تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تزریق بیش از ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات و ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها طی ۲.۵ سال گذشته

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر فروش برخی شرکت‌های دانش بنیان به حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است و بخشی از این شرکت‌ها نیز به توانمندی صادراتی دست یافته‌اند.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر در ششمین همایش ملی خاویار، توسعه ماهیان خاویاری و صنایع وابسته که صبح امروز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در صندوق نوآوری برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۶۱۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور در حوزه‌های مختلف صنعت و فناوری از کشاورزی گرفته تا فناوری اطلاعات، بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، IT و ... مشغول به فعالیت هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در مورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایام کرونا گفت: اواخر سال ۹۸ که ورود کرونا به کشور قطعی شد، هیچ شرکت و کشوری حاضر به فروش تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور به ایران نبود و تامین این تجهیزات برای بیمارستان‌های کشور غیرممکن بود؛ اما با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی مجموعا با دریافت ۲۵۰ میلیارد تومان توانستند دستگاه‌های ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، مواد ضدعفونی، ماسک، کیت تشخیصی کرونا، تجهیزات پزشکی و هم‌اکنون واکسن کرونا را تولید و به نظام سلامت کشور و مردم عرضه کنند.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه طی دو سال و نیم گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم، تصریح کرد: تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان بر عهده صندوق نوآوری است و در حال حاضر حدود ۷۰ خدمت به این شرکت‌ها عرضه می‌شود، اما بیشترین نیاز آن‌ها، توسعه بازار است.

 

ملکی‌فر با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو سال گذشته کمک کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان بازار خود را در داخل و خارج از کشور توسعه دهند، گفت: با فراهم آوردن ابزارها، تلاش کردیم تا شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند، به‌طوری‌که در داخل کشور، رویدادهایی را برگزار کردیم و شرکت‌ها محصولات خود را به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی معرفی و دستگاه‌ها نیز نیازهای فناورانه خود را ارائه کردند.

 

وی افزود: در این رویدادها حدود ۵ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه و قرارداد مابین شرکت‌های دانش‌بنیان و مشتریان آن‌ها منعقد شد. 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به اقدامات این صندوق در پذیرش هیات‌های تجاری و فناوری از کشورهای مختلف و نیز حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی نیز اشاره ‌کرد و گفت: این فرصت موجب مواجهه شرکت‌ها با مشتریان صادراتی خود شد. 

 

ملکی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که حوزه‌های سلامت و حمل و نقل بدون تکنولوژی قادر به تحول نیستند، حوزه کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نیست و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تکنولوژی را به حوزه کشاورزی اعم از شیلات و خاویار تزریق کنند.

 

به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، در حاشیه برگزاری ششمین همایش ملی خاویار، توسعه ماهیان خاویاری و صنایع وابسته در صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته به منظور بازدید علاقه مندان برپا شد.

 

 

 

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics