تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بودجه یک طرح مقداری مشروح و کامل به منظور استفاده از منابع واحد تجاری در دوره ای معین است؛ به طوریکه در این تعریف ملاحظه می شود بودجه :

مقداری است.

با واحد تجاری مشخص ارتباط دارد.

دوره معینی را در آینده تحت پوشش قرار می دهد.ضمناً بودجه مشتمل برجریان ورود در آمدها به واحد تجاری وجریان خروج مخارج از آن است.

 

1) مقداری بودن:

مقادیر قابل توجهی از مطالب واطلاعات تشریحی همراه با بودجه ارائه می گردد.از نقطه نظر حسابداری مدیریت، تنها شرح مقداری فعالیتهای مندرج در بودجه مورد توجه است، کلیه پروژه ها وفعالیت های طرح ریزی شده واحد تجاری، با یک واحد مشترک اندازه‌گیری مانند پول یا تعداد محصولات تولید شده تشریح می شود.

 

2) ارتباط با واحد تجاری مشخص:

مفهوم واحد تجاری که در حسابداری مالی نیز حائز اهمیت است، در بودجه بندی یک مفهوم اصلی و مهم محسوب  می شود بودجه معمولاً برای واحدی تهیه می شود که به روشنی تعریف شده باشد. برای بودجه بندی می‌توان بخش کوچکی از واحد تجاری را نیز به عنوان واحد بودجه انتخاب کرد.

 

3)دوره  معین آینده

بودجه باید نتایج مالی برنامه ها و فعالیتهای طرح ریزی شده را در یک دوره معین ارائه کند، بودجه های سالانه معمولاً متداول تر است، زیرا بسیاری از گزارشهای الزامی واحدهای تجاری که برای مقامات دولتی، سهامداران ،بانک‌ها وامثالهم تهیه می شود، نیز سالانه می باشد و به این ترتیب، مقایسه نتایج واقعی با نتایج مالی طرح ریزی شده، امکان پذیر خواهد بود.

 

منبع:

کتاب حسابداری مدیریت شباهنگ

 

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics