاین‌رو برنامه مالی شما در سال جدید، در کنار کنترل هزینه‌ها و پس‌انداز بیشتر باید افزایش درآمد را نیز شامل شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 08:44:28   |
0     0
8 روش که ثروتمندان با استفاده از آن ثروت خود را افزایش می‌دهند:
1- پس‌انداز بیشتر از متوسط جامعه
2- زندگی با صرفه‌جویی
3- متنوع سازی دارایی‌ها
4- دارا بودن چندین منبع درآمد
5- نگهداشتن سهام برای طولانی مدت
6- پس‌انداز اتوماتیک پول
7- زود آغازکردن
8- تسویه سریع بدهی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 15:48:15   |
0     0
اراده کنید: بازنشستگی زمان مناسبی است که اراده خود را بسنجید و اطمینان حاصل کنید که هنوز هم اراده‏ای قوی دارید. اگر پیش از این بی اراده بوده اید، بازنشستگی زمان مناسبی است که برای این امر تمرین کنید. وصیت‏نامه ممکن است کار برای وراث شما دشوار سازد. می‏توانید اراده را در خود تقویت کنید اما مشکلاتی هم وجود دارد و بیشتر افراد تمایل دارند که از افرادی با تجربه کمک دریافت کنند.
اهمیت امرار معاش برای افراد سالمند: با بهداشت کامل و رژیم مناسب، افراد عمر طولانی‏ تری دارند. به مجرد بازنشستگی، ممکن است بیندیشید که مسئولیت والدین یا اقوام سالخورده خود را به عهده دارید یا باید به آنها کمک کنید.
برنامه ‏ریزی کنید که می‏ خواهید کجا زندگی کنید: شاید رویایتان این باشد که پس از بازنشستگی به تعطیلات بروید، به جایی باز گردیدکه در آنجا بزرگ شده اید، به دوران کودکی خود نزدیکتر شوید یا به خارج از کشور بروید.
برای اوقات فراغت و سلامت خود برنامه ‏ریزی کنید: امکان دارد که بخواهید کاری پاره وقت داشته باشد، حداقل به آن فکر کنید اگر زود بازنشسته شده باشید. درخواست زیادی برای مهارت‏ های افراد با تجربه برای انجام کارهای کوتاه مدت و پاره وقت وجود دارد.
برنامه ‏ریری برای تعطیلات: تعطیلات در دوران بازنشستگی نیز مانند قبل اهمیت زیادی دارد. اما اکنون شما آزادی عمل بیشتری برای پرداختن به آنها دارید و می توانید از تخفیف‏ ها نیز استفاده کنید.
نتظیم کنید: تغییرات روال زندگی که به خاطر بازنشستگی ایجاد می‏شود به یک دوره هماهنگی نیاز دارند. زمان کافی را برای خودتان برای هماهنگی پیش بینی کنید، در نتیجه می ‏توانید از این مرحله زندگی لذت ببرید و برای‏ آن برنامه ریزی کنید.
عادت های بد خرج کردنداشته باشید - هزینه های ثابت تان را پایین ندارید - پول را برای چیزهایی که زود مستهلک می‌شوند خرج کنید- تصورکنید همانطور که در کسب درآمد مهارت دارید، در مدیریت پول نیز ماهر هستید - مخارج‌تان را ثبت ‌نکنید و بودجه‌بندی نکنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 18:12:26   |
0     0
اگر می خواهید دردوران بازنشستگی ثروتمند باشید برنامه ریزی وهدف داشته باشید هرچه می توانید پس انداز کنید وپس انداز خود را در جاهای خوب سرمایه گذاری کنید مانند خرید .مسکن وطلا
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 15:41:07   |
0     0
برنامه ریزی باید از دوران جوانی شروع و در دوران پیری و کهولت سن هم متوقف نشوداصولا اشخاص موفق با برنامه ریزی دقیق در بعد شرکت داری ،تولیدی،کشاورزی و...در دوران بازنشستگی هم صاحب ثروت و پول بوده اند.نکته مهم در کسب و کار و پول عدم ظلم به دیگران و حق الناس نکردن می باشد اگر این دو معقوله رعایت شود شخص ثروتمند واقعی است و تنها نخواهد ماند ولی اگر غیر از این باشد علیرغم داشتن ثروت بالا متاسفانه شخص تنها و بی کس خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/05 19:22:02   |
0     0
ثروتمند بودن به داشتن درامد بالا نیست بلکه به سطح پس انداز شما و آینده نگری شما بستگی دارد که چگونه با شرایطی که در آینده دارید الان برخورد کنید فراموش نشود بودجه بندی مخارج امروز امروز وپس انداز شالوده تضمین شرایط آینده است به شرطی که خوب عمل شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/06 02:28:34   |
0     0
راهکارهایی برای ثروتمند شدن:
1- برنامه داشته باشید 2- درآمد خود را تا جای ممکن افزایش دهید و چندین جریان درآمدی داشته باشید 3- ایجاد درآمد غیرفعال 4- حساب و کتاب خرج های روزانه 5- کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید 6- برنامه ریزی بلند مدت کنید 7- ریسک پذیر باشید 8- حساب های خود را خودکار کنید 9- از مربی های خوبی استفاده کنید 10- ذهنیت خود را در مورد پول تغییر دهید 11- روی خودتان سرمایه گذاری کنید 12- بزرگ فکر کنید 13- در گزینش اطرافیان خود دقت کنید 14- همیشه خود را به روز کنید 15- هدف گذاری کوتاه مدت کنید 16- در شرکت ها و کسب و کارهای نوپا سرمایه گذاری کنید 17- خلاق باشید و به فعالیت های عام المنفعه فکر کنید 18- سرمایه گذاری های مختلفی کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 20:54:34   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 21:52:57   |
0     0
برنامه ریزی برای بازنشستگی یکی از ضروری ترین کارهایی است که هر کسی در دوران جوانی خود باید به آن بیاندیشد و برای آن اقداماتی بکند. بازنشستگی و به دنبال آن سالمندی دورانی است که هر کسی با آن مواجه خواهد شد، خیلی از افراد از این دوران می ترسند و با انجام کارهایی سعی در فرار از این دوران دارند. حال آن که بازنشستگی نیز مانند دیگر برهه های زندگی انسان دارای مزایا و معایبی می باشد. تبدیل این دوران به فرصت ها نیاز به تغییر نگرش و برنامه ریزی دارد. از آن جا که هر کسی بیشترین زمان های عمرش را به کار می گذراند، تغییر سبک زندگی پس از این دوران با دشواری هایی همراه خواهد بود. بنابراین برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی بسیار می تواند موثر باشد. برای آشنایی با این برنامه ریزی ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:26:15   |
0     0
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه و سرمایه گذاری میتوان در دوران بازنشستگی ثروتمند بود
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی .عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 16:58:43   |
0     0
ثروتمند بازنشسته شدن دست خود ماست این ما هستیم که با پس انداز و سرمایه گذاری می توانیم آینده بهتری رقم بزنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 10:17:18   |
0     0
برنامه‌ریزی مالی(به انگلیسی: Financial Planning) مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های مالی است که هر فرد را برای یک زندگی با آرامش و آسایش در آینده نزدیک و دور آماده می‌کند. مجموع این برنامه‌ریزی شامل جنبه‌های مختلفی است که فقط به پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری هنگفت در سرمایه‌گذاری‌های خاص خلاصه نمی‌شود. این سرمایه‌گذاری‌ها فقط بخش کوچکی از یک برنامه‌ریزی جامع هستند. در یک برنامه‌ریزی مالی کامل و دقیق، وضعیت مالی امروز فرد یا خانواده بررسی شده و اهداف مالی در آینده نزدیک و دور نیز مورد نظر قرار خواهد گرفت و با توجه به آن‌ها روش یا روشهای حصول این اهداف و قابل دسترس بودن آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 12:21:14   |
0     0
خوشبختی احساسی درونی است که به آنچه داریم وابسته نیست؛ به آن چه هستیم بستگی دارد. پول، خانه، اتومبیل و صدها چیز دیگر می توانند زمینه خوشبختی را فراهم کنند ولی خود خوشبختی نیستند، چرا که بارها افرادی را ملاحظه نموده ایم که با داشتن ثروت زیاد، خود را محتاج خوشبختی دیده اند و در پی رسیدن به آن تلاش و کوشش کرده اند.

چنانکه ملاحظه می فرمایید، خوشبختی یک احساس است. می شود ماشین نداشت ولی احساس خوشبختی می کرد، می شود یک خانه کوچک و ساده داشت ولی باز هم احساس خوشبختی کرد. پس چه می شود اگر همان قدر که برای افزودن دارایی و داشته های مان از خودگذشتگی نشان می دهیم، به تقویت این احساس در درون مان نیز بپردازیم.

آنهایی که احساس قوی خوشبختی دارند، اتفاقا و رسیدن به اهداف مادی شان نیز موفق تر هستند. برای تقویت این احساس می توانید به نعمت های درونی و بیرونی خود بیندیشید این کار روحیه شما را تقویت می کند و هستی شما را معنا می بخشد. آنگاه احساس خوشبختی در درون ما متبلور می شود و آن را با تمام وجود حس خواهید کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/26 12:49:22   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای بازنشستگی می بایست اولا برای دراز مدت در نظر گرفته شود بدین معنی که از زمانی که فرد سرکار می رود یا زودتر باید برنامه خود را ریخته باشد و دوما شامل دو فاکتور مهم سرمایه گذاری هوشمندانه و پس انداز کافی باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/29 10:14:39   |
0     0
برای دوران کهن سالی باید برنامه ریزی داشت با یک پس انداز و برنامه مناسب به استقبال دوره جدیدی از زندگی به نام بازنشستگی رفتن قاعدتا زندگی را تا حد امکان راحت تر خواهد کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی .عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 10:14:55   |
0     0
- برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی چگونه می تواند باشد؟
فرد باید از دوران جوانی و پس از شروع به کار، بصورت آهسته و پیوسته با مشاوره و برنامه ریزی مناسب بخشی از درآمد خود را پس انداز و سپس در چند بازار مختلف نظیر مسکن،طلا، بورس سرمایه گذاری کرده و همچنین تحت پوشش بیمه های مناسب نظیر بیمه عمر باشد.
- چه رفتار هایی باعث می شود با وجود داشتن درآمد بالا، نتوان بازنشستگی ثروتمندی داشت؟ عدم برنامه ریزی مناسب و آینده نگری. خرج های اضافی و بی دلیل
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/04 20:42:53   |
0     0
" اگر شرایط مالی خود را کنترل نکنید، قطعاً شرایط مالیتان شما را کنترل خواهد کرد.
خلق ثروت و نگهداری و رشد آن در آینده تنها با اتخاذ یک برنامه‌ریزی صحیح مالی میسر خواهد شد. افراد اگر یک برنامه مالی شخصی نوشته شده نداشته باشند در اتخاذ تصمیمات متمرکز نبوده و متمایل به انجام اشتباهات رفتاری در تصمیمات شخصی مالی خود هستند.
اولین چیزی که با برنامه‌ریزی می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم، اهداف هستند. اهداف مالی که شامل درآمدزایی یا گسترش و توسعهٔ کار است و همچنین اهدافی که در زندگی شخصی داریم نیز نیاز به برنامه‌ریزی مالی دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 14:34:10   |
0     0
- داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه و سرمایه گزاری بخشی از درامد خود با برنامه ریزی های مناسب
- بیخیال بودن ، نا امید بودن و نداشتن برنامه مالی مناسب و همچنین نداشتن سرمایه ای برای دوران بازنشستگی و متکی بودن فقط به حقوق بازنشستگی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 10:15:06   |
0     0
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه و سرمایه گذاری میتوان در دوران بازنشستگی ثروتمند بود
داشتن درآمد بالا همه چیز نیست، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:13:10   |
0     0
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی .عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:35:38   |
0     0
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه وهزینه و سرمایه گذاری های خوب.
دم برنامه ریزی مناسب و آینده نگری. خرج های اضافی و بی دلیل
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 21:11:29   |
0     0
برای دوران پیری وکهن سالی باید برنامه ریزی داشت بایک پس انداز و برنامه مناسب به استقبال دوران بازنشتگی خواهیم رفت
فرد باید دوران جوانی وپس ازشروع به کار بصورت اهسته وبامشاوره وبرنامه ریزی مناسب بخشی از درامد خود راپس انداز وسپس درچند بازار مختلف سرمایه گذاری کند تا در زمان پیری از ان استفاده کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:32:49   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:18:09   |
0     0
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه وهزینه و سرمایه گذاری های خوب و...
خرج کردن پول برای چیزهایی که زود مستهلک میشن. نداشتن برنامه مالی مناسب
عادت های بد درخرج کردن. نداشتن بودجه بندی درست و..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 11:01:25   |
0     0
افراد برای اینکه بتوانند یک مدیریت موفق بر امور مختلف خود داشته باشند، نیازمند کسب مهارت‌هایی ساده اما کاربردی است. بازنشستگی نیز یک ورودی است و ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند در طول زمان، سرمایه‌گذاری شما را ذخیره یا افزایش دهند.
ثروتمند بودن به داشتن درامد بالا نیست بلکه به سطح پس انداز شما و آینده نگری شما بستگی دارد که چگونه با شرایطی که در آینده دارید الان برخورد کنید فراموش نشود بودجه بندی مخارج امروز امروز وپس انداز شالوده تضمین شرایط آینده است به شرطی که خوب عمل شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/18 01:39:49   |
0     0
برنامه ریزی مالی برای دوران کهوت شامل پس‌انداز بیشتر
از متوسط جامعه، زندگی با صرفه‌جویی،متنوع سازی دارایی‌ها
،دارا بودن چندین منبع درآمد، نگهداشتن سهام برای طولانی مدت
، پس‌انداز اتوماتیک پول و... می باشد.
عادت های بد خرج کردنداشته باشید - پول را برای
چیزهایی که زود مستهلک می‌شوند خرج کنید-
تصورکنید همانطور که در کسب درآمد مهارت دارید، در
مدیریت پول نیز ماهر هستید - مخارج‌تان را ثبت ‌نکنید و
بودجه‌بندی نکنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:49:58   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:32:30   |
0     0
برنامه مالی درست و مدیریت بودجه وهزینه و سرمایه گذاری های خوب.
دم برنامه ریزی مناسب و آینده نگری. خرج های اضافی و بی دلیل
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 19:22:56   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی، عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:10:07   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 21:56:25   |
0     0
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی .عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:20:48   |
0     0
به نظرم اینکه افراد بتوانند یک مدیریت موفق بر امور مختلف خود داشته باشند، نیازمند کسب مهارت‌هایی ساده اما کاربردی است. بازنشستگی نیز یک ورودی است و ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند در طول زمان، سرمایه‌گذاری شما را ذخیره یا افزایش دهند.اگر آماده شوید،بازنشستگی شما، مانند یک سیستم خوب استریو خواهد بود.
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی، عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 11:34:23   |
0     0
برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/21 01:29:11   |
0     0
- برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنیم و همچنین هزینه‌هایمان را پایین نگه داریم.
- عادت بد خرج کردن ، هزینه برای چیزهایی که زود مستهلک می شوند ، عدم داشتن بودجه هدفمند ، پیروی از عادت زندگی پرهزینه و . .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:45:13   |
0     0
برنامه ریزی برای بازنشستگی یکی از ضروری ترین کارهایی است که هر کسی در دوران جوانی خود باید به آن بیاندیشد و برای آن اقداماتی بکند. بازنشستگی و به دنبال آن سالمندی دورانی است که هر کسی با آن مواجه خواهد شد، خیلی از افراد از این دوران می ترسند و با انجام کارهایی سعی در فرار از این دوران دارند. حال آن که بازنشستگی نیز مانند دیگر برهه های زندگی انسان دارای مزایا و معایبی می باشد. تبدیل این دوران به فرصت ها نیاز به تغییر نگرش و برنامه ریزی دارد. از آن جا که هر کسی بیشترین زمان های عمرش را به کار می گذراند، تغییر سبک زندگی پس از این دوران با دشواری هایی همراه خواهد بود. بنابراین برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی بسیار می تواند موثر باشد. برای آشنایی با این برنامه ریزی ها در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 10:11:20   |
0     0
برنامه ریزی برای بازنشستگی یکی از ضروری ترین کارهایی است که هر کسی در دوران جوانی خود باید به آن بیاندیشد و برای آن اقداماتی بکند. بازنشستگی و به دنبال آن سالمندی دورانی است که هر کسی با آن مواجه خواهد شد، خیلی از افراد از این دوران می ترسند و با انجام کارهایی سعی در فرار از این دوران دارند
برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی
هزینه های دوران بازنشستگی*
برنامه ریزی برای سلامتی
برنامه ریزی در ارتباط با همسر
برنامه ‏ریزی برای تغییر محل زندگی
برنامه ریزی برای اوقات فراغت
گاهی به اشتباه فکر می‌کنید داشتن پول بیشتر نگرانی‌های مالی‌تان را رفع خواهد کرد. با خودتان تصور می‌کنید اگر می‌توانستید هر روز درآمد بالاتری بدست آورید، در محل کارتان ترفیع بگیرید یا اینکه در شرکتی با حقوق بالاتر استخدام شوید همه‌چیز حل می‌شود
داشتن عادت‌های بدی در خرج کردن
هزینه‌های ثابت‌تان را پایین نگه نمی‌دارید
پول را برای چیزهایی هزینه می‌کنید که زود مستهلک می‌شوند
در تلاش هستید تا همانند همکاران و افراد هم‌رده خودتان زندگی کنید
مخارج‌تان را ثبت نمی‌کنید و بودجه‌بندی ندارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 18:58:31   |
0     0
افراد ثروتمند معمولا از راه‌های مختلفی (مانند خرید و اجاره دادن املاک و یا یک کسب‌وکار جانبی) کسب درآمد می‌کنند. کسب درآمد بیشتر به شما اجازه می‌دهد سریعتر یک منبع درآمد دیگر را برای خود ایجاد کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 21:38:20   |
0     0
بازنشستگی و به دنبال آن سالمندی دورانی است که هر کسی با آن مواجه خواهد شد، خیلی از افراد از این دوران می ترسند و با انجام کارهایی سعی در فرار از این دوران دارند. حال آن که بازنشستگی نیز مانند دیگر برهه های زندگی انسان دارای مزایا و معایبی می باشد. تبدیل این دوران به فرصت ها نیاز به تغییر نگرش و برنامه ریزی دارد. از آن جا که هر کسی بیشترین زمان های عمرش را به کار می گذراند، تغییر سبک زندگی پس از این دوران با دشواری هایی همراه خواهد بود. بنابراین برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی بسیار می تواند موثر باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 17:10:38   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی، عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 17:15:21   |
0     0
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی می تواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد .
عادت های بد درخرج کردن. نداشتن بودجه بندی درست و... .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 23:14:37   |
0     0
مدیریت هزینه ها یکی ازعوامل مهم در این مورد است
به نظر با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی، عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:19:23   |
0     0
گاهی به اشتباه فکر می‌کنید داشتن پول بیشتر نگرانی‌های مالی‌تان را رفع خواهد کرد. با خودتان تصور می‌کنید اگر می‌توانستید هر روز درآمد بالاتری بدست آورید، در محل کارتان ترفیع بگیرید یا اینکه در شرکتی با حقوق بالاتر استخدام شوید همه‌چیز حل می‌شود.



اما متاسفانه مسائل مالی همیشه اینچنین مطابق نقشه پیش نمی‌رود. اگر پول بیشتر یک راه‌حل برای همه مشکلات مالی بود، همه افرادی که درآمد بالایی داشتند ثروتمند بودند و دولت نیز از پول بی‌نیاز بود.



پول بیشتر به طور قطع می‌تواند شما را از لحاظ مالی جلو بیندازد اما کاری که شما با پول می‌کنید است که بیشترین اهمیت را دارد. پس اگر شما برای آینده پس‌ انداز نکنید، حتی یک منبع درآمد عالی نیز نمی‌تواند به شما کمک کند ثروتمند، بازنشسته شوید.





اگر این 7 رفتار را داشته باشید با وجود داشتن درآمد بالا، نمی‌توانید در زمان بازنشستگی ثروتمند باشید.



پس در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چرا افراد با درآمد بالا، برخی اوقات نمی‌توانند ثروت‌شان را حفظ کنند. اگر شما شخصی با درآمد بالا هستید و روی درآمدتان حساب می‌کنید تا یک دوران بازنشستگی همراه با ثروت فراوان داشته باشید، توجه کنید که آیا این رفتارها در شما وجود دارد یا نه؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 18:53:58   |
0     0
برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنیم و همچنین هزینه‌هایمان را پایین نگه داریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 21:31:39   |
0     0
با تحت پوشش بودن بیمه بازنشستگی و سرمایه گذاری در محل های مختلف..
نداشتن بیمه بازنشستگی، عدم سرمایه گذاری مناسب، خرج کردن بیهوده پول و..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:31:54   |
0     0
برنامه ریزی باید از دوران جوانی شروع و در دوران پیری و کهولت سن هم متوقف نشوداصولا اشخاص موفق با برنامه ریزی دقیق در بعد شرکت داری ،تولیدی،کشاورزی و...در دوران بازنشستگی هم صاحب ثروت و پول بوده اند.نکته مهم در کسب و کار و پول عدم ظلم به دیگران و حق الناس نکردن می باشد اگر این دو معقوله رعایت شود شخص ثروتمند واقعی است و تنها نخواهد ماند ولی اگر غیر از این باشد علیرغم داشتن ثروت بالا متاسفانه شخص تنها و بی کس خواهد بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:13:21   |
0     0
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی میتواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد
سرمایه گذاری های اشتباه و پر خطر ، نداشتن برنامه ، هزینه های گزاف ، نداشتن پس انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:39:51   |
0     0
افراد برای اینکه بتوانند یک مدیریت موفق بر امور مختلف خود داشته باشند، نیازمند کسب مهارت‌هایی ساده اما کاربردی است. بازنشستگی نیز یک ورودی است و ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند در طول زمان، سرمایه‌گذاری شما را ذخیره یا افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدعلی حسنی پورجعفرآباد |   1399/04/29 15:56:59   |
0     0
داشتن درآمد بالا همه چیز نیس، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/29 18:35:17   |
0     0
برای زمان بازنشستگی بایدبرنامه ریزی داشت تا پس اندازهای دوره جوانی در زمان پیری به کارایدوزمانی که کار کردن برای هر فرد سخت است بتوان از ان پس اندازها استفاده کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 20:39:53   |
0     0
داشتن برنامه مالی درست و مدیریت بودجه وهزینه و سرمایه گذاری های مناسب
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 21:19:30   |
0     0
داشتن درآمد بالا همه چیز نیست، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.دکتر بودن به این معنی نیست که پولدار و ثروتمند بازنشسته می‌شوید و معلم بودن نیز به این معنی نیست که فقیر بازنشسته خواهید شد، چه درآمد شما کم باشد و چه زیاد، درآمدهایی که پس انداز و سرمایه‌گذاری می‌کنید هستند که سرنوشت شما را در دوران بازنشستگی رقم می‌زنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:19:01   |
0     0
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی میتواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد
سرمایه گذاری های اشتباه و پر خطر ، نداشتن برنامه ، هزینه های گزاف ، نداشتن پس انداز
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:50:38   |
0     0
افراد در طول زندگی در یک بهره زمانی خاص توانایی فعالیت دارند و تمام طول عمر نمیتوانند کار کنند پس هر شخص باید با برنامه ریزی و مدیریت امنیت و رفاه مالی برای زمانی که در پیری توانایی کار کردن ندارد را فراهم کند
با هزینه های گزاف و تجملاتی و غیر ضروری ، اشتباهات کور کورانه در سرمایه گذاری و ...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 01:30:52   |
0     0
با داشتن برنامه مالی مدیریت بودجه سرمایه گذاری میتوان در دوران بازنشستگی ثروتمند بود برای پیشرفت مالی باید پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:43:46   |
0     0
برای ثروتمند شدن:
1- برنامه داشته باشید 2- درآمد خود را تا جای ممکن افزایش دهید و چندین جریان درآمدی داشته باشید 3- ایجاد درآمد غیرفعال 4- حساب و کتاب خرج های روزانه 5- کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید 6- برنامه ریزی بلند مدت کنید 7- ریسک پذیر باشید 8- حساب های خود را خودکار کنید 9- از مربی های خوبی استفاده کنید 10- ذهنیت خود را در مورد پول تغییر دهید 11- روی خودتان سرمایه گذاری کنید 12- بزرگ فکر کنید 13- در گزینش اطرافیان خود دقت کنید 14- همیشه خود را به روز کنید 15- هدف گذاری کوتاه مدت کنید 16- در شرکت ها و کسب و کارهای نوپا سرمایه گذاری کنید 17- خلاق باشید و به فعالیت های عام المنفعه فکر کنید 18- سرمایه گذاری های مختلفی کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:31:55   |
0     0
داشتن درآمد بالا همه چیز نیس، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:48:09   |
0     0
برای زمان بازنشستگی بایدبرنامه ریزی داشت تا پس اندازهای دوره جوانی در زمان پیری به کارایدوزمانی که کار کردن برای هر فرد سخت است بتوان از ان پس اندازها استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 01:07:09   |
0     0
برنامه درست ومدیریت خوب باعث آرامش خاطر در زمان بازنشستگى مى شود
فقط درآمد بالا کافى نیست بلکه باید بتوان آن درآمد را مدیریت و آینده نگرى کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/31 23:24:31   |
0     0
برنامه ریزی مناسب کمک زیادی میتواند در این راه به شخص کند چون شخص در تمام طول مدت توانایی فعالیت مستمر و یکنواخت گذشته را ندارد
با هزینه های گزاف و تجملاتی و غیر ضروری ، اشتباهات کور کورانه در سرمایه گذاری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:43:15   |
0     0
برای دوران کهن سالی باید برنامه ریزی داشت با یک پس انداز و برنامه مناسب به استقبال دوره جدیدی از زندگی به نام بازنشستگی رفتن قاعدتا زندگی را تا حد امکان راحت تر خواهد کرد.
با عدم برنامه ریزی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 12:24:34   |
0     0
مدیریت بودجه و پس انداز و سرمایه گذاری
داشتن درآمد بالا همه چیز نیست، اما یک مزیت است تا بتوانید ثروت خودتان را بسازید. برای پیشرفت بیشتر مالی و داشتن ثروت بالا در زمان بازنشستگی، باید بطور مرتب پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنید و همچنین هزینه‌هایتان را پایین نگه دارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 16:39:49   |
0     0
صرف داشتن درآمد بالا نمی توان بازنشستگی خوبی نیز داشت بلکه در کنار آن نیاز به مدیریت مالی درست است تا بتوان درآمد را پس انداز و سرنایه گذاری کرد تا از آن در روزهای دوران بازنشستگی استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 17:07:09   |
0     0
برای ثروتمند باقی بمانیم باید درخرج کردن وپس انداز کردن برنامه مناسبی داشته باشیم همیشه باید حساب درامد وخرج وپس انداز خودرا داشته باشیم بیهود خرج نکنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 20:17:08   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
با پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
برنامه درست ومدیریت خوب باعث آرامش خاطر در زمان بازنشستگى مى شود
فقط درآمد بالا کافى نیست بلکه باید بتوان آن درآمد را مدیریت و آینده نگرى کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:23:35   |
0     0
پرهیز از مخارج اضافی،پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن در دوران جوانی می توان در زمان بازنشستگی براحتی زندگی کرد.
خرج کردن تمام درامد ،تجمل گرایی .عدم وجود برنامه ریزی مالی،عدم وجود اهداف مالی و سرمایه گذاری نامناسب از جمله رفتارهای مالی نادرستی هستند که فرد با داشتن آنها در زمان بازنشستگی نمی تواند زندگی راحتی داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 00:24:21   |
0     0
داشتن برنامه ی مالی درست و مدیریت بودجه و سرمایه گذاری میتوان در دوران بازنشستگی نیز ثروت مند بود
بیخیال بودن خرج کردن تمام درامد تجمل گرایی نا امیدی ونداشتن برنامه جمع نکردن سرمایه برای باز نشستگی از جمله ی این رفتار ها هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 02:09:02   |
0     0
خطرناک‌ترین زمان برای برنامه‌ریزی مالی دوران بازنشستگی زمانی است که ما بازنشسته شده‌ایم و تازه به فکر افتاده‌ایم که چه باید بکنیم. نکته اساسی این است هر کس در هر سنی شروع به کار می‌کند با دریافت اولین درآمد خود باید شروع به پس‌انداز کند. باید بدانید اگر می‌خواهید دوران بازنشستگی و از کار افتادگی‌تان فرصتی برای آرامش و استراحت باشد، از همان اولین کسب درآمد به فکر پس‌انداز و برنامه‌ریزی مالی برای آن ایام باشید. پس‌انداز تنها نباید پولی باشد؛ باید سرمایه‌گذاری در یک زمینه و حوزه کاری نیز باشد. در واقع باید بذری را کاشت تا همزمان با دوره چندین ساله کاری‌مان آن را آبیاری کرد تا تبدیل به درخت تنومندی بشود و هنگامی که بازنشسته شده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم، زیر سایه آن درخت تنومند تدبیر و ژرف اندیشی خود استراحت کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:22:37   |
0     0
مه ما در زندگی با مشکلات بی‌شماری روبه‌رو هستیم که بخش عمده آن‌ها را مشکلات مالی به خود اختصاص داده است. ازجمله درآمد کم، هزینه‌های زیاد و نداشتن خانه و ماشین و … به دست آوردن پول از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست؛ اما پول داشتن به‌تنهایی کافی نیست. ما باید یاد بگیریم چگونه از پول خود استفاده کنیم و راه‌هایی را پیدا کنیم تا به افزایش پول منجر شود.
برای هدایت پول و استفاده از آن به بهترین شیوه باید هوش مالی داشت. ما به افراد زیادی در زندگی برخورد کرده‌ایم که پول دارند و پول برایشان پول می‌آورد و در اصطلاح می‌گوییم، “دست به خاک می‌زنند طلا می‌شود” این افراد چه جادویی دارند و چه وردی می‌خوانند که پولشان هرروز بیشتر و بیشتر می‌شود و حتی در شرایط بد اقتصادی نیز از حرکت روبه‌جلو باز نمی‌ایستند؟ هیچ جادو و وردی در کار نیست. این افراد فقط هوش مالی خود را شناخته و آن را تقویت کرده و از آن بهره می‌برند. هوش مالی بخشی از هوش کلی ماست که برای برطرف کردن مشکلات مالی از آن استفاده می‌کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 19:10:12   |
0     0
افراد برای اینکه بتوانند یک مدیریت موفق بر امور مختلف خود داشته باشند، نیازمند کسب مهارت‌هایی ساده اما کاربردی است. بازنشستگی نیز یک ورودی است و ابزارهای متعددی دارد که می‌توانند در طول زمان، سرمایه‌گذاری شما را ذخیره یا افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:08:03   |
0     0
برنامه ریزی مالی مناسب برای دوران کهولت و بازنشستگی برنامه ریزی است که بتواند بالاترین پس انداز و بهترین سرمایه گذاری ها را برای دوران بازنشستگی فراهم کند .
عادت های بد هزینه کردن و بی برنامه بودن در زندگی و آینده نگر نبودن باعث می شود که بازنشستگی خوب با امنیت مالی نداشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics