تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فرابورس

از زمان تولد فرابورس در سال 87 تا به امروز اقدامات و فعالیت های زیادی در این شرکت صورت پذیرفته است که معامله اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن در بازار فرابورس، راه اندازی بورس ایده و تشکیل صندوق های زمین و ساختمان از جمله مهم ترین فعالیت های فرابورس ایران طی سالهای نه چندان دور است.

از زمان تولد فرابورس در سال 87 تا به امروز اقدامات و فعالیت های زیادی در این شرکت صورت پذیرفته است که معامله اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن در بازار فرابورس، راه اندازی بورس ایده و تشکیل صندوق های زمین و ساختمان از جمله مهم ترین فعالیت های فرابورس ایران طی سالهای نه چندان دور است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در ادامه همه آنچه که باید از فرابورس بدانید را درگفت و گو با امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس جویا شدیم

به عنوان اولین سؤال بفرمایید چه شد که فرابورس راه اندازی شد؟

و یکی از تکالیف قانون بازار اوراق بهادار، ایجاد و ساماندهی بازارهای خارج از بورس می باشد. به همین منظور، شرکت فرابورس ایران در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد. شرکت فرابورس ایران نیز همچون دو بورس کالا( با مجوز فعال دیگر)بورس اوراق بهادار و بورس کالا) با مجوز شورای بورس ایجاد شده و تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد. مدل ایجاد فرابورس هم الهام گرفته از برخی بورس های پیشرفته، بورس هایی با ساختار مشابه و نیز تجربیات موجود در حوزه بورس اوراق بهادار تهران است. بر اساس مطالعات انجام شده در اغلب کشورها بازارهای خارج از بورس یا oct قالب رسمی قرار گرفته و تحت نظارت سازمانهای ناظر بر بازار سرمایه قرار دارند؛ با این تفاوت که ورود به این بازارها از شرایط و الزامات کمتری برخوردار بوده و در نتیجه حوزه دسترسی بازار گسترش یافته است .

پذیرش شرکت ها در فرابورس چه مزایایی دارد؟

پذیرش در فرابورس مقدمه ورود به بازار سرمایه است توجه به اینکه شرکتهای پذیرفته شده در فرابورس بخش مهمی از الزامات پذیرش در بورس را نام پذیرش احراز کرده اند، پذیرش آنها در بورس اوراق بهادار با سرعت بالاتری انجام می شود.

مهم ترین کارکرد بورس های اوراق بهادار، امکان تأمین مالی ارزان قیمت و در دسترس عموم مردم سرمایه گذاران از. شرکتهای بورسی علاوه بر تأمین مالی از طریق فروش سهام خود، می توانند سهام جدید منتشر تأمین مالی نمایند، ضمنا منابع حاصل از افزایش سرمایه نیز ارزان قیمت بوده (در مقایسه با وام بانکی) و ریسک فعالیت شرکت را افزایش نمی دهد شرکتهای پذیرفته شده در فرابورس امکان برخورداری از معافیت مالیاتی تا ۱۰ درصد درآمد خود را پس از پذیرش و عرضه سهام در فرابورس (به جز در بازار پایه فرابورس) را دارا هستند در بحث شفافیت اطلاعاتی هم با توجه به انعکاس اطلاعات مالی شرکتهای پذیرفته شده در سایت کدال و دسترسی عموم به اطلاعات قابل اتکا و استاندارد شده، مخاطبان شرکت افزایش یافته و افراد حقیقی یا حقوقی بیشتری به سرمایه گذاری در شرکت ترغیب می شوند.

از دیگر مزایای پذیرش در فرابورس، کشف عادلانه قیمت سهام است. قیمت شناسایی شده در مبادلات سهام در بورس ها از برآیند عرضه و تقاضای سهام توسط عموم فعالان بازار به دست می آید و قیمتی رسمی محسوب شده و مبنایی برای تعیین ارزش شرکت محسوب می شود

در مجموع می توان گفت مهمترین مزایای پذیرش در فرابورس، معرفی شرکت به بازار، تأمین مالی، معافیت مالیاتی، کاهش مالیات نقل و انتقال، شفافیت اطلاعاتی، کشف عادلانه قیمت سهام و امکان انتشار اوراق بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی می باشد.

فرابورس دارای چند بازار است؟

بر اساس دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس، پنج بازار مجزا با کارکردهای متنوع در فرابورس ایجاد شده است: بازار اول و دوم بازار سوم یا همان بازار عرضه، بازار ابزارهای نوین مالی و بازار پایه در بازارهای اول و دوم، معاملات سهام شرکتهای سهامی عام، در بازار سوم (بازار عرضه)، اوراق بهادارمانند سهام شرکتهای سهامی، حق تقدم سهام، پذیره نویسی سهام و سایر اوراق بهادار انجام می گیرد.

در بازار ابزارهای نوین مالی کلیه ابزارهای مالی قابل پذیرش و معامله است )مانند انواع اوراق مشارکت، انواع گواهی سرمایه گذاری و انواع صکوک). و در بازار پایه که پنجمین بازار فرابورس است، تنها نقل و انتقال سهام سایر شرکتهای سهامی عام که امکان یا قصد پذیرش در یکی از بازارهای بورس یا فرابورس را ندارند، انجام می گیرد.

مزایای عرضه اوراق بهادار از طریق بازار سوم فرابورس را بفرمایید.

از جمله مهم ترین مزایای عرضه در بازار سوم فرابورس ایران، بهره مندی از معافیت مالیاتی برای از دیگر مزایای بازار سوم فرابورس، شناسایی شرکت توسط فعالان بازار سرمایه، ایجاد فضای رقابت برای تعیین قیمت عادلانه اوراق بهادار مورد عرضه از طریق سیستم عرضه و تقاضا، سهولت فرآیند نقل و انتقالات سهام و تسویه وجوه را می توان نام برد. همچنین پذیرش آتی شرکت در فرابورس یا بورس (در صورت تمایل مالکان آن)، با توجه به شناخت به وجود آمده، سهل تر صورت خواهد پذیرفت

کمی در مورد بازار پایه فرابورس توضیح دهید؟

بازار پایه فرابورس به منظور ایجاد قابلیت نقل و انتقال سهام شرکتهای سهامی عام که در بورس یا سایر بازارهای فرابورس پذیرش نشده اند، ایجاد شده است. در این بازار امکان معاملات سهام کلیه شرکتهای سهامی عام وجود داشته و هیچ محدودیتی مانند زیانده بودن، در مرحله قبل از بهره برداری یک شرکت و عدم پرداخت بخشی از مبلغ اسمی سهام وجود ندارد.

برنامه انجام معاملات در بازار فرابورس چه تفاوتی با بازارهای بورس و کالا دارد؟

فرابورس بر خلاف بورس اوراق بهادار و کالا، فضای فیزیکی تحت عنوان تالار معاملات ندارد و معاملات آن به صورت مجازی و از دفاتر کارگزاران انجام می شود. آمار معاملات و سایر اطلاعات از طریق سایت رسمی آن منتشر می شود. جلسات و انواع اوراق بهادار در این بازار، به استثنای روزهای تعطیل رسمی، در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۲ است. همچنین دامنه نوسان در بازارهای اول، دوم و ابزارهای نوین مالی پنج درصد تعیین شده است و قیمت سهام یک شرکت بدی اعمال حجم مبنا می تواند نسبت به قیمت پایانی و قبل پنج درصد نوسان داشته باشد سهامدارانی که قصد ورود به بازار فرابورس برای سرمایه گذاری را داشته باشند در قدم اول باید چه کاری انجام دهند؟

افراد برای سرمایه گذاری و خرید اوراق یا سهام شرکتهای پذیرش شده و یا درج شده در شرکت فرابورس ایران تنها می بایست به یکی از کارگزاران عضو فرابورس مراجعه کرده، فرم های مورد نظر را تکمیل و مدارک درخواستی را ارایه کنند.

لیست کارگزاران عضو فرابورس، همچنین فرمهای مورد نظر در سایت Www.ifb.ir در دسترس است .

اوراق استفاده از حق تقدم تسهیلات مسکن از چه سالی پا به فرابورس گذاشت؟

اوراق استفاده از حق تقدم تسهیلات مسکن به عنوان یک ابزار جدید معاملاتی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس است پیش از این معاملات آن در شعب بانک مسکن انجام می ش د اما به دلیل ساختار سنتی معاملات آن، خریداران و فروشندگان در دفاتر مشاوران املاک به دنبال یکدیگر بودند و همین مسئله مشکلاتی را برای هر دو طرف ایجاد کرده بود به نحوی که مدیران بانک مسکن به دنبال راهکاری برای حل این مشکل برامدند، که در نهایت نماد «تسه» در بازار فرابورس به عنوان یک ابزار جدید در پاییز ۸۹ بازگشایی شد.

دستور خرید یا فروش در این اوراق به چه نحوی است ؟

سهام دار پس از دریافت کد سهامداری امکان معامله و فرابورس را پیدا می کند و برای انجام خرید و فروش اقدام به تکمیل فرم درخواست خرید و فروش اوراق بهادار می کند. مشتری می تواند درخواست خرید و فروش خود را در قیمت مشخصی اعلام کند اینکه به شرایط بازار و تصمیم کارگزار واگذار کند البته مالک اوراق بهادار هنگام فروش باید برگه سهام با سند دارایی اوراق بهادار را به کارگزار ارایه کند. متقاضیان می توانند با مراجعه به هر یک از شعب کارگزاران فرابورس در سطح کشور اقدام به معامله اوراق خود کنند، سرمایه گذار با مراجعه به شعبه مورد نظر کارگزاری و پر کردن فرم دستور خرید یا فروش، مشابه با ضوابط خرید و فروش سهام اقدام کند

نحوه استفاده از تسهیلات برای خریداران واحدهای مسکونی چگونه است؟

پس از پذیرش و معاملات اوراق تغییر چندانی در سیستم استفاده از تسهیلات اوراق صورت نخواهد گرفت و کماکان متقاضیان می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند. البته افراد باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند. اول اینکه استفاده کنندگان از تسهیلات مشمول محدودیت پنج سال در استفاده از تسهیلات نمی شوند. دوم اینکه سقف فردی استفاده از این اوراق بر روی یک پلاک حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال است لازم به توضیح است که ضوابط واحدهای مشمول دریافت تسهیلات بانکی شامل موارد فنی و پیچیده ای است به این لحاظ به متقاضیان توصیه می شود قبل از هر گونه اقدام برای خرید و استفاده از تسهیلات این اوراق با مراجعه به بانک مسکن از تطابق شرایط واحد مسکونی موردنظر با واحدهای مسکونی مشمول دریافت تسهیلات اطمینان حاصل کنند. و در نیز برگه های مربوطه از طریق شعب شرکتهای کارگزاری به خریداران تحویل می شود.

زمزمه های تشکیل بازار دارایی فکری به عنوان یکی از بازارهای نوظهور فرابورس ایران از سال ۱۳۹۱ و درست زمانی شکل گرفت که تنوع بخشی به ابزارهای مالی و ضرورت نوآوری در ابزارها و خدمات به عنوان اهداف استراتژیک فرابورس مطرح و عملیاتی شدن آن مورد تائید واقع شد. کمی در این ارتباط توضیح دهید.

بازار دارایی فکری آمده است تا در راستای اجرای مفاد بند د ماده ۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه که بر حمایت مالی از ایجاد و توسعه بورس ایده و بازار فناوری به منظور استفاده از ظرفیت های علمی در جهت پاسخگویی به نیاز بخشهای صنعت کشاورزی و خدمات تأکید ورزیده است، شرایطی را مهیا کند برای تکمیل ارتباط حلقه علم و صنعت تا دانشگاهیان، مخترعان و مبتکران بتوانند در ارتباطی نظامند، ایده ها و ابتکارات خود را به مرحله سازی برسانند و کلیدی باشد برای شکوفایی و به کارگیری ظرفیت های کشور و توسعه حوزه تفکر خلاق و اقتصاد دانش بنیان در کشور عزیزمان ایران

هدف از راه اندازی بازار دارایی فکری چیست؟

بازار دارایی فکری فرابورس که از آن با عنوان "بورس ایده» نیز یاد می ش ود، اهداف منحصر به فردی دارد که مهم ترین آنها حمایت از دارندگان دانش فنی و امتیاز ثبت اختراعات به منظور ارزش گذاری دارایی معنوی و همچنین تخفیف ریسکهای قیمتی مرتبط با اوراق بهادار مبتنی بر مالکیت معنوی بر این تسهیل انتقال تکنولوژی، تسهیل قیمت گذاری منطقی اوراق مالکیت معنوی بر مبنای قیمت یک بازار رقابتی و نیز ارتقای شاخص ثبت اختراعات کشور در مراجع بین المللی به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه علم و فناوری، در زمره دیگر اهداف راه اندازی این بازار تعریف شده است حرکت به سمت هدفمند شدن اختراعات، کاربردی کردن پایان نامه های دانشجویان و تکیه بر نیازهای عینی بازار، ایجاد ارزش افزوده از اختراعات در راه اندازی اقتصاد دانش بنیان و استفاده از اسناد اختراعات ارزش گذاری شده در فرابورس به عنوان وثیقه در نهادهای بانکی هم از دیگر اهدافی است که برای بازار دارایی فکری فرابورس در نظر گرفته شده

لطفا کمی هم از مزایای بازار دارایی فکری  برایمان بگویید.

توسعه تحقیق و پژوهش بر پایه  نتیجه گیری های کاربردی در محیط علمی ، پیوند محیط دانشگاهی و پژوهشی با بخش های صنعتی و تولید توسط بازار سرمایه، ارزش گذاری دستاوردهای مخترعان و حمایت مالی برای تشویق به نوآوری، افزایش بهره وری تولید برآمده از تخصص دانش پژوهان، حفاظت از حقوق مخترعان در محیط قانونمند و منظم بازار سرمایه با توثیق اوراق بهادار، حمایت از حقوق خریدار با ارزیابی کارشناسی طرح و ایده و تعیین قیمت از طریق مکانیزم پیشنهاد و درخواست و گسترش فرهنگ فعالیت در بازار سرمایه و کمک به توسعه آن از جمله مزایای بازار دارایی فکری است.

اوراق بهادار مبتنی بر دارایی فکری چیست؟

اوراق بهادار مبتنی بر دارایی فکری را می توان به حق ثبت اختراع ، علائم تجاری، طرح های صنعتی، حق انحصاری اثر و سایر موارد طبقه بندی کرد. حق ثبت اختراع، حقی انحصاری است که در قبال اختراع ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می شود.

علائم تجاری هم  نشانه شاخصی است که معرف کالاها یا خدمات معین ایجاد شده توسط شخص یا شرکت خاصی است. طرح های صنعتی هم طرح صنعتی جنبه تزئینی یا زیبایی شناسی کالا را نشان می دهد. طرح می تواند شامل خصوصیات سه بعدی مثل شکل کالا یا خصوصیات دو بعدی مانند الگوهای خطوط و رنگ باشد. حق انحصاری اثر نیز عبارت از حقوق اعطا شده به پدیدآورندگان آثار و کارهای ادبی و هنری است. سایر موارد هم شامل انواع ارقام گیاهی، نوآوری، علایم جغرافیایی، مالکیت صنعتی، تحقیق بنیادی و کاربردی، اختراعات و ... است

 حال مخترعان و صاحبان حقوق مالکیت معنوی چگونه می توانند ایده خود را فرابورسی کنند؟

فرابورس ایران از همه مخترعان و صاحبان حقوق مالکیت معنوی در کشورمان که قصد تأمین مالی برای راه اندازی طرح های خود از طریق بازار دارایی فکری را دارند، دعوت می کند پس از ثبت حقوق  مالکیت معنوی خود نزد مراجع ثبت قانونی اعم از اداره کل مالکیت صنعتی به شرکتهای تأمین سرمایه، مشاوران سرمایه گذاری و کارگزاران عضو فرابورس ایران مراجعه و درخواست خود را برای حضور در این بازار ارایه کنند .

رویه اجرایی بازار معاملات اوراق بهادار مبتنی دارایی فکری در بازار فرابورس مراحلی دارد که افراد علاقه مند با انجام مراحل اعلام شده به راحتی می توانند ایده خود را فرابورسی کنند. در ابتدا دارند اوراق دارایی فکری که قصد عرضه حقوق مادی ناشی از دارایی فکری خود را دارد، از طریق مراجعه به یکی از شرکتهای مشاور سرمایه گذاری، تأمین سرمایه دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فرابورس ایران و ارایه مدارک اوراق شناسایی مخترع طرح، اوراق شناسایی مالک حقوقی مادی ناشی از دارایی فکری )شخص حقیقی یا حقوقی) و اوراق مربوط به ثبت دارایی فکری نزد مرجع ذیصلاح ثبت کننده(، درخواست خود مبنی بر عرضه تمام یا بخشی از حقوق مادی ناشی از مالکیت معنوی متعلق به خود را مطرح می کند. سپس شرکت مشاور سرمایه گذاری، تأمین سرمایه یا کارگزار عضو فرابورس ایران پس از دریافت مدارک، درخواست عرضه متقاضی را به همراه مدارک مذکور به فرابورس ایران ارایه می کند. در آخر نیز پس از وصول تقاضا توسط فرابورس ایران، مقتضی است مراحلی از قبیل احراز اصالت و هویت اختراع و مخترع از مرجع ثبت مربوطه: اخذ تأییدات فنی طرح از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارایه گزارش لازم در خصوص بررسی قابلیت تجاری سازی ایده در قالب طرح کسب و کار که توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری یا تأمین سرمایه یا کارگزاران دارای مجوز عضو فرابورس ایران انجام و تکمیل شده و در نهایت موافقت اصولی کمیته عرضه فرابورس ایران، در خصوص تقاضای ارایه شده اخذ شود. راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان که از سال ها پیش بحث راه اندازی آن مطرح بوده یکی دیگر از اقدامات قابل توجه شرکت فرابورس در تنوع بخشی به ابزارهای مالی است.

هدف از راه اندازی این صندوق ها چیست؟

موضوع فعالیت صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان، جمع آوری پس اندازهای خرد و کلان اختصاص آن به ساخت پروژه ساختمانی مشخص و سپس فروش واحدهای ساختمانی پروژه و تقسیم عواید ناشی از این فعالیت میان سرمایه گذاران این صندوق های زمین و ساختمان می تواند ابزار

مناسبی برای ورود سرمایه های خرد به بازار مسکن باشد چرا که تجمیع همین سرمایه های خرد است که طرح های عظیم را به ثمر می رساند دیگر فرصت استفاده از مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن با سرمایه های خرد نیز از طریق صندوق های و ساختمان به وجود آمده است.

مزایای تشکیل صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان چیست؟

جدایی تأمین مالی از مدیریت پروژه، تضمین تأمین مالی به موقع، انعطاف پذیری تأمین مالی متناسب با شرایط بازار و تغییرات قیمت ها، معافیت مالیاتی، ماهیت حقوقی و رسمی صندوق، تثبیت قدرت خرید دارندگان واحدهای سرمایه گذاری در برابر افزایش قیمت زمین و ساختمان، امکان خرید یا فروش واحدهای صندوق به صورت آنلاین و پیوسته، حفظ نقدشوندگی واحدهای سرمایه گذاری صندوق توسط بازارگردان و امکان افزایش واحدهای قابل پذیره نویسی با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار در صورت مازاد درخواست پذیره نویسی واحدهای صندوق از جمله مزایای این صندوق هاست تأمین مالی برای مالکان زمین که منابع لازم را برای ساخت ندارند از مهمترین حرف های صندوق های زمین و ساختمان است و از دیگر اهداف آن نیز می توان به استفاده از ظرفیت ابزار مالی در بازار سرمایه، فراهم کردن فرصت بهره گیری مزایای رشد صنعت ساختمان برای سرمایه گذاران هر مقدار سرمایه گذاری و استفاده از مزایای مالیاتی - برای تشویق سرمایه گذاران و جذب منابع اشاره کرد.

صندوق های زمین و ساختمان چه مزیتی نسبت به سایر روشهای تأمین مالی دارند؟

یکی از مزیت های این صندوق ها معافیت مالیاتی نقل و انتقال سهام است و همچنین نقدشوندگی وافزایش سرمایه آنها در مدت زمان کوتاهی از جمله دیگر مزیت های این صندوق ها به شمار می رود. در روش افزایش سرمایه صندوق ها تنها یک مجوز کلی از سازمان بورس دریافت می شود و این صندوق ها می توانند در فازهای مختلف نسبت به افزایش سرمایه در کمتر از ۲۰ روز اقدام کنند. در این صندوق ها رکن متعهد پذیره نویسی در هر فاز از افزایش سرمایه اقدام به فروش یونیتهای صندوق می کند و در صورت عدم فروش بخشی از آن، خود اقدام به خرید می کند. بنابراین وقفه ای در تأمین مالی این صندوق ها به وجود نیامده و در موعد مقرر پروژه به اتمام می رسد.

مردم با هر سرمایه ای امکان سرمایه گذاری در صندوق های زمین و ساختمان را دارند؟

بله. در شرایط فعلی مردم برای سرمایه گذاری در بخش مسکن باید حداقل پول ۶ دانگ یک واحد آپارتمان را داشته باشند اما این صندوق ها با سرمایه اندک مردم نیز تأمین مالی می شود تا در درآمد مشاع سرمایه گذاران سهیم باشند. اکنون شرایطی فراهم شده تا مردم با سرمایه گذاری های خود نسبت به نوسانات نرخ تورم پوشش ریسک انجام دهند.

صندوق های زمین و ساختمان چه ریسکهای ی به همراه دارند؟

این صندوق ها نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری قطعا ریسک بیشتری دارند چرا که قرار است طی چند سال آینده پس از سرمایه گذاری به سودآوری برسند. بنابراین با توجه به عدم سابقه صورتهای مالی دارای ریسک بیشتری هستند و در این خصوص صندوقها گزارشات ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله ارایه خواهند داد. بنابراین سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید طرح کسب و کار صندوق های زمین و ساختمان را مطالعه و با تحلیل های خود اقدام به معامله کنند.

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حَسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

fatemeh pourghasemi |   1399/04/24 11:52:56   |
0     0
تأمین سرمایه یکی از موضوعات و اهداف مهم شرکت‌ها است که همواره در پی آن هستند. عرضه سهام در بورس نیز یکی از از بهترین راه‌های جذب سرمایه است که معمولاً شرکت‌ها از آن استقبال می‌کنند. البته در بازار بورس قوانین و ساختارهایی وجود دارد که هر شرکتی قادر به ورود به آن نیست. فرابورس نیز مانند بورس اوراق بهادار، بازاری برای داد و ستد اوراق بهادار یا سهام است و شرایط و قوانین معاملاتی ساده‌تری برای پذیرش شرکت‌ها و داد و ستد سهام دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/24 13:06:35   |
0     0
فرابورس ایران شامل دو بورس کالا با مجوز فعال دیگرو بورس اوراق بهادار و بورس کالا با مجوز شورای بورس است که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند. پذیرش در فرابورس مقدمه ورود به بازار سرمایه است. مهم ترین کارکرد بورس اوراق بهادار ، امکان تامین مالی ارزان قیمت و در دسترس بدن عموم مردم برای سرمایه گذاری و از سرمایه گذاران است. در فرابورس ، کشف عادلانه قیمت سهام صورت می گیرد.مزایای پدیرش در فرابورس شامل: معرفی شرکت به بازار، تامین مالی، معافیت مالیاتی، کاهش مالیات نقل و انتقال ، شفافیت اطلاعاتی، کشف عادلانه قبمت سهام، امکان انتشار اوراق بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پوراکبری |   1399/04/31 17:08:36   |
تامین سرمایه یکی از موضوعات و اهداف مهم شرکت ها است ، عرضه سهام در بورس نیز یکی از بهترین راه ها برای جذب سرمایه است .
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics