تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش الکترونیکی یا e learning به طور خلاصه عبارت است از استفاده از IT (فناوری اطلاعات) در امر آموزش. این کار عمدتاً از طریق نرم افزارها، یا اینترنت، یا تلفیقی از این دو صورت می پذیرد. 

 

آموزش می تواند از سطوح ابتدایی تا دروس دانشگاهی و نیز آموزش فنون وابسته به کامپیوتر، زبان خارجی و ... را شامل گردد. از مهم ترین مزایای این شیوه می توان دسترسی یکسان تعداد زیادی دانش آموز یا دانشجو به مطالب و امکانات مجازی (آزمایشگاه، فیلم و ...) را نام برد. 

 

همچنین اگر e learning به درستی و با ظرافت اجرا شود، امکان خلاقیت ها و یافته های ذهنی را به فراگیرنده می دهد. یادگیری الکترونیک‌ از نظر افراد گوناگون معانی متعددی دارد، اصطلاح e-learning برای نخستین بار در سال 2001 جنبه همگانی به خود گرفت، این اصطلاح در آن زمان به معنای آموزش‌ مبتنی بر کامپیوتربود، که از طریق اینترنت ارائه می شد و در واقع جایگزین‌ آموزش مبتنی بر وب‌ شد پس‌ از آن در زمینه ماهیت و مفهوم یادگیری‌ الکترونیکی تعاریف و نظریات متعددی ارایه‌ شد که شاید در هر یک از آن ها تنها به بخشی‌ از ماهیت کلی یادگیری الکترونیکی پرداخته‌ شده است.

 

هنگامی که در ۴ آوریل ۲۰۰۱ رئیس این دانشگاه خبر از یک پروژه ۱۰ساله برای Online کردن تقریبا همه دروس دانشگاه داد، بر رایگان بودن آن نیز تاکید کرد وی اعتقاد دارد این پروژه، از هویت اصیل MIT نمی کاهد بلکه ارزش مدرک و عنوان MIT را بالاتر خواهد برد وجذب دانشجو را بهبود خواهد بخشید.

 

اهداف عمده پروژه

اهداف عمده این طرح عبارتند از :

برقراری دسترسی یکسان، رایگان، و جستجو پذیر، به دوره های درسی دانشگاه MIT برای دانشجویان و دانش پژوهان از هر نقطه.

ایجاد یک مدل استاندارد و کارا و بهینه در زمینه ارائه مطالب درسی.

لازم به ذکر است که همواره ( و به خصوص تا سال ۲۰۰۷) ارزیابی و بازخورها توسط مردم و متخصصان ، کمک بهبود و اصلاح طرح خواهد کرد.

 

فواید پروژه

همگانی تر کردن دوره های درسی دانشگاه و گسترش استفاده از آن ( کاهش محدودیت ها)

توسعه و افزایش ابتکارات و خلاقیت ها در امر آموزش و نیز یادگیری ( به دلیل فراوانی منابع در دسترس و ایجاد رقابت بین موسسات آموزشی و نیز دانشجویان

 

منابع

آفتاب

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics