تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ارزیابی کردن آمادگی الکترونیکی به افرادی که در این بخش حضور دارند اجازه می دهد تا بتوانند سیاست های مناسبی را به مرحله اجرا در آورند تا تمامی عناصر یک محیط یادگیری الکترونیکی همچون آمادگی نیروی انسانی و ... به طور کامل در دسترس باشند.

 

با روی کار آمدن یادگیری الکترونیکی که نوع جدیدی از فناوری اطلاعات محسوب می شود دانشگاه ها می بایست تمامی جنبه ها را برای گسترش این موضوع در سازمان خود در نظر بگیرند. بلکه برای یادگیری این نوع آموزش زیرساخت های فنی، سازمانی، منابع انسانی و حتی مالی را مورد ارزیابی قرار داد.

 

آمادگی پشتیبانی، نظارت و هماهنگی

در این بخش پشتیبانی به دو دسته پشتیبانی فنی و پشتیبانی نرم تقسیم می شود. منظور از پشتیبانی فنی تامین منابع سخت افزاری و تعمیر و نگه داری آن هاست و منظور از پشتیبانی نرم پشتیبانی هایی از جمله مالی، محتوایی، فرهنگی، امنیتی و ... است.

 

در این بخش مدیران دوره می بایست از میزان آمادگی و کیفیت یادگیری دانشجویان اطلاع کافی داشته باشند و توانایی لازم برای بررسی میزان عملکرد یادگیرندگان، ارزیابی محتوای ارائه شده در دوره مربوطه و هم چنین میزان کیفیت محیط آموزشی و یادگیری را داشته باشند. در هر دوره یادگیری الکترونیکی اهدافی تعریف می شود که بخش نظارت مسئولیت این موضوع را بر عهده دارد که بین تمامی اجزاء هماهنگی ایجاد کرده تا به هدف های تعیین شده دست یابند.

 

ارائه مدل بومی ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیکی

برای اعتبارسنجی در میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی می بایست از افراد صاحب نظر هم چون مدیران و برنامه ریزان نظام آموزشی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه ها، استادانی که در زمینه یادگیری الکترونیکی تخصص کافی را داشته باشند و افرادی که با تجهیزات فنی و ابزارهای یادگیری الکترونیکی آشنایی کافی را دارند کمک گرفت.

 

منابع

تبیان

مقاله علمی ارزیابی میزان یادگیری آموزش الکترونیک در دانشگاه ها

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics