تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آیین‌نامه ارتقای اساتید دانشگاهی بازنگری می‌شود/ تغییرات با نگاه اساسی‌بودن حل مسائل کشور

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: آیین نامه ارتقای اساتید با نگاه به اساسی بودن حل مسائل کشور بازنگری می‌شود و این موضوع بعد از کارشناسی‌های لازم در دستور کار ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور قرار می‌گیرد.

 

 

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم فرانگر به نقل از خبرگزاری انا منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران درباره دستور کار جلسه این هفته ستاد گفت: موضوع پیش از دستور اول نشست آغاز به کار کمیسیون همکاری‌های علمی بین‌ الملل بر اساس سند جامع روابط علمی بین‌الملل بود؛ این کمیسیون در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با حضور نمایندگانی از مجموعه دستگاه‌های امنیتی، علمی و آموزش تشکیل شده است تا ضمن نظارت بر روند سند، محیط امنی را برای فعالیت‌های بین المللی محققان کشور فراهم آورد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در مورد موضوع پیش از دستور دوم نیز گفت: با مطالبه رهبری در مجلس خبرگان هیات‌های اندیشه‌ورزی ایجاد شده است که در کارگروه علم و فناوری این مجموعه ارتباط وسیعی با ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برای تهیه گزارش کلان علم و فناوری دارد، همچنین امروز مطابق روال همیشگی گزارش پیشرفت‌های علم و فناوری را در دستور داشتیم که چهاردهمین گزارش ارائه شد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در پایان جلسه عصر سه شنبه (۵ تیر) ادامه داد: بحث اصلی مطروحه در جلسه تبیین و تقسیم کار مربوط به مطالبات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و نخبگان دانشگاهی (۲۰ خرداد) بود، در آن دیدار محور‌ها و مطالب مهمی مطرح شد که برخی را دسته بندی و در چند محور کلان مشخص کردیم.

 

وی تاکید کرد: یکی از محور‌ها که مطرح شد، شامل هدفمند کردن پژوهش و تحقیقات در کشور، حل مسائل کشور توسط دانشگاه‌ها و الزامات مربوط به این مطالب، هدایت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های کشور به سمت این فعالیت‌ها و تحقیقات بود.

 

کبگانیان گفت: دبیر شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) گزارش موسعی در این زمینه همراه با طرح‌ها و پیشنهادات وزارت علوم ارائه و حاضران نیز نظر‌های خود را بیان کردند.

 

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: آیین‌نامه ارتقای اساتید با نگاه به اساسی بودن حل مسائل کشور بازنگری شود و این موضوع بعد از کارشناسی‌های لازم در دستور کار ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور قرار می‌گیرد. همچنین طرح ماموریت گرایی دانشگاه‌ها باید بر اساس سند مصوب آمایش آموزش عالی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعد از چندبار درخواست مکتوب هنوز طرح‌های خود را در این زمینه ارائه نداده است و این طرح‌ها باید از سوی آن وزارتخانه به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه و بعد از بررسی تصویب و اجرا شود.

 

کبگانیان در مورد موضوع دیگر این جلسه اظهار کرد: مطالبه طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از وزارت علوم و طرح هدایت تحصیلی از وزارت آموزش و پرورش از دیگر موضوعات بود؛ زیرا کاهش اقبال دانش آموزان به رشته‌های ریاضی و علوم پایه نشان می‌دهد هدایت تحصیلی در این زمینه به درستی انجام نشده است.

 

وی یادآور شد: طرح تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها که به سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها مربوط است و مجموعه‌ای از بحث‌های آموزشی و پرورشی در کارگروه تشکیل شده در شورای عالی عتف به ریاست معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و در کارگروهی در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیگیری می‌شود و ظرف دو جلسه آتی گزارش می‌دهند تا بر اساس این موضوع محور‌های سخنان مقام معظم رهبری جمع بندی و بررسی شود.

 

کبگانیان درخصوص طرح فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در صنعت نیز گفت: این هم یکی از مواردی است که در سخنان مقام معظم رهبری مطرح شد و فقط به اساتید رشته‌های فنی و مهندسی محدود نمی‌شود بلکه اساتید رشته‌های مختلف می‌توانند در صنایع گوناگون و وزارتخانه‌های مرتبط با رشته‌های تخصصی خود فرصت مطالعاتی بگذرانند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

با دعوت از دوستان خود در تیم متفکران در اشتراک دانش و مهارت مالی و حسابداری سهیم باشید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

وی یادآور شد: نقشه جامع علمی کشور از دی ماه ۱۳۸۹ (زمان تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی) و خرداد ۱۳۹۰ زمان انتشار رسمی به عنوان مهمترین سند مرتبط با حوزه علم و فناوری در چشم انداز ۱۴۰۴ در راستای طراحی راهبرد‌های مشخص برای اهداف علمی و فناوری، اقتصاد و صنعت در افق چشم انداز ۲۰ ساله کشور ابلاغ شد؛ تدوین این سند به دنبال بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دانشگاهیان در سال‌های ۸۴ و ۸۵ آغاز شده بود.

 

کبگانیان افزود:ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مسئولیت اصلی پیگیری اجرای این نقشه، نظارت بر روند اجرای اسناد بالادستی حوزه علم و فناوری و وضعیت کلی آموزش عالی و عمومی را برعهده دارد.

 

 

منبع خبر: خبز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics