تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

6 هزینه ای که می توانید از همین لحظه در آنها صرفه جویی کنید

هزینه های روزمره زندگی، به ویژه مواردی که به اداره امور خانه مربوط هستند، بخش قابل توجهی از هزینه های ماهانه را به خود اختصاص می دهند. این هزینه ها می توانند منابع مالی شما را به هدر داده و بودجه هفتگی یا ماهانه فشار قرار دهند.

 

 از این رو تلاش برای کنترل آنها به یکی از مهمترین الزامات برنامه ریزی مالی تبدیل شده است. خوشبختانه برای کاستن از این هزینه ها راه کارهای گوناگونی وجود دارد که از سوی متخصصان مالی ارائه شده است. به عنوان نمونه، هزینه های زیر از جمله مواردی هستند که می توانید بلافاصله پس از خواندن این مطلب آموزشی، صرفه جویی در آنها را آغاز کنید. 


تلفن همراه
نقش این وسیله پرکاربرد در جهان امروز غیرقابل چشم پوشی است. امروزه بسیاری از فرآیندهای کاری و ارتباطات اجتماعی در قالب ارتباطات موبایل صورت می پذیرد و این ابزار مفید نقش زیادی در کاستن از هزینه های زندگی دارد. در مقابل، استفاده بیهوده از تلفن همراه نیز معضلی است که موجب هدر رفتن منابع می شود. قبوض سرسام آور ماهیانه تلفن همراه، که با ظهور شبکه های اجتماعی تشدید شده اند، نتیجه استفاده نادرست از این ابداع بی نظیر است. بسیاری از ما فراموش می کنیم که ارتباطات مؤثر اجتماعی در گرو رابطه رودررو است و از این رو تمام وقت خود را به گفتگو و رابطه از طریق موبایل اختصاص می دهیم. اگر از همین لحظه بخشی از کاربردهای بی فایده تلفن همراه خود را کنار گذارده و تمایل به استفاده دائمی از آن را کنترل کنید، نتایج شگفت آور این صرفه جویی را در انتهای همین ماه مشاهده خواهید کرد.


قبوض انرژی
آزادسازی نرخ حامل های انرژی، قبض های ماهانه به مشکلی اساسی تبدیل شده است. این حالی است که اغلب خانواده های ایرانی از انت لازم برای صرفه جویی در مصرف انرژی خوردار نیستند. مسئله ای که باعث زیان قابل توجهی می شود. در فصول سرد، حفظ دمایی معتدل برای خانه می تواند به کنترل مصرف کنید منافذ و محلهای سعی گاز کمک کند.
اتلاف حرارت خانه را یافته و برای مسدود کردن إنها چاره ای بیندیشید. لوازم گرمایشی خانه را باز بینی کنید و در صورت لزوم نسبت به تعمیر آنها اقدام نمایید.


حمل و نقل
مسأله دیگری که خانواده های ایرانی را با مشکلات جدی مواجه می سازد هزینه های مرتبط با حمل و نقل است. روزانه میلیون ها نفر در مسیرهای داخلی و میان شهری جابه جا می شوند تا به محل کار خود رسیده و یا از آن بازگردند. استفاده از خودروی شخصی برای این رفت و آمد می تواند در کنار هزینه سوخت به استهلاک خودرو بینجامد. برای پرهیز از این گونه هزینه ها، استفاده از وسایل نقلیه عمومی را توصیه می کنیم. البته سوار شدن به این وسایل در ساعات شلوغ روزکار چندان ساده ای نیست، اما شاید صرفه جویی هزینه های آن سختی های مسیر را همواره کند.


عضویت در باشگاه های ورزشی
هیچ کس در اهمیت ورزش برای حفظ سلامتی و آثار اقتصادی ناشی از آن تردید ندارد. اما این به معنای صرف هزینه برای ورزش کردن نیست. امروزه رفتن به باشگاه های ورزشی و هزینه کردن ماهانه به الگوی رقابت میان اقشار مختلف تبدیل شده است. این کار می تواند باعث نظم یافتن روند تحرک و نتایج مناسبی شود. اما بدون شک، رفتن به باشگاه تنها راه ورزش کردن نیست. بسیاری ورزش ها، از پیاده روی گرفته تا کوهنوردی، بدون هیچ گونه هزینه سنگین و با استفاده از امکانات رایگان و خدادادی طبیعت قابل انجام هستند. به علاوه با خرید چند وسیله ساده بدن سازی می توانید ورزش خود را در منزل دنبال کنید و از هزینه های اضافی بپرهیزید.


میوه و سبزیجات
فرهنگ ایرانی به نوعی خرید زیاد را تشویق می کند. بسیاری از ما در زمان مراجعه به میوه فروشی با سایر فروشگاه های مواد غذایی برای خرید مقدار اندک دچار شرم و سرافکندگی می شویم. از این رو بدون توجه به نیاز واقعی خانواده دست به خرید می زنیم و منابع خود را به هدر می دهیم. برای جلوگیری از این مساله پیش از اقدام به خرید فهرست دقیقی از اقلام مورد نیاز را تهیه کنید و مقدار آن را نیز تعیین نمائید. آنگاه با مراجعه به مراکزی که کالای با کیفیت ارائه می کنند، به همان میزان مورد نیاز خرید کنید.


غذا خوردن بیرون از خانه
زندگی امروز غذا خوردن بیرون از خانه را دست کم در زمان هایی خاص، ناگزیر می سازد؛ اما نباید این کار به عادت ثابت شما بدل شود. از هر فرصتی برای صرف غذای سالم و ارزان خانگی استفاده کنید. برای صرف نهار در محیط کار می توانید باقیمانده غذای شب گذشته را میل کنید و از خوردن غذاهای بی کیفیت و گران خودداری کنید. مطمئن باشید که با انجام این کار، ضمن صرفه جویی در هزینه ها، سلامتی خود را نیز ارتقاء خواهید بخشید.

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سوادمالی |   1399/01/28 11:55:04   |
10     0
یکی از روش های مدیریت کردن هزینه ها این است که لیستی از هزینه های زندگی و روزمره تهیه نموده و با توجه به آن هزینه هایی را که می توان کاهش داد را مشخص کرد.

- آیا تا کنون لیستی از هزینه های خود مشخص نموده اید؟
- چطور می توان هزینه ای را کاهش داد بدون این که مشکلی ایجاد گردد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/02/30 17:03:07   |
خیر ولی به این موضوع فکر میکنم.....برای کاهش هزینه ها ابتدا باید هزینه های ضروری از هزینه های غیر ضروری تفکیک شود ..ابن هزینه ها برای هر خانواده متفاوت است ...و هر خانواده دارای عادتهایی متفاوت از خانواده دیگر است ...و سپس در جهت کاهش این هزینه ها قدم بردارد.
زهرا افتخاری |   1399/02/30 17:03:25   |
خیر ولی به این موضوع فکر میکنم.....برای کاهش هزینه ها ابتدا باید هزینه های ضروری از هزینه های غیر ضروری تفکیک شود ..این هزینه ها برای هر خانواده متفاوت است ...و هر خانواده دارای عادتهایی متفاوت از خانواده دیگر است ...و سپس در جهت کاهش این هزینه ها قدم بردارد.
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/02/31 10:38:36   |
بله این کار را انجام داده ام، اقلام غیر ضروری رو اگر از لیست خارج مرد در هزینه ها صرفه جویی می شود یا می‌شود مقدار اقلام مورد نیاز را کمتر کرد در حد مورد استفاده آن زمان خریداری کرد و این گونه از هزینه های بالا جلوگیری کرد
زهرا غنی زاده |   1399/02/31 11:01:58   |
بله. در کاهش هزینه باید نوع هزینه و میزان اهمیت و ضرورت آن، طریقه مصرف و حیاتی بودن آن را در نظر گرفت. هزینه های پرخرج و بی فایده را باید کنار گذاشت.
Mona |   1399/02/31 19:45:02   |
بله.
میتوان با برنامه ریزی و مدیریت منظم و کاهش هزینه های غیر ضروری هزینه هارو کاهش داد...و اول هزینه های ضروری رو در اولویت قرار داد و آنهارا رو هم با مدیریت صحیح کم کم کاهش داد
زهرا غنی زاده |   1399/03/03 11:15:19   |
هزینه را باید با توجه به نو ع هزینه و متناسب با محیط و شرایط مکانی و زمانی تغییر داد.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/05 21:20:39   |
بله با مشخص کردن هزینه ها و اولویت بخشی آنها میتوان مشخص کرد که کدام هزینه در اولویت قرار داشته و تهیه گردد و سپس به سراغ سایر هزینه ها رفت برای مثال برای الفن همراه خرید بسته های نامحدود با توجه به قبض تلفن یک نوع صرفه جویی به حساب می آید .
فرزانه جنتی |   1399/03/07 13:36:08   |
بله.
اول باید هزینه های ضروری ازهزینه های غیر ضروری جدا شود و طبق احتیاجات خرید شود و از خرید و هزینه های که نبودشون مهم نیست جلوگیری شود
علی جلالی زمانی |   1399/03/07 23:39:11   |
بله .معمولا از طریق تلفن همراه یادداشت می نمایم و با آنالیز هزینه های غیر ضرور ماهانه را کاهش می دهم.
مرتضی ندافی |   1399/03/20 19:09:45   |
بله برای یک مدت کوتاه
بستگی به نوع آن هزینه دارد بعضی هزینه های گزاف و تجملاتی رو میتوان بدون ایجاد هیچ مشکلی کاهش داد
یا میتوان هزینه هایی که انجام میشود را در سطح کمتر و پایین تر انجام داد
الناز بهروزی |   1399/03/20 19:12:07   |
خیر اما به تهیه ان فکر کردم
میتوانیم بسیاری از هزینه های بی مورد و تجملی را کاهش دهیم یا کمتر برای آنها هزینه کنیم
fatemeh tak |   1399/03/26 13:03:41   |
بله هر هفته لیستی از هزینه های پیش بینی شده و پیش بینی نشده تهیه میکنم و بودجه بندی هفتگی خود را با ان انجام می دهم . با الویت بندی در هزینه ها و حذف خرج های با الویت پایین میتوان هزینه ها را کاهش داد بدون اینکه مشکلی ایجاد شود
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/03 20:23:32   |
خیر.با حذف هزینه های إضافی و غیر ضرورى که از اهمیت کمتری
نسبت به سایر هزینه ها دارند و با صرفه جویی و جایگزین کردن هزینه های مهم
به جای هزینه های کم اهمیت.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/03 20:25:23   |
خیر.با حذف هزینه های إضافی و غیر ضرورى و با صرفه جویی و جایگزین کردن هزینه های مهم
به جای هزینه های کم اهمیت.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/13 08:49:34   |
در صورتی می توان هزینه ای را کاهش داد که به جای انجام آن از راه حل های ساده و مطمین دیگری هم استفاده کنیم.خود را به سختی ها عادت دهیم.
لیستی از هزینه ها مانند صورتحساب آب ،برق،تلفن، گاز همیشه مهیا هستند.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/14 12:33:09   |
بله به طور مداوم تمام هزینه های روزمره رو به صورت فایل حسابداری یاداشت میکنم

۱) ارزان‌ترین‌ها همیشه بهترین نیستند
۲) در راه پس انداز کردن معقول باشیم
۳) برای پس‌انداز کردن همواره مواظب تغذیه خود باشیم
۴) برای خرید این سوال رو از خودمون بپرسیم آیا من به آن نیاز دارم؟
علیرضا آزاد |   1399/04/17 15:19:16   |
خیر.متاسفانه این کار را انجام نداده ام
ابتدا باید هزینه های ضروری را از غیر ضروری تفکیک کنیم و اینک مصرف هر خانوار با یکدیگر متفاوت است و اینک هزینهای تجملی را زندگی پاک کرد
و همچنین با برنامه ریز مرتب هزینها را کنترل کرد
مصطفى عربى |   1399/04/25 23:45:10   |
بله چندماه یکبار که احساس میکنم بیشتر حد انتظار خرج کرده ام این کار را میکنم.
هزینه های غیر ضروری را حذف و هزینه های ضروری را مدیریت کرد.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:20:37   |
بله.با حذف هزینه های إضافی و غیر ضرورى که از اهمیت کمتری
نسبت به سایر هزینه ها دارند و با صرفه جویی و جایگزین کردن هزینه های مهم
به جای هزینه های کم اهمیت.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 13:53:06   |
بله این کار را انجام داده ام، اقلام غیر ضروری رو اگر از لیست خارج مرد در هزینه ها صرفه جویی می شود یا می‌شود مقدار اقلام مورد نیاز را کمتر کرد در حد مورد استفاده آن زمان خریداری کرد و این گونه از هزینه های بالا جلوگیری کرد
مهدی کاظمی |   1399/04/27 08:58:31   |
خیر
بامدیریت درست
مرجان عباسی نسب |   1399/04/27 23:47:42   |
بله و این کار در مدیریت هزینه به من کمک کرده است . جایگزینی درست باعث میشه مشکلی ایجاد نشود
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:24:34   |
بله این کار را انجام داده ام، اقلام غیر ضروری رو اگر از لیست خارج مرد در هزینه ها صرفه جویی می شود یا می‌شود مقدار اقلام مورد نیاز را کمتر کرد در حد مورد استفاده آن زمان خریداری کرد و این گونه از هزینه های بالا جلوگیری کرد
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 09:40:10   |
خیر به این موضوع فکر میکنیم...خیلی از هزینه ها ی روزمره را میتوان حذف کرد مثل کاهش مصرف انرژی برق و گاز زمانی که شما در یک اتاق ازخانه ی خود هستید نیازی نیست در اتاقی که نیستین لامپ و یا بخاری روشن باشد
محمدمهدی کمالی |   1399/04/30 12:22:06   |
هر هفته لیستی از هزینه های پیش بینی شده و پیش بینی نشده تهیه میکنم و بودجه بندی هفتگی خود را با ان انجام می دهم
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 12:42:44   |
بله این کار را انجام داده ام، اقلام غیر ضروری رو اگر از لیست خارج مرد در هزینه ها صرفه جویی می شود یا می‌شود مقدار اقلام مورد نیاز را کمتر کرد در حد مورد استفاده آن زمان خریداری کرد و این گونه از هزینه های بالا جلوگیری کرد
مبینادشتی |   1399/04/30 12:45:03   |
بله. در کاهش هزینه باید نوع هزینه و میزان اهمیت و ضرورت آن، طریقه مصرف و حیاتی بودن آن را در نظر گرفت. هزینه های پرخرج و بی فایده را باید کنار گذاشت.
نجمه السادات زارع |   1399/04/30 13:14:26   |
بله میتوان با برنامه ریزی هرماه یا هرهفته هزینه های مازاد زندگی مثلا هزینه هایی که درصورت نبود و خرج نکردن برای انها مشکلی برای زندگیمان پیش نیاید و میتوان با مدیریت و برنامه ریزی درست هرماه یا هرهفته مقداری از هزینه ها را کاهش داد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 15:09:22   |
بله
میتوان بابرنامه ریزی ومدیریت هزینه های ضروری وغیرضروری را ازهم تفکیک وکاهش داد
محمد پوراکبری |   1399/04/30 18:35:30   |
خیر نیازی ب انجام این کار نمیبینم .
قطعا با بررسی و برنامه ریزی منظم و تدریجی میتوان ب این هدف رسید ب این گونه ک ادم باید میزان اهمیت و ضرورت هزینه ها را در نظر گیرد و کم کم ان ها کاهش داده یا حذف کند .
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/01 23:44:48   |
بله هزینه ها را اولویت بندی کردم و هر ماه ب بخشی از انها میپردازم
هزینه را میتوان تقسیم بندی کرد خیلی از هزینه ها جایگزین دارن ک با برنامه ریزی درست میتوان انجام داد
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 15:49:09   |
بله .این هزینه ها شامل هزینه های خوراک ،پوشاک،رفت وامدو..میباشد که بعضی از انها متغییر وبستگی به انتخاب های ما داردو بعضی ثابت هستند .
بله مثلا میتوانیم با استفاده کمتر از اینترنت موبایل هزینه قبض را کاهش داد.
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 14:20:13   |
نه ولی دوست دارم که داشته باشم
باید هزینه های ضروری و غیر ضروری رو از هم جدا کنیم منابع مالی جدید برای خودمون ایجاد کنیم نسبت به هزینه هایی که هم پول و هم وقت ما رو میگیره دوری کنیم
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 23:58:43   |
بله .این هزینه ها شامل هزینه های خوراک ،پوشاک،رفت وامدو..میباشد که بعضی از انها متغییر وبستگی به انتخاب های ما داردو بعضی ثابت هستند .
بله مثلا میتوانیم با استفاده کمتر از اینترنت موبایل هزینه قبض را کاهش داد.
سارا محمودآبادی |   1399/05/07 17:06:28   |
خیر
برای این کار اول باید هزینه های ضروری رو از غیر ضروری جدا کرد و یه سری چیزا رو جایگزین کرد هزینه های ضروری مانند قبض گاز و آب و برق و تلفن و هزینه های غیرضروری مانند تنقلات و جایگزین مانند بجای تاکسی از خط واحد استفاده کرد
محمد رحیمی |   1399/05/07 18:28:00   |
نه
با مدیریت که البته در این قسمت مدیریت زن در خانواده بسیار پررنگ است
مبینادشتی |   1399/05/08 14:10:09   |
برای کاهش هزینه ها، باید هزینه های ضروری و غیر ضروری هر خانواده متناسب با میزان درآمد ان خانواده تعیین شود زیرا برای هر خانواده متفاوت است و با مشخص کردن هزینه های ضروری میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:06:58   |
خیر.
با آماده کردن لیستی از اولویت های زندگی میتوان تا حدود زیادی در هزینه صرفه جویی کرد.
محمدکاظم جهانی |   1399/05/09 21:42:17   |
بله با این اوضاع حال حاضر و در کل در همه حال وجود یک لیست برای مشخص کردن هزینه ها به مدیریت امرو به شخص کمک میکند.
و در مورد سوال دوم با اختصاص بهینه هزینه ها و نیز بررسی هزینه مورد نظر قبل از کاهش ان تا به بهترین نحو هزینه را اختصاص دهیم.
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 10:20:26   |
بله . گاهی اوقات مخارج و هزینه های خود را یادداشت میکنم و ان را بررسی می کنم .
باید سعی کرد قبل از هزینه کردن ابتدا اندیشید سپس تصمیم گرفت بیشتر هزینه های غیر ضروری به دلیل فکر نکردن و تصمیم گیری سریع است.
فاطمه بیانی |   1399/06/07 11:52:16   |
خیر تا به حال به این موضوع فکر نکردم
برای کاهش هزینه باید هزینه های ضروری و غیر ضرور از یکدیگر تفکیک و برای مواد و کالایی که هیچ نیازی به نداریم هزینه ای صورت نگیرد
امیرحسین تجملیان |   1399/06/22 21:24:55   |
امروزه با پیشرفت تکنولوژی امور روزمره با سرعت انجام میگیرد اما باعث ورود هزینه های چشمگیری در زندگی ما شده است و انسانها به فکر راحتی خود هستندبا مدیریت برنامه های روزانه میتواند کاهش چشمگیری در هزینه ها داشت
امیرحسین تجملیان |   1399/06/22 21:31:15   |
امروزه با پیشرفت تکنولوژی امور روزمره با سرعت انجام میگیرد اما باعث ورود هزینه های چشمگیری در زندگی ما شده است و انسانها به فکر راحتی خود هستندبا مدیریت برنامه های روزانه میتواند کاهش چشمگیری در هزینه ها داشت و با مدیریت زمان میتوان صرفه جویی بهینه در هزینه های روزانه داشت
شکیبا |   1399/02/13 14:34:39   |
1     0
از نظر من تهیه کردن لیست خرید قبل از خرید، به ذهن مان نظم می ده. درواقع طبق تجربه ی شخصی من، ذهن به صورت ناخودآگاه خریدها را فیلتر میکنه و خریدهای ضروری در اولویت قرار میگیره. انجام این موضوع خصوصأ برای موافقی که موجودی حساب بانکی مون پُر و پیمان هست، کاربرد بیشتری داره :)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/14 12:02:22   |
0     0
با اینکه کمی زمان می گیرد همیشه لیستی از هزینه ها تهیه میکنم بعد آنها را بر اساس ضرورت اولیت بندی کرده و هزینه هایی که چندان اهمیتی ندارند را حذف می کنم یا مقدار آن را کاهش می دهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 08:00:07   |
0     0
اکثر ما درآمد خوبی داریم اما با این حال برای مخارج گوناگون ممکن است پول کم بیاوریم . هزینه کردن از راه صحیح ، از مهارت هایی است که باید از دوران کودکی به فرزندان‌ آموزش دهیم و در تمام طول زندگی ، آن را رعایت کنیم . البته گفتنی است یادگیری این مهارت بسیار آسان است و کار سختی نیست . فقط کافیست بعضی از نکات را یاد بگیرید و از آن ها در مواقع لزوم استفاده کنید .
یک فرد هوشمند می‌داند که بهترین زمان برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های زندگی، قبل از رخ دادن مشکلات است. به طور مثال
وسایل برقی را شب ها از برق بکشید و هر سال بیش از ۳۰۰ هزار تومان صرفه جویی کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 12:39:26   |
0     0
از نظر من تهیه کردن لیستی از هزینه های خود باعث میشود با توجه به میزان هزینه ام خرید کنم و نیازها (خرید هایم) را اولویت بندی کنم و آن دسته از خرید هایی که مهم تر است با توجه به هزینه ام تهیه کنم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/24 00:56:12   |
0     0
به نظرم هزینه های روزمره زندگی این هزینه ها می توانند منابع مالی شما را به هدر داده و بودجه هفتگی یا ماهانه را تحت فشار قرار دهند.برای کنترل آنها برنامه ریزی مالی باید کرد.برای این کار می توانید یک جدول مخارج روی کاغذ بکشید و تمام مخارج ماهیانه تان را در آن بنویسید. به این طریق می توانید مقداری قابل توجهی پول پس انداز کنید...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 15:55:28   |
0     0
با سلام
در خصوص صرفه جویی در هزینه ها نکته قابل توجه تهیه بوجه مالی خانواده است. با تهیه بودجه بندی مالی بصورت ماهیانه، می توان کنترل هزینه ها را شفافتر انجام داد. راهکار پیشنهادی بنده بودجه بندی مالی خانواده است.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/02/27 16:44:52   |
0     0
بله تهیه کردن لیست از هزینه های خود باعث نظم دهی به درامد توجه کردن به ان و حذف کردن هزینه های غیر اضافی وبه جای ان پس انداز کردن ،اولویت بندی کردن هزینه ها میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 14:11:13   |
0     0
می توان با نخریدن لوازم اضافی از قبیل پوشاک کیف و کفش و یا انتخاب مسیرهای کوتاه برای رفت و امد روزانه و همچنین انجام یک روزه چندین کار که در مسیرهای نزدیک بهم هستند در مصرف بنزین صرفه جویی و در نهایت باعث کاهش هزینه های ماهانه خود شویم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/28 18:20:34   |
0     0
من در تمام مراحل زندگی همیشه طبق برنامه ریزی قبلی و بودجه بندی که از قبل انجام داده بودم هزینه ها را مدیریت کردم و نتیجه خوبی هم داشته است . برای کاهش هزینه ها همیشه می توان به راحتی نیاز های زندگی را از قبل مشخص کرد و بهترین و کم هزینه ترین راه های رسیدن به این نیازها را انتخاب کرد .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:22:45   |
0     0
بله
باید هزینه ها را مدیریت کرد و لیستی از هزینه های خود تهیه کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 18:28:30   |
0     0
باید برای هر چیزی که می خواهیم هزینه کنیم لیستی تهیه شده تا کارهایمان نظم داشته باشه وبه میزان نیازم هزینه کنم و حذف هزینه های اضافی وبه جای آن پس انداز کردن تا هزینه ها طبقه بندی بشن.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/02 00:37:32   |
0     0
بله سعی کرده ام در حد امکان در هزینه های غیر ضروری صرفه جویی نمایم.

هر تغییر با دو مانع مواجه است:

این که احساس خوبم را از دست می دهم یا دچار احساس بد می شوم.
با ترک عادت احساس خلاء می‌­کنم.
اصلاح رفتار با تغییر در لذت و رنج ایجاد می‌­شود. این چطور ممکن است؟ با تغییر نگرش. تغییر نگرش هم به مرور زمان اتفاق می افتد. ما یک تصمیم داریم و یک تغییر. تصمیم الزاما منجر به تغییر نمی‌­شود. فاصله بین تصمیم و تغییر را تمرین پر می‌­کند. این به جدیت و تمرین بستگی دارد.

دو چیز باعث می‌­شود که من نگرش‌­هایم را تغییر دهم. در مورد هر موضوعی یکی به عواقب آن و دیگری به باطن آن فکر می‌­کنم. معمولا کارآفرینان این ویژگی‌­ها را زیاد دارند. نگاه‌شان به آینده است. روحیه‌­ای که کارآفرین نیست نگاه به لحظه و اکنون دارد و این باعث می­ شود که من دنبال لذت آنی و لحظه ­ای باشم. ما لغاتی داریم که در اقتصاد یک جور معنا می­شود و در ادبیات شخصی­‌مان یک جور دیگر. مثلا یک بدهی داریم و یک درآمد و دارایی این در حوزه شخصی..... در حالی که در اقتصاد این گونه معنی نمی­‌شود و در اقتصاد، بدهی آن چیزی است که پول از جیب شما خارج می­‌کند و دارایی چیزی است که به واسطه آن پولی به جیب شما می­‌آید و ریخته می‌­شود. مثلا ماشینی که دارم استفاده می‌­کنم این بدهی است و اگر با آن کار می‌­کنم این دارایی است. چون ما نگاه هزینه‌­ای –لذتی داریم این­گونه افراد هیچ وقت از نظر اقتصادی رشد نمی­‌کنند ما باید پولی را که در می‌­آوریم بخشی از آن را وارد چرخه درآمد کنیم از درآمد دارایی باید وارد سبک زندگی کنیم نه از خود سرمایه­‌مان. هرکس که دلش می­‌خواهد پولدار شود باید پاداش را به تاخیر بیندازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 10:13:50   |
0     0
وقتی که در تنگناهای اقتصادی قرار می‌گیریم، توجه افراد به دخل و خرج در سطح فردی و خانوادگی اهمیت پیدا می‌کند. ممکن است که زمانی، درآمدهای ما بیشتر از مخارج ما باشد و در آن زمان اگر کمی ولخرجی هم داشته‌باشیم، اتفاقی رخ ندهد. اما وقتی که در تنگنای اقتصادی قرار می‌گیریم و افزایش درآمد هم نداریم، ناچار خواهیم بود که با درآمد سال‌های قبل خود، با هزینه‌های بیشتر زندگی کنیم. به همین دلیل توجه به این که تصمیمات خود را هوشمندانه‌تر بگیریم و به پارامترهای مالی توجه کنیم، در اولویت قرار می‌گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 12:34:30   |
0     0
خیر. برای مراجعه به فروشگاه لیست اقلام مورد نیاز را یادداشت می کنیم. این طوری در زمان هم صرفه جویی کرده ایم.

یکی از راهکارهای کاهش هزینه مقایسه قیمت و کیفیت محصولات مشابه است.
مورد بعدی اطلاع از میزان مصرف است. این کار باعث می شود تا زیاد خرید نکنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/02 17:52:44   |
0     0
موارد صرفه جویی در خصوص افرادی که درامد مشخص دارند بسیار راهگشا می باشد می توان به موارد فوق بسیاری از موارد دیگر نظیر تفریح وگردش را برای سلامت روان اضافه کرد تا سلامتی انسان را تحت شعاع قرار نداده واز صرف هزینه درمان جلوگیری کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/03 19:33:44   |
0     0
اینجانب در طول 2 سال اخیر تمامی موارد هزینه شده در طول ماه و از طرفی میزان درآمد کسب شده هر ماه تهیه و مکتوب نموده ام و در پایان هر ماه هزینه های ضروری و میزان هزینه شده را نقطه به نقطه رصد کرده و بسیاری از هزینه های غیر ضروری زندگی را حذف نموده ام.
پاسخ سوال چگونه میتوان هزینه را کاهش داد که ایجاد مشکل در زندگی نشود را میتوان از قانون و فلسفه وجودی خلقت انسان و طبیعت توسط خداوند الهام گرفت و از طرفی انسان موجودی است که میتواند با هر شرایطی سازگار باشد پس میتوان هزینه های لازم و ضروری زندگی را با حفظ سلامتی ، آبرو ، امنیت روانی و جانی و.... به حداقل رساند و در طول زندگی یکی از اصول و میثاق های محدود کننده اصول حسابداری یعنی " فزونی منافع بر مخارج " را مدیریت کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید علی حسینی |   1399/03/03 20:25:04   |
0     0
بعضی وقتها فکر می کنیم که داریم جلوی هزینه رو می گیرم در صورتی که از طرق دیگر داریم دچار زیان میشیم مثل اینکه بریم دنبال خرید میوه به صورت سبدی یا زیاد می خریم که قیمت پایین تر حساب بشه ولی اکثر اوقات یا میوه ها خراب میشه یا باید اونا رو ناخواسته یجورایی مصرف کنیم پس در هزینه کردن باید خیلی دقت کرد که در مواقعی خرج کردن هزینه نیست بلکه از طرفی باعث درآمد هم می شود مانند هزینه حسابداری برای یک شرکت علاوه بر اینکه یک هزینه حساب نمیشه بلکه میتواند با جلوگیری از اشتباهات یا درست هزینه کردن باعث سود شرکت بشه.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/04 00:39:58   |
0     0
- آیا تا کنون لیستی از هزینه های خود مشخص نموده اید؟
بله یکی از رایجترین آن ها لیست خرید می باشد .
- چطور می توان هزینه ای را کاهش داد بدون این که مشکلی ایجاد گردد؟
خریدهای بدون برنامه را کنار بگذارید
از فروش فوق العادۀ فروشگاهها استفاده کنید
بیرون غذا خوردن را هوشیارانه طراحی کنید
بلافاصله خرج های غیر ضروری را حذف کنید
جمع مبلغ خریدتان را قبلا و پیشاپیش تخمین بزنید
یادداشت هزینه های جاری و روزمرۀ خود را جدی بگیرید
برای مخارج خود حد و مرز قائل شوید
مدیریت وام ها و اقساط پرداختی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 13:58:05   |
0     0
بله
از هزینه های غیر ضروری جلوگیری کرد و برای خرید لیستی بر اساس الویت تهیه نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 02:57:05   |
0     0
بله گاها با توجه به شرایط بوجود آمده لیستی از هزینه های خود را مشخص کرده ام.
کاهش منطقی هزینه و حذف هزینه های غیر ضروری نمی تواند مشکل خاصی را ایجاد کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/03/06 21:13:05   |
0     0
خیر تاکنون انجام ندادم ولی با مدیریت و برنامه ریزی هفتگی یا ماهانه میتونیم هزینه ها رو کاهش بدیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 16:18:40   |
0     0
خیر لیستی مجزا در این رابط تهیه نکرده ام.
ولی بهش فک کردم که مثلا میتونیم در خیلی از موارد هزینه هارو به حداقل رسوند.
در صورتیکه دیدگاه هرکسی نسبت به این موضوع متفاوته
ممکنه‌اون‌ چیزی که برای یکی ضروری هست ، درواقع برای یک فرد دیگری کاملا بالعکس باشه .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/08 21:09:22   |
0     0
بله تهیه کردن لیست از هزینه های خود باعث نظم دهی بیشتر میشود . و باعث میشود که هزینه هارو به حداقل رسوند.
اول هزینه های ضروری رو در اولویت قرار داد و بعد هزینه های دیگر.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/03/09 15:29:02   |
0     0
خیر.
لیستی از هزینه ها تهیه کنیم و ان را براساس ضرورت
اولویت بندی کرده و هزینه های غیرضروری را حذف کنیم یا
کاهش دهیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/03/14 23:51:35   |
0     0
کنترل هزینه ها کمک زیادی در زندگی به ما می کند اگر بی رویه هرچه را می بینیم نخریم می توانیم به یک سرمایه گذاری عالی دست پیدا کنیم چیزی که در سال باید یکبار خرید کنیم در سال چندین بار می خریم حساب کنیدچقدر درسال از داند ما بیهوده خرج می شود فقط مقداری در خرج کردن دقت کنیم تابه پس انداز خوبی دست پیدا کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/03/15 13:33:13   |
0     0
خیر باید موثر باشه در اسرع وقت انجامش میدم
باید هزینه ها رو مدیریت کنم و مواردی که ضروری نیستن را از ایست هزینه ها حذف کنم و بیشتر به واجبات بپردازم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/19 13:10:54   |
0     0
بله.
لیستی از هزینه ها تهیه کنیم و ان را براساس ضرورت
اولویت بندی کرده و هزینه های غیرضروری را حذف کنیم یا
کاهش دهیم.باید هزینه ها رو مدیریت کنم و مواردی که ضروری نیستن را از ایست هزینه ها حذف کنم و بیشتر به واجبات بپردازم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 18:50:15   |
0     0
بله
کاهش هزینه باید نوع هزینه و میزان اهمیت و ضرورت آن، طریقه مصرف و حیاتی بودن آن را در نظر گرفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/25 00:00:10   |
0     0
اولین قدم در ایجاد بودجه، تعیین هزینه‌های ضروری یا ثابت از قبیل اجاره، قسط ماشین، قبض آب و برق است. شما می‌توانید هزینه‌های مواد غذایی و گاز را نیز در این دسته قرار دهید. این هزینه را با هم جمع کنید و از درآمد ماهانه خود کم کنید، مقدار باقی‌مانده پولی است که برای هزینه‌های اختیاری مانند تفریح، خرید، مسافرت، رستوران و ... قابل خرج کردن است.
استفاده از برنامه‌ها جهت پس‌انداز کردن دومین روش برای کاهش هزینه‌های زندگی است.
برنامه‌های تلفن‌ همراه و کامپیوتر بسیاری برای بررسی خرج‌های مالی و بودجه‌بندی‌ها در دسترس است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها به‌صورت مداوم هزینه‌های خود را بررسی کرده و تصمیم‌های مالی هوشمندانه‌تری بگیرید. این را به خاطر داشته باشید که بودجه‌بندی امری انعطاف‌پذیر است و می‌توان اولویت‌ها را تغییر داد. می‌توان در هزینه برخی از خواسته‌ها صرفه‌جویی کرد یا خرید آنها را به ماه بعد موکول کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 16:18:33   |
0     0
اسخ سوال چگونه میتوان هزینه را کاهش داد که ایجاد مشکل در زندگی نشود را میتوان از قانون و فلسفه وجودی خلقت انسان و طبیعت توسط خداوند الهام گرفت و از طرفی انسان موجودی است که میتواند با هر شرایطی سازگار باشد پس میتوان هزینه های لازم و ضروری زندگی را با حفظ سلامتی ، آبرو ، امنیت روانی و جانی و.... به حداقل رساند و در طول زندگی یکی از اصول و میثاق های محدود کننده اصول حسابداری یعنی " فزونی منافع بر مخارج " را مدیریت کرد.
لیستی از هزینه ها تهیه کنیم و ان را براساس ضرورت
اولویت بندی کرده و هزینه های غیرضروری را حذف کنیم یا
کاهش دهیم.باید هزینه ها رو مدیریت کنم و مواردی که ضروری نیستن را از ایست هزینه ها حذف کنم و بیشتر به واجبات بپردازم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 17:48:57   |
0     0
بله هزینه ها مربوط به آموزش ، خوراک ، پوشاک و تفریح و غیره را مشخص نموده ام اولویت بخشی آنها میتوان مشخص کرد که کدام هزینه در اولویت قرار داشته و تهیه گردد و سپس به سراغ سایر هزینه ها رفت برای مثال برای تلفن همراه خرید بسته های نامحدود با توجه به قبض تلفن یک نوع صرفه جویی به حساب می آید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/26 23:56:10   |
0     0
خیر
باید هزینه های ضروری را از هزینه های غیر ضروری جدا کنیم و برای مخارج خود حد و مرزی قائل شویم ، خرید بدون برنامه نداشته باشیم.مثلا هنگامی که قصد داریم به فروشگاه برویم برای خرید از قبل لیستی تهیه کنیم و در هنگام خرید طبق لیست چیز هایی که لازم داریم را تهیه نماییم.
مثال دیگر این که در مصرف اینترنت مدیریت داشته باشیم و به اندازه نیاز و کار مهمی که داریم ازش استفاده کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 18:30:57   |
0     0
برای کاهش هزینه ها باید هزینه های غیر ضروری زندگی را حذف و هزینه های ضروری را مدیریت کرد.
برای کاهش هزینه ها بدون اینکه مشکلی ایجاد شود راههای مختلفی وجود دارد:
1- از فروشگاههای زنجیره ای و در زمان تخفیف استفاده کنیم
2- امروزه اشتراک های سالانه و ماهانه اینترنت در خانه ها داریم که با استفاده از شبکه های اجتمای و ارتباط از آنها می توان هزینه های تماس را کاهش داد
3- استفاده از آبیاری قطره ای و بهینه کردن سیستم اب منزل به منظور کاهش هزینه قبض برق
4- استفاده بهینه از مواد غذایی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 18:31:44   |
0     0
برای کاهش هزینه ها باید هزینه های غیر ضروری زندگی را حذف و هزینه های ضروری را مدیریت کرد.
برای کاهش هزینه ها بدون اینکه مشکلی ایجاد شود راههای مختلفی وجود دارد:
1- از فروشگاههای زنجیره ای و در زمان تخفیف استفاده کنیم
2- امروزه اشتراک های سالانه و ماهانه اینترنت در خانه ها داریم که با استفاده از شبکه های اجتمای و ارتباط از آنها می توان هزینه های تماس را کاهش داد
3- استفاده از آبیاری قطره ای و بهینه کردن سیستم اب منزل به منظور کاهش هزینه قبض برق 4- استفاده بهینه از مواد غذایی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/03 19:07:24   |
0     0
کنترل کارآمد هزینه‌ها می‌تواند به شما در افزایش سودتان یا طریقه مصرف درآمدتان کمک کند و با انجام یه دور مشخص این فعالیت میتوانید متوجه دلایل کاهش یا افزایش ذخیره درآمدتان شوید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/05 22:10:35   |
0     0
بله میتوان با کاهش هزینه های غیر ضروری ، هزینه های ضروری زندگیمان را مدیریت کنیم
یا در زمان هایی خاص به خرید موارد غیر ضروری روی آورد برای مثال اگر ما میخواهیم اشتراک اینترنت بخریم میتوان صبر کرد که در زمان جشنواره سرویس دهنده اینکار را انجام داد
یا برای خرید مواد خوراکی در زمان تخفیف آن به فروشگاه مراجعه نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/06 14:12:41   |
0     0
بله میتوان با برنامه ریزی و مدیریت منظم و کاهش هزینه های غیر ضروری هزینه هارو کاهش داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 08:30:15   |
0     0
بله درسته که میشه با کنترل برخی از هزینه ها به سطح بهتری رسید ولی همه هزینه ها هم قابل کسر کردن و کنار گذاری نیست و یا کاهش آن اثرات زیانباری خواهد داشت. ولی واقعا با کنترل موارد بالا گفته شده میشه یه کارایی کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/09 19:36:21   |
0     0
مخارج خود را باید یادداشت کرد و براساس ضرورت اولویت بندی کرد،لیست به ما نشان می دهد چه گونه کمتر هزینه کرد و در نتیجه سرمایه گذاری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/09 21:16:10   |
0     0
بله .با مشخص نمودن هزینه ها و الویت بندی آن ها بر اساس ضروریت و حذف یا کاهش اقلام غیرضروری و همینطور با خرید هوشمندانه مثلا در مواقع تخفیفات فروشگاه ها میتوان هزینه ها را کنترل و کاهش داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/09 21:39:17   |
0     0
بله .تهیه لیست برای کاهش ومدیریت هزینه ها موثر است
برای کاهش هزینه ها، باید هزینه های ضروری و غیر ضروری هر خانواده متناسب با میزان درآمد ان خانواده تعیین شود زیرا برای هر خانواده متفاوت است و با مشخص کردن هزینه های ضروری میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/09 22:30:47   |
0     0
خیر ولی باید این کار را انجام بدم برای این کار باید هزینه های غیر ضروری را از ضروری جدا کرد تا بتونم هزینه های روزمره ام را با همان روش های درست ازمنابع و امکانات کاهش دهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 11:34:04   |
0     0
بله تهیه کردم .
اولویت بندی بهترین راهکار است ولی در اثنای زندگی برخی مواقع می دانیم اولویت چیست و می توانیم کاهش هزینه داشته باشیم ولی بنا به خواسته و نیاز اعضای خانواده قابل اجرا نیست .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/13 18:19:57   |
0     0
بله .من در صرفه جویی کردن دراب وبرق تلفن توانستم 20 خود درصد ازهزینه های خود راکاهش دهم همچنین بااستفاده کردن ازاتوبوس بجای تاکسی تا30درصد دیگرنیز درهزینه های خود صرفه جویی کردم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا میرمحمدی |   1399/04/13 22:14:34   |
0     0
بله .می توان با مدیرت وکاهش هزینه های غیر ضروری هزینه های ضروری زندگی خودرا مدیریت کنیم مانند تخفیفات فروشگاه می توان هزینه ها را کنترل وکاهش داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سجاد زارع رشکوییه |   1399/04/13 22:25:00   |
0     0
بله
تهیه لیست برای کاهش ومدیریت هزینه ها موثر است
برای کاهش هزینه ها، باید هزینه های ضروری و غیر ضروری هر خانواده متناسب با میزان درآمد ان خانواده تعیین شود زیرا برای هر خانواده متفاوت است و با مشخص کردن هزینه های ضروری میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سجاد زارع رشکوییه |   1399/04/13 22:25:47   |
0     0
بله
تهیه لیست برای کاهش ومدیریت هزینه ها موثر است
برای کاهش هزینه ها، باید هزینه های ضروری و غیر ضروری هر خانواده متناسب با میزان درآمد ان خانواده تعیین شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:33:09   |
0     0
بله .تهیه لیست برای کاهش ومدیریت هزینه ها موثر است
برای کاهش هزینه ها، باید هزینه های ضروری و غیر ضروری هر خانواده متناسب با میزان درآمد ان خانواده تعیین شود زیرا برای هر خانواده متفاوت است و با مشخص کردن هزینه های ضروری میتوان در هزینه ها صرفه جویی کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/13 23:08:47   |
0     0
با تهیه لیستی از هزینه ها میتوان مشخص نمود کدام یک هزینه های اساسی و ضروری زندگی ما هستند و بر اساس آن هزینه ها را الویت بندی کنیم
تا بتوانیم مخارج خود را مدیریت و در جهت سرمایه گذاری اقدام کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 10:35:42   |
0     0
خیر.با حذف هزینه های إضافی و غیر ضرورى که از اهمیت کمتری
نسبت به سایر هزینه ها دارند و با صرفه جویی و جایگزین کردن هزینه های مهم
به جای هزینه های کم اهمیتدر صورتی می توان هزینه ای را کاهش داد که به جای انجام آن از راه حل های ساده و مطمین دیگری هم استفاده کنیم.خود را به سختی ها عادت دهیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
امیرحسین دهقانی |   1399/04/14 12:55:06   |
0     0
خیر اما به تهیه ی آن فکر کرده ام
مدیریت هزینه به نظرم بهترین عامل جهت کمتر هزینه کردن میباشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/14 20:33:40   |
0     0
بله تا حدودی فکر کردم.
خیلی از افراد و خانواده ها عادت های اشتباه و هزینه های اضافی دارن که در هر کسی متفاوت است و با جلوگیری از آن میتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد بدون اینکه در زندگی روزمره مشکلی ایجاد شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/15 11:53:32   |
0     0
خیر.
با تهیه لیستی از هزینه ها میتوان مشخص نمود کدام یک هزینه های اساسی و ضروری زندگی ما هستند و بر اساس آن هزینه ها را الویت بندی کنیم
تا بتوانیم مخارج خود را مدیریت و در جهت سرمایه گذاری اقدام کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/16 23:08:32   |
0     0
خیر.
با تهیه لیستی از هزینه ها میتوان مشخص نمود کدام یک هزینه های اساسی و ضروری زندگی ما هستند و بر اساس آن هزینه ها را الویت بندی کنیم
تا بتوانیم مخارج خود را مدیریت و در جهت سرمایه گذاری اقدام کنیم.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/17 00:47:36   |
0     0
بلی
من بیشتر مواقع تمام هزینه هایی رو که پرداخت میکنم در دفتر روزانه یاداشت میکنم
و نسبت به درامد خود برنامه دارم مثل یک وام دریافت میکنم
و کاری که قرار است با پس انداز یکسال بخرم همین الان میخرم
و سود وام رو پرداخت میکنم
و برای کاهش هزینه فکر مکنم انسان باید برنامه برای خرج کردن داشته
درامد داشته باشه یا بخشی از درامد رو برایی هزینه هایی عامیانه قرار بدهو باقی رو صرف پیشرفت و پسانداز کنه برا اتفاقات پیش بینی نشده
مثل بیماری تصادف .و....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/17 20:32:31   |
0     0
میتوان با کاهش هزینه های غیر ضروری ، هزینه های ضروری زندگیمان را مدیریت کنیم
یا در زمان هایی خاص به خرید موارد غیر ضروری روی آورد برای مثال اگر ما میخواهیم اشتراک اینترنت بخریم میتوان صبر کرد که در زمان جشنواره سرویس دهنده اینکار را انجام داد
یا برای خرید مواد خوراکی در زمان تخفیف آن به فروشگاه مراجعه نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/17 21:24:07   |
0     0
بله.
اول باید هزینه های ضروری ازهزینه های غیر ضروری جدا شود و طبق احتیاجات خرید شود و از خرید و هزینه های که نبودشون مهم نیست جلوگیری شود

کاهش هزینه باید نوع هزینه و میزان اهمیت و ضرورت آن، طریقه مصرف و حیاتی بودن آن را در نظر گرفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:30:48   |
0     0
خیر ولی به این موضوع فکر میکنم.....برای کاهش هزینه ها ابتدا باید هزینه های ضروری از هزینه های غیر ضروری تفکیک شود ..ابن هزینه ها برای هر خانواده متفاوت است ...و هر خانواده دارای عادتهایی متفاوت از خانواده دیگر است ...و سپس در جهت کاهش این هزینه ها قدم بردارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/18 16:02:50   |
0     0
خیر
میتوان با برنامه ریزی و مدیریت منظم و کاهش هزینه های غیر ضروری هزینه ها را کاهش دادو اول هزینه های ضروری در اولویت قرار گیرند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:07:28   |
0     0
بله
با مدیریت هزینه های غیر ضروری و کاهش رفتار های هیجانی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 21:00:33   |
0     0
بله .بایدباتوجه به دخل مخارج بررسی شده انهارااولویت بندی کنیم وازمخارج غیرضرورخودداری کنیم.بایدمخارج هرماه رایادداشت کنیم تابفهمیم کدام یک ازانهارامیتوان نخرید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/21 03:40:35   |
0     0
سلام .
بعله
بهتره هزینهای اضافی کاهش بدیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/21 13:52:10   |
0     0
بله
ماهانه طبق برنامه ریزی هزینه هارو مدیریت میکنم لیستی از هزینه های پیش بینی شده را تهیه میکنم هزینه های ضروری در اولویت قرار میدهم و هزینه های غیر ضروری را کاهش میدهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 08:19:35   |
0     0
بله
سعی کردم با اولویت بندی هزینه ها و تفکیک ان به صورت ضروری و غیر ضروری مدیریت کنم چه بسا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی اگر برنامه ریزی وجود نداشته باشد قطعا به مشکل برخورد خواهیم کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 13:50:49   |
0     0
اول باید هزینه های ضروری ازهزینه های غیر ضروری جدا شود و طبق احتیاجات خرید شود و از خرید و هزینه های که نبودشون مهم نیست جلوگیری شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدمصطفی قاسمی بنادکوکی |   1399/04/25 17:15:13   |
0     0
برای کاهش هزینه ها باید هزینه های غیر ضروری زندگی را حذف و هزینه های ضروری را مدیریت کرد.و بدون پس انداز کردن زندگی سخت میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:04:28   |
بله دقیقا
ولی نامجو |   1399/04/25 20:43:58   |
0     0
اگر هزینه های ماهیانه خود را یادداشت کنیم وسپس به بررسی آن بپردازیم مسلما به فکر صرفه جویی درانجام هزینه ها وبهینه سازی آن می افتیم .ازجمله هزینه ها یی که میتوان به صورت بهینه استفاده نمود.1-هزینه های استفاده ازگوشی هوشمند2-خریدهای روزانه که بعضا نیازی به آن نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:03:39   |
خیلی علمی و خوب بود
سید جمال الدین طباطبایی |   1399/04/25 21:42:24   |
0     0
به نظر می رسد کنترل هزینه ها در زندگی روزمره بسیار حایز اهمیت می باشد کما اینکه نمونه های بسیار زیادی از دوستان را سراغ دارم که با کنترل هزینه های روزمره خود سرمایه بسیار زیادی پس انداز کرده و در کنار آن سرمایه ، درآمد زیاد ی بدست آورده است
بنده هم تا چندسال پیش مدیریت هزینه ها را مد نظر قرار می دادم که الان با مطالعه متن باید در این امر تجدید نظر کنم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:10:14   |
0     0
خیر متاسفانه
بله با کاهش هزینه های گزاف و بیهوده و بدون مصرف
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:02:52   |
0     0
خیلی قشنگ بود و من از انها خیلی استفاده مردم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 20:38:06   |
0     0
بله این یک راهکار اقتصادی هست برای برقراری توازن بین درامد و هزینه
با برنامه ریزی - جمع کردن چند مقوله هزینه در یک مقوله و ....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/27 09:18:49   |
0     0
مدیریت اقتصادی یکی از هنرهای بزرگ افراد در زندگی است که با روش‌هایی ساده می‌توان این کار را عملی کرد. برخی از افراد از توان مدیریت بالایی برخوردارند و به راحتی قادر به پس‌اندازه کردن برای تامین اهداف و آرزوهای خود هستند اما برای گروهی دیگر، سعی در تامین هزینه خوراک و پوشاک ماهانه یکی از تلاش‌های بزرگ زندگی محسوب می‌شود و این افراد نمی‌توانند به راحتی هزینه‌ای را پس‌انداز کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/27 17:51:40   |
0     0
بله
ابتدا هزینه ها رو به دو دسته هزینه ضروری و غیر ضروری تقسیم کرد و در نهایت هزینه غیر ضروری که در هزینه ضروری مشکل ایجاد نکند را کاهش دهیم و هزینه های غیر ضروری در روزمرگی زندگی افراد مانند قبوض انرژی و تلفن همراه غذای بیرون خوردن اینا هزینه هایی هستن که با کاهش مصرف در هزینه‌ای ضروری خللی بوجود نمی اید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 05:07:49   |
0     0
بله.
الویت بندی هزینه ها بر اساس ضروری بودن آنها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/28 15:56:06   |
0     0
بله
، اقلام غیر ضروری رو اگر از لیست خارج مرد در هزینه ها صرفه جویی می شود یا می‌شود مقدار اقلام مورد نیاز را کمتر کرد در حد مورد استفاده آن زمان خریداری کرد و این گونه از هزینه های بالا جلوگیری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/28 17:17:00   |
0     0
خیر
میتوان هزینه های غیر ضروری را حذف کرد، هزینه های ضروری را با روش های گم هزینه تری انجام داد و در استفاده از هزینه های مصرفه صرفه جو بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:00:56   |
0     0
خیر لیستی مجزا در این رابط تهیه نکرده ام.
ولی بهش فک کردم که مثلا میتونیم در خیلی از موارد هزینه هارو به حداقل رسوند.
در صورتیکه دیدگاه هرکسی نسبت به این موضوع متفاوته
ممکنه‌اون‌ چیزی که برای یکی ضروری هست ، درواقع برای یک فرد دیگری کاملا بالعکس باشه .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 12:27:52   |
0     0
بله.میتوان با برنامه ریزی و مدیریت منظم و کاهش هزینه های غیر ضروری هزینه هارو کاهش داد
بستگی به نوع آن هزینه دارد بعضی هزینه های گزاف و تجملاتی رو میتوان بدون ایجاد هیچ مشکلی کاهش دادیا میتوان هزینه هایی که انجام میشود را در سطح کمتر و پایین تر انجام داد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/29 13:51:46   |
0     0
راهکارهای زیادی برای مدیریت کردن پول هست که بکی از آنها کم کردن هزینه های اضافی روزمره است مثلا استفاده از مترو به جای وسیله شخصی خودمان یا درزمینه های دیگر از مسائل روزمره که برای همه بوجود می آید وغیرضروری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 13:48:25   |
0     0
با مشخص کردن هزینه ها و اولویت بخشی آنها میتوان مشخص کرد که کدام هزینه در اولویت قرار داشته و تهیه گردد و سپس به سراغ سایر هزینه ها رفت برای مثال برای الفن همراه خرید بسته های نامحدود با توجه به قبض تلفن یک نوع صرفه جویی به حساب می آید پس جواب بله هست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 19:42:32   |
0     0
سلام
بله سعی میکنم اول هرماه ابتدا تمام هزینه ها واقساط راکنار بذارم وبا برنامه ریزی درست هزینه های اضافی را کاهش دهم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارادرویشی |   1399/05/01 01:35:38   |
0     0
خیر
بله با اولویت بندی هزینه ها و حذف هزینه های غیر ضروری
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 12:39:31   |
0     0
بله
با برنامه ریزی و مدیریت هزینه های ضروری را در اولویت قرار دهیم و به آن بپردازیم و هزینه های غیرضروری را کاهش بدهیم.کالاهای لوکس و تجملاتی نخریم و اول برای کالاهای اساسی زندگی هزینه کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 14:53:23   |
0     0
ترجیحا نصف درآمد ماهانه را سرمایه گذاری میکنم و مابقی را تقسیم بندی برای مخارج متفرقه میکنم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 15:01:00   |
0     0
در درجه اول سرمایه گذاری مناسب و بعد اولویت بندی بودجه باقی مانده برای مخارج روزمره
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 09:27:21   |
0     0
تهیه کردن لیست خرید برنامه ریزی مناسب مدیریت مالی براساس ضرورت الویت بندی هزینه های غیر ضروری را کاهش دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 19:37:24   |
0     0
نه.
ابتدا باید اقلام مورد نیاز را از اقلام غیر ضروری تفکیک کنیم و سپس با برنامه ریزی اقلام غیر ضروری را به میزان زیاد کاهش دهیم سپس با توجه به نیاز در مصرف اقلام مورد نیاز نیز صرفه جویی کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 10:53:03   |
0     0
خیر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا |   1399/05/08 12:32:13   |
0     0
مازاد درآمد داشته باشیم می توانیم آن را به نیازمندان به عنوان کمک بدهیم و اگر کسری درآمد داشته باشیم که ناچار به قرض گرفتن هستیم و در انتخاب منبع قرض گیری باید دقت کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:46:21   |
0     0
اگر هزینه های ماهیانه خود را یادداشت کنیم وسپس به بررسی آن بپردازیم مسلما به فکر صرفه جویی درانجام هزینه ها وبهینه سازی آن می افتیم .ازجمله هزینه ها یی که میتوان به صورت بهینه استفاده نمود.1-هزینه های استفاده ازگوشی هوشمند2-خریدهای روزانه که بعضا نیازی به آن نیست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 12:58:56   |
0     0
بله
بررسی و برنامه ریزی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics