تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیلات بانکی" و اخبار مربوط به آن را در هفته ای که گذشت، دنبال کنید

تسهیلات در لغت به معنای آسان کردن کاری است و در نظام بانکداری تسهیلات به خدماتی گفته می شود که منجر به سهل شدن فعالیت های مالی مشتریان می شود. تسهیلات و اعتبارات در بعد ریسک و اعتبار، سواد مالی قرار می گیرند. نکته حایز اهمیت شناخت بدهی خوب و بدهی بد می باشد. بنابراین با یادگیری سواد مالی از تسهیلات بطوری استفاده خواهد شد تا در زمره بدهی خوب قرار گیرد

تسهیلات پرداختی بانک‌ها ۵۱ درصد افزایش یافت

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی پنج ماهه ۱۴۰۰ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۹۰۰۷.۸ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۰۵۴.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۵۱.۳ درصد افزایش داشته است.

 

پرداخت ۱۰هزار میلیاردریال تسهیلات مشاغل خانگی در بانک توسعه تعاون

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از برنامه پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان مشاغل خانگی در سال جاری خبر داد.

 

بانکداری بدون شعبه؛ افقی که در ۱۴۰۰ محقق شد

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: در چندسال گذشته وعده بانکداری بدون شعبه در سال ۱۴۰۰ را داده بودیم که خوشبختانه امروز محقق شد و در پایان سال جاری بانک در قالب یک شعبه فعالیت خواهد داشت.

 

نظارت بانک مرکزی بر تسهیلات‌دهی شبکه بانکی با دقت پیگیری می‌شود

بانک مرکزی با بهره‌گیری از راهبردهای فناورانه از جمله راه‌اندازی سامانه‌های «سمات» و «ذینفع واحد» امکان استفاده از ابزارهای نظارتی دقیق و متمرکز بر فرآیند تسهیلات‌دهی شبکه بانکی را فراهم کرده است.

 

اختصاص بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان

بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار، از ابتدای سال ۹۴ تاکنون، از سوی صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دانش بنیان فعال اختصاص یافته است.

 

جزییات عملکرد ارزی صندوق توسعه ملی/ توقف قرارداد سپرده‌گذاری ارزی

مبلغ ۳۰۰۴۴ میلیون دلار برای ۳۱۳ طرح توسط صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس در سال ۹۱ تا پایان آذرماه سال گذشته گشایش اعتبار اسنادی شده و به ۳۰۷ طرح نیز مبلغی معادل ۲۱۹۱۴ میلیون دلار پرداخت شد.

 

 

 

 

منبع خبر: تیم تولید محتوای حسمان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics