تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفاوت ارز و پول

ارز و پول دو کلمه‌ای هستند که اغلب در گفتگوهای روزانه ما جای دارند و به نوعی در زندگی ما نقش مهمی پیدا کرده‌اند.

نکته مهم اینجاست که اکثر مردم این دو کلمه را یکسان پنداشته و در مورد تفاوت‌های آن‌ها چیزی نمی‌دانند.

هرچند در نگاه اول پول (به انگلیسی Money) و ارز (به انگلیسی Currency) یکسان به نظر برسند؛ اما اینگونه نیست.

نظریه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد پول و ارز با همدیگر تفاوت دارند.

 

از طرف دیگر، دسته‌بندی دیگری وجود دارد که پول را به دو بخش پول خوب و پول بد تقسیم می‌کنند. پول خوب به مواردی مانند طلا، نقره و غیره گفته می‌شود در حالی که ارز را در دسته‌بندی پول بد قرار می‌دهند.

این موارد ممکن است شما را بسیار سردرگم ‌کند.

 

اما برای روشن‌تر شدن موضوع بیایید مسائل اولیه را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

 

سکه‌ها و اسکناس‌هایی که هر فرد همراه خود حمل می‌کند از نظر فنی پول محسوب نشده و ارز هستند.

به معنای دقیق‌تر آن‌ها ارز فیات هستند و این به آن معناست که هیچ پشتوانه‌ای ندارند.

 

در گذشته فلزات کمیاب مانند نقره و طلا به عنوان پول مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما در طول زمان، پول ماهیت نامشخص‌تری به خود گرفته و با توجه به کاربردهایش تعریف شد.

 

اکنون بیایید واژه “پول” را که باید به عنوان روشی برای داد و ستد، چیزی دارای ارزش، واحدی برای حسابداری و استاندارد پرداخت شناخته شده تعریف کنیم. در این مقاله از بورسینس تفاوت‌های اساسی و کلیدی بین پول و ارز را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

تفاوت بین پول و ارز

اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.

چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.

 

برای اینکه ارز را در اختیار داشته باشید؛ باید آن را پرینت کنید. این وظیفه دولت بوده و این در حالی است که شما نیاز به پرینت پول ندارید. همانطور که گفته شد پول نامشهود است و فقط یک سری اعداد برای شما به نمایش در می‌آید؛ برای مثال وقتی شما به صورت آنلاین خرید می‌کنید اطلاعات حساب خود را وارد کرده و تنها چیزی که می‌بینید انتقال یک سری اعداد است.

 

حمل و نقل پول و همینطور تجارت کردن با آن بسیار راحت‌تر از ارز است. با وجودیکه مبادله کردن با ارز نیز نسبتا راحت است اما مقدار کمی ناخوشایندی (به دلیل نیاز به حمل آن و همینطور احتمال از بین رفتن آن) وجود دارد که نیاز به رفتن به بانک را برای شما ایجاد می‌کند.

 

ارز در واقع پولی است که وارد دنیا شده است.

برای اینکه با ارز معامله کنید؛ نیاز است که آن ارز در گردش باشد؛ اما پول می‌تواند در هرجایی از دنیا برای خرید کالا و یا گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد.

ارز محدودیت‌های خاص خودش را دارد؛ برای مثال اگر به کشور دیگری سفر کنید باید ارز خود را تبدیل کنید؛ زیرا در هر کشور ارز مخصوص آن کشور پرینت می‌شود. پول ولی در طرف دیگر ماجرا در هرجایی با توجه به نرخ تبدیل به پول کشورهای دیگر تبدیل می‌شود که باز هم به نوعی فقط یک عدد است و شما چیزی را در دست نمی‌گیرید.

 

یک ارز فیات می‌تواند برای خرید کالا و گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما در نهایت این ارز فیات هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

در ابتدا، دولت‌ها ارزها را به پشتوانه طلا و یا نقره پرینت می‌کردند؛ اما در حال حاضر چنین چیزی وجود نداشته و نیازی به آن نیست.

 

 

نتیجه‌گیری

 

همانطور که گفته شد پول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است.

 

ارز فیات پول فیزیکی شامل سکه و اسکناس است. نماینده‌های پول مانند چک و حساب‌های آنلاین نیز راهی برای خرج کردن پول هستند.

 

اکثر پول‌های امروزی در حال حاضر ارز فیات هستند؛ زیرا دولت‌ها برای مقابله با تورم مقدار زیادی از آن‌ها را پرینت کرده‌اند. دلار آمریکا از پول دارای پشتوانه به ارز فیات تغییر کاربری داد. این رویداد در سال 1971 میلادی بود و رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، نیکسون، استاندارد طلا را از بین برد.

 

امروزه مبحث دیگری نیز در بخش اقتصاد وجود دارد که به سرعت در حال پیشرفت است. بیت کوین و ارزهای دیجیتال به عنوان پول‌های آینده شناخته می‌شوند. ارزهای دیجیتال پول‌های مجازی‌ هستند که به راحتی قابل انتقال از حساب شخصی به شخص دیگرند و برای این کار نیاز به پرینت ارز توسط دولت وجود ندارد.

 

ارز دیجیتال بیت‌کوین، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. با استفاده از ارزهای دیجیتال می‌توان بین دو فرد بدون نیاز به تایید شخص سوم، بانک، سازمان نظارتی و یا دولت پول انتقال داده شود. این کار توسط کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری قابل انجام است.

 

در ارزهای دیجیتال هر شخص دارای کیف پول و آدرس عمومی است که پول به آن‌ها واریز می‌شود.

 

کلیدهای شخصی نیز برای انجام تراکنشات توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتقال سرمایه توسط ارزهای دیجیتال با هزینه تراکنش بسیار پایین صورت می‌پذیرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی و با هزینه کم بدون نیاز به بانک‌ها و کمپانی‌های مختلف نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهند.

منبع خبر: بورسینه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/13 14:40:41   |
1     0
پول همان سکه‌ای است که نزد حواله‌داران باقی می‌ماند و ارزش ذاتی دارد. ارز آن سندی است که بین مردم در جریان است و دست به دست می‌چرخد و اعتبار آن به اعتبار صادرکننده‌ی سند است.

- از نظر شما مفهوم ارز و پول چه تفاوتی باهم دارند؟
- در مبادلات تجاری با چرا از مفهوم ارز استفاده می شود؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/03 18:38:54   |
پول شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست
ارز قابل لمس و بشکل سکه و کاغد است وبصورت دستی و فیزیکی است
استفاده از ارز از امنیت بالایی برخوردار است
زهرا افتخاری |   1399/03/06 10:47:05   |
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
معاملات در مبادلات تجاری بیشتر بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 00:24:48   |
پول به تمامی اعدادو ارقامی که جا به حا میشود و به صورت فیزیکی نیستند را پول میگن و تمامی این پولها وقتی بصورت فیزیکی و قابل لمس باشند میشود پول در مبادلات تحاری چون معمولا مبالغ بالا است و حجم پول زیادباعث مزاحمت میشود بهترین راه و آسانترین برای معاملات تجاری ارز می باشد
فرزانه جنتی |   1399/03/13 22:49:09   |
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.

چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند. استفاده از ارز در معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و اعتبار آن است.
مرتضی ندافی |   1399/04/12 18:28:25   |
به طور کلی پول وجود فیزیکی و خارجی ندارد و قابل مشاهده نیست به سکل اعداد است و در حساب بانکی میتوان مانده آن را مشاهده نمود. حال آنکه ارز اینگونه نیست به شکل سکه و اسکناس است و قابل لمس میباشد
الناز بهروزی |   1399/04/13 01:33:09   |
پول قابل لمس نیست شکل و بو ندارد اما ارز قابل لمس است سکه و اسکناس است
پول در حساب ها است ولی ارز در دست اشخاص
جابه جایی پول حتی میتواند به صورت انلاین انجام شود ولی ارز باید حضوری و فیزیکی باشد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/17 19:46:09   |
سکه‌ و اسکناس هایی که هر فرد همراه خود دارد از نظر فنی پول نیست ارز است به معنای دقیق تر آن ها ارز فیات هستند و این به این معناست که هیچ پشتوانه ای ندارند،پول شمارشی و عددی است پول نامشهود یعنی قابل لمس یا بو کردن نیست برای داشتن ارز باید آن را پرینت کنید در حالی که شما برای پول نیازی به پرینت ندارید ارز پولی است که وارد دنیا شده، رشد و توسعه اقتصاد بین‌الملل مدیون استفاده از ابزارهای به‌وجود آمده به‌خصوص ارز است. به‌طوری‌که امروزه مبادلات ارزی و نقل و انتقالات آن، پایه و اساس تجارت بین‌الملل محسوب می‌شود. شاید به جرأت بتوان گفت، بازار ارز تنها بازاری در سطح جهان است که در آن شب و روز و تعطیلی معنا و مفهومی ندارد، زیرا به دلیل جهانی بودن نرخ آن و وجود نوسانات نرخ ارز، در هر لحظه خرید و فروشی صورت می‌گیرد. یکی به دلیل ترس از کاهش نرخ ارز آن را می‌فروشد و دیگری به امید افزایش و تقویت نرخ آتی ارز، آن را می‌خرد. این چرخه باعث شده تا ارز جایگاه خود را در بازار پولی نه تنها تثبیت، بلکه روز به روز گسترش دهد و به‌کارگیری پول‌های بیگانه در کشورهای دیگر افزایش یابد. از آنجایی‌که بانک‌ها از بزرگترین مؤسسات شرکت کننده در بازار ارز محسوب می‌گردند، فراگیری مقررات حاکم بر این بازار ضروری به نظر می‌رسد.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 20:28:00   |
سکه و اسکناسی که فرد با خود حمل می کند از نظرفنی پول نیست ‌و ارز محسوب می شود.پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهوداست ولی ارز قابل لمس است. ارز باید توسط دولت پرینت گرفته شود ولی پول را نمی توان پرینت گرفت.. برای معاملخه با ارز ، آن ارز باید در گردش باشد اما پولی در هرجایی از دنیا می تواند برای خرید کالا وخدمات استفاده شود. ارز در یک کشور دیگر باید تبدیل شودولی پول در کشور دیگر با توجه به نرخ تبدیل ، تبدیل به پول کشورهای دیگر می شود.
- در مبادلات تجاری انتقال سرمایه توسط ارزهای دیجیتال باهزینه تراکنش بسیار پایین صورت می پذیرد که به کاربران این امکان را می دهدتا به راحتی و باهزینه کم بدون نیاز به بانک ها و کمپانی های مختلف، نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهند.
مصطفى عربى |   1399/04/25 19:13:47   |
پول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است. ارز فیات پول فیزیکی شامل سکه و اسکناس است. نماینده‌های پول مانند چک و حساب‌های آنلاین نیز راهی برای خرج کردن پول هستند.
زیرا رشد و توسعه اقتصاد بین‌الملل مدیون استفاده از ابزارهای به‌وجود آمده به‌خصوص ارز است. به‌طوری‌که امروزه مبادلات ارزی و نقل و انتقالات آن، پایه و اساس تجارت بین‌الملل محسوب می‌شود.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 16:11:38   |
سکه‌ و اسکناس هایی که هر فرد همراه خود دارد از نظر فنی پول نیست ارز است به معنای دقیق تر آن ها ارز فیات هستند و این به این معناست که هیچ پشتوانه ای ندارند،پول شمارشی و عددی است پول نامشهود یعنی قابل لمس یا بو کردن نیست برای داشتن ارز باید آن را پرینت کنید در حالی که شما برای پول نیازی به پرینت ندارید ارز پولی است که وارد دنیا شده، رشد و توسعه اقتصاد بین‌الملل مدیون استفاده از ابزارهای به‌وجود آمده به‌خصوص ارز است. به‌طوری‌که امروزه مبادلات ارزی و نقل و انتقالات آن، پایه و اساس تجارت بین‌الملل محسوب می‌شود. شاید به جرأت بتوان گفت، بازار ارز تنها بازاری در سطح جهان است که در آن شب و روز و تعطیلی معنا و مفهومی ندارد، زیرا به دلیل جهانی بودن نرخ آن و وجود نوسانات نرخ ارز، در هر لحظه خرید و فروشی صورت می‌گیرد. یکی به دلیل ترس از کاهش نرخ ارز آن را می‌فروشد و دیگری به امید افزایش و تقویت نرخ آتی ارز، آن را می‌خرد. این چرخه باعث شده تا ارز جایگاه خود را در بازار پولی نه تنها تثبیت، بلکه روز به روز گسترش دهد و به‌کارگیری پول‌های بیگانه در کشورهای دیگر افزایش یابد. از آنجایی‌که بانک‌ها از بزرگترین مؤسسات شرکت کننده در بازار ارز محسوب می‌گردند، فراگیری مقررات حاکم بر این بازار ضروری به نظر می‌رسد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:47:16   |
پول ماهیت فیزیکی نداردیعنی شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد یعنی ارز قابل لمس و بشکل سکه و کاغد است
بیشتر معاملات در مبادلات تجاری بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 03:20:17   |
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند.
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:34:35   |
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.

چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند. استفاده از ارز در معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و اعتبار آن است.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/28 15:12:10   |
پول شمارشی و عددی است .نامشهود است،قابل لمس کردن نیست
ارز قابل لمس است مثل طلا سکه نقره و...
ارد از امنیت بالایی برخوردار است.
علیرضا آزاد |   1399/04/29 17:05:07   |
ارز قابل مشاهده است و میتوان آنرا لمس کرد اما چول ماهیت فیزیکی ندارد.پول در حساب های افراد و بصورت آنلاین جابه جا میشود ولی ارز بصورت دستی منتقل میشود.
امروزه مفهوم این دو را اشتباها جابجا شده
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:52:19   |
پول همان سکه ای است که نزدحواله داران باقی میماند
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:53:04   |
پول شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست
ارز قابل لمس و بشکل سکه و کاغد است وبصورت دستی و فیزیکی است
استفاده از ارز از امنیت بالایی برخوردار است
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/30 17:13:44   |
ارز نیاز به صرافی دارد ولی پول به صورت نقدی هست و راحت خرج میشه.
چون بیشتر تجارت ها خارجی هست
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 19:31:59   |
پول یک برگه شمارشی است و قبل لمس نیست
ارز واحد پول کشورهای مختلف است که از طریق
انها معامله صورت میگیرد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 20:02:46   |
به طور کلی پول وجود فیزیکی و خارجی ندارد و قابل مشاهده نیست به سکل اعداد است و در حساب بانکی میتوان مانده آن را مشاهده نمود. حال آنکه ارز اینگونه نیست به شکل سکه و اسکناس است و قابل لمس میباشد
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 20:27:32   |
پول به تمامی اعدادو ارقامی که جا به حا میشود و به صورت فیزیکی نیستند را پول میگن و تمامی این پولها وقتی بصورت فیزیکی و قابل لمس باشند میشود پول در مبادلات تحاری چون معمولا مبالغ بالا است و حجم پول زیادباعث مزاحمت میشود بهترین راه و آسانترین برای معاملات تجاری ارز می باشدپول همان سکه‌ای است که نزد حواله‌داران باقی می‌ماند و ارزش ذاتی دارد. ارز آن سندی است که بین مردم در جریان است و دست به دست می‌چرخد و اعتبار آن به اعتبار صادرکننده‌ی سند است.
مرجان عباسی نسب |   1399/05/03 01:06:26   |
ول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است.



ارز فیات پول فیزیکی شامل سکه و اسکناس است. نماینده‌های پول مانند چک و حساب‌های آنلاین نیز راهی برای خرج کردن پول هستند. مبدلات بین الملل همیشه از انواع ارزها استفاده می شود
محمد پوراکبری |   1399/05/04 14:21:02   |
پول ماهیت فیزیکی ندارد ، بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی داشته و بصورت فیزیکی مبادله میشود . پول دارای پشتوانهراست ولی ارز خیر .
در مبادلات تجاری معملات بیشتر بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی ب اشتباه از واژه ارز استفاده میشود .
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 15:20:45   |
پول اصطلاح گسترده تری از ارز است.وبیشتر با اعداد سر وکار داریم در حالیکه ارز یک عبارت محدودت وشامل پول قابل لمس است.
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/05 10:05:50   |
سکه و اسکناسی که فرد با خود حمل می کند از نظرفنی پول نیست ‌و ارز محسوب می شود.
ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد.
برای اینکه با ارز معامله کنید؛ نیاز است که آن ارز در گردش باشد؛ اما پول می‌تواند در هرجایی از دنیا برای خرید کالا و یا گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد.
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/16 19:10:22   |
پول کاملا شمارشی و عددی است -نامشهوداست-قابلیت لمس نیست
ولی ارز قابلیت لمس دارد
تشکری |   1399/02/27 16:55:45   |
0     0
ارز: کاغذها و اسکناس‌های داخل کیف پول شما در واقع پول نیستند، بلکه ارز هستند. ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند.
پول: پول‌هادارای ارزش ذاتی هستند. به این معنی که همیشه ارزشمندند ؛ چراکه همواره یک مقدار مشخص و ثابتی از آن در کره زمین موجودست . برای درک بهتر موضوع به مثال هویج برمیگردیم! یک کیلو هویج از منظر وزن، یک کیلو هویج است و در هر جای دنیا نیز همین است. یک کیلوگرم ذاتا یک کیلوگرم است. اما اگر بخواهیم از منظر قیمتی به آن نگاه کن…
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/29 17:38:59   |
0     0
پول همان سکه‌ای است که نزد حواله‌داران باقی می‌ماند و ارزش ذاتی دارد. ارز آن سندی است که بین مردم در جریان است و دست به دست می‌چرخد و اعتبار آن به اعتبار صادرکننده‌ی سند است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/30 00:00:28   |
0     0
پول ابزاری برای ذخیره ارزش است؛ که در طی زمان ارزش خود را حفظ می‌کند
• یک واسطه مبادلاتی‌ست.
• یک معیار محاسباتی‌ست.
• قابل حمل است.
• پایاست و فاسد نمی‌شود.
• تقسیم‌پذیرست.
• قابل معاوضه است (در هر جای کره زمین یکسان است.)
• طلا و نقره از مثال‌های رایج پول هستند.
ارزچیست؟
• ارز همان چیزی‌ست که بیش‌تر مردم فکر می‌کنند پول است!
• واسطه مبادلاتی‌ست.
• مقیاس محاسباتی‌ست (به خاطر اعداد جوهری روی آن!)
• قابل حمل است.
• پایاست.
• تقسیم‌پذیرست.
• قابل معاوضه است.
• ارز فقط یک کاغذست.
• ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست.
ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/03/02 23:32:51   |
0     0
تفاوت بین پول و ارز
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.
برای اینکه ارز را در اختیار داشته باشید؛ باید آن را پرینت کنید. این وظیفه دولت بوده و این در حالی است که شما نیاز به پرینت پول ندارید. همانطور که گفته شد پول نامشهود است و فقط یک سری اعداد برای شما به نمایش در می‌آید؛ برای مثال وقتی شما به صورت آنلاین خرید می‌کنید اطلاعات حساب خود را وارد کرده و تنها چیزی که می‌بینید انتقال یک سری اعداد است.
حمل و نقل پول و همینطور تجارت کردن با آن بسیار راحت‌تر از ارز است. با وجودیکه مبادله کردن با ارز نیز نسبتا راحت است اما مقدار کمی ناخوشایندی (به دلیل نیاز به حمل آن و همینطور احتمال از بین رفتن آن) وجود دارد که نیاز به رفتن به بانک را برای شما ایجاد می‌کند.
ارز در واقع پولی است که وارد دنیا شده است.
برای اینکه با ارز معامله کنید؛ نیاز است که آن ارز در گردش باشد؛ اما پول می‌تواند در هرجایی از دنیا برای خرید کالا و یا گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/03/03 18:27:51   |
0     0
فرق بین پول و ارز
فرق بین این دوتا واژه در نحوه کاربرد آنها می باشد. پول ابزار مبادله ای داخل یک کشور است ولی ارز ابزار مبادله ای بین المللی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/04 11:55:29   |
0     0
پول چیست؟
پول ابزاری برای ذخیره ارزش است؛ که در طی زمان ارزش خود را حفظ می‌کند و:

یک واسطه مبادلاتی‌ست.
یک معیار محاسباتی‌ست.
قابل حمل است.
پایاست و فاسد نمی‌شود.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است (در هر جای کره زمین یکسان است.)
طلا و نقره از مثال‌های رایج پول هستند.
ارزچیست؟
ارز همان چیزی‌ست که بیش‌تر مردم فکر می‌کنند پول است!
واسطه مبادلاتی‌ست.
مقیاس محاسباتی‌ست (به خاطر اعداد جوهری روی آن!)
قابل حمل است.
پایاست.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است.
ارز فقط یک کاغذست.
ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 18:12:08   |
0     0
فکر می کنم اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.
رشد و توسعه اقتصاد بین‌الملل مدیون استفاده از ابزارهای به‌وجود آمده به‌خصوص ارز است. به‌طوری‌که امروزه مبادلات ارزی و نقل و انتقالات آن، پایه و اساس تجارت بین‌الملل محسوب می‌شود. شاید به جرأت بتوان گفت، بازار ارز تنها بازاری در سطح جهان است که در آن شب و روز و تعطیلی معنا و مفهومی ندارد، زیرا به دلیل جهانی بودن نرخ آن و وجود نوسانات نرخ ارز، در هر لحظه خرید و فروشی صورت می‌گیرد. یکی به دلیل ترس از کاهش نرخ ارز آن را می‌فروشد و دیگری به امید افزایش و تقویت نرخ آتی ارز، آن را می‌خرد. این چرخه باعث شده تا ارز جایگاه خود را در بازار پولی نه تنها تثبیت، بلکه روز به روز گسترش دهد و به‌کارگیری پول‌های بیگانه در کشورهای دیگر افزایش یابد. از آنجایی‌که بانک‌ها از بزرگترین مؤسسات شرکت کننده در بازار ارز محسوب می‌گردند، فراگیری مقررات حاکم بر این بازار ضروری به نظر می‌رسد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/04 19:47:44   |
0     0
پول برای مبادلات داخلی مورد استفاده قرارمی گیرد ولی ارز برای مبادلات بین المللی وخارجی مورداستفاده قرارمی گیرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/05 17:30:48   |
0     0
تفاوت پول و ارز عبارتند از؛
۱) بحث استفاده داخلی و خارجی.
۲) پول مفهوم رایج در داخل کشور و مستلزم فرهنگ داخلی است در حالی که ارز مفهوم خارجی و استعاره ای ست.
۳) اصولا پول قابل تسعیر نبوده ولیکن ارز قابل تسعیر میباشد.
۴) تفاوت ناشی از گذر زمان برای پول تا حدودی بی معنی میباشد ولیکن برای ارز سبب شناسایی سود و زیان میگردد. مفهوم ارز به مبادلات جهانی برمیگردد که طبق توافقات صورت گرفته مثل دلار امریکا و...موجب رد و بدل کردن مبادلات جهانی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/06 23:53:58   |
0     0
مفهوم ارز و پول و تفاوت آن به مشهود و نامشهود بودن آن ها و به نوع پشتوانه آنها است و استفاده از ارز در معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و اعتبار آن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/07 07:52:55   |
0     0
قبلا ها پول را در مورد وسیله مبادله خارج کشور و وسله مبادله خارجی که با پول مبادله میشد را ارز اطلاق می کردند اما با تعریفی که در این مقاله خواندم پول را وسله مبادله غیر فیزیکی و ارز را وسیله مبادله فیزیکی تعریف شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/07 23:02:39   |
0     0
ارز فقط یکی از اشکال پول است که به ذات ارزشی ندارد و فقط به خاطر انتشار از سوی مراجع قانونی و پذیرش عمومی ارزشمند شمرده بشود (مثل اسکناس یا چک). اما پول به هر چیزی گفته می‌شود که دارای ارزش همیشگی باشد و توانایی ذخیره ارزش را دارد (مثل سکه طلا و نقره). همچنین از یک پول ایده‌آل انتظار می‌رود که به عنوان یک واحد محاسبه‌ای عمل کند. به این معنی که بتواند مقیاسی برای ارزش کالاها و خدمات تعریف کند. شرط دیگر این که بخواهیم چیزی را به عنوان پول قبول کنیم، پذیرش آن در معاملات اقتصادی است. ارزهای ملی تا سال‌ها با طلا و نقره پشتیبانی می‌شدند اما دولت‌ها به مرور این ارتباط را قطع کردند تا بتوانند ارزش پول را متناسب با شرایط کشور تغییر بدهند. همین جا بود که پول بدون پشتوانه متولد شد و باعث تولد و سقوط کشورهای زیادی شد.
ارز خود یک نوع پول است. انسان ها دنبال پولی هستند که در تمامی مبادلات و توسط تمامی افراد قابل قبول باشد؛ و به اصطلاح بتواند یک واسطه‌ی مبادلاتی راحت و مناسب فراهم کند و همه افراد قادر به فهم ارزش آن برای مبادلات باشند لذا در مبادلات از ارز استفاده می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/11 23:59:27   |
0     0
پول چیست؟

پول ابزاری برای ذخیره ارزش است؛ که در طی زمان ارزش خود را حفظ می‌کند و:

یک واسطه مبادلاتی‌ست.
یک معیار محاسباتی‌ست.
قابل حمل است.
پایاست و فاسد نمی‌شود.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است (در هر جای کره زمین یکسان است.)
طلا و نقره از مثال‌های رایج پول هستند.

ارزچیست؟

ارز همان چیزی‌ست که بیش‌تر مردم فکر می‌کنند پول است!
واسطه مبادلاتی‌ست.
مقیاس محاسباتی‌ست (به خاطر اعداد جوهری روی آن!)
قابل حمل است.
پایاست.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است.
ارز فقط یک کاغذست.
ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/22 21:57:49   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
قابل حمل است.
پایاست.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است.
ارز فقط یک کاغذست.
ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/23 20:51:29   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد به صورت انلاین مبادله میشود ودارای پشتوانه است ،ابزار مبادله ای داخل کشور
ارز ماهیت فیزیکی دارد فاقد پشتوانه است وابزار مبادله ی بین المللی است

از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:55:19   |
0     0
پول وسیله‌ای است که می تواند برای کالاها و خدمات، مورد مبادله و ترید قرار بگیرد. به عبارت دیگر، از پول می توان برای اندازه گیری ارزش کالاها و خدمات مورد نظر با قیمت فعلی بازار استفاده کرد.
ارز شکلی از پول است که به صورت عمومی به گردش در می آید. ارز می تواند شامل پول سخت (hard money) مانند کوین‌های ساخته شده از فلز و یا پول نرم (soft money) مانند اسکناس‌های پولی ساخته شده از کاغذ باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 18:48:15   |
0     0
۱ولا : از یکی در داخل استفاده می شود و از دیگری در خارج . دوما : پول مفهوم رایج در داخل کشور و مستلزم فرهنگ داخلی است در حالی که ارز مفهوم خارجی دارد. سوما : اصولا پول قابل تسعیر نبوده ولیکن ارز قابل تسعیر میباشد. چهارما : تفاوت ناشی از گذر زمان برای پول تا حدودی بی معنی میباشد ولیکن برای ارز سبب شناسایی سود و زیان میگردد. مفهوم ارز به مبادلات جهانی برمیگردد که طبق توافقات صورت گرفته مثل دلار امریکا و...موجب رد و بدل کردن مبادلات جهانی می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 19:45:43   |
0     0
پول چیست؟
پول ابزاری برای ذخیره ارزش است؛ که در طی زمان ارزش خود را حفظ می‌کند و:
یک واسطه مبادلاتی‌ست.
یک معیار محاسباتی‌ست.
قابل حمل است.
پایاست و فاسد نمی‌شود.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است (در هر جای کره زمین یکسان است.)
طلا و نقره از مثال‌های رایج پول هستند.
ارزچیست؟
ارز همان چیزی‌ست که بیش‌تر مردم فکر می‌کنند پول است!
واسطه مبادلاتی‌ست.
مقیاس محاسباتی‌ست (به خاطر اعداد جوهری روی آن!)
قابل حمل است.
پایاست.
تقسیم‌پذیرست.
قابل معاوضه است.
ارز فقط یک کاغذست.
ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 00:02:57   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 18:15:39   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.
برای اینکه ارز را در اختیار داشته باشید؛ باید آن را پرینت کنید. این وظیفه دولت بوده و این در حالی است که شما نیاز به پرینت پول ندارید. همانطور که گفته شد پول نامشهود است و فقط یک سری اعداد برای شما به نمایش در می‌آید؛ برای مثال وقتی شما به صورت آنلاین خرید می‌کنید اطلاعات حساب خود را وارد کرده و تنها چیزی که می‌بینید انتقال یک سری اعداد است.
کی از تفاوت‌های بین معاملات مالی در داخل کشور و مبادلات بین‌المللی این است که درتجارت داخلی نیاز به پرداخت و دریافت وجوه بر حسب پول رایج ملی است اما در معاملات خارجی معمولاً این وجوه به شکل پول‌های رایج و معتبر خارجی و بین المللی، پرداخت می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/05 21:21:21   |
0     0
پول همان سکه‌ای است که نزد حواله‌داران باقی می‌ماند و ارزش ذاتی دارد.
ارز آن سندی است که بین مردم در جریان است و دست به دست می‌چرخد و اعتبار آن به اعتبار صادرکننده‌ی سند است.
اصطلاح Currency هم با Current به معنای جریان و جاری بودن هم‌خانواده است.
می‌توان گفت این نوع سیستم حواله‌داری، نقطه‌ی تولد ارز بود. قبل از این آنچه بین مردم جابجا می‌شد پول بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 19:38:40   |
0     0
صلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.
برای اینکه ارز را در اختیار داشته باشید؛ باید آن را پرینت کنید. این وظیفه دولت بوده و این در حالی است که شما نیاز به پرینت پول ندارید. همانطور که گفته شد پول نامشهود است و فقط یک سری اعداد برای شما به نمایش در می‌آید؛ برای مثال وقتی شما به صورت آنلاین خرید می‌کنید اطلاعات حساب خود را وارد کرده و تنها چیزی که می‌بینید انتقال یک سری اعداد است.
حمل و نقل پول و همینطور تجارت کردن با آن بسیار راحت‌تر از ارز است. با وجودیکه مبادله کردن با ارز نیز نسبتا راحت است اما مقدار کمی ناخوشایندی (به دلیل نیاز به حمل آن و همینطور احتمال از بین رفتن آن) وجود دارد که نیاز به رفتن به بانک را برای شما ایجاد می‌کند.
ارز در واقع پولی است که وارد دنیا شده است.
- زیرا ارز یک واژه جهانی است و برای بازار های خارجی نیز کاربرد دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/11 09:05:32   |
0     0
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.
رشد و توسعه اقتصاد بین‌الملل مدیون استفاده از ابزارهای به‌وجود آمده به‌خصوص ارز است. به‌طوری‌که امروزه مبادلات ارزی و نقل و انتقالات آن، پایه و اساس تجارت بین‌الملل محسوب می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 19:57:56   |
0     0
پول شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست
ارز قابل لمس و بشکل سکه و کاغد است وبصورت دستی و فیزیکی است
استفاده از ارز از امنیت بالایی برخوردار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:58:08   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
معاملات در مبادلات تجاری بیشتر بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/16 20:35:11   |
0     0
پول همان سکه است که نزد حواله دارن باقی می ماند و ارزش ذاتی دارد
چک ویا حساب های انلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد اگر این موارد تبدیل به اسکناس ویا سکه شوند ارز محسوب می شود
ارز فقط یک کاغذ است وارزش ان قراردای است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/17 00:00:37   |
0     0
ول ماهیت فیزیکی ندارد به صورت انلاین مبادله میشود ودارای پشتوانه است ،ابزار مبادله ای داخل کشور
ارز ماهیت فیزیکی دارد فاقد پشتوانه است وابزار مبادله ی بین المللی است از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:52:31   |
0     0
ارز: کاغذها و اسکناس‌های داخل کیف پول شما در واقع پول نیستند، بلکه ارز هستند. ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند.
پول: پول‌هادارای ارزش ذاتی هستند. به این معنی که همیشه ارزشمندند ؛ چراکه همواره یک مقدار مشخص و ثابتی از آن در کره زمین موجودست . برای درک بهتر موضوع به مثال هویج برمیگردیم! یک کیلو هویج از منظر وزن، یک کیلو هویج است و در هر جای دنیا نیز همین است. یک کیلوگرم ذاتا یک کیلوگرم است. اما اگر بخواهیم از منظر قیمتی به آن نگاه کن…
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 02:27:30   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی نداردیعنی شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد یعنی ارز قابل لمس و بشکل سکه و کاغد است
بیشتر معاملات در مبادلات تجاری بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:45:48   |
0     0
مفهوم ارز و پول و تفاوت آن به مشهود و نامشهود بودن آن ها و به نوع پشتوانه آنها است و استفاده از ارز در معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و اعتبار آن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 21:33:44   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند. استفاده از ارز در معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و اعتبار آن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:47:06   |
0     0
مفهوم ارز و پول و تفاوت آن به مشهود و نامشهود بودن آن ها و به نوع پشتوانه آنها است و استفاده از ارز در معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و اعتبار آن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/19 10:03:22   |
0     0
ولی ماهیت فیزیکی ندارد به صورت انلاین مبادله میشود ودارای پشتوانه است ،ابزار مبادله ای داخل کشور
ارز ماهیت فیزیکی دارد فاقد پشتوانه است وابزار مبادله ی بین المللی است از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشو
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 13:13:09   |
0     0
ارز و پول دو کلمه‌ای هستند که اغلب در گفتگوهای روزانه ما جای دارند و به نوعی در زندگی ما نقش مهمی پیدا کرده‌اند.

نکته مهم اینجاست که اکثر مردم این دو کلمه را یکسان پنداشته و در مورد تفاوت‌های آن‌ها چیزی نمی‌دانند.

هرچند در نگاه اول پول (به انگلیسی Money) و ارز (به انگلیسی Currency) یکسان به نظر برسند؛ اما اینگونه نیست.

نظریه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد پول و ارز با همدیگر تفاوت دارند.

از طرف دیگر، دسته‌بندی دیگری وجود دارد که پول را به دو بخش پول خوب و پول بد تقسیم می‌کنند. پول خوب به مواردی مانند طلا، نقره و غیره گفته می‌شود در حالی که ارز را در دسته‌بندی پول بد قرار می‌دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:32:31   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
معاملات در مبادلات تجاری بیشتر بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/20 02:40:05   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا
شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای
این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی
نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که
قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا
سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند. استفاده از ارز در
معاملات بازرگانی بدلیل قابل قبول بودن آن برای عموم و
اعتبار آن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 12:28:32   |
0     0
ارز در واقع پولی است که وارد دنیا شده است.

برای اینکه با ارز معامله کنید؛ نیاز است که آن ارز در گردش باشد؛ اما پول می‌تواند در هرجایی از دنیا برای خرید کالا و یا گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد.

ارز محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

همانطور که گفته شد پول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/23 08:31:31   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
بیشتر معاملات در مبادلات تجاری بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 14:14:09   |
0     0
پول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است
در مبادلات تجاری انتقال سرمایه توسط ارزهای دیجیتال باهزینه تراکنش بسیار پایین صورت می پذیرد که به کاربران این امکان را می دهدتا به راحتی و باهزینه کم بدون نیاز به بانک ها و کمپانی های مختلف، نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 15:28:47   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/25 20:33:08   |
0     0
پول دارای مشخصاتی از قبیل نامشهود بودن ، اعتبار داشتن ذاتی ، ارزشمند بودن است ولی ارز شبهی از پول محسوب میگردد که با اتکای به پول ارزش یافته است .
در مبادلات از مفهوم ارز به عنوان وسیله مبادله استفاده میگردد تا امور را تسهیل نماید ضمن اینکه مقبولیت بیشتری دارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 22:20:51   |
0     0
حمل و نقل پول و همینطور تجارت کردن با آن بسیار راحت‌تر از ارز است. با وجودیکه مبادله کردن با ارز نیز نسبتا راحت است اما مقدار کمی ناخوشایندی (به دلیل نیاز به حمل آن و همینطور احتمال از بین رفتن آن) وجود دارد که نیاز به رفتن به بانک را برای شما ایجاد می‌کند.
ارز در واقع پولی است که وارد دنیا شده است.
برای اینکه با ارز معامله کنید؛ نیاز است که آن ارز در گردش باشد؛ اما پول می‌تواند در هرجایی از دنیا برای خرید کالا و یا گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نادر گندمکار |   1399/04/26 22:26:22   |
0     0
ارز و پول دو کلمه‌ای هستند که اغلب در گفتگوهای روزانه ما جای دارند و به نوعی در زندگی ما نقش مهمی پیدا کرده‌اند.

نکته مهم اینجاست که اکثر مردم این دو کلمه را یکسان پنداشته و در مورد تفاوت‌های آن‌ها چیزی نمی‌دانند.

هرچند در نگاه اول پول (به انگلیسی Money) و ارز (به انگلیسی Currency) یکسان به نظر برسند؛ اما اینگونه نیست.

نظریه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد پول و ارز با همدیگر تفاوت دارند.



از طرف دیگر، دسته‌بندی دیگری وجود دارد که پول را به دو بخش پول خوب و پول بد تقسیم می‌کنند. پول خوب به مواردی مانند طلا، نقره و غیره گفته می‌شود در حالی که ارز را در دسته‌بندی پول بد قرار می‌دهند.

این موارد ممکن است شما را بسیار سردرگم ‌کند.



اما برای روشن‌تر شدن موضوع بیایید مسائل اولیه را با همدیگر مورد بررسی قرار دهیم.



سکه‌ها و اسکناس‌هایی که هر فرد همراه خود حمل می‌کند از نظر فنی پول محسوب نشده و ارز هستند.

به معنای دقیق‌تر آن‌ها ارز فیات هستند و این به آن معناست که هیچ پشتوانه‌ای ندارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/27 01:07:18   |
0     0
پول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است. ارز فیات پول فیزیکی شامل سکه و اسکناس است. نماینده‌های پول مانند چک و حساب‌های آنلاین نیز راهی برای خرج کردن پول هستند.در مبادلات از مفهوم ارز به عنوان وسیله مبادله استفاده میگردد تا امور را تسهیل نماید ضمن اینکه مقبولیت بیشتری دارد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:37:48   |
0     0
پول ایده‌آل
برای بررسی پول بیایید به دوران مبادله کالابه‌کالا سری بزنیم. شما می‌توانستید یک کالا را در ازای کالا و یا خدمات دیگر دریافت کنید. برای مثال به سلمانی می‌رفتید و بعد از کوتاه کردن مو، به آرایشگر خود هویج می‌پرداختید چراکه شما مزرعه‌ی هویج دارید! اما مساله این بود که آرایشگر داستان ما نه هویج دوست داشت و نه به آن نیازمند بود؛ درنتیجه بایستی این کالا را مجددا با کالای مورد نیاز خود مبادله می‌کرد. از طرفی به نظر شما مزرعه‌دار برای خرید یک خانه چند هویج باید می‌پرداخت؟ مسلما تعداد بسیار بالایی هویج نیازست تا ارزش تقریبا یکسانی پیدا کند. به همین دلیل انسان‌ها به این فکر افتادند که پولی ایجاد کنند تا این مشکلات را از میان بردارد. پولی که در تمامی مبادلات و توسط تمامی افراد قابل قبول باشد؛ و به اصطلاح بتواند یک واسطه‌ی مبادلاتی راحت و مناسب فراهم کند.

و اما یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید یک پول ایده‌آل داشته باشد، توانایی ذخیره ارزش است. با توجه به اینکه آرایشگر تمثیلی ما تمایل دارد مقداری سرمایه برای نوه‌های خود ذخیره کند، هویج گزینه مناسبی نیست. این کالا در طول زمان علاوه بر اینکه ارزش خود را ممکن است از دست دهد و با کاهش قیمت همراه شود، فاسد شده و از بین می‌رود و به همین علت امکان نگه‌داری آن موجود نیست. پس برای تحقق اولین ویژگی یک پول ایده‌آل یعنی ایجاد واسطه‌ی مبادلاتی مناسب، این ابزار بایستی ارزش خود را در گذر زمان نیز همچنان حفظ کند و قابل نقد شدن باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 21:52:17   |
0     0
پول شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست
ارز قابل لمس و بشکل سکه و کاغد است وبصورت دستی و فیزیکی است
از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/28 20:21:33   |
0     0
به طور کلی پول وجود فیزیکی و خارجی ندارد و قابل مشاهده نیست به شکل اعداد است و در حساب بانکی می توان مانده آن را مشاهده نمود. حال آنکه ارز اینگونه نیست به شکل سکه و اسکناس است و قابل لمس میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/28 22:28:28   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست

چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/28 22:32:00   |
0     0
پول شمارشی و عددی استو ارز به شکل طلا و فلزات هست...پول قابل لمس نیست اما ارز قابل لمس است
ارز دارای ارزش ذاتی نیست؛ و کاملا قراردادی‌ست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:25:43   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد یعنی شمارشی و عددی و نامشهوده و قابل لمس و بو کردن نیست ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد یعنی ارز قابل لمس و به شکل سکه و کاغد است.
بیشتر معاملات در مبادلات تجاری بصورت چک و انتقال وجه آنلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده بغداداباد |   1399/04/29 20:35:51   |
0     0
ارز فقط یکی از اشکال پول است که به ذات ارزشی ندارد و فقط به خاطر انتشار از سوی مراجع قانونی و پذیرش عمومی ارزشمند شمرده بشود (مثل اسکناس یا چک). اما پول به هر چیزی گفته می‌شود که دارای ارزش همیشگی باشد و توانایی ذخیره ارزش را دارد (مثل سکه طلا و نقره). همچنین از یک پول ایده‌آل انتظار می‌رود که به عنوان یک واحد محاسبه‌ای عمل کند. به این معنی که بتواند مقیاسی برای ارزش کالاها و خدمات تعریف کند. شرط دیگر این که بخواهیم چیزی را به عنوان پول قبول کنیم، پذیرش آن در معاملات اقتصادی است. ارزهای ملی تا سال‌ها با طلا و نقره پشتیبانی می‌شدند اما دولت‌ها به مرور این ارتباط را قطع کردند تا بتوانند ارزش پول را متناسب با شرایط کشور تغییر بدهند. همین جا بود که پول بدون پشتوانه متولد شد و باعث تولد و سقوط کشورهای زیادی شد.
ارز خود یک نوع پول است. انسان ها دنبال پولی هستند که در تمامی مبادلات و توسط تمامی افراد قابل قبول باشد؛ و به اصطلاح بتواند یک واسطه‌ی مبادلاتی راحت و مناسب فراهم کند و همه افراد قادر به فهم ارزش آن برای مبادلات باشند لذا در مبادلات از ارز استفاده می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/29 21:25:04   |
0     0
به وجه رایج هر کشور پول گفته میشود و به وجه بین المللی که کشور ها از ان برای صادرات و واردات استفاده میکنند ارز گفته میشود.
چون ارز پول بین المللی است و تمام کشور ها از ان استفاده میکنند و با ارز میتوان با همه کشور ها مبادله کالا و خرید فروش انجام داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 22:11:08   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشود.

چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند . اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:36:47   |
0     0
ولی ماهیت فیزیکی ندارد به صورت انلاین مبادله میشود ودارای پشتوانه است ،ابزار مبادله ای داخل کشور
ارز ماهیت فیزیکی دارد فاقد پشتوانه است وابزار مبادله ی بین المللی است از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشو
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 02:06:11   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 10:44:17   |
0     0
تفاوت بین پول وارز پول کاملا شمارشی پول نامشهود بوده قابل لمس یا بو کردن
توسط هیچ فردی نیست ولی ارز قابل لمس است
ارز دارای ارزش ذاتی نیست قراردادی
چک هم نوعی پول است اگر تبدیل به اسکناس. سکه شود نوعی ارز حساب میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/30 12:58:41   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است.
از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/30 13:27:58   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 17:23:25   |
0     0
پول در واقع نوعی ارزش یا اعتبار است درحالیکه ارز اعتبار فیزیکی مثل طلا ونقره راگویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 22:03:41   |
0     0
پول اصطلاح گسترده‌تری از ارز است و بیش‌تر با اعداد سر و کار دارد، در حالی که ارز یک عبارت محدود‌تر و شامل پول قابل لمس است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:36:26   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود .پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد پشتوانه است
ارزها تنها تکه کاغذهایی هستند که ارزش خود را از دولت‌ها می‌گیرند (و در واقع بی‌ارزش‌اند؛ چون به هر تعدادی توسط دولت قابل چاپ‌اند) و شهروندان به‌طور قراردادی می‌پذیرند که این کاغذها دارای ارزش‌اند و می‌توان با آن مبادله انجام داد. به عبارتی اسکناس‌ها یا درواقع ارزها، دارای ارزش ذاتی نیستند اما به دلیل توافقات دولتی، می‌توانند به عنوان ابزار ذخیره ارزش به کار روند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/31 15:25:34   |
0     0
پول شمارشی وعددی است پول ماهیت فیزیکی نداردوبصورت آنلاین مبادله می شود
ارز ماهیت فیزیکی دارد وقابل لمس است
در مبادلات از ارز استفاده می شود چون امنیت بالاتری نسبت به پول دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 07:33:38   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 17:49:06   |
0     0
پول همان سکه‌ای است که نزد حواله‌داران باقی می‌ماند و ارزش ذاتی دارد. ارز آن سندی است که بین مردم در جریان است و دست به دست می‌چرخد و اعتبار آن به اعتبار صادرکننده‌ی سند است.
چون ارز نسبت به پول امنیت بالاتری دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 20:53:29   |
0     0
دلیل استفاده از ارز به جای پول قابلیت حمل و نقل و اعتبار آن است که به امر تجارت و مبادلات جاری سرعت می‌بخشد و گاها به طور کلی آن را ایجاد میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 21:27:10   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد به صورت انلاین مبادله میشود ودارای پشتوانه است ،ابزار مبادله ای داخل کشور
ارز ماهیت فیزیکی دارد فاقد پشتوانه است وابزار مبادله ی بین المللی است

از ارز در معاملات به دلیل اعتبار و قابل قبول بودن بین عموم استفاده میشود
اصلیترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 23:08:10   |
0     0
پول شامل اعدادوقابل شمارش می باشد توسط چک یا حساب قابل شناسایی است قابل لمس نیست ولی ارز را باید پرینت کرد. توسط دولت باید تاید شود قابل لمس می باشد با سکه واسکناس
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:48:10   |
0     0
تمامی این پولها وقتی بصورت فیزیکی و قابل لمس باشند میشود پول در مبادلات تحاری چون معمولا مبالغ بالا است و حجم پول زیادباعث مزاحمت میشود بهترین راه و آسانترین برای معاملات تجاری ارز می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 05:20:21   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.چک و یا حساب‌‌های آنلاین همه نوعی از پول هستند که قبلا نیز گفته شد. اگر این موارد تبدیل به اسکناس و یا سکه شوند، ارز محسوب می‌شوند.برای اینکه ارز را در اختیار داشته باشید؛ باید آن را پرینت کنید. این وظیفه دولت بوده و این در حالی است که شما نیاز به پرینت پول ندارید. همانطور که گفته شد پول نامشهود است و فقط یک سری اعداد برای شما به نمایش در می‌آید؛ برای مثال وقتی شما به صورت آنلاین خرید می‌کنید اطلاعات حساب خود را وارد کرده و تنها چیزی که می‌بینید انتقال یک سری اعداد است.حمل و نقل پول و همینطور تجارت کردن با آن بسیار راحت‌تر از ارز است. با وجودیکه مبادله کردن با ارز نیز نسبتا راحت است اما مقدار کمی ناخوشایندی،به دلیل نیاز به حمل آن و همینطور احتمال از بین رفتن آن وجود دارد که نیاز به رفتن به بانک را برای شما ایجاد می‌کند.ارز در واقع پولی است که وارد دنیا شده است.برای اینکه با ارز معامله کنید؛ نیاز است که آن ارز در گردش باشد؛ اما پول می‌تواند در هرجایی از دنیا برای خرید کالا و یا گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد.ارز محدودیت‌های خاص خودش را دارد؛ برای مثال اگر به کشور دیگری سفر کنید باید ارز خود را تبدیل کنید؛ زیرا در هر کشور ارز مخصوص آن کشور پرینت می‌شود. پول ولی در طرف دیگر ماجرا در هرجایی با توجه به نرخ تبدیل به پول کشورهای دیگر تبدیل می‌شود که باز هم به نوعی فقط یک عدد است و شما چیزی را در دست نمی‌گیرید.یک ارز فیات می‌تواند برای خرید کالا و گرفتن سرویس مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما در نهایت این ارز فیات هیچ پشتوانه‌ای ندارد.در ابتدا، دولت‌ها ارزها را به پشتوانه طلا و یا نقره پرینت می‌کردند؛ اما در حال حاضر چنین چیزی وجود نداشته و نیازی به آن نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:53:17   |
0     0
رز و پول دو کلمه‌ای هستند که اغلب در گفتگوهای روزانه ما جای دارند و به نوعی در زندگی ما نقش مهمی پیدا کرده‌اند.

نکته مهم اینجاست که اکثر مردم این دو کلمه را یکسان پنداشته و در مورد تفاوت‌های آن‌ها چیزی نمی‌دانند.

هرچند در نگاه اول پول (به انگلیسی Money) و ارز (به انگلیسی Currency) یکسان به نظر برسند؛ اما اینگونه نیست.

نظریه‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد پول و ارز با همدیگر تفاوت دارند.

از طرف دیگر، دسته‌بندی دیگری وجود دارد که پول را به دو بخش پول خوب و پول بد تقسیم می‌کنند. پول خوب به مواردی مانند طلا، نقره و غیره گفته می‌شود در حالی که ارز را در دسته‌بندی پول بد قرار می‌دهند.
این موارد ممکن است شما را بسیار سردرگم ‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 16:53:41   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد وبه صورت انلاین مبادله می شود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد وبه صورت فیزیکی مبادله می شود پول دارای پشتوانه است ولی ارز فاقد ان
در مبادلات تجاری انتقال سرمایه توسط ارزهای دیجیتال با هزینه تراکنش بسیار پایین صورت می پذیرد که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی و با هزینه ی کم بدون نیاز به بانک وکمپانی های مختلف نقل وانتقالات مالی خود را انجام دهند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:37:29   |
0     0
اصلی‌ترین تفاوت بین پول و ارز این است که پول کاملا شمارشی و عددی است. پول نامشهود بوده و به معنای این است که قابل لمس و یا بو کردن توسط هیچ فردی نیست، این در حالی است که ارز قابل لمس است.بیشتر معاملات در مبادلات تجاری بصورت چک و انتقال وجه انلاین صورت میگیرد ولی اشتباها از مفهوم ارز استفاده میشود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 18:46:38   |
0     0
پول ماهیت فیزیکی ندارد بصورت انلاین مبادله میشود ولی ارز ماهیت فیزیکی دارد و بصورت فیزیکی مبادله می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 15:10:51   |
0     0
به طور کلی پول وجود فیزیکی و خارجی ندارد و قابل مشاهده نیست به سکل اعداد است و در حساب بانکی میتوان مانده آن را مشاهده نمود. حال آنکه ارز اینگونه نیست به شکل سکه و اسکناس است و قابل لمس میباشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 21:18:16   |
0     0
پول نامشهود ولی ارز مشهوده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics