تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمد قابل خرج تان را محاسبه کنید

برای محاسبه میزان درآمد قابل خرج تان، اول از ته چکها و چک حقوق اخیرتان کپی بگیرید و بعد ادامه ی مطلب را بخوانید.

کاهش هزینه های غیرضروری

می توانید مقدار پولی را که خرج می کنید، به شیوه های گوناگون کم کنید. کاهش بسیاری از هزینه ها لطمه ای به استاندارد زندگیتان وارد نمی کند. تنها کاری که باید بکنید این است که سنجیده و حساب شده تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مهم است و به چه چیزی نیاز دارید.

 

هزینه های ماهیانه ی ضروری (نیازها)

1- مسکن

وام مسکن یا اجاره ی خانه

تسهیالت مثل:

•  برق

•  گاز

•   آب، فاضالب و جمع آوری و حمل زباله

•  خدمات پایه ی تلفن

 

.2  حفاظت: شامل چیزهایی که نمی توانید بدون آنها زندگی کنید.

بیمه ی عمر

بیمه ی از کارافتادگی

بیمه ی مؤجران یا مستأجران

بیمه ی خدمات درمانی

بیمه ی خودرو مراقبت از سالمتی خدمات پزشکی و دندان پزشکی

نسخ دارو مراقبت از کودک

اندوخته برای روز مبادا (دست کم ۰۱ درصد درآمد ناخالص)

 

.3 غذا: این گروه شامل غذا خوردن بیرون از منزل نمی شود.

خواربار (فقط نیازمندی های ضروری روزانه)

 

.4 پوشاک نو و نگهداری از پوشاک مستعمل: با فرض این که در حال حاضر چند دست لباس دارید، به این فکر کنید که به چه چیزدیگری واقعا نیاز دارید.

 

۵. بهداشت پایه شخصی: مسواک، صابون (برای مثال)

خانگی: شوینده ی مخصوص ماشین لباسشویی، دستمال و...

 

۶. حمل ونقل

وام خودرو با اقساط لیزینگ خودرو

نگهداری خودرو

بنزین سایر موارد، عوارض، هزینه ی پارکینگ، حمل ونقل عمومی

 

۷. الزامات قانونی

مالیات های امالک و مستغالت

نفقه (خرجی)

پرداخت اقساط وام یا بدهی ضروری (که قبال در جای دیگری فهرست نشده باشد)

وام های دانشجویی

وام های شخصی

کارت های اعتباری

سایر بدهی ها

 

جمع هزینه های ماهیانه ی ضروری (نیازها)

اگر تمام هزینه های خانه را در نظر گرفته اید، درآمد خالص خود و همسرتان را با هم جمع کنید و پس از کسر نیازهای کلی از آن، میزان سرریز یا کمبود بودجه به دست می آید.

 

کمبودها را رفع کنید

اگر پس از این که هزینه های ضروری تان را محاسبه کردید با کسری بودجه مواجه شدید، باید دنبال راه حل باشید. در این صورت، پیشنهادهای زیر را در نظر بگیرید:

 هیچ یک از هزینه های ضروری را به طور کامل حذف نکنید. ممکن است وسوسه شوید از خیر پوشش بیمه بگذرید تا از این راه، پولی را که با روز مبادا نیاز دارید پس انداز کنید. واقعیت این است که با این کار هم لطفی در حق خودتان نمی کنید. عواقب تصمیمی که گرفته اید دیر یا زود دامن تان را خواهد گرفت.

هریک از طبقه بندی های نیازها را مرور کنید و به راه هایی برای کاهش هزینه های ضروری فکر کنید. ممکن است بیمه ی ارزان تری بیابید و به دنبال خوارباره پوشش و حمل و نقل مقرون به صرفه تری باشید.

 

به یافتن شغل دوم فکر کنید. اغلب، تنها گزینه ی منطقی ای که شما وهمسرتان پیش رو دارید، افزایش سطح درامد با اضافه کاری (اگر چنین گزینه ای امکان پذیر باشد)، پیدا کردن شغل های نیمه وقت به عنوان شغل دوم یا تغییر شغل است.

 

ردگیری هزینه ها مخصوصا زمانی سودمند است که خرج از دخل بیشتر باشد. برای دستیابی به تصویر واضحی از این که پولتان را بابت چه چیزهایی خرج می کنید ،روزنگاری از مخارج تان تهیه کنید. همه چیز را یادداشت کنید و چیزی را از قلم نیندازید، حتی اگر زدن بنزین در راه منزل یا رفتن به سینما باشد. ضمنا هر آنچه را به صورت نقدی، چکی یا نسیه می خرید به تفکیک نوع پرداخت ثبت کنید و بنویسید از چه کسی خرید کرده اید و اینکه آیا این هزینه در گروه نیازها  می گنجد یا خواسته ها.

منبع خبر: تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1399/04/04 20:27:55   |
1     0
مدیریت هزینه‌های زندگی یکی از راه های رسیدن به آزادی مالی و بهینه خرج کردن درآمد است. یکی از بهترین راه‌های شروع سرمایه‌گذاری مدیریت خرج‌ها و هزینه‌ها و پس‌انداز کردن است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعود زارع بیدکی |   1399/04/09 02:08:57   |
هنگامیکه شما پول خود را مدیریت می‌کنید برنامه ریزی برای خرج خانه به طور مؤثرتر و بهتری قادر به پس‌انداز برای آینده خواهید بود.
یعنی علاوه بر مدیریت پولتان قادر خواهید بود برای اتفاقات آینده مثل تعطیلات پول پس‌انداز کنید.
برنامه ریزی برای خرج خانه پس‌انداز کلاً نقش مهمی در مدیریت مالی دارد.
و با ایجاد یک سطح امن برای آینده به شما کمک میکند.
مهدی کاظمی |   1399/04/28 14:24:04   |
باید مقداری پس انداز شود ولی نه در بانک به صورت مثلا طلا که به سرعت نقد میشود
صادق زاده ربیعی |   1399/04/30 14:26:13   |
باید مقداری پس انداز شود ولی نه در بانک به صورت مثلا طلا که به سرعت نقد میشود
معصومه یاری علی ابادی |   1399/04/31 14:10:01   |
ابتدا باید درامد وهزینه ها را بررسی کنیم مواردی مثل مسکن بیمه .مسکن.غذا.پوشاک.حمل ونقل بعد از درامد کم کنیم تا چیزی که باقی می مانده پس انداز کنیم
وحید احمد باریکزهی |   1399/04/31 17:47:10   |
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی داشته باشد و همه درآمد خود را خرج نکند پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده نیز باید انجام بدهد تا به هرحال در آینده از این ها منفعت کسب کند
با داشتن سواد مالی و اندکی برنامه ریزی مناسب به همراه مشاور میتوان انجام داد
محمد پوراکبری |   1399/05/03 13:25:58   |
ابتدا باید درامد و هزینه ها را بررسی کنیم موارد ضروری مثل غذا ، پوشاک ، مسکن و ... را از ا درامد خود کم کنیم و انچه را ک باقی میماند بصورتی غیر از گذاشتن در بانک سرمایه گزاری کنیم مثلا بصورت خرید طلا ک ارزش پول ما کم نشود و در عین حال سرعت نقد شوندگی بالایی داشته باشد .
ادمین سواد مالی |   1399/04/05 12:55:56   |
2     0
افراد باید این نکته را مدنظر داشته باشند که نباید تمامی درآمد خود را به کلی خرج نمایند. چون در صورت بروز حوادثی مانند بیماری، از کارافتادگی، آسیب به اموال و ... ممکن است دچاره دشواری ها و نگرانی های مالی فراوان شوند. قسمتی از درآمد را باید پس انداز یا سرمایه گذاری نمود.

- چرا نباید همه درآمدهایمان را خرج نماییم؟
- چگونه می توان خرج و هزینه ها را برنامه ریزی نمود تا همه درآمدمان خرج نشود؟
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا افتخاری |   1399/04/06 00:24:29   |
برای رسیدن به اهدافی که در زندگی خود تعیین کرده ایم...وهمچنین به علت احتمال ایجاد حوادث غیر مترقبه ...افراد باید درصدی از درامد خود را پس انداز نمایند ...که با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضرور و کم اهمیت ...میتوانیم مبلغی از درامد را پس انداز نماییم.
مرتضی ندافی |   1399/04/21 03:03:10   |
چراکه باید اندکی از درآمد خود را پس انداز نمود برای آینده و ضمنا مبلغی دیگر را نیز هر چند اندک و کم سرمایه گذاری نمود حال برای این کار باید برنامه ریزی کرد
باید لیست و صورتی از درآمد ها و هزینه ها و مبلغ مشخصی برای سرمایه گذاری مشخص کرد تا بتواند برنامه ای متناسب با این لیست تهیه کرد
الناز بهروزی |   1399/04/21 04:28:18   |
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی دلشته باشد و همه درآمد خود را خرج نکند پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده نیز باید انجام بدهد تا به هرحال در آینده از این ها منفعت کسب کند
با داشتن سواد مالی و اندکی برنامه ریزی مناسب به همراه مشاور میتوان انجام داد
محدثه دهقان طزرجانی |   1399/04/21 11:23:46   |
بودجه بندی حقوق ماهیانه به گونه ای که بتوانیم با آن به خرید مایحتاج زندگی بپردازیم و همچنین هزینه های ثابت ماهیانه مثل هزینه ی شارژ و آب و برق و گاز را بپردازیم از دغدغه های مهم در زندگی محسوب میشود. حقوق ماهیانه باید علاوه بر هزینه ها بتواند به پس انداز هم کمک کند بنابراین مدیریت آن و بودجه بندی که با برنامه ریزی انجام میشود کمک میکند تا بهتر بتوانم از حقوق ماهیانه استفاده کنیم. بودجه بندی برای خرید و همچنین برای حقوق ماهیانه میتواند از هدر دادن پول و خرید کالاهای غیر ضروری جلوگیری کند. برنامه ریزی مالی در زندگی اهمیت زیادی دارد مخصوصا برنامه ریزی که روی اصول باشد و باعث شود که کمتر با بحران مالی مواجه شویم.

اولین قدم برای برنامه ریزی مالی و بودجه بندی حقوق ماهیانه این است که میزان درآمد ماهیانه خود را محاسبه کنید ممکن است علاوه بر شغل و کار اصلی خود شغل دوم هم داشته باشید پس باید میزان کل درآمد ماهیانه را محاسبه کرده و آن را یادداشت کنید. با استفاده از یک جدول میتوانید هزینه های مختلف را از هم تفکیکی کنید مثلا هزینه های ثابت که باید هر ماه پرداخت شوند و هزینه های دیگری که هر چند وقت یکبار برای آنها پولی پرداخت میکند.

مثلا هزینه های مربوط به مالیات و عوارض شهرداری هزینه هایی هستند که سالیانه محاسبه میشوند بنابراین همیشه از قبل برای آنها برنامه ریزی کنید تا بودجه ی کافی برای پرداخت آن را داشته باشید. نیمی از هزینه ها در زندگی میتوانند با صرفه جویی کاهش پیدا کنند مخصوصا در مصرف انرژی میتوانیم با صرفه جویی کردن مبلغی را که بابت این هزینه ها پرداخت میکنیم در قسمت های دیگر مورد استفاده قرار دهیم.

اگر ماهیانه خرید انجام میدهید حتما باید یک بودجه برای آن در نظر بگیرید خرید کالاهای بزرگ نیاز به پس انداز دارد پس با صرفه جویی میتوانیم به پس انداز کردن هم کمک کنیم تا بتوانی کالاهایی را که قیمت های بالاتری دارند را هم تهیه کنیم. گاهی اوقات کالاهایی که مورد نیاز ما نیستند نه تنها باعث هدر دادن پول میشوند بلکه باعث میشود که نتوانیم هزینه های ضروری را بپردازیم.

عادت های بد پول خرج کردن را با بودجه بندی برطرف کنید. هزینه های ثابت دیگری مثل اجاره، قسط و بازپرداخت وام ها هزینه های مهم هستند که میتوان با صرفه جویی در دیگر هزینه ها پرداخت این مبالغ را آسان تر نمود. همیشه اهداف مالی خود را در نظر بگیرید مثلا برای خرید کالاهایی که در ماه های آینده برای آن برنامه ریزی کردید از قبل باید مقداری پس انداز کرده باشید مخصوصا کالاهای مهمتر و یا با قیمت بالاتر اگر جزئی از اهداف شما هستند باید از قبل برای آنها برنامه ریزی مالی انجام شود.
زهرا غنی زاده زارچ |   1399/04/22 18:01:47   |
- تا هزینه های غیر ضروری را کاهش دهیم و احساساتی خرج نکنیم، پول خود را پس انداز کنیم تا یک حاشیه امن برای خود و خانواده خود در روزهای مبادا ایجاد کنیید.آمادگی برای حوادث غیر منتظره را داشته باشید.
- برای خرج کردن بودجه بندی کنید، برای مخارج برنامه ریزی کنید.مقداری از درآمد هر ماه را پس انداز کنید.مدیریت پول داشته باشید. هزینه های هرماه را لیست کرده و پس از پرداخت آن را تیک بزنید. تنها خرید کنید . به تبلیغات توجه نکنید. پیش از خرید تحقیق کنید. هزینه ها را نقد و یکجا پرداخت کنید. همه هزینه ها را یکجا حساب کنید. هراز گاهی تفریحی ارزان داسته باشید.
محمدصالح شکیبا |   1399/04/26 15:47:36   |
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی دلشته باشد و همه درآمد خود را خرج نکند پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده نیز باید انجام بدهد تا به هرحال در آینده از این ها منفعت کسب کند
با داشتن سواد مالی و اندکی برنامه ریزی مناسب به همراه مشاور میتوان انجام داد
مهدی رضایی بیداخویدی |   1399/04/26 21:16:51   |
همه ما یه روز مبادایی داریم برای پس انداز برای روز مبادا باید همه درآمد خود را خرج نکنیم

با بودجه بندی میتوانیم برنامه ریزی کنیم تا همه درآمد هزینه نشود
علیرضا آزاد |   1399/04/28 19:37:46   |
چون در صورتی که در آینده خرجی غیرقابل پیش بینی و ضروری برایمان به وجود بیاید،پولی داشته باشیم تا آنرا هزینه کنیم.
با داشتن اطلاعات کافی و مشورت با افراد آگاه و مطمئن و پیش بینی وضع اینده بازار و تورم
مرجان السادات خداپرست |   1399/04/29 12:43:02   |
برای اینکه حادثه خبر نمیکند شاید ی اتفاق غیر قابل پیش بینی
بیفتد و ما با داشتن پس انداز بتوانیم با خیال راحت از پس
آن مشکل بر بیاییم.پس همه درامد خود را خرج نکنید و همیشه
باید برای خود پس انداز داشته باشید.
با حذف هزینه های غیر ضروری و اقلامی ک واقعا به آن نیاز
نداریم مثلا با داشتن یک برنامه برای خرید اقلام ضروری از
خرید اضافی جلوگیری کرد.
و با افزایش درامد میتوان برنامه ریزی کرد ک هزینه ها
کاهش و درامد افزایش یابد
مهدیه السادات موسوی |   1399/04/31 16:58:44   |
همه ما یه روز مبادایی داریم برای پس انداز برای روز مبادا باید همه درآمد خود را خرج نکنیم

با بودجه بندی میتوانیم برنامه ریزی کنیم تا همه درآمد هزینه نشود
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 21:27:58   |
اولین قدم برای برنامه ریزی مالی و بودجه بندی حقوق ماهیانه این است که میزان درآمد ماهیانه خود را محاسبه کنید ممکن است علاوه بر شغل و کار اصلی خود شغل دوم هم داشته باشید پس باید میزان کل درآمد ماهیانه را محاسبه کرده و آن را یادداشت کنید. با استفاده از یک جدول میتوانید هزینه های مختلف را از هم تفکیکی کنید مثلا هزینه های ثابت که باید هر ماه پرداخت شوند و هزینه های دیگری که هر چند وقت یکبار برای آنها پولی پرداخت میکند.. بودجه‌بندی کنید
به‌مدت یک ماه، تمام مخارج خود را رصد کنید
۲. پول‌هایتان را به‌درستی خرج کنید
۳. سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه انجام دهید
با گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری آشنا شوید
۴. حساب پس‌انداز خود را بسازید
تا جایی که می‌توانید درآمدهایتان را پس‌انداز کنید
نجمه السادات زارع |   1399/04/31 21:32:07   |
باید لیست و صورتی از درآمد ها و هزینه ها و مبلغ مشخصی برای سرمایه گذاری مشخص کرد تا بتواند برنامه ای متناسب با این لیست تهیه کرد
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی دلشته باشد و همه درآمد خود را خرج نکند پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده نیز باید انجام بدهد تا به هرحال در آینده از این ها منفعت کسب کند
با داشتن سواد مالی و اندکی برنامه ریزی مناسب به همراه مشاور میتوان انجام داد
مرجان عباسی نسب |   1399/04/31 23:55:09   |
همیشه باید برای هزینه ها و حوادث پیش بینی نشده مبلغی را سپرده کرد-
محمد حسین بخت جو |   1399/05/12 08:56:59   |
برای رسیدن به اهدافی که در زندگی خود تعیین کرده ایم باید اندکی از درآمد خود را پس انداز نمود برای آینده و ضمنا مبلغی دیگر را نیز هر چند اندک و کم سرمایه گذاری نمود حال برای این کار باید برنامه ریزی کرد
باید لیست و صورتی از درآمد ها و هزینه ها و مبلغ مشخصی برای سرمایه گذاری مشخص کرد
محمد پری زاد |   1399/04/06 11:45:49   |
0     0
بسیاری از درآمد خرج هزینه های ثابت می شود مثل قسط، هزینه قبوض و ...

یک مقدار هم باید برای روز مبادا کنار گذاشته شود.

یکی از راهکارهای برنامه ریزی برای هزینه های غیر ضروری است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام رقاقی |   1399/04/06 12:22:20   |
0     0
ابتدا باید هزینه ها طبقه بندی شوند. سپس بودجه بندی خانوار به صورت شفاف مابین هزینه های ضروری و مستحب تقسیم بندی شود.
با ایجاد تعادل بین تمامی هزینه ها میتوان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدی سامعی |   1399/04/06 12:27:44   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با یک بودجه ریزی مناسب از منابع و مصارف مالی و یک برنامه ریزی مناسب جهت پیش بردن بودجه می توان به هدف پس انداز رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
احمد واحدیان اردکانی |   1399/04/06 14:16:02   |
0     0
۱. بودجه‌بندی کنید
به‌مدت یک ماه، تمام مخارج خود را رصد کنید
۲. پول‌هایتان را به‌درستی خرج کنید
۳. سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه انجام دهید
با گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری آشنا شوید
۴. حساب پس‌انداز خود را بسازید
تا جایی که می‌توانید درآمدهایتان را پس‌انداز کنید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حشمت الله اسدی زیدابادی |   1399/04/06 14:46:32   |
0     0
شیوه های برنامه زیری خرج و هزینه:.1 بودجه‌بندی کنید2. برای مخارج‌برنامه‌ریزی کنید۳. خودتان را برای خرید تحریک نکنید4. تنها خرید کنید5. هزینه‌ها را نقد و یکجا پرداخت کنید6. تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرید
۷. منتظر حراجی‌ها و تخفیف‌ها بمانید8. تحقیق کنید9. همه‌هزینه ها را حساب کنید10. هر از گاهی تفریح ارزان داشته باشید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید سرایانی |   1399/04/06 15:41:33   |
1     0
با سلام و درود
در شرایط غیر قابل پیش بینی اگر همه درآمد را به هزینه گرفته باشیم قطعا مشکل ساز می شود. لذا با نگاهی به آینده نباید همه درآمد را خرج کنیم تا در شرایط ویژه غافل گیر نشویم
مدیریت درآمد و هزینه منجر به پس انداز یا سرمایه گذاری می شود که در نهایت منجر به تصمیم گیری منطقی در شرایط بحرانی می گردد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/04/06 17:16:08   |
0     0
هنگامیکه شما پول خود را مدیریت می‌کنید برنامه ریزی برای خرج خانه به طور مؤثرتر و بهتری قادر به پس‌انداز برای آینده خواهید بود.
یعنی علاوه بر مدیریت پولتان قادر خواهید بود برای اتفاقات آینده مثل تعطیلات پول پس‌انداز کنید.
برنامه ریزی برای خرج خانه پس‌انداز کلاً نقش مهمی در مدیریت مالی دارد.
و با ایجاد یک سطح امن برای آینده به شما کمک میکند.
مثلاً برای پرداختهای غیر منتظره یا هزینه‌هایی که نمی‌توانیم با حقوق ماهیانه خود پرداخت کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا ابراهیمی |   1399/04/06 20:30:33   |
0     0
یکی از ویژگی‌های مهم تربیتی در خانواده، نظم و انضباط مالی است.
1- مدیریت هزینه به معنای بهترین بهره­‌وری با حداقل امکانات است. در زندگی باید بر مبنای نیازهای ضروری خود برنامه­‌ریزی کنیم.
2- قدم جدی مهم برای بهبود اوضاع اقتصادی در خانواده این است که انضباط مالی داشته باشیم.
3- نداشتن انضباط مالی و کاهش ندادن هزینه اغلب ریشه در ضعف­ های شخصیتی دارد.
4- ضعف‌­های شخصیتی و لایه­‌های پنهانی درونی، ما را وادار می­ کند که بهتر، بیشتر و فراوان‌تر خرج کنیم.
5- اصلاح رفتار با تغییر در لذت و رنج ایجاد می­‌شود. با تغییر نگرش به مرور زمان فاصله بین تصمیم و تغییر را می‌­کند. این به جدیت و تمرین بستگی دارد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/04/06 23:24:39   |
0     0
چون با توجه به شرایط تورمی حاد کشور و وجود شرایط غیر مترقبه و وجود فرمول آینده نگری بایستی مقداری از درآمد هر ماه را به نوعی پس انداز ویا سرمایه گذاری نمود . این امر با توجه به سطح درامد ،فرهنگ ،رفاهیات و...هر شخص تعریف نمود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدعلی حسینی |   1399/04/06 23:31:05   |
0     0
به دلیل اینکه هر فرد برای آینده هدفهایی دارد و مطمئنا آینده ای بهتر را می خواهد
و مخارج او بیشتر می شود لذا نباید همه درامدمان را هزینه کنیم و پس انداز نیز در حد معقول لازم است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
آزاده السادات ترابزاده بافقی |   1399/04/07 01:02:33   |
0     0
هنگامیکه شما پول خود را مدیریت می‌کنید برنامه ریزی برای خرج خانه به طور مؤثرتر و بهتری قادر به پس‌انداز برای آینده خواهید بود.
یعنی علاوه بر مدیریت پولتان قادر خواهید بود برای اتفاقات آینده مثل تعطیلات پول پس‌انداز کنید.
برنامه ریزی برای خرج خانه پس‌انداز کلاً نقش مهمی در مدیریت مالی دارد.
و با ایجاد یک سطح امن برای آینده به شما کمک میکند.
مثلاً برای پرداختهای غیر منتظره یا هزینه‌هایی که نمی‌توانیم با حقوق ماهیانه خود پرداخت کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین علی پناه |   1399/04/07 10:54:15   |
0     0
قبلا کامنت گذاری شده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
fatemeh tak |   1399/04/07 15:39:16   |
0     0
به دلیل اینکه ممکن است خرج هایی قرار باشد صورت بگیرد که در لیست خرج های که قبلا پیش بینی کرده ایم ، پیش بینی نشده باشد
اگر ابتدای هر دوره زمانی ، برای مثال ابتدای هر ماه ، اول بدهی ها و چک ها و اقساط را پرداخت نموده و سپس هزینه های ثابت در نظر گرفته شده را خرج کنیم ، می بایست برای هزینه های جاری مانند خرید از سوپر مارکت یا خرید از میه فروشی و سایر هزینه هایی از این قبیل ، برای خود محدودیت در نظر بگیریم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح اله خزاعی |   1399/04/08 14:06:55   |
0     0
به طور کلی اگر بخواهیم همه درآمد خود را به هزین بگیریم این موضوع مقایر با سواد مالی بوده و کننده این کار همیشه درگیر یه بدهی حتی کوچک خواهد شد و از طرفی هم همیشه عاری از پس انداز است و این موضوع باعث عدم پیشرفت در زندگی روزمره خواهد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید حسین بخشایش |   1399/04/09 10:16:47   |
0     0
محاسبه هزینه ها و همچنین درآمدها میتواند چشم انداز روشنی را برای فرد مشخص کند تا فرد بتواند سطح تلاش خود را افزایش دهد تا جبران نیازهای خود از سطح درامدی کند و گاها با کاهش هزینه های غیر ضرور درامد خود را افزایش دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا صالحی نیا |   1399/04/10 13:56:15   |
0     0
- تا بتوانیم پس انداز کنیم و در آینده از آن استفاده نماییم
- با کاهش هزینه های غیرضروری و استفاده از برنامه های حسابداری شخضی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
afkhami |   1399/04/12 18:04:27   |
0     0
چون در صورت بروز حوادثی مانند بیماری، از کارافتادگی، آسیب به اموال و ... ممکن است دچاره دشواری ها و نگرانی های مالی فراوان
شوند.
با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضرور و
کم اهمیت ...میتوانیم مبلغی از درامد را پس انداز
نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سارازارع منشادی |   1399/04/13 20:04:01   |
0     0
درامد بردونوع است درامد کوتاه مدت ودرامد بلندمدت
درامد کوتاه مدت را میتوان خرج کرد ولی درامد بلندمدت را نمیتوان خرج کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رضا دوستی |   1399/04/14 13:51:49   |
0     0
به دلیل اینکه ممکن است خرج هایی قرار باشد صورت بگیرد که در لیست خرج های که قبلا پیش بینی کرده ایم ، پیش بینی نشده باشد .
با کاهش هزینه های غیرضروری و استفاده از برنامه های حسابداری شخضی.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل |   1399/04/14 15:33:54   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با یک بودجه ریزی مناسب از منابع و مصارف مالی و یک برنامه ریزی مناسب جهت پیش بردن بودجه می توان به هدف پس انداز رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
zahra azodi |   1399/04/14 21:26:42   |
0     0
۱. نیازها و خواسته‌هایتان را دریابید ۲. راهبرد ایجاد کنید ۳. بررسی کنید، کم کنید و به هدفتان برسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد سجاد حجتی پور |   1399/04/14 23:15:39   |
0     0
برای رسیدن به اهدافی که در زندگی خود تعیین کرده ایم...وهمچنین به علت احتمال ایجاد حوادث غیر مترقبه ...افراد باید درصدی از درامد خود را پس انداز نمایند.
با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضرور و
کم اهمیت ...میتوانیم مبلغی از درامد را پس انداز
نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Hamidreza Mirmohammadi |   1399/04/15 15:53:02   |
0     0
باید مبلغی را پس انداز کنیم تا براثر حادثه ای اتفافی لازم شد از ان استفاد کنیم
با اولویت وطبقه مندی هرماه را به نوعی پس انداز ویا سرمایه گذاری نمود این امر باتوجه به سطح درامد فرهنگ رفاهیات وهرشخص تعریف نمود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا کبیری |   1399/04/16 23:17:29   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با ایجاد تعادل بین تمامی هزینه ها میتوان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا حاجی زاده |   1399/04/17 00:45:45   |
0     0
هنگامیکه شما پول خود را مدیریت می‌کنید برنامه ریزی برای خرج خانه به طور مؤثرتر و بهتری قادر به پس‌انداز برای آینده خواهید بود.
یعنی علاوه بر مدیریت پولتان قادر خواهید بود برای اتفاقات آینده مثل تعطیلات پول پس‌انداز کنید.
برنامه ریزی برای خرج خانه پس‌انداز کلاً نقش مهمی در مدیریت مالی دارد.
و با ایجاد یک سطح امن برای آینده به شما کمک میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
لعیا حیدری |   1399/04/17 02:00:22   |
0     0
تا با بروز حوادثی مانند بیماری، از کارافتادگی، آسیب به اموالو... دچار دشواریها و نگرانی های مالی فراوان نشوند.و بتوانیم پس انداز کنیم و در آینده از آن استفاده نماییم
با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضرور و کم اهمیت ...میتوانیم مبلغی از درامد را پس اندازنماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سمیرا |   1399/04/18 00:03:41   |
0     0
تا بتوانیم پس انداز کنیم و در آینده از آن استفاده نماییم
با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضرور وکم اهمیت میتوانیم مبلغی از درامد را پس اندازنماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین یزدی یوسفی |   1399/04/18 14:43:40   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با ایجاد تعادل بین تمامی هزینه ها میتوان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سپیده دهقان |   1399/04/18 17:25:44   |
0     0
به طور کلی اگر بخواهیم همه درآمد خود را به هزین بگیریم این موضوع مقایر با سواد مالی بوده و کننده این کار همیشه درگیر یه بدهی حتی کوچک خواهد شد و از طرفی هم همیشه عاری از پس انداز است و این موضوع باعث عدم پیشرفت در زندگی روزمره خواهد شد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه مستانی |   1399/04/18 23:07:13   |
0     0
برای رسیدن به اهدافی که در زندگی خود تعیین کرده ایم وهمچنین به علت احتمال ایجاد حوادث غیر مترقبه، افراد باید درصدی از درامد خود را پس انداز نمایند که با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضروری و کم اهمیت میتوانیم مبلغی از درامد را پس انداز نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
behzad hajihoseini |   1399/04/19 12:07:47   |
0     0
اکثر افراد، هنگامی ‏که برای اولین بار مدیریت دخل و خرج خانه بر عهده‏‌شان قرار می‌گیرد، در چگونگی تنظیم بودجه دچار مشکل می‌شوند. تلاش برای چرخاندن یک خانواده بدون برنامه‏‌ریزی به شرایط سخت مالی منجر می‏‌شود. یک شخص مجبور نیست که تمام این بار را خودش به دوش بکشد. این کاملا منطقی است که از اعضای خانواده‌‏تان هم بخواهید که در این مسوولیت با شما شریک باشند. از آنجا‏ که پول از سوی اعضای مختلف یک خانواده خرج می‌‏شود، هر کس در خانواده باید درک کاملی از پولی که در خانه در دسترس است، داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ریحانه زارع |   1399/04/19 14:53:52   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با یک برنامه ریزی مناسب از منابع و مصارف مالی جهت پیش بردن بودجه می توان به هدف پس انداز رسیدو ایجاد تعادل بین هزینه ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرا سلیمانی |   1399/04/19 23:03:24   |
0     0
تا با بروز حوادثی مانند بیماری، از کارافتادگی، آسیب به اموالو... دچار دشواریها و نگرانی های مالی فراوان نشوند.و بتوانیم پس انداز کنیم و در آینده از آن استفاده نماییم.
با یک بودجه ریزی مناسب از منابع و مصارف مالی و یک برنامه ریزی مناسب جهت پیش بردن بودجه می توان به هدف پس انداز رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه جعفری |   1399/04/20 10:56:28   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با ایجاد تعادل بین تمامی هزینه ها میتوان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جمال سالاری |   1399/04/20 16:31:18   |
0     0
- به دلیل آنکه در صورت بروز حوادثی مانند بیماری، از کارافتادگی، آسیب به اموال ، سرقت و ... ممکن است دچاره سختی ها و نگرانی های مالی فراوان شوند. قسمتی از درآمد را باید پس انداز یا سرمایه گذاری نمود.
- باید مخارج خود را اولویت بندی کنیم تا در اجرا و خرج کردن و نگهاداری پس انداز دچار مشکل نشویم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
Mona |   1399/04/22 13:36:31   |
0     0
می توانید مقدار پولی را که خرج می کنید، به شیوه های گوناگون کم کنید. کاهش بسیاری از هزینه ها لطمه ای به استاندارد زندگیتان وارد نمی کند. تنها کاری که باید بکنید این است که سنجیده و حساب شده تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مهم است و به چه چیزی نیاز دارید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهلا زارع |   1399/04/22 20:25:41   |
0     0
برای رسیدن به اهدافی که در زندگی خود تعیین کرده ایم وهمچنین به علت احتمال ایجاد حوادث غیر مترقبه، افراد باید درصدی از درامد خود را پس انداز نمایند که با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضروری و کم اهمیت میتوانیم مبلغی از درامد را پس انداز نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
رویا زیلوباف |   1399/04/23 13:41:38   |
0     0
بودجه‌بندی کنید
به‌مدت یک ماه، تمام مخارج خود را رصد کنید
۲. پول‌هایتان را به‌درستی خرج کنید
۳. سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه انجام دهید
با گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری آشنا شوید
۴. حساب پس‌انداز خود را بسازید
تا جایی که می‌توانید درآمدهایتان را پس‌انداز کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مجید گلزارفر |   1399/04/24 08:58:45   |
0     0
گرانی، مشکلات اقتصادی و... همه در آخر هر ماه مزید بر علت شد تا حال بد جیب‌ها اورژانسی شوند و وای اگر این سبزه‌زار با گل خرجهای اضافه بر سازمان نیز آراسته شود.
در هر زمانی ممکن است وقایع و یا مسائلی برای افراد خرج‌هایی به اصطلاح غیر مترقبه را به وجود بیاورد که با جیب‌ها همخوانی نداشته باشند.
ماباید به بودجه مالیمان نگاه کنیم و مایحتاج‌های زندگیتان را بررسی کنیم سپس برای خرید اقدام کنیم و اگر ضرورتی برای خرید نمی‌بینیمحتی برای نگاه کردن به مراکز خرید به ویژه پاساژ‌های لوکس و گران قیمتی که محصولات زیباتری عرضه می‌کنند نرویم
تجمل گرایی ممنوع
غوره نشده مویز می‌شوند
.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه جنتی |   1399/04/24 17:06:01   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با برنامه ریزی و مدیریت میتوانیم برای اینده پس انداز کنیم و از حوادث احتمالی جلوگیری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مژگان محمدی یزدی |   1399/04/24 23:13:23   |
0     0
ردگیری هزینه ها مخصوصا زمانی سودمند است که خرج از دخل بیشتر باشد. برای دستیابی به تصویر واضحی از این که پولتان را بابت چه چیزهایی خرج می کنید ،روزنگاری از مخارج تان تهیه کنید. همه چیز را یادداشت کنید و چیزی را از قلم نیندازید، حتی اگر زدن بنزین در راه منزل یا رفتن به سینما باشد. ضمنا هر آنچه را به صورت نقدی، چکی یا نسیه می خرید به تفکیک نوع پرداخت ثبت کنید و بنویسید از چه کسی خرید کرده اید و اینکه آیا این هزینه در گروه نیازها می گنجد یا خواسته ها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
نغمه لطف محمدی |   1399/04/25 20:52:46   |
0     0
کاهش بسیاری از هزینه ها لطمه ای به استاندارد زندگیتان وارد نمی کند. تنها کاری که باید بکنید این است که سنجیده و حساب شده تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مهم است و به چه چیزی نیاز دارید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مصطفى عربى |   1399/04/25 22:41:16   |
0     0
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی دلشته باشد و دخل و خرج خود را تایین کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حسین فتوحی اردکانی |   1399/04/26 19:16:33   |
0     0
ابتدا باید هزینه ها طبقه بندی شوند. سپس بودجه بندی خانوار به صورت شفاف مابین هزینه های ضروری و مستحب تقسیم بندی شود.
با ایجاد تعادل بین تمامی هزینه ها میتوان پس انداز کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمدرضا مرادی مزرعه نو |   1399/04/26 21:18:20   |
0     0
به دلیل اینکه هر فرد برای آینده هدفهایی دارد و مطمئنا آینده ای بهتر را می خواهدبا برنامه ریزی و مدیریت میتوانیم برای اینده پس انداز کنیم و از حوادث احتمالی جلوگیری کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو |   1399/04/26 22:27:18   |
0     0
اگر بخواهیم همه درآمد خود را به هزین بگیریم این موضوع مقایر با سواد مالی بوده و کننده این کار همیشه درگیر یه بدهی حتی کوچک خواهد شد و از طرفی هم همیشه عاری از پس انداز است و این موضوع باعث عدم پیشرفت در زندگی روزمره خواهد شد
باید مخارج خود را اولویت بندی کنیم تا در اجرا و خرج کردن و نگهاداری پس انداز دچار مشکل نشویم .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
جواد زارع |   1399/04/27 16:11:10   |
0     0
جریان نقدی شما تعیین خواهد کرد که به چه میزان قادر هستید تا برای اهداف مالی آینده تان پس انداز و سرمایه گذاری نمایید.

اگر کمتر از درآمدتان خرج می‌کنید (جریان نقدی مثبت دارید)، قادر خواهید بود برای آینده مالی خود پس انداز و سرمایه گذاری کنید. جریان نقدی مثبت را معمولا "دارایی های قابل سرمایه گذاری” یا "منابع مالی” می‌نامند.

اگر بیش از درآمدتان خرج می‌کنید (جریان نقدی منفی دارید)، لازم خواهد بود تا تغییراتی در عادات مربوط به مخارجتان صورت دهید تا کار ساخت آینده مالی خود را شروع کنید. کاهش هزینه های متغیر، نقطه شروع خوبی به حساب می‌آید، ولی همچنین ممکن است فضا برای تغییر بعضی از هزینه های ثابت نیز وجود داشته باشد. ما در درس نخست از این دوره آموزشی به طور کامل به این موضوع پرداختیم با این حال مقاله روش پاکت نامه های پر از پول در مدیریت مخارج، می‌تواند به شما در این راه کمک کند.

نتیجه گیری بسیار مهم این بخش: همیشه کمتر از درآمد خود خرج کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مطهره صولتی |   1399/04/27 22:47:46   |
0     0
باید برای درآمد برنامه ریزی کرد و قسمتی از آن را برای پس انداز و سرمایه گذاری در آینده کنار گذاشت تا در آینده و در شرایط بحرانی با مشکل مواجه نشود.
باید برای هرماه برنامه داشته باشیم مثلا 30 درصد درآمد ماهانه را اول به عنوان پس انداز کنار بگذاریم و از باقی مانده درآمد برای صرف هزینه ها استفاده نماییم و در پرداخت هزینه ها بر اساس نیاز و ضرورت مدیریت داشته باشیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا گراشی |   1399/04/28 13:15:32   |
0     0
هنگامیکه شما پول خود را مدیریت می‌کنید برنامه ریزی برای خرج خانه به طور مؤثرتر و بهتری قادر به پس‌انداز برای آینده خواهید بود.
یعنی علاوه بر مدیریت پولتان قادر خواهید بود برای اتفاقات آینده مثل تعطیلات پول پس‌انداز کنید.
برنامه ریزی برای خرج خانه پس‌انداز کلاً نقش مهمی در مدیریت مالی دارد.
و با ایجاد یک سطح امن برای آینده به شما کمک میکند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
روح الله بخشی |   1399/04/28 16:52:59   |
0     0
زیرا باید برای روزهای اینده و اتفاقات غیر قابل پیشگیری پس انداز کرد..
با صرفه جویی در هزینه های اضافی و مدیریت منابع مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علی دهقانیزاده |   1399/04/28 20:19:15   |
0     0
محاسبه هزینه ها و همچنین درآمدها میتواند چشم انداز روشنی را برای فرد مشخص کند تا فرد بتواند سطح تلاش خود را افزایش دهد تا جبران نیازهای خود از سطح درامدی کند و گاها با کاهش هزینه های غیر ضرور درامد خود را افزایش دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زینب دریس |   1399/04/29 00:09:45   |
0     0
هر شخصی با داشتن یک برنامه ریزی مناسب و عمل به آن کنترل دخل و خرج به آسانی صورت خواهد گرفت اولین گام برای بودجه بندی تعیین اهداف مالی وهرمیزان در آمدی که کسب میکنیم یادداشت میکنیم
هزینه های ضروری و اختیاری پس از آن باید به اندازه ی هزینه های ضروری کنار بگذاریم درمورد مقدار باقی مانده درست تصمیم بگیریم
هرماه بین ۵ تا ۲۰ درصد از درآمد خودرا برای پس انداز کنار بگذاریم به فکر سرمایه گذاری پول خود باشیم سرمایه گذاری کم میکند تا سود بیشتری نسبت به پس انداز کردن کسب کنیم و سرمایه خود را چند برابر کنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد فاطمی |   1399/04/29 13:05:32   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با یک بودجه ریزی مناسب از منابع و مصارف مالی و یک برنامه ریزی مناسب جهت پیش بردن بودجه می توان به هدف پس انداز رسید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
کیانوش بمانی نژاد |   1399/04/29 15:44:30   |
0     0
تا با بروز حوادثی مانند بیماری، از کارافتادگی، آسیب به اموال و... دچار دشواریها و نگرانی های مالی فراوان نشوند.و بتوانیم پس انداز کنیم و در آینده از آن استفاده نماییم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1399/04/29 16:13:10   |
0     0
یک شخص موفق بخشی از درامدشو ذخیره میکنه برای اینده یا برای خرید اقلام گران یا سرمایه گذاری
با محاسبه دقیق درامد و هزینها
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضا مظفری دهشیری |   1399/04/29 19:01:56   |
0     0
ردگیری هزینه ها مخصوصا زمانی سودمند است که خرج از دخل بیشتر باشد. برای دستیابی به تصویر واضحی از این که پولتان را بابت چه چیزهایی خرج می کنید ،روزنگاری از مخارج تان تهیه کنید. همه چیز را یادداشت کنید و چیزی را از قلم نیندازید، حتی اگر زدن بنزین در راه منزل یا رفتن به سینما باشد. ضمنا هر آنچه را به صورت نقدی، چکی یا نسیه می خرید به تفکیک نوع پرداخت ثبت کنید و بنویسید از چه کسی خرید کرده اید و اینکه آیا این هزینه در گروه نیازها می گنجد یا خواسته ها.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد خوشنام |   1399/04/29 22:40:27   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورسمازوری است که در زندگی اتفاق می افتد وشخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آنموارد دارد.
باایجاد تعادل بین تمامی هزینه ها میتوان پس انداز کرد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
علیرضازارعیان |   1399/04/29 23:36:47   |
0     0
دلایل زیادی برای خرج نکردن کل درآمد یک شخص وجود دارد که مهمترین آن آینده نگری برای موقعیت هایی فورس ماژوری است که در زندگی اتفاق می افتد و شخص احتیاج به منابع مالی برای گذر از آن موارد دارد.
با یک بودجه ریزی مناسب از منابع و مصارف مالی و یک برنامه ریزی مناسب جهت پیش بردن بودجه می توان به هدف پس انداز رسید
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاطمه زارعی |   1399/04/30 01:33:56   |
0     0
گرانی، مشکلات اقتصادی و... همه در آخر هر ماه مزید بر علت شد تا حال بد جیب‌ها اورژانسی شوند و وای اگر این سبزه‌زار با گل خرجهای اضافه بر سازمان نیز آراسته شود.
در هر زمانی ممکن است وقایع و یا مسائلی برای افراد خرج‌هایی به اصطلاح غیر مترقبه را به وجود بیاورد که با جیب‌ها همخوانی نداشته باشند.
ماباید به بودجه مالیمان نگاه کنیم و مایحتاج‌های زندگیتان را بررسی کنیم سپس برای خرید اقدام کنیم و اگر ضرورتی برای خرید نمی‌بینیمحتی برای نگاه کردن به مراکز خرید به ویژه پاساژ‌های لوکسنرویم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محبوبه سرخیان |   1399/04/30 04:09:53   |
0     0
گام اول
هزینه هایتان را طبقه بندی کنید. برای شروع تقسیم بندی، تمام هزینه های زندگی را در چند گروه بزرگ بنویسید و بعد جزئیات بیشتری را به هر گروه بیفزایید تا کل هزینه هایتان مشخص شود.
گام دوم
حالا ببینید که از بین هزینه های موجود کدام یک از آنها نیازهای اصلی و ضروری تان هستند و چه مواردی در درجات دوم و سوم قرار می گیرند. به طور مثال پرداخت قبض های آب، برق و تلفن، خرید مواد غذایی روزانه و... را در گروه نیازهای اولیه جای دهید و مواردی چون خرید هدیه، سفارش غذا از رستوران، خرید لوازم خانگی تازه و... را به بخش نیازهای ثانویه بیفزایید.
گام سوم

در پایان به کل هزینه های ماهانه نگاهی بیندازید. شاید لازم باشد که بعضی از آنها را به طور کلی از فهرست حذف کنید. در کنار این موارد ستاره ای قرار دهید تا درصورت لزوم رویشان خط بکشید. با این کار بودجه بندی شما انعطاف پذیرتر می شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
محمد زارع |   1399/04/30 21:16:07   |
0     0
چیزهایی را بخرید که چندین بار بتوان از آن ها استفاده کرد؛ مثلا باتری های قابل شارژ. حتی اگر قیمت اولیه این گونه اجناس کمی بالاتر باشد، در طول زمان موجب صرفه جویی قابل توجهی خواهدشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ولی نامجو |   1399/04/30 23:30:22   |
0     0
مسلما هزینه های ماهیانه براساس درامد ماهیانه تعیین میگردد.می توان با بودجه بندی هزینه , هزینه را مدیریت نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
sajad zare |   1399/04/30 23:52:21   |
0     0
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی دلشته باشد و همه درآمد خود را خرج نکند پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده نیز باید انجام بدهد تا به هرحال در آینده از این ها منفعت کسب کند
با داشتن سواد مالی و اندکی برنامه ریزی مناسب به همراه مشاور میتوان انجام داد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
افسانه محمدى ساغندى |   1399/04/31 00:13:56   |
0     0
باید تلاش کنیم تا هزینه زندگى بیشتر از درآمد ما نباشد کاستن از هزینه هاى غیر ضرورى و برنامه ریزى درست براى بودجه اى که در اختیار داریم مىتوان به آرامشى در زندگى دست یافت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مسعودتاجیک |   1399/05/01 18:59:51   |
0     0
برای رسیدن به اهدافی که در زندگی خود تعیین کرده ایم وهمچنین به علت احتمال ایجاد حوادث غیر مترقبه، افراد باید درصدی از درامد خود را پس انداز نمایند که با اولویت بندی مخارج و حذف هزینه های غیر ضروری و کم اهمیت میتوانیم مبلغی از درامد را پس انداز نماییم..
هزینه های ماهیانه براساس درامد ماهیانه تعیین میگردد.می توان با بودجه بندی هزینه , هزینه را مدیریت نمود .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
درویشی |   1399/05/02 06:20:42   |
0     0
برای جبران خسارات غیر مترقبه
با بودجه بندی میتوانیم برنامه ریزی کنیم تا همه درآمد هزینه نشود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهین خواجوی |   1399/05/02 09:59:12   |
0     0
ابتدا هزینه ها را اولویت بندی کنیم و چناچه هزینه های ضروری از درامد بیشتر شد نباید هزینه های ضروری را حذف کرد باید تا حد امکان اصلاحش کرد تا مبلغی ماهیانه پس انداز و سرمایه گذاری کرد جهت اتفاقات و هزینه های غیر قابل پیش بینی اینده
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
پوریا سلیمانی چالی |   1399/05/02 14:10:03   |
0     0
در بخش مدیریت هزینه ها حتی بدون حذف کردن هزینه های ضروری همواره هزینه‌هایی وجود دارند که حدف کزدن آنها لطمه ای به سطح و رفاه زندگی نمی زند. تنها بلید با شناسایی هزینه ها و تقسیم بندی آنها انواع هزینه را جدا و غیر ضروری ها را حذف کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بیتا ناظمی |   1399/05/02 20:00:54   |
0     0
محاسبه هزینه ها و همچنین درآمدها میتواند چشم انداز روشنی را برای فرد مشخص کند تا فرد بتواند سطح تلاش خود را افزایش دهد تا جبران نیازهای خود از سطح درامدی کند و گاها با کاهش هزینه های غیر ضرور درامد خود را افزایش دهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم دهقان بنادکی |   1399/05/03 19:07:35   |
0     0
هر شخص باید برای درآمد خود برنامه ریزی دلشته باشد و همه درآمد خود را خرج نکند پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده نیز باید انجام بدهد تا به هرحال در آینده از این ها منفعت کسب کند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فرزانه توحیدفر |   1399/05/03 21:12:13   |
0     0
به‌مدت یک ماه، تمام مخارج خود را رصد کنید
۲. پول‌هایتان را به‌درستی خرج کنید
۳. سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه انجام دهید
با گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری آشنا شوید
۴. حساب پس‌انداز خود را بسازیدو تا حد امکان درآمدمان را پس انداز کنیم.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مهدیه گلشائیان |   1399/05/04 01:45:27   |
0     0
برای اینکه اگردراینده خرجی غیر قابل پیش بینی رخ داد بتوانیم پوشش دهیم
با مشورت با افراد باتجربه
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/07 19:22:04   |
0     0
اه هوشمندانه برای کم کردن هزینه‌ها
برای پیدا کردن راهی برای کم کردن هزینه‌های قابل‌تغییر، خیلی خوب است که هدفی در ذهن داشته باشید و هر ماه طبق آن پس‌انداز کنید. برای داشتن چنین هدفی باید هوشمندانه رفتار کنید:
خاص و مشخص اهداف هوشمندانه به اندازه خاص و مشخص هستند که بتوانند عملی را پیشنهاد دهند. مثلاً، «به اندازه‌ای پس‌انداز کن که بتوانی برای ماه‌عسل به ایتالیا بروی»، نه اینکه فقط «پس‌انداز کن».
قابل اندازه‌گیری باید بدانید که کی به هدفتان رسیده‌اید یا چقدر به آن نزدیک شده‌اید. مثال: سفر به ایتالیا ۲۰۰۰ دلار هزینه دارد و تا امروز ۸۰۰$ پس‌انداز کرده‌اید.
قابل حصول قدم‌هایی که به سمت رسیدن به هدفتان برمی‌دارید باید منطقی و امکانپذیر باشند. مثال: می‌دانم که می‌توانم برای رفتن به آن سفر به ایتالیا هر هفته به اندازه کافی پول پس‌انداز کنم.
مرتبط بودن هدفتان باید عقلانی باشد. مطمئناً نمی‌خواهید به سمت هدفی حرکت کنید که با نیازهایتان همخوانی ندارد. مثال: می‌خواهیم در سفر ایتالیا در هتل چهارستاره اقامت کنیم.
زمانبندی باید یک زمان هدف مشخص تنظیم کنید. مثال: تابستان آینده میخوام به سفر ایتالیا بروم.
جدول زیر راهبردهایی از چگونگی تقسیم درآمد شما بین هزینه‌های مختلف را نشان می‌دهد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که هزینه ایاب و ذهاب بالاتر از حد طبیعی است یا اجاره بالاتر است، می‌توانید اصلاحاتی در آن انجام دهید. همچنین می‌توانید بخشی برای هدایا به آن اضافه کنید که با توجه به آن باید از درصد سایر موارد کم کنید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهروز باستانی اله ابادی |   1399/05/07 19:33:23   |
0     0
یل نهایی به مصرف (MPC) معیاری است که مصرف القایی را تعیین می‌کند، این بدان مفهوم است که افزایش در هزینه‌های مصرف کننده (مصرف) با افزایش در درآمد قابل تصرف (درآمد پس از مالیات و انتقالات) رخ می‌دهد. سهم درآمد قابل تصرف که هزینه شخصی روی مصرف می‌باشد با نام میل به مصرف شناخته شده‌است. MPC قسمتی از درآمد اضافی است که فرد برای مصارف شخصی خرج می‌کند. برای مثال اگر اگر خانواری یک دلار اضافی از درآمد قابل تصرف به دست‌آورد و میل نهایی به مصرف ۰٫۶۵ باشد پس خانوار از آن یک دلار ۶۵ سنت را خرج و ۳۵ سنت را پس‌انداز خواهد کرد. بدیهی است که آن خانوار نمی‌تواند بیشتر از یک دلار اضافی خرج کند (بدون استقراض).
برطبق نظریه جان مینارد کینزمیل نهایی به مصرف کمتر از یک است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
ابوالفضل شهاب |   1399/05/08 16:14:47   |
0     0
هر شخص باید برای درامد خود برنامه ریزی داشته باشد و همه ی درامد خود را خرج نکند پس انداز و سرنایه گذاری برای اینده خود داشته باشد
اولویت بندی در مخارج داشتن سواد مالی داشتن برنامه ریزی و هدف صرفه جویی در هزینه ها مدریت منابع مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیده بنت الهدی مرتضوی |   1399/05/08 21:24:21   |
0     0
هرماه حقوق خود را به ۴ بخش تقسیم کنید و در ۴ حساب مجازی مختلف نگه داری کنید:حساب ضروریات،حساب پس انداز،تفریح،بخشش.حساب ضروریات:این حساب ۶۰% از مبلغ دریافتی را تشکیل می دهد. تمام هزینه های خوراک، پوشاک، حمل و نقل، لوازم الکترونیکی و مواردی دیگر که کاربرد روزانه و مصرفی دارند در این بخش قرار می گیرد.حساب پس انداز :این حساب ۲۰% از مبلغ دریافتی را تشکیل می دهد. این حساب ساده است! ۲۰% تان را پس انداز کنید.تفریح:این حساب ۱۵% از مبلغ مورد نظر را تشکیل می دهد.بخشش :ساده! ۵% از مبلغی که در اختیار دارید را ببخشید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید دامگی علی آباد |   1399/05/10 12:00:27   |
0     0
زیرا باید برای روزهای اینده و اتفاقات غیر قابل پیشگیری پس انداز کرد
با صرفه جویی در هزینه های اضافی و مدیریت منابع مالی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
حمیدرضا منصوری محمد ابادی |   1399/05/12 13:08:44   |
0     0
هر شخصی با داشتن یک برنامه ریزی مناسب و عمل به آن کنترل دخل و خرج به آسانی صورت خواهد گرفت اولین گام برای بودجه بندی تعیین اهداف مالی وهرمیزان در آمدی که کسب میکنیم یادداشت میکنیم
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی جلالی فر |   1399/06/08 16:29:24   |
0     0
محاسبه هزینه ها و همچنین درآمدها میتواند چشم انداز روشنی را برای فرد مشخص کند تا فرد بتواند سطح تلاش خود را افزایش دهد تا جبران نیازهای خود از سطح درامدی کند و گاها با کاهش هزینه های غیر ضرور درامد خود را افزایش دهد
می توانید مقدار پولی را که خرج می کنید، به شیوه های گوناگون کم کنید. کاهش بسیاری از هزینه ها لطمه ای به استاندارد زندگیتان وارد نمی کند. تنها کاری که باید بکنید این است که سنجیده و حساب شده تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مهم است و به چه چیزی نیاز دارید.

 
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
بهنام گشتاسبی |   1399/06/14 12:40:35   |
0     0
برای اتفاقات پیش بینی نشده نگهداریم
حذف هزینه و مخارج اضافی
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics