تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با عدم تعادل در بودجه چه کنیم ؟

بودجه بندی مناسب و اجرای آن پایان مسیر برنامه ریزی مالی نیست. شاید شما با تلاش بسیار بودجه خود را تدوین کرده و در طول هفته ها به آن وفادار مانده باشید. اما در نهایت بودجه با کسری مواجه شده و تعادل آن از بین رفته باشد...

بودجه بندی مناسب و اجرای آن پایان مسیر برنامه ریزی مالی نیست. شاید شما با تلاش بسیار بودجه خود را تدوین کرده و در طول هفته ها به آن وفادار مانده باشید. اما در نهایت بودجه با کسری مواجه شده و تعادل آن از بین رفته باشد. این وضعیت، بسیار ناراحت کننده است که باعث ناامیدی و سرخوردگی می شود. اما نباید تسلیم این احساسات شوید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بزرگترین بنگاه های تجاری نیز گاه در تدوین بودجه خود با چنین شرایطی مواجه می شوند. اما آنها هرگز بودجه بندی یا فعالیت خود را متوقف نمی کنند؛ بلکه می ایستند و بار دیگر به وضعیت موجود نگاه کنند. زیرا برنامه ریزی مالی فرایندی دائمی از اصلاح و بازبینی است که لحظه ای متوقف نمی شود بنابراین اگر پس از کوشش بسیار در اجرای بودجه خود ناموفق بوده اید، بهتر است اندکی تأمل کنید و بار دیگر به بودجه خود بنگرید بررسی و اصلاح مداوم رمز موفقیت در زندگی و مسائل مالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سعی کنید اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورید و امور را در کنترل بگیرید فراموش نکنید که بودجه، سندی تغییرناپذیر نیست. بودجه مسیر حرکت را به شما نشان می دهد. از عذاب وجدان بپرهیزید و با ذهنی باز و منطقی به اصلاح امور بپردازید ما این فرایند اصلاحی را در سه گام زیر به شما که در این مسیر شما را یاری خواهند کرد.


به هزینه ها نگاهی دوباره داشته باشید
حتما پیش از اجرای بودجه برآوردی از هزینه های خود داشته اید و براساس این برآورد برنامه ریزی کرده اید. اما زمانی که بودجه تعادل خود را از دست می دهد، بی شک اشکالی در کار است. باید بار دیگر و با سختگیری بیشتر بودجه خود را بررسی کنید. فهرستی از تمام هزینه ها تهیه کنید و براساس اطلاعات جمع آوری شده از هزینه های واقعی، تناسب برنامه ریزی با واقعیت را بررسی کنید. برای مثال ممکن است مبلغی که برای هزینه های ثابت ماهانه (قبوض) در نظر گرفته اید، کم باشد. این برآورد نادرست در نهایت باعث میشود که تعادل از بین برود و مقدار بیشتری پول صرف پرداخت قبوض شود البته خبر خوب این است که در چنین مواردی به صورت معمول یک یا دو مورد مسئله ساز بوده اند و میتوانید با تغییر جزئی، بودجه را صلاح کنید. اگر تعداد موارد اصلاحی زیاد است شاید بهتر باشد فرایند بودجه بندی را از ابتدا با دقت بیشتری انجام دهید
. به درآمدها نگاهی دوباره داشته باشید
 بخش دیگر بودجه به درآمدهای شما مرتبط است. شاید در طراحی و تعیین هزینه ها بسیار خوب عمل کرده و همه چیز را به صورت معقول مشخص کرده باشد. اما اگر درآمدهای شما برای این موارد کافی نباشد، در نهایت چیزی تغییر خواهد کرد و بودجه شما معیوب خواهد بود سعی کنید تناسب میان درآمدها و هزینه ها را بسنجید و کسری احتمالی را پیدا کنید. شاید زمان تغییر شغل یا پیدا کردن راه هایی تازه برای کسب درآمد فرا رسیده باشد هتر است برای افزایش درآمد ماهانه عجله کنید و گزینه تغییر شغل را به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار دهید. در گام نخست می توانید از امکانات موجود در کار فعلی ، پذیرفتن ساعات کاری بیشتر و موارد مشابه استفاده کنید. به علاوه تخصص های کوچک و جنبی نیز منبع درآمد مناسبی به شمار می آیند.
جوابگوی نیاز مالی نبود، باید زندگی مالی خود را جدی بررسی کنید. اگر احساس نیاز می کنید، از مشورت با افراد مورد اعتماد بهره ببرید .


اینک زمان تصمیم گیری است.
از بین رفتن تعادل در بودجه به معنای بالا بودن و یا کسری درآمد است. در این نکته تردیدی وجود ندارد. پس از بررسی مجدد در آمد و هزینه، در گام بعدی برای غلبه بر وضعیت پیش رو باید تصمیماتی دشوار بگیرید. اگر راهی برای افزایش درآمد است، حتما برنامه ریزی برای رسیدن به آن را آغاز کنید؛ زیرا ترکیب افزایش درآمد و کاستن از هزینه ها، ایده ال ترین وضعیت برای بودجه است. اما اگر به هر دلیل افزایش درآمدهای شما نام من است، نامید نشوید. می توانید با اندکی صرفه جویی تعادل را به بودجه خود بازگردانید. شاید لازم باشد کمی سخت بگیرید و برخی موارد غیر ضروری را از زندگی خود حذف کنید. اما یقین داشته باشید که این سختی در نهایت مؤثر از کار در خواهد آمد و آرامش مالی ناشی از صرفه جویی ارزش سختی های جنبی آن را خواهد داشت. امیدوار باشید و با قدرت گام بردارید.

 

تردید نکنید که این سختی ها شما را نیرومندتر می کند و موفقیت را در دسترس شما قرار می دهد پولی که خرج می کنید تحت تاثیر تورم قرار دارد. تورم باعث می شود قیمت ها افزایش یابند و ارزش زمانی پول را از بین می برد، و در نتیجه قدرت خرید شما کاهش می یابد. شما به عنوان مصرف کننده بخشی از قدرت خود را حفظ می کنید. هرگاه مصرف کنندگان در جهت بهترین منافع خود عمل کنند به تعیین قیمت ها کمک می کنند مصرف کنندگان همچنین باید راهبردهای خرید و فروش را بدانند و از این راهبردها به به نفع خود استفاده کنند تا قدرت خرید خود را افزایش دهند. نهایتا، با آگاه بودن نسبت به قوانین و نهادهای حمایت از مصرف کنندگان، قادر خواهند بود تا در برابر رویه های فروش غیرمنصفانه که می تواند تاثیر منفی بر قدرت خرید آنها داشته باشد، از پوشش حمایتی برخوردار شوند. 


این کار را انجام بده، آن را نه
برای افزایش قدرت خرید :

  1. به منظور اجتناب از پرداخت بهره، بدهیها را سریعتر پرداخت کنید 
  2.  تصمیمات خرید منطقی اتخاذ کنید، نه احساسی
  3.  عاقلانه خرید کنید تا بهترین ارزش را با کمترین قیمت به دست آورید
  4.  در مواقع افزایش سطح قیمتها، از محل کار خود درخواست افزایش حقوق کنید 
  5. اکنون پس انداز کنید تا از استقراض در آینده اجتناب کنید  

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/20 14:17:44   |
0     0
طرفداران این نظریه خواهان انجام وظایف اقتصادی دولت هستند و معتقدند مهم‌ترین وظیفه دولت ایجاد ثبات اقتصادی از طریق بودجه در اقتصاد است و به هیچ وجه نباید به تعادل یا عدم تعادل بودجه دولت توجه شود. گاهی ممکن است به عدم تعادل در بودجه دولت نیاز باشد. از نظر این دسته از نظریه­پردازان وجود عدم تعادل در بودجه دولت نه تنها نامناسب نیست بلکه برای دست‌یابی به اهداف اقتصادی در سطح کلان لازم نیز هست. کینزین­ها معتقدند کسر بودجه به وسیله گذاشتن پول در دست مردم و تجار تقاضای کالاها و خدمات را در جامعه افزایش می­دهد بنابراین موجب تحریک اقتصاد است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 17:09:09   |
0     0
اگر با عدم تعدل بودجه روبرو شدیم باید دوباره به درامد تان نگاه کنید مازاد درآمد را پس انداز و سرمایه گذاری کنید و کسری درآمد را جبران کنید تامیزان درآمد تنظیم شود.برای افزایش آن در محل کارخود از امکانات موجود استفاده کنید و ساعات کار بیشتری را قبول کنید. یا تغییر شغل بدهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/29 07:55:35   |
0     0
مدیریت هزینه های زندگی با بودجه‌بندی
مخارج خود را زیر ذره‌بین بگذارید
مجبور نیستید خود را محدود کنید. فقط کافی‌ است بدانید که طی یک ماه پول‌هایتان را چگونه خرج می‌کنید. رسید و قبض تمامی خریدهایتان را نگه دارید، حتی اگر رسیدی هم به شما داده نمی‌شود، تمام خریدهایتان را یادداشت کنید و ببینید آخر ماه، چه مقدار پول برای‌تان باقی مانده است.
مثال ساده‌ای برای شما می‌زنم. درآمد ماهانه خود را مشخص و در ادامه، مخارج ریز و درشت آن را نیز معلوم کنید.
اگر درآمد ماهانه شما 2/5 میلیون تومان باشد و مخارج شما به شکل زیر باشد:
اجاره‌خانه: 1 میلیون تومان
قبض آب، برق، تلفن، گاز و اینترنت/ شارژ آپارتمان: ۱۰۰ هزار تومان
خریدهای سوپرمارکت و میدان تره‌بار: 300 هزار تومان
شام یا کافه در طول ماه:‌ 100 هزار تومان
هزینه‌های درمانی: ۱۰۰ هزار تومان
سایر هزینه‌ها: 200 هزار تومان
پس‌انداز: 700 هزار تومان
همانطور که در مثال بالا ملاحظه می‌کنید با درآمد 2/5 میلیون تومانی می‌توان 700 هزار تومان پس‌انداز کرد. این میزان پول می‌تواند مبلغ مناسبی برای شروع سرمایه‌گذاری شما باشد.

بسیاری از افراد در بودجه‌ی خود بخش بزرگی را به پس‌انداز اختصاص می‌دهند. شما لازم نیست در بودجه‌ی خود پس‌اندازها را هم لحاظ کنید، اما اگر این‌ کار را بکنید، فکر خوبی است و ضرری ندارد. من به عنوان مربی مالی به شما توصیه می‌کنم حداقل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از مجموع درآمدهایتان را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد عابدی شمس آبادی |   1399/05/10 12:40:09   |
0     0
راهکارهای پس انداز عبارتند از: ایجاد یک شماره حساب برای پس انداز ، گرفتن نام کاربری و رمز ورود برای انتقال وجه اینترنت ، بودجه بندی هزینه ها، هزینه و برنامه بیمه سلامت محل کارتان را بررسی کنید، هرگونه پول های پاداش و باداورده را پس انداز کنید، چیزهای اضافی مانند دیتا نامحدکد را برروی موبایل خود که به آن احتیاج ندارید را حذف کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics