تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش الکترونیکی مبحثی جدید و نتیجه فناوری اطلاعات است و چند سالیست که توسط دانشگاه ها و سازمان ها مورد توجه قرار گرفته و طرح های متعددی در این زمینه پیشنهاد و عملی شده است.

 

در مجموع فناوری اطلاعات فرصت های جدیدی را پیش روی جوامع قرارداده است و ملت هایی که زودتر این فرصت را شناسایی کنند می توانند بر عقب ماندگی خود در این زمینه غلبه کنند.

 

روش های همراه با تکنولوژی در یادگیری الکترونیکی

 

 روش های نوین در حوزه آموزش الکترونیکی یادگیری متحرک:

از این روش یادگیری اولین بار در امریکا استفاده شد که در آن از وسیله ای به نام دستیار دیجیتال استفاده می شود که کارایی بالا و نتیجه مطلوبی در حوزه یادگیری داشته است و اروپا نیز یادگیری متحرک را آغاز کرده و در نظام آموزش خود ترکیب کرده، البته آمار دقیقی از رشد واقعی این نوع یادگیری دردسترس نیست.

در توضیح این وسیله باید بگوییم که یک دستگاه کوچک همراه با سیستم عامل است و در مواردی که نیاز به رایانه عادی اما قابل حمل نیز باشد، کاربرد دارد.

 

روش های نوین در حوزه آموزش الکترونیکی شبیه سازی:

شبیه سازی به خیلی از مقوله های صنعت وارد شده و به پیشبرد خیلی از بخش های آن کمک کرده است. استفاده از فلش ها تقریبا عمومی شده و فعالان این بخش سعی دارند الگوهای بیش تری در این بخش طراحی کنند.

 

روش های نوین در حوزه آموزش الکترونیکی استاندارد سازی:

یعنی داشتن یک مدل مرجع مبتنی بر وب برای یادگیری که قابلیت دسترسی به اجزای آموزشی از فاصله دور را داشته باشد، سازگار با نیازهای فردی و سازمانی باشد، تکرارپذیر و تعاملی باشد و هم چنین توانایی هماهنگی با تغییرات فناوری را داشته باشد.

 

ابزار های جدید در آموزش الکترونیکی

کنفرانس های اطلاعاتی

کنفرانس های صوتی

اشتراک فایل های آموزشی

ارسال فایل الکترونیکی برای استاد

ارسال فایل الکترونیکی برای همکلاسی

تشریک مساعی در گروه های اینترنتی

عضویت در گروه های علمی جدید

 

منابع

تبیان

مقاله علمی پژوهشی "آموزش مجازی، روش های نوین و ارتقای کیفیت آموزش"

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics