تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

5 دلیل اصلی شکست در بودجه ریزی خانواده

چنانکه بارها در مقالات پیشین اشاره شده است، بودجه بندی و برنامه ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در مسیر موفقیت است این برنامه باید مدیریت پول شما را تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح، مسیر اقدامات آتی را معین سازد اما مساله آن جا است ...

چنانکه بارها در مقالات پیشین اشاره شده است، بودجه بندی و برنامه ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در مسیر موفقیت است این برنامه باید مدیریت پول شما را تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح، مسیر اقدامات آتی را معین سازد اما مساله آن جا است که تنظیم و تهیه بودجه صرفا نخستین گام در مسیر بودجه بندی موفق است و گام بعدی، یعنی اجرا و پیاده سازی، بسیار دشوار و تعیین کننده است. درست است که شیوه جمع آوری اطلاعات و نگارش بودجه در مسیر اجرای آن تاثیر گذار است اما در حقیقت، اگر نتوانید گام دوم را به خوبی بردارید، تمام تلاش شما برای تنظیم بودجه بیهوده خواهد بود. چرا که در عمل هیچ اتفاقی در مسیر مدیریت بهتر پول صورت نگرفته است و باید بودجه نوشته شده را بی هیچ استفاده قاب کرده و به دیوار بیاویزیم بودجه ای را طراحی نمایید که بتوانید به مفاد آن وفادار بمانید .

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شکست پیاپی در پیاده سازی برنامه مالی اعتماد به نفس و نیروی اراده شما را تضعیف می کند، از این رو باید پیش از آغاز اجرای بودجه، عوامل اصلی شکست های خود را شناسایی کرده و در مسیر طراحی و اجرا به آنها توجه داشته باشید. موارد زیر از جمله مهمترین عوامل ناکامی در پیاده سازی بودجه است و شناخت این موارد شما کمک خواهد کرد به نحو دقیق تری بودجه بندی خود را به اجرا در آورید.

غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات

بودجه معمولا شامل ارزیابی مسیرهایی است که پول شما در حال حاضر به آنها سرازیر می شود آینده و همچنین مسیرهایی که مایل هستید در پول خود را در آنها هزینه کنید. اما اگر برای شناسایی و تعیین این مسیرهای هزینه ای واقع بینانه عمل نکنید، بودجه شما کاملا بی معنا قابل اجرا خواهد بود این گونه هدف گذاری غیرواقعی مواردی چون تخمین پایین و دست کم گرفتن میزان هزینه ها و یا پول مورد نیاز در بخش های گوناگون را در بر می گیرد. برای پرهیز از این دشواری باید هزینه های دورهای خود را صادقانه و به صورت منظم اندازه گیری کنید تا از این طریق اصلاح مناسب بودجه بندی میسر گردد. البته بخشی از هزینه های شما ثابت است و تخمین زدن آنها چندان پیچیده نیست، اما حتما باید در بودجه خود جایی را نیز برای هزینه های متغیر و غیرقابل پیش بینی در نظر بگیرید؛ چراکه در غیر این صورت، میزان واقع بینی بودجه کاهش خواهد یافت. فقدان واقع بینی به طور حتم به شکست اجرایی بودجه می انجامد

فراموش کردن مالیات یا عوارض

اغلب کسب و کارها ملزم به پرداخت میزان مشخصی از مالیات هستند و این امر کارمندان را نیز شامل می شود. به علاوه بخشی از داراییهای ثابت نیز مشمول عوارض گوناگون سالانه می شوند که گاهی پرداخت آنها ضرورت می یابد. از این رو باید در هر گونه بودجه بندی، میزان دقیق این هزینه ها نیز مشخص شود. در واقع بسیاری از فرایند طراحی بودجه بر درآمدها یا دارایی های خود فارغ از کسری های مرتبط با مالیات و عوارض تکیه می کنند، در حالی که درآمد خالص آنها در نهایت رقمی کمتر از برآورد اولیه است. این مساله نیز به مانند بخش مربوط به هزینه ها، باعث وارد آمدن فشار بر بودجه طراحی شده و از کار افتادن آن می شود .

با اهداف اصلی بی ارتباط بودن بودجه

نگاه اول نوعی فهرست درآمد و در بودجه ها هزینه به صورت ماهانه یا سالانه به نظر می رسند، اما آنها در واقع بیش از این هستند. بدون توجه به اهداف مالی میان مدت و بلند مدت و نبود مسیر مشخص برای تحقق این اهداف، بودجه ها کارایی چندانی ندارند. به علاوه انگیزه فرد برای وفاداری به بودجه نیز بدون اهداف مشخص کاهش می یابد. این اهداف می توانند مواردی از برنامه ریزی مالی برای سفر یا خرید برخی لوازم منزل تا تلاش برای آرامش مالی در دوران بازنشستگی را در بر داشته باشد در حالت ایده آل، بودجه شما باید بازتابی از اهداف تان باشد تا پیاده سازی حداکثری آن تضمین شود.

از این رو پیش از آغاز نگارش بودجه باید نسبت به تعیین و نگارش اهداف اقدام نمایید. در شماره های قبلی معیشت، مقالات متعددی به اهداف آنها شکل صحیح در چاپ رسیده اند که و نحوه طراحی و تعیین آنها توضیح داده شده اند می توانید با استفاده از روش های مدرنی که از سوی متخصصان برای این کار ارائه شده اند، اهداف خود را به دقت مشخص کنید و آنگاه طراحی بودجه به آنها جامه عمل بپوشانید.

فقدان انعطاف پذیری :

شاید شما بودجه خود را با دقت کامل و نیت جدی برای وفاداری به آن طراحی کرده باشید اما این برای پیاده سازی موفقیت آمیز بودجه کافی نیست. واقعیات اقتصادی و مالی در جهان تحت کنترل ما نیستند و مسیر خاص خود را می پیمایند. هزینه های ناخواسته، کاهش ناگهانی در آمد، بیکاری و موارد مشابه ممکن است توازن هزینه و درآمد را بر هم زده و بودجه شما را با بحران مواجه سازد از این رو به جای آنکه بودجه را بدون هر گونه انعطاف پذیری تنظیم کنید، فضایی را برای موارد پیش بینی نشده لحاظ نمایید تا در زمان بروز مشکلات، مجبور به کنار گذاشتن آن نشوید یکی از راه های انجام این کار، در نظر گرفتن صندوق پس انداز برای موارد اضطراری است که می تواند در زمان لازم گره از مشکلات بگشاید .

کمبود وفاداری و اراده :

اما در کنار تمامی موارد فوق، مهمترین مساله در اجرای موفقیت آمیز یک بودجه ماهانه یا سالانه وفاداری شما آن به است این کار پیش از هر چیز به تصمیم جدی مبنی بر کنترل هزینه ها و حفظ توازن در زندگی مالی بستگی دارد. باید انگیزه های خود را برای نیل به این هدف سر و سامان دهید، با خود قرار بگذارید و بی رحمانه نسبت به جریان مالی سخت گیر باشید. حتی الامکان سعی را مکتوب نمایید و آنها را جای ی پیش روی خود بگذارید تا در زمان لازم از انرژی و انگیزه برآمده از آنها برخوردار شوید. اگر ازدواج کرده و فرزندانی دارید، حتما در مسیر نگارش و اجرای بودجه با آنها مشورت کنید حمایت و همراهی اعضای خانواده تاثیر عمیقی بر پیاده سازی موفق بودجه بندی دارد.

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسَمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ادمین سواد مالی |   1399/02/03 08:55:08   |
2     0
بودجه بندی و برنامه ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در رفاه مالی بیشتر است. اما همیشه بودجه بندی و برنامه ریزی مالی با موفقیت همراه نیست.

- دلایل شکست در بودجه ریزی خانواده چیست؟
- چطور می توان از شکست بودجه بندی در برنامه ریزی مالی جلوگیری کرد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/03/01 11:43:44   |
در نظر نگرفتن مالیات و غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات و غیرمرتبط بودن اهداف پیش بینی شده با اهداف واقعی .....
زهرا افتخاری |   1399/03/03 19:13:25   |
ممکن است افراد در هنگام بودجه ریزی اینکار را بصورت سختگیرانه انجام دهند و بعدأنتوانند به آن وفاوادار باشند....تورم وافرایش ناگهانی هزینه ها ممکن است توازن را بهم بزند....ودر نظر نگرفتن هزینه های غیرقابل پیش بینی
در فرایند بودجه ریزی فرد باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه را نیز در بوجه خود لحاظ کند.
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/07 09:08:57   |
در نظر نگرفتن تورم هزینه های احتمالی و مالیات و عوارض برخی هزینه ها در نتیجه منعطف نبودن برنامه ریزی مالی و منجر به شکست آن میشود.
فرزانه جنتی |   1399/03/07 15:33:47   |
فراموش کردن. مالیات و عوارض. غیر واقعی در نظر گرفتن فرضیات
کمبود وفاداری و اراده. فقدان انعطاف پذیری. بی ارتباط بودن هاهداف اصلی با بودجه. تورم رکود.
باید بودجه ای را برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم و مارو به اهدافمون نزدیک تر کنه. وطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد
الناز بهروزی |   1399/03/20 21:38:51   |
در نظر نگرفتن احتمالات ،درنظر نگرفتن تمام هزینه ها ،نداشتن سواد مالی
پیش بینی احتمالات ،برنامه ریزی مقولانه،نداشتن بلند پروازی ،افزایش سواد مالی
مرتضی ندافی |   1399/03/20 21:38:51   |
در نظر نگرفتن تمام ابعاد مالی، در نظر نداشتن تمام هزینه ها ، نداشتن تجربه و سواد مالی ، در نظر نگرفتن احتمالات،
با استفاده از تجربه و سواد مالی دیگران ،پیش بینی احتمالات ، و همچنین برنامه ریزی معقولانه ، و...
fatemeh tak |   1399/03/26 13:36:28   |
متناسب در نظر نگرفتن خرج و ها و درامد ، پیش بینی غیرواقعی هزینه ها ، پیش بینی اغراق گونه هزینه ها ، دست کم گرفتن هزینه ها ، دست بالا گرفتن درامد و ...
با پیش بینی واقع بینانه میتوان بر مشکلاتی از این قبیل فائق امد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/13 17:04:46   |
در نظر نگرفتن احتمالات هزینه ای، بی توجهی به مسائلی که در ظاهر کم اهمیت بوده اما بعد مهم شده است، باید همیشه مقداری را بیشتر از بودجه ی مورد نیاز برای مسائل احتمالی در نظر گرفت تا غافل گیر نشویم
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/15 03:21:13   |
۱- در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی
۲- فراموش کردن مالیات یا عوارض
۳- بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی
۴- فقدان انعطاف‌پذیری
۵- کمبود وفاداری و اراده قوی

از آنجا که با کسب هر درآمدی هزینه هایی به دنبال آن می آید، لازم است برنامه ریزی مدون داشته باشیم که هر بخش از درآمد را در چه زمینه ای هزینه کنیم و چقدر را به پس انداز اختصاص دهیم.
این طبیعی است که با هر افزایش درآمدی سطح تمایلات شما برای هزینه هایی که انجام می دهید هم تغییر یافته و هزینه هایتان افزایش پیدا می کند؛ اما این شما هستید که باید با تصمیم گیری های عاقلانه بهترین برنامه ریزی را برای پول خود انجام دهید. همچنین فراموش نکنید که مهم ترین بخش بودجه بندی پس انداز است. پس قبل از هر تصمیمی حداقل 10 درصد درآمد خود را برای این منظور کنار بگذارید.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/18 19:30:59   |
دلایل شکست دربودجه ریزی خانواده عبارتند از: غیر واقعی درنظرگرفتن فرضیات، فراموش کردن مالیات و عوارض،بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی، فقدان انعطاف پذیری، کمبود وفاداری و اراده.
برای جلو گیری از شکست در بودجه بندی باید به آن وفادار باشیم و سخت گیرانه عمل کنیم.در بودجه بندی باید بین هزینه ها و درآمد تعادل برقرار کرد. و برای آینده پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشیم.
علیرضا آزاد |   1399/04/25 10:14:16   |
فراموشی و درنظر نگرفتن مخارجی مانند عوارض و مالیات،هزینه های غیر مترقبه،اشتباه در پیشبینی وضع آینده بازار و جامعه
مشورت با افراد صاحب نظر و آگاه،برنامه ریزی و بودجه بندی صحیح و منعطف با شرایط بازار و جامعه
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 00:45:10   |
یکی از دلایل شکست بودجه را میتوان غیر واقع بینانه و خیلی سخت گیرانه تنظیم کردن آن باشد و یا در نظر نگرفتن موارد اضطراری و هزینه های ناگهانی باشد که هر کدام از موارد فوق می تواند کل معادله و توازن بودجه را به هم بزند و باعث ناکارایی و شکست آن شود و بهترین روش برای جلوگیری از شکست بودجه این است که در بودجه ذخیره ها و پس انداز های را برای موارد اضطراری در نظر گرفت .
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 14:53:35   |
در نظر نگرفتن احتمالات ،درنظر نگرفتن تمام هزینه ها ،نداشتن سواد مالی
پیش بینی احتمالات ،برنامه ریزی مقولانه،نداشتن بلند پروازی ،افزایش سواد مالی
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/26 21:04:01   |
نداشتن تجربه و سواد مالی،فراموش کردن مالیات و عوارض ،فقدان انعطاف پذیری
با استفاده از تجربه و سواد مالی دیگران ،پیش بینی إحتمالات و همچنین برنامه ریزی معقولانه و....طوری برنامه ریزی کنیم ک غافل گیر نشویم
مهدی کاظمی |   1399/04/27 09:53:17   |
ریسک نکردن وآینده نگر نبودن
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:37:50   |
هزینه های زندگی را براساس واقعیت زندگی برنامه ریزی کنیم برنامه ریزی مالیمان در جهت اهداف بلند مدتمان باشد و همیشه طبق برنامه ریزی مالیمان عمل کنیم می توانیم از شکست بودجه بندی در برنامه ریزی مالی جلوگیری کنیم.
مرجان عباسی نسب |   1399/04/30 00:28:45   |
حوادث و اتفاقاتی ک پیش بینی نشده اند می تواند کل برنامه بودجه یک زندگی را بهم بزند . مثل یک بیماری ناعلاج که هزینه درمان ان کل زندگی ات هست نه انچه پیش بینی و پس انداز شده .
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 12:26:46   |
در نظر نگرفتن هزینه های مالیات و عوارض
با برنامه ریزی دقیق و پرداخت به موقع مالیات
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:13:23   |
فراموش کردن. مالیات و عوارض. غیر واقعی در نظر گرفتن فرضیات
کمبود وفاداری و اراده. فقدان انعطاف پذیری. بی ارتباط بودن هاهداف اصلی با بودجه. تورم رکود.
باید بودجه ای را برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم و مارو به اهدافمون نزدیک تر کنه. وطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 17:34:18   |
مالیات،کمبودوفاداری واراده،تورم رکود
بااستفاده ازبرنامه ریزی دقیق وپیش بینی احتمالات
محمد پوراکبری |   1399/04/31 11:46:27   |
همه جوانب را در نظر نگیریم ، مثلا تورم یا هزینه های احتمالی ک ممکن است پیش اید ، مالیات ، قطع شدن یا کم شدن درامد ب هر دلیلی و ...
باید همه این عوامل را در نظر گرفت .
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 19:14:44   |
دلایل شکست در بودجه ریزی خانواده خرج های بیهوده و گزاف را میتوان نام برد و برنامه ریزی نادرست برای درامد و هزینه های زندگی
میتوان با برنامه ریزی صحیح و عاقلانه و اینکه بدانیم هزینه های صروری زندگی چیست و کدام ارجحیت دارد
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/01 08:00:21   |
در برنامه ریزی بوجه خیلی چیزا مد نظر میگیریم ولی گاهی افراد به این برنامه ریزی پایبند نبوده یا اینکه در جریانی از کار بیکار شده وحوادث غیر قابل پیش بینی...
اینکه فرد سعی کند همیشه یک پس انداز داشته باشد تا وقت یازمان برای جبران داشته باشد
مهدیه گولشائیان |   1399/05/02 19:04:55   |
در نظر نگرفتنهمه ی ابعاد وهزینه ها.ویا اتفاقات غیر قابل پیشبینی.
استفاده از یک برنامه ریزی دقیق که هم انعطاف پذیری بالایی داشته باشدوهم به واقعیت نزدیک باشد.
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 17:11:34   |
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد و نداشتن تجربه و سواد مالی ، در نظر نگرفتن احتمالات میتواند دلایل عمده باشد
با پیش بینی واقع بینانه میتوان بر مشکلاتی از این قبیل فائق امد و باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه را نیز در بوجه خود لحاظ کند.
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 17:11:48   |
از بودجه بندی برای برنامه ریزی کوتاه مدت یعنی برای نیازهای فوری و درحال حاضر ، و برنامه ریزی بلندمدت یعنی شامل هدف های بلندمدت و گران قیمت استفاده کرد و نداشتن تجربه و سواد مالی ، در نظر نگرفتن احتمالات میتواند دلایل عمده باشد
با پیش بینی واقع بینانه میتوان بر مشکلاتی از این قبیل فائق امد و باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه ای را نیز در بوجه خود لحاظ کند.
مهدیه گلشائیان |   1399/05/05 22:31:13   |
در نظر نگرفتنهمه ی ابعاد وهزینه ها.ویا اتفاقات غیر قابل پیشبینی.
استفاده از یک برنامه ریزی دقیق که هم انعطاف پذیری بالایی داشته باشدوهم به واقعیت نزدیک باشد.
محمد رحیمی |   1399/05/08 18:57:50   |
فراموش کردن مالیات و عوارض و تورم در طول سال در هزینه ها و کمبود تعهد به بودجه
اگر برای خود در انحراف در بودجه جریمه تعیین کنند خوب است تا به بودجه پایبند باشند
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/09 20:43:05   |
همه جوانب را در نظر نگیریم ، مثلا تورم یا هزینه های احتمالی ک ممکن است پیش اید ، مالیات ، قطع شدن یا کم شدن درامد ب هر دلیلی
باید همه این عوامل را در نظر گرفت .
مبینادشتی |   1399/05/11 16:16:09   |
فرایند بودجه ریزی فرد باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه را نیز در بوجه خود لحاظ کندوطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد.
سارا محمودآبادی |   1399/05/21 19:51:35   |
فراموش کردن. مالیات و عوارض. غیر واقعی در نظر گرفتن فرضیات
کمبود وفاداری و اراده. فقدان انعطاف پذیری. بی ارتباط بودن هاهداف اصلی با بودجه. تورم رکود.
باید بودجه ای را برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم و مارو به اهدافمون نزدیک تر کنه. وطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:09:26   |
نداشتن برنامه ریزی و خرج اضافی و در نظرنگرفتن درامد
دهقان |   1399/02/16 14:46:07   |
0     0
دلایل شکست در بودجه ریزی خانواده عبارتند از:غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن برخی هزینه ها مانند مالیات یا عوارض، بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی ، فقدان انعطاف پذیری و کمبود پشتکار و اراده

به نظرم ابتدا باید باید بوجه هفته ای و کوتاه مدت تهیه نمود و سپس آنرا با واقعیت روی داده مقایسه نمود تا انحرافات بودجه مشخص شود اینکار کمک می کند تا در بوجه بندی بلندمدتمطلوب تر عمل نماییم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
شاوردی |   1399/02/20 09:50:23   |
0     0
پیش آمدن هزینه های ناگهانی مانند خرابی ماشین – بیماری باعث شکست در بودجه ریزی می شود .
و با استفاده از برنامه ریزی مناسب برای پس انداز که در مواقع ضروری و نیاز بتوان از آن استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه کریمی |   1399/02/20 13:21:08   |
0     0
هزینه های زندگی را براساس واقعیت زندگی برنامه ریزی کنیم برنامه ریزی مالیمان در جهت اهداف بلند مدتمان باشد و همیشه طبق برنامه ریزی مالیمان عمل کنیم می توانیم از شکست بودجه بندی در برنامه ریزی مالی جلوگیری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
تشکری |   1399/02/27 10:42:40   |
0     0
به نظرم بودجه خانوار برنامه‌ای است که در آن کلیه درآمدها برآورد می‌شود و متناسب با نیازهای مختلف برای خرج کردن آنها اهدافی تعیین می‌شود.از این رو باید پیش از آغاز اجرای بودجه، عوامل اصلی شکست‌های خود را شناسایی کرده و در مسیر طراحی و اجرا به آنها توجه داشته باشید.
که شامل: فراموش کردن مالیات یا عوارض،غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات،فقدان انعطاف پذیری و ....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/02/27 17:23:37   |
0     0
با سلام
دلایل شکست بودجه بندی خانوار :
1_ عدم برنامه ریزی و تناسب ما بین هزینه ها و درآمد ها
2_ عدم پایندی به مولفه های بودجه بندی ب هنگام انجام هزینه ها
3_ عدم تنظیم بودجه واقعی خانواده
4_ بروز مشکلات و موضوعات هزینه غیر مترقبه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/02/28 15:44:57   |
0     0
دلایل شکست بودجه بندی توسط خانوارها: نداشتن برنامه ای متناسب با واقعیت، بالابودن سطح توقعات خانواده ها، بوجود امدن هزینه های اتفاقی و برنامه ریزی نشده، دربرخی موارد صرفه جویی نکردن مثل برق اب و...
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دهقان |   1399/02/29 22:53:59   |
0     0
نداشتن انضباط مالی و کاهش ندادن هزینه-• ضعف‌¬های شخصیتی و لایه¬‌های پنهانی درونی، ما را وادار می¬ کند که بهتر، بیشتر و فراوان‌تر خرج کنیم.
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است. یکی از موارد آن مدیریت هزینه است. مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره¬‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کنیم.
برای مدیریت هزینه اول باید هزینه‌¬ها را یادداشت کنیم چون تا آدم شناخت دقیقی از اندازه هزینه نداشته باشیم نمی¬تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه¬‌ها را کاهش دهد یا خیر. اگر از کسی پرسیدید هزینه ماهیانه‌¬ات چقدر است و رقم دقیق نگفت بدانید مطمئنا نمی‌¬تواند از نظر اقتصادی موفق باشد. آدم‌¬های اقتصادی دقیقا می¬دانند که چقدر و کجاها هزینه کرده‌-اند. باید آمار ریز هزینه ماهیانه را داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. بعد از آن کاهش هزینه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/02/31 23:12:13   |
0     0
دلیل شکست در بودجه ریزی خانواده...پیش آمدن هزینه های ناگهانی ...عدم برنامه ریزی ...بالا بودن سطح توقعات ..نداشتن نظم و انظباطمالی ..عدن تنظیم بودجه خانواده ...
با برنامه ریزی برای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت میتوان از شکست جلوگیری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/01 10:16:34   |
0     0
یکی از دلایل شکست بودجه را میتوان غیر واقع بینانه و خیلی سخت گیرانه تنظیم کردن آن باشد و یا در نظر نگرفتن موارد اضطراری و هزینه های ناگهانی باشد که هر کدام از موارد فوق می تواند کل معادله و توازن بودجه را به هم بزند و باعث ناکارایی و شکست آن شود و بهترین روش برای جلوگیری از شکست بودجه این است که در بودجه ذخیره ها و پس انداز های را برای موارد اضطراری در نظر گرفت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرضیه انتظارقائم |   1399/03/02 11:37:16   |
0     0
ع روابط شما به‌ویژه در زمینه‌ی زناشویی تأثیر زیادی بر شیوه و عملکردتان در مدیریت مالی خانواده دارد. پژوهشگران دریافته‌اند که ویژگی‌های زیر در ازدواج، امنیت مالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد:

ارتباطات نامؤثر و ضعیف؛
کنترل و سلطه‌جویی بر دیگری؛
نقش‌های تعریف نشده؛
بی‌احترامی؛
بی‌اعتمادی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/03/02 12:45:14   |
0     0
1.برنامه نداشتن
2.توقع بیجاداشتن
3.حوادث غیرمترقبه مانند بیماری وخرابی لوازم منزل
4.صرفه جویی نکردن درموارد مصرفی منزل
5.عدم تنظیم درامدواقعی منزل باخرج کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/02 13:31:20   |
0     0
تفاوت دیدگاه ها و عدم التزام کلیه افراد خانواده. معمولا یک نفر بودجه بندی می کند و باعث می شود بقیه به آن ملتزم نباشند

با فرهنگ سازی بین افراد خانواده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات تراب زاده بافقی |   1399/03/03 02:29:42   |
0     0
گاهی وقت‌ ها عدم موفقیت‌های مالی به علت داشتن الگوهای مالی قدیمی و نادرست اتفاق می‌افتد. با تغییر این الگوها، می‌توان رفتارهای مالی‌را بهبود بخشید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/03/04 00:25:10   |
0     0
عوامل شکست بودجه را میتوان در عدم انعطاف پذیری و نداشتن تعهد به اجرای ان خلاصه کرد به نظر من مهمترین عوامل میتوان این دو نکته ذکر شده باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 14:40:32   |
0     0
دلایل شکست در بودجه بندی خانواده ها عبارتند از ؛
1) عدم توان و سواد مالی در برنامه ریزی با توجه به اهداف از پیش تعیریف شده .
2) عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
3) احساسی برخورد کردن نسبت به موانع و مشکلات.
4) عدم تفکیک هزینه ها و مخارج جاری و سرمایه ای با توجه به آینده خانواده وفرزندان .
5) عدم نظارت و کنترل مستمر و تعیین متولی امر بصورت دائم و پیوسته .
6) شرایط تحریمی و تورمی شدید جامعه و کشور که خارج از کنترل خانواده ها می باشد.
7) عدم مکتوب کردن هزینه ها و مشکلات و ثبت راه حل های اجرایی طبق سنوات گذشته و...
اگر هر کدام از موارد فوق الذکر و سایر موارد عنوان نشده در بالا کنترل گردد عملا" دچار شکست بودجه بندی نخواهیم شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا دهقان |   1399/03/04 14:59:34   |
0     0
من فکر میکنم غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن مالیات یا عوارض ، باهداف اصلی بی ارتباط بودن بودجه، فقدان انعطاف پذیری، کمبود وفاداری و اراده
با آگاهی از دلایل شکست بودجه وتنظیم و برنامه ریزی درامور مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 15:38:44   |
0     0
بهترین روش پیش روی هر شخصی با توجه به توانای و شرایط کشور سرمایه گذاری چند بخشی درعرصه و فعالیتهای مختلف می باشد چون نمیتوان به یک حوزه درآمدی اکتفاء نمود هم از بعد مطابقت درآمده و هزینه ها و هم از بعد امنیت روانی بازار کار .
- با توجه به شرایط کنونی در 7 حوزه و بخش فعالیت داشته و خواهم داشت زیرا طبق بند فوق میبایست به دنبال ایجاد و نگهداری پرتفوی درآمدی باشیم .
- در ذات هر سرمایه گذاری و فعالیتی و یا در هر بازی برد و باخت و یا سود و زیان همرا بوده و هست نکته مهم این است که اگر سرمایه گذاری بدون تفکر و تجزیه و تحلیل و بررسی صورت گیرد نهایتا" به ضرر و زیان منجر خواهد شد.
- جواب سوال اگر در قالب پرتفوی سرمایه گذاری باشد واز طریق سایر اقلام پرتفوی سرمایه گذاری میتوان جبران کرد ولی اگر غیر از این باشد باید به دنبال ایجاد ضرر و نحوه رفع آن برایم و شکست و ضرر را پلی در جهت پیروزی و حل مشکل بدانیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/04 15:40:50   |
0     0
دلایل شکست در بودجه بندی خانواده ها عبارتند از ؛
1) عدم توان و سواد مالی در برنامه ریزی با توجه به اهداف از پیش تعیریف شده .
2) عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
3) احساسی برخورد کردن نسبت به موانع و مشکلات.
4) عدم تفکیک هزینه ها و مخارج جاری و سرمایه ای با توجه به آینده خانواده وفرزندان .
5) عدم نظارت و کنترل مستمر و تعیین متولی امر بصورت دائم و پیوسته .
6) شرایط تحریمی و تورمی شدید جامعه و کشور که خارج از کنترل خانواده ها می باشد.
7) عدم مکتوب کردن هزینه ها و مشکلات و ثبت راه حل های اجرایی طبق سنوات گذشته و...
اگر هر کدام از موارد فوق الذکر و سایر موارد عنوان نشده در بالا کنترل گردد عملا" دچار شکست بودجه بندی نخواهیم شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/06 03:51:13   |
0     0
از دلایل شکست در بودجه ریزی خانواده می توان از تورم غیر قابل پیش بینی که این روزها گریبان گیر همه شده است نام برد
جلوگیری از شکست بودجه بندی در برنامه ریزی مالی را با کوتاه کردن مقاطع زمانی بودجه بندی شاید بتوان بهتر مدیریت کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/03/07 19:01:48   |
0     0
از دلایل شکست بودجه عدم اراده و وفاداری، بی ربط بودن با اهداف بودجه، در نظر نگرفتن‌مالیات ، غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات و عدم انعطاف پذیری
میتوان با برنامه ریزی صحیح و کنار گذاشتن توقعات بیجا از خود از شکست آن جلوگبری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/08 22:45:05   |
0     0
برای بودجه بندی پول باید هوش مالی بالایی داشته باشید. می‌توان گفت بودجه بندی هنر پیش بینی هزینه‌ها و درآمدتان و اختصاص آن درآمدها به هزینه هاست که به صورت بهینه باید صورت پذیرد.
عدم مکتوب کردن هزینه ها و مشکلات و ثبت راه حل های اجرایی طبق سنوات گذشته و...
عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
نداشتن انضباط مالی و کاهش ندادن هزینه-• ضعف‌¬های شخصیتی و لایه¬‌های پنهانی درونی، ما را وادار می¬ کند که بهتر، بیشتر و فراوان‌تر خرج کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/03/09 01:57:12   |
0     0
در نظر نگرفتن تورم هزینه های احتمالی و مالیات و عوارض و دیگر عوامل
با برنامه ریزی صحیح و مدیریت در بودجه بندی میتوان از شکست جلوگیری کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/20 13:21:03   |
0     0
دلایل شکست در بودجه ریزی خانواده عبارتند از:غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن برخی هزینه ها مانند مالیات یا عوارض، بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی ، فقدان انعطاف پذیری و کمبود پشتکار و اراده.
با آگاهی از دلایل شکست بودجه وتنظیم و برنامه ریزی درامور مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/24 10:42:57   |
0     0
در نظر نگرفتن مالیات و غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات و غیرمرتبط بودن اهداف پیش بینی شده با اهداف واقعی
باید بودجه ای را برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم و مارو به اهدافمون نزدیک تر کنه. وطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/03/24 20:04:15   |
0     0
غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات،فراموش کردن مالیات یا عوارض
باید بودجه ای را برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم و مارو به اهدافمون نزدیک تر کنه. وطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/25 13:32:26   |
0     0
گاهی وقت‌ ها عدم موفقیت‌های مالی به علت داشتن الگوهای مالی قدیمی و نادرست اتفاق می‌افتد. با تغییر این الگوها، می‌توان رفتارهای مالی‌را بهبود بخشید و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/25 19:37:41   |
0     0
دلایل عدم موفقیت بودجه:ایده آل در نظر گرفتن درآمد و کم نمایی هزینه ها می باشد . ابتدا بایستی بوجه کوتاه مدت تهیه نمودو آنرا با واقعیت مقایسه نمود تا انحرافات مشخص شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:58:24   |
0     0
- در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی

بودجه معمولاً شامل ارزیابی مسیرهایی است که پول شما در حال حاضر به آنها سرازیر می‌شود و همچنین مسیرهایی که مایل هستید در آینده پول خود را در آنها هزینه کنید. اما اگر برای شناسایی و تعیین این مسیرهای هزینه‌ای واقع‌بینانه عمل نکنید، بودجه شما کاملا بی‌معنا و غیرقابل اجرا خواهد بود.

این گونه هدف‌گذاری غیرواقعی مواردی چون تخمین پایین و دستِ کم گرفتن میزان هزینه‌ها و یا پول مورد نیاز در بخش‌های گوناگون را در بر می‌گیرد. برای پرهیز از این دشواری باید هزینه‌های دوره‌ای خود را صادقانه و به صورت منظم اندازه‌گیری کنید تا از این طریق، اصلاح مناسب بودجه‌بندی میسر گردد. البته بخشی از هزینه‌های شما ثابت است و تخمین زدن آنها چندان پیچیده نیست، اما حتما باید در بودجه خود جایی را نیز برای هزینه‌های متغیر و غیرقابل پیش‌بینی در نظر بگیرید؛ چراکه در غیر این صورت، میزان واقع‌بینی بودجه کاهش خواهد یافت. فقدان واقع‌بینی به طور حتم به شکست اجرایی بودجه می‌انجامد.



۲- فراموش کردن مالیات یا عوارض

اغلب کسب و کارها ملزم به پرداخت میزان مشخصی از مالیات هستند و این امر کارمندان را نیز شامل می‌شود. به علاوه بخشی از دارایی‌های ثابت نیز مشمول عوارض گوناگون سالانه می‌شوند که گاهی پرداخت آنها ضرورت می‌یابد. از این رو باید در هر گونه بودجه‌بندی، میزان دقیق این هزینه‌ها نیز مشخص شود. در واقع بسیاری از افراد در فرآیند طراحی بودجه بر درآمدها یا دارایی‌های خود فارغ از کسری‌های مرتبط با مالیات و عوارض تکیه می‌کنند، در حالی که درآمد خالص آنها در نهایت رقمی کمتر از برآورد اولیه است. این مساله نیز به مانند بخش مربوط به هزینه‌ها، باعث وارد آمدن فشار بر بودجه طراحی‌شده و از کار افتادن آن می‌شود.



۳- بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی

بودجه‌ها در نگاه اول نوعی فهرست درآمد و هزینه به صورت ماهانه یا سالانه به نظر می‌رسند، اما آنها در واقع بیش از این هستند. بدون توجه به اهداف مالی میان مدت و بلند مدت و نبودِ مسیر مشخص برای تحقق این اهداف، بودجه‌ها کارایی چندانی ندارند. به علاوه انگیزه فرد برای وفاداری به بودجه نیز بدون اهداف مشخص کاهش می‌یابد. این اهداف می‌توانند مواردی از برنامه‌ریزی مالی برای سفر یا خرید برخی لوازم منزل تا تلاش برای آرامش مالی در دوران بازنشستگی را در بر داشته باشد. در حالت ایده‌آل، بودجه شما باید بازتابی از اهداف‌تان باشد تا پیاده‌سازی حداکثری آن تضمین شود.

از این رو پیش از آغاز نگارش بودجه باید نسبت به تعیین و نگارش اهداف اقدام نمایید. در شماره‌های قبلی معیشت، مقالات متعددی به چاپ رسیده‌اند که در آنها شکل صحیح اهداف و نحوه طراحی و تعیین آنها توضیح داده شده‌اند. می‌توانید با استفاده از روش‌های مدرنی که از سوی متخصصان برای این کار ارائه شده‌اند، اهداف خود را به دقت مشخص کنید و آنگاه در طراحی بودجه به آنها جامه عمل بپوشانید.



۴- فقدان انعطاف‌پذیری

شاید شما بودجه خود را با دقت کامل و نیت جدی برای وفاداری به آن طراحی کرده باشید. اما این برای پیاده‌سازی موفقیت‌آمیز بودجه کافی نیست. واقعیات اقتصادی و مالی در جهان تحت کنترل ما نیستند و مسیر خاص خود را می‌پیمایند. هزینه‌های ناخواسته، کاهش ناگهانی درآمد، بی‌کاری و موارد مشابه ممکن است توازن هزینه و درآمد را بر هم زده و بودجه شما را با بحران مواجه سازد.

از این رو به جای آنکه بودجه را بدون هر گونه انعطاف‌پذیری تنظیم کنید، فضایی را برای موارد پیش‌بینی‌نشده لحاظ نمایید تا در زمان بروز مشکلات، مجبور به کنار گذاشتن آن نشوید. یکی از راه‌های انجام این کار، در نظر گرفتن صندوقِ پس‌انداز برای موارد اضطراری است که می‌تواند در زمان لازم گره از مشکلات بگشاید.



۵- کمبود وفاداری و اراده قوی

اما در کنار تمامی موارد فوق، مهمترین مساله در اجرای موفقیت‌آمیز یک بودجه ماهانه یا سالانه وفاداری شما به آن است. این کار پیش از هر چیز به تصمیم جدی مبنی بر کنترل هزینه‌ها و حفظ توازن در زندگی مالی بستگی دارد. باید انگیزه‌های خود را برای نیل به این هدف سر و سامان دهید، با خود قرار بگذارید و بی‌رحمانه نسبت به جریان مالی سخت‌گیر باشید. حتی‌الامکان سعی کنید تصمیمات خود را مکتوب نمایید و آنها را جایی پیش روی خود بگذارید تا در زمان لازم از انرژی و انگیزه برآمده از آنها برخوردار شوید. اگر ازدواج کرده و فرزندانی دارید، حتما در مسیر نگارش و اجرای بودجه با آنها مشورت کنید.حمایت و همراهی اعضای خانواده تاثیر عمیقی بر پیاده‌سازی موفق بودجه‌بندی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/03/29 23:39:06   |
0     0
شکست پیاپــی در پیاده‌سازی برنامه مالی اعتمــــاد به نفس و نیروی اراده شما را تضعیف می‌کند. از این رو باید پیش از آغاز اجرای بودجه، عوامل اصلی شکست‌های خود را شناسایی کرده و در مسیر طراحی و اجرا به آنها توجه داشته باشید.موارد زیر از جمله مهمترین عوامل ناکامی در پیاده‌سازی بودجه است و شناخت این موارد به شما کمک خواهد کرد به نحو دقیق‌تری بودجه‌بندی خود را به اجرا درآورید:
۱- در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی
۲- فراموش کردن مالیات یا عوارض
۳- بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی
۴- فقدان انعطاف‌پذیری
۵- کمبود وفاداری و اراده قوی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 10:31:06   |
0     0
عدم واقع بینی در شناخت هزینه ها ونیازها، فقدان انعطاف پذیر بوجه ریزی، پایبند نبودن به بودجه و در نظر نگرفتن اهداف اصلی از دلایل شکست بودجه هست
افزایش دانش و سواد مالی ، مشورت گرفتن از افراد خبره از جمله مواردی است که به عدم شکست بودجه کمک می کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/03 02:04:38   |
0     0
فراموش کردن. مالیات و عوارض. غیر واقعی در نظر گرفتن فرضیات
کمبود وفاداری و اراده. فقدان انعطاف پذیری. بی ارتباط بودن هاهداف اصلی با بودجه. تورم رکود.
باید بودجه ای را برنامه ریزی کنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم و مارو به اهدافمون نزدیک تر کنه. وطبق شرایط اقتصادی قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/05 23:19:06   |
0     0
بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در مسیر موفقیت است. این برنامه باید مدیریت پول شما را تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح، مسیر اقدامات آتی را معین سازد. اما مساله آن جا است که تنظیم وتهیه بودجه صرفاً نخستین گام در مسیر یک بودجه‌بندی موفق است و گام بعدی، یعنی اجرا و پیاده‌سازی، بسیار دشوار و تعیین‌کننده است. درست است که شیوه جمع‌آوری اطلاعات و نگارش بودجه در مسیر اجرای آن تاثیر گذار است اما در حقیقت، اگر نتوانید گام دوم را به خوبی بردارید، تمام تلاش شما برای تنظیم بودجه بیهوده خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:00:59   |
0     0
عمده ترین شکست در بودجه ریزی خانوار هزینه های غیر ضروری خانواده است که بعضی از آنها به طور خیلی ناگهانی و تصادفی اتفاق می افتند ( مانند شکسته شدن گوشی یکی از اعضای خانوار و خرید یکی دیگر )
برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای حداقل درامد سرپرست خانوار و داشتن سرمایه ای حتی اندک
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 10:12:52   |
0     0
درست در نظر نگرفتن هزینه های جانبی خود می تواند تاثیر منفی به دنبال داشته باشد.
برنامه ریزی مالیمان در جهت اهداف بلند مدتمان باشد و همیشه طبق برنامه ریزی مالیمان عمل کنیم می توانیم از شکست بودجه بندی در برنامه ریزی مالی جلوگیری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/09 19:15:48   |
0     0
در نظر نگرفتن تمامی هزینه ها ،غیر واقعی در نظر گرفتن هزینه ها ،نداشتن سواد مالی.
با استفاده از برنامه ریزی درست،استفاده از تجربیات دیگران و تعیین اهداف مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/10 14:09:04   |
0     0
عدم حمایت و همراهمی اعضای خانواده و مشخص نبودن اهداف مالی موجب شکست در بودجه ریزی خانواده میشود.
با تهیه ی فهرستی از درآمد و هزینه ها و مشخص نموندن اهداف مالی بلند مدت و میان مدت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/11 10:54:01   |
0     0
برنامه ریزی متناسب با درآمد و هزینه را نداشتن و پیش بینی نادرست،در نظر نگرفتن بودجه برای هزینه های احتمالی و پایبند نبودن خانواده به بودجه ریزی.
در بودجه ریزی فرد باید متناسب با درآمد و هزینه های خود برنامه ریزی کند و پیش بینی نزدیک به واقعیت داشته باشد.و برای هزینه های احتمالی هم بودجه ای در نظر بگیرد تا به مشکل برنخورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/13 13:24:27   |
0     0
ماباید پس انداز وسرمایه گداری انجام دهیم که مالیات کمتری داشته باشدیامالیات به ان تعلق نگیرد در بودجه بندی باید تمرکز کرد وهدف خودرا بااشتیاق وپی در پی ادامه دادواهداف ما مشخص باشه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/13 13:29:46   |
0     0
در بودجه ریزی نتوانستند برآورد درستی از میزان دخل و خرج و نیز میزان هزینه کرد داشته باشند . اولویت بندی درستی نبوده و نیز هزینه ها غیرواقعی می باشد .
در صورت واقع نگری و نیز تشخیص نیاز واقعی و بودجه بندی مناسب موفق خواهیم بود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/13 22:42:09   |
0     0
1) عدم توان و سواد مالی در برنامه ریزی با توجه به اهداف از پیش تعیریف شده .
2) عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
3) احساسی برخورد کردن نسبت به موانع و مشکلات.
4) عدم تفکیک هزینه ها و مخارج جاری و سرمایه ای با توجه به آینده خانواده وفرزندان .
5) عدم نظارت و کنترل مستمر و تعیین متولی امر بصورت دائم و پیوسته .
6) شرایط تحریمی و تورمی شدید جامعه و کشور که خارج از کنترل خانواده ها می باشد.
7) عدم مکتوب کردن هزینه ها و مشکلات و ثبت راه حل های اجرایی طبق سنوات گذشته و...
اگر هر کدام از موارد فوق الذکر و سایر موارد عنوان نشده در بالا کنترل گردد عملا" دچار شکست بودجه بندی نخواهیم شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 11:02:13   |
0     0
متناسب در نظر نگرفتن خرج و ها و درامد ، پیش بینی غیرواقعی هزینه ها ، پیش بینی اغراق گونه هزینه ها ، دست کم گرفتن هزینه ها ، دست بالا گرفتن درامد و ...
با پیش بینی واقع بینانه میتوان بر مشکلاتی از این قبیل فائق امد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 19:47:24   |
0     0
دلایل عدم موفقیت بودجه در نظر گرفتن درامد وکم نمایی هزینه ها می باشد بودجه درنگاه اول نوعی فهرست درامد وهزیینه به صورت ماهانه یا سالانه به نظر می رسد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:08:00   |
0     0
یکی از دلایل شکست بودجه را میتوان غیر واقع بینانه و خیلی سخت گیرانه تنظیم کردن آن باشد و یا در نظر نگرفتن موارد اضطراری و هزینه های ناگهانی باشد که هر کدام از موارد فوق می تواند کل معادله و توازن بودجه را به هم بزند و باعث ناکارایی و شکست آن شود و بهترین روش برای جلوگیری از شکست بودجه این است که در بودجه ذخیره ها و پس انداز های را برای موارد اضطراری در نظر گرفت .
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/17 22:51:53   |
0     0
در نظر نگرفتن برخی هزینه های اضافی و و مالیات و هزینه های غیر قابل پیش بینی
با اهداف واقعی و پس انداز میتوان جلوگیری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/18 00:14:13   |
0     0
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است. یکی از موارد آن مدیریت هزینه است. مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره¬‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه‌ریزی کنیم.
برای مدیریت هزینه اول باید هزینه‌¬ها را یادداشت کنیم چون تا آدم شناخت دقیقی از اندازه هزینه نداشته باشیم نمی¬تواند در مورد آن تصمیم بگیرد که هزینه¬‌ها را کاهش دهد یا خیر. اگر از کسی پرسیدید هزینه ماهیانه‌¬ات چقدر است و رقم دقیق نگفت بدانید مطمئنا نمی‌¬تواند از نظر اقتصادی موفق باشد. آدم‌¬های اقتصادی دقیقا می¬دانند که چقدر و کجاها هزینه کرده‌-اند. باید آمار ریز هزینه ماهیانه را داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم. بعد از آن کاهش هزینه است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 01:58:03   |
0     0
) عدم توان و سواد مالی در برنامه ریزی با توجه به اهداف از پیش تعیریف شده .
2) عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
3) احساسی برخورد کردن نسبت به موانع و مشکلات.
4) عدم تفکیک هزینه ها و مخارج جاری و سرمایه ای با توجه به آینده خانواده وفرزندان .
5) عدم نظارت و کنترل مستمر و تعیین متولی امر بصورت دائم و پیوسته .
6) شرایط تحریمی و تورمی شدید جامعه و کشور که خارج از کنترل خانواده ها می باشد.
7) عدم مکتوب کردن هزینه ها و مشکلات و ثبت راه حل های اجرایی طبق سنوات گذشته و...
اگر هر کدام از موارد فوق الذکر و سایر موارد عنوان نشده در بالا کنترل گردد عملا" دچار شکست بودجه بندی نخواهیم شد.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 14:25:23   |
0     0
-از دلایل شکست بودجه : غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن برخی هزینه ها مانند مالیات یا عوارض و پیش آمدن هزینه های اتفاقی مانند بیماری، نداشتن پشتکار و اراده
-راهکار برای جلوگیری از شکست بودجه این است که در بودجه ذخیره ها و پس انداز هایی را برای موارد اضطراری در نظر گرفت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 11:06:11   |
0     0
از دلایل شکست بودجه عدم اراده و وفاداری، بی ربط بودن با اهداف بودجه، در نظر نگرفتن‌مالیات ، غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات و عدم انعطاف پذیری
در فرایند بودجه ریزی فرد باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه را نیز در بوجه خود لحاظ کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 00:27:12   |
0     0
در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی.بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی.فقدان انعطاف‌پذیری.کمبود وفاداری و اراده قوی
پیش بینی نزدیک به واقعیت داشته باشد.و برای هزینه های احتمالی هم بودجه ای در نظر بگیرد تا به مشکل برنخورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/20 13:56:50   |
0     0
زمانی که مقید به بودجه بندی نباشیم و بیشتر از بودجه خدج کنیم با شکست روبرو میشویم
آگاهی در مورد چگونگی رعایت اصول بودجه بندی در خانواده باعث موفقیت بیشتری میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:40:58   |
0     0
۱- در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی
۲- فراموش کردن مالیات یا عوارض
۳- بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی
۴- فقدان انعطاف‌پذیری
۵- کمبود وفاداری و اراده قوی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 11:25:18   |
0     0
در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی
فقدان انعطاف‌پذیری کمبود وفاداری و اراده قوی
بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی
پیش بینی احتمالات ،برنامه ریزی مقولانه،نداشتن بلند پروازی ،افزایش سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/23 16:51:00   |
0     0
درنظر گرفتن فرضیات غیر واقعی
فراموش کردن مالیات یا عوارض
بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی
فقدان انعطاف پذیری کمبود وفا داری واراده قوی

بودجه بندی و برنامه ریزی برای تنظیم امور مالی گاهی مهم در مسیر موفقیت است این برنامه باید مدیریت پول شمارا تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح مسیر اقدامات آتی را معین سازد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 12:00:56   |
0     0
در نظر نگرفتن تمام هزینه ها،بی توجهی به مسائلی که در ظاهرکم اهمیت هستند، بالا بودن سطح توقعات خانواده،نداشتن برنامه ای مناسب برای هزینه های اتفاقی(مثل هزینه تعمیر ماشین) ،فراموش کردن مالیات و عوارض و...
با تشخیص نیاز ها ی واقعی و برنامه ریزی مناسب می توانیم از شکست بودجه بندی جلوگیری کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/25 13:55:44   |
0     0
در نظر نگرفتن هزینها ریز و کوچک ، در نظر نگرفتن عوارض یا در کل مالیات
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 17:09:56   |
0     0
عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
نداشتن انضباط مالی و کاهش ندادن هزینه-• ضعف‌¬های شخصیتی و لایه¬‌های پنهانی درونی، ما را وادار می¬ کند که بهتر، بیشتر و فراوان‌تر خرج کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 10:55:01   |
0     0
دلایل شکست بودجه بندی غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن برخی هزینه ها مانند مالیات یا عوارض، بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی ، فقدان انعطاف پذیری و کمبود پشتکار و اراده.
در فرایند بودجه ریزی فرد باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه را نیز در بوجه خود لحاظ کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 11:56:42   |
0     0
1 برنامه نداشتن
۲ توقعات بیجا
3_ عدم تنظیم بودجه واقعی خانواده
4_ بروز مشکلات و موضوعات هزینه غیر مترقبه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/26 21:10:07   |
0     0
درنظر گرفتن فرضیات غیر واقعی-فراموش کردن مالیات یا عوارض-بی ارتباط-بودن بودجه با اهداف اصلی-فقدان انعطاف پذیری -کمبود وفا داری واراده قوی
29701
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/27 09:35:59   |
0     0
برای انجام بودجه بندی موفق , باید علاوه بر واقعی بودن بودجه ریزی , به انعطاف بودجه وهمچنین اراده فرد به انجام ان نیز توجه داشت.به نطر دربودجه ریزی بایدبه پس اندازتوجه ویژه ای شود تا در حوادث غیر منتظره بتوان ازان استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:23:57   |
0     0
چنانکه بارها در مقالات پیشین اشاره شده است، بودجه بندی و برنامه ریزی برای تنظیم امور مالی گامی مهم در مسیر موفقیت است. این برنامه باید مدیریت پول شما را تسهیل کند و با ارائه تصویری دقیق و قابل اصلاح، مسیر اقدامات آتی را معین سازد. اما مساله آن جا است که تنظیم وتهیه بودجه صرفاً نخستین گام در مسیر یک بودجه بندی موفق است و گام بعدی، یعنی اجرا و پیاده سازی، بسیار دشوار و تعیین کننده است. درست است که شیوه جمع آوری اطلاعات و نگارش بودجه در مسیر اجرای آن تاثیر گذار است اما در حقیقت، اگر نتوانید گام دوم را به خوبی بردارید، تمام تلاش شما برای تنظیم بودجه بیهوده خواهد بود. چراکه در عمل هیچ اتفاقی در مسیر مدیریت بهتر پول صورت نگرفته است و باید بودجه نوشته شده را بی هیچ استفاده قاب کرده و به دیوار بیاویزید!
بودجه ای را طراحــی نمایید که بتوانید به مفاد آن وفادار بمانید.

شکست پیاپــی در پیاده سازی برنامه مالی اعتمــــاد به نفس و نیروی اراده شما را تضعیف میکند. از این رو باید پیش از آغاز اجرای بودجه، عوامل اصلی شکست های خود را شناسایی کرده و در مسیر طراحی و اجرا به آنها توجه داشته باشید. موارد زیر از جمله مهمترین عوامل ناکامی در پیاده سازی بودجه است و شناخت این موارد به شما کمک خواهد کرد به نحو دقیقتری بودجه بندی خود را به اجرا درآورید:

۱٫ در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی
بودجه معمولاً شامل ارزیابی مسیرهایی است که پول شما در حال حاضر به آنها سرازیر میشود و همچنین مسیرهایی که…
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/27 20:48:57   |
0     0
:غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن برخی هزینه ها مانند مالیات یا عوارض، بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی ، فقدان انعطاف پذیری و کمبود پشتکار و اراده.......با برنامه ریزی برای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت میتوان از شکست جلوگیری کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/28 02:33:57   |
0     0
1.غیر واقعی در نظر گرفتن فرضیات .2.فراموش کردن مالیت یا عوارض که برای هر دو مورد باید هزینه های ثابت ومتغیر را در نظر بگیریم وبرنامه ریزی کنیم .
3.با اهداف اصلی بی ارتباط بودن بودجه که باید با دقت اهدافمان را مشخص کرده وبا طراحی بودجه به آن ها جامه عمل بپوشانیم.
4.فقدان انعطاف پذیری که با در نظر گرفتن صندوق پس انداز برای موارد اضطراری میتواند در زمان لازم گره از مشکلات بگشاید.
5.کمبود وفادری و اراده که باید با اعضای خانواده در خصوص بودجه بندی مناسب مشورت کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 06:12:17   |
0     0
افزایش هزینه ها و ثابت ماندن درآمد بر اثر تورم شدید
برنامه ریزی و پیش بینی رخداد های احتمالی در آینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:20:45   |
0     0
دلایل شکست دربودجه ریزی خانواده عبارتند از: غیر واقعی درنظرگرفتن فرضیات، فراموش کردن مالیات و عوارض،بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی، فقدان انعطاف پذیری، کمبود وفاداری و اراده.
برای جلو گیری از شکست در بودجه بندی باید به آن وفادار باشیم و سخت گیرانه عمل کنیم.در بودجه بندی باید بین هزینه ها و درآمد تعادل برقرار کرد. و برای آینده پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 14:02:26   |
0     0
۱- در نظـــر گرفتـــن فرضـــیات غیـــرواقعــــی
۲- فراموش کردن مالیات یا عوارض
۳- بی‌ارتبـــــاط بـــودن بــودجه با اهــــداف اصلی
۴- فقدان انعطاف‌پذیری
در فرایند بودجه ریزی فرد باید بودجه ای را طراحی کند که بتواند به آن عمل کند و اتفاقات غیر مترقبه را نیز در بوجه خوددر نظر بگیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/29 17:24:35   |
0     0
در نظر نگرفتن عوارض، مالیات، تورم، هزینه های ناگهانی و انتخاب اهداف غیر واقعی از عوامل شکست بودجه بندی هستند.
توجه به عوامل ذکر شده میتواند ما را بسیار به اجرای درست بودجه بندی نزدیک کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 20:31:07   |
0     0
دلایل شکست در بودجه بندی خانواده ها عبارتند از ؛
1) عدم توان و سواد مالی در برنامه ریزی با توجه به اهداف از پیش تعیریف شده .
2) عدم همکاری اعضاء خانواده و کاهش توانایی در زمان بروز مشکلات.
3) احساسی برخورد کردن نسبت به موانع و مشکلات.
4) عدم تفکیک هزینه ها و مخارج جاری و سرمایه ای با توجه به آینده خانواده وفرزندان .
5) عدم نظارت و کنترل مستمر و تعیین متولی امر بصورت دائم و پیوسته .
6) شرایط تحریمی و تورمی شدید جامعه و کشور که خارج از کنترل خانواده ها می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/29 21:26:39   |
0     0
_غیر واقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن مالیات و عوارض، با اهداف اصلی بی ارتباط بودن بودجه، فقدان انعطاف پذیری،کمبود وفاداری و اراده
_برنامه ریزی صحیح و هدفمند با توجه به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت، افزایش انضباط و سواد مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/30 00:07:31   |
0     0
وقتى نتوانیم نسبت به بودجه اى که داریم تصمیم گیرى کنیم زمانى که حوادث غیر منتظره براى ما پیش میاید به مشکل برمى خوریم
باید تصمیم گیرى درست ومدیریت بودجه را بلد باشیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:05:16   |
0     0
به نظرم بودجه خانوار برنامه‌ای است که در آن کلیه درآمدها برآورد می‌شود و متناسب با نیازهای مختلف برای خرج کردن آنها اهدافی تعیین می‌شود.از این رو باید پیش از آغاز اجرای بودجه، عوامل اصلی شکست‌های خود را شناسایی کرده و در مسیر طراحی و اجرا به آنها توجه داشته باشید.
که شامل: فراموش کردن مالیات یا عوارض،غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات،فقدان انعطاف پذیری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 15:41:55   |
0     0
بودجه خانوار برنامه‌ای است که در آن کلیه درآمدها برآورد می‌شود و متناسب با نیازهای مختلف برای خرج کردن آنها اهدافی تعیین می‌شود.از این رو باید پیش از آغاز اجرای بودجه، عوامل اصلی شکست‌های خود را شناسایی کرده و در مسیر طراحی و اجرا به آنها توجه داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
- |   1399/05/01 07:34:21   |
0     0
با در نظر گرفتن شرایط موجود و عدم همکاری بین اعضای خانواده
و به پیش بینی درآمد ها و هزینه ها پرداخته و شناسایی به موقع آنها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/02 18:10:19   |
0     0
جمع آوری اطلاعات و نگارش بودجه در مسیر اجرای آن تاثیر گذار است اما در حقیقت، اگر نتوانید به خوبی بردارید، تمام تلاش شما برای تنظیم بودجه بیهوده خواهد بود. چرا که در عمل هیچ اتفاقی در مسیر مدیریت بهتر پول صورت نگرفته است و باید بودجه نوشته شده را بی هیچ استفاده قاب کرده و به دیوار بیاویزیم بودجه ای را طراحی نمایید که بتوانید به مفاد آن وفادار بمانید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/02 20:28:54   |
0     0
دلایل شکست نبود انعطاف پذیری،مرتبط نبودن بودجه با اهداف،نداشتن اراده قوی،نداشتن سواد مالی و در نظر نگرفتن تمام هزینه ها بوده است.
برای جلوگیری از شکست باید سخت کوشانه عمل کنیم،بین درآمدها و هزینه ها تعادل برقرار کنیم،برای آینده پس انداز و سرمایه گذاری داشته باشیم،سواد مالی خود را ارتقا دهیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/04 16:44:04   |
0     0
درنظر نگرفتن فرضیات غیر واقعی فراموش کردن مالیات یا عوارض فقدان انعطاف
پذیری بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی
با استفاده از سواد مالی تجربه دیگران پیش بینی احتمالات و همچنین برنامه ریزی مناسب و درست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 12:11:23   |
0     0
نداشتن تجربه سواد مالی
در نظر نگرفتن احتمالات هزینه ای
عدم تنظیم بودجه واقعی خانواده
بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 00:58:43   |
0     0
در نظر نگرفتن مالیات و عوارض هزینه ها نداشتن تجربه و سواد مالی و....
با استفاده از تجربیات دیگران وپیش بینی احتمالات و همچنین برنامه ریزی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/08 20:08:39   |
0     0
زمانی که مقید به بودجه بندی نباشیم و بیشتر از بودجه
خرج کنیم با شکست روبرو میشویم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 11:03:36   |
0     0
دلایل شکست بودجه بندی غیرواقعی در نظر گرفتن فرضیات، فراموش کردن برخی هزینه ها مانند مالیات یا عوارض، بی ارتباط بودن بودجه با اهداف اصلی ، فقدان انعطاف پذیری و کمبود پشتکار و اراده.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 14:57:38   |
0     0
نداشتن تجربه و سواد مالی،فراموش کردن مالیات و عوارض ،فقدان انعطاف پذیری
با استفاده از تجربه و سواد مالی دیگران ،پیش بینی إحتمالات و همچنین برنامه ریزی معقولانه و....طوری برنامه ریزی کنیم ک غافل گیر نشویم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics