تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

محاسبه بیمه عمر

بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.

بیمه عمر به‌رغم مزایای فوق‌العاده‌ای که دارد در مقایسه با سایر بیمه ها، با استقبال کمتری مواجه شده است. برخلاف ایران، بیمه عمر سهم چشمگیری در بازار بیمه کشورهای پیشرفته دارد. در کشوری مانند ژاپن حدود 36% مردم تحت پوشش بیمه عمر هستند و طبق آمار رسمی در سال 2016 سرانه کشور آلمان حداقل یک بیمه عمر خریده‌اند . یکی از علل نرخ نفوذ پایین بیمه عمر در ایران می‌تواند در دسترس نبودن اطلاعات شفاف و درست در اختیار مردم باشد که تاکنون این نیاز و رغبت را در آن‌ها به وجود نیاورده است

 

 شاید باورش سخت باشه اما مشکلات زیادی را می‌توان تنها با خرید بیمه عمر و سرمایه‌گذاری حل کرد.
 بیمه‌های عمر دو رویکرد دارند به شرط حیات هستند و به شرط فوت.
اگر بیمه گذار در پایان دوره بیمه نامه زنده باشد سرمایه خریداری شده خود را به همراه مبلغ مشارکت در منافع (مازاد برسود قطعی ) یا به صورت یکجا و یا به صورت مستمری می‌گیرد و اگر فوت کند، همان موقع شرکت بیمه سرمایه بیمه را به ذی نفعان که توسط بیمه گذار در روز اول در بیمه نامه درج شده است پرداخت می‌کند.


شرکت‌های بیمه امیدوارند که تمامی بیمه نامه‌ها با شرط حیات سررسید شوند وسرمایه در زمان مقرر ۵- ۱۰ یا ۱۵ ساله به بیمه گذار پرداخت شود.
(بستگی به انتخاب بیمه گذار در زمان خرید بیمه نامه دارد).


این درحالی است که شرکت‌های بیمه، بیمه‌های عمر مکمل بازنشستگی می‌فروشند. مکانیزم آن مانند بیمه‌های تکمیلی درمان است. در درمان بیمه گذار در تکمیل بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی یک بیمه نامه تکمیلی دارد و مازاد هزینه‌های درمان را از بیمه بازرگانی می‌گیرد. دراین طرح مکمل بازنشستگی هم همینطور است. شما که کارمند هستید و ماهانه از حقوق شما برای صندوق بازنشستگی کسر می‌شود. در انتهای دوره خدمت مستمری می‌گیرید یا به طور یکجا پرداخت می‌کنند، می‌توانید برای افزایش آن از همین حالا بیمه‌های مکمل بازنشستگی بخرید که دارای ده‌ها مزایا هستند.


راستی می‌دانید ؟ اگر بیمه عمر داشته باشید، پس از سه سال پرداخت حق بیمه می‌توانید از بانک وام بگیرید بدون اینکه نیاز به وثیقه داشته باشید؟ چون بیمه نامه شما مانند یک وثیقه کار می‌کند و شما متناسب با ذخایر بیمه نامه می‌توانید وام بگیرید.


از همین حالا به این فکر کنید که امروز چقدر برای بچه‌های هزینه می‌کنید؟ اگر زیر ۵ سال هستند که از بزرگترها هم هزینه بیشتری دارند، وسایلشان گرانتره، لباسشون گرانتره، هزینه‌های مهد بالا و... هزار تا خرج دارند.
حالا به تمام این هزینه‌ها حق بیمه عمر را هم اضافه کنید. شما می‌توانید حتی با ماهی ۲۰ هزار تومان بیمه عمر بخرید.


البته هرچه پرداختی شما بیشتر باشد، سرمایه خریداری شده هم بیشتر می‌شود. اما در نهایت شما با ماهی ۲۰ هزارتومان تحت پوشش بیمه عمر هستید و اگرزمانی دچارحادثه شدید، شرکت بیمه خسارت شما را می‌پردازد.


برای آشنایی بیشتر شما در ادامه چند نمونه مثال می‌آوریم.( فقط توجه داشته باشید که بیمه‌های عمر تنوع بیشماری دارند و برای خرید حتما باید با نماینده یا کارگزار حرفه‌ای مشورت کنید تا بیمه نامه متناسب با شرایط شما را پیشنهاد دهد.) این قیمت‌ها یک نمونه است و در شرکت‌های مختلف بیمه نوسان ۵ درصدی دارد.


توجه: هریک از شما اگر بیمه عمر دارید، همچنان تا پایان دوره ادامه دهید. هیچ وقت به پیشنهاد نمایندگانی که می‌گویند بعد از سه سال سرمایه خود را بگیرید و آن را سررسید کنید و بیمه نامه جدیدی بخرید. گوش ندهید و با جدیدیت بگویید نه.


این دست از نمایندگان به دنبال درآمد خود هستند زیرا کارمزد آنها برای بیمه نامه‌های عمر بعد از سه سال تمام می‌شود و آنها برای اینکه سه سال دیگر کارمزد بگیرند این پیشنهاد را به شما می‌دهند.
    
 حق بیمه عمر چگونه محاسبه می‌شود؟
برای این‌که درک درستی از مزایای بیمه عمر پیدا کنید ابتدا باید به حق بیمه عمر و نحوه محاسبه آن بپردازیم. قبل‌تر گفتیم که یکی از بزرگ‌ترین مزایای بیمه عمر این است که شما با هر شرایطی قادر به تهیه آن هستید. حداقل و حداکثر حق بیمه در شرکت‌های مختلف ارائه‌دهنده بیمه عمر بر اساس سیاست‌های شرکت، مقادیر مختلفی دارد. در این مرحله باید به این موضوع توجه کنید که با توجه به شرایط مالی و اولویت‌هایتان چه مقدار از حق بیمه برایتان مناسب است.
 البته باید به این موضوع توجه کنید که حق بیمه ماهانه‌ای که می‌پردازید مستقیماً روی سرمایه عمر شما تأثیر می‌گذارد.

 

سرمایه فوت در شرکت‌های مختلف به‌صورت ضریبی از حق بیمه ماهانه محاسبه می‌شود که همان ضریب تشکیل سرمایه بیمه عمر است. این ضریب نیز در شرکت‌های مختلف، متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به شرایطتان ضریب دلخواه خود را انتخاب کنید. برای مثال ضریب 300 را در نظر بگیرید که البته معمول‌ترین ضریب تشکیل سرمایه بیمه عمر نیز هست. اگر شما ماهانه مبلغ 100 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه عمر بپردازید سرمایه عمر شما 30 میلیون تومان خواهد بود. مبنای محاسبه سرمایه فوت، حق بیمه ماهانه است. شاید این مبلغ در ابتدا ناچیز به نظر برسد؛ اما باید توجه کرد که این 30 میلیون از اولین لحظه صدور بیمه‌نامه به‌عنوان سرمایه فوت فرد وجود دارد.


 از طرفی پارامتری به نام درصد افزایش سالانه حق بیمه وجود دارد که آن هم روی حق بیمه پرداختی تأثیرگذار است. این درصد در شرکت‌های مختلف حداقل و حداکثر متفاوتی دارد و بیمه‌گزار در انتخاب این درصد آزاد است. اگر بیمه‌گزارضریب افزایش حق بیمه را 10% انتخاب کند درصورتی‌که در سال اول ماهانه مبلغ 50 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه بپردازد از سال دوم باید این مبلغ را به 55 هزار تومان در ماه افزایش دهد. از آنجایی‌که سرمایه عمر ضریبی از حق بیمه ماهانه است با پرداخت حق بیمه بیشتر، در واقع سرمایه عمر خود را افزایش می‌دهد و ارزش آن را طی سالیان حفظ می‌کند .


حال که تا حدودی با مقدمات محاسبه حق بیمه آشنا شدید به انواع پوشش‌های بیمه عمر می‌پردازیم که هر یک از آن‌ها به نحوی با حق بیمه ماهانه در ارتباط هستند 
شما می‌توانید بیمه‌های عمر ۵ – ۱۰ – ۱۵ و ۲۰ ساله خریداری کنید و حق بیمه‌ها را ماهانه – شش ماهه – سه ماهه و یا یک ساله پرداخت کنید.
 دراینجا چون پرداخت‌های ماهانه بیشتر هستند مثال‌ها را به صورت ماهانه آورده شده است


محدودیت سنی برای بیمه شدن وجود ندارد و تمام افراد زیر ۷۰ سال از بدو تولد می‌توانند تحت پوشش بیمه عمر باشند.


نمونه اول
فردی متولد سال ۷۵ ( ۲۲ ساله ) با پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان که هر سال ۱۰ درصد بابت پوشش نرخ تورم افزایش می‌یابد. بیمه نامه‌ای ۱۰ ساله که پوشش‌های فوت دراثر حادثه – از کارافتادگی – امراض خاص- هزینه‌های پزشکی دراثرحادثه – نقص عضوداشته باشد.
در مجموع طی ۱۰ سال مبلغی بالغ بر۹ میلیون و ۵۶۲ هزار تومان پرداخت می‌کند.


در زمان سررسید سرمایه‌ای به ارزش بازخرید ۱۲میلیون تومان دارد. اگر دراین مدت دچار حادثه یا نقص عضو شود مبلغ ۳۰ میلیون تومان پوشش دارد.
حالا همین فرد ۲۲ ساله برای قرارداد ۱۰ ساله با پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان که هر سال ۱۰ درصد به خاطر پوشش نرخ تورم به آن اضافه می‌شود با پوشش‌های فوت دراثر حادثه – از کارافتادگی – امراض خاص- هزینه‌های پزشکی دراثرحادثه – نقص عضوداشته باشد.


در مجموع ۳۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حق بیمه طی ۱۰ سال می‌پردازد. ارزش بازخرید آن ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. سرمایه فوت آن ۶۰ میلیون تومان – فوت در اثرحادثه ۱۲۰ میلیون تومان – نقص عضو ۱۲۰ میلیون تومان – بیماری خاص ۶ میلیون تومان پوشش دارد.


فردی متولد سال ۱۳۶۵ (۳۲ ساله ) ساله برای قرارداد ۱۰ ساله با پرداخت ماهانه ۵۰۰ هزار تومان که هر سال ۱۰ درصد به خاطر پوشش نرخ تورم به آن اضافه می‌شود با پوشش‌های فوت دراثر حادثه – از کارافتادگی – امراض خاص- هزینه‌های پزشکی دراثرحادثه – نقص عضوداشته باشد.


در مجموع ۹۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حق بیمه طی ۱۰ سال می‌پردازد. ارزش بازخرید آن ۱۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. سرمایه فوت آن ۱۸ میلیون تومان – فوت در اثرحادثه ۳۶ میلیون تومان – نقص عضو۳۶ میلیون تومان – بیماری خاص ۲ میلیون تومان پوشش دارد.


اگر همین فرد ضریب سرمایه بیمه عمر در صورت فوت را حداکثر بگیرد، ارزش بازخرید به ۱۱۹ میلیون تومان کاهش می‌باید اما سرمایه فوت به ۱۵۰ میلیون تومان و پوشش حادثه و نقص عضو هرکدام به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. در بیمه نامه بالا ضریب فوت در سرمایه ۲۵ برابر و در پایین سه برابر است.
این یعنی بیمه گذار از آینده خود چه تصوری دارد و نگران چه موضوعی است. اگر برداشت او از بیمه نامه عمر بخش حیات باشد حتما ضریب سه برابر را انتخاب می‌کند تا ارزش بازخرید افزایش یابد و اگر نگران این باشد که پس از او چه برسر خانواده می‌اید گزینه ضریب ۲۵ برابر را انتخاب می‌کند.


مثال بعدی
فردی متولد ۱۳۵۰ ( ۴۷ ساله ) بیمه نامه‌ای ۵ ساله با پرداخت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان که هر سال ۱۰ درصد به خاطر پوشش نرخ تورم به آن اضافه می‌شود با پوشش‌های فوت دراثر حادثه – از کارافتادگی – امراض خاص- هزینه‌های پزشکی دراثرحادثه – نقص عضوداشته باشد.

 

ر مجموع ۵۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان طی ۵ سال می‌پردازد. ارزش بازخرید آن ۴۱میلیون تومان است. با سرمایه فوت ۲۱۰ میلیون تومان – حادثه و نقص عضو ۴۲۰ میلیون تومان – بیماری خاص ۲۱ میلیون تومان. دراین نمونه ضریب فوت ۲۵ برابر و در سقف می‌باشد. اگر همین بیمه نامه را ضریب سرمایه در فوت را به سه برابر کاهش دهیم.


ارزش بازخرید در پایان ۵ سال می‌شود ۶۲ میلیون تومان – سرمایه فوت ۲۵ میلیون – حادثه و نقص عضو ۵۰ میلیون تومان.
همانطور که در قبل اشاره شد. خرید بیمه عمر بسیار پیچیده و تخصصی است و برای خرید آن بهترین راه مشورت با نمایندگان تخصصی فروش بیمه‌های عمر است.


توجه: امکان دریافت وام بدون ضامن


و بدون وثیقه :
اندوخته و پس‌انداز شما در بیمه عمر با پرداخت حق‌ بیمه شکل گرفته و دارائی بیمه ‌نامه شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید در مواقع ضروری تا ۹۰ درصد ارزش بازخرید اندوخته بیمه نامه خود وام دریافت کنید.


این وام می‌تواند در مواقعی که شما نیاز ضروری به صندوق پس انداز خود دارید به شما کمک کند تا بتوانید از سرمایه خود برداشت داشته باشید. نکته مثبت این وام این است که هنگامی که شما وام دریافت می‌کنید پوشش‌های بیمه‌ای برای بیمه شده وجود خواهد داشت.
پرداخت وام در کوتاهترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچ گونه تشریفات تا میزان ۹۰درصد ارزش بازخریدی بیمه نامه می‌باشد و نرخ تسهیلات وام ۴درصد بیش از نرخ سود محاسباتی برای تشکیل سرمایه خواهد بود.


معافیت مالیاتی
سرمایه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری همواره به هر میزان از معافیت مالیاتی برخوردار است و مبلغ قابل پرداخت در صورت فوت به ذینفع شما تابع قانون ارث نخواهد بود.

- مطابق ماده ۱۳۶ قانون مالیات‌های مستقیم سرمایه بیمه عمر و نیز اندوخته حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، تماماً از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.
- نظر به ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم بند (۲- ج) مبالغ پرداختی از بابت بیمه عمر می‌توانند جزو هزینه‌های قابل قبول مؤسسات از نظر مالیات به حساب آیند.


بیمه عمر و کودکان:
از دید کارشناسان داشتن این نوع بیمه برای دو قشر از جامعه لازم و ضروری است:


کودکان
سرپرست‌های خانوار که سن و سال بالایی دارند.
اگر در خردسالی برای کودکانمان بیمه عمر بخریم پس از اینکه آن‌ها به سنین جوانی رسیدند اندوخته‌ای دارند که آینده آن‌ها را تضمین می‌کند. آن‌گاه پدر و مادر در سن و سال جوانی فرزندشان، دغدغه هزینه ازدواج، خرید وسیله نقلیه مناسب یا هزینه ورود به بازار کار و مشکلات مسکن را نخواهند داشت. حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام تنظیم قرارداد بیمه سرمایه پس انداز شده بیش‌ترین اهمیت را دارد و در اولویت است، شما باید با کسر کردن دیگر قابلیت‌ها در مخارج بیمه صرفه جویی کنید و به پس انداز نهایی خود اضافه کنید.

 

سرپرست‌های خانوار و افراد میان‌سال یا سالمند دومین قشری هستند که پوشش بیمه عمر برایشان بسیار لازم و حیاتی است. این افراد با بیمه عمر در واقع آتیه خانواده و عزیزانشان را گارانتی می‌کنند. با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کنونی هنگامی که سرپرست خانوار دار فانی را وداع گوید، خانواده با بحرانی مالی دست به گریبان می‌شوند، مخارج بالای زندگی خانواده‌هارا با چالش‌های جدی مواجه می‌¬کند که ادامه زندگی برایشان بسیار سخت می‌شود، اما در حالتی که سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه عمر باشد با سرمایه‌ای که برای خانواده‌¬ی خود اندوخته است، آینده آن‌ها را تضمین کرده و در نتیجه خانواده دیگر با چنین مشکلاتی گریبان‌گیر نخواهد بود، پس بیمه عمر باعث می‌شود سرپرست خانواده نیز با خیالی آسوده و در آرامش زندگی کند.


این دسته از افراد باید به این نکته دقت کنند که هنگام عقد قرارداد بیمه عمر بالاترین سرمایه فوت را انتخاب نمایند و البته از سایر گزینه‌ها مانند پوشش در برابر بیماری‌ها، سرطان‌ها و سایر بیماری‌های خاص هم غافل نشوند.

منبع خبر: تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

حسین علی پناه |   1399/03/25 12:05:54   |
0     0
بیمه عمر داشتن عملا سرمایه گذاری در آینده خود و اطرافیان بوده که با توجه به شرایط فعلی و بی ثباتی بازار کار و سرمایه عملا بودن آن بهتر از نبودن آن میباشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود زارع بیدکی |   1399/03/29 05:16:57   |
یزان حق بیمه: در واقع از مهمترین عواملی که در محاسبه بیمه عمر موثر می‌باشد، میزان حق بیمه سالانه بیمه عمر است. هر چه هر میزان حق بیمه سالانه پرداختی بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته هم بیشتر می‌شود.
مهدی کاظمی |   1399/04/29 20:16:33   |
نوعی سرمایه گذاری برای آینده است
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:37:57   |
نوعی سرمایه گذاری برای آینده است
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:34:11   |
بیمه عمر یک سرمایه گذاری با سود تضمینی مشارکتی یک پشتیبانی مالی تامین
در آمدی معین ومشخص برای افراد یک خانواده
تامین در آمدی معین ومشخص برای ایام از کار افتادگی ،پیری بازنشستگی
بیمه عمر برای کسانی که به فکر آینده خود هستند
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 18:34:59   |
بیمه عمر یک سرمایه گذاری با سود تضمینی مشارکتی یک پشتیبانی مالی تامین
در آمدی معین ومشخص برای افراد یک خانواده
تامین در آمدی معین ومشخص برای ایام از کار افتادگی ،پیری بازنشستگی
بیمه عمر برای کسانی که به فکر آینده خود هستند مناسب می باشد
محمد پوراکبری |   1399/05/04 09:57:27   |
نوعی سرمایه گزاری با سود تضمینی برای اینده است و درواقع یک پشتیبان مالی محسوب میشود و درامدی معین برای خانواده ب همراه دارد ک برای دوران بازنشستگی و پیری بسیار مزیت دارد .
سمانه دهقان منشادی |   1399/05/29 20:25:53   |
یک سرمایه گذاری با سود تضمینی مشارکتی ک یک پشتیبانی مالی تامین درامدی معین و مشخص برای ایام از کار افتادگی و پیری و باز نشستگی است.
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/03/25 15:07:15   |
0     0
با نگاهی به سابقه تاریخی بیمه عمر در ایران می‌توان دید که بیمه عمر از سال ۱۳۱۱ وارد کشور ایران شده و از طریق شرکت‌های مختلف بیمه خارجی و داخلی به بیمه گذاران خدمات گوناگون بیمه‌ای را ارائه گردیده است. علیرغم سابقه طولانی این بیمه نامه، متاسفانه درصد آمار تعداد دارندگان این بیمه نامه افزایش چندانی را نداشته است و این موضوع یکی از دل نگرانی‌هایی بخش بیمه‌ای کشورمان شده است. علت کم بودن تعداد دارندگان بیمه عمر را به چند دلیل زیر بیان می‌کنند:
۱- عوامل اقتصادی ۲- موانع فرهنگی و اجتماعی ۳- عوامل مربوط به ساختار شرکت‌های بیمه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/03/25 17:07:09   |
0     0
بیمه عمر و سرمایه گذاری در واقع نوعی قرارداد است که بر اساس آن، شرکت بیمه گر تهعد می کند که در ازای دریافت حق بیمه ای مشخص پس از مدت معین، مبلغ پرداختی بیمه شده را به همرا سود آن به صورت یک جا و یا مستمری پرداخت کند.
البته در شرایط کنونی بزرگترین عیب بیمه عمر این است که میزان سود دهی آنها به میزان بورس یا سایر سرمایه گذاری ها بالا نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/03/25 18:59:11   |
0     0
این نوع بیمه اطمینان خاطر از دوران بازنشستگی و یا زمان های خاص مثل از کارافتادگی و... می دهد و نوعی سرمایه گذاری در اینده محسوب می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/03/26 10:22:44   |
0     0
بیمه زندگی (بیمه عمر)، (به انگلیسی: Life insurance) قراردادی است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه شونده (یا ضامن وی) منعقد می‌شود، که در آن بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده (که غالباً در اقساط بلند مدت طراحی می‌شود) در قرارداد می‌گردد و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت و با بروز وقایعی چون: مرگ، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبتهای ویژه پزشکی، شرکت بیمه موظف خواهد بود، سرمایه بیمه شده را به‌طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص ثالثی که وی تعیین کرده، بپردازد.

بیمه‌های عمر به‌طور کلی دارای دو نوع متفاوت می‌باشند:

حفاظتی: که خود شامل دو گونه بیمه‌های عمر در صورت حیات بیمه شده و بیمه‌های عمر در صورت فوت بیمه شده‌است و در پایان قرارداد به صورت یکجا به فرد یا ضامن وی پرداخت می‌شود.
سرمایه‌گذاری: که باید گفت این بیمه نامه نوعی سرمایه برای بیمه‌گذار محسوب شده و در صورت حیات یا فوت از جانب شرکت بیمه به او پرداخت می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/03/26 12:26:18   |
0     0
طور کلی می‌توان محاسبه سود بیمه عمر را به شکل زیر توضیح داد.
در اولین سال خرید بیمه: سرمایه [که می‌تواند شامل سرمایه اولیه و یا حق بیمه‌ای باشد که سالانه یا در مدت زمان مشخص پرداخت کرده‌اید و یا مجموع هر دو] + سود تضمینی [که طبق آخرین اعلام در دو سال اول 16% است] + سود حاصل از مشارکت

در سال دوم: مقدار سرمایه اولیه+ حق بیمه پرداختی+ حق بیمه‌های سال قبل+ سودهای پرداختی سال قبل+ (سود تضمینی + سود حاصل از مشارکت 85% در سال دوم)

سال سوم: مقدار سرمایه اولیه+ حق بیمه‌های پرداختی+ حق بیمه‌های دو سال قبل+ سودهای پرداختی سال‌های قبل+ (سود تضمینی 13% + سود حاصل از مشارکت در سال سوم)

در سال پنجم که حداقل مدت زمان قرارداد شما است محاسبه سود به شکل زیر است

میزان سرمایه اولیه+ حق بیمه‌های پرداختی+ حق بیمه‌های چهار سال قبل+ سودهای پرداختی سال‌های قبل+ (سود تضمینی 10% + سود حاصل از مشارکت)

یعنی اگر فرض کنیم شما 5 میلیون تومان به عنوان سرمایه نزد شرکت بیمه گذاشته‌اید. و سالانه مبلغ 200 هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می‌کنید سود حاصل در سال اول به این شکل است:

5 میلیون+200هزار تومان حق بیمه+ سود 16%+ سود حاصل از مشارکت حداقل 85%

در سال سوم همین حساب به شکل زیر محاسبه می‌شود

5 میلیون + 600 هزار تومان + سود13% + سود حاصل از مشارکت 85%+ (سودهای پرداخت شده در سال‌های قبل و درصد افزایش حق بیمه)
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا آزاد |   1399/04/29 00:52:47   |
این بیمه یک سرمایه گذاری با سودتضمینی است و هدف آن تامین آتیه و کاهش دغدغه و نگرانی افراد در طول زندگی میباشد.
بیمه عمر یک پشتوانه مالی بسیار محکم و قوی در دوران پیری،بازنشستگی و بعد از فوت برای بازماندگان محسوب میشود.
زهرا افتخاری |   1399/03/26 18:34:32   |
0     0
بیمه عمر نوعی از سرمایه گذاری برای اعضای خانواده است که در ایرام مقبولیت زیادی ندارد...بیمه بر دونوع است به شرط حیات و به شرط فوت.....و مبالغ دریافت شده از بابت بیمه عمر معاف از مالیات است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/03/26 21:36:40   |
0     0
یزان حق بیمه: در واقع از مهمترین عواملی که در محاسبه بیمه عمر موثر می‌باشد، میزان حق بیمه سالانه بیمه عمر است. هر چه هر میزان حق بیمه سالانه پرداختی بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته هم بیشتر می‌شود.

نحوه پرداخت حق بیمه عمر: هر فرد بیمه شده می‌تواند حق بیمه‌های خود را ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه و یکجا پرداخت کند. نظر ما بر این است که هر فرد حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کند تا میزان سود دهی بیمه نامه‌اش بیشتر باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/03/27 12:09:57   |
0     0
به‌طور کلی بیمه‌های زندگی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند( به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Morteaza Poursoleiman |   1399/03/31 13:01:40   |
0     0
شاید داشتن بیمه عمر اجباری نباشد ولی با فراهم شدن امکان سرمایه‌گذاری در کنار پوشش‌های بیمه‌ای می‌­تواند یکی از دلایل مهم خرید این بیمه نامه باشد
بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه نامه‌ای است که پوشش‌هایی را در طول مدت بیمه نامه برای بیمه گذارش ارائه می‌کند که در صورت بروز حادثه و یا ایجاد خسارت می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید. در کنار این پوشش‌ها با حق بیمه‌هایی که فرد پرداخت می‌کند سرمایه گذاری بر اساس سود تضمینی و سود مشارکت که از طرف شرکت بیمه پرداخت می‌شود برای فرد شکل می‌گیرد. در پایان قرارداد و یا حتی در سال‌های میانی بیمه نامه، اندوخته بیمه نامه در دسترس فرد بوده و وی می‌تواند این مبلغ را برداشت کند و اگر هم در طول قرارداد فرد بیمه شده فوت کند سرمایه فوت بیمه نامه به همراه اندوخته بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می­‌شود.
میزان حق بیمه: در واقع از مهمترین عواملی که در محاسبه بیمه عمر موثر می‌باشد، میزان حق بیمه سالانه بیمه عمر است. هر چه هر میزان حق بیمه سالانه پرداختی بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته هم بیشتر می‌شود.

نحوه پرداخت حق بیمه عمر: هر فرد بیمه شده می‌تواند حق بیمه‌های خود را ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه و یکجا پرداخت کند. نظر ما بر این است که هر فرد حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کند تا میزان سود دهی بیمه نامه‌اش بیشتر باشد.
در جدول بیمه عمر با توجه به تمامی اطلاعات وارد شده در فرم پیشنهاد اولیه، میزان پوشش‌های بیمه‌ای و میزان سرمایه گذاری شکل گرفته در بیمه نامه‌های عمر محاسبه شده و قابل مشاهده می‌باشد. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که با پرداخت حق بیمه سالانه در مدت بیمه­‌ای که خودتان انتخاب کرده‌اید در طول داشتن این بیمه نامه چه مزایایی برای شما ایجاد خواهد شد و نهایتا چه میزان سرمایه گذاری خواهید داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که جدول بیمه عمر هر فرد منحصر به همان فرد می‌باشد. در مقایسه بیمه نامه های عمر و انتخاب بیمه عمر جدول بیمه عمر دیگران را معیار انتخاب خود قرار ندهید.

نکته مهم: در همه شرکت‌های بیمه محاسبه نهایی بیمه عمر، بر اساس ریسک سنجی شرکت های بیمه می باشد که هر ساله بر اساس آمار مرگ و میر سالانه انجام می‌شود.
میزان افزایش حق بیمه سالانه: بیمه نامه عمر قراردادی بلند مدت است که سود دهی این بیمه نامه معمولا بعد از سال ۵ ام شروع می‌­‌شود، هر فرد بیمه شده‌ می‌تواند حق بیمه خود را تا پایان مدت قرارداد به صورت ثابت پرداخت کند یعنی از ابتدا تا پایان مدت قرارداد میزان مبلغ پرداختی شما ثابت باشد. اما شرکت‌‌­های بیمه یک راه حل برای مقابله با تورم و حفظ ارزش نقدینگی حق بیمه های عمر پرداختی را ارائه کرده‌اند و آن هم پرداخت حق بیمه با درصد های افزایشی. یعنی فرد بیمه شده می‌تواند در هر سال نسبت به سال قبل حق بیمه خود را با چند درصد افزایش پرداخت کند که از این طریق میزان سرمایه گذاری نهایی شکل گرفته مبلغ ارزنده‌­ای می­‌شود.

مدت بیمه نامه‌: مدت بیمه نامه عمر با سن بیمه شده مرتبط است و معمولا در همه شرکت‌های بیمه ۳۰ ساله می‌­باشد و در نظر داشته باشید مجموع مدت بیمه عمر و سن بیمه شده باید کمتر از ۶۹ سال باشد. ولی هر فردی می­‌تواند مدت بیمه نامه خودش را انتخاب نماید. هر قدر تعداد سال‌های بیمه نامه عمر بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته برای فرد هم بیشتر و بهتر خواهد بود.

سن بیمه شده: در بیمه نامه‌های عمر سن بیمه شده بسیار مهم است، هر قدر سن بیمه شده در بیمه نامه عمر کم باشد میزان سرمایه گذاری انجام شده هم بیشتر خواهد شد. یعنی در محاسبه بیمه عمر فرد بیمه شده ای که سن کمتری دارد می‌تواند سرمایه گذاری بیشتری هم داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ادمین سواد مالی |   1399/04/02 23:33:37   |
1     0
بیمه در اصل نوعی مدیریت ریسک است. بیمه عمر نیز نوعی مدیریت ریسک بوده به طوری که شخص و خانواده اش در مقابل حوادث ناخواسته بیمه می شوند و در صورت بروز حادثه بیمه گر به بیمه شونده و یا خانواده اش غرامت پرداخت می نماید.
بیمه‌های عمر دو رویکرد دارند به شرط حیات هستند و به شرط فوت.
اگر بیمه گذار در پایان دوره بیمه نامه زنده باشد سرمایه خریداری شده خود را به همراه مبلغ مشارکت در منافع (مازاد برسود قطعی ) یا به صورت یکجا و یا به صورت مستمری می‌گیرد و اگر فوت کند، همان موقع شرکت بیمه سرمایه بیمه را به ذی نفعان که توسط بیمه گذار در روز اول در بیمه نامه درج شده است پرداخت می‌کند.


- منظور از بیمه عمر چیست؟
- چرا بیمه عمر مهم است؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/18 17:51:38   |
، بیمه عمر یا همان بیمه زندگی یکی از زیر شاخه‌های بیمه اشخاص است؛ بیمه عمر دارای رشته‌های گوناگونی مانند بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌های مختلط عمر و پس‌انداز، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری، بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی است.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز بیمه عمر است؛ و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در بانک دارای مزایای بسیاری است.بیمه عمر دارای ماهیت متفاوتی نسبت به بیمه تأمین اجتماعی است. بیمه تأمین اجتماعی بیشتر ظرفیت خود را در بخش درمانی صرف می‌نماید و بخش اعظمی از مبلغ دریافتی به عنوان حق‌بیمه به هزینه‌های درمانی اختصاص داده می‌شود.

یکی از مهمترین تفاوت‌های بیمه عمر و تأمین اجتماعی مبحث بازنشستگی است؛ در بیمه تأمین اجتماعی حتما باید مدت خدمت بر اساس جداول مشاغل به پایان برسد. (مثلا 20 سال سابقه برای مشاغل سخت و زیان‌آور یا 30 سال سابقه برای مشاغل عادی)

اما در بیمه عمر واریز 5 سال حق بیمه برای و استفاده از خدمات مستمری و بازنشستگی کافی‌ست، بیمه‌های عمر دارای قراردادهای 5 تا 30 ساله هستند و اگر حداق این دوران را طی کنید نیز می‌توانید بازنشسته شوید.

یکی دیگر از تفاوت‌های بیمه‌عمر و تأمین اجتماعی در مورد فوت و یا ابتلا به امراض خاص است؛ در بیمه عمر در صورت فوت و یا بروز امراض خاص (بروز سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن) مبلغ قابل توجهی به بیمه‌گذار یا بازماندگان او پرداخت خواهد شد؛ در صورتی که در بیمه تامین اجتماعی تنها هزینه کفن‌ودفن پرداخت می‌شود. (به اندازه سه برابر آخرین حقوق)
فرزانه جنتی |   1399/04/20 01:41:29   |
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند
به دلیل حفظ ارزش مبالغ پس انداز شده. تامین هزینه های زندگی در زمان بازنشستگی. بهره‌مند ی از پوشش های بیمه ای. امکان دریافت وام بدون ضامن. بهرمندی از اثر مرکب
مرتضی ندافی |   1399/04/21 03:10:14   |
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری بوده به همراه بازنشستگی که در نهایت دارد نوعی پس انداز با همراه مزایا و امتیازات مختلف می باشد که با مبلغ اندک هم میتوان خود را بیمه نمود
الناز بهروزی |   1399/04/21 04:33:43   |
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش
بیمه عمر مهم است به دلیل مزایای خوبی که دارا است مثل بازنشستگی
پرداخت وام ۴ درصد و ...
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/23 07:47:37   |
- منظور از بیمه عمر: بیمه عمر از زیرشاخه های بیمه اشخاص است و یکی از روش های سرمایه گذاری بلند مدت است.
- اهمیت بیمه عمر به این شرح است: بهره گیری از اثر مرکب اصل سرمایه و سود دست نخورده، امکان دریافت وام بدون ضامن، بهره مندی از پوشش های بیمه ای مانند پرداخت هزینه های بیمارستانی، هزینه های از کارافتادگی و مستمری، زندگی با آرامش بیشتر، تامین هزینه های زندگی در هنگام بازنشستگی، حفظ ارزش مبالغ پس انداز شده.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:57:45   |
طور کلی می‌توان محاسبه سود بیمه عمر را به شکل زیر توضیح داد.
در اولین سال خرید بیمه: سرمایه [که می‌تواند شامل سرمایه اولیه و یا حق بیمه‌ای باشد که سالانه یا در مدت زمان مشخص پرداخت کرده‌اید و یا مجموع هر دو] + سود تضمینی [که طبق آخرین اعلام در دو سال اول 16% است] + سود حاصل از مشارکت

در سال دوم: مقدار سرمایه اولیه+ حق بیمه پرداختی+ حق بیمه‌های سال قبل+ سودهای پرداختی سال قبل+ (سود تضمینی + سود حاصل از مشارکت 85% در سال دوم)

سال سوم: مقدار سرمایه اولیه+ حق بیمه‌های پرداختی+ حق بیمه‌های دو سال قبل+ سودهای پرداختی سال‌های قبل+ (سود تضمینی 13% + سود حاصل از مشارکت در سال سوم)

در سال پنجم که حداقل مدت زمان قرارداد شما است محاسبه سود به شکل زیر است

میزان سرمایه اولیه+ حق بیمه‌های پرداختی+ حق بیمه‌های چهار سال قبل+ سودهای پرداختی سال‌های قبل+ (سود تضمینی 10% + سود حاصل از مشارکت)

یعنی اگر فرض کنیم شما 5 میلیون تومان به عنوان سرمایه نزد شرکت بیمه گذاشته‌اید. و سالانه مبلغ 200 هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می‌کنید سود حاصل در سال اول به این شکل است:

5 میلیون+200هزار تومان حق بیمه+ سود 16%+ سود حاصل از مشارکت حداقل 85%

در سال سوم همین حساب به شکل زیر محاسبه می‌شود

5 میلیون + 600 هزار تومان + سود13% + سود حاصل از مشارکت 85%+ (سودهای پرداخت شده در سال‌های قبل و درصد افزایش حق بیمه)
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:29:24   |
ارتباط مبلغ دریافتی در پایان قرارداد های بیمه نامه های عمر بستگی به میزان پوشش های پزشکی و از کار افتادگی دارد.
به هر میزان بیمه گذار از پوشش های کمتری در طول مدت قرارداد بهره‌مند شود مبلغ دریافتی از محل بیمه عمر و سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند وبلعکس.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/27 00:17:42   |
بیمه عمر یا همان بیمه زندگی یکی از زیر شاخه‌های بیمه اشخاص است؛ بیمه عمر دارای رشته‌های گوناگونی مانند بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌های مختلط عمر و پس‌انداز، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری، بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی است.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز بیمه عمر است؛ و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در بانک دارای مزایای بسیاری است.

بیمه عمر دارای ماهیت متفاوتی نسبت به بیمه تأمین اجتماعی است. بیمه تأمین اجتماعی بیشتر ظرفیت خود را در بخش درمانی صرف می‌نماید و بخش اعظمی از مبلغ دریافتی به عنوان حق‌بیمه به هزینه‌های درمانی اختصاص داده می‌شود.

یکی از مهمترین تفاوت‌های بیمه عمر و تأمین اجتماعی مبحث بازنشستگی است؛ در بیمه تأمین اجتماعی حتما باید مدت خدمت بر اساس جداول مشاغل به پایان برسد. (مثلا 20 سال سابقه برای مشاغل سخت و زیان‌آور یا 30 سال سابقه برای مشاغل عادی)

اما در بیمه عمر واریز 5 سال حق بیمه برای و استفاده از خدمات مستمری و بازنشستگی کافی‌ست، بیمه‌های عمر دارای قراردادهای 5 تا 30 ساله هستند و اگر حداق این دوران را طی کنید نیز می‌توانید بازنشسته شوید.

یکی دیگر از تفاوت‌های بیمه‌عمر و تأمین اجتماعی در مورد فوت و یا ابتلا به امراض خاص است؛ در بیمه عمر در صورت فوت و یا بروز امراض خاص (بروز سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن) مبلغ قابل توجهی به بیمه‌گذار یا بازماندگان او پرداخت خواهد شد؛ در صورتی که در بیمه تامین اجتماعی تنها هزینه کفن‌ودفن پرداخت می‌شود. (به اندازه سه برابر آخرین حقوق)
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/30 16:46:31   |
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا،
یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی
، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.
بیمه عمر یک سرمایه گذاری عالی است.و مدت قرداد آن ٥ سال
است
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 17:53:05   |
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری است که پس از طی دوره ان میزان سود را میتوان برداشت کرد حتی میتوان وام بدون وثیقه گرفت و در صورت فوت شخص این سرمایه گذاری به ذی نفعان میرسد
سعیده دهقان |   1399/04/04 21:00:33   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/04/06 11:20:59   |
0     0
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری است که می توان با مبالغ مختلف شروع کرد و در بلندمدت از مزایای آن بهره جست.
برخی از بیمه ها علاوه بر بیمه عمر مزایای دیگری را نیز به آن اضافه می کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 12:13:16   |
0     0
ارتباط مبلغ دریافتی در پایان قرارداد های بیمه نامه های عمر بستگی به میزان پوشش های پزشکی و از کار افتادگی دارد.
به هر میزان بیمه گذار از پوشش های کمتری در طول مدت قرارداد بهره‌مند شود مبلغ دریافتی از محل بیمه عمر و سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند وبلعکس.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/04/07 21:13:22   |
0     0
بیمه عمر در دسته بندی پس اندازها قرار می گیرد که باعث اطمینان خاطر خانواده ها می شود اما نباید از شرایط تورمی غافل بود در بعضی مواقع بیمه ها بعد از سپری شدن و دریافت تعهد شرکت بیمه می بینند که پول انچنانی عایدشان نمی شود چون با گذشت 10 یا 15 سال ارزش پول چند برابر کاهش می یابد اما بیمه عمر با افرایش درصد تورمی می تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 14:49:50   |
0     0
از آغاز پیدایش‌ جوامع‌، انسان‌ در جستجوی‌ تأمین نیازهای جسمی‌، اقتصادی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ بوده‌ است‌. شرکت‌‌های‌ بیمه‌ با توجه‌ به‌ همین‌ اصل، با ارائه‌ طرح‌‌های‌ متفاوت‌ و مبتکرانه متناسب‌ با نیازهای‌ انسانِ امروز،‌ در پی‌ تأمین‌، تسهیل‌ این امر و ایجاد ثبات‌ مالی‌ برآمدند تا در زمان‌ بروز حادثه‌ ناگوار، افراد وابسته‌ به‌ شخص‌ فوت شده و یا حادثه‌ دیده‌ توان تأمین نیازهای خانواده‌ را داشته باشند و بتوانند از مزایای‌ این‌ تأمین‌ اقتصادی‌ بهره‌مند شوند. نیازهای‌ خانواده‌ در بیشتر جوامع‌ بشری‌ با هر درجه‌ای‌ از پیشرفت‌ و تکامل‌ را می‌توان‌ به‌ شرح‌ زیرطبقه‌بندی‌ کرد:

تأمین درآمدی معین‌ و مشخص ‌برای ‌افراد یک خانواده ‌پس‌ از فوت‌ نان ‌آور خانواده‌.
تأمین‌ درآمدی‌ معین‌ و مشخص‌ برای‌ ایام‌ از کارافتادگی‌، پیری‌ و بازنشستگی‌.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/13 19:52:29   |
0     0
بیمه عمر نوعی پشتوانه است که در دوران سختی ها بیماری ها به کمک انسانها می اید وسرمایه گذاری خوبی است برای اینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 18:16:02   |
0     0
بیمه عمر نوعی از سرمایه گذاری برای اعضای خانواده است که در ایرام مقبولیت زیادی ندارد...بیمه بر دونوع است به شرط حیات و به شرط فوت.....و مبالغ دریافت شده از بابت بیمه عمر معاف از مالیات است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/04/14 21:36:32   |
0     0
بیمه عمر نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:39:38   |
0     0
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری است که می توان با مبالغ مختلف شروع کرد و در بلندمدت از مزایای آن بهره جست.
برخی از بیمه ها علاوه بر بیمه عمر مزایای دیگری را نیز به آن اضافه می کنند.تأمین درآمدی معین‌ و مشخص ‌برای ‌افراد یک خانواده ‌پس‌ از فوت‌ نان ‌آور خانواده‌.
تأمین‌ درآمدی‌ معین‌ و مشخص‌ برای‌ ایام‌ از کارافتادگی‌، پیری‌ و بازنشستگی‌.
چون با گذشت 10 یا 15 سال ارزش پول چند برابر کاهش می یابد اما بیمه عمر با افرایش درصد تورمی می تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 21:25:37   |
0     0
بیمه دربیمه زندگی به سه دسته تقسیم می شوند بیمه عمر مدت دار بیمه تمام عمر بیمه مختلط
بیمه عمر مدت دار بیمه گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت بیمه پرداخت می کند
بیمه تمام عمر بیمه که در طول جوانی پراخت کنیم ودر بازنشستگی از ان استفاده کنیم
بیمه عمرمختلط بیمه هم داری بیمه مدت دار هست وهم بیمه وتمام عمر
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:35:46   |
0     0
یمه عمر نوعی سرمایه گذاری است که می توان با مبالغ مختلف شروع کرد و در بلندمدت از مزایای آن بهره جست.برخی از بیمه ها علاوه بر بیمه عمر مزایای دیگری را نیز به آن اضافه می کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 01:23:34   |
0     0
به‌طور کلی بیمه‌های زندگی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند( به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 11:44:00   |
0     0
بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه نامه‌ای است که پوشش‌هایی را در طول مدت بیمه نامه برای بیمه گذارش ارائه می‌کند که در صورت بروز حادثه و یا ایجاد خسارت می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید. در کنار این پوشش‌ها با حق بیمه‌هایی که فرد پرداخت می‌کند .
زیرا هر چه هر میزان حق بیمه سالانه پرداختی بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته هم بیشتر می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:51:29   |
0     0
بیمه عمر نوعی از سرمایه گذاری برای اعضای خانواده است که در ایرام مقبولیت زیادی ندارد...بیمه بر دونوع است به شرط حیات و به شرط فوت.....و مبالغ دریافت شده از بابت بیمه عمر معاف از مالیات است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:35:31   |
0     0
بیمه عمر نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 19:31:50   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند و نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 23:15:04   |
0     0
بیمه عمر و سرمایه گذاری در واقع نوعی قرارداد است که بر اساس آن، شرکت بیمه گر تهعد می کند که در ازای دریافت حق بیمه ای مشخص پس از مدت معین، مبلغ پرداختی بیمه شده را به همرا سود آن به صورت یک جا و یا مستمری پرداخت کند.
البته در شرایط کنونی بزرگترین عیب بیمه عمر این است که میزان سود دهی آنها به میزان بورس یا سایر سرمایه گذاری ها بالا نیست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 13:02:00   |
0     0
بیمه عمر یا همان بیمه زندگی یکی از زیر شاخه‌های بیمه اشخاص است؛ بیمه عمر دارای رشته‌های گوناگونی مانند بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌های مختلط عمر و پس‌انداز، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری، بیمه‌های بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی است.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز بیمه عمر است؛ و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در بانک دارای مزایای بسیاری است.بیمه عمر دارای ماهیت متفاوتی نسبت به بیمه تأمین اجتماعی است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 22:01:51   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.
برخی از بیمه ها علاوه بر بیمه عمر مزایای دیگری را نیز به آن اضافه می کنند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:25:32   |
0     0
بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه نامه‌ای است که پوشش‌هایی را در طول مدت بیمه نامه برای بیمه گذارش ارائه می‌کند که در صورت بروز حادثه و یا ایجاد خسارت می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید. در کنار این پوشش‌ها با حق بیمه‌هایی که فرد پرداخت می‌کند .
زیرا هر چه هر میزان حق بیمه سالانه پرداختی بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته هم بیشتر می‌شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/20 01:48:41   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین
مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی
مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده
هستند.
بیمه عمر و سرمایه‌گذاری این امکان را برای شما فراهم آورده است که با پس‌انداز مبالغ اندک، ضمن استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای و کاهش تبعات سنگین حوادث و اتفاقات ناگوار زندگی، امکان سرمایه‌گذاری حق‌بیمه‌های پرداختی فراهم گردد تا بدین ترتیب ضمن حفظ قدرت خرید پس‌اندازها، سرمایه‌ای مطمئن و مناسب برای استفاده شما و یا دیگر اعضای خانواده تشکیل گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 11:48:09   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.بیمه‌های عمر دو رویکرد دارند به شرط حیات هستند و به شرط فوت.
اگر بیمه گذار در پایان دوره بیمه نامه زنده باشد سرمایه خریداری شده خود را به همراه مبلغ مشارکت در منافع (مازاد برسود قطعی ) یا به صورت یکجا و یا به صورت مستمری می‌گیرد و اگر فوت کند، همان موقع شرکت بیمه سرمایه بیمه را به ذی نفعان که توسط بیمه گذار در روز اول در بیمه نامه درج شده است پرداخت می‌کند.حداکثر نرخ سود فنی برای دو سال اول مدت اعتبار بیمه‌نامه شانزده درصد، برای دو سال بعد سیزده درصد و برای دوره مازاد بر چهار سال اول آن ده درصد تعیین می‌گردد. نرخ سود فوق الذکر علی الحساب بوده و سود حاصل از مشارکت در منافع موضوع این آیین‌نامه نیز به آن افزوده می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/21 01:48:40   |
0     0
تعریف بیمه عمر بیان می دارد که بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.
بیمه‌های عمر دو رویکرد دارند به شرط حیات هستند و به شرط فوت.
اگر بیمه گذار در پایان دوره بیمه نامه زنده باشد سرمایه خریداری شده خود را به همراه مبلغ مشارکت در منافع (مازاد برسود قطعی ) یا به صورت یکجا و یا به صورت مستمری می‌گیرد و اگر فوت کند، همان موقع شرکت بیمه سرمایه بیمه را به ذی نفعان که توسط بیمه گذار در روز اول در بیمه نامه درج شده است پرداخت می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/04/22 13:38:24   |
0     0
در زمان ثبت نام بیمه عمر فرم پیشنهادی به شما داده می‌شود که باید اطلاعاتی را وارد کنید، بر اساس اطلاعات وارد شده بیمه عمر و سرمایه گذاری محاسبه می‌شود. در این قسمت عوامل موثر در محاسبه بیمه عمر را بررسی می‌کنیم.

میزان حق بیمه: در واقع از مهمترین عواملی که در محاسبه بیمه عمر موثر می‌باشد، میزان حق بیمه سالانه بیمه عمر است. هر چه هر میزان حق بیمه سالانه پرداختی بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته هم بیشتر می‌شود.

نحوه پرداخت حق بیمه عمر: هر فرد بیمه شده می‌تواند حق بیمه‌های خود را ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه و یکجا پرداخت کند. نظر ما بر این است که هر فرد حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کند تا میزان سود دهی بیمه نامه‌اش بیشتر باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/04/23 13:43:34   |
0     0
به‌طور کلی بیمه‌های زندگی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند( به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 10:59:57   |
0     0
ین بیمه را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز معرفی کرد که برای افراد آینده‌نگر بسیار مفید خواهد بود. به نحوی که‌ می‌توان گفت خرید بیمه عمر به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مزیت‌های بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک داراست
بیمه عمر با توجه به شرایط و نیازهای ‌بیمه‌گذاران و همچنین سیاست‌های شرکت بیمه، در قالب رشته‌های مختلفی ارائه‌ می‌شود. انواع بیمه عمر شامل بیمه‌های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه‌ عمر و سرمایه‌گذاری، انواع طرح‌های آتیه برای کودکان، بیمه‌های مستمری و بازنشستگی و بیمه‌های عمر گروهی می‌باشد.
بهره‌گیری از اثر مرکب *** امکان دریافت وام بدون ضامن ***بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای*** زندگی با آرامش بیشتر ***تامین هزینه‌های زندگی در هنگام بازنشستگی***حفظ ارزش مبالغ پس‌انداز شده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/25 18:41:11   |
0     0
پارامتری به نام درصد افزایش سالانه حق بیمه وجود دارد که آن هم روی حق بیمه پرداختی تأثیرگذار است. این درصد در شرکت‌های مختلف حداقل و حداکثر متفاوتی دارد. برای مثال در شرکتبیمه پارسیان این درصد بین 5 و 25 درصد است و بیمه‌گزار در انتخاب این درصد آزاد است. اگر بیمه‌گزارضریب افزایش حق بیمه را 10% انتخاب کند درصورتی‌که در سال اول ماهانه مبلغ 50 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه بپردازد از سال دوم باید این مبلغ را به 55 هزار تومان در ماه افزایش دهد. از آنجایی‌که سرمایه عمر ضریبی از حق بیمه ماهانه است با پرداخت حق بیمه بیشتر، در واقع سرمایه عمر خود را افزایش می‌دهد و ارزش آن را طی سالیان حفظ می‌کند .

حال که تا حدودی با مقدمات محاسبه حق بیمه آشنا شدید به انواع پوشش‌های بیمه عمر می‌پردازیم که هر یک از آن‌ها به نحوی با حق بیمه ماهانه در ارتباط هستند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 21:45:46   |
0     0
سرمایه بیمه عمر و سرمایه‌گذاری همواره به هر میزان از معافیت مالیاتی برخوردار است و مبلغ قابل پرداخت در صورت فوت به ذینفع شما تابع قانون ارث نخواهد بود.
- مطابق ماده ۱۳۶ قانون مالیات‌های مستقیم سرمایه بیمه عمر و نیز اندوخته حاصل از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، تماماً از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.
- نظر به ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم بند (۲- ج) مبالغ پرداختی از بابت بیمه عمر می‌توانند جزو هزینه‌های قابل قبول مؤسسات از نظر مالیات به حساب آیند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:03:11   |
0     0
بیمه عمر خوبه در صورتی که تورم زیر 5 درصد باشه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/26 16:11:43   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند و نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/26 17:21:36   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند .
به دلیل حفظ ارزش مبالغ پس انداز شده. تامین هزینه های زندگی در زمان بازنشستگی. بهره‌مند ی از پوشش های بیمه ای. امکان دریافت وام بدون ضامن. بهرمندی از اثر مرکب .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 23:20:24   |
0     0
( Life insurance) بیمه زندگی (بیمه عمر)، قراردادی است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه شونده (یا ضامن وی) منعقد می‌شود، که در آن بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده (که غالباً در اقساط بلند مدت طراحی می‌شود) در قرارداد می‌گردد و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:21:05   |
0     0
میزان افزایش حق بیمه سالانه: بیمه نامه عمر قراردادی بلند مدت است که سود دهی این بیمه نامه معمولا بعد از سال ۵ ام شروع می‌­‌شود، هر فرد بیمه شده‌ می‌تواند حق بیمه خود را تا پایان مدت قرارداد به صورت ثابت پرداخت کند یعنی از ابتدا تا پایان مدت قرارداد میزان مبلغ پرداختی شما ثابت باشد. اما شرکت‌‌­های بیمه یک راه حل برای مقابله با تورم و حفظ ارزش نقدینگی حق بیمه های عمر پرداختی را ارائه کرده‌اند و آن هم پرداخت حق بیمه با درصد های افزایشی. یعنی فرد بیمه شده می‌تواند در هر سال نسبت به سال قبل حق بیمه خود را با چند درصد افزایش پرداخت کند که از این طریق میزان سرمایه گذاری نهایی شکل گرفته مبلغ ارزنده‌­ای می­‌شود.

مدت بیمه نامه‌: مدت بیمه نامه عمر با سن بیمه شده مرتبط است و معمولا در همه شرکت‌های بیمه ۳۰ ساله می‌­باشد و در نظر داشته باشید مجموع مدت بیمه عمر و سن بیمه شده باید کمتر از ۶۹ سال باشد. ولی هر فردی می­‌تواند مدت بیمه نامه خودش را انتخاب نماید. هر قدر تعداد سال‌های بیمه نامه عمر بیشتر باشد میزان سرمایه گذاری شکل گرفته برای فرد هم بیشتر و بهتر خواهد بود.

سن بیمه شده: در بیمه نامه‌های عمر سن بیمه شده بسیار مهم است، هر قدر سن بیمه شده در بیمه نامه عمر کم باشد میزان سرمایه گذاری انجام شده هم بیشتر خواهد شد. یعنی در محاسبه بیمه عمر فرد بیمه شده ای که سن کمتری دارد می‌تواند سرمایه گذاری بیشتری هم داشته باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/27 18:56:45   |
0     0
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری بوده به همراه بازنشستگی که در نهایت دارد نوعی پس انداز با همراه مزایا و امتیازات مختلف می باشد که با مبلغ اندک هم میتوان خود را بیمه نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:24:41   |
0     0
این نوع بیمه اطمینان خاطر از دوران بازنشستگی و یا زمان های خاص مثل از کارافتادگی و... می دهد و نوعی سرمایه گذاری در اینده محسوب می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 21:54:30   |
0     0
منظور این است که ما خود را حداکثر به مدت ۳۰ سال بیمه میکنیم و میتوانیم بیمه های اضافی مختلفی به ان اضافه کرد و عمر خود را بیمه کرد...
علاوه بر سرمایه گذاری و حقوق مستمری، دارای پوشش های بیمه ای خوب است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 23:28:07   |
0     0
به‌طور کلی بیمه‌های زندگی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند( به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:15:16   |
0     0
بیمه عمر نوعی از سرمایه گذاری برای اعضای خانواده است که در ایرام مقبولیت زیادی ندارد...بیمه بر دونوع است به شرط حیات و به شرط فوت.....و مبالغ دریافت شده از بابت بیمه عمر معاف از مالیات است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:38:24   |
0     0
بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه نامه‌ای است که پوشش‌هایی را در طول مدت بیمه نامه برای بیمه گذارش ارائه می‌کند که در صورت بروز حادثه و یا ایجاد خسارت می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید. در کنار این پوشش‌ها با حق بیمه‌هایی که فرد پرداخت می‌کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/29 20:57:21   |
0     0
بیمه عمر نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز بیمه عمر است؛ و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در بانک دارای مزایای بسیاری است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 21:25:30   |
0     0
بیمه عمر یعنی یک پس انداز، یک سرمایه‌گذاری با بهترین مزایا، یک پوشش برای خانواده و سرپرستش، یک پشتیبانی مالی، پس اندازی مطمئن برای کسانی که به فکر آینده هستند.

بیمه عمر به‌رغم مزایای فوق‌العاده‌ای که دارد در مقایسه با سایر بیمه ها، با استقبال کمتری مواجه شده است. برخلاف ایران، بیمه عمر سهم چشمگیری در بازار بیمه کشورهای پیشرفته دارد. در کشوری مانند ژاپن حدود 36% مردم تحت پوشش بیمه عمر هستند و طبق آمار رسمی در سال 2016 سرانه کشور آلمان حداقل یک بیمه عمر خریده‌اند . یکی از علل نرخ نفوذ پایین بیمه عمر در ایران می‌تواند در دسترس نبودن اطلاعات شفاف و درست در اختیار مردم باشد که تاکنون این نیاز و رغبت را در آن‌ها به وجود نیاورده است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 23:24:08   |
0     0
بیمه عمر نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:54:29   |
0     0
این نوع بیمه اطمینان خاطر از دوران بازنشستگی و یا زمان های خاص مثل از کارافتادگی و... می دهد و نوعی سرمایه گذاری در اینده محسوب می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:54:53   |
0     0
این نوع بیمه اطمینان خاطر از دوران بازنشستگی و یا زمان های خاص مثل از کارافتادگی و... می دهد و نوعی سرمایه گذاری در اینده محسوب می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/30 01:43:25   |
0     0
بیمه عمر یک سرمایه گذاری با سود تضمینی مشارکتی یک پشتیبانی مالی تامین
در آمدی معین ومشخص برای افراد یک خانواده
تامین در آمدی معین ومشخص برای ایام از کار افتادگی ،پیری بازنشستگی
بیمه عمر برای کسانی که به فکر آینده خود هستند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:46:24   |
0     0
به‌طور کلی بیمه‌های زندگی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند( به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/04/30 03:26:58   |
0     0
– بهره‌گیری از اثر مرکب
در صورتی که شما ماهیانه 200 هزار ترا در حسابی با سود سالیانه 18 درصد بگذارید و البته سود آن را برداشت نکنید، پس از سی سال در حدود سه میلیارد تومان سرمایه خواهید داشت، بدون هیج زحمتی.

این معجزه ی سود مرکب است. این اصلی است که ثروتمندان به کار می گیرند تا ریال‌های آنها شروع به زاد و ولد مضاعف کنند. مجموع پولی که شما در این سی سال کنار گذاشته اید 72 میلیون تومان است اما این معجزه‌ی ریاضی آن را به حدود سه میلیارد تومان تبدیل کرده است.

عاملی که بیمه عمر را منحصر به فرد می‌کند، اثر مرکب آن است. بدون اینکه مشکلی و نگرانی برای شما ایجاد کند با کمترین پس انداز و حتی با پس انداز مبلغ ماهیانه 100 هزار تومان، در زمان بازنشستگی سرمایه در حدود 3 میلیارد تومان داشته باشید.

2 – امکان دریافت وام بدون ضامن
3 – بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه‌ای
4 – زندگی با آرامش بیشتر
5 – تامین هزینه‌های زندگی در هنگام بازنشستگی
6 – حفظ ارزش مبالغ پس‌انداز شده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/30 11:44:55   |
0     0
بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است که علاوه بر ارائه‌ پوشش‌هایی برای زمان حیات، پوشش‌های مخصوص در مقابل خطرهای فوت نیز دارد و شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان حق‌بیمه و انتخاب پوشش‌های مورد نظر، بیمه عمر مناسب خود را از شرکت بیمه تهیه کند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه ازکی، در بیمه عمر، بیمه‌گذار در صورت حیات از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شود و در صورت فوت هم خانواده و ذی‌نفعان او از مزایای مختلفی برخوردار‌ می‌شوند.
این بیمه را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز معرفی کرد که برای افراد آینده‌نگر بسیار مفید خواهد بود. به نحوی که‌ می‌توان گفت خرید بیمه عمر به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مزیت‌های بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک داراست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:36:19   |
0     0
جدول بیمه عمر هر فرد منحصر به همان فرد می‌باشد. در مقایسه بیمه نامه های عمر و انتخاب بیمه عمر جدول بیمه عمر دیگران را معیار انتخاب خود قرار ندهید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 22:41:52   |
0     0
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری است که سرمایه گذار درصورت حیات ودر صورت فوت وراث ازمنافع ان بهره مند میشوند.بیمه عمر درواقع پس اندازی است جهت اینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:42:44   |
0     0
بیمه زندگی (بیمه عمر)، قراردادی است که میان یک شرکت بیمه و شخص بیمه شونده (یا ضامن وی) منعقد می‌شود، که در آن بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده (که غالباً در اقساط بلند مدت طراحی می‌شود) در قرارداد می‌گردد و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 01:22:59   |
0     0
ازمهمترین عواملى که در محاسبه بیمه عمر است میزان حق بیمه سالانه است وهر چه میزان پرداختى بیمه بیشتر باشد نیزان سرمایه گذارى هم بیشتر مى شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 17:10:52   |
0     0
این نوع بیمه اطمینان خاطر از دوران بازنشستگی و یا زمان های خاص مثل از کارافتادگی و... می دهد و نوعی سرمایه گذاری در اینده محسوب می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/04/31 23:12:43   |
0     0
بیمه عمر نوعی سرمایه گذاری بوده به همراه بازنشستگی که در نهایت دارد نوعی پس انداز با همراه مزایا و امتیازات مختلف می باشد که با مبلغ اندک هم میتوان خود را بیمه نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرجان عباسی نسب |   1399/05/01 00:28:15   |
0     0
بیمه‌ عمر و زندگی یکی از راهکارهای مناسب برای جبران فجایع مالی و جانی است که در طول زندگی هرفردی ممکن است برای او پیش بیاید. اتفاقات مختلفی ازجمله مرگ زودهنگام، از کاراُفتادگی، رکود اقتصادی، نداشتن پس‌انداز و حوادث دیگر که می‌تواند افراد را درموقعیت‌های بحرانی قرار دهد، ممکن است کاملا ناگهانی به سراغ فرد بیاید ولی در صورتی که شما تدابیر مناسبی از جمله خرید بیمه عمر برای مقابله با این فجایع را اتخاذ کرده باشید، می‌توانید به راحتی از آن‌ها عبور کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:52:36   |
0     0
نوعی جبران خسارت های مالی و جانی پیش بینی نشده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 12:52:14   |
0     0
محاسبه بیمه عمر به عوامل زیر بستگی دارد:
میزان حق بیمه
نحوه پرداخت حق بیمه
میزان افزایش حق بیمه سالانه
مدت بیمه نامه
سن بیمه شده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 17:00:06   |
0     0
در کنار پوشش‌هایی که بیمه عمر برای فرد دارد، سرمایه‌گذاری نیز بر اساس حق بیمه پرداختی بیمه شده و سود­های تضمین و مشارکتی بیمه نامه، برای وی تشکیل می‌گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/05/02 18:00:04   |
0     0
بیمه عمر وسرمایه گذاری هم بعداز فوت هم قبل از فوت استفاده می شود واز مالیات معاف می باشد برایافراد مسن و کودکان ضروری می باشد از ۹۰ درصد اندوخته می توانید تسهیلات استفاده کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/02 20:27:08   |
0     0
به هر میزان بیمه گذار از پوشش های کمتری در طول مدت قرارداد بهره‌مند شود مبلغ دریافتی از محل بیمه عمر و سرمایه گذاری بیشتری دریافت می کند وبلعکس
ازمهمترین . عواملى که در محاسبه بیمه عمر است میزان حق بیمه سالانه است وهر چه میزان پرداختى بیمه بیشتر باشد نیزان سرمایه گذارى هم بیشتر مى شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:28:27   |
0     0
بیمه شونده متعهد به پرداخت مبلغی به صورت تعیین شده (که غالباً در اقساط بلند مدت طراحی می‌شود) در قرارداد می‌گردد و این پرداخت‌ها تا زمانی معین، بسته به نوع قرارداد، ادامه خواهد داشت و با بروز وقایعی چون: مرگ، ابتلا به بیماری لاعلاج یا احتیاج شخص به مراقبتهای ویژه پزشکی، شرکت بیمه موظف خواهد بود، سرمایه بیمه شده را به‌طور یکجا یا به صورت مستمری به بیمه‌گذار یا به شخص ثالثی که وی تعیین کرده، بپردازد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 12:41:51   |
0     0
بیمه عمر یک پس انداز ویک پشتوانه مالی برای اینده است که ما با انجام ان خود را برای هر رویدادی حتی مرگ اماده میکنیم تا در صورت اتفاق افتادن کمی از زیان های وقوع یافته جبران شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/04 20:51:22   |
0     0
بیمه عمر نوعی از بیمه اشخاص است که در آن بیمه گذار با پرداخت حق بیمه به شرکت بیمه این امکان را خواهد داشت تا در صورت فوت سرمایه بیمه نامه را در اختیار ذینفعان تعیین قرار دهد و یا در صورت حیات و پایان مدت بیمه نامه خود سرمایه آن را دریافت نماید و البته در تمام این مدت از مزایای بیمه عمر جانبی بهره مند باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/09 01:00:54   |
0     0
بیمه عمر یکی از زیر شاخه های بیمه اشخاص است و نوعی پس انداز و سرمایه گذاری با بهترین مزایا برای خوانواده وسرپرست است
چون یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلند مدت است ودر مقایسه با سرمایه گذاری در بانک مزایای به مراتب بیشتری دارد وپس انداز مطمئن برای شخص است که به فکر اینده خودش است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/09 02:23:05   |
0     0
بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است که علاوه بر ارائه‌ پوشش‌هایی برای زمان حیات، پوشش‌های مخصوص در مقابل خطرهای فوت نیز دارد و شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان حق‌بیمه و انتخاب پوشش‌های مورد نظر، بیمه عمر مناسب خود را از شرکت بیمه تهیه کند. بنابر اعلام بیمه ازکی، در بیمه عمر، بیمه‌گذار در صورت حیات از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شود و در صورت فوت هم خانواده و ذی‌نفعان او از مزایای مختلفی برخوردار‌می‌شوند.این بیمه را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نیز معرفی کرد که برای افراد آینده‌نگر بسیار مفید خواهد بود. به نحوی که‌ می‌توان گفت خرید بیمه عمر به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مزیت‌های بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک داراست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/09 08:26:51   |
0     0
بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه نامه‌ای است که پوشش‌هایی را در طول مدت بیمه نامه برای بیمه گذارش ارائه می‌کند که در صورت بروز حادثه و یا ایجاد خسارت می‌تواند از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نماید. در کنار این پوشش‌ها با حق بیمه‌هایی که فرد پرداخت می‌کند سرمایه گذاری بر اساس سود تضمینی و سود مشارکت که از طرف شرکت بیمه پرداخت می‌شود برای فرد شکل می‌گیرد. در پایان قرارداد و یا حتی در سال‌های میانی بیمه نامه، اندوخته بیمه نامه در دسترس فرد بوده و وی می‌تواند این مبلغ را برداشت کند و اگر هم در طول قرارداد فرد بیمه شده فوت کند سرمایه فوت بیمه نامه به همراه اندوخته بیمه نامه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می­‌شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:12:33   |
0     0
از آغاز پیدایش‌ جوامع‌، انسان‌ در جستجوی‌ تأمین نیازهای جسمی‌، اقتصادی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ بوده‌ است‌. شرکت‌‌های‌ بیمه‌ با توجه‌ به‌ همین‌ اصل، با ارائه‌ طرح‌‌های‌ متفاوت‌ و مبتکرانه متناسب‌ با نیازهای‌ انسانِ امروز،‌ در پی‌ تأمین‌، تسهیل‌ این امر و ایجاد ثبات‌ مالی‌ برآمدند تا در زمان‌ بروز حادثه‌ ناگوار، افراد وابسته‌ به‌ شخص‌ فوت شده و یا حادثه‌ دیده‌ توان تأمین نیازهای خانواده‌ را داشته باشند و بتوانند از مزایای‌ این‌ تأمین‌ اقتصادی‌ بهره‌مند شوند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 19:07:55   |
0     0
ما خود را حداکثر به مدت ۳۰ سال بیمه میکنیم و میتوانیم بیمه های اضافی مختلفی به ان اضافه کرد و عمر خود را بیمه کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:09:41   |
0     0
به‌طور کلی بیمه‌های زندگی به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ بیمهٔ عمر مدت‌دار، بیمهٔ تمام‌عمر و بیمهٔ مختلط. در بیمه عمر مدت‌دار، بیمه‌گذار حق بیمه تعیین شده را برای مدت معینی پرداخت می‌کند و در صورتی که در طی مدت قرارداد، زنده بماند (به شرط حیات) یا فوت کند( به شرط فوت)، شرکت بیمه به ذی‌نفع بیمه نامه مبلغ مشخصی را می‌پردازد. این بیمه نامه ساده‌ترین نوع از بیمه‌های زندگی محسوب می‌شود. در بیمه تمام‌عمر، مدت بیمه‌نامه نامحدود است و شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌گذار در هر زمانی، سرمایه بیمه‌نامه را به ذی‌نفعان آن بپردازد. حق بیمه پرداختی برای استفاده از بیمه تمام‌عمر به‌طور متوسط ۵۰ درصد از بیمه مدت‌دار بیشتر است. بیمهٔ مختلط، صورت کامل‌تری از بیمه‌های زندگی است که طی آن اگر بیمه‌شده در طی مدت قرارداد فوت کند، سرمایه فوت بیمه نامه به علاوه اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. اما اگر در طول مدت قرارداد فوت اتفاق نیفتد، اصل و سود حاصل از ذخایر بیمه‌نامه پرداخت می‌شود..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics