تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در این سبک بودجه‌ریزی حجم عملیات دستگاه را ثابت فرض می‌کنند و افزایش یا کاهش هزینه‌ها را در برابر حجم عملیات ثابت مقایسه وبرآورد می نماید که به" نگهداشت سطح عملیات" موسوم است.  در صورتی که در بودجه حجم عملیات توسعه یابد یا وظیفه جدیدی به عملیات دستگاه اجرایی محول گردد آثار مالی آن به تفکیک در بودجه منظور گردد. 

 

این روش در برآورد هزینه‌های سال بعد (سال بودجه) بسیار موثر است ومی‌تواند به عنوان یک ابزار سریع در تخمین برآورد هزینه‌ها کمک شایان توجهی نماید.

 

 اساس کار متکی بر اعطای اعتبارات سال قبل است که در سال بعد (سال بودجه) تغییرات حاصل از نوع تورم و تعدیل بهای کالاها وخدمات(نگهداشت سطح) برآورد و توسعه عملیات کمی وکیفی به آن اضافه می گردد وگاهی اوقات وظیفه یا کار جدیدی به دستگاه محول می شود که از جمع سه عامل نگهداشت سطح،  توسعه عملیات و کار جدید به جمع کل بودجه در سال بعد دسترسی می‌یابیم.

 

 به منظور تسهیل در تصمیم گیری، این روش تسهیلات لازم را در ارائه اعتبارات وهمچنین بررسی های بودجه فراهم می آورد  ودارای سرعت عمل در تخمین وارائه بودجه دستگاه ها می باشد. زیرا با طبقه بندی در قالب های نگهداشت سطح، توسعه عملیات، کار جدید قدرت تصمیم گیری رابسیار آسان وعقلانی می‌سازد و از مزایای آن سرعت عمل در طبقه بندی مواد هزینه در قالب های مشخص تصمیم گیری است ومعایب آن عدم دقت در ارائه بودجه یا برآورد بودجه ای می باشد. لیکن هنوز این روش از اهمیت خاص علیرغم معایب آن برخوردار است و می‌تواند به صورت یک روش معیار سنجش بودجه در برآورد هزینه‌ها قرار گیرد.

 

بطور کلی ویژگی اصلی این شیوه بودجه‌ریزی تأکید بر گذشته به عنوان پایه و استفاده از روش هایی چون " سهم عادلانه " در توزیع مناسب است و موارد زیر را مطرح می‌کند :

هدف اصلی : افزایش پاسخگویی مالی

سؤال اصلی : آیا پول همان طوری که قصد داریم هزینه می شود؟

مشکلی که باید حل شود : جلوگیری از استفاده نامناسب از منابع مالی

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics