تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مسکن و شرایط تورمی

قیمت مسکن همیشه همراه با افزایش تورم بالا می رود. زمانی که مردم قدرت خرید خوبی دارند خرید و فروش مسکن در سطح بالایی انجام می شود. درست است که در زمان کاهش قدرت خرید مردم نمی توانند مسکن بخرند اما بدون مسکن هم نمی توانند زندگی کنند و به همین دلیل ناچار هستند مسکنی برای خود رهن و اجاره کنند. به همین دلیل و با مقایسه ریسک بازار طلا و ارز با بازار مسکن می توان گفت این بازار پربازده ترین و باثبات ترین بازار برای سرمایه گذاری است.

چه بسیار در داستان‌ها خوانده‌ایم و در فیلم‌ها دیده‌ایم که مردمان قدیم چگونه پول‌های رایج زمان خود را که به صورت مسکوک بوده است، در انبان‌ها می‌گذاشتند و برای سال‌های متوالی در کنج دالانی یا زیرخاکی پنهان می‌کردند تا به‌وقتش آنها را خرج کنند.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

فارغ از اینکه مثلا در ایران قدیم جایی چون بانک نبوده تا مردم پول خود را پس‌انداز کنند. عامل پراهمیت‌تر دیگری نیز وجود داشته که آنان بدون هیچ بیمی از کاهش ارزش نقدینگی خویش، مسکوکات خویش را برای مدت طویلی ذخیره کنند و آن فقدان تورم‌های افسارگسیخته بوده است. اما چرا گزارش‌های تاریخی از تورم‌های افسارگسیخته در دنیای قدیم ناچیز است؟ چه عاملی وجود داشته است که امروز از بین رفته است و تورم را به مساله‌ای حاد برای دنیای امروز مبدل کرده است؟
 
علت بیش از هر چیز ارزش ذاتی پول بوده است. پول‌های گذشتگان به صورت مسکوکات طلا، نقره و غیره ارزش ذاتی داشته‌اند، نه چون حال که پنج هزار تومانی به واسطه تعهد بانک مرکزی پنج هزار تومان ارزش دارد.
 
ذاتی بودن ارزش پول باعث آن بود تا دولت‌ها بالعکس امروز، نتوانند خودسرانه تولید پول کنند و در نتیجه اقتصاد‌های خود را در رونق‌های کاذب و تورمی بغلتانند. به همین دلیل نیز می‌بینیم که پادشاهان ظالم تاریخ، ظلم خویش را با مالیات‌های فزاینده نشان داده اند که اگر می‌توانستند با تولید پول بیشتر خزانه خود را پر می‌کردند و هر آنچه برای دربار خویش می‌خواستند، به‌دست می‌آوردند و از آن سو تورم را بر مردمان خویش روا می‌داشتند و این همان پدیده مالیات تورمی است که می‌توان مدعی بود در بین دولت‌های امروز طرفدار بسیار دارد.
 
البته نباید از یاد برد که با در دست داشتن معادن فلزاتی که مسکوکات با آن زده می‌شد، حاکمان باز می‌توانستند پول تولید کنند اما بی‌تردید این معادن با علم ناچیز آدمیان انگشت شمار بوده و قادر نبوده تا خواسته‌های درباریان تاریخ را برآورده کند، هر چند مواردی را می‌توان در غرب نام برد که دولت با ضرب مسکوکات قادر شده است از مالیات تورمی بهره برد. لیک با وجود این موارد چند، حکومت‌ها برای وصول‌ به خواسته‌های خویش نیازمند معادن بودند و امروز به هیچ معدنی نیاز نیست و رشد نقدینگی به هر میزان می‌تواند اشتهای خیر و ناخیر حکومت‌ها را خاموش کند.
اجدادمان بدون هیچ دغدغه‌ای کیسه‌های خود را در دل دیوار پنهان می‌کردند اما در زمانه ما پولی که ارزش ذاتی ندارد و پس از سقوط نظام بر تن پشتوانه طلای خود را از دست داده است چون یخی در حرارت تورم هر ثانیه در حال ذوب شدن است و ایرانیان این را خوب دانند و به همین دلیل لحظه‌ای نمی‌خواهند که پول در جیب خود گذارند چه برسد به آنکه آن را پنهان کنند.
اقتصادی که تنش‌های متعدد فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از آن سلب کرده است و نااطمینانی غیرقابل محاسبه، هسته مرکزی تمامی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی آن شده است توانایی جذب پول‌های داغ مردم را ندارد و وقتی آینده نرخ بهره در بازارهای قانونی ایجاد انگیزه‌ای برای جذب پول را نمی‌کند تنها سقف مطمئن برای این نقدینگی که می‌تواند ارزش پول را حفظ کند چه جایی است به جز زمین و مسکن؟
این بورس بازی عده‌ای معلوم الحال نیست، این تنها واکنش عقلانی برای کسانی است که پول دارند و خواهان حفظ ارزش آن هستند. آنان در این اقتصاد چه کار دیگر می‌توانند کنند؟ چگونه می‌توانند بدون کمترین هزینه پول خود را پس‌انداز کنند؟ مسکن امروز حکم همان انباری را دارد که قرن‌ها حافظ دارایی ایرانیان بوده است.
 
چرا باید سرمایه گذاری در بازار مسکن را به عنوان یک گزینه در نظر بگیریم؟
 
1. دردسر کمتر در تامین سرمایه
 
مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فرد است در طول زندگی است. در هرم سلسله مراتب نیازهای «مازلو» که یکی از نظریه‌های مهم درمورد نیازهای اساسی انسان و برانگیختگی او برای رفع این نیازها است، مسکن جزو نیازهای زیستی عنوان شده که در اوج سلسله مراتب قرار دارند و بیشترین تاثیر را بر رفتار فرد. تا برآورده شدن این نیازها عمده فعالیت‌های هر فرد حول محور برآوردن این نیازها خواهد بود.
 
به دلیل همین نقش حیاتی مسکن و تلاش افراد برای تامین آن، دولت‌ها نیز برای رفاه شهروندان خود را مکلف به فراهم آوردن مسکن می‌دانند و تلاش می‌کنند دستیابی به مسکن را برای همه طبقات اجتماعی تسهیل کنند. به دلیل گرانی قیمت خانه و در راستای تأمین این نیاز، معمولا دولت وام‌ها و تسهیلاتی به افراد می‌دهد روند خرید خانه آنها را تسهیل کند.
 
این میزان تاثیرگذاری وام‌ها معمولا با شاخصی تحت عنوان Loan to Value یا LTV سنجیده می شود که عبارت است از نسبت میزان وام مسکن به ارزش ملک که هرچه این رقم بالاتر باشد، اثرپذیری وام مسکن برای خریدار بالاتر است. اقتصاددانان بر این باور هستند که یک وام مسکن موثر باید شاخص LTV حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد باشد تا وام اعطایی اثربخشی کافی را برای تامین مسکن داشته باشد.
 
به هر حال دولت‌ها در دوره‌های مختلف در ایران هم این نیاز را قابل توجه دانسته و برای رفع آن تلاش کرده‌اند. وام‌ها و تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار افراد می‌گذارند کمکی برای راحت‌تر شدن فرآیند خرید خانه است. بنابراین هنگام سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌توان روی فراهم شدن بخشی از پول این سرمایه‌گذاری حساب کرد و راحت‌تر این گزینه را بررسی کرد. از مزایای دیگر سرمایه‌گذاری در املاک در صورت بروز تورم ارزش مسکن شما افزایش می‌یابد و به همین نسبت می‌توان درآمد بیشتری کسب کرد این در حالی است که قیمت وام در این مدت ثابت مانده و شما متحمل هزینه بیشتری نمی‌شوید.
 
2. سرمایه گذاری در املاک راحت تر از سرمایه گذاری در بازارهای دیگر
 
همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد، برای سرمایه‌گذاری، به جز مسکن حوزه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
۱-دلار
 
۲-سکه
 
۳-سپرده بانکی
 
۴-بورس
 
۵-فرابورس
 
۷-اوراق با درآمد ثابت
 
۸-صندوق سرمایه گذاری
 
اما فرق این حوزه‌ها با سرمایه‌گذاری در بازار مسکن این است که در این حوزه‌ها دانش و تخصص لازم است. هرچند بازار بورس و فرا بورس برای سرمایه‌گذاری بسیار پرطرفدار هستند و بسیار پیش می‌آید که سود سرشاری نیز نصیب سهام‌داران می‌کنند اما مشکل بزرگ سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به داشتن دانش و تخصص است. برای سرمایه‌گذاری در بورس شما باید اطلاعات کافی از وضعیت این بازار داشته باشید. این اطلاعات با مطالعه‌ای سطحی هم به دست نمی‌آید و جزو دروس دانشگاهی است که نیاز به چندین ساعت آموزش دارد. علاوه بر این در بازار بورس نمی‌توانید به تنهایی اقدام کنید و نیاز به واسطه‌ای برای خرید و فروش سهام دارید که پیدا کردن کارگزاری و فرد مورد اعتماد خود داستان دیگری است.
 
در صورتیکه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن عموما مبحثی تخصصی نیست و تنها نیاز به کمی جست‌وجو و تحقیق برای قیمت در مناطق و محلات مختلف دارد تا بتوان بودجه موجود را با بهترین انتخاب ممکن تطبیق داد. با نگاهی به شاخص‌های مناطق مختلف در بخش فرصت‌های بازار مسکن کیلید می‌توان دیدی کامل و جامع درمورد قیمت مناطق مختلف به دست آورد و محلاتی  که در بلاگ کیلید معرفی شده‌اند درمورد بافت محله اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید انتخاب درستی بکنید.
 
3. بازگشت درآمد جذاب و پایدار
 
یکی از ویژگی‌های کلیدی و مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، نسبت قابل توجهی از کل درآمد حاصل از درآمد اجاره در طولانی مدت است که از آن با عنوان نرخ بازده اجاره در طول یکسال یاد می‌شود. طی یک دوره ۳۰ ساله از سال ۱۹۷۷ تا سال ۲۰۰۷، تقریبا ۸۰٪ از کل فروش املاک و مستغلات ایالات متحده از جریان درآمد حاصل شد. سرمایه‌گذاری‌هایی که بیشتر بر درآمد تکیه می کنند، نسبت به سرمایه‌گذاری که بیشتر به ارزش بازده سرمایه اتکا دارند، کمتر بی ثبات هستند و این به کاهش نوسانات کمک می کند.
 

4. افزایش ثبات در دارایی

 
بسیاری از سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند از طریق تخصیص بودجه به انواع مختلف دارایی‌ها و اوراق بهادار، ریسک کلی سرمایه خود را کاهش دهند. به عبارت دیگر همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نمی‌گذارند. این تنوع دارایی‌ها کمک می‌کند مطمئن شوید بخشی از سرمایه‌گذاری شما جایش امن است و ریسک زیادی متحمل نمی‌شود.
 
اضافه کردن سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به سایر سرمایه‌گذاری‌ها به جبران نوسان سایر دارایی‌های پرخطر کمک می‌کند، در نتیجه کاهش سطح ریسک کلی بازده سرمایه شما هم بیشتر می‌شود. این کاهش ریسک از مزایای سرمایه‌گذاری در بازار املاک است. اضافه کردن املاک و مستغلات به مجموعه‌ای از دارایی‌های متنوع می‌تواند نوسانات را کاهش دهد و بازده بالاتری برای هر واحد از ریسک فراهم کند. بازده بالاتر از مزایای سرمایه‌گذاری در املاک است.
 
5. اطمینان از رشد سرمایه
 
بازار مسکن در سال ۹۷ رشد قیمت بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. رشد ۶۶% قیمت مسکن سبب شد معادلات در این حوزه به هم بریزد و کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند برنده باشند. اگرچه همیشه وضعیت تورم به این شکل نیست اما مسکن جزو کالاهایی است که همیشه افزایش قیمت را تجربه کرده. یکی از دلایل افزایش قیمت، افزایش تقاضا است و با توجه به نیروی جوان کشور و نیاز دائم برای مسکن که از مزایای بازار املاک است این بازار تا چندین سال دچار کاهش قیمت نمی‌شود.
 
 
 
6. امنیت روانی صاحبخانه بودن
 
هزینه مسکن به طور متوسط تا دو سوم درآمد ماهیانه ایرانیان را به خود اختصاص می‌دهد و مانند بسیاری از کشورهای دیگر در ایران هم ملک ارزشمند ترین دارایی خانواده است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم داشتن مسکن و سرپناه از اصلی‌ترین نیاز های بشر است.
 
این نیاز به دلیل تورم در ایران اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند. در کشوری که سطح قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند اجاره‌نشینی گزینه نامعقولی نیست و حتی دردسرهایی مثل مالیات و تعمیرات را هم ندارد. اما در ایران داستان کمی متفاوت است. تورم شما را وادار می‌کند هرسال خانه‌ای کوچک‌تر اجاره کنید. بنابراین نگه داشتن پول و هزینه نکردن برای سرمایه‌گذاری در املاک توجیه اقتصادی ندارد.
 
7. کنترل صد در صد روی سرمایه
 
در بازار های مختلف سرمایه گذاری نمیتوان سرمایه را کاملا کنترل کرد چرا که هر بازار مشکلات خودش را دارد.در بازار ارز و طلا احتمال سرقت و هزینه های نگهداری بالا در بازار بورس و فرا بورس مسئله شخص واسط وجود دارد علاوه براین ریسک دارد و ممکن است ارزش آن سقوط کند.در حالی که از مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن این است که مشکلات ذکر شده را ندارد.
 
8. ریسک کمتر سرمایه گذاری در بازار مسکن
 
همانطور که  گفتیم بازارهایی که میتوان در آن سرمایه گذاری کرد متنوع و متفاوت هستند اما هر کدام مخاطرات و ریسک های مخصوص به خود را دارند که سبب میشود مزایای سرمایه گذاری در املاک زیاد و تبدیل به بهترین گزینه شود.در اینجا به اختصار مخاطرات هر بازار را بررسی میکنیم:
 
۱-بازار ارز
 
عواملی که بر بازار ارز تاثیر میگذارند متعدد هستند از جمله:
 
روابط سیاسی و آینده برجام
 
عملکرد اقتصاد ملی
 
سیاست های بانک مرکزی در باره ارز تک نرخی
 
ارزش پول ملی
 
تورم
 
سیاست های آنی حاکمیتی
 
بنابر این بازار ارز سرمایه گذاری است که نمیتوان رویش حساب کرد و احتمال ضرر و زیان در آن زیاد است.
 
 
۲-بازار سکه
 
عوامل تاثیرگذار بر بازار سکه از بازار ارز هم بیشتر است چون علاوه بر تاثیرپذیری از نوسانات نرخ ارز از اونس جهانی نیز تاثیر می‌گیرد که اونس جهانی نیز خود به عوامل متعددی ارتباط دارد:
 
جنگ و درگیری در کشور های آفریقایی که طلا از معادن آن استخراج می شود
 
آزمایش های موشکی کره شمالی
 
عملکرد اقتصاد چین
 
نرخ بهره در آمریکا
 
 
۳-سپرده بانکی
 
سپرده بانکی جزو کم ریسک ترین گزینه ها است اما از طرفی سود کمی هم دارد و با توجه به تورم گزینه چندان مناسبی نیست.
 
 
۴-بورس و فرابورس
 
این دو بازار اخیرا بازدهی خوبی داشتند و سود خوبی نصیب سهامداران کردند اما به دلیل تخصصی بودن این بازارها سرمایه گذاری در آنها مشکل است.ضمن اینکه ریسک بالاتری دارند.
 
 
۵-اوراق با درآمد ثابت
 
این اوراق از نظر سود و ریسک متنوع هستند.ریسک برخی صفر است و نحوه سوددهی نیز متفاوت است.سود این اوراق نیز به نسبت مسکن پایین تر است.
 
۶-مسکن
 
گفتیم قیمت مسکن همیشه روند صعودی دارد.عوامل موثر بر قیمت مسکن عبارتند از:
 
سیایت های دولت در بافت فرسوده و مسکن اجتماعی و نحوه اجرایی شدن آن
 
رشد اقتصادی و قدرت خرید مردم
 
جدیت دولت در اجرای قوانینی چون وضع مالیات بر خانه خالی
 
با توجه به این عوامل انتظار میرود قیمت سکه همچنان روند صعودی و افزایشی خود را ولو با شیب کمتر حفظ کند.از طرفی بازار نیز پر رونق خواهد ماند و این از مزایای سرمایه گذاری در املاک است.
 
زیر شاخه های سرمایه گذاری در بازار مسکن
 
سرمایه گذاری در املاک فقط به معنی خرید مسکن نیست.اگر در حال حاضر قدرت خرید مسکن را ندارید مشارکت یا پیش خرید میتواند گزینه ی مناسبی برای شما باشدویا در صورتی که سرمایه راکد زیادی دارید خرید خانه و ساخت آپارتمان گزینه مناسبی برای شما به شمار میرود.
 
مزیت پیش‌خرید امکان پرداخت مرحله‌ای اقساط با توجه به پیشرفت ساخت خانه است. البته پیش از پیش خرید باید از نظر حقوقی تمام جوانب را بررسی کنید اما ریسک این سرمایه‌گذاری به نسبت دیگر حوزه‌ها کمتر است و با کمی تحقیق می‌توان از صحت قرارداد اطمینان حاصل کرد.
 
اهمیت سرمایه گذاری در املاک ایران
 
یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند.
 
از مزایای سرمایه گذاری در املاک این است که ساختمان صنعت اول ایران به شمار میرود و مسکن سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی دارد.این در حالی است که سهم بازار های دیگر مانند کشاورزی و صنعت و معدن کمتر است.با در نظر گرفتن تقاضای مسکن و جمعیت جوان کشور که به مسکن نیاز دارند این سهم همچنان روند افزایشی دارد.
 
 
سخن آخر
 
مزایای سرمایه گذاری در املاک به نسبت سایر سرمایه گذاری ها بیشتر است و همین سبب میشود اولویت بالاتری داشته باشد.
 
سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ریسک مربوط به خود را دارد و کار را کمی مشکل میکند.مثلا در بازار بورس تخصصی بودن مشکل اصلی است.
 
سرمایه گذاری در املاک ایران سود آور است چراکه سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی نسبت به صنایع دیگر بیشتر است.
منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

محمد سجاد حجتی پور |   1399/03/23 02:34:12   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/29 05:01:19   |
سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملکرا دچار ضرر و زیان شود. در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست. قیمت به روز بوده و از طرف دیگر فراگیر در اغلب مردم است
Mona |   1399/04/17 11:03:41   |
سرمایه‌گذاری در بازار مسکن این است که در این حوزه‌ها دانش و تخصص لازم است. هرچند بازار بورس و فرا بورس برای سرمایه‌گذاری بسیار پرطرفدار هستند و بسیار پیش می‌آید که سود سرشاری نیز نصیب سهام‌داران می‌کنند اما مشکل بزرگ سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به داشتن دانش و تخصص است.
مهدی کاظمی |   1399/04/27 14:58:33   |
سرمایه گذاریدر مسکن در بلند مدت بسیار سود آوراست
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 13:54:22   |
سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملکرا دچار ضرر و زیان شود. در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست. قیمت به روز بوده و از طرف دیگر فراگیر در اغلب مردم است
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/30 16:47:12   |
با توجه به شرایط تورمی خرید خانه میتواند سرمایه گذاری خوبی باشد
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 00:32:05   |
تعداد زیادی از تحلیلگران، بازار مسکن را یکی از اجزای اصلی یک اقتصاد می‌دانند و اعتقاد دارند که اگر روند مناسب در بخش مسکن بکار بگیرند، قادر است دستاوردهای خوبی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه مسکن در دو دوره گذشته افزایش قیمت شدید را پشت سر گذاشت خیلی از کارشناسان عقیده دادند که فعلا بازار مسکن رشد آنچنانی نخواهد داشت.



و پیش بینی می شود که میزان افزایش قیمت در بازار مسکن به اندازه تورم عمومی و یا حتی پایین‌تر از آن باشد. سرمایه‌گذاری در بخش مسکن طبق شرایط فعلی کشور یک مشکل اساسی دارد و آن هم نقدشوندگی در بازار مسکن می باشد.

همانطور که میدانید بازار مسکن نقدشوندگی پایینی دارد و افرادی که قصد ورود به بازار مسکن را دارند باید سرمایه زیادی داشته باشند و این مسائل مانع از ورود بعضی از سرمایه‌گذاران به بازار مسکن می‌شود.
محمد پوراکبری |   1399/05/01 11:48:33   |
سرمایه گزاری در مسکن درصورتی ک صبر داشته باشیم و هیجانی تصمیم نگیریم خوب است ، زیرا در اکثریت مواقع سرمایه گزاری در مسکن در بلندمدت سود اور است و ریسک کمی دارد .. در واقع حسن ان در کم ریسک بودن ان است .
محمد رحیمی |   1399/05/11 20:02:04   |
کاملا درسته سرمایه گذاری در املاک همیشه بسیار سود ده بوده به شرط صبر داشتن در فروش و خرید
مبینادشتی |   1399/05/18 21:40:36   |
سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته ،ریسک ان بسیار کم است ، خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است.
افزایش ثبات در دارایی. اطمینان از رشد سرمایه. کنترل صددرصد روی سرمایه. ریسک کمتر سرمایه‌گذاری در بازار مسکن.
سارا محمودآبادی |   1399/05/23 13:35:30   |
سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملکرا دچار ضرر و زیان شود. در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست. قیمت به روز بوده و از طرف دیگر فراگیر در اغلب مردم است
محمد مهدی کمالی |   1399/06/06 11:42:38   |
سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است
بهنام گشتاسبی |   1399/06/09 16:42:20   |
سرمایه گذاری در مسکن در بلندمدت ارزش پول حفظ شده است
زهرا افتخاری |   1399/03/25 10:37:03   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاریها در ایران خرید مسکن است....چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد....و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/03/25 12:19:23   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن با شرایط حاد تورمی از نگاه سرمایه گذار بسیار پر سود بوده چرا ک ارزش ذاتی پول دارای کمترین ارزش بوده است ولی متاسفانه متضرر اصلی فقط مصرف کننده نهایی و عموم مردم بوده با رشد شدید قیمتها و کاهش شدید قدرت خرید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/25 13:42:35   |
0     0
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد و در مواقعی سود قابل توجهی را بدنبال دارد و از مواردی است که بندرت سرمایه گذار یا مالک را دچار ضرر و زیان می کند و در کل از جمله موارد خوب در سرمایه گذاری محسوب می شود ولی در کنار همه مزایا خصوصیت در نقد شدن هم وجود دارد و ماهیتی بلند مدت دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 15:30:54   |
0     0
مزیت سرمایه گذاری در بازار ملک، این است که فرد کنترل صددرصدی بر روی سرمایه خود دارد. برای مثال، ملک مانند سکه و جواهرات نیست که احتمال سرقت یا هزینه نگه‌داریِ ایمن داشته باشد یا مانند بازار بورس و فرا بورس نیست که شاخص‌ها بر اساس یک اتفاق خاص سیاسی یا اجتماعی سقوط کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 19:22:36   |
0     0
کشور به کشور فرق میکند اما در ایران تجربه نشان داده است هیچوقت ریزش قیمت چشمگیر نداشته و همیشه سود ده بوده است . در بعضی بازه های زمانی بیشتر و در بعضی کمتر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/03/25 21:29:18   |
0     0
در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست. قیمت به روز بوده و از طرف دیگر فراگیر در اغلب مردم است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 08:01:49   |
0     0
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملکرا دچار ضرر و زیان شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 13:22:48   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال می باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/26 19:15:56   |
0     0
چند عامل مهم که قبل از ورود به بازار سرمایه‌ای زمین و مسکن باید در نظر گرفت:
- برای شروع سرمایه‌گذاری در بخش املاک باید پول نقد داشته باشید
- برای شروع سرمایه‌گذاری در بخش املاک باید تمامی هزینه‌ها را در نظر بگیرید ( شامل پرداخت مالیات، عوارض، هزینه نگهداری و تعمیرات و هزینه‌های متفرقه)
- پیش از خرید، باید از آینده منطقه اطلاعات دقیقی کسب کنید
- در املاک با سرمایه‌گذاری‌های کوچک شروع کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/26 20:22:35   |
0     0
تقاضای مؤثر در بازار مسکن زیاد است اما قدرت خرید وجود ندارد. با توجه به رشد تورم در کشور، صاحبان ملک از عرضه خودداری می‌کنند چون اطلاع دارند در شرایط افزایش تورمی، کالا و دارایی غیرمنقول از ارزش بیشترى برخوردار و به بیانى دیگر گرانتر می‌شوند. در نتیجه کاهش در نتیجه تقاضاى مؤثر مسکن سرکوب می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/03/27 12:04:15   |
1     0
یکی از بهترین سرمایه گذاریها خرید مسکن است .ریسک ان بسیار کم است.خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است..خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد....و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/30 12:12:06   |
0     0
سرمایه گذاری در املاک ایران با توجه به نرخ سود آور است چراکه سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی نسبت به صنایع دیگر بیشتر است. همچنین نیاز به تخصص خاصی نداشته و ریسک ان کم بوده و همانند سایر بازارها متغیرهای کم تری از لحاظ سیاسی ، اجتماعی دخیل است و در بلند مدت علاوه بر حفظ ارزش پول اولیه سودآور و درآمد زا نیز می باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1399/04/01 20:10:49   |
0     0
برای فردی که می‌خواهد دارایی خود را سرمایه گذاری کند، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. مواردی نظیر خرید ارز، سکه و جواهرات، بازار بورس و فرا بورس، سپرده‌های بانکی، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق با درآمد ثابت، سرمایه گذاری در املاک و … .
تفاوت یا بهتر است بگوییم مزیتی که سرمایه گذاری در بازار املاک با سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها دارد این است که برای مثال برای ورود به بازار بورس و فرا بورس نیاز به دانش تخصصی و دانشگاهی در این حوزه‌ها وجود دارد اما بازار ملک نیاز به این تخصص ندارد. در ضمن برای حضور و سرمایه گذاری در بازارهایی مثل بورس نیاز به داشتن واسطه است. برای پیدا کردن یک فرد یا کارگزاری مورد اعتماد هم قطعاً باید زمان زیادی را صرف کرد و ریسک این موضوع را هم پذیرفت. درصورتی‌که سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات نیاز به دانش تخصصی زیادی ندارد می‌توان شخصا برای سرمایه گذاری در این مورد اقدام کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ادمین سواد مالی |   1399/04/02 23:26:00   |
0     0
یکی از دغدغه های جوانان در شروع زندگی مشترک داشتن مسکن و سرپناه می باشد. داشتن مسکن تا حدودی برای افراد آرامش خاطر به همراه دارد. اما با شرایط تورمی که در کشور وجود دارد قیمت مسکن دائما در حال افزایش می باشد.

- ارتباط افزایش قمیت مسکن با تورم چیست؟
- به نظر شما چرا باید مسکن بخریم و هدف از خرید مسکن غیر از تهیه سرپناه چه می تواند باشد؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/17 21:16:42   |
تقاضای مؤثر در بازار مسکن زیاد است اما قدرت خرید وجود ندارد. با توجه به رشد تورم در کشور، صاحبان ملک از عرضه خودداری می‌کنند چون اطلاع دارند در شرایط افزایش تورمی، کالا و دارایی غیرمنقول از ارزش بیشترى برخوردار و به بیانى دیگر گرانتر می‌شوند
ولی نسبت به تورم نسبت به سال قبل افزایش کمتری دارد
نهایتا خرید مسکن یه سرمایه گذاری بدون ریسک است پس باید برای سرمایه گذاری بدون ریسک میتوان مسکن خرید
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/19 16:53:05   |
، بر اساس آمار‌های موجود نرخ اجاره‌بها و خرید مسکن از ابتدای سال تاکنون به ترتیب با افزایش ۴۴ و ۴۰ درصدی روبرو بود، در حالی که نرخ تورم نیز بر اساس آمار‌های رسمی حدود ۴۰ درصد است، با توجه به این موضوع باید گفت، بهای مسکن رابطه مستقیمی با افزایش نرخ تورم دارداقتصاد مسکن سهمی ۳۰ تا ۴۰ درصدی از اقتصاد کل کشور دارد و وقتی که مرکز آمار نرخ تورم فروردین ماه را ۳۰.۲ درصد اعلام کرده نمی‌توان توقع داشت که بازار مسکن از آن متاثر نشود. درنتیجه تورم عمومی تاثیر شگرفی بر بازار مسکن داشت و این تنها یکی از عوامل افزایش قیمت و کاهش معاملات در کشور است.او گفت: از سوی دیگر تولید مسکن در کشور چندین سال است که روند کاهشی به خود گرفته است. براساس آمار شهرداری‌ها ظرف ۶، هفت سال گذشته تولید مسکن کاهش داشته و این توازن را برای عرضه و تقاضا به هم زده است. همچنین کاهش قدرت خرید مردم نیز همزمان به شکل دامنه‌داری ادامه یافت. در دو دهه گذشته درآمد عمومی مردم از قیمت مسکن عقب افتاده است. این شرایط سبب شده تا تقریبا ۸۰ درصد معاملات صورت گرفته در بازار مسکن خرید سرمایه‌ای باشد
فرزانه جنتی |   1399/04/20 01:55:06   |
قیمت مسکن همیشه همراه با افزایش تورم بالا می رود. زمانی که مردم قدرت خرید خوبی دارند خرید و فروش مسکن در سطح بالایی انجام می شود. درست است که در زمان کاهش قدرت خرید مردم نمی توانند مسکن بخرند اما بدون مسکن هم نمی توانند زندگی کنند و به همین دلیل ناچار هستند مسکنی برای خود رهن و اجاره کنند. به همین دلیل و با مقایسه ریسک بازار طلا و ارز با بازار مسکن می توان گفت این بازار پربازده ترین و باثبات ترین بازار برای سرمایه گذاری است
افزایش ثبات در دارایی. اطمینان از رشد سرمایه. کنترل صددرصد روی سرمایه. ریسک کمتر سرمایه‌گذاری در بازار مسکن. دردسر کمتر در تامین سرمایه. راحت بودن سرمایه‌گذاری در املاک. بازگشت درامد پایدار
مرتضی ندافی |   1399/04/21 02:10:56   |
در تورم با افزایش قیمت ها و گرانی ها اشخاص و افراد صاحب مسکن نیز برای اینکه بتوانند در برابر این تورم ثابت بمانند دست به افزایش قیمت میزنند حال آنکه قدرت خرید مردم کاهش یافته ولی قیمت ها باز نمیگردد چراکه شخص ناچار است برای ادامه زندگی مسکن تهیه کند جزو ضروری زندگیست
افزایش ثبات در دارایی. اطمینان از رشد سرمایه . ریسک کمتر نسبت به سرمایه گذاری های دیگر
الناز بهروزی |   1399/04/21 03:45:31   |
صاحبان مسکن برای اینکه بتواانند خود را در برابر تورم ثابت نگه دارند قیمت مسکن را به همراه تورم بالا میبرند با اینکه قدرت خرید مردم کم میشود اما مردم مجبور به تهیه مسکن هستند
سرمایه گذاری کم ریسک ،اطمینان از رشد سرمایه و....
پوریا گراشی |   1399/04/28 12:54:23   |
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد و در مواقعی سود قابل توجهی را بدنبال دارد و از مواردی است که بندرت سرمایه گذار یا مالک را دچار ضرر و زیان می کند و در کل از جمله موارد خوب در سرمایه گذاری محسوب می شود ولی در کنار همه مزایا خصوصیت در نقد شدن هم وجود دارد و ماهیتی بلند مدت دارد.
علیرضا آزاد |   1399/04/29 01:36:08   |
سرمایه گذاری در مسکن،سوددهی خوبی در بازار داشته و معمولا ریسک آن کمتر است و به ندرت پیش میاید که دچار ضرر شوند و هنگامیکه اشخاص قدرت خرید دارند، نقل و انتقال و خرید و فروش مسکن پر رونق است و قیمت مسکن به همراه تورم افزایش میابد و بالعکس.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 12:13:30   |
قیمت مسکن همیشه با افزایش تورم بالا می رود.زمانی ک
مردم قدرت خرید خوبی دارند قیمت مسکن هم بالا میرود
چون مسکن یکی از نیازهای ضروری بشر است .و خرید آن
باعث آرامش خاطر افراد میشود.
خیلی از افراد برای سرمایه گذاری در بازار مسکن وارد میشوند
هم بدون ریسک است و هم پول فرد با سود زیادی همراه
میشود .
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/06 00:48:18   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/06 02:54:12   |
0     0
- با توجه به رشد تورم در کشور، صاحبان ملک از عرضه خودداری می‌کنند چون اطلاع دارند در شرایط افزایش تورمی، کالا و دارایی غیرمنقول از ارزش بیشترى برخوردار و به بیانى دیگر گرانتر می‌شوند.
زیرا دارای سود زیادی است و ریسک پایین تری نسبت به سرمایه گذاری در بازار های دیگر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 11:24:12   |
0     0
با سلام
رابطه تورم و قیمت مسکن، یک رابطه مستقیمی است.
بطوری که با افزایش تورم قیمت مسکن نیز افزایش پیدا میکند و بلعکس.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/04/06 18:12:46   |
0     0
سرمایه گذاری در دنیا یکی از دغدغه های اصلی هر فرد می باشد در ایران این دغدغه با بودن شرایط تورمی دوصد چندان میشود .بازار مسکن یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها در کشور دانست ویکی از اولویت ها برای هر فرد در جامعه داشتن سرپناه می باشد با این وجود سرمایه گذاری دراین بخش باعث حفظ و افزایش رمایه میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 20:38:13   |
0     0
در هیچ کجای دنیا مستند به عنوان سرمایه تلقی نشده ده و مشکلات در حال حاضر مسکن و عدم قدرت خرید توسط جوانان همگی برمی گردد به نگاه سرمایه در بازار مسکن و گلهای سرگردان وقتی وارد این حوزه می‌شود نرخ مسکن را را به مراتب بالا برده هیچگونه همخوانی با درآمد افراد ندارد و به جایی می رسد که یک فرد جوان بادرامد عادی تا پایان عمر اگر هم پس انداز نمایند قادر به خرید خانه نیست و همه اینها برمیگردد به تورم و عدم نظارت دولت و جهت دار نکردن پول‌های سرگردان و بدون پشتوانه.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/07 14:13:25   |
0     0
سرمایه گذاری در بازار مسکن در ایران همیشه سودمند بوده است و با توجه به تحقیقاتی که من داشتم سرمایه گذاری در بازار مسکن در دو دهه گذشته حداقل سودی چندین برابر سپرده گذاری در بانک ها داشته است. ولی با توجه به گرانی منزل و زمین در حال حاضر امکان سرمایه گذاری با مبالغ اندک در این زمینه ها بسیار کمتر شده و نیازمند مشارکت چندین نفره میباشد که این موضوع خود دارای مشکلات و ریسک های متفاوتی می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/09 22:43:33   |
0     0
با توجه به رشد تورم در کشور، صاحبان ملک از عرضه خودداری می‌کنند چون اطلاع دارند در شرایط افزایش تورمی، کالا و دارایی غیرمنقول از ارزش بیشترى برخوردار و به بیانى دیگر گرانتر می‌شوند.
زیرا دارای سود زیادی است و ریسک پایین تری نسبت به سرمایه گذاری در بازار های دیگر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/10 18:22:02   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن با شرایط حاد تورمی از نگاه سرمایه گذار بسیار پر سود بوده چرا که ارزش ذاتی پول دارای کمترین ارزش بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 13:06:31   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن با شرایط حاد تورمی از نگاه سرمایه گذار بسیار پر سود بوده چرا که ارزش ذاتی پول دارای کمترین ارزش بوده است ولی متاسفانه متضرر اصلی فقط مصرف کننده نهایی و عموم مردم بوده با رشد شدید قیمتها و کاهش شدید قدرت خرید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/14 15:39:44   |
0     0
در شرایط تورمی بهتراین است که انسان بادریافت وام هرچه زودتر اقدام به خرید مسکن بنماید چون اگر این کار رانکند وبخاهد که پول پس انداز کند هیچوقت نمیتواند مسکن بخرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/04/14 15:42:32   |
0     0
مزایای سرمایه گذاری در املاک به نسبت سایر سرمایه گذاری ها بیشتر است به دلیل تخصصی بودن بازار بورس مردم عادی خیلی کمتر امکان سرمایه گذاری در این بازار را دارند بنابراین سرمایه گذاری در املاک ایران سود آورتر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/14 21:28:51   |
0     0
سرمایه گذاری دربازار مسکن درایران همیشه سودمند بوده است ودرحالتی که چندین برابر سود داشته است ولی کسی که ضرر میکند خودمان یعنی مصرف کنندگان هستیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/15 10:29:50   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاریها در ایران خرید مسکن است....چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد....و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/16 21:49:33   |
0     0
برای خرید خانه گرفتن تسهیلات ارزش دارد ولی برای سرمایه گذاری های دیگر چون دار ریسک می باشد ارزش ندارد چرا که ممکن است در این سرمایه گذاری ها وارد نباشیم وتجربه کافی در این مورد از سرمایه گذاری باید باشد تا موفق شویم ولی خانه خرید ریسک ندارد وهرروز با توجه به تورم قیمت ان بالاتر می رودوچون نیاز ضروری می باشد باید دراین سرمایه گذاری هرچه می توانیم کوشا بوده واز مزایای ارزش ان استفاده کنیم ما بجای اجاره کردن خانه می توانیم قسط پرداخت کنیم وصاحب خانه نشویم ولی اگر بخوانیم اجاره کنیم شاید هرگز صاحب خانه نشویم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/16 23:24:54   |
0     0
برای فردی که می‌خواهد دارایی خود را سرمایه گذاری کند، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. مواردی نظیر خرید ارز، سکه و جواهرات، بازار بورس و فرا بورس، سپرده‌های بانکی، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق با درآمد ثابت، سرمایه گذاری در املاک و … .
تفاوت یا بهتر است بگوییم مزیتی که سرمایه گذاری در بازار املاک با سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها دارد این است که برای مثال برای ورود به بازار بورس و فرا بورس نیاز به دانش تخصصی و دانشگاهی در این حوزه‌ها وجود دارد اما بازار ملک نیاز به این تخصص ندارد. در ضمن برای حضور و سرمایه گذاری در بازارهایی مثل بورس نیاز به داشتن واسطه است. برای پیدا کردن یک فرد یا کارگزاری مورد اعتماد هم قطعاً باید زمان زیادی را صرف کرد و ریسک این موضوع را هم پذیرفت. درصورتی‌که سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات نیاز به دانش تخصصی زیادی ندارد می‌توان شخصا برای سرمایه گذاری در این مورد اقدام کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/16 23:55:48   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در مسکن است.سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته ،ریسک ان بسیار کم است ، خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است.، خرید ان نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملک دچار ضرر و زیان میشود. در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/17 21:44:13   |
0     0
یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 02:19:11   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاریها در ایران خرید مسکن است....چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد....و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 18:14:41   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در ایران خرید ملک است چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته، ریسک ان بسیار کم است،خرید آن نیاز به دانش و تخصص ندارد و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 13:34:16   |
0     0
سرمایه‌گذاری در بازار مسکن این است که در این حوزه‌ها دانش و تخصص لازم است.هرچند بازار بورس و فرا بورس برای سرمایه‌گذاری بسیار پرطرفدار هستند و بسیار پیش می‌آید که سود سرشاری نیز نصیب سهام‌داران می‌کنند اما مشکل بزرگ سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به داشتن دانش و تخصص است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 18:12:11   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در مسکن است.سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته ،ریسک ان بسیار کم است ، خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است.
مزایای سرمایه گذاری در املاک به نسبت سایر سرمایه گذاری ها بیشتر است به دلیل تخصصی بودن بازار بورس مردم عادی خیلی کمتر امکان سرمایه گذاری در این بازار را دارند بنابراین سرمایه گذاری در املاک ایران سود آورتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/19 21:32:36   |
0     0
در اقتصاد ایران بخش اعظم تولید ناخالص داخلی در سالهای گذشته مربوط به بخش مسک و ساختمان بوده است . البته در ادوار مختلف رکود در این بخش برای مدت زمان طولانی بوجود آمده ولی افرادی که در این حوزه فعالیت دارند همیشه اذعان داشته اند که اگر ملک خواب سرمایه را دارد ولی در زمان خروج از رکود سودآوری کلانی را معمولا دارد .
مانند بازار یرمایه نیاز به دانش زیادی هم ندارد ولی سرمایه خیلی بیشتر را باید صرف نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 09:28:51   |
0     0
مزایای سرمایه گذاری در املاک به نسبت سایر سرمایه گذاری ها بیشتر است و همین سبب میشود اولویت بالاتری داشته باشد.

سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ریسک مربوط به خود را دارد و کار را کمی مشکل میکند.مثلا در بازار بورس تخصصی بودن مشکل اصلی است.

سرمایه گذاری در املاک ایران سود آور است چراکه سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی نسبت به صنایع دیگر بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/21 08:28:28   |
0     0
خرید مسکن نسبت به سایر گزینه ها درد سر کمتری برای آینده دارد.زیرا تامین سرمایه آن کمتر است، سرمایه گذاری در املاک راحت تر از گزینه های دیگر است، درآمد اجاره دادن موجب بازگشت پول تامین سرمایه خرید مسکن می شود، دارایی مسکن ثبات داردو بازده بالاتری از سرمایه گذاری در املاک دارد، سرمایه مسکن رشد خواهد داشت و صاحبخانه آرامش روانی دارد، می توانیم سرمایه مسکن را کنترل صد در صد کنیم، ریسک سرمایه گذاری در بازار مسکن کمتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/21 14:54:06   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال می باشند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/21 18:27:37   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/23 16:05:32   |
0     0
در تورم با افزایش قیمت ها و گرانی ها اشخاص و افراد صاحب مسکن نیز برای اینکه بتوانند در برابر این تورم ثابت بمانند دست به افزایش قیمت میزنند حال آنکه قدرت خرید مردم کاهش یافته ولی قیمت ها باز نمیگردد چراکه شخص ناچار است برای ادامه زندگی مسکن تهیه کند جزو ضروری زندگیست
افزایش ثبات در دارایی. اطمینان از رشد سرمایه . ریسک کمتر نسبت به سرمایه گذاری های دیگر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 17:17:12   |
0     0
مسکن یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فرد است در طول زندگی است. در هرم سلسله مراتب نیازهای «مازلو» که یکی از نظریه‌های مهم درمورد نیازهای اساسی انسان و برانگیختگی او برای رفع این نیازها است، مسکن جزو نیازهای زیستی عنوان شده که در اوج سلسله مراتب قرار دارند و بیشترین تاثیر را بر رفتار فرد. تا برآورده شدن این نیازها عمده فعالیت‌های هر فرد حول محور برآوردن این نیازها خواهد بود.

به دلیل همین نقش حیاتی مسکن و تلاش افراد برای تامین آن، دولت‌ها نیز برای رفاه شهروندان خود را مکلف به فراهم آوردن مسکن می‌دانند و تلاش می‌کنند دستیابی به مسکن را برای همه طبقات اجتماعی تسهیل کنند. به دلیل گرانی قیمت خانه و در راستای تأمین این نیاز، معمولا دولت وام‌ها و تسهیلاتی به افراد می‌دهد روند خرید خانه آنها را تسهیل کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 18:41:29   |
0     0
مشکل بزرگ سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به داشتن دانش و تخصص است. برای سرمایه‌گذاری در بورس شما باید اطلاعات کافی از وضعیت این بازار داشته باشید. این اطلاعات با مطالعه‌ای سطحی هم به دست نمی‌آید و جزو دروس دانشگاهی است که نیاز به چندین ساعت آموزش دارد. علاوه بر این در بازار بورس نمی‌توانید به تنهایی اقدام کنید و نیاز به واسطه‌ای برای خرید و فروش سهام دارید .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/25 22:31:56   |
0     0
یک رابطه مستقیم است و با افزایش نرخ تورم قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می کند.سرمایه گذاری در بازار مسکن بهترین، مطمئن ترین و کم ریسک ترین سرمایه گذاری از بین دیگر بازار های مالی می باشد. علاوه بر سرمایه گذاری می توانیم با اجاره دادن مسکن نیز از آن کسب درآمد کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/26 09:37:10   |
0     0
سرمایه گذاری در حوزه مسکن ریسک کمتری از بازارهای دیگر دارد
سرمایه گذاری در بلند مدت افزایش قیمت دارد
خرید مسکن به عنوان یک کالای سرمایه گذاری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 14:16:49   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملک دچار ضرر و زیان میشود. در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/26 14:39:00   |
0     0
خرید مسکن داره به کالایی دور از انتظار تبدیل میشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:15:57   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاریها در ایران خرید مسکن است....چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته....ریسک ان بسیار کم است....خرید ان در راستای رفع نیازهای خانواده است....خرید ان نیاز به دانش و تخصص ندارد....و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 15:35:36   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در ایران خرید ملک است چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته، ریسک ان بسیار کم است،خرید آن نیاز به دانش و تخصص ندارد و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 18:42:52   |
0     0
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملکرا دچار ضرر و زیان شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 19:31:03   |
0     0
بازار مسکن یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها در کشور است و یکی از اولویت ها برای هر فرد در جامعه داشتن سرپناه می باشد با این وجود سرمایه گذاری دراین بخش باعث حفظ و افزایش سرمایه میشود
البته نرخ تورم هم با بازار مسکن ارتباط مستقیم دارد و ..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/27 01:05:10   |
0     0
با افزایش تورم قیمت مسکن افزایش می یابد..
هدف از خرید مسکن غیر از سر پناه سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/27 12:58:08   |
0     0
مهمترین و کارا ترین بخش اقتصاد ایران بخش مسکن و املاک هست و دارای ریسک پایینی است به علت شرایط تورمی و ارزش پایین پول ملی و تا به حال سرمایه گذاری در بازار مسکن در طولانی مدت هرگز باعث ضرر و زیان نشده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 15:51:53   |
0     0
به‌عنوان مثال، وجود عوامل کیفی در تعیین قیمت مسکن مانند کیفیت نور، نقشه، مصالح ساختمانی مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی سبب بروز ریسک‌هایی در تعیین دقیق ارزش واحد مسکونی در روز تسویه خواهد شد. به‌علاوه، احتمال بروز مشکلاتی چون ایفا نشدن تعهدات سازندگان در تحویل به موقع و با کیفیت واحدهای مسکونی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. با توجه به مشکلات طرح مزبور، لازم است پیش از اجرایی شدن این طرح سازوکارهایی جایگزین برای حل مشکلات خریداران مسکن در شرایط تورمی ارائه و مورد بررسی قرار گیرند. بر این اساس می‌توان انتشار «اوراق بدهی متصل به شاخص قیمت مسکن» با قابلیت مبادله در بازارهای ثانویه را به‌عنوان راهکاری پیشنهادی برای کاهش این مشکل مورد توجه قرار داد. سازوکار اوراق متصل به شاخص قیمت مسکن مانند سایر اوراق متصل به شاخصی (Index-Linked Securities) است که در بسیاری از کشورها، عمدتا دولت‌ها منتشر می‌کنند. اوراق با بازده واقعی (index-linked bond) در کانادا، اوراق خزانه داری محافظت شده در مقابل تورم (Treasury Inflation-Protected Securities) یا TIPS در ایالات متحده نمونه‌هایی از این اوراق هستند که بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده تعدیل می‌شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/28 16:13:45   |
0     0
تاحدی رابطه مستقیم دارند .
مسکن هم میتواند محلی برای سرپناه باشه که نیاز هر خانواده هست و هم میتواند دارایی باشد برای سرمایه گذاری در اینده با توجه به پیشرفت منطقه ای که مسکن در ان وجود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/28 16:59:50   |
0     0
سرمایه گزاری در مسکن همیشه در بلند مدت افزایش قیمت داشته ، ریسک آن بسیار کم است و خرید آن در راستای رفع نیازهای خانواده است. خرید آن نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملک دچار ضرر و زیان میشود. در ایران سرمایه گذاری در مسکن بسیار مطمئن تر از سایر بخش هاست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/04/28 19:09:50   |
0     0
بازار مسکن تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد که موجب رکود و یا رونق آن می شود. بسته به این موضوع، اوضاع بازار و زمانی که شما اقدام به خرید و یا فروش ملک می کنید تاثیر مستقیمی بر ارزش افزوده ملک داشته و در نتیجه باید مورد توجه قرار گیرد.

رونق و یا رکود بازار بسته به تصمیم شما و اینکه قصد خرید و یا فروش دارید می تواند شرایط متفاوتی را رقم زند. به طوری که اقدام برای فروش در زمان رکود بازار به سبب کمبود خریدار می تواند به ضرر شما تمام شده و تاثیری منفی بر ملک و سرمایه شما داشته باشد در حالی که در همین زمان اقدام برای خرید ملک گزینه ای معقول و مناسب می باشد. در زمان رکود بازار به سبب کمبود خریدار و در نتیجه زیاد بودن گزینه های مناسب برای شما، توصیه ما اقدام برای خرید ملک می باشد که نتیجه آن، تصمیم بهتر و خرید مناسب تری خواهد بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 00:37:02   |
0     0
مهمترین بخشهای اقتصاددرایران سرمایه گذاری در املاک ومستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی . سرمایه گذاری در بازارمسکن و اشتغال زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 12:43:58   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در ایران خرید ملک است چون مسکن همیشه در بلندمدت افزایش قیمت داشته، ریسک ان بسیار کم است،خرید آن نیاز به دانش و تخصص ندارد و عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 17:49:46   |
0     0
یمت مسکن همیشه همراه با افزایش تورم بالا می رود. زمانی که مردم قدرت خرید خوبی دارند خرید و فروش مسکن در سطح بالایی انجام می شود. درست است که در زمان کاهش قدرت خرید مردم نمی توانند مسکن بخرند اما بدون مسکن هم نمی توانند زندگی کنند و به همین دلیل ناچار هستند مسکنی برای خود رهن و اجاره کنند. به همین دلیل و با مقایسه ریسک بازار طلا و ارز با بازار مسکن می توان گفت این بازار پربازده ترین و باثبات ترین بازار برای سرمایه گذاری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 22:22:08   |
0     0
برای فردی که می‌خواهد دارایی خود را سرمایه گذاری کند، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. مواردی نظیر خرید ارز، سکه و جواهرات، بازار بورس و فرا بورس، سپرده‌های بانکی، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق با درآمد ثابت، سرمایه گذاری در املاک و … .
تفاوت یا بهتر است بگوییم مزیتی که سرمایه گذاری در بازار املاک با سرمایه گذاری در دیگر حوزه‌ها دارد این است که برای مثال برای ورود به بازار بورس و فرا بورس نیاز به دانش تخصصی و دانشگاهی در این حوزه‌ها وجود دارد اما بازار ملک نیاز به این تخصص ندارد. در ضمن برای حضور و سرمایه گذاری در بازارهایی مثل بورس نیاز به داشتن واسطه است. برای پیدا کردن یک فرد یا کارگزاری مورد اعتماد هم قطعاً باید زمان زیادی را صرف کرد و ریسک این موضوع را هم پذیرفت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدی ساغندی |   1399/04/30 01:52:38   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن در شرایط ناپایدار کنونی بسیار پر سود است ودر صورتی که شرایط اقتصادی ثبات داشته باشد در دراز مدت سودآوراست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/04/30 17:08:28   |
0     0
مزایای سرمایه گذاری در املاک به نسبت سایر سرمایه گذاری ها بیشتر است و همین سبب میشود اولویت بالاتری داشته باشد.
سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ریسک مربوط به خود را دارد و کار را کمی مشکل میکند.مثلا در بازار بورس تخصصی بودن مشکل اصلی است.
سرمایه گذاری در املاک ایران سود آور است چراکه سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی نسبت به صنایع دیگر بیشتر است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 20:41:58   |
0     0
بازار مسکن شرایط پذیرش برای افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را نداشته باشد. از این رو به نظر می‌رسد در مقطع کنونی که سایر بازارهای موازی بازدهی بالاتری نسبت به بازار مسکن دارند، این احتمال وجود داشته باشد که تا حدودی قیمت واقعی با کاهش مواجه شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 22:17:45   |
0     0
سرمایه گذاری درمسکن ریسک پایین ودربلندمدت سود خوبی داردالبته دراقتصاد , مسکن نباید به صورت کالای سرمایه ای باشد که متاسفانه دراقتصاد ما هست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/30 23:34:32   |
0     0
املاک در چند دهه اخیر نقش پررنگی درسرمایه گذاری دربازارمسکن واشتغال داشته اند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/31 00:13:23   |
0     0
بازار مسکن یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها در کشور است و یکی از اولویت ها برای هر فرد در جامعه داشتن سرپناه می باشد با این وجود سرمایه گذاری دراین بخش باعث حفظ و افزایش سرمایه میشود
البته نرخ تورم هم با بازار مسکن ارتباط مستقیم دارد و ....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/04/31 11:54:37   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن همواره به عنوان سرمایه گذاری ای که با ریسک کم و البته در بلند مدت علاوه بر ایجاد امنیت در رابطه خانه دار شدن افراد به خوبی می‌تواند از ارزش پول آنها در برابر تورم موجود در جامعه محافظت کند و همچنین می‌تواند در صورت اجاره دادن آن باعث ایجاد در آمد نیز بشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/04/31 22:43:39   |
0     0
املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند..
البته نرخ تورم هم با بازار مسکن ارتباط مستقیم دارد و ....
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/01 17:50:25   |
0     0
بازار مسکن چون با همه اصناف در گیر بوده در بلند مدت بازده خوبی داشته ست
البته با در نظر گرفتن تورم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:56:51   |
0     0
بازار مسکن شرایط پذیرش برای افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را نداشته باشد. از این رو به نظر می‌رسد در مقطع کنونی که سایر بازارهای موازی بازدهی بالاتری نسبت به بازار مسکن دارند، این احتمال وجود داشته باشد که تا حدودی قیمت واقعی با کاهش مواجه شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 13:58:49   |
0     0
بازار مسکن یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها در کشور است. سرمایه گذاری در حوزه های مختلف ریسک مربوط به خود را دارد و کار را کمی مشکل میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حسین بخت جو |   1399/05/03 19:03:59   |
0     0
بازار مسکن شرایط پذیرش برای افزایش قیمت بیش از نرخ تورم را نداشته باشد چون با همه اصناف در گیر بوده در بلند مدت بازده خوبی داشته ست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 20:32:51   |
0     0
وام‌ها و تسهیلاتی که بانک‌ها در اختیار افراد می‌گذارند کمکی برای راحت‌تر شدن فرآیند خرید خانه است. بنابراین هنگام سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌توان روی فراهم شدن بخشی از پول این سرمایه‌گذاری حساب کرد و راحت‌تر این گزینه را بررسی کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/06 04:21:59   |
0     0
بازار مسکن در شرایط فقدان بازار مالی توسعه‌یافته در کشور، دارای رابطه تنگاتنگی با تورم است. رابطه بین تورم و بازار مسکن از ویژگی کالای سرمایه‌ای بودن و قابلیت حفظ ارزش آن ناشی می‌شود؛ افزایش تورم در واقع کاهش ارزش پول و قدرت خرید افراد را به دنبال دارد و ویژگی کالای سرمایه‌ای بودن مسکن، علت افزایش تقاضا برای مسکن در شرایط تورمی است. با توجه به آنچه بیان شد، در شرایط تورمی ابتدا تقاضا برای مسکن افزایش می‌یابد، در این شرایط در بازار مسکن رونق ایجاد می‌شود؛ در مرحله بعد به دلیل اینکه این افزایش تقاضا، تقاضا سرمایه‌ای بوده نه مصرفی رکود در بازار مسکن ایجاد می‌شود؛ چرا که افراد ترجیح می‌دهند در شرایط تورمی و نااطمینانی اقتصادی کالاهای سرمایه‌ای خود را حفظ کنند. 
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله آبادی |   1399/05/06 17:31:39   |
0     0
سرمایه گذاری در مسکن در شرایط کنونی بسیار پر سود در بلند مدت بازده خوبی
دارد در صورتی که شرایط ثبات داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/07 17:51:17   |
0     0
یکی از بهترین سرمایه گذاری ها خرید مسکن
چون در بلند مدت افزایش قیمت دارد ریسک کم دارد
عوامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن بسیار کمتر از سرمایه گذاریهای دیگر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/07 19:35:45   |
0     0
سرمایه گذاری بلند مدت در مسکن سوداوری بالایی دارد وریسک ان هم کم بوده و نیاز به دانش وتخصص خاصی ندارد و در کل سرمایه گذاری معقولانه ای است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 10:24:48   |
0     0
با توجه به رشد تورم در کشور، صاحبان ملک از عرضه خودداری می‌کنند چون اطلاع دارند در شرایط افزایش تورمی، کالا و دارایی غیرمنقول از ارزش بیشترى برخوردار و به بیانى دیگر گرانتر می‌شوند.
زیرا دارای سود زیادی است و ریسک پایین تری نسبت به سرمایه گذاری در بازار های دیگر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/10 11:10:27   |
0     0
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:30:18   |
0     0
مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران سرمایه‌گذاری در املاک است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پررنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته‌اند و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال می باشند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/13 00:06:21   |
0     0
سرمایه گذاری در املاک دارای ریسک کمی می باشد. بندرت سرمایه گذاردر ملک دچار ضرر و زیان شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics