تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای اکثرافراد، یادگیری در محل کار یا هر مکان دیگری به صورت غیر رسمی انجام می شود. منظور از غیر رسمی این است که فرد برای یادگیری نیازی به کلاس های حضوری و ترک کردن سازمان ندارد. در صورتی که بیشتر محتواهایی که تولید می شوند مختص به یادگیری به صورت حضوری هستند.

 

یادگیری الکترونیکی سریع این امکان را فراهم می سازد که دسترسی به دانش بدون نیاز به ثبت نام در دوره های آموزشی حضوری اجرا شود.

 

اغلب سازمان ها بهترین سرمایه خود را در کارمندان خود و دانش آن ها می بینند و دائما به دنبال راهی برای به  روز کردن دانش کارکنان خود هستند. یادگیری الکترونیکی سریع، دانش را که به روز است را به عنوان منبعی برای سازمان و کارکنانش در جهت افزایش یادگیری آنها در اختیارشان قرار می دهد.

باید به این نکته نیز توجه کرد که کارمندان بعد از یادگیری یک مطلب در صورتی که به خوبی از آن بهره نبرند آن را از یاد خواهند برد. در صورتی که افراد بتوانند این دانش را با استفاده از مطالعه بیشتر و استفاده به جا آن را حفظ کنند موفق خواهند بود. یادگیری الکترونیکی سریع امکان جستجو در وب سایت ها را در دسترس کارکنان قرار می دهد.

 

یادگیری الکترونیکی سریع، ارزان ترین و سریعترین روشی است که می تواند کلاس های سنتی را به صورت آنلاین به افراد ارائه کند.

 

در هر مدلی مزایا و معایبی نیز وجود دارد که در این مدل به موارد زیر اشاره می کنیم:

 
مزایا
در مدل طراحی یادگیری الکترونیکی سریع، طراحی و تدوین دوره های آموزشی متناسب با نیاز یادگیرندگان اجرا می شود، در صورتی که محتوای آموزشی یکسان به همه یادگیرندگان ارائه شود موجب می شود که نیاز همه برآورده نشود و موجب کاهش رضایت شود. هم چنین در این شیوه دراثر استفاده مداوم محتوا توسط مشتریان، به طور پیوسته با نیازهای آنها منطبق می شود، به همین دلیل تضمین شده هستند.


در شیوه آموزش الکترونیکی سریع دراثر استفاده مداوم محتوا توسط مشتریان، به طور پیوسته با نیازهای آن ها منطبق می شود، به همین دلیل تضمین شده هستند.

 

یکی از مزیت های یادگیری الکترونیکی سریع طراحی مارپیچی آن است. به این صورت که طراحی دوره آموزشی و ارزیابی آن ها به طور همزمان میسر می شود. ارزشیابی محتوا نباید با ارئه اولین دوره متوقف یا کم شود.

 

عدم نیاز به تلاش زیاد برای ایجاد نمونه و محتوای اولیه، برقراری ارتباط قوی بین کاربران درباره طرح نهایی، عدم نیاز به برنامه نویسی و امکان استفاده هر کسی با هر تخصصی از طرح و محتوا از دیگر مزیت های نمونه سازی سریع است.

 

 



معایب
برخی معتقدند روش های آن مرتبط با آموزش الکترونیکی نیست و معتقدند این روش به جای این که مشکلات را حذف کند، مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.

 

برخی از افراد طرفدار یادگیری الکترونیکی سریع نیستند چرا که آن را روشی برای آموزش دیدن نمی دانند بلکه آن را روشی برای بیان موضوعاتی می دانند که پیچیدگی های موضوع را کمتر می کند و به این امر اشاره دارند که در بدترین شرایط، آموزش الکترونیکی سریع تنها پوششی بر روی راه حل های قدیمی است.

 

 
در نهایت:

اگر یادگیری الکترونیکی سریع بتواند آموزش را با سرعت زیاد و هزینه پایین همراه با محتوایی که برای کاربران آن مناسب است، تهیه کند محققان باید بر ترکیب این روش جدید آموزشی با روش های موجود دقت بیشتری داشته باشند.

 

منبع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics