تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تیم متفکران نوین مالی به عنوان یکی از برندگان جشنواره، مورد حمایت مادی و معنوی قرار خواهد گرفت

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به برگزاری این جشنواره به منظور پیشرفت فعالان عرصه تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: با تسهیل در فرآیندهای یاد شده و نیز صدور مجوزهای لازم نشر و کسب وکار دیجیتال، زمینه ورود حرفه‌ای این شرکت‌ها به عرصه تولید محتوای دیجیتال و نقش‌آفرینی آنان در اقتصاد دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

 

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، ضعف تولید محتوای دیجیتال را یکی از چالش‌های عرصه فناوری کشور دانست و افزود: علی‌رغم آن‌که جوانان مستعد بسیاری در کشور هستند که می‌توانند صنعت تولید محتوای دیجیتال کشور را دچار تحول کنند، ظرفیت‌های بالقوه این حوزه همچنان شکوفا نشده است. اگرچه در صنعت ICT  پیشرفت هایی داشته‌ایم، اما  همچنان به سرویس‌ها و محتوای دیجیتال دیگر کشورها متکی هستیم و در سرویس و محتوا ضعف‌های عمده داریم.


مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان هدف از برگزاری این ماراتن را استعداد یابی، هم‌افزایی فعالان و استعدادها، تقویت فرهنگ فعالیت گروهی و ایجاد کارگروه‌های میان‌رشته‌ای برای حرکت به سوی شکوفا کردن ظرفیت‌های تولید محتوای دیجیتال عنوان کرد و افزود: برگزاری این رویداد زمینه ورود استعدادهای کشور به حوزه محتوای دیجیتال و آشنایی آن‌ها با این حوزه به عنوان حوزه‌ای ثروت‌آفرین و اشتغال‌زا فراهم می‌کند.


پرویز کرمی با اشاره به حمایت مادی و معنوی شرکت‌کنندگان برای ورود به عرصه حرفه‌ای تولید محتوای دیجیتال گفت: این جشنواره ضمن حمایت مادی آثار منتخب، از توسعه کسب و کار فناورانه، روند تبدیل شدن به شرکت و تسهیل فرآیند دانش‌بنیان شدن این شرکت‌ها حمایت خواهد کرد.

 

اختتامیه نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال ایران فردا دوشنبه پانزدهم شهریورماه سال جاری و با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  امیرحسین اسدی، دبیر نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال ایران و همچنین تیم‌های شرکت‌کننده در ماراتن محتوای دیجیتال برگزار می‌شود.

 

منبع خبر: فرهنگ
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics