تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

 زمانی که شما وارد یک دانشگاه می شوید، اتاق ها و مکان های تعریف شده ای مانند اتاق اساتید، کلاس های درس  و گروه رشته وجود دارد. در دانشگاه مجازی نیز مانند سایر دانشگاه ها دارای قسمت های متفاوتی است که به دلیل مجازی بودن آن کمی متفاوت است.

 

 

 

این قسمت ها شامل موارد زیر می باشد:

 

اتاق کسب اطلاعات: دانشجویان در این قسمت، از خدمات دانشگاه، سر فصل درس ها و همچنین امکانات تحصیل موجود در دانشگاه اطلاع پیدا کنند.

 

واحد تدریس: در این قسمت دانشجویان قادرند در رابطه با واحدهای درسی، برگزاری جلسات و کنفرانس ها، امور آزمایشگاه، پایان نامه و برنامه امتحانات اطلاعات کسب نمایند.

 

امور اداری دانشجویان: مسئولیت این قسمت انجام خدمات اداری همچون ثبت نام درس ها، جلسات و کنفرانس ها، امتحانات و کارگاه می باشد.

 

کتابخانه: کتابخانه به صورت دیجیتال می باشد که در مطالب قبل درباره آن توضیح مفصلی داده ایم.

 

بوفه: برخلاف عنوان بوفه و فکری که در ذهن تداعی می شود، در این قسمت خوراکی وجود ندارد و تنها  بحث هایی که عموما در بوفه های دانشگاه مطرح می شود، در این جا هم برقرار است. این محل مکانی است برای ارتباط بین دانشجویان که در شهرهای مختلف و یا دور از هم زندگی می کنند. به بیانی این مکان سعی دارد گپ موجود در ارتباطات ناشی از مجازی بودن را پر کند.

 

تابلوی اعلانات دانشگاه: مانند تمام دانشگاه ها ، تابلوی اعلانات برای اطلاع رسانی اخبار جدید به دانشجوها می باشد.

 

مکانی برای جستجو: در این قسمت دانشجویان در رابطه با امور تحقیقی و انتشارات اطلاع پیدا می کنند و همچنین بین دانشجویان و محققان ارتباط برقرار می شود.

 

فروشگاه: محلی برای خرید منابع و کتب درسی دانشجویان می باشد.

 

درواقع دانشگاه مجازی از سه جزء عمده تشکیل شده است: 

‌کامپیوتر خدمات شبکه وب: در واقع گلوگاه و واسط سیستم دانشگاه مجازی و دنیای بیرون است و وظیفه آن دریافت و ارسال پیغام‌ها می‌باشد.

 

کامپیوتر خدمات کاربردی: که مهمترین بخش سیستم است و این برنامه است که در خواست های مربوط به کاربران را از کامپیوتر خدمات شبکه وب دریافت کرده و کار پردازش را بر روی آنها انجام داده و سپس جواب متناسب با آن را به کامپیوتر خدمات شبکه وب ارسال می‌کند تا از آن طریق به کاربر ارسال شود.

 

پایگاه داده: این قسمت نیز جزو مهمترین بخش‌های سیستم دانشگاه مجازی است؛ که تمامی اطلاعات مربوط به دانشگاه مجازی در آن ذخیره می‌شوند. این اطلاعات شامل اطلاعات مربوط به اساتید، دانشجویان، دروس، برنامه‌های مربوط به ترم، امتحانات، پیغام‌ها، نمرات و تمامی اطلاعاتی است که در یک سیستم دانشگاهی وجود دارد. از جمله رایج ترین‌ بانکهای اطلاعاتی میتوان‌ از Microsoft SQL Server,Oracle نام برد که هر دو از بانک های اطلاعاتی قدرتمند هستند.

 

منابع

تبیان

دانشنامه رشد

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics