تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تجدید نظر در استاندارد تحریف با اهمیت توسط هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی

هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی نسخه‌ی تجدیدنظر شده‌ی استاندارد شناسایی و ارزیابی ریسک‌های تحریف با اهمیت را منتشر نمود.


به گزارش لحظه نگر حَسمان ، استاندارد بین المللی حسابرسی شماره‌ی 315 تجدید نظرشده در سال 2019، بخشی از کار هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی با هدف افزایش کیفیت حسابرسی جهانی است. این هیات در نسخه‌ی نهایی تجدیدنظر شده، بر ایجاد استانداردقابل فهم‌تر، کم‌تر پیچیده و طولانی‌ متمرکز شد. همچنین، این نسخه با پیشرفت و آگاهی بخشی بیش‌تر باعث شده است تا یک ارزیابی ریسک یکنواخت‌تر و قوی‌تر صورت گیرد، که اساس تلاش‌های حسابرس برای استخراج شواهد حسابرسی کافی  و مربوط را تشکیل می دهد. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این تغییرات همچنین استاندارد را به روز می‌کند تا منعکس کننده‌ی محیط در حال تحول کسب و کارهای تجاری به‌ویژه از نظر فناوری باشد و به نیازهای روزافزون به رویه‌ها متمرکز شده است.  این استاندارد تجدید نظر شده، دومین استاندارد قابل توجهی است که تلاش‌های هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی را برای ارتقای کیفیت حسابرسی تکمیل می‌کند. 

 

 رئیس هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی در بیانیه‌ای اذعان داشت، استاندارد 315 برای حسابرسی یک استاندارد اساسی است. 

 

هسته‌ی اصلی حسابرسی به دست آوردن شواهد حسابرسی کافی برای پاسخ به ریسک تحریف بااهمیت است  و تغییرات ایجاد شده در استاندارد 315  اهمیت ارزیابی ریسک یکنواخت و قوی در پاسخ مناسب و مؤثر به ریسک‌ها را پوشش می‌دهد. 

 

نسخه‌ی تجدید نظر شده برای حسابرسی صورت‌های مالی که آغاز دوره‌ی مالی آن‌ها از 15 دسامبر 2021 است، لازم الاجراست. 

 

هیات استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی به فدراسیون بین المللی حسابداران وابسته است. این هیات به دلیل اهمیت استاندارد تجدیدنظر شده، فعالیت‌هایی را برای حمایت از کاربرد مؤثر و یکنواخت از تغییرات انجام داده است. در همین راستا یک برنامه‌ی عملیاتی برای توصیف فعالیت‌های برنامه ریزی شده و زمان بندی برآوردی، تهیه شده است.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics