تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

این درآمد شما را پولدار نمی کند

اکثر انسان ها در مورد پول دچار یک اشتباه رایج هستند. این جمله را شاید از بسیاری از انسان ها شنیده باشیم که نمی توانم حقوقم را پس انداز کنم چون کم است نکته مهم این است که واقعا فرقی ندارد چقدر درآمد داشته باشید.

اکثر انسان ها در مورد پول دچار یک اشتباه رایج هستند. این جمله را شاید از بسیاری از انسان ها شنیده باشیم که نمی توانم حقوقم را پس انداز کنم چون کم است نکته مهم این است که واقعا فرقی ندارد چقدر درآمد داشته باشید. درآمد شما به هر میزانی که افزایش پیدا کند، نیازهایتان نیز زیاد خواهد شد پس در این شرایط چه باید کرد؟ آیا همواره لازم است زندگی فقیرانه ای داشته باشیم تا بتوانیم مبلغی را پس انداز کنیم؟ اگر ارتقای شغلی پیدا کردیم و توانستیم عایدی بیشتری در ماه داشته باشیم، حق یک زندگی بهتر را نداریم؟


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

آینده همین امروز است
آن چه عمدتا جوانان را از سرمایه گذاری منصرف می کند و باعث می شود هرماه تا ریال آخر حقوق خود را خرج کنند، خوش بینی شان نسبت به آینده است. این که در آینده با افزایش تجربه و بالا رفتن تحصیلات در موقعیت های شغلی بهتری قرار می گیرند و می توانند از این رهگذر پول بیشتری به دست آورده و میلیونر شوند. اما آینده دقیقا چه وقت از راه می رسد؟ کی قرار است میلیونر شوید؟ یادتان باشد علاوه پر درآمدتان سن شما نیز روز به روز در حال افزایش است. اگر امروز در کنار خانواده خود زندگی می کنید و مجبور نیستید هزینه هایی مانند اجاره خانه، آب و برق یا حتی خرج خورد و خوراک خود را بپردازید، دیر یا زود میلتان به استقلال از خانواده بیشتر خواهد شد. میلی که بدون داشتن پشتوانه مالی و طرح مشخص پولی، محقق نخواهد شد. مضاف بر این همان طور که ذکر شد و خودتان هم تجربه کرده اید، نیازها ناخودآگاه با افزایش درآمد رشد صعودی دارد. شما تا چند سال پیش می توانستید با عایدی کار دانشجویی، نیازهای مالی تان را برطرف کنید. از وقتی هم که سر کار ثابتی رفته باشید و دو برابر گذشته حقوق دارید، باز هم دائم اتفاقات و نیازهایی پیش می آید که لازم  است خرج کنید.

 

در اصل شما نسبت به سال های گذشته هیچ تغییری نکرده اید؛ به آخر ماه که می رسید، جیبتان خالی است و حقوق سر برج را از شما طلب می کند. اگر امروز دو برابر سال گذشته درآمد دارید و باز هم با همان مشکلات دست و پنجه نرم می کنید مطمئن باشید ده برابر شدن حقوقتان هم کمکی نخواهد کرد. آینده شما همین امروز است. مهم نیست چقدر درآمد دارید، مهم این است که هر ماه بخشی از آن را حتما پس انداز کنید. یادتان باشد هیچ ثروتمند موفقی در جهان وجود ندارد که با درآمد خود به این ثروت دست پیدا کرده باشد.

 

وقتی از وارن بافت می پرسند چطور توانسته است در دسته ثروتمندترین مردان جهان قرار بگیرد، پاسخ می دهد: «پس انداز کنید، سرمایه گذاری نمایید، پس انداز کنید، سرمایه گذاری نمایید .

 

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سوادمالی |   1399/01/28 12:00:20   |
2     0
کسب درآمد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود؛ برای دست یافتن به رفاه مالی باید به همه ابعاد سواد مالی توجه نمود.

- از نظر شما چرا گفته می شود کسب درآمد به تنهایی باعث زندگی بهتر و رفاه مالی بیشتر افراد نمی شود؟
- آیا کسب درآمد و پس انداز به تنهایی می تواند ضامن موفقیت مالی افراد گردد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/02/31 22:07:34   |
هزینه های زندگی از جاهایی که فکرش را نمیتوان کرد و نیاز هایی را بوجود می آورد که فردملزم به خرج کردن میشود و هرچقدر کسب درآمد کنیم به همان مقدار هزینه ایجاد میشود
با مدیریت بهینه و برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری قابل اطمینان میتوان تا حدودی به این موفقیت مالی دست یافت
زهرا غنی زاده |   1399/03/03 13:04:21   |
زیرا به غیر از نیازهای مادی نیازهای دیگری مانند نیاز های معنوی، رفاهی، آموزشی و .... هم وجود دارد که اگر برآورده نشوند ممکن است به فرد آسیب برسد و برای او مشکل ایجاد کند.
در صورتی کسب درآمد مفید است که نیازهای افراد بخوبی شناسایی شود و راه حل آن ها به درستی مشخص شود. افراد باید نحوه استفاده از درآمد را به خوبی بدانند و بودجه آینوه شان را هم پیش بینی نمایند.
زهرا افتخاری |   1399/03/05 13:55:47   |
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود ....پس از کسب درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنند سپس پی انداز کنند پی اندازهای خود را سرمایه گذاری کنند و در نهایت سرمایه گذاری های خود را تبدیل به دارایی کنند وسپس از دارایی های کسب درآمد کنند که در نهایت منجر به افزایش ثروت و موفقیت فرد می شود.
زهرا افتخاری |   1399/03/05 13:57:07   |
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود ....پس از کسب درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنند سپس پس انداز کنند پس اندازهای خود را سرمایه گذاری کنند و در نهایت سرمایه گذاری های خود را تبدیل به دارایی کنند وسپس از دارایی ها کسب درآمد کنند که در نهایت منجر به افزایش ثروت و موفقیت فرد می شود.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/06 01:35:01   |
کسی درآمد هیچگاه باهث افزایش درآمد نخواهد شد زیرا تا زمانی که هر چه ااریم خرج میکنیم و پس انداز نداشته باشیم باز هم همان مشکلات قدیم را داریم و هیچ پیشرفتی نسبت به آینده مداریم
اما کسب درآمد و پس انداز از لحاظ حل مشکل به تنهایی نخواهد بود و موفقیت با برنامه ریزی است و نه فقط مالی از این طریق قسمت مالی آن برطرف میشود اما سایر قسمتها باید از طریق خواسته خود فرد بوجود آسد.
مرتضی ندافی |   1399/03/20 20:10:58   |
زیرا شخص باید همه ی ابعاد رو در نظر بگیرد و باید مثلا سرمایه گذاری و پس اندار کند و هزینه هارو‌مدیریت کند تا پیشرفت کند
خیر . باید مدیریت داشته باشند و همه ابعاد را در نظر بگیرند
الناز بهروزی |   1399/03/20 20:13:01   |
زیرا باید همه ی ابعاد سواد مالی را در نظر گرفت مثل پس انداز، سرمایه گذاری و کنترل هزینه ها در راه موفقیت
خیر باید با داشتن مدیریت و کنترل در راه پیشرفت قدم گذاشت
fatemeh tak |   1399/03/26 13:20:26   |
به نظر من پول تأثیر به سزایی در سبک زندگی افراد دارد اما بدست آوردن پول به تنهایی، کافی نمی‌باشد بلکه باید از هوش مالی برای مدیریت پول بهره برد تا مانع از بروز مشکلات مالی شده و یا بتوان آن را حل کرد. اصول پایه بودجه بندی، صرفه جویی، درآمد، سرمایه گذاری و رشد رفاه مالی باید در مدارس آموزش داده شوند زیرا چیزی که باعث حفظ و رشد پول می‌شود، سواد مالی می‌باشد. برای تغییر در وضعیت مالی ابتدا باید بروی اطلاعات مالی، سرمایه گذاری شود
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/03 21:23:02   |
چون فقط کسب درامد برای رفاه مالی کافی نیست ما باید برای این درامد
برنامه ریزی داشته باشیم و اگر الکی درامدمان را خرج کنیم رفاهی برای ما
ندارد.
خیر در صورتی ممکن است ک ما هدف و برنامه برای خرج و پس انداز درامدمان
داشته باشیم
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 14:14:36   |
چون که هزینه های زندگی قابل پیش بینی نیست و هر لحظه ممکن است که با یک اتفاق تمام پس انداز صرف شود، خیرتنها پس انداز کرد باعث موفقیت مالی نمی‌شود، و فرد باید مدیریت منابع رانیز بلد باشد،
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/14 18:32:31   |
بیشتر افراد به شدت روی پول تمرکز می کنند! درصورتیکه باید وقت خود را برای یادگرفتن هوش مالی(سواد مالی) و عمل به آن صرف کنند. تلاش برای پول درآوردن تحسین برانگیز است اما اگر هوش مالی(سواد مالی) نداشته باشید نمیتواند درآمد خود را مدیریت کنید.

اگر افراد می‌دانستند حفظ و مدیریت پول، مهم‌تر از مقدار پولی است که بدست می‌آورند، باعث می‌شد تحول بزرگی در زندگی آنها رخ دهد. این تحول می‌تواند به ثروتمند شدن آنها منجر شود. البته اشتباه نکنید، تنها عامل ثروتمند شدن حفظ پول نیست. موضوع این است که تا وقتی در حفظ پول، دانش و مهارت نداشته باشیم، افزایش ثروت هم میسر نیست. اکثر افرادی که ثروتمند می‌شوند دانش و مهارت هوش مالی(سواد مالی) را دارند. اما اکثر افرادی که یک شبه پولدار می‌شوند، به سرعت پول خود را از بین می برند! چرا که هوش مالی(سواد مالی) ندارند. افرادی که مهارت هوش مالی(سواد مالی) را ندارند، معمولاٌ از نظر اقتصادی در لبه پرتگاه راه قدم برمی‌دارند! برای اینکه نمی‌دانند چطور هزینه کنند یا نمی‌دانند درآمد خود را از چه راهی افزایش دهند.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/14 19:23:31   |
علاوه بر کسب درآمد و پس انداز چیزهایی مثل سلامتی و سطح سواد و تحصیلات هم اهمیت دارند.
علاوه بر کسب درآمد و پس انداز آن نحوه خرج کردن آن هم اهمیت دارد.
علیرضا آزاد |   1399/04/24 18:51:05   |
چون بالاخره باید این درآمد را جایی خرج یا سرمایه گذاری کرد و خرج کردن ،برنامه ریزی دقیق و صحیح لازم دارد و اگر فرد طبق برنامه درآمد خود را خرج نکند ،ممکن است زندگی او رو به افول و ویرانی رود.
اگر این درآمد و پس انداز به خوبی مدیریت شود،میتوان به این مهم دست یافت.
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:27:33   |
کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم.
کسب درآمد و پس انداز هم نمی تواند به تنهایی ضامن رفاه مالی باشد زیرا پس انداز بدون فکر و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و بدون هدف نمی تواند باعث بازدهی و رفاه مالی شود.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 13:58:01   |
چون به غیر از نیازهای مادی نیازهای دیگری مانند نیاز های معنوی، رفاهی، آموزشی و .... هم وجود دارد که اگر برآورده نشوند ممکن است به فرد آسیب برسد و برای او مشکل ایجاد کند.
در صورتی کسب درآمد مفید است که نیازهای افراد بخوبی شناسایی شود و راه حل آن ها به درستی مشخص شود. افراد باید نحوه استفاده از درآمد را به خوبی بدانند و بودجه آینوه شان را هم پیش بینی نمایند.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 09:18:40   |
انسان کارمیکند ودرامدبه دست میاورد ودرعین حال باید از دارای اش استفاده کند
خیر
مرجان عباسی نسب |   1399/04/28 00:01:51   |
کسب درامد و پس انداز بدون برنامه ریزی برای اینده موفقیتی را بندنبال نخواهد داشت
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:28:47   |
علاوه بر کسب درآمد و پس انداز چیزهایی مثل سلامتی و سطح سواد و تحصیلات هم اهمیت دارند.
علاوه بر کسب درآمد و پس انداز آن نحوه خرج کردن آن هم اهمیت دارد.
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 10:12:15   |
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود
خیر باید مدیریت داشته باشیم و بقیه ابعاد را هم در نظر گرفت
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 12:49:02   |
زیرا به غیر از نیازهای مادی نیازهای دیگری مانند نیاز های معنوی، رفاهی، آموزشی و .... هم وجود دارد که اگر برآورده نشوند ممکن است به فرد آسیب برسد و برای او مشکل ایجاد کند.
در صورتی کسب درآمد مفید است که نیازهای افراد بخوبی شناسایی شود و راه حل آن ها به درستی مشخص شود. افراد باید نحوه استفاده از درآمد را به خوبی بدانند و بودجه آینوه شان را هم پیش بینی نمایند.
نجمه السادات زارع |   1399/04/30 14:50:55   |
زیرا در تایم های مختلف زندگی هزینه ها و مخارجی ایجاد میشود که با حقوق ان ماه که بخش زیادی از ان به صرف خرید خوراکی و اجاره و پرداخت اقساط و عیرو میرود نمیتواند تضمین زندگی بهتر را برای ما عاید شوتا حدودی میتواند ولی بازهم بستگی به میزان پس انداز و درامد دارد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 16:12:12   |
چون به غیراز نیازهای مادی نیازی دیگری ازقبیل معنوی رفاهی و...وجودداردکه بایدتامین شود
بستگی به فرد داردکه چگونه زندگی خودرامیگذروندبه قطعییت نمیشودگفت خیر یابله
محمد پوراکبری |   1399/04/30 20:31:37   |
زیرا کسب درامد بخشی از معقوله ثروتمند شدن است و بخش مهم دیگری ب اسم مدیریت هزینه ها وجود دارد ک اهمیت زیادی دارد و غیر از این موضوع همه ی زندگی پول و امور مادی نیست و فرد نیازهایی غیر از کسب درامد و پول نیز دارد .
این دو عامل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی خیر ، غیر از این ها عواملی همچون مدیریت و برنامه ریزی برای سرمایه گزاری نیز هست ک اهمیت دارد تا چگونه پول خود را ب کار گیریم .
مریم دهقان بنادکی |   1399/04/31 21:24:42   |
سلام
چون انسان زیاده خواه هست وهر چی درآمد اون بالاتر رود دنبال بالا بردن رفاه خود هست پس مالام اینکه پول به دست می آوردآن را خرج میکند
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 16:47:14   |
چون اگر ما فقط به کسب پول فکر کنیم و برای ان تلاش کنیم اما هیچ هدف وبرنامه ای برای خرج کردن صحیح ان نداشته باشیم .یعنی برای رسیدن به ارزوها واهدافمون تلاش نمی کنیم.
خیر .باید برنامه ریزی درست داشت.
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 14:47:24   |
چون ما بغیر از کسب درآمد به استفاده کردن از آن هم نیاز داریم و پس از کسب درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنند سپس پس انداز کنند پس اندازهای خود را سرمایه گذاری کنند و در نهایت سرمایه گذاری های خود را تبدیل به دارایی کنند
کسب درآمد و پس انداز از لحاظ حل مشکل به تنهایی نخواهد بود و موفقیت با برنامه ریزی است و نه فقط مالی از این طریق قسمت مالی آن برطرف میشود
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 23:52:51   |
چون اگر ما فقط به کسب پول فکر کنیم و برای ان تلاش کنیم اما هیچ هدف وبرنامه ای برای خرج کردن صحیح ان نداشته باشیم .یعنی برای رسیدن به ارزوها واهدافمون تلاش نمی کنیم.
خیر .باید برنامه ریزی درست داشت.
سارا محمودآبادی |   1399/05/07 18:35:10   |
در شغل هایی مانند پزشکی بله به تنهایی میتواند باعث استقلال مالی شود و یه زندگی خوب و عالی داشت اما دیگر مشاغل مانند کارمندی حقوقی ک دریافت میکنند فقط برای یک زندگی خیلی معمولی مناسب است و باید با پس انداز و بعد ها به وسیله ی این پس انداز درآمد غیرفعال داشته باشد تا بتواند به موفقیت مالی برسد
محمد رحیمی |   1399/05/07 18:48:17   |
چون اگر هزینه ها متناسب با درامد نباشد در درامد بالا هم هزینه ها از درامد بیشتر میشود باید بر هزینه ها خرجها نظارت و کنترل داشت چه درامد کم چه زیاد
کسب درامد نه به انهتایی نمیتواند ولی کنترل هزینه ها متناسب با درامد و پس انداز متناسب با ان میتوناد موفقیت بیاورد
مبینادشتی |   1399/05/08 14:19:39   |
کسب درآمد به تنهایی ضامن موفقیت افراد نیست چون در شرایطی که تورم در کشور وجود دارد ارزش پول کشور کم میشود ،بنابراین باید سرمایه گذاری کرد تا از شدت کم شدن ارزش پولمان جلوگیری کنیم.
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:19:19   |
چون تنها انسان با پول و مادیات نمیتواند رفاه را بدست اورد بلکه با روحیه و دیدگاه درست میتواند رفاه را برای خود فراهم کند.
خیر
محمدکاظم جهانی |   1399/05/13 20:31:19   |
خب مسلما با پیشرفت و افزایش درامد در همان حین ما نیز رشد میکنیم و به پله ی جدیدی از زندگی میرویم ک مطمئنا این گام مستلزم هزینه های جدید خواهد بود ک کفاف دهنده ی درامد ما نخواهد بود...
در نتیجه صرفا داشتن درامد و انتظار برای حقوق ماه بعد منطقی نیست.
و در مورد سوال دوم خیر!اینکه درامد داشته باشیم و ذخیره کنیم کافی نیست.داشتن دانش مدیریت درامد و سرمایه و مدیریت هزینه ها و .... و ...
چیز های دیگری هستند ک در این راه لازم اند.
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 10:34:48   |
درامد به تنهایی باعث ثروتمند شدن نمی شود .بعداز درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنندوسرمایه گذاری کنند .
دهقان |   1399/02/15 11:22:26   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی باعث زندگی بهتر و رفاه مالی بیشتر افراد نمی شود به این دلیل که باید مدیریت و برنامه ریزی مالی داشت تا از هدر رفتن درآمد کسب شده اجتناب گردد.
کسب درآمد و پس انداز به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت مالی افراد گردد زیرا اگر شرایط تورمی بر کشور حکمفرما باشد (مانند حال حاضر) با کاهش ارزش پولی پس انداز ها نیز قسمتی از ارزش خود را از دست می دهند بنابراین باید پول پس انداز شده در جایی یا چیزی سرمایه گذاری شده تا ارزش آن حفظ گردد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 08:05:40   |
0     0
به نظر من زندگی مملو از تصمیمات است؛ افراد دارای بهترین و کاملترین اطلاعات، این قدرت را دارند تا زندگی خود را بهبود دهند و بر جهان پیرامون خود تاثیر مثبتی بگذارند
کسب درآمد و پس انداز این دو گزینه به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت مالی افراد باشد . و اگر پول پس انداز شده را در جای دیگر سرمایه گذاری کنیم یا درآمد غیر فعال داشته باشیم سود بالاتری خواهیم داشت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/24 01:05:56   |
0     0
به نظرم یک ایده خوب برای کسب و کار، به تنهایی نمی تواند باعث موفقیت شود. یک کسب وکار خوب با یک ایده خوب شروع می شود. یک سری اصول ابتدایی وجود خواهد داشت که هر کارآفرین نوپا می تواند با رعایت آنها یک ایده خوب کسب و کاری را همراه با کار فراوان، به سرانجام برساند. اما باید دقت داشت که تنها یک ایده خوب کسب وکاری نمی تواند باعث موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار باشد. همانگونه که می بینید کسب و کارهای بیشماری با ایده های خوبی راه اندازی شده اند ، یکی از مهمترین های کسب و کار می تواند اهمیت زمانبندی باشد. ظهور یک ایده خوب قبل از اینکه بازار مناسب آن آماده شده باشد، می تواند با وجود پتانسیل بالا با شکست روبه رو شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 16:23:14   |
0     0
با سلام
جهت ثروتمند شدن باید درآمدی داشته باشیم که هر سال این درآمد ها توسعه یابند. بعبارتی دیگر درآمد هایی ما را ثروتمند می کنند که بصورت آهسته و پیوسته و در حال گسترش و توسعه هستند.
درآمد های ثابت و محدود هیچ وقت ما را ثروتنمند نمی کنند.
بهنام رقاقی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 14:31:41   |
0     0
کسب درآمد صرفا باعث ایجاد رفاه مالی نمی شود بلکه درست خرج کردن مهم است باید در کنارسرمایه گذاری درست و منطقی خرج نمود با کاهش هزینه های اضافی و پس انداز تا حدی می توان در جهت رسیدن به رفاه مالی حرکت کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/02/28 20:43:07   |
0     0
کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم.
کسب درآمد و پس انداز هم نمی تواند به تنهایی ضامن رفاه مالی باشد زیرا پس انداز بدون فکر و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و بدون هدف نمی تواند باعث بازدهی و رفاه مالی شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:33:42   |
0     0
به تنهایی کافی نیست سواد مالی به شما کمک می‌کند تا کنترل خود را به دست آورید و به کمک آموزش درباره مدیریت ثروت و پول به اهداف خود دست پیدا کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 19:35:49   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی باعث زندگی بهتر نمی شود زیرا باید مدیریت وبرنامه ریزی مالی داشت .و باید درست خرج کرده که با کاهش هزینه ها امکان پذیر است.وبایی برای هدفی انجام پذیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/01 12:33:17   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود زیرا در کنار آن باید برنامه ریزی مالی داشت باید از درامد درست و منطقی استفاده کرد از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرد تا به رفاه مالی رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/01 23:22:14   |
0     0
درامد بالا به تنهایی انسان را پولدار و خوشبخت نمیکند بلکه برنامه ریزی در خرج کزدن باعث پولدار شدن و زندگی بهتر خواهد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 10:34:44   |
0     0
دانشگاه هاروارد یک کار تحقیقی در باره خصوصیات انسان‌های موفق و کارآفرین انجام داده است. یک سری کودک حدود 5 ساله را در اتاقی می‌­گذارند و جعبه­‌ای شیرینی می‌­گذارند و می­‌گویند اگر این شیرینی را الان نخورید تا پانزده دقیقه دیگر یک شیرینی دیگر جایزه می‌­گیرید. در هر اتاق چند نفرند. بعضی بچه‌­ها به پاداش بزرگتر فکر می­‌کنند و بعضی نه خودداری نمی­‌کردند بیست سی سال بعد بررسی کردند دیدند که واکنش­‌های اقتصادی این بچه ها همین گونه بوده است. آنها که خویشتن‌­داری نکردند اولین درآمدها را هزینه کردند و هیچ چیزی برای پس‌­انداز نگذاشتند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 12:56:20   |
0     0
به نظرم رفاه مالی پول زیاد نیست. بلکه نحوه استفاده از پول است. در کنارمان افرادی داشته ایم که با وجود سرمایه زیاد، زندگی مناسبی نداشته اند. در اصل آن ها بنده پول بوده اند.

خیر . صرف پول داشتن رفاه به دست نمی آید. باید بتوان از آن درست استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/02 15:49:11   |
0     0
مشکلات مالی رایج در دنیا، عدم تطبیق درآمدها و هزینه‌های زندگی می‌باشد. پول تأثیر به سزایی در سبک زندگی افراد دارد اما بدست آوردن پول به تنهایی، کافی نمی‌باشد بلکه باید از هوش مالی برای مدیریت پول بهره برد تا مانع از بروز مشکلات مالی شده و یا بتوان آن را حل کرد. اصول پایه بودجه بندی، صرفه جویی، درآمد، سرمایه گذاری و رشد رفاه مالی باید در مدارس آموزش داده شوند زیرا چیزی که باعث حفظ و رشد پول می‌شود، سواد مالی می‌باشد. برای تغییر در وضعیت مالی ابتدا باید بروی اطلاعات مالی، سرمایه گذاری شود. یادگیری و پیگیری مستمر، شرط لازم و کافی برای افزایش هوش مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/02 18:54:16   |
0     0
برای ثروت مند شدن نیاز به پس انداز ضروری است این شیوه مانند گذاشتن بذر زیر خاک میباشد که در اینده از نتایج ان که همان رشد گیاه میباشد استفاده میبریم نیازهای ما با رشد ما نیز رشد میکنند این پس انداز و سرمایه گذاری است که ما را در مواجهه با شرایط جدید اماده میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 01:55:53   |
0     0
جواب این سوال به هنر زندگی کردن و هدف از زندگی هر شخص برمی گردد. و عدم آموزش از بتن خانواده به فرزندان که متاسفانه آموزش نمی بینند که چطور برنامه ریزی و کسب درآمد نمایند. چرا که فلسفه وجودی کسب درآمد ایجاد آرامش و رفاه برای اشخاص است و اگر ما تمام جوانب زندگی را به مثابه دو کفه ترازو و باهم رشد و همراه نسازیم نمی توانیم علیرغم کسب درامد ، زندگی آسوده و بی دغدغه ای داشته باشیم .
پاسخ سوال دوم ؟ خیر ، همیشه کسب درآمد و داشتن پس انداز ضامن موفقیت مالی نیست بلکه ما باید هنر خرج کردن و هم کسب درآمد را داشته باشیم ایجاد کسب درآمد و متحمل شدن هزینه یا خرج همیشه دو شرط لازم و کافی و به نوعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند که به تنهای و یک سوء بودن هر یک از انها یعنی میل به یک سمت و فراموشی یا کمرنگ کردن طرف مقابل است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/03/05 19:52:42   |
0     0
برای پیدا گردن ثروت باید برنامه داشت و سخت برای رسیدن به آن تلاش کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:11:11   |
0     0
یاد جمله ای معروف افتادم که می گوید ما کار می کنیم تا زندگی کنیم، زندگی نمی کنیم تا کار کنیم لذا کسب درآمد به تنهایی باعث زندگی بهتر و رفاه مالی بیشتر افراد نمی شود. گاهی انقدر قدر پول و کسب درآمد میشویم بی انکه لذت زندگی را برده باشیم بنابراین کسب درآمد و پس انداز به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت مالی افراد گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/06 22:35:48   |
0     0
بیشتر افراد به شدت روی پول تمرکز می کنند! درصورتیکه باید وقت خود را برای یادگرفتن هوش مالی(سواد مالی) و عمل به آن صرف کنند. تلاش برای پول درآوردن تحسین برانگیز است اما اگر هوش مالی(سواد مالی) نداشته باشید نمیتواند درآمد خود را مدیریت کنید.

اگر افراد می‌دانستند حفظ و مدیریت پول، مهم‌تر از مقدار پولی است که بدست می‌آورند، باعث می‌شد تحول بزرگی در زندگی آنها رخ دهد. این تحول می‌تواند به ثروتمند شدن آنها منجر شود. البته اشتباه نکنید، تنها عامل ثروتمند شدن حفظ پول نیست. موضوع این است که تا وقتی در حفظ پول، دانش و مهارت نداشته باشیم، افزایش ثروت هم میسر نیست. اکثر افرادی که ثروتمند می‌شوند دانش و مهارت هوش مالی(سواد مالی) را دارند. اما اکثر افرادی که یک شبه پولدار می‌شوند، به سرعت پول خود را از بین می برند! چرا که هوش مالی(سواد مالی) ندارند. افرادی که مهارت هوش مالی(سواد مالی) را ندارند، معمولاٌ از نظر اقتصادی در لبه پرتگاه راه قدم برمی‌دارند! برای اینکه نمی‌دانند چطور هزینه کنند یا نمی‌دانند درآمد خود را از چه راهی افزایش دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/03/07 14:14:06   |
0     0
زیرا متناسب با درامد هزینه میشه و وقتی درآمد فرد افزایش پیدا کنه به تناسب آن هزینه ها هم افزایش پیدا می‌کند
ا مدیریت بهینه و برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری قابل اطمینان میتوان تا حدودی به این موفقیت مالی دست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 17:12:05   |
0     0
با در نظر گرفتن ویژگی سیری ناپذیری انسان ها ، کسب درآمد باعث رفاه و آسایش نمیشود بلکه در خیلی از موارد میتواند دچار مشکلات و سختی های زیادی شود.
انسان‌میتواند با یک برنامه ریزی صحیح ، زندگی خودرا ب نحوی اداره کند که در حین لذت بردن‌از آن ، برای اینده نیز ایده هایی درنظر گرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/08 22:21:41   |
0     0
زیرا در کنار درامد مناسب باید شیوه خرج کردن هم بلد بود تا در راه درست و موفق سرمایه گذاری یا خرج شود وگرنه میتواند در راهی استفاده شود که به جای سود و منفعت ضرر داشته باشد.
خیر ؛. باید بتوان از آن درست استفاده کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/03/09 21:57:33   |
0     0
کسب درآمد بدون مدیریت و پس انداز باعث رفاه مالی نمیشود چون با کسب درآمد باید پس انداز کنیم و بعد سرمایه گذاری کنیم.
با مدیریت هزینه های کم و پس انداز زیاد و سرمایه گذاری و ریسک زیاد بله مشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/03/19 02:18:29   |
0     0
زمانی رفاه مالی صورت میگیرد که هرچه از حساب مالی برای رفاه روزمره زندگی اعم از تشریفات معنوی روزانه برداشت شود باز هم آنقدر حساب پر باشد که نیازی به صرفه جویی در خرج کردن نباشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/20 11:52:14   |
0     0
کسی درآمد هیچگاه باهث افزایش درآمد نخواهد شد زیرا تا زمانی که هر چه ااریم خرج میکنیم و پس انداز نداشته باشیم باز هم همان مشکلات قدیم را داریم و هیچ پیشرفتی نسبت به آینده مداریم.
کسب درآمد و پس انداز این دو گزینه به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت مالی افراد باشد . و اگر پول پس انداز شده را در جای دیگر سرمایه گذاری کنیم یا درآمد غیر فعال داشته باشیم سود بالاتری خواهیم داشت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/03/23 14:33:32   |
0     0
کسب درآمد صرفا باعث رفاه مالی نمیشود بلکه باید در
کنارسرمایه گذاری،درست و منطقی خرج نمود و با کاهش
هزینه های اضافی تاحدی میتوان در جهت رسیدن به رفاه
مالی حرکت کرد.
خیر،باتوجه به شرایط تورم و کم شدن ارزش پول کسب درآمد
و پس انداز به تنهایی ضامن موفقیت مالی نیست ولی میشود
پول پس انداز شده را سرمایه گذاری کرد سود بیشتری دارد
و تا حدودی کمک کننده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 19:00:57   |
0     0
زیرا به غیر از نیازهای مادی نیازهای دیگری مانند نیاز های معنوی، رفاهی، آموزشی و .... هم وجود دارد که اگر برآورده نشوند ممکن است به فرد آسیب برسد و برای او مشکل ایجاد کند
خیر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/03/25 07:07:58   |
0     0
هرمقدار که درامد داشته باشیم می توانیم برایش برنامه ریزی کنیم مقداری صرف اقساط مقداری را پس انداز ومقداری را ببخشیم ومقداری راصرف خودمان کنیم وقت باید اراده کنیم تا این کار انجام شود اگر نخواهیم هیچ وقت نمی توانیم این کار را انجام دهیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/25 16:38:12   |
0     0
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود ....پس از کسب درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنند سپس پی انداز کنند پی اندازهای خود را سرمایه گذاری کنند و در نهایت سرمایه گذاری های خود را تبدیل به دارایی کنند
زمانی رفاه مالی صورت میگیرد که هرچه از حساب مالی برای رفاه روزمره زندگی اعم از تشریفات معنوی روزانه برداشت شود باز هم آنقدر حساب پر باشد که نیازی به صرفه جویی در خرج کردن نباشد
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی جلالی زمانی |   1399/03/25 17:21:26   |
0     0
حتما باید بر هزینه ها مدییریت کرد و هم زمان در جای مناسب سرمایه گذاری نمود.بدون سرمایهگذاری زندگی بهتر ممکن نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 18:35:51   |
0     0
کسب درآمد صرفا باعث ایجاد رفاه مالی نمی شود بلکه درست و صحیح مصرف کردن پول مهم است و در کنارسرمایه گذاری درست و منطقی خرج نمود با کاهش هزینه های مازادو پس انداز تا حدی می توان در جهت رسیدن به رفاه مالی حرکت کرد نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/26 21:25:53   |
0     0
در گذشته از پول نقد برای انجام خریدهای روزانه استفاده می شد. اما امروزه پول نقش اساسی تری را در زندگی افراد ایفا می کند و در صورت نداشتن سواد مالی لازم نمی توان به شکلی مناسب در ای مسیر پیش رفت. بسیاری از افراد در کنار مدیریت مالی شخصی برای گذراندن زندگی به سبکی ایده آل، بخشی از درآمد خود را برای سرمایه گذاری ذخیره می کنند. به همین دلیل نیاز است که با داشتن درک کافی در مسیر مدیریت مالی به شکل درستی گام برداشته شود.
در واقع با داشتن سواد مالی شما یاد می گیرید:
1. چگونه درآمد خود را بودجه بندی کنید
2. چگونه بدهی های خود را مدیریت کنید
3. چگونه بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید
4. برای دوران بازنشستگی برنامه ریزی کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/03/27 19:12:15   |
0     0
هرچند که درآمد بالا داشته باشیم. چه فایده که بلد نباشیم چه گونه خرج کنیم؟
باید برای درآمد هایمان برنامه داشته باشیم که هم بتوانیم هزینه های روز مره را برطرف کنیم و هم این که پس اندازی برای آینده داشته باشیم. باید بفهمیم در چه راهی داریم خرج میکنیم و از خرج کردنمان لذت ببریم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 19:15:25   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث رفاه نمیشود. بلکه باید بدانیم چگونه درامد را خرج کنیم. و با بررسی وضعیت اقتصادی و احتماعی جامعه و بالابردن اطلاعات مالی بتوانیم درامد مالی خود را پس انداز و در محل های مطمئن سرمایه گذاری نموده تا سود حاصل از درامد ما موجب افزایش منابع مالی و رفاه بیشتر شود.

در کنار کسب درامد، باید خرج و دخل خود را مدیریت نمود. در حین مدیریت درامد باید به نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه نمود تا از درامد کسب شده رضایت لازم حاصل شود.
هچنین پس انداز سرمایه باید در جایی صورت گیرد که ارزش سرمایه حفظ شده و علاوه بر آن بر ارزش سرمایه افزوده شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/28 19:16:17   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث رفاه نمیشود. بلکه باید بدانیم چگونه درامد را خرج کنیم. و با بررسی وضعیت اقتصادی و احتماعی جامعه و بالابردن اطلاعات مالی بتوانیم درامد مالی خود را پس انداز و در محل های مطمئن سرمایه گذاری نموده تا سود حاصل از درامد ما موجب افزایش منابع مالی و رفاه بیشتر شود.

در کنار کسب درامد، باید خرج و دخل خود را مدیریت نمود. در حین مدیریت درامد باید به نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه نمود تا از درامد کسب شده رضایت لازم حاصل شود.

هچنین پس انداز سرمایه باید در جایی صورت گیرد که ارزش سرمایه حفظ شده و علاوه بر آن بر ارزش سرمایه افزوده شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/03 22:53:44   |
0     0
به دست آوردن درامد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم.
در کنار کسب درامد، باید خرج و دخل خود را مدیریت نمود. در حین مدیریت درامد باید به نیازهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توجه نمود تا از درامد کسب شده رضایت لازم حاصل شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/05 22:36:52   |
0     0
داشتن حقوق ماهیانه میتواند مناسب باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود نمیتوان در فکر ثروتمند بودن بود ، در کنار این شغل که حقوق ثابتی دارد باید برای ثروتمند شدن اول به فکر آن باشیم و برای آن تلاش کنیم
سرمایه گذاری در بورس،سپرده کردن بخشی از درامد خود میتواند کمک کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 01:23:02   |
0     0
در مدت زمانی که سن ما روز به روز در حال افزایش است درواقع نیازمند به درامد بیشتری هستیم ، زیرا انسان هیچگاه به کم قانع نیست و چه بسا زمانی یک فرد ازدواج میکند درامد بیشتری نیز میخواهد و هزینه های زندگی اش دوبرابر میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/06 14:49:25   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود زیرا در کنار آن باید برنامه ریزی مالی داشت.درآمد محدود هیچ وقت ما را ثروتنمند نمی کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 08:40:29   |
0     0
من هم با این موضوع موافقم که باید پس انداز کنیم و سرمایه گذاری کنیم ولی با توجه به شرایط به و جود آمده جدید و افزایش سرسام آور مخارج دیگه نمیشه چیزی پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/09 21:54:52   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود چراکه درکنار کسب درامد برنامه ریزی برای کنترل هزینه ها و همچنین پس انداز کردن و سرمایه گذاری نیز باید در نظر گرفته شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/09 23:39:21   |
0     0
کسب درامد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و مشخص کردن اهداف باعث رفاه نمی شود
خیرسوادمالی ، کنترل درامد ها و هزینه ها وسرمایه گذاری هدفمند باید داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/10 00:29:54   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی باعث زندگی بهتر نمیشود و باید ان را پس انداز کرد زیرا هر درآمدی، هزینه ای را همراه خود دارد و با افزایش درآمد نیز نیاز های ناخوداگاه افزایش میابند.و برای پس انداز درآمد باید درآمد مدیریت شود.

کسب درآمد و پس انداز به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت مالی باشد زیرا درآمد و پس انداز ما باید مدیریت شوند چون گاهی هزینه هایی پیش می ایند که انها را پیش بینی نکرده ایم و مجبوریم از پس انداز خود استفاده کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 12:03:28   |
0     0
هرچه درآمد افزایش یابد هزینه های جدیدی را نیز در کنار زندگی ما رشد می دهد که قطعا باید برایشان برنامه ریزی گردد . ما میتوانیم با اقناع خود و نیز حذف برخی هزینه های زائد و مدیریت بهتر لذت بیشتری را به دست آوریم چون کسب درآمد بیشتر هدف غایی نیست .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/13 22:38:48   |
0     0
به دست اوردن درامد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درامد بدون برنامه ریزی وبودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواتد باعث شود که ما به بی نیازی ورفاه مالی برسیم کسب درامد به تنهایی باعث زنگی بهتر نمی شود وباید انرا پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 10:43:04   |
0     0
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود
.کسی درآمد هیچگاه باهث افزایش درآمد نخواهد شد زیرا تا زمانی که هر چه ااریم خرج میکنیم و پس انداز نداشته باشیم باز هم همان مشکلات قدیم را داریم و هیچ پیشرفتی نسبت به آینده مداریم
اما کسب درآمد و پس انداز از لحاظ حل مشکل به تنهایی نخواهد بود و موفقیت با برنامه ریزی است و نه فقط مالی از این طریق قسمت مالی آن برطرف میشود اما سایر قسمتها باید از طریق خواسته خود فرد بوجود آسد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/17 18:39:31   |
0     0
-کسب درآمد به تنهایی کافی نیس و نیاز به برنامه ریزی هدفمند دارد.
-لازمه موفقیت مالی: سواد و هوش مالی، سرمایه گذاری و پس انداز، مدیریت درآمدها و هزینه ها است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 21:48:01   |
0     0
تمام هزینه های زندگی قابل پیش بینی نیست و باید برای زندگی بهتر تلاش کرد
خیر.. باید همیشه مدیریت هزینه های زندگی را داشت تا به مشکل برنخورد..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/17 23:38:21   |
0     0
جهت ثروتمند شدن باید درآمدی داشته باشیم که هر سال این درآمد ها توسعه یابند
برای پیدا گردن ثروت باید برنامه داشت و سخت برای رسیدن به آن تلاش کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:40:50   |
0     0
درامد بالا به تنهایی انسان را پولدار و خوشبخت نمیکند بلکه برنامه ریزی در خرج کزدن باعث پولدار شدن و زندگی بهتر خواهد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/18 17:58:39   |
0     0
زیرا به غیر از نیازهای مادی نیازهای دیگری مانند نیاز های معنوی، رفاهی، آموزشی و .... هم وجود دارد که اگر برآورده نشوند ممکن است به فرد آسیب برسد و برای او مشکل ایجاد کند.
در صورتی کسب درآمد مفید است که نیازهای افراد بخوبی شناسایی شود و راه حل آن ها به درستی مشخص شود. افراد باید نحوه استفاده از درآمد را به خوبی بدانند و بودجه آینوه شان را هم پیش بینی نمایند.
کسب درآمد و پس انداز به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت مالی باشد زیرا درآمد و پس انداز ما باید مدیریت شوند چون گاهی هزینه هایی پیش می ایند که انها را پیش بینی نکرده ایم و مجبوریم از پس انداز خود استفاده کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 10:17:55   |
0     0
هزینه های زندگی از جاهایی که فکرش را نمیتوان کرد و نیاز هایی را بوجود می آورد که فردملزم به خرج کردن میشود و هرچقدر کسب درآمد کنیم به همان مقدار هزینه ایجاد میشود
سواد و هوش مالی، سرمایه گذاری و پس انداز، مدیریت درآمدها و هزینه ها است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/19 21:36:11   |
0     0
چراکه بایدبه همه ی ابعادسوادمالی توجه نمودودرکنارپس اندازسرمایه گذاری نیز انجام داد.
خیرچراکه ممکن است مخارج غیرمترقبه وپیش بینی نشده به وجودبیاید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/21 10:15:51   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی کافی نیس و نیاز به برنامه ریزی هدفمند دارد.
-لازمه موفقیت مالی: سواد و هوش مالی، سرمایه گذاری و پس انداز، مدیریت درآمدها و هزینه ها است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/22 04:04:26   |
0     0
در بازار آزاد درآمد از طریق قواعد و سازوکارهای رقابتی بازار انجام می‌گیرد و خبری از یک حقوق ثابت وجود ندارد. از همین رو برای موفقیت در چنین شرایطی لازم است تا قواعد حاکم بر سازوکارهای بازار آزاد را فراگیریم. تقویت هوش مالی می‌تواند موفقیت ما را در این فضای جدید یاری کند.
همچنین تصور برخی به این‌گونه است که برای اهداف خود بیش از هر چیز به درآمد بیشتر نیاز دارند و هزینه‌ کردن آن‌ها نیاز به تغییر ندارد؛ حتی اگر شما درآمد هنگفتی داشته باشید ولی سواد مالی مناسبی نداشته باشید، به‌مرور همه سرمایه خود را به‌سرعت از دست خواهید داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/22 09:27:38   |
0     0
کسب درامد به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت افراد شود
برای داشتن آینده ای روشن و آسوده به پس انداز نیاز داریم
با مدیریت و سرمایه گذاری در این صورت میتوانیم به موفقیت برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/22 11:47:10   |
0     0
۴ اصل اساسی
درآمد
پس انداز سرمایه گذاری
مدیریت هزینه های زندگی
برای داشتن آینده روشن و آسوده برنامه ریزی کنیم درست مدیریت کنیم
با پس انداز کوتاه مدت بهتر میتوانیم به موفقیت مالی برسیم
تا اینکه بخواهیم هر سال مبلغ مشخصی پس انداز کنیم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 09:39:37   |
0     0
کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم
کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 14:11:20   |
0     0
زیرا به غیر از نیازهای مادی نیازهای دیگری مانند نیاز های معنوی، رفاهی، آموزشی و .... هم وجود دارد که اگر برآورده نشوند ممکن است به فرد آسیب برسد و برای او مشکل ایجاد کند.
در صورتی کسب درآمد مفید است که نیازهای افراد بخوبی شناسایی شود و راه حل آن ها به درستی مشخص شود. افراد باید نحوه استفاده از درآمد را به خوبی بدانند و بودجه آینوه شان را هم پیش بینی نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/25 20:20:51   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود؛ برای دست یافتن به رفاه مالی باید به همه ابعاد سواد مالی توجه نمود. کاملا صحیح

ولی بنظر من انسان باید از ابتدایی دریافت حقوق
مقداری حقوق خود را برای پیشرفت خود پس انداز یا بصورت قسط
پرداخت کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/25 23:29:59   |
0     0
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود
پس از کسب درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنند سپس پس انداز کنند پس اندازهای خود را سرمایه گذاری کنند و در نهایت سرمایه گذاری های خود را تبدیل به دارایی کنند
حتما سواد و هوش مالی، سرمایه گذاری و پس انداز، مدیریت درآمدها و هزینه ها است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:25:07   |
0     0
کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم
خیر باید همیشه برنامه داشت تا در مقابل اتفاق های پیش بینی نشده آمادگی داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/26 20:14:16   |
0     0
به نظر درامد وثروت زمانی دارای ارزش است که صاحب ان به استفاده مطلوب از ان را اموخته باشد.فرهنگ افراط وتفریط در کسب درامد و ثروت سبب میشود که افراداز اصل موضوع که رفاه وارامش هست دور شوند ورفاه وارامش راقربانی افراط وتفریط درکسب ثروت نمایند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 20:50:44   |
0     0
هرچه قدر درآمد بیشتر باشد به طبع هزینه ها هم بیشتر میشود عامل موفقیت بودجه بندی و با تاکید فراوان سرمایه گذاری و پس انداز هست
به یادمان باشد اتفاق های غیر قابل پیش بینی جزیی از زندگی هستند پس برنامه ریزی جز لاینفک موفقیت اقتصادی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/27 18:24:56   |
0     0
چون هر چند که ما درامد زیادی داشته باشیم ولی نتونیم درست از اوناستفاده کنیماین درامد خوشبختی نمیارد پس باید بدونیم که چطور از اون استفاده کنیم از او نجایی که قبلا گفته شد هر چه سن ما افزایش پیدا کند درامد و نیاز های ما هم افزایش میابد پس باید حداقل مبلغی از درامد را برای پس انداز کردن کنر بگذاریم ودر جای مطمعنی سرمایه گذاری کنیم تا بعد ها بتونیم از ان استفاده کنیم واین کار را باید همین الان انجام بدیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/27 19:46:34   |
0     0
باید به همه ابعاد سواد مالی توجه نمودو ر کنارش سرمایه گذاری کرد
خیر باید همیشه برنامه از پیش تعیین شده داشته باشیم تا در صورت اتفاقات پیش بینی نشده آمادگی لازم رو داشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 05:26:15   |
0     0
ممکن است کسب درآمد به گونه ای باشد که نتواند هزینه ها را پوشش دهد و همچنین امکان پس انداز وجود ندارد.
خیر. زیرا ممکن است هزینه های پیش بینی نشده ای رخ دهد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 00:26:12   |
0     0
. یک کسب وکار خوب با یک ایده خوب شروع می شود. یک سری اصول ابتدایی وجود خواهد داشت که هر کارآفرین نوپا می تواند با رعایت آنها یک ایده خوب کسب و کاری را همراه با کار فراوان، به سرانجام برساند. اما باید دقت داشت که تنها یک ایده خوب کسب وکاری نمی تواند باعث موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار باشد. همانگونه که می بینید کسب و کارهای بیشماری با ایده های خوبی راه اندازی شده اند ، یکی از مهمترین های کسب و کار می تواند اهمیت زمانبندی باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/29 01:07:59   |
0     0
افزایش درآمد الزاما به زندگی بهتر منجر نخواهد شد زیرا ممکن است هزینه های دیگری متحمل شده باشیم.
خیر، علاوه بر پس انداز باید دانش استفاده از آن را نیز داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:06:41   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود زیرا در کنار آن باید برنامه ریزی مالی داشت باید از درامد درست و منطقی استفاده کرد از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کرد تا به رفاه مالی رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 12:47:24   |
0     0
کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم. کسب درآمد زیاد به تنهایی باعث رفاه مالی نمی شود برای اینکه کسب درآمد بدون برنامه ریزی و بودجه ریزی و داشتن هدف مشخص نمی تواند باعث شود که ما به بی نیازی و رفاه مالی برسیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/29 15:28:47   |
0     0
باید در مورد درآمدی که داریم بتوانیم آن را کنترل کنیم تا به مشکل مواجه نشیم مدیریت دقیق در مورد درآمد خیلم مهم است اما در شرایط اقتصادی کنونی با این درآمدها نمی توان به اون رفاهی که مد نظر داریم برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 14:11:40   |
0     0
خیر ، همیشه کسب درآمد و داشتن پس انداز ضامن موفقیت مالی نیست بلکه ما باید هنر خرج کردن و هم کسب درآمد را داشته باشیم ایجاد کسب درآمد و متحمل شدن هزینه یا خرج همیشه دو شرط لازم و کافی و به نوعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند که به تنهای و یک سوء بودن هر یک از انها یعنی میل به یک سمت و فراموشی یا کمرنگ کردن طرف مقابل است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 02:20:29   |
0     0
درآمد داشتن تنها مافی نیست بلکه مدیریت درامد هم نیز باید داشته باشیم
با مدیریت بهینه منابع و مصرف آن میتوان موفق شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 13:26:37   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی کافی نیست چون باید برنامه ریزی و مدیریت مالی داشته باشیم تا از هدر رفتن درآمد جلوگیری شود،باید منطقی خرج کنیم و سرمایه گذاری درست داشته باشیم.
کسب درآمد به تنهایی ضامن موفقیت افراد نیست چون در شرایطی که تورم در کشور وجود دارد ارزش پول کشور کم میشود ،بنابراین باید سرمایه گذاری کرد تا از شدت کم شدن ارزش پولمان جلوگیری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 17:47:07   |
0     0
موافقم اگر هر ماه بتوانیم حتی اندکی از حقوق را سرمایه گذاری کنیم در آینده به اندازه نیازمان سرمایه خواهیم داشت در غیر این صورت هر سال اگر هم حقوقمان چندین برابر شود نمیتوانیم سرمایه مناسب در آینده داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/02 17:50:55   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث رفاه مالی نمیشود باید برنامه ریزی دقیق کنیم هدف را مشخص کنیم و درنهایت سرمایه گذاری خودرا تبدیل به دارایی کنیم تا بتوانیم به رفاه مالی برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 09:55:55   |
0     0
کسب درآمد به تنهایی باعث رفاه مالی نمیشود باید با برنامه ریزی مناسب داشته باشیم از پرداخت هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنیم تا به رفاه مالی برسیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/06 22:44:09   |
0     0
کسب درامد به تنهایی باعث زندگی بهتر نخواهد بود و نیاز به برنامه ریزی و مدیرت خرج و دخل و همچنین پس انداز است
خیر چون ممکن است ما هدف و برنامه ای برای خرج و پس انداز نداشته باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 11:03:00   |
0     0
چون اگر ما فقط به کسب پول فکر کنیم و برای ان تلاش کنیم اما هیچ هدف وبرنامه ای برای خرج کردن صحیح ان نداشته باشیم .یعنی برای رسیدن به ارزوها واهدافمون تلاش نمی کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:50:10   |
0     0
کسب درامد به تنهایی منجر به ثروتمند شدن افراد نمی شود ....پس از کسب درآمد افراد باید مخارج خود را مدیریت کنند سپس پی انداز کنند پی اندازهای خود را سرمایه گذاری کنند و در نهایت سرمایه گذاری های خود را تبدیل به دارایی کنند وسپس از دارایی های کسب درآمد کنند که در نهایت منجر به افزایش ثروت و موفقیت فرد می شود..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics