تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش از راه دور ریشه در زمان‌های قدیم داشته و به عقیده بعضی از صاحب‌نظران به زمان افلاطون و شاگردش دیونسیس می‌رسد!

 

 اما بر اساس شواهددر حدود 280 سال قبل، اولین آموزش از راه دور به شیوه پستی و مبادله مواد آموزشی و پرسش و پاسخ از طریق پست در سال‌های 1728 میلادی انجام‌گرفته است.


طرحی نظامی برای جنگ که در آخر به علم رسید
تفکر استفاده از رایانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای برای کارهای مدرسه‌ای و عملی به قرن بیستم  برمی‌گردد. گر چه هدف اصلی طرح آرپانت ایجاد شبکه‌ای برای تبادل اطلاعات نظامی و حفاظت ایالات‌متحده امریکا از تبعات جنگ سرد با شوروی سابق بود از همان ابتدا در مسیر آموزش‌های مدرسه‌ای رشد کردند و از اوایل دهه 70 با به ثمر نشستن این طرح ،تبادل اطلاعات و داده‌های علمی نیز بین مراکز مدرسه‌های امریکا شروع‌شده است. البته آموزش الکترونیکی به شکل امروزی و در این گستره کاربرد در اوایل دهه 1990با ظهور شبکه جهانی اینترنت شکل گرفت و با توجه به قابلیت‌های بسیار زیاد وب ، آموزش الکترونیکی به‌سرعت رشد کرد و امروزه جایگاه خود را در ساختار آموزشی بسیاری از کشورها تثبیت کرده است.


انگلیس در فکر آموزش مجازی افتاد
ایده آموزش الکترونیکی در قالب یک دانشگاه از طرف کشور انگلیس مطرح شد. طبق این طرح، علاقه‌مندان با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، آموزش‌های علمی لازم را پشت سر می‌گذاشتند و مدرک دریافت می‌کردند. اما کشور آمریکا در اجرای این ایده پیشه گرفت و با مفهوم ”کلینیک آزاد“ و برای اولین با ارائه واحدهای درسی به شیوه آنلاین  و نرم‌افزار استاد دیجیتال قدم بزرگی در این بخش گذاشت. بالاخره اولین دانشگاه مجازی در سال 2000 شکل گرفت .

 

منابع
تبیان
مرکز آموزش‌ها و مهارت‌های پیشرفته ارم مشهد

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics