تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارزش خالص خود را تعیین کنید

صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد. ارزش خالص یک نوع برگه ی گزارش مالی تلقی می شود. دانستن ارزش خالص ذهنیت خوبی را نسبت به وضعیت مالی مان به ما می بخشد.

 

آیا از ارزش خالص خود ناراضی هستید؟

اگر ارزش خالص آن چیزی نیست که دلتان می خواهد، نا امید نشوید. هم اموال و دارایی ها و هم دیون و بدهی هایتان را الویت بندی کنید. کدام یک از دارایی ها از نظر شما و استاندارد و زندگی تان از همه مهم تر است؟ آیا در این لیست، موردی وجود دارد که بتوانید نرخ های بهره و سود و سایر بدون آن سر کنید. کدام یک از دیون و بدهی ها باید پیش از بقیه پرداخت شود و بیشتر اهمیت داده شود؟ شرایط هر وام را مدنظر قرار دهید و بعد برنامه ریزی کنید تا دیون خود را مرحله به مرحله بپردازید.

 

ارزش خالص اساسا مجموع کل دارایی شما منهای قرض های شما است. عدد باقیمانده ارزش خالص شماست. در برخی موارد، این عدد در واقع منفی است، که نشان می دهد بدهی شما بیش از دارایی تان است. این وضعیت برای افرادی رایج است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و یا به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند.

 

چگونگی محاسبه ارزش خالص

محاسبه ارزش خالص می تواند یک فرایند ساده باشد، اما الزم است که شما تمام اطلاعات درباره دارایی های و بدهی های فعلی خود را جمع آوری کنید. اکثر برنامه ریزان مالی توصیه می کنند که مشتریان شان یک پوشه امن با اطلاعاتی در مورد تمام دارایی های مالی و بدهی ها داشته باشند و حداقل یک بار در سال آنرا به روز کنند. هدف از محاسبه ارزش خالص پیگیری پیشرفت مالی از سالی به سال دیگر است.

 

روند محاسبه ارزش خالص:

۱. دارایی های خود را محاسبه کنید 

با فهرست کردن بزرگترین دارایی های خود، شروع کنید. برای اکثر مردم، این می تواند شامل ارزش خانه، هر گونه املاک و مستغلات و یا وسایل نقلیه مانند اتومبیل های شخصی و … باشد. در مورد صاحبان کسب و کار، این لیست همچنین شامل ارزش کسب و کار اوست، که محاسبه پیچیده تری دارد. اطمینان حاصل کنید که از برآورد دقیق ارزش های بازار در روزهای اخیر استفاده می کنید. سپس، باید دارایی های نقد خود را فهرست کنید. این دارایی ها عبارتند از حساب های پس انداز، پول نقد، یا سایر سرمایه گذاری ها مانند سهام و یا حساب های بازنشستگی.

 

در نهایت، سایر موارد شخصی را که ممکن است ارزشمند باشد، فهرست کنید. این موارد می تواند جواهرات ارزشمند، مجموعه سکه ها، آلات موسیقی و غیره باشد. شما نیازی به نوشتن همه چیز ندارید، اما می توانید سعی کنید مواردی را که ارزش بالایی دارند، فهرست کنید. حال تمام این مقادیر را با هم جمع کنید، عدد به دست آمده کل دارایی  شما را نشان می دهد.

 
۲. بدهی های خود را محاسبه کنید

باز هم از بدهی های بزرگ مانند وام مسکن یا وام ماشین شروع کرده و همه را فهرست کنید. بعد، تمام بدهی های شخصی خود را مانند وام های دانشجویی یا بدهی های دیگر که ممکن است داشته باشید، فهرست کنید. در نهایت تمام مقادیر به دست آمده را با هم جمع کنید، عدد به دست آمد کل بدهی  های شما را نشان می دهد.

 

۳. ارزش خالص خود را محاسبه کنید

برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید. این روند را یکبار در سال تکرار کنید و آن را با سال گذشته مقایسه کنید. با مقایسه این دو، شما می توانید تعیین کنید که آیا شما پیشرفت می کنید یا بیشتر از اهداف خود عقب می مانید.

 

نکته مهم: در ارزیابی ها، به خصوص ارزیابی ارزش خانه و خودرو، محافظه کار باشید. تورمِ ارزش دارایی های بزرگ ممکن است بر روی کاغذ خوب باشد، اما ممکن است تصویر دقیقی از ارزش خالص شما را نشان ندهد!

منبع خبر: تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1399/04/04 20:07:40   |
1     0
ثروت خالص مجموع ارزش دارایی های شما منهای مجموع بدهی هایتان است. به بیان ساده‌تر چیزی که "صاحب آن هستید” منهای چیزی که "بدهکار” ید. ثروت خالص تصویری است که در یک لحظه از زمان گرفته می‌شود و محاسبه ثـروت خالص بر آن اساس انجام می‌شود و پتانسیل درآمدهای آینده یا تغییرات قیمت دارایی را در نظر نمی‌گیرد. دو دسته‌بندی اصلی برای ثروت خالص وجود دارد:
ثروت خالص کل: این ارزش همه دارایی منهای همه بدهی هاست.
ثروت خالص جاری: ارزش همه دارایی های جاری که نقدشوندگی بالایی دارند منهای همه بدهی ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود زارع بیدکی |   1399/04/09 02:10:09   |
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها "ارزش خالص" یا خالص دارایی نام دارد. می توان با محاسبه این دو قلم برای هر فرئدو بدست آوردن تفاوت آن دو خالص دارایی شخص را محاسبه نمود.ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها تعریف می‌شود. دارایی‌ها شامل وجه نقد، خانه، سرمایه‌گذاری، زمین، خودرو یا هر چیز دارای ارزشی که تحت مالکیت شماست می‌شود. بدهی‌ها نیز شامل تمام مبالغی هستند که شما برای به مالکیت درآوردن دارایی‌های خود آن‌ها را قرض گرفته‌اید.
مهدی کاظمی |   1399/04/28 14:21:42   |
تفاوت بین دارایی وبدهی ارزش خالص گویند
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 17:49:12   |
منظور از ارزش خالص دارایی ها کسر کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها است.که لاید به طور خیلی دقیق محاسبه شود.
برای محاسبه ارزش خالص دارایی های یک شخص باید:
۱. ابتدا ارزش دارایی های غیرنقدی بزرگی مثل خانه، ماشین را به ارزش بازار و به طور محافظه کارانه فهرست کنید وبعد دارایی های نقدی خود مانند حساب های بانکی ،سپرده و... را فهرست کنید.حالا مجموع دارایی ها را حساب کنید.
۲. بدهی های خود را محاسبه کنید. ابتدا بدهی های بزرگ مانن وام مسکن را فهرست کرده و بعد بدهی های شخصی مانندوام دانشجویی، هزینه شهریه دانشگاه را فهرست کنیدو بعد بدهی های کوچک و بزرگ را با هم جمع کنید.
۳. ارزش خالص خود را محاسبه کنید.
مجموع بدهی ها را از مجموع دارایی ها تفریق کنید تا ارزش خالص به دست آید.
محمد پوراکبری |   1399/05/03 13:19:10   |
اگر از دارایی های فرد ، بدهی هایش را کم کنیم ، انچه میماند خالص دارایی هاست .
باید کل دارایی های فرد را محاسبه کرده ، ان را ها با هم جمع کنیم ، سپس بدهی های فرد را ب همین ترتیب محاسبه کنیم و اختلاف ان را حساب کنیم تا خالص دارایی های فرد محاسبه شود .
ادمین سواد مالی |   1399/04/05 12:55:06   |
1     0
در صورتی که از مجموع کل دارایی ها خود بدهی هایتان را کم نموده باقیمانده عددی است که نشان دهنده ارزش خالص شماست. پس برای اینکه ارزش خالص خود را محاسبه نمایید نیاز دارید تا مبلغ مجموع دارایی ها و مجموع بدهی های خود را داشته باشید.

- منظور از ارزش خالص دارایی ها چیست؟
- چگونه می توان ارزش خالص دارایی های یک شخص را محاسبه نمود؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/20 02:05:47   |
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد

برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید. این روند را یکبار در سال تکرار کنید و آن را با سال گذشته مقایسه کنید.
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/20 02:06:26   |
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد

برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید. این روند را یکبار در سال تکرار کنید و آن را با سال گذشته مقایسه کنید.
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
NAV مخفف شده ی کلمه Net Asset Value و به معنی ارزش خالص دارایی می باشد. NAV بیان کننده ارزش کل دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
مرتضی ندافی |   1399/04/21 03:00:28   |
اگر بدهی ها را از دارایی ها کم کنیم ارزش خالص دارایی ها به دست می آید
باید کل بدهی های شخص را جمع نمود و از کل دارایی های وی کم کنیم تا بتوانیم ارزش خالص دارایی ها را به دست بیاوریم
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/21 11:20:26   |
صفحه اصلی
آموزش
دانش سرمایه گذاری
صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری
ارزش خالص دارایی(NAV) چیست و چرا مهم است؟
ارزش خالص دارایی(NAV) چیست و چرا مهم است؟
ارزش خالص دارایی(NAV) چیست و چرا مهم است؟
مقاله
مبتدی
۱۳۹۷/۷/۱۴
۹۱۰۰۹
هدف همه کسانی که وارد بازار سرمایه‌ می‌شوند افزایش دارایی‌هایشان است؛ به همین دلیل مفهوم ارزش برای سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از مواردی که کاربرد زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد، مفهوم «ارزش خالص دارایی» (Net Asset Value) است.

اما معنای این اصطلاح مالی چیست و چرا باید برای آن اهمیت قائل شویم؟ در حقیقت آشنایی با این مفهوم اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.

خرید واحدهای صندوق به معنی سهیم شدن در دارایی‌های صندوق است. ارزش این دارایی‌ها نیز با توجه به شرایط بازار دائماً تغییر می‌کند. برای مثال، بخشی از دارایی‌های صندوق که به سهام شرکت‌ها اختصاص ‌یافته، با نوسانات روزانه سهام، بالا و پایین می‌رود. علاوه بر این، سود سهام تقسیم‌ شده توسط شرکت‌ها نیز به منابع صندوق اضافه شده و ارزش دارایی‌های آن و به طبع آن ارزش واحدهای خریداری شده را افزایش می‌دهد.

بنابراین دارایی‌های هر صندوق روزانه ارزش‌گذاری می‌شود. اگر بدهی‌های صندوق را که عموما شامل بدهی بابت خرید سهام به کارگزاری‌ها و بدهی به ارکان صندوق می‌شود از آن کم کنیم، ارزش خالص دارایی‌های صندوق بدست می‌آید که با تقسیم آن بر تعداد واحدهای صندوق، می‌توانیم ارزش خالص هر یک از واحدها یا NAV صندوق را بدست بیاوریم.برای مثال اگر ارزش روز دارایی‌های یک صندوق برابر با ۵۰ میلیارد تومان باشد و میزان بدهی‌های آن نیز دو میلیارد تومان، ارزش خالص دارایی‌ آن صندوق برابر با ۴۸میلیارد تومان خواهد بود.

در نهایت اگر این صندوق دارای ۴۰۰ هزار واحد باشد، ارزش خالص دارایی‌های هر واحد، برابر با ۱۲۰ هزار تومان است
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 17:30:56   |
منظور از ارزش خالص دارایی ها کسر کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها است.که لاید به طور خیلی دقیق محاسبه شود.
برای محاسبه ارزش خالص دارایی های یک شخص باید:
۱. ابتدا ارزش دارایی های غیرنقدی بزرگی مثل خانه، ماشین را به ارزش بازار و به طور محافظه کارانه فهرست کنید وبعد دارایی های نقدی خود مانند حساب های بانکی ،سپرده و... را فهرست کنید.حالا مجموع دارایی ها را حساب کنید.
۲. بدهی های خود را محاسبه کنید. ابتدا بدهی های بزرگ مانن وام مسکن را فهرست کرده و بعد بدهی های شخصی مانندوام دانشجویی، هزینه شهریه دانشگاه را فهرست کنیدو بعد بدهی های کوچک و بزرگ را با هم جمع کنید.
۳. ارزش خالص خود را محاسبه کنید.
مجموع بدهی ها را از مجموع دارایی ها تفریق کنید تا ارزش خالص به دست آید.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:46:52   |
صفحه اصلی
آموزش
دانش سرمایه گذاری
صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری
ارزش خالص دارایی(NAV) چیست و چرا مهم است؟
ارزش خالص دارایی(NAV) چیست و چرا مهم است؟
ارزش خالص دارایی(NAV) چیست و چرا مهم است؟
مقاله
مبتدی
۱۳۹۷/۷/۱۴
۹۱۰۰۹
هدف همه کسانی که وارد بازار سرمایه‌ می‌شوند افزایش دارایی‌هایشان است؛ به همین دلیل مفهوم ارزش برای سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از مواردی که کاربرد زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد، مفهوم «ارزش خالص دارایی» (Net Asset Value) است.

اما معنای این اصطلاح مالی چیست و چرا باید برای آن اهمیت قائل شویم؟ در حقیقت آشنایی با این مفهوم اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.

خرید واحدهای صندوق به معنی سهیم شدن در دارایی‌های صندوق است. ارزش این دارایی‌ها نیز با توجه به شرایط بازار دائماً تغییر می‌کند. برای مثال، بخشی از دارایی‌های صندوق که به سهام شرکت‌ها اختصاص ‌یافته، با نوسانات روزانه سهام، بالا و پایین می‌رود. علاوه بر این، سود سهام تقسیم‌ شده توسط شرکت‌ها نیز به منابع صندوق اضافه شده و ارزش دارایی‌های آن و به طبع آن ارزش واحدهای خریداری شده را افزایش می‌دهد.

بنابراین دارایی‌های هر صندوق روزانه ارزش‌گذاری می‌شود. اگر بدهی‌های صندوق را که عموما شامل بدهی بابت خرید سهام به کارگزاری‌ها و بدهی به ارکان صندوق می‌شود از آن کم کنیم، ارزش خالص دارایی‌های صندوق بدست می‌آید که با تقسیم آن بر تعداد واحدهای صندوق، می‌توانیم ارزش خالص هر یک از واحدها یا NAV صندوق را بدست بیاوریم.برای مثال اگر ارزش روز دارایی‌های یک صندوق برابر با ۵۰ میلیارد تومان باشد و میزان بدهی‌های آن نیز دو میلیارد تومان، ارزش خالص دارایی‌ آن صندوق برابر با ۴۸میلیارد تومان خواهد بود.

در نهایت اگر این صندوق دارای ۴۰۰ هزار واحد باشد، ارزش خالص دارایی‌های هر واحد، برابر با ۱۲۰ هزار تومان است
الناز بهروزی |   1399/04/26 19:49:59   |
ارزش خالص دارایی یعنی کل بدهی ها را از دارایی ها کم کنیم
اگر شخصی چنین کاری انجام دهد ارزش خالص دارایی خود را محاسبه نموده
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:15:00   |
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد

برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید. این روند را یکبار در سال تکرار کنید و آن را با سال گذشته مقایسه کنید.
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
NAV مخفف شده ی کلمه Net Asset Value و به معنی ارزش خالص دارایی می باشد. NAV بیان کننده ارزش کل دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
علیرضا آزاد |   1399/04/28 19:37:04   |
نشان‌دهنده کل خالص ارزش دارایی‌های یک شرکت و یا صندوق سرمایه‌گذاری است. این شاخص معیاری استانداردشده قلمداد می‌شود که می‌توان از آن به‌منظور انجام مقایسه عملکرد شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرد.
بدین ترتیب که ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن شخص، برابر است با ارزش خالص دارایی‌ها آن شخص.
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 12:52:24   |
حاصل تفریق کل بدهی ها به کل دارایی های فرد ارزش خالص میگویند.
برای محاسبه باید تمام دارایی یک شخص ک از دارایی های بزرگتر شروع
میشود و باید بروز محاسبه شود.مثل خانه ،ماشین،طلا،سکه
و تمام بدهی های فرد دقیقا مثل دارایی محاسبه کرد که شامل
وان های بانکی ،اقساط و....محاسبه کرد.و مبلغ کل بدهی را از
دارایی کم کرد ارزش خالص را بدست آورد
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:25:06   |
اگر بدهی ها را از دارایی ها کم کنیم ارزش خالص دارایی ها به دست می آید
باید کل بدهی های شخص را جمع نمود و از کل دارایی های وی کم کنیم تا بتوانیم ارزش خ
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 16:57:46   |
اگر بدهی ها را از دارایی ها کم کنیم ارزش خالص دارایی ها به دست می آید
باید کل بدهی های شخص را جمع نمود و از کل دارایی های وی کم کنیم تا بتوانیم ارزش خالص دارایی ها را به دست بیاوریم
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 21:29:49   |
برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید. این روند را یکبار در سال تکرار کنید و آن را با سال گذشته مقایسه کنید.
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.منظور از ارزش خالص دارایی ها کسر کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها است.که لاید به طور خیلی دقیق محاسبه شود.
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 21:33:19   |
ثروت خالص مجموع ارزش دارایی های شما منهای مجموع بدهی هایتان است. به بیان ساده‌تر چیزی که "صاحب آن هستید” منهای چیزی که "بدهکار” ید. ثروت خالص تصویری است که در یک لحظه از زمان گرفته می‌شود و محاسبه ثـروت خالص بر آن اساس انجام می‌شود و پتانسیل درآمدهای آینده یا تغییرات قیمت دارایی را در نظر نمی‌گیردبرای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید. این روند را یکبار در سال تکرار کنید و آن را با سال گذشته مقایسه کنید.
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 23:52:33   |
دارایی ها منهای بدهی های شخص = ارزش خالص دارایی ها
زهرا افتخاری |   1399/04/06 00:28:46   |
0     0
ارزش خالص داراییها از کسر بدهی ها از دارایی ها بدست می اید ونشان دهنده این موضوع است که کفه کدام یک بالاتر است....اگر فرد از ارزش خالص داراییهای خود راضی نباشد میتواند داراییها و بدهیهای خود را اولویت بندی کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد پری زاد |   1399/04/06 11:43:50   |
0     0
ارزش به روز دارایی ها پس از کسر هزینه استهلاک و بدهی های فرد.

منابع مالی و دارایی ها را بروز کرده و بدهی ها را از آن کم می کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/04/06 12:20:41   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شرکت حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن می‌باشد. برای محاسبه خالص ارزش دارایی های یک شخص اگر ارزش کل دارایی های آن شخص را منهای کل بدهی هایش کنیم بدست می آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 13:12:51   |
0     0
روش محاسبه خالص دارایی ها
کل دارایی های یک شخص را منهای بدهی های آن شخص میکنیم و در نهایت خالص دارایی ها یا ارزش دارایی ها و سرمایه وی مشخص می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/04/06 14:21:00   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
NAV مخفف شده ی کلمه Net Asset Value و به معنی ارزش خالص دارایی می باشد. NAV بیان کننده ارزش کل دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/04/06 14:57:59   |
0     0
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها "ارزش خالص" یا خالص دارایی نام دارد. می توان با محاسبه این دو قلم برای هر فرئدو بدست آوردن تفاوت آن دو خالص دارایی شخص را محاسبه نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/04/06 16:09:43   |
0     0
با سلام و درود
ارزش خالص دارایی ها را می توان شاخصی در بورس اوراق بهادار نامید که به منظور ارزش‌یابی و محاسبه ارزش ذاتی دارایی‌های شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مورد استفاده قرار میگیرد.
ارزش خالص دارایی یک شخص بر اساس کل دارایی‌های و کل بدهی‌های آن محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن فرد، برابر است با ارزش خالص دارایی‌های آن شخص
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/04/06 17:29:12   |
0     0
به‌طورخلاصه، ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها تعریف می‌شود. دارایی‌ها شامل وجه نقد، خانه، سرمایه‌گذاری، زمین، خودرو یا هر چیز دارای ارزشی که تحت مالکیت شماست می‌شود. بدهی‌ها نیز شامل تمام مبالغی هستند که شما برای به مالکیت درآوردن دارایی‌های خود آن‌ها را قرض گرفته‌اید. برخی از انواع بدهی‌ها عبارتند از وام خودرو، وام مسکن و وام دانشجویی.
ارزش خالص دارایی را می‌توان معیاری برای سلامت مالی دانست؛ زیرا این رقم به شما می‌گوید، اگر تمام دارایی‌های خود را بفروشید و تمام بدهی‌ها را پرداخت کنید، چه میزان پول برای شما می‌ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/04/06 20:57:12   |
0     0
خالص دارایی از حاصل تفزیق مجموع کل دارایی و مجموع کل بدهی بدست می آید.
مخفف کلمه Net Asset Value به معنای ارزش خالص دارایی است. و در واقع نشان‌دهنده کل خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری می‌باشد. این شاخص را می‌توان معیاری استاندارد شده برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قلمداد کرد که می‌توان از آن به منظور انجام مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از لحاظ عملکردی استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/04/06 23:19:47   |
0     0
ارزش خالص دارایی ها همان تفاوت حقوق صاحبان سهام و بدهیها بوده که برای هر بنگاه اقتصادی و شخص سرمایه گذار مهم و اساسی است محاسبه ارزش خالص یک شخص بایستی ابتدا حوزه فعالیتی انرا مشخص و بر اساس آن اقدام به محاسبه تمام داراییها، بدهیها وسرمایه آنها به مفهوم عام دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 23:27:50   |
0     0
ارزش خالص اساسا مجموع کل دارایی شما منهای قرض های شما است. عدد باقیمانده ارزش خالص شماست. در برخی موارد، این عدد در واقع منفی است، که نشان می دهد بدهی شما بیش از دارایی تان است. این وضعیت برای افرادی رایج است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و یا به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/04/07 01:01:20   |
0     0
به‌طورخلاصه، ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها تعریف می‌شود. دارایی‌ها شامل وجه نقد، خانه، سرمایه‌گذاری، زمین، خودرو یا هر چیز دارای ارزشی که تحت مالکیت شماست می‌شود. بدهی‌ها نیز شامل تمام مبالغی هستند که شما برای به مالکیت درآوردن دارایی‌های خود آن‌ها را قرض گرفته‌اید. برخی از انواع بدهی‌ها عبارتند از وام خودرو، وام مسکن و وام دانشجویی.
ارزش خالص دارایی را می‌توان معیاری برای سلامت مالی دانست؛ زیرا این رقم به شما می‌گوید، اگر تمام دارایی‌های خود را بفروشید و تمام بدهی‌ها را پرداخت کنید، چه میزان پول برای شما می‌ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/04/07 10:55:32   |
0     0
کامنت گذاری قبلا انجام شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/04/07 15:44:15   |
0     0
منظور از ارزش خالص دارایی ها ، تفریق دارایی ها از بدهی ها می باشد
ارزش خالص دارایی را می‌توان معیاری برای سلامت مالی دانست؛ زیرا این رقم به شما می‌گوید، اگر تمام دارایی‌های خود را بفروشید و تمام بدهی‌ها را پرداخت کنید، چه میزان پول برای شما می‌ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/08 14:04:27   |
0     0
اگر تمامی دارایی یک شخص مورد محاسبه منصفانه قرار بگیرد و تمامی بدهی های وی نیز مورد واکاوی و تعیین قرار گیرد تفاوت حاصله عبارت خواهد بود از ارزش خالص
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/04/09 10:14:17   |
0     0
ارزش خالص اگر توام با صداقت و نوعی بد بینی و نه خوشبینی همراه باشد میتواند ملاک عمل خوبی برای سنجش بدهی ها و دارایی های فرد باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 13:54:35   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شخص بر اساس کل دارایی‌های و کل بدهی‌های آن محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن فرد، برابر است با ارزش خالص دارایی‌های آن شخص.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/12 18:02:20   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش
دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده
کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
در صورتی که از مجموع کل دارایی ها خود بدهی هایتان
را کم نموده باقیمانده عددی است که نشان دهنده
ارزش خالص شماست. پس برای اینکه ارزش خالص خود
را محاسبه نمایید نیاز دارید تا مبلغ مجموع دارایی ها و
مجموع بدهی های خود را داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/13 20:06:05   |
0     0
ارزش خالص یعنی مقدار دارایی موجود پس ازکسراز بدهی به این مبلغ دارایی خالص میگویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/14 13:47:40   |
0     0
ارزش خالص دارایی ها از کسر بدهی ها از دارایی ها بدست می اید ونشان دهنده این موضوع است که کفه کدام یک بالاتر است.
کل دارایی های یک شخص را منهای بدهی های آن شخص می کنیم و در نهایت خالص دارایی ها یا ارزش دارایی ها و سرمایه وی مشخص می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 15:33:05   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است
دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/04/14 21:20:32   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:14:42   |
0     0
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها "ارزش خالص" یا خالص دارایی نام دارد. کل دارایی های یک شخص را منهای بدهی های آن شخص میکنیم و در نهایت خالص دارایی ها یا ارزش دارایی ها و سرمایه وی مشخص می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 15:48:52   |
0     0
تمامی دارایی یک شخص مورد محاسبه منصفانه قرار بگیرد وتمامی بدهی های وی نیز مورد واکاوی قرارگیرد
ارزش خالص داریی رامی توان معیار ی برای سلامت مالی دانست زیرا این رقم به شما می گوید اگر تمام داریی ها ی خود رابفروشید چه مقدار سود دارد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:16:30   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شرکت حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن می‌باشد. برای محاسبه خالص ارزش دارایی های یک شخص اگر ارزش کل دارایی های آن شخص را منهای کل بدهی هایش کنیم بدست می آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:44:20   |
0     0
خالص دارایی از حاصل تفزیق مجموع کل دارایی و مجموع کل بدهی بدست می آید.
مخفف کلمه Net Asset Value به معنای ارزش خالص دارایی است. و در واقع نشان‌دهنده کل خالص ارزش دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری می‌باشد. این شاخص را می‌توان معیاری استاندارد شده برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قلمداد کرد که می‌توان از آن به منظور انجام مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری از لحاظ عملکردی استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:45:13   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
NAV مخفف شده ی کلمه Net Asset Value و به معنی ارزش خالص دارایی می باشد. NAV بیان کننده ارزش کل دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 01:55:12   |
0     0
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها ارزش خالص یا خالص دارایی نام دارد.
می توان با محاسبه این دو قلم برای هر فرد بدست آوردن تفاوت آن دو خالص دارایی شخص را محاسبه نمود.ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 00:02:02   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شرکت حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن می‌باشد.
کل دارایی های یک شخص را منهای بدهی های آن شخص میکنیم و در نهایت خالص دارایی ها یا ارزش دارایی ها و سرمایه وی مشخص می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:43:15   |
0     0
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها "ارزش خالص" یا خالص دارایی نام دارد. می توان با محاسبه این دو قلم برای هر فرئدو بدست آوردن تفاوت آن دو خالص دارایی شخص را محاسبه نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:22:26   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شرکت حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن می‌باشد.
کل دارایی های یک شخص را منهای بدهی های آن شخص میکنیم و در نهایت خالص دارایی ها یا ارزش دارایی ها و سرمایه وی مشخص می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 23:03:32   |
0     0
منظور از ارزش خالص دارایی ها ، تفریق دارایی ها از بدهی ها می باشد
ارزش خالص دارایی را می‌توان معیاری برای سلامت مالی دانست؛ زیرا این رقم به شما می‌گوید، اگر تمام دارایی‌های خود را بفروشید و تمام بدهی‌ها را پرداخت کنید، چه میزان پول برای شما می‌ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 12:06:44   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شرکت حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن می‌باشد. برای محاسبه خالص ارزش دارایی های یک شخص اگر ارزش کل دارایی های آن شخص را منهای کل بدهی هایش کنیم بدست می آید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 14:51:44   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده
کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
در صورتی که از مجموع کل دارایی ها خود بدهی هایتان را کم نموده باقیمانده عددی است که نشان دهنده
ارزش خالص شماست. پس برای اینکه ارزش خالص خودرا محاسبه نمایید نیاز دارید تا مبلغ مجموع دارایی ها ومجموع بدهی های خود را داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:01:25   |
0     0
ارزش خالص دارایی ها همان تفاوت حقوق صاحبان سهام و بدهیها بوده که برای هر بنگاه اقتصادی و شخص سرمایه گذار مهم و اساسی است محاسبه ارزش خالص یک شخص بایستی ابتدا حوزه فعالیتی انرا مشخص و بر اساس آن اقدام به محاسبه تمام داراییها، بدهیها وسرمایه آنها به مفهوم عام دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 10:54:58   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است
ارزش دارایی‌های خالص، شاخصی در بورس اوراق بهادار است، که برای ارزشیابی و برآورد ارزش ذاتی دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده می‌شود و از طریق کسر بدهی، از ارزش روز آن شرکت، به‌دست می‌آید. تمامی بازارهای بورس اوراق بهادار در پایان معاملات هر روز، ارزش خالص دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری محاسبه می‌گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/20 16:28:13   |
0     0
اگر مجموع کل دارایی ها ی یک فرد را از بدهی هایش کم کنیم باقیمانده عددی است که نشان دهنده ارزش خالص اوست. پس برای اینکه ارزش خالص دارایی فردی را محاسبه نماییم نیاز داریم تا مبلغ مجموع دارایی ها و مجموع بدهی های وی را داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/04/22 13:34:58   |
0     0
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد. ارزش خالص یک نوع برگه ی گزارش مالی تلقی می شود. دانستن ارزش خالص ذهنیت خوبی را نسبت به وضعیت مالی مان به ما می بخشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/22 20:26:24   |
0     0
منظور از ارزش خالص دارایی ها ، تفریق دارایی ها از بدهی ها می باشد
ارزش خالص دارایی را می‌توان معیاری برای سلامت مالی دانست؛ زیرا این رقم به شما می‌گوید، اگر تمام دارایی‌های خود را بفروشید و تمام بدهی‌ها را پرداخت کنید، چه میزان پول برای شما می‌ماند.
پاسخ
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/04/23 13:41:05   |
0     0
ارزش خالص داراییها از کسر بدهی ها از دارایی ها بدست می اید ونشان دهنده این موضوع است که کفه کدام یک بالاتر است....اگر فرد از ارزش خالص داراییهای خود راضی نباشد میتواند داراییها و بدهیهای خود را اولویت بندی کند ..
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 08:52:21   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است
به عبارتی ارزش کل دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
NAV = ارزش افزوده دارایی‌های غیرجاری + سرمایه در گردش خالص + ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/04/24 17:10:39   |
0     0
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد

برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است.
رزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
NAV مخفف شده ی کلمه Net Asset Value و به معنی ارزش خالص دارایی می باشد. NAV بیان کننده ارزش کل دارایی‌های شرکت پس از کسر بدهی‌های یک صندوق سرمایه گذاری و یا یک شرکت است و محاسبهNAV در مورد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مناسب‌ترین روش برای ارزش‌گذاری سهام می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 23:11:41   |
0     0
ارزش خالص اساسا مجموع کل دارایی شما منهای قرض های شما است. عدد باقیمانده ارزش خالص شماست. در برخی موارد، این عدد در واقع منفی است، که نشان می دهد بدهی شما بیش از دارایی تان است. این وضعیت برای افرادی رایج است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و یا به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 20:51:19   |
0     0
برای محاسبه ارزش خالص خود، به سادگی مجموع بدهی ها را از کل دارایی ها تفریق کنید. عدد به دست آمده ارزش خالص شماست. مهم نیست که این عدد چقدر بزرگ یا کوچک است. لزوما مهم نیست که شماره منفی باشد. ارزش خالص شما فقط یک نقطه شروع است تا چیزی برای مقایسه در آینده داشته باشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:47:47   |
0     0
برای محاسبه ارزش خالص خود باید ملاکهای زیادی را مد نظر داشت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:15:18   |
0     0
ارزش خالص داراییها از کسر بدهی ها از دارایی ها بدست می اید ونشان دهنده این موضوع است که کفه کدام یک بالاتر است....اگر فرد از ارزش خالص داراییهای خود راضی نباشد میتواند داراییها و بدهیهای خود را اولویت بندی کند .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 21:17:20   |
0     0
منظور از ارزش خالص دارایی ها کسر کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها است.که لاید به طور خیلی دقیق محاسبه شود.برای اینکه ارزش خالص خودرا محاسبه نمایید نیاز دارید تا مبلغ مجموع دارایی ها ومجموع بدهی های خود را داشته باشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 22:24:36   |
0     0
NAV مخفف شده ی کلمه Net Asset Value و به معنی ارزش خالص دارایی می باشد
NAV = ارزش افزوده دارایی‌های غیرجاری + سرمایه در گردش خالص + ارزش
افزوده سرمایه‌گذاری‌ها
ارزش دارایی‌های خالص، شاخصی در بورس اوراق بهادار است، که برای ارزشیابی و برآورد ارزش ذاتی دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری، استفاده می‌شود و از طریق کسر بدهی، از ارزش روز آن شرکت، به‌دست می‌آید. تمامی بازارهای بورس اوراق بهادار در پایان معاملات هر روز، ارزش خالص دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری محاسبه می‌گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:10:38   |
0     0
ارزش خالص شما می تواند ابزاری بسیار مفید برای اندازه گیری وضعیت اقتصادی شما و پیشرفت های مالی کلی از یک سال به سال دیگر است.

ارزش خالص شما اساسا مجموع کل دارایی شما منهای قرض های شما است، عدد باقیمانده ارزش خالص شماست. در برخی موارد، این عدد در واقع منفی است، که نشان می دهد بدهی شما بیش از دارایی تان است. این وضعیت برای افرادی رایج است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و یا به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/27 22:34:54   |
0     0
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد.
اول دارایی ها را از بزرگ به کوچک فهرست می کنیم بعد از این که دارایی ها را فهرست کردیم بدهی ها هم همینطور از بزرگ به کوچک فهرست میکنیم. در آخر اختلاف جمع بین دارایی ها و بدهی ها ارزش خالص ما است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 16:50:27   |
0     0
ارزش خالص دارایی ها یعنی بدهی ها را از دارایی ها کم کنیم...

با کم کردن بدهی از دارایی های هر فرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 20:20:20   |
0     0
ارزش خالص دارایی ها همان تفاوت حقوق صاحبان سهام و بدهیها بوده که برای هر بنگاه اقتصادی و شخص سرمایه گذار مهم و اساسی است محاسبه ارزش خالص یک شخص بایستی ابتدا حوزه فعالیتی انرا مشخص و بر اساس آن اقدام به محاسبه تمام داراییها، بدهیها وسرمایه آنها به مفهوم عام دانست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/29 00:02:06   |
0     0
ارزش خالص دارایی ما به التفاوت دارایی و بدهی دارایی شامل وجه نقد ،خانه ،سرمایه گذاری زمین خودرو ویا هرچیز دارایی ارزشی که تحت مالکیت شما است
بدهی شامل تمام مبالغی هستند که شما برای مالکیت در آوردن دارایی خود آنها را قرض گرفته اید انواع بدهی:وام خودرو ،وام مسکن ،وام دانشجویی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:04:46   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شرکت حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن می‌باشد. برای محاسبه خالص ارزش دارایی های یک شخص اگر ارزش کل دارایی های آن شخص را منهای کل بدهی هایش کنیم بدست می آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:45:08   |
0     0
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها ارزش خالص یا خالص دارایی نام دارد.
می توان با محاسبه این دو قلم برای هر فرد بدست آوردن تفاوت آن دو خالص دارایی شخص را محاسبه نمود.ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/29 16:10:28   |
0     0
ارزش خالص دارایی (NAV) که نشان‌دهنده کل خالص ارزش دارایی‌ها است، در دو حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به‌طور مجزا به کار گرفته می‌شود و هریک با روش‌های متفاوتی قابل‌محاسبه است. بدین ترتیب که NAV در صندوق‌های سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ملاک مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، جهت انتخاب یک صندوق خوب قرار می‌گیرد. بدین ترتیب محاسبه آن، روزانه و بسیار دقیق انجام می‌پذیرد؛ اما در شرکت‌های سرمایه‌گذاری، به دلیل این‌که ساختار فعالیت متفاوتی دارند، در برآوردهای مالی، NAV نمی‌تواند انعکاس دقیقی از خالص ارزش دارایی‌های شرکت ارائه دهد که برای حل این مسئله، راهکارهایی ذکر گردید که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان NAV را به‌طور نسبی به دست آورد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 19:00:12   |
0     0
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد. ارزش خالص یک نوع برگه ی گزارش مالی تلقی می شود. دانستن ارزش خالص ذهنیت خوبی را نسبت به وضعیت مالی مان به ما می بخشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 22:33:44   |
0     0
ارزش خالص اساسا مجموع کل دارایی شما منهای قرض های شما است.دربرخی موارداین عدد درواقع منفی است کهنشان میدهد بدهی شما بیش از دارایی تان است این وضعیت برای افرادی رایج است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده ویا بهتازگی کسب و کاری راراه اندازی کردند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/29 23:06:42   |
0     0
به‌طورخلاصه، ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها تعریف می‌شود. دارایی‌ها شامل وجه نقد، خانه، سرمایه‌گذاری، زمین، خودرو یا هر چیز دارای ارزشی که تحت مالکیت شماست می‌شود. بدهی‌ها نیز شامل تمام مبالغی هستند که شما برای به مالکیت درآوردن دارایی‌های خود آن‌ها را قرض گرفته‌اید. برخی از انواع بدهی‌ها عبارتند از وام خودرو، وام مسکن و وام دانشجویی.
ارزش خالص دارایی را می‌توان معیاری برای سلامت مالی دانست؛ زیرا این رقم به شما می‌گوید، اگر تمام دارایی‌های خود را بفروشید و تمام بدهی‌ها را پرداخت کنید، چه میزان پول برای شما می‌ماند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:34:59   |
0     0
نشان‌دهنده کل خالص ارزش دارایی‌های یک شرکت و یا صندوق سرمایه‌گذاری است. این شاخص معیاری استانداردشده قلمداد می‌شود که می‌توان از آن به‌منظور انجام مقایسه عملکرد شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرد.
بدین ترتیب که ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن شخص، برابر است با ارزش خالص دارایی‌ها آن شخص
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/04/30 04:05:07   |
0     0
شاخصی در بورس اوراق بهادار می باشد که به منظور ارزش‌یابی و محاسبه ارزش ذاتی دارایی‌های شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مورد استفاده قرار میگیرد.
نحوه محاسبه ارزش خالص دارایی (NAV)
NAV ارزش خالص یک شرکت یا صندوق را نمایش می‌دهد و به روش؛ ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن مجموعه محاسبه می شود و فرمول آن به صورت زیر می باشد:

NAV= بدهی‌ها – ارزش کل دارایی‌ها

محاسبه ارزش خالص دارایی به ازای هر سهم

برای اینکه هر واحد صندوق یا سهام شرکت سرمایه‌گذاری، را ارزشیابی کنیم باید خالص ارزش دارایی به ازای هر سهم (NAVPS) را که برگرفته از عبارت (Net Asset Value Per Share) است را محاسبه کنیم که به صورت زیر است:

محاسبه ارزش خالص دارایی (NAV)به روش‌های دیگر
NAV = ارزش افزوده دارایی‌های غیرجاری + سرمایه در گردش خالص + ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌ها

ارزش افزوده سرمایه گذاری ها: ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌ها برابر است با ارزش روز سرمایه‌گذاری منهای بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها.

سرمایه در گردش خالص: نحوه محاسبه سرمایه در گردش خالص؛ دارایی‌های جاری منهای بدهی‌های جاری می باشد.

ارزش افزوده دارایی‌های غیرجاری: ارزش افزوده دارایی‌های غیر جاری برابر است با ارزش روز دارایی‌های غیر جاری منهای بهای تمام‌شده دارایی غیر جاری.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:15:08   |
0     0
از آنجا که ETFها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدود یا بسته مانند سهام در بورس معامله می‌شوند، سهام آن‌ها با ارزش بازار معامله می‌شود که می‌تواند بالاتر یا پایین‌تر از NAV باشد. این موضوع این امکان را برای معامله‌گران ETF فراهم می‌کند که بتوانند به موقع چنین فرصت‌های خوبی را بیابند. ETFها مشابه با صندوق‌های مشترک، روزانه NAV خود را نیز در پایان بازار برای گزارش‌دهی محاسبه می‌کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 23:37:16   |
0     0
داراییهای منهای بدهیهادریک مقطع زمانی را ارزش خالص ثروت گویند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:53:03   |
0     0
دف همه کسانی که وارد بازار سرمایه‌ می‌شوند افزایش دارایی‌هایشان است؛ به همین دلیل مفهوم ارزش برای سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از مواردی که کاربرد زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد، مفهوم «ارزش خالص دارایی» (Net Asset Value) است.

اما معنای این اصطلاح مالی چیست و چرا باید برای آن اهمیت قائل شویم؟ در حقیقت آشنایی با این مفهوم اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.

خرید واحدهای صندوق به معنی سهیم شدن در دارایی‌های صندوق است. ارزش این دارایی‌ها نیز با توجه به شرایط بازار دائماً تغییر می‌کند. برای مثال، بخشی از دارایی‌های صندوق که به سهام شرکت‌ها اختصاص ‌یافته، با نوسانات روزانه سهام، بالا و پایین می‌رود. علاوه بر این، سود سهام تقسیم‌ شده توسط شرکت‌ها نیز به منابع صندوق اضافه شده و ارزش دارایی‌های آن و به طبع آن ارزش واحدهای خریداری شده را افزایش می‌دهد.

بنابراین دارایی‌های هر صندوق روزانه ارزش‌گذاری می‌شود. اگر بدهی‌های صندوق را که عموما شامل بدهی بابت خرید سهام به کارگزاری‌ها و بدهی به ارکان صندوق می‌شود از آن کم کنیم، ارزش خالص دارایی‌های صندوق بدست می‌آید که با تقسیم آن بر تعداد واحدهای صندوق، می‌توانیم ارزش خالص هر یک از واحدها یا NAV صندوق را بدست بیاوریم.برای مثال اگر ارزش روز دارایی‌های یک صندوق برابر با ۵۰ میلیارد تومان باشد و میزان بدهی‌های آن نیز دو میلیارد تومان، ارزش خالص دارایی‌ آن صندوق برابر با ۴۸میلیارد تومان خواهد بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 00:09:09   |
0     0
ارزش خالص تفاوت بین دارائى ها و بدهى ها است
بدهى تمام مبالغى است که مابراى بدست آوردن دارائى پرداخت کرده ایم
دارائى شامل وجه نقد،ملک ویا هر چیزى که تحت مالکیت ماست
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/31 13:25:59   |
0     0
ارزش خالص دارایی ها منهای بدهی ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/01 18:58:14   |
0     0
منظور از ارزش خالص دارایی ها ، تفریق دارایی ها از بدهی ها می باشد
.دربرخی موارداین عدد درواقع منفی است کهنشان میدهد بدهی شما بیش از دارایی تان است این وضعیت برای افرادی رایج است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده ویا بهتازگی کسب و کاری راراه اندازی کردند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 09:41:16   |
0     0
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد. ارزش خالص یک نوع برگه ی گزارش مالی تلقی می شود
چگونگی و روند محاسبه ارزش خالص:
دارایی خود را محاسبه کنید
بدهی خود را محاسبه کنید
ارزش خالص خود را بدست اورید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 13:59:24   |
0     0
ارزش خالص دارایی های یک شرکت یا یک شخص از کم کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها بدست می آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:02:04   |
0     0
ثروت خالص مجموع ارزش دارایی های شما منهای مجموع بدهی هایتان است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 19:03:30   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شخص بر اساس کل دارایی‌های و کل بدهی‌های آن محاسبه می‌شود.یعنی ارزش خالص دارایی ها منهای بدهی ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:10:27   |
0     0
مجموع کل دارایی شما منهای قرض های شما است. عدد باقیمانده ارزش خالص شماست.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 01:42:51   |
0     0
ثروت خالص همان مجموع دارایی ها منهای مجموع بدهی ها است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/07 19:19:27   |
0     0
هدف همه کسانی که وارد بازار سرمایه‌ می‌شوند افزایش دارایی‌هایشان است؛ به همین دلیل مفهوم ارزش برای سرمایه‌گذاران و فعالان این بازار اهمیت ویژه‌ای دارد. یکی از مواردی که کاربرد زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد، مفهوم «ارزش خالص دارایی» (Net Asset Value) است.
اما معنای این اصطلاح مالی چیست و چرا باید برای آن اهمیت قائل شویم؟ در حقیقت آشنایی با این مفهوم اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 16:06:08   |
0     0
با کسر کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها ارزش خالص دارایی ها به دست می اید
صورت وضعیت ارزش عبارت است فهرست کردن تمام میملک و دارتی ها و در عین تمام بدهی ها و دیون که حاصل تفریق این دو ازهم میشود به این صورن می توان ارزش دارایی های یک شخص را حساب کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 16:07:43   |
0     0
با کسر کردن مجموع بدهی ها از مجموع دارایی ها ارزش خالص دارایی ها به دست می ایدکه مبلغی کاملا دقیق است و اصلا به منفی یا مثبت شدن ان ربطی ندارد
صورت وضعیت ارزش عبارت است فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها و در عین تمام بدهی ها و دیون که حاصل تفریق این دو ازهم میشود به این صورن می توان ارزش دارایی های یک شخص را حساب کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/08 21:14:47   |
0     0
ارزش خالص دارایی‌ها در واقع همان تغییرات ارزش دارایی‌ها در کنار سود تقسیمی آن‌هاست که بر بازده کل کسب شده از سبد دارایی‌ها تاثیرگذار است.ارزش خالص دارایی یک شرکت سرمایه‌گذاری حاصل تفاضل دارایی‌ها، از میزان کل بدهی‌های آن است و برای محاسبه ارزش خالص دارایی روش‌های مختلفی وجود دارد و در تمامی بازارهای بورس اوراق بهادار در پایان معاملات هر روز، ارزش خالص دارایی‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری محاسبه می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 11:58:34   |
0     0
ارزش خالص دارایی یک شخص بر اساس کل دارایی‌های و کل بدهی‌های آن محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن فرد، برابر است با ارزش خالص دارایی‌های آن شخص.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد حسین بخت جو |   1399/05/12 08:54:52   |
0     0
ثروت خالص مجموع ارزش دارایی های شما منهای مجموع بدهی هایتان است و ارزش خالص دارایی یک شخص بر اساس کل دارایی‌های و کل بدهی‌های آن محاسبه می‌شود. بدین ترتیب که ارزش کل دارایی‌ها منهای کل بدهی‌های آن فرد، برابر است با ارزش خالص دارایی‌های آن شخص.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 13:05:51   |
0     0
صورت وضعیت ارزش عبارت است از فهرست کردن تمام مایملک و دارایی ها در عین تمام بدهی ها و دیون، که حاصل تفریق این دو از هم "ارزش خالص" نام دارد. ارزش خالص یک نوع برگه ی گزارش مالی تلقی می شود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 13:09:47   |
0     0
ارزش خالص تفاوت بین دارائى ها و بدهى ها است
بدهى تمام مبالغى است که مابراى بدست آوردن دارائى پرداخت کرده ایم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:27:34   |
0     0
تفاوت بین دارایی ها و بدهی ها ارزش خالص یا خالص دارایی نام دارد.
می توان با محاسبه این دو قلم برای هر فرد بدست آوردن تفاوت آن دو خالص دارایی شخص را محاسبه نمود.ارزش خالص دارایی، مابه التفاوت دارایی‌ها و بدهی‌ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/14 12:36:41   |
0     0
ارزشی که پس از کسر هزینه های مربوط به دارایی بدست میاد
دارایی منهای بدهی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics