تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تاثیرات فعالیت هیئت‌مدیره بر عملکرد شرکت، موضوعی بوده است که در ادبیات تحقیق اخیر در مورد حاکمیت شرکتی بسیار مورد بحث قرارگرفته است. محققان حاکمیت شرکتی از تعداد جلسات هیئت‌ مدیره برگزارشده در عرض یک سال، به‌عنوان مشخصه‌ای برای فعالیت هیئت‌مدیره و فعال بودن هیئت‌مدیره استفاده کرده‌اند. 

 

وافز (1999) دریافته است که هیئت‌مدیره‌هایی که جلسات بیشتری برگزار می‌کنند، در بازار کمتر ارزشیابی می‌شوند. وی همچنین گزارش کرده است که تعداد جلسات که به‌طور غیرعادی بیش‌ازحد شود، باعث می‌شود که عملکرد در سال‌های بعدی بهتر شود؛ بااین‌وجود، به نظر می‌رسد بهبود عملکرد برای شرکت‌هایی مهم‌تر باشد که شاهد عملکرد ضعیفی هستند. بریک و چیدامباران  (2010) به بررسی تاثیر فعالیت هیئت‌مدیره بر عملکرد مالی و حسابداری پرداخته‌اند و شواهدی پیداکرده‌اند که نشان می‌دهد یافته‌های وافز (1999) مبنی بر این‌که عملکرد گذشته شرکت سبب فعالیت هیئت‌مدیره می‌شود، تایید می‌شود.

در یک نمونه از 180 شرکت هندی برتر در بورس بمبئی، ژاکلینگ و جو (2009) به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت هیئت‌مدیره که با تعداد جلسات هیئت‌مدیره اندازه‌گیری می‌شود، تاثیری بر عملکرد مالی ندارد. یکی از دلایل ممکن برای این نتیجه‌گیری توسط بالاسوبرامانیان (2010) به‌دست‌آمده است، نشان می‌دهد که هیئت‌مدیره‌ها در هند، سودمندی عملی اندکی دارند و بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود که نتواند تاثیر مهمی بر عملکرد شرکت داشته باشد و شواهدی پیداکرده‌اند که نشان می‌دهد یافته‌های وافز (1999) مبنی بر این‌که عملکرد گذشته شرکت سبب فعالیت هیئت‌مدیره می‌شود، تایید می‌شود.

 

برای دریافت مقاله عملکرد شرکت های خانوادگی، به صورت  PDFروی آیکن دانلود کلیک کنید

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics